REKLAMA
Monitor Polski - rok 2024 poz. 142
ZARZĄDZENIE NR 14
PREZESA RADY MINISTRÓW
z dnia 20 lutego 2024 r.
w sprawie nadania statutu Kancelarii Prezesa Rady Ministrów
Na podstawie art. 31 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2022 r. poz. 1188 oraz z 2023 r. poz. 1195, 1234 i 1641) zarządza się, co następuje:
§ 1.
2. Kancelaria zapewnia również obsługę pełnomocników Rządu, komitetów, komisji wspólnych, rad, zespołów oraz innych kolegialnych organów pomocniczych, doradczych i opiniodawczo-doradczych, jeżeli tak stanowią przepisy o ich utworzeniu.
§ 2.
2. Kancelaria wykonuje powierzone zadania pod kierownictwem Szefa Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, zwanego dalej „Szefem Kancelarii”.
§ 3.
§ 4.
2. Zastępcy Szefa Kancelarii wykonują zadania Szefa Kancelarii podczas jego nieobecności oraz w razie nieobsadzenia stanowiska Szefa Kancelarii, do czasu jego obsadzenia.
§ 5.
§ 6.
1) załatwiania w jego imieniu spraw należących do jego kompetencji;
2) wykonywania w jego imieniu zadań powierzonych przez Prezesa Rady Ministrów.
§ 7.
2. Szczegółowy zakres zadań i kompetencji osoby kierującej gabinetem politycznym, o którym mowa w ust. 1, określa Prezes Rady Ministrów.
§ 8.
1) Biuro Prezesa Rady Ministrów;
2) Biuro Szefa Kancelarii Prezesa Rady Ministrów;
3) Biuro Sekretariatu Europejskiego;
4) Centrum Informacyjne Rządu;
5) Departament Bezpieczeństwa Narodowego;
6) Departament Ekonomiczny Unii Europejskiej;
7) Departament Instrumentów Rozwojowych;
8) Departament Komitetu do Spraw Europejskich;
9) Departament Koordynacji Procesu Legislacyjnego;
10) Departament Nadzoru i Kontroli;
11) Departament Oceny Skutków Regulacji i Analiz;
12) Departament Polityk Publicznych i Programowania Prac Rządu;
13) Departament Polityki Senioralnej;
14) Departament Prawa Unii Europejskiej;
15) Departament Prawny;
16) Departament Przygotowania i Sprawowania Przewodnictwa w Radzie Unii Europejskiej;
17) Departament Służby Cywilnej;
18) Departament Społeczeństwa Obywatelskiego;
19) Departament Spraw Parlamentarnych;
20) Departament do spraw Równego Traktowania;
21) Departament Spraw Zagranicznych;
22) Departament Wniosków, Petycji i Skarg;
23) Departament Współpracy z Polonią i Polakami za Granicą;
24) Biuro Budżetowo-Finansowe część 16 i 23;
25) Biuro Dyrektora Generalnego;
26) Biuro Informatyki;
27) Biuro Kadr i Rozwoju Zawodowego;
28) Biuro Ochrony.
2. Biuro Sekretariatu Europejskiego, Departament Ekonomiczny Unii Europejskiej, Departament Komitetu do Spraw Europejskich, Departament Prawa Unii Europejskiej oraz Departament Przygotowania i Sprawowania Przewodnictwa w Radzie Unii Europejskiej tworzą Sekretariat Europejski.
§ 9.
§ 10.
§ 11.
Prezes Rady Ministrów: D. Tusk
1) Zmiany tekstu jednolitego wymienionego zarządzenia zostały ogłoszone w M.P. z 2023 r. poz. 223, 462, 611, 663, 1014 i 1345.
- Data ogłoszenia: 2024-02-21
- Data wejścia w życie: 2024-02-22
- Data obowiązywania: 2024-10-26
- ZARZĄDZENIE NR 77 PREZESA RADY MINISTRÓW z dnia 28 czerwca 2024 r. zmieniające zarządzenie w sprawie nadania statutu Kancelarii Prezesa Rady Ministrów
- ZARZĄDZENIE NR 101 PREZESA RADY MINISTRÓW z dnia 1 października 2024 r. zmieniające zarządzenie w sprawie nadania statutu Kancelarii Prezesa Rady Ministrów
- ZARZĄDZENIE NR 107 PREZESA RADY MINISTRÓW z dnia 25 października 2024 r. zmieniające zarządzenie w sprawie nadania statutu Kancelarii Prezesa Rady Ministrów
REKLAMA
Monitor Polski
REKLAMA
REKLAMA