REKLAMA
Monitor Polski - rok 2020 poz. 1004
OBWIESZCZENIE
PREZESA RADY MINISTRÓW
z dnia 23 października 2020 r.
w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu zarządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie Komitetu Sterującego do spraw Elektronicznego Systemu Poboru Opłat
1. Na podstawie art. 16 ust. 3 ustawy z dnia 20 lipca 2000 r. o ogłaszaniu aktów normatywnych i niektórych innych aktów prawnych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1461) ogłasza się w załączniku do niniejszego obwieszczenia jednolity tekst zarządzenia nr 127 Prezesa Rady Ministrów z dnia 24 lipca 2018 r. w sprawie Komitetu Sterującego do spraw Elektronicznego Systemu Poboru Opłat (M.P. poz. 722), z uwzględnieniem zmian wprowadzonych:
1) zarządzeniem nr 125 Prezesa Rady Ministrów z dnia 14 sierpnia 2019 r. zmieniającym zarządzenie w sprawie Komitetu Sterującego do spraw Elektronicznego Systemu Poboru Opłat (M.P. poz. 764);
2) zarządzeniem nr 29 Prezesa Rady Ministrów z dnia 28 lutego 2020 r. zmieniającym zarządzenie w sprawie Komitetu Sterującego do spraw Elektronicznego Systemu Poboru Opłat (M.P. poz. 235).
2. Podany w załączniku do niniejszego obwieszczenia tekst jednolity zarządzenia nie obejmuje:
1) § 2 zarządzenia nr 125 Prezesa Rady Ministrów z dnia 14 sierpnia 2019 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie Komitetu Sterującego do spraw Elektronicznego Systemu Poboru Opłat (M.P. poz. 764), który stanowi:
"§ 2. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.";
2) § 2 zarządzenia nr 29 Prezesa Rady Ministrów z dnia 28 lutego 2020 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie Komitetu Sterującego do spraw Elektronicznego Systemu Poboru Opłat (M.P. poz. 235), który stanowi:
"§ 2. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.".
Prezes Rady Ministrów: M. Morawiecki
Załącznik do obwieszczenia Prezesa Rady Ministrów
z dnia 23 października 2020 r. (poz. 1004)
ZARZĄDZENIE NR 127
PREZESA RADY MINISTRÓW
z dnia 24 lipca 2018 r.
w sprawie Komitetu Sterującego do spraw Elektronicznego Systemu Poboru Opłat
Na podstawie art. 12 ust. 1 pkt 2 i ust. 2 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2019 r. poz. 1171 oraz z 2020 r. poz. 568 i 695) zarządza się, co następuje:
§ 1. 1.1) Tworzy się Komitet Sterujący do spraw Elektronicznego Systemu Poboru Opłat, zwany dalej "Komitetem", którego celem jest koordynacja działań podmiotów zaangażowanych w proces przygotowania, budowy, wdrożenia, eksploatacji i rozwoju Elektronicznego Systemu Poboru Opłat.
2. Komitet jest organem pomocniczym Rady Ministrów.
§ 2.2) Do zadań Komitetu należy:
1) określanie kierunku prowadzonych prac mających na celu przygotowanie, budowę, wdrożenie, eksploatację i rozwój Elektronicznego Systemu Poboru Opłat;
2) koordynowanie i monitorowanie prac projektowych i koncepcyjnych mających na celu przygotowanie, budowę, wdrożenie, eksploatację i rozwój Elektronicznego Systemu Poboru Opłat;
3) opracowywanie propozycji działań w zakresie przygotowania, budowy, wdrożenia, eksploatacji i rozwoju Elektronicznego Systemu Poboru Opłat;
4) wydawanie wytycznych i przedstawianie założeń niezbędnych dla przygotowania, budowy, wdrożenia, eksploatacji i rozwoju Elektronicznego Systemu Poboru Opłat;
5) monitorowanie postępów w realizacji przygotowania, budowy, wdrożenia, eksploatacji i rozwoju Elektronicznego Systemu Poboru Opłat;
6) wspieranie działań prowadzących do zwiększania współpracy oraz zakresu przekazywanych informacji między Elektronicznym Systemem Poboru Opłat a Systemem Elektronicznego Nadzoru Transportu SENT;
7) wspieranie działań prowadzących do zwiększania współpracy oraz zakresu przekazywanych informacji między Elektronicznym Systemem Poboru Opłat a Krajowym Systemem Zarządzania Ruchem KSZR.
§ 3. 1.3) W skład Komitetu wchodzą:
1) przewodniczący Komitetu - minister właściwy do spraw finansów publicznych;
2) zastępca przewodniczącego Komitetu - minister właściwy do spraw transportu;
3) zastępca przewodniczącego Komitetu - minister właściwy do spraw informatyzacji;
4) zastępca Głównego Inspektora Transportu Drogowego odpowiedzialny za przygotowanie, budowę, wdrożenie, eksploatację i rozwój Elektronicznego Systemu Poboru Opłat;
5) pozostali członkowie Komitetu zapewniający wsparcie niezbędne dla realizacji celu utworzenia Komitetu:
a) Generalny Dyrektor Dróg Krajowych i Autostrad albo jego zastępca,
b) Dyrektor Instytutu Łączności - Państwowego Instytutu Badawczego albo jego zastępca,
c) Szef Centralnego Biura Antykorupcyjnego albo jego zastępca,
d) Pełnomocnik Prezesa Rady Ministrów - Szef Centrum Analiz Strategicznych,
e) Szef Krajowej Administracji Skarbowej albo jego zastępca,
f) Pełnomocnik Ministra Finansów do spraw Informatyzacji albo jego zastępca.
2.3) W przypadku nieobecności przewodniczącego Komitetu jego zadania wykonuje wyznaczony przez przewodniczącego zastępca.
3. Do zadań przewodniczącego Komitetu należy:
1) powoływanie sekretarza Komitetu, a także przewodniczących grup roboczych, o ile takie zostaną powołane;
2) zwoływanie posiedzeń Komitetu;
3) kierowanie pracami Komitetu;
4) przedstawianie Radzie Ministrów sprawozdania z prac Komitetu.
4.4) Przewodniczący Komitetu oraz zastępcy przewodniczącego Komitetu mogą być zastępowani w pracach Komitetu przez upoważnione osoby w randze sekretarza stanu albo podsekretarza stanu.
5.4) Członkowie Komitetu, o których mowa w ust. 1 pkt 4 i 5, biorą udział w pracach Komitetu osobiście, a w uzasadnionych przypadkach, za zgodą przewodniczącego Komitetu, mogą być zastępowani przez upoważnione osoby.
6.5) Posiedzenia Komitetu odbywają się nie rzadziej niż raz w miesiącu.
7. W uzasadnionych przypadkach przewodniczący Komitetu, za zgodą Prezesa Rady Ministrów, może określić inną częstotliwość posiedzeń Komitetu.
§ 4. 1.6) Obsługę organizacyjno-techniczną prac Komitetu zapewnia urząd obsługujący ministra właściwego do spraw finansów publicznych.
2.6) Posiedzenia Komitetu przygotowuje i obsługuje sekretarz Komitetu będący pracownikiem urzędu obsługującego ministra właściwego do spraw finansów publicznych.
3. Do zadań sekretarza Komitetu należy:
1) zapewnianie właściwego przygotowania i sprawnej obsługi posiedzeń Komitetu, w tym:
a) przygotowanie projektu porządku obrad oraz koordynacja przygotowania oraz dostarczenia materiałów i projektów dokumentów przeznaczonych do rozpatrzenia, w szczególności projektów uchwał,
b) sporządzenie listy obecności na posiedzeniu Komitetu,
c) sporządzenie protokołu z posiedzenia Komitetu, zawierającego w szczególności:
- porządek posiedzenia,
- imiona i nazwiska osób biorących udział w posiedzeniu,
- wnioski osób biorących udział w posiedzeniu,
- odpisy uchwał Komitetu podjętych podczas posiedzenia,
- inne ustalenia Komitetu i przewodniczącego Komitetu;
2) uczestniczenie w posiedzeniach Komitetu;
3) 7) gromadzenie i przechowywanie dokumentacji dotyczącej prac Komitetu, w szczególności protokołów z posiedzeń;
4) wykonywanie innych zadań zleconych przez przewodniczącego Komitetu.
§ 5. 1.8) Przewodniczący Komitetu może z własnej inicjatywy lub na wniosek członka Komitetu powoływać grupy robocze oraz korzystać z pomocy doradców i ekspertów, których wiedza i doświadczenie mogą być przydatne do realizacji działań mających na celu przygotowanie, budowę, wdrożenie, eksploatację i rozwój Elektronicznego Systemu Poboru Opłat.
2. Do udziału w pracach Komitetu mogą być zapraszane, z inicjatywy przewodniczącego Komitetu, również inne osoby.
3. Osoby, o których mowa w ust. 1 i 2, są zapraszane na posiedzenia Komitetu przez przewodniczącego Komitetu.
§ 6. Komitet podejmuje rozstrzygnięcia w drodze uzgodnienia stanowiska. W przypadku braku uzgodnienia stanowiska rozstrzyga przewodniczący Komitetu.
§ 7.9) Wydatki związane z obsługą organizacyjno-techniczną Komitetu pokrywane są z budżetu państwa z części, której dysponentem jest minister właściwy do spraw finansów publicznych.
§ 8. Udział w pracach Komitetu jest nieodpłatny.
§ 9. 1.10) Sprawozdanie z realizacji zadań Komitetu przedstawia się Radzie Ministrów raz na kwartał kalendarzowy, nie później niż w ciągu dwóch tygodni po zakończeniu kwartału, do którego się odnosi.
2. Sprawozdanie, o którym mowa w ust. 1, zawiera w szczególności:
1) dane identyfikacyjne (osobę sporządzającą i zatwierdzającą dokument, podstawę prawną utworzenia Komitetu, okres objęty sprawozdaniem);
2) wskazanie liczby i terminów odbytych posiedzeń Komitetu;
3) określenie postępów w pracach Komitetu w odniesieniu do zadań Komitetu;
4) wnioski i rekomendacje wynikające z prac Komitetu;
5) informacje dotyczące celowości dalszego działania Komitetu;
6) inne niezbędne informacje o funkcjonowaniu Komitetu.
§ 10. (uchylony).11)
§ 11. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia12).
|
1) W brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 zarządzenia nr 125 Prezesa Rady Ministrów z dnia 14 sierpnia 2019 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie Komitetu Sterującego do spraw Elektronicznego Systemu Poboru Opłat (M.P. poz. 764), które weszło w życie z dniem 24 sierpnia 2019 r.
2) W brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 zarządzenia, o którym mowa w odnośniku 1.
3) W brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 lit. a zarządzenia nr 29 Prezesa Rady Ministrów z dnia 28 lutego 2020 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie Komitetu Sterującego do spraw Elektronicznego Systemu Poboru Opłat (M.P. poz. 235), które weszło w życie z dniem 4 marca 2020 r.
4) W brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 lit. b zarządzenia, o którym mowa w odnośniku 3.
5) W brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 lit. b zarządzenia, o którym mowa w odnośniku 1.
6) W brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 zarządzenia, o którym mowa w odnośniku 3.
7) W brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 4 lit. c zarządzenia, o którym mowa w odnośniku 1.
8) W brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 5 zarządzenia, o którym mowa w odnośniku 1.
9) W brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 zarządzenia, o którym mowa w odnośniku 3.
10) W brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 7 zarządzenia, o którym mowa w odnośniku 1.
11) Przez § 1 pkt 8 zarządzenia, o którym mowa w odnośniku 1.
12) Zarządzenie zostało ogłoszone w dniu 24 lipca 2018 r.
- Data ogłoszenia: 2020-10-28
- Data wejścia w życie: 2020-10-28
- Data obowiązywania: 2021-06-29
- Dokument traci ważność: 2022-08-10
REKLAMA
Monitor Polski
REKLAMA
REKLAMA