REKLAMA
Monitor Polski - rok 2018 poz. 856
UCHWAŁA
PAŃSTWOWEJ KOMISJI WYBORCZEJ
z dnia 13 sierpnia 2018 r.
w sprawie określenia liczby, trybu i warunków powoływania urzędników wyborczych
Na podstawie art. 191c § 4 ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r. - Kodeks wyborczy (Dz. U. z 2018 r. poz. 754, 1000 i 1349) Państwowa Komisja Wyborcza uchwala, co następuje:
§ 1.
1) jednego w gminach do 50 000 mieszkańców;
2) dwóch w gminach do 200 000 mieszkańców;
3) trzech w gminach powyżej 200 000 mieszkańców.
2. W uzasadnionych przypadkach Szef Krajowego Biura Wyborczego, z urzędu lub na wniosek komisarza wyborczego, może powołać w gminie dodatkowych urzędników wyborczych.
3. W m.st. Warszawie dla każdej z dzielnic powołuje się jednego urzędnika wyborczego. Ponadto powołuje się jednego urzędnika wyborczego wykonującego zadania o charakterze ponaddzielnicowym. Przepis ust. 2 stosuje się odpowiednio.
§ 2.
§ 3.
2. W zgłoszeniu podaje się w szczególności: imię (imiona) i nazwisko, numer ewidencyjny PESEL, adres zamieszkania (ujęcia w stałym rejestrze wyborców), wykształcenie, nazwę gminy, w której kandydat ma wykonywać funkcję, oraz informacje o ewentualnym doświadczeniu w organizacji wyborów oraz wykonywaniu innych zadań, w których niezbędna była znajomość przepisów Kodeksu wyborczego, a także w przypadku:
1) pracowników urzędów obsługujących: organy administracji rządowej, samorządowej lub jednostek im podległych lub przez nie nadzorowanych - miejsce pracy;
2) innych osób mających co najmniej 5-letni staż pracy w urzędach lub jednostkach, o których mowa w pkt 1 -- nazwę tego urzędu lub jednostki oraz okres zatrudnienia.
3. Do zgłoszenia dołącza się kopię dyplomu potwierdzającego posiadanie wykształcenia wyższego, a jego oryginał przedkłada się do wglądu dyrektorowi właściwej delegatury. Dyrektor delegatury potwierdza kopię za zgodność z oryginałem.
4. W przypadku osób, o których mowa w ust. 2:
1) w pkt 1 - pracodawca potwierdza na zgłoszeniu fakt zatrudnienia kandydata w urzędzie obsługującym: organy administracji rządowej, samorządowej lub jednostce im podległej lub przez nie nadzorowanej;
2) w pkt 2 -- oryginał świadectwa pracy, pisemnego zaświadczenia zakładu pracy lub innego dokumentu potwierdzającego zatrudnienie w urzędzie lub jednostce, o których mowa w ust. 2 pkt 1, przez okres co najmniej 5 lat, należy przedłożyć do wglądu dyrektorowi właściwej delegatury, który potwierdza ten fakt na zgłoszeniu.
5. Szef Krajowego Biura Wyborczego może postanowić o konieczności dostarczenia przez kandydata innych dokumentów mających potwierdzić spełnienie przez niego wymogów, o których mowa w art. 191b i art. 191c § 1 Kodeksu wyborczego.
6. Wzór zgłoszenia:
1) w przypadku osób, o których mowa w ust. 2 pkt 1, stanowi załącznik nr 1 do uchwały;
2) w przypadku osób, o których mowa w ust. 2 pkt 2, stanowi załącznik nr 2 do uchwały.
§ 4.
2. Dyrektor delegatury niezwłocznie po dokonaniu sprawdzenia, o którym mowa w ust. 1, przekazuje Szefowi Krajowego Biura Wyborczego zgłoszenia kandydatów spełniających wymogi, wraz z załączonymi do nich dokumentami.
§ 5.
2. Kandydat zgłoszony do pełnienia funkcji urzędnika wyborczego w danej gminie może zostać powołany, za jego zgodą, do pełnienia tej funkcji w innej gminie.
§ 6.
§ 7.
§ 8.
Przewodniczący Państwowej Komisji Wyborczej: W. Hermeliński
Załączniki do uchwały Państwowej Komisji Wyborczej
z dnia 13 sierpnia 2018 r. (poz. 856)
Załącznik nr 1
WZÓR - ZGŁOSZENIE KANDYDATA NA URZĘDNIKA WYBORCZEGO, BĘDĄCEGO PRACOWNIKIEM URZĘDU OBSŁUGUJĄCEGO: ORGANY ADMINISTRACJI RZĄDOWEJ, SAMORZĄDOWEJ LUB JEDNOSTKI IM PODLEGŁEJ LUB PRZEZ NIE NADZOROWANEJ
Załącznik nr 2
WZÓR - ZGŁOSZENIE KANDYDATA NA URZĘDNIKA WYBORCZEGO, MAJĄCEGO CO NAJMNIEJ 5-LETNI STAŻ PRACY W URZĘDACH OBSŁUGUJĄCYCH: ORGANY ADMINISTRACJI RZĄDOWEJ, SAMORZĄDOWEJ LUB JEDNOSTKACH IM PODLEGŁYCH LUB PRZEZ NIE NADZOROWANYCH
- Data ogłoszenia: 2018-09-10
- Data wejścia w życie: 2018-08-13
- Data obowiązywania: 2018-08-13
REKLAMA
Monitor Polski
REKLAMA
REKLAMA