REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Monitor Polski - rok 2023 poz. 244

OBWIESZCZENIE
PREZESA RADY MINISTRÓW

z dnia 20 lutego 2023 r.

w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu zarządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie Komitetu Sterującego do spraw Projektu Elektroniczna Karta Zgonu

Tekst pierwotny

1. Na podstawie art. 16 ust. 3 ustawy z dnia 20 lipca 2000 r. o ogłaszaniu aktów normatywnych i niektórych innych aktów prawnych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1461) ogłasza się w załączniku do niniejszego obwieszczenia jednolity tekst zarządzenia nr 141 Prezesa Rady Ministrów z dnia 16 sierpnia 2021 r. w sprawie Komitetu Sterującego do spraw Projektu Elektroniczna Karta Zgonu (M.P. poz. 767), z uwzględnieniem zmiany wprowadzonej zarządzeniem nr 27 Prezesa Rady Ministrów z dnia 21 lutego 2022 r. zmieniającym zarządzenie w sprawie Komitetu Sterującego do spraw Projektu Elektroniczna Karta Zgonu (M.P. poz. 272).

2. Podany w załączniku do niniejszego obwieszczenia tekst jednolity zarządzenia nie obejmuje § 2 zarządzenia nr 27 Prezesa Rady Ministrów z dnia 21 lutego 2022 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie Komitetu Sterującego do spraw Projektu Elektroniczna Karta Zgonu (M.P. poz. 272), który stanowi:

„§ 2. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.".

Prezes Rady Ministrów: M. Morawiecki

Załącznik 1. [Zarządzenie Nr 141 Prezesa Rady Ministrów z dnia 16 sierpnia 2021 r. w sprawie Komitetu Sterującego do spraw Projektu Elektroniczna Karta Zgonu]

Załącznik do obwieszczenia Prezesa Rady Ministrów
z dnia 20 lutego 2023 r. (M.P. poz. 244)

ZARZĄDZENIE NR 141
PREZESA RADY MINISTRÓW

z dnia 16 sierpnia 2021 r.

w sprawie Komitetu Sterującego do spraw Projektu Elektroniczna Karta Zgonu

Na podstawie art. 12 ust. 1 pkt 2 i ust. 2 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2022 r. poz. 1188) zarządza się, co następuje:

§ 1. 1. Tworzy się Komitet Sterujący do spraw Projektu Elektroniczna Karta Zgonu, zwany dalej „Komitetem".

2. Komitet jest organem pomocniczym Rady Ministrów.

§ 2. Do zadań Komitetu należy:

1) określanie kierunku prac prowadzonych w celu wdrożenia Projektu Elektroniczna Karta Zgonu, zwanego dalej „Projektem EKZ";

2) koordynowanie i monitorowanie prac realizowanych przez poszczególnych członków Komitetu, zgodnie z ich właściwością, w ramach Projektu EKZ;

3) opracowywanie propozycji działań w zakresie wdrożenia Projektu EKZ oraz utrzymania i doskonalenia wdrożonych rozwiązań;

4) przedstawianie założeń niezbędnych dla realizacji Projektu EKZ;

5) monitorowanie postępów w realizacji Projektu EKZ.

§ 3. 1. W skład Komitetu wchodzą:

1)1) przewodniczący Komitetu - przedstawiciel ministra właściwego do spraw zdrowia, w randze co najmniej dyrektora albo zastępcy dyrektora;

2) pozostali członkowie Komitetu:

a) Pełnomocnik Prezesa Rady Ministrów do spraw reformy regulacji administracyjnych związanych z ruchem naturalnym ludności i ochrony miejsc pamięci,

b) po jednym przedstawicielu, w randze dyrektora albo zastępcy dyrektora, wyznaczonym przez:

- Szefa Kancelarii Prezesa Rady Ministrów,

- ministra właściwego do spraw wewnętrznych,

- ministra właściwego do spraw informatyzacji,

- Dyrektora Centrum e-Zdrowia,

- Głównego Inspektora Sanitarnego,

- Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego,

- Dyrektora Narodowego Instytutu Zdrowia Publicznego PZH - Państwowego Instytutu Badawczego;

3) sekretarz Komitetu - pracownik Departamentu Wsparcia Organizacji w Centrum e-Zdrowia.

2. Przewodniczący Komitetu może zapraszać, z własnej inicjatywy lub na wniosek członka Komitetu, do udziału w pracach Komitetu z głosem doradczym przedstawicieli innych niż wymienione w ust. 1 organów, instytucji lub przedstawicieli organizacji lub przedsiębiorców, a także specjalistów lub ekspertów, których wiedza i doświadczenie mogą być wykorzystane w realizacji zadań Komitetu.

3. Członka Komitetu może zastąpić w pracach Komitetu, w szczególnie uzasadnionych przypadkach, upoważniony przedstawiciel.

§ 4. 1. Do zadań przewodniczącego Komitetu należy:

1) zwoływanie posiedzeń Komitetu;

2) kierowanie pracami Komitetu.

2. W przypadku nieobecności przewodniczącego Komitetu jego zadania wykonuje zastępca przewodniczącego Komitetu wyznaczony przez przewodniczącego Komitetu spośród członków Komitetu.

§ 5. 1. Posiedzenia Komitetu odbywają się nie rzadziej niż raz na miesiąc.

2. Przewodniczący Komitetu, z własnej inicjatywy albo na wniosek członka Komitetu, może zadecydować o odbyciu posiedzenia przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, co obejmuje w szczególności:

1) transmisję posiedzenia w czasie rzeczywistym między uczestnikami posiedzenia,

2) wielostronną komunikację w czasie rzeczywistym, w ramach której uczestnicy posiedzenia mogą wypowiadać się w toku posiedzenia

- z zachowaniem niezbędnych zasad bezpieczeństwa.

§ 6. 1. W celu realizacji zadań Komitetu przewodniczący Komitetu może, z własnej inicjatywy lub na wniosek członka Komitetu, tworzyć grupy robocze złożone z członków Komitetu lub osób biorących udział w pracach Komitetu.

2. Członkowie Komitetu mogą wyznaczyć do udziału w pracach grup roboczych pracowników obsługujących ich urzędy albo reprezentujących kierowane przez nich instytucje.

§ 7. 1. Komitet podejmuje rozstrzygnięcia na posiedzeniu w drodze uzgodnienia stanowiska. Jeżeli uzgodnienie stanowiska nie jest możliwe, rozstrzyga zdanie przewodniczącego Komitetu.

2. Prawo udziału w podejmowaniu rozstrzygnięć Komitetu nie przysługuje sekretarzowi Komitetu oraz osobom zaproszonym do udziału w pracach Komitetu, o których mowa w § 3 ust. 2.

§ 8. 1. Departament Wsparcia Organizacji w Centrum e-Zdrowia zapewnia obsługę organizacyjną, techniczną i kan-celaryjno-biurową prac Komitetu.

2. Posiedzenia Komitetu przygotowuje i obsługuje sekretarz Komitetu.

3. Do zadań sekretarza Komitetu należy:

1) zapewnianie właściwego przygotowania i sprawnej obsługi posiedzeń Komitetu, w tym:

a) przygotowanie projektu porządku posiedzenia oraz koordynacja przygotowania i dostarczenia materiałów i projektów dokumentów przeznaczonych do rozpatrzenia, w szczególności projektów uchwał,

b) sporządzenie listy obecności na posiedzeniu Komitetu,

c) sporządzenie protokołu posiedzenia Komitetu, zawierającego w szczególności:

- porządek posiedzenia,

- imiona i nazwiska osób biorących udział w posiedzeniu,

- wnioski osób biorących udział w posiedzeniu,

- odpisy uchwał Komitetu podjętych podczas posiedzenia,

- inne ustalenia Komitetu i przewodniczącego Komitetu;

2) uczestniczenie w posiedzeniach Komitetu;

3) gromadzenie i przechowywanie dokumentacji dotyczącej prac Komitetu, w szczególności uchwał i protokołów posiedzeń;

4) wykonywanie innych zadań zleconych przez przewodniczącego Komitetu.

4. Protokół posiedzenia Komitetu podpisują przewodniczący Komitetu i sekretarz Komitetu, a w przypadku nieobecności przewodniczącego Komitetu zastępca przewodniczącego Komitetu oraz sekretarz Komitetu.

§ 9. Wydatki związane z obsługą organizacyjną, techniczną i kancelaryjno-biurową Komitetu są pokrywane z budżetu państwa z części 46, której dysponentem jest minister właściwy do spraw zdrowia.

§ 10. Udział w pracach Komitetu i grup roboczych jest nieodpłatny.

§ 11. 1. Przewodniczący Komitetu przedstawia Radzie Ministrów półroczne sprawozdanie z realizacji zadań Komitetu w terminie do dnia 30 września oraz sprawozdanie roczne w terminie do dnia 31 marca roku następującego po roku, za który jest składane sprawozdanie.

2. Sprawozdania, o których mowa w ust. 1, zawierają w szczególności:

1) dane identyfikacyjne, w tym informacje o osobie sporządzającej i zatwierdzającej sprawozdanie, podstawie prawnej utworzenia Komitetu oraz okresie objętym sprawozdaniem;

2) wskazanie liczby i terminów odbytych posiedzeń Komitetu;

3) określenie postępów w pracach Komitetu w odniesieniu do zadań, o których mowa w § 2;

4) wnioski i rekomendacje wynikające z prac Komitetu;

5) informacje dotyczące celowości dalszego działania Komitetu;

6) inne niezbędne informacje o funkcjonowaniu Komitetu.

§ 12. Pierwsze półroczne sprawozdanie przewodniczący Komitetu przedkłada Radzie Ministrów do dnia 30 września 2021 r.

§ 13. Podmioty, o których mowa w § 3 ust. 1 pkt 2 lit. b, zgłaszają swoich przedstawicieli przewodniczącemu Komitetu w terminie 7 dni od dnia wejścia w życie zarządzenia.

§ 14. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia2).


1) W brzmieniu ustalonym przez § 1 zarządzenia nr 27 Prezesa Rady Ministrów z dnia 21 lutego 2022 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie Komitetu Sterującego do spraw Projektu Elektroniczna Karta Zgonu (M.P. poz. 272), które weszło w życie z dniem 23 lutego 2022 r.

2) Zarządzenie zostało ogłoszone w dniu 23 sierpnia 2021 r.

Metryka
  • Data ogłoszenia: 2023-03-01
  • Data wejścia w życie: 2023-03-01
  • Data obowiązywania: 2024-02-16

REKLAMA

Monitor Polski

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA