REKLAMA
Monitor Polski - rok 2020 poz. 161
OBWIESZCZENIE
MINISTRA SPORTU1)
z dnia 17 stycznia 2020 r.
w sprawie włączenia kwalifikacji rynkowej "Projektowanie procesu dydaktycznego w kiteboardingu" do Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji
Na podstawie art. 25 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o Zintegrowanym Systemie Kwalifikacji (Dz. U. z 2018 r. poz. 2153 i 2245 oraz z 2019 r. poz. 534 i 1287) ogłasza się w załączniku do niniejszego obwieszczenia informacje o włączeniu kwalifikacji rynkowej "Projektowanie procesu dydaktycznego w kiteboardingu" do Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji.
Minister Sportu: D. Dmowska-Andrzejuk
|
1) Minister Sportu kieruje działem administracji rządowej - kultura fizyczna, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 10 grudnia 2019 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Sportu (Dz. U. poz. 2380).
Załącznik do obwieszczenia Ministra Sportu
z dnia 17 stycznia 2020 r. (poz. 161)
INFORMACJE O WŁĄCZENIU KWALIFIKACJI RYNKOWEJ "PROJEKTOWANIE PROCESU DYDAKTYCZNEGO W KITEBOARDINGU" DO ZINTEGROWANEGO SYSTEMU KWALIFIKACJI
1. Nazwa kwalifikacji rynkowej
Projektowanie procesu dydaktycznego w kiteboardingu |
2. Nazwa dokumentu potwierdzającego nadanie kwalifikacji rynkowej
Certyfikat |
3. Okres ważności dokumentu potwierdzającego nadanie kwalifikacji rynkowej i warunki przedłużenia jego ważności
Certyfikat ważny jest 3 lata. Warunkiem przedłużenia certyfikatu jest przedstawienie raportów z przeprowadzenia przez osobę posiadającą certyfikat minimum 5 procesów szkoleniowo-treningowych w okresie ważności certyfikatu. |
4. Poziom Polskiej Ramy Kwalifikacji przypisany do kwalifikacji rynkowej oraz odniesienie do poziomu Sektorowej Ramy Kwalifikacji
6 poziom Polskiej Ramy Kwalifikacji, 6 poziom Sektorowej Ramy Kwalifikacji w Sporcie |
5. Efekty uczenia się wymagane dla kwalifikacji rynkowej
Osoba posiadająca kwalifikację "Projektowanie procesu dydaktycznego w kiteboardingu" planuje, organizuje i realizuje proces dydaktyczny we wszystkich klasach kiteboardingu, w zmiennych warunkach atmosferycznych i hydrologicznych, na akwenach o wysokim stopniu trudności (zamkniętych, otwartych, zafalowanych). Jest również przygotowana do budowania ram teoretycznych prowadzenia zajęć z kiteboardingu w ramach sportu dla wszystkich. Jest gotowa do opracowywania materiałów merytorycznych związanych z nauczaniem i doskonaleniem w kiteboardingu, w tym m.in. artykułów i opracowań. Wykazuje się zaawansowaną wiedzą z zakresu teorii dyscypliny (w tym jej historii i różnych uwarunkowań) oraz teorii sportu (w tym wiedzą metodyczną, powiązaną z biologicznymi aspektami uprawiania sportu). Wykorzystując kompetencje retoryczne i komunikacyjne, prowadzi szkolenia z obszaru kiteboardingu w ramach sportu dla wszystkich dla osób z niższymi kwalifikacjami instruktorskimi. |
Zestaw 1. Organizowanie procesu dydaktycznego we wszystkich klasach kiteboardingu, w zmiennych warunkach atmosferycznych i hydrologicznych, na akwenach o wysokim stopniu trudności (zamkniętych, otwartych, zafalowanych) | |
Poszczególne efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji ich osiągnięcia |
Omawia zagadnienia związane z akwenami o wysokim stopniu trudności | - charakteryzuje zmienne warunki atmosferyczne i hydrologiczne w kontekście procesu dydaktycznego w kiteboardingu; - charakteryzuje akweny o wysokim stopniu trudności; - charakteryzuje optymalne warunki do prowadzenia zajęć i procesu dydaktycznego w kiteboardingu na akwenach o wysokim stopniu trudności. |
Organizuje proces dydaktyczny we wszystkich klasach kiteboardingu, w zmiennych warunkach atmosferycznych i hydrologicznych, na akwenach o różnym stopniu trudności | - analizuje akwen i warunki meteorologiczne pod kątem możliwości przeprowadzenia procesu dydaktycznego; - ocenia możliwość przeprowadzenia procesu dydaktycznego na akwenie w kontekście uwarunkowań organizacyjno-prawnych; - przygotowuje miejsce do prowadzenia procesu dydaktycznego, uwzględniając możliwości kursantów; - zabezpiecza akwen szkoleniowy, wykorzystując flagi, boje, sygnalizację dźwiękową oraz jednostkę asekuracyjną; - omawia i przygotowuje oznaczenie akwenu szkoleniowego w różnych wariantach; - sprawdza stan techniczny sprzętu niezbędnego do przeprowadzenia procesu dydaktycznego; - opisuje dostępne narzędzia i sposoby wspierające komunikację z uczestnikami przebywającymi na akwenie (sygnały dźwiękowe, wizualne, słowne przekazywane drogą radiową); - przygotowuje narzędzia wzmacniające motywację uczestnictwa w procesie dydaktycznym (np. prezentacje, zdjęcia, filmy); - opracowuje i przygotowuje narzędzia do analizowania postępów w procesie dydaktycznym; - określa zakres kompetencji, obowiązków i odpowiedzialności asystenta, instruktora i trenera kiteboardingu. |
Przygotowuje proces dydaktyczny we wszystkich odmianach kiteboardingu, w zmiennych warunkach atmosferycznych i hydrologicznych, na akwenach o różnym stopniu trudności | - omawia założenia procesu dydaktycznego; - wyznacza krótko- i długoterminowe cele procesu dydaktycznego, uwzględniając warunki oraz potrzeby i możliwości uczestników zajęć. |
Zestaw 2. Realizowanie procesu dydaktycznego we wszystkich odmianach kiteboardingu, w zmiennych warunkach atmosferycznych i hydrologicznych, na akwenach o wysokim stopniu trudności (zamkniętych, otwartych, zafalowanych) | |
Poszczególne efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji ich osiągnięcia |
Prowadzi proces dydaktyczny we wszystkich klasach kiteboardingu, w zmiennych warunkach atmosferycznych i hydrologicznych, na akwenach o różnym stopniu trudności | - dostosowuje formy i metody prowadzenia procesu dydaktycznego do zmiennych warunków atmosferycznych i hydrologicznych; - uwzględnia stopień trudności akwenu w doborze form i metod prowadzenia jednostek dydaktycznych i procesu dydaktycznego; - wskazuje możliwości wykorzystania środków, form i metod zapożyczonych z innych sportów; - systematycznie kontroluje liczbę kursantów na akwenie w czasie trwania procesu dydaktycznego; - sporządza tabelę analizy błędów; - analizuje postępy uczestników przy wsparciu nowoczesnych technologii (np. rejestratory wideo). |
Pływa na desce z hydroskrzydłem (FK) z masztem nie krótszym niż 70 cm | - omawia zasady wchodzenia w lewitację; - wykonuje poprawny start na desce w obu kierunkach; - płynie bez lewitacji na desce; - przyjmuje poprawną pozycję podczas pływania; - wprowadza w lewitację (żabkowanie) deskę; - wykazuje się umiejętnością stałego, bezproblemowego i bezpiecznego pływania w lewitacji minimum przez 200 metrów, na wiatr i z wiatrem; - wykonuje zwroty (sztag i rufa - w lewitacji lub gdy deska dotyka powierzchni wody); - obsługuje latawiec komorowy (start, lądowanie). |
Wykorzystuje motorową jednostkę asekuracyjną do prowadzenia asekuracji, szkoleń oraz akcji ratunkowej | - przed użyciem jednostki asekuracyjnej sprawdza jej wyposażenie i stan techniczny; - prowadzi jednostkę asekuracyjną; - zabezpiecza akwen szkoleniowy np. przez rozstawienie bójek; - przed wejściem kursantów na wodę ustala awaryjne sygnały ostrzegawcze (flaga, gwizdek, sygnały wizualne) oraz znaczenie tych sygnałów; - zachowuje bezpieczną odległość pomiędzy łodzią a kursantami; - kontroluje na bieżąco bezpieczeństwo kursantów w wyznaczonej strefie; - przeprowadza procedurę startowania i lądowania latawca z pokładu jednostki asekuracyjnej. |
Wykorzystuje narzędzia komunikacji i motywacji | - przedstawia uczestnikom koncepcję szkoleniową; - przedstawia uczestnikom możliwości rozwoju umiejętności profesjonalnych związanych z kiteboardingiem; - podsumowuje jednostkę dydaktyczną, podkreśla zrealizowane cele oraz zachęca do udziału w kolejnych zajęciach; - angażuje uczestników do aktywnego uczestnictwa w procesie dydaktycznym. |
Zestaw 3. Opracowywanie zagadnień dydaktycznych z obszaru kiteboardingu | |
Poszczególne efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji ich osiągnięcia |
Charakteryzuje uwarunkowania prawne i metodyczne planowania procesu dydaktycznego w kiteboardingu | - omawia bieżące regulacje prawne obowiązujące w sporcie dla wszystkich; - omawia zagadnienia związane z kwalifikowaniem instruktorów i trenerów kiteboardingu; - omawia zagadnienia związane ze standardami jakości stosowanymi w nauczaniu kiteboardingu; - omawia zagadnienia metodyczne dotyczące prowadzenia jednostek dydaktycznych; - omawia zagadnienia związane z bezpieczeństwem instruktorów, trenerów i uczestników procesów dydaktycznych; - omawia zagadnienia związane z wyposażeniem instruktorów, trenerów i uczestników procesów dydaktycznych; - omawia zagadnienia związane z organizacją sportu w stosunku do rodzaju akwenu; - omawia schematy prowadzenia procesów dydaktycznych na różnych typach akwenów; - omawia zagadnienia związane z użyciem łodzi motorowej; - omawia zasady grupowych procesów dydaktycznych; - omawia zagadnienia związane z organizacją i realizacją ćwiczeń praktycznych; - omawia zagadnienia związane z weryfikacją umiejętności uczestników procesów dydaktycznych; - omawia zagadnienia związane z zasadami organizowania kursów instruktorskich; - omawia zagadnienia związane z meteorologią i hydrologią w kontekście organizacji i prowadzenia zajęć z kiteboardingu. |
Identyfikuje obszary wiedzy w krajowych opracowaniach z obszaru kiteboardingu, które wymagają rozwinięcia | - wymienia dostępne zasoby wiedzy naukowej z obszaru dyscypliny (publikacje, źródła elektroniczne), uwzględniając źródła dotyczące nauczania i doskonalenia umiejętności uczestników procesów dydaktycznych; - wskazuje obszary wiedzy, które wymagają uzupełnienia i rozwinięcia. |
Sporządza opracowanie dotyczące wybranego obszaru wiedzy z kiteboardingu | - określa i konsultuje z osobami prowadzącymi walidację temat, który stanie się przedmiotem przygotowanego przez niego opracowania; - tworzy konspekt opracowania; - przygotowuje opracowanie w formie pisemnej; - referuje opracowane zagadnienia; - odpowiada na wątpliwości zgłaszane przez osoby prowadzące walidację. |
Zestaw 4. Prowadzenie szkoleń z obszaru kiteboardingu | |
Poszczególne efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji ich osiągnięcia |
Kontroluje prowadzenie jednostek dydaktycznych przez osoby z niższymi kwalifikacjami instruktorskimi | - zdobywa informację zwrotną od instruktorów i uczestników zajęć; - sporządza raport podsumowujący przebieg zajęć, w którym podsumowuje poziom umiejętności osób z niższymi kwalifikacjami; - nadzoruje bezpieczny przebieg zajęć. |
Omawia zagadnienia będące przedmiotem szkoleń z obszaru kiteboardingu | - omawia elementy wchodzące w skład procesów dydaktycznych w kiteboardingu; - omawia zagadnienia związane z bezpieczeństwem i reagowaniem w sytuacjach awaryjnych; - omawia schematy szkoleń na płytkich akwenach (1\3; 2\3 i 3\3); - omawia przebieg ćwiczeń praktycznych stosowanych w instruktażu kiteboardingu; - omawia zagadnienia związane ze sprawdzaniem umiejętności kiteboardingowych; - omawia schemat szkolenia na głębokim akwenie przy kierunku side-shore; - omawia schemat szkolenia przy kierunku one-shore na głębokim akwenie; - omawia schemat szkolenia przy kierunku side-onshore na głębokim akwenie. |
Omawia zagadnienia związane z metodyką nauczania | - uzasadnia dobór metod dydaktycznych; - omawia etapy w nauczaniu kiteboardingu; - omawia znaczenie samodzielnego uczenia się i nauki na błędach; - omawia krzywą procesu nauczania w kiteboardingu; - omawia sposoby tłumaczenia zadań stawianych uczestnikom procesu dydaktycznego; - wyjaśnia potrzebę uświadamiania ograniczeń uczestnikom procesu dydaktycznego; - omawia potrzebę dopasowania ćwiczenia do stanu psychofizycznego uczestników procesu dydaktycznego; - omawia potrzebę wymiany informacji przy użyciu języka i innych środków wyrazu, które są zrozumiałe dla obu stron; - omawia potrzebę częstego pozyskiwania informacji zwrotnej od uczestników procesu dydaktycznego. |
Omawia zagadnienia związane z psychologią nauczania | - omawia zagadnienia związane z psychologicznymi aspektami modelowania i regulowania stanów emocjonalnych uczestników procesu dydaktycznego; - omawia potrzebę stanowczości; - omawia działania wspierające rozwój uczestników procesu dydaktycznego; - omawia zagadnienia związane z samooceną kandydatów na uczestników procesu dydaktycznego; - omawia zagadnienia związane z motywowaniem uczestników procesu dydaktycznego; - omawia sposoby rozwiązywania sytuacji konfliktowych i trudnych. |
Planuje szkolenia z obszaru wiedzy dotyczącej nauczania i doskonalenia umiejętności uczestników procesu dydaktycznego | - określa cele szkolenia; - opracowuje materiały do szkolenia; - przedstawia opracowany przez siebie konspekt szkolenia zawierający: cele szkolenia, harmonogram uwzględniający czas trwania poszczególnych elementów i zastosowanie zasady przemienności form, opis zastosowanych metod i technik szkoleniowych, zapotrzebowanie na materiały niezbędne do przeprowadzenia szkolenia. |
Prowadzi ewaluację szkoleń | - uzasadnia dobór metody ewaluacji; - uzyskuje informację zwrotną od uczestników szkolenia; - ocenia skuteczność zastosowanych form, metod i narzędzi oraz ich adekwatność do realizowanych celów. |
Prowadzi szkolenia z obszaru wiedzy dotyczącej nauczania i doskonalenia umiejętności uczestników procesu dydaktycznego | - przedstawia cele szkolenia uczestnikom; - nawiązuje i utrzymuje kontakt z uczestnikami szkolenia; - aktywizuje uczestników szkolenia; - stosuje techniki skutecznej komunikacji interpersonalnej werbalnej i niewerbalnej. |
Prowadzi zajęcia praktyczne z osobami z niższymi kwalifikacjami instruktorskimi | - weryfikuje konspekty zajęć opracowane przez osoby z niższymi kwalifikacjami; - tworzy konspekt prowadzenia zajęć z osobami z niższymi kwalifikacjami; - stosuje zapisane w konspekcie formy, metody i techniki prowadzenia zajęć; - motywuje uczestników; - koryguje i omawia błędy; - monitoruje przebieg zajęć, zwracając uwagę na czas oraz aktywność i skupienie uczestników; - modyfikuje formy i harmonogram prowadzenia zajęć, adekwatnie do sytuacji i warunków; - podsumowuje zajęcia. |
Rozpoznaje potrzeby szkoleniowe uczestników szkolenia | - diagnozuje potrzeby rozwojowe uczestników szkolenia; - ustala tematykę szkolenia; - diagnozuje kompetencje uczestników szkolenia w odniesieniu do celu i treści szkolenia, stosując minimum jedną metodę diagnozowania kompetencji. |
Zestaw 5. Walidowanie umiejętności dydaktycznych z obszaru kiteboardingu | |
Poszczególne efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji ich osiągnięcia |
Waliduje umiejętności dydaktyczne z obszaru kiteboardingu | - stosuje narzędzia walidacji; - formułuje informację zwrotną dotyczącą wyniku walidacji; - dokumentuje proces walidacji. |
Współtworzy narzędzia do walidacji umiejętności dydaktycznych z obszaru kiteboardingu | - przygotowuje pytania i zadania na bazie efektów uczenia się wskazanych dla kwalifikacji z obszaru kiteboardingu; - ustala zasady interpretowania kryteriów weryfikacji w konkretnych przypadkach; - wyjaśnia zagadnienia związane z trafnością i rzetelnością narzędzi stosowanych w walidacji. |
6. Wymagania dotyczące walidacji i podmiotów przeprowadzających walidację
1. Etap weryfikacji 1.1. Metody Walidacja składa się z dwóch części: teoretycznej i praktycznej. Część teoretyczna - służy weryfikacji wiedzy związanej z akwenami o wysokim stopniu trudności; opracowywaniem materiałów dydaktyczno-szkoleniowych; metodyką i psychologią nauczania. Wiedza ma być weryfikowana w trakcie testu teoretycznego i rozmowy z komisją. Część praktyczna - ma na celu weryfikację umiejętności związanych z planowaniem i prowadzeniem procesu dydaktycznego w różnych, nietypowych warunkach hydrologicznych i meteorologicznych; opracowywania zagadnień dydaktycznych; prowadzenia szkoleń z zakresu zagadnień dydaktycznych z obszaru kiteboardingu; walidowania umiejętności dydaktycznych z obszaru kiteboardingu. W części praktycznej stosuje się metodę obserwacji w warunkach symulowanych lub rzeczywistych połączoną z wywiadem swobodnym. Dopuszcza się stosowanie analizy dowodów i deklaracji. Weryfikacja zestawów 1 i 2 polega na przeprowadzeniu procesu dydaktycznego na akwenie zorganizowanym przez instytucję certyfikującą (weryfikacja trwa minimum 5 dni) oraz przedstawieniu dzienników i raportów prowadzonych dla potrzeb prowadzenia zajęć wraz z nagraniami wideo poświadczającymi przeprowadzenie zajęć dydaktycznych dla uczestników na akwenie o wysokim stopniu trudności (zamkniętym, otwartym, zafalowanym) w zmiennych warunkach atmosferycznych i hydrologicznych. Dostarczony dowód musi zawierać opis miejsca i specyfiki akwenu oraz warunków meteorologicznych i hydrologicznych panujących w trakcie wykonywania zajęć. Dowodem na osiągnięcie efektu uczenia się "Pływa na desce z hydroskrzydłem (FK) z masztem nie krótszym niż 70 cm" może być certyfikat kwalifikacji "Prowadzenie procesu treningowego z kiteboardingu". Dowodem na osiągnięcie efektów uczenia się zawartych w zestawie 3 mogą być materiały dydaktyczno-szkoleniowe dotyczące kiteboardingu autorstwa osoby przystępującej do walidacji, np. publikacje naukowe, publikacje prasowe, internetowe, opracowania do ramowego programu szkolenia w kiteboardingu. Nie dopuszcza się analizy dowodów do weryfikacji efektów uczenia się ujętych w zestawach 4 i 5. Warunkiem przystąpienia do części praktycznej jest zaliczenie części teoretycznej. Część praktyczna musi nastąpić bezpośrednio po części teoretycznej. 1.2. Zasoby kadrowe Weryfikację przeprowadza komisja walidacyjna. W skład komisji wchodzą 4 osoby, w tym przewodniczący komisji. Pierwszy członek komisji: - posiada tytuł doktora nauk o kulturze fizycznej; - posiada co najmniej 5-letnie doświadczenie w pracy dydaktycznej (w tym egzaminowania) w zakresie szkolenia instruktorów i trenerów sportów deskowych w Polsce; - jest autorem lub współautorem minimum jednego opublikowanego programu szkolenia w sporcie deskowym. Drugi i trzeci członek komisji: - posiada minimum 8-letnie doświadczenie w zakresie prowadzenia szkoleń grupowych i indywidualnych z kiteboardingu; - posiada minimum 5-letnie udokumentowane doświadczenie w organizowaniu pracy instruktorów kiteboardingu; - posiada udokumentowane minimum 3-letnie doświadczenie w prowadzeniu procesu szkoleniowo-treningowego w klubie sportowym z sekcją kiteboardingu; - jest autorem lub współautorem minimum jednego opublikowanego programu szkolenia w kiteboardingu. Czwarty członek komisji posiada: - udokumentowane doświadczenie przeprowadzenia minimum 3000 godzin szkoleniowych w zakresie wykorzystania metodyki nauczania i elementów psychologii. 1.3. Warunki przeprowadzenia weryfikacji Instytucja certyfikująca zapewnia salę, której organizacja musi umożliwiać każdej osobie przystępującej do walidacji samodzielną pracę, komputer z dostępem do Internetu, tablicę whiteboard - dużą. Instytucja certyfikująca zapewnia: - dostęp do akwenu około 600 m x 400 m; - kursantów, minimalna liczba: 1 kursant na 3 osoby przystępujące do walidacji; - łódź motorową lub ponton typu "Rib" o minimalnej długości 4 m wyposażone w jednostkę napędową nie mniejszą niż 10 kW; - latawce pompowane w rozmiarach: 5-8 m, 9-12 m, nie mniejszym niż 13; - latawiec komorowy 12 m lub większy; - latawce treningowe; - deski (długość ok. 1,4 m); - deski z hydroskrzydłem (wysokość masztu nie mniejsza niż 70 cm); - pianki, kamizelki asekuracyjne, trapezy, kaski; - flagi i boje do oznaczenia akwenu. Sprzęt kiteboardingowy nie może być starszy niż dwuletni. Akwen o wysokim stopniu trudności musi spełniać minimalne kryteria: - minimalny rozmiar 600 m x 400 m; - minimalny poziom wody 1,5 m; - obecność jednostki asekuracyjnej; - wyznaczone i bezpieczne miejsce startu i lądowania; - warunki brzegowe nie powinny zakłócać przepływu wiatru w sposób wpływający na bezpieczne prowadzenie zajęć. Instytucja certyfikująca nie ma obowiązku zapewniania akwenu o wysokim stopniu trudności. Instytucja certyfikująca musi zapewnić bezstronną i niezależną procedurę odwoławczą, w ramach której osoby uczestniczące w procesie walidacji i certyfikacji mają możliwość odwołania się od decyzji dotyczących przebiegu walidacji, w szczególności decyzji kończącej walidację. W przypadku negatywnego wyniku walidacji instytucja certyfikująca jest zobowiązana przedstawić uzasadnienie decyzji. 2. Etapy identyfikowania i dokumentowania Nie określa się wymagań. |
7. Warunki, jakie musi spełniać osoba przystępująca do walidacji
Do walidacji może przystąpić osoba, która: - legitymuje się certyfikatem potwierdzającym posiadanie kwalifikacji "Prowadzenie zajęć z kiteboardingu"; - przedstawi oświadczenie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do uprawiania sportów wodnych; - legitymuje się poświadczeniem ukończenia kursu pierwszej pomocy. Kurs musi obejmować: - kurs pierwszej pomocy z opatrywaniem poszkodowanego w warunkach akwenów wodnych; - reagowanie w przypadku omdlenia, napadu drgawkowego, złamania, zranienia; - resuscytację krążeniowo-oddechową w warunkach morskich; - transport poszkodowanego do brzegu; - wiedzę związaną z aspektami prawnymi dotyczącymi postępowania z osobami poszkodowanymi w wieku od 0 do 18 lat; - zagadnienia dotyczące procedur SAR (Search and Rescue) związanych z koordynacją ratownictwa wodnego (procedury SAR obejmują: - prawidłowe wzywanie służb ratownictwa wodnego, współpracę z wyżej wymienionymi służbami; - stosowanie kanałów ratunkowych i numerów ratunkowych używanych nad wodą; - używanie środków pirotechnicznych; - stosowanie sygnałów dźwiękowych i świetlnych na wodzie; - sposoby zachowywania się osoby poszkodowanej przed wydobywaniem z wody); - legitymuje się uprawnieniami pozwalającymi prowadzić jednostkę wodną z napędem powyżej 10 kW; - nie była skazana prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwa, o których mowa w art. 46-49 ustawy z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie (Dz. U. z 2019 r. poz. 1468, 1495 i 2251), lub określone w rozdziale XIX i XXIII, z wyjątkiem art. 192 i art. 193, rozdziale XXV i XXVI ustawy z dnia 6 czerwca 1997 r. - Kodeks karny (Dz. U. z 2019 r. poz. 1950 i 2128); - posiada aktualną polisę OC i NNW na czas trwania walidacji. |
8. Termin dokonywania przeglądu kwalifikacji
Nie rzadziej niż raz na 10 lat |
- Data ogłoszenia: 2020-02-07
- Data wejścia w życie: 2020-02-07
- Data obowiązywania: 2020-02-07
REKLAMA
Monitor Polski
REKLAMA
REKLAMA