REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe - rok 2009 nr 2 poz. 9

ZARZĄDZENIE Nr 6 MINISTRA FINANSÓW

z dnia 9 lutego 2009 r.

w sprawie powołania Rady Informatyzacji Resortu

Tekst pierwotny

Na podstawie art. 7 ust. 4 pkt 5 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2003 r. Nr 24, poz. 199, z późn. zm.1)) zarządza się, co następuje:

§ 1.

W celu definiowania, koordynowania i nadzorowania realizacji planów strategicznych dotyczących informatyzacji resortu finansów, powołuje się Radę Informatyzacji Resortu, zwaną dalej „Radą”.

§ 2.

1. W skład Rady wchodzą:

1) członek Kierownictwa Ministerstwa Finansów, nadzorujący Departament Informatyki – Przewodniczący Rady;

2) członkowie Kierownictwa Ministerstwa Finansów:

a) nadzorujący funkcjonowanie izb i urzędów celnych,

b) nadzorujący funkcjonowanie izb i urzędów skarbowych.

2. W przypadku nieobecności Przewodniczącego Rady, jego funkcję pełni Zastępca Przewodniczącego Rady, wybrany każdorazowo przez Przewodniczącego Rady spośród członków Rady.

3. Sekretarzem Rady jest dyrektor Departamentu Informatyki, niebędący członkiem Rady.

4. Przewodniczącym, członkami i sekretarzem Rady są każdorazowo osoby pełniące funkcje wymienione w ust. 1 i 2. Zmiany osób pełniących te funkcje nie powodują konieczności zmiany zarządzenia.

§ 3.

1. Do zadań Rady należy:

1) określanie kierunków strategicznych dotyczących informatyzacji resortu finansów;

2) definiowanie planów strategicznych dotyczących informatyzacji resortu finansów;

3) nadzorowanie realizacji zadań z zakresu strategii informatyzacji resortu finansów;

4) opiniowanie, dla Kierownictwa Ministerstwa Finansów, projektów decyzji związanych z informatyzacją resortu finansów;

5) akceptowanie założeń i planów zadań dotyczących informatyzacji, w tym planów ich finansowania;

6) kontrola wykonania zadań dotyczących informatyzacji resortu finansów, w tym realizacji wydatków;

7) rekomendowanie Ministrowi Finansów powołania programów dotyczących informatyzacji i założeń tych programów;

8) wyznaczanie priorytetów dla programów i nadzorowanie osiągania korzyści biznesowych dostarczanych przez programy;

9) inicjowanie współpracy międzyresortowej przy realizacji zadań wynikających ze strategii informatyzacji państwa i strategii informatyzacji resortu;

10) okresowe przedstawienie Ministrowi Finansów informacji o stanie spraw będących przedmiotem prac Rady, nie rzadziej niż co 6 miesięcy;

11) powoływanie i rozwiązywanie struktur do zarządzania projektami informatycznymi oraz struktur do świadczenia usług informatycznych, spośród pracowników Ministerstwa Finansów lub jednostek organizacyjnych resortu finansów;

12) zatwierdzanie założeń projektowych projektów informatycznych i budżetów na ich realizacje;

13) nadzorowanie realizacji programów i projektów informatycznych w resorcie finansów.

2. Rada może zlecić realizację zadań odpowiednim departamentom/biurom Ministerstwa Finansów lub jednostkom organizacyjnym resortu finansów oraz zespołom zadaniowym powołanym spośród pracowników Ministerstwa Finansów i jednostek organizacyjnych resortu finansów.

3. W przypadku projektów, których przewidywany czas realizacji nie przekracza 1 roku i planowane koszty realizacji kształtują się poniżej 1 mln złotych, zadania wymienione w ust. 1 pkt 11–13 wykonuje sekretarz Rady.

§ 4.

1. Przewodniczący Rady zwołuje posiedzenia Rady i im przewodniczy.

2. Posiedzenia Rady odbywają się w miarę potrzeby, jednak nie rzadziej niż co 2 miesiące.

3. Rada podejmuje uchwały w głosowaniu jawnym, większością głosów obecnych przy obecności przynajmniej 2/3 składu Rady.

4. W przypadku równej liczby głosów, decydujący głos należy do Przewodniczącego Rady.

5. Uchwały podejmowane na posiedzeniach Rady podpisują wszyscy obecni na posiedzeniu członkowie Rady.

6. Dopuszcza się podejmowanie uchwał przez członków Rady w trybie obiegowym, co jednak wymaga ich zatwierdzenia przez wszystkich członków Rady.

§ 5.

1. Obsługę administracyjno-biurową Rady zapewnia Wydział Wsparcia Projektów Informatycznych Departamentu Informatyki, który pełni rolę Biura Programów i Projektów.

2. Do zadań Biura Programów i Projektów należy:

1) proponowanie do zatwierdzenia przez Radę standardów zarządczych i metodycznych dla wszystkich programów i projektów oraz utrzymywanie tych standardów;

2) agregowanie informacji o statusach programów i projektów oraz raportowanie w tym zakresie;

3) sygnalizowanie odchyleń realizacyjnych i ewentualne wnioskowanie o działania nadzwyczajne ze strony Rady.

3. Dokumenty związane z pracami Rady są przechowywane w Biurze Programów i Projektów.

§ 6.

1.Rozwiązuje się Komitet Sterujący Informatyzacją Resortu powołany Zarządzeniem Ministra Finansów Nr 1 z dnia 18 stycznia 2008 r.

2. Wszystkie czynności podjęte przez Komitet, o którym mowa w ust. 1, pozostają w mocy, a zadania rozpoczęte i niezakończone przez ten Komitet są kontynuowane przez Radę powołaną niniejszym zarządzeniem.

§ 7.

Traci moc zarządzenie Ministra Finansów Nr 1 z dnia 18 stycznia 2008 r. w sprawie powołania Komitetu Sterującego Informatyzacją Resortu (Dz. Urz. Min. Fin. Nr 1, poz. 1, Nr 3, poz. 19 i Nr 11, poz. 82).

§ 8.

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 5 lutego 2009 r.

 

Minister Finansów

Jan Vincent-Rostowski

 

 

1) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2003 r. Nr 80, poz. 717, z 2004 r. Nr 238, poz. 2390 i Nr 273, poz. 2703, z 2005 r. Nr 169, poz. 1414 i Nr 249, poz. 2104 oraz z 2006 r. Nr 45, poz. 319, Nr 170, poz. 1217 i Nr 220, poz. 1600.

Metryka
  • Data ogłoszenia: 2009-03-02
  • Data wejścia w życie: 2009-02-05
  • Data obowiązywania: 2012-01-02
  • Dokument traci ważność: 2012-12-20

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA