REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Monitor Polski - rok 2023 poz. 454

ZARZĄDZENIE NR 9
MARSZAŁKA SEJMU RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ

z dnia 19 kwietnia 2023 r.

w sprawie wypadków w drodze do miejsca pełnienia służby lub w drodze powrotnej ze służby funkcjonariuszy Straży Marszałkowskiej

Tekst pierwotny

Na podstawie art. 87a ust. 7 ustawy z dnia 26 stycznia 2018 r. o Straży Marszałkowskiej (Dz. U. z 2022 r. poz. 1727 oraz z 2023 r. poz. 240, 347 i 641) zarządza się, co następuje:

§ 1.

Zarządzenie określa:

1) tryb i sposób informowania o zaistnieniu zdarzenia, o którym mowa w art. 87a ust. 1 ustawy z dnia 26 stycznia 2018 r. o Straży Marszałkowskiej, zwanej dalej „ustawą";

2) tryb i sposób ustalenia przyczyn i okoliczności zdarzenia;

3) termin sporządzania i wzór karty wypadku.

§ 2.

Funkcjonariusz Straży Marszałkowskiej, zwany dalej „funkcjonariuszem", który uległ wypadkowi w drodze do miejsca pełnienia służby lub w drodze powrotnej ze służby, jeżeli pozwala na to stan jego zdrowia, niezwłocznie zawiadamia o tym bezpośredniego przełożonego. Zawiadomienia, w imieniu funkcjonariusza może dokonać członek jego rodziny. Bezpośredni przełożony po otrzymaniu zawiadomienia niezwłocznie informuje o zdarzeniu przełożonego, o którym mowa w art. 8 ust. 5 lub ust. 6 ustawy.

§ 3.

Przełożony po otrzymaniu wiadomości o wypadku funkcjonariusza niezwłocznie wszczyna postępowanie wyjaśniające w sprawie ustalenia okoliczności i przyczyn wypadku i powołuje komisję powypadkową, w której skład wchodzi pracownik Straży Marszałkowskiej realizujący zadania związane z bezpieczeństwem i higieną służby.

§ 4.

Ustalenia okoliczności i przyczyn zdarzenia dokonuje się na podstawie:

1) raportu poszkodowanego funkcjonariusza, sporządzonego niezwłocznie po zdarzeniu, o ile pozwala na to stan jego zdrowia;

2) wyjaśnień poszkodowanego funkcjonariusza lub, jeżeli jest to możliwe, wyjaśnień świadków zdarzenia, dotyczących czasu, miejsca i okoliczności zdarzenia;

3) uzyskanych informacji i dowodów pochodzących od podmiotów badających okoliczności i przyczyny zdarzenia lub udzielających poszkodowanemu funkcjonariuszowi pierwszej pomocy;

4) dokumentacji medycznej dotyczącej skutków zdarzenia;

5) innych dowodów mających związek ze zdarzeniem lub jego skutkami.

§ 5.

1. Kartę wypadku sporządza się po ustaleniu okoliczności i przyczyn zdarzenia, nie później niż w terminie 14 dni od dnia wszczęcia postępowania wyjaśniającego lub niezwłocznie po ustaniu przeszkód i trudności uniemożliwiających sporządzenie karty w tym terminie.

2. Kartę wypadku sporządza się w trzech egzemplarzach, z czego pierwszy egzemplarz przechowuje się w aktach postępowania wyjaśniającego, drugi przekazuje się poszkodowanemu funkcjonariuszowi, a trzeci do Biura Finansowego Kancelarii Sejmu.

§ 6.

Wzór karty wypadku jest określony w załączniku do zarządzenia.

§ 7.

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 26 kwietnia 2023 r.

Marszałek Sejmu: E. Witek

Załącznik 1. [WZÓR - KARTA WYPADKU  W DRODZE DO MIEJSCA PEŁNIENIA SŁUŻBY LUB W DRODZE POWROTNEJ ZE SŁUŻBY]

Załącznik do zarządzenia nr 9 Marszałka Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej
z dnia 19 kwietnia 2023 r. (M.P. poz. 454)

WZÓR - KARTA WYPADKU  W DRODZE DO MIEJSCA PEŁNIENIA SŁUŻBY LUB W DRODZE POWROTNEJ ZE SŁUŻBY


Metryka
  • Data ogłoszenia: 2023-04-26
  • Data wejścia w życie: 2023-04-26
  • Data obowiązywania: 2023-04-26
Brak dokumentów zmieniających.
Brak zmienianych dokumentów.

REKLAMA

Monitor Polski

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA