REKLAMA
Monitor Polski - rok 2018 poz. 800
UCHWAŁA NR 101
RADY MINISTRÓW
z dnia 19 lipca 2018 r.
zmieniająca uchwałę w sprawie ustanowienia programu wieloletniego pod nazwą „Uniwersytet Warszawski 2016-2025”
Na podstawie art. 136 ust. 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2017 r. poz. 2077 oraz z 2018 r. poz. 62, 1000 i 1366) Rada Ministrów uchwala, co następuje:
§ 1.
1) w § 5 ust. 2 otrzymuje brzmienie:
„2. Nakłady z budżetu państwa, o których mowa w ust. 1, w poszczególnych latach wynoszą:
1) 2016 r. - 1 211 063 zł;
2) 2017 r. - 2 357 541 zł;
3) 2018 r. -16 164 389 zł;
4) 2019 r. - 86 947 672 zł;
5) 2020 r. - 119 461 285 zł;
6) 2021 r. - 154 267 000 zł;
7) 2022 r. - 132 824 972 zł;
8) 2023 r. - 186 405 000 zł;
9) 2024 r. - 166 829 427 zł;
10) 2025 r. - 78 642 151 zł.”;
2) w załączniku do uchwały:
a) spis treści otrzymuje brzmienie:
„WPROWADZENIE.
I. CELE REALIZACJI PROGRAMU.
I.1. CEL GŁÓWNY.
I.2. CELE SZCZEGÓŁOWE.
I.3. ODDZIAŁYWANIE PROGRAMU - REZULTATY.
II. PODSTAWY PRAWNE.
III. INFORMACJE O STOPNIU ZAAWANSOWANIA REALIZACJI PROGRAMU.
IV. PODSTAWY PROGRAMOWE.
IV. 1. ZGODNOŚĆ PROGRAMU WSPARCIA DLA UW Z UNIJNYMI DOKUMENTAMI STRATEGICZNYMI.
IV.2. DOKUMENTY KRAJOWE.
IV.3. ZGODNOŚĆ PROGRAMU WSPARCIA DLA UW Z DOKUMENTAMI STRATEGICZNYMI DLA ROZWOJU WOJEWÓDZTWA MAZOWIECKIEGO.
IV.4. ZGODNOŚĆ PROGRAMU Z DOKUMENTAMI STRATEGICZNYMI UNIWERSYTETU WARSZAWSKIEGO.
V. SYTUACJA, POZYCJA I ROLA UNIWERSYTETU WARSZAWSKIEGO - DIAGNOZA SYTUACJI SPOŁECZNO-GOSPODARCZEJ W OKRESIE OBJĘTYM PROGRAMOWANIEM.
V.1. DIAGNOZA SYTUACJI SPOŁECZNO-GOSPODARCZEJ ORAZ POZYCJA I ROLA UNIWERSYTETU WARSZAWSKIEGO.
V.2. PROBLEMY I POTRZEBY, NA KTÓRE ODPOWIADA PROGRAM WSPARCIA DLA UNIWERSYTETU WARSZAWSKIEGO.
VI. STRUKTURA PROGRAMU.
VII. CHARAKTERYSTYKA ZAKRESU TEMATYCZNEGO PROGRAMU.
VIII. ZAŁOŻENIA SYSTEMU REALIZACJI I MONITOROWANIA PROGRAMU.
VIII.1. ZAŁOŻENIA SYSTEMU REALIZACJI PROGRAMU.
VIII.2. ZAŁOŻENIA SYSTEMU MONITOROWANIA PROGRAMU.
IX. WSKAŹNIKI REALIZACJI PROGRAMU.
X. ZESTAWIENIE PLANOWANYCH NAKŁADÓW NA REALIZACJĘ PROGRAMU.
XI. SZACUNKOWE KOSZTY UTRZYMANIA POWIERZCHNI WYBUDOWANEJ ORAZ PRZEBUDOWANEJ W RAMACH PROGRAMU.
Załącznik nr 1. ŹRÓDŁA FINANSOWANIA I HARMONOGRAM PROGRAMU WIELOLETNIEGO POD NAZWĄ „UNIWERSYTET WARSZAWSKI 2016-2025”.”,
b) w rozdziale I. CELE REALIZACJI PROGRAMU w pkt I.1. Cel główny po tiret drugie dodaje się akapit w brzmieniu:
„Program Wsparcia dla Uniwersytetu Warszawskiego z punktu widzenia klasyfikacji zadaniowej budżetu państwa realizuje cel „Rozbudowa infrastruktury Uniwersytetu Warszawskiego”.”,
c) w rozdziale V. SYTUACJA, POZYCJA I ROLA UNIWERSYTETU WARSZAWSKIEGO - DIAGNOZA SYTUACJI SPOŁECZNO-GOSPODARCZEJ W OKRESIE OBJĘTYM PROGRAMOWANIEM w tabeli ANALIZA SWOT - OCENA MOŻLIWOŚCI REALIZACJI CELÓW PROGRAMU WIELOLETNIEGO w części „Mocne strony” tiret szesnaste otrzymuje brzmienie:
„- przyrost nowoczesnej, w wymaganym standardzie, powierzchni dydaktyczno-naukowej o 191 tys. m2 (139,7 tys. m2 - powierzchnia nowa + 51,3 tys. m2 - powierzchnia gruntownie zmodernizowana)”,
d) rozdziały VII-X otrzymują brzmienie:
„VII. CHARAKTERYSTYKA ZAKRESU TEMATYCZNEGO PROGRAMU
ŁĄCZNY KOSZT WYMIENIONYCH NIŻEJ INWESTYCJI SZACOWANY JEST NA 970 110 500 ZŁ
1. INFRASTRUKTURA DLA TRANSDYSCYPLINARNYCH CENTRÓW BADAWCZYCH
1.1. Budowa budynku naukowo-dydaktycznego, ul. Dobra 55 (filologie i lingwistyka)
II etap
Inwestycja: budowa budynku naukowo-dydaktycznego
Lokalizacja: Warszawa, ul. Dobra 55
Zakres tematyczny: lingwistyka stosowana, lingwistyka komputerowa, humanistyka cyfrowa, translacja i przekład audiowizualny, socjolingwistyka, komunikacja, nowe media, językoznawstwo, kulturoznawstwo i nowoczesne technologie
Umiejętność posługiwania się językami obcymi i rozumienie różnic kulturowych jest warunkiem udanego uczestnictwa w gospodarce globalnej i procesach integracyjnych.
Zaplanowana w ramach inwestycji infrastruktura i wyposażenie pozwolą na kształcenie studentów Uniwersytetu Warszawskiego i prowadzenie badań przez pracowników uczelni w oparciu o najnowocześniejsze metody językoznawstwa korpusowego, dydaktyki translacji i przekładu audiowizualnego, socjolingwistyki, lingwistyki komputerowej, także w zakresie komunikacji i nowych mediów. Realizacja inwestycji umożliwi również powołanie w tej lokalizacji centrum nauk o komunikacji, którego zadaniem będzie w szczególności wypracowanie nowych koncepcji oraz narzędzi badawczych i edukacyjnych, pozwalających na wykorzystywanie wielkich ilości informacji i danych (np. analiza Big Data, dokumentacja 3D, lingwistyka korpusowa i translatoryka komputerowa, metody wizualizacyjne itp.). Są to techniki i technologie przyszłości rozwijane przez najbardziej zaawansowane ośrodki naukowe i firmy na świecie (np. rozwój tłumaczenia automatycznego i powiązane z tym badania nad rozpoznawaniem mowy), które w nadchodzących dekadach przyczynią się do znacznego ułatwienia komunikacji. Po zrealizowaniu inwestycji opuszczony zostanie budynek przy ul. Szturmowej 4 (którego przebudowa opisana jest w punkcie 4.2.). Organizacja centrum nauk o komunikacji stanowić będzie wyraz zmiany postrzegania sposobu uprawiania nauk humanistycznych i społecznych. Centrum będzie nie tylko siedzibą określonych jednostek Uniwersytetu Warszawskiego, ale przede wszystkim miejscem, w którym stworzone zostanie środowisko do intensywnego współdziałania i łączenia kompetencji obszarów i dziedzin nauk humanistycznych i społecznych.
1.2. Budowa budynku naukowo-dydaktycznego na Kampusie Ochota (psychologia, kognitywistyka, psychofizjologia)
Inwestycja: budowa budynku naukowo-dydaktycznego
Lokalizacja: Warszawa, Kampus Ochota
Zakres tematyczny: psychologia poznawcza, kognitywistyka, antropologia, etyka, medycyna, farmacja, chemia, biologia, matematyka i informatyka
Inwestycja zostanie zrealizowana w bezpośrednim sąsiedztwie już istniejących budynków Uniwersytetu Warszawskiego, z których korzystają wydziały matematyczno-przyrodnicze uczelni oraz w pobliżu głównego kampusu Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego. Lokalizacja ta nie jest przypadkowa. Naukowcy z Uniwersytetu Warszawskiego prowadzić tu będą badania o charakterze interdyscyplinarnym, które wymagają zaangażowania przedstawicieli różnych dziedzin nauki. Prace badawcze będą koncentrowały się głównie wokół powiązania dynamicznych zmian technologicznych z osiągnięciami neurofizjologii oraz z naturalnymi predyspozycjami i potrzebami człowieka, z uwzględnieniem kontekstu społecznego.
1.3. Budowa budynku naukowo-dydaktycznego (nauki ekonomiczne i pokrewne)
Inwestycja: budowa budynku naukowo-dydaktycznego
Lokalizacja: Warszawa, Powiśle
Zakres tematyczny: ekonomia i nauki pokrewne, ekonomia Internetu, przedsiębiorczość, nowe technologie, matematyka i informatyka
Zaplanowana w ramach inwestycji infrastruktura ma służyć tworzeniu programów edukacyjnych i naukowych poświęconych przedsiębiorczości, innowacyjności oraz rozwijaniu zdolności adaptacyjnych, w kontekście nowych technologii, globalizacji, konkurencji i nowych modeli biznesowych. Będą to w szczególności programy z zakresu zastosowania metod i narzędzi informatycznych w organizacjach gospodarczych, ekonomii Internetu, a także badań przedsiębiorczości w kontekście Information and communication technologies. Inwestycja służyć będzie również rozwojowi studiów ekonomiczno-matematycznych, prowadzonych we współpracy z uniwersyteckimi specjalistami z zakresu matematyki i informatyki. Ponadto rozbudowane zostaną także programy multidyscyplinarne i partnerskie w języku angielskim, m.in. prowadzone we współpracy z uniwersytetami zagranicznymi.
2. ZMIANY WSPIERAJĄCE UMIĘDZYNARODOWIENIE
2.1. Budowa domu studenckiego na Kampusie Służewiec
Inwestycja: budowa domu studenckiego
Lokalizacja: Warszawa, Kampus Służewiec
2.2. Przebudowa Domu Studenckiego nr 5 na Kampusie Służewiec
Inwestycja: przebudowa domu studenckiego
Lokalizacja: Warszawa, Kampus Służewiec
2.3. Budowa domu studenckiego na Kampusie Ochota
Inwestycja: budowa domu studenckiego
Lokalizacja: Warszawa, Kampus Ochota
Opis łączny dla inwestycji, o których mowa w pkt 2.1.-2.3.
Liczba obcokrajowców studiujących w Uniwersytecie Warszawskim stale wzrasta. Dotyczy to zarówno studiów licencjackich, magisterskich i doktoranckich, jak i stypendystów programów europejskich oraz innych programów rządowych (w tym CEEPUS i DAAD), a także stypendystów przyjeżdżających w ramach umów o bezpośredniej współpracy akademickiej. Odsetek obcokrajowców studiujących w Uniwersytecie Warszawskim na studiach w ramach pełnego cyklu kształcenia wzrósł w 2014 r. w porównaniu z rokiem 2013 z 3% do 3,6%. Uniwersytet Warszawski aktywnie angażuje się także w program wymiany Erasmus (obecnie Erasmus+). W roku 2013 dyrekcja generalna ds. edukacji i kultury Komisji Europejskiej wybrała - spośród ponad 3 tys. szkół wyższych z różnych krajów - sto uczelni, które sprawnie realizują wymianę studencką. W tym zestawieniu Uniwersytet Warszawski zajął 7 pozycję pod względem liczby studentów wyjeżdżających. Warto w tym zakresie zauważyć, że rośnie również liczba studentów przyjeżdżających w ramach programu Erasmus. W 2014 r. na Uniwersytet Warszawski przyjechało ponad 1600 stypendystów programu. Uczelnia oferuje około 2 tys. zajęć w językach obcych, a także 30 programów nauczania na studiach licencjackich i magisterskich. Przyciąganie kolejnych studentów z zagranicy nie będzie jednak możliwe bez ułatwienia im codziennego funkcjonowania w uczelni. Dlatego też jednym z najpilniejszych zadań w tym zakresie jest budowa nowoczesnych domów studenckich spełniających standardy XXI wieku. Wybudowana infrastruktura służyć będzie również osobom z Polski, pochodzącym spoza Warszawy. Celem tych trzech inwestycji jest zapewnienie studentom i doktorantom odpowiednich warunków zakwaterowania w okresie kształcenia. Należy jednocześnie zauważyć, że zakres rzeczowy inwestycji wymienionych w pkt 2.1. oraz 2.3. obejmuje również prace związane z zagospodarowaniem terenu wokół nowo budowanych oraz istniejących domów studenckich.
2.4. Rozbudowa Centrum Sportu i Rekreacji na potrzeby zajęć dydaktycznych wraz z budową centrum kultury studenckiej na Kampusie Ochota
Inwestycja: rozbudowa Centrum Sportu i Rekreacji UW oraz budowa centrum kultury studenckiej
Lokalizacja: Warszawa, Kampus Ochota
W 2007 r. Uniwersytet Warszawski oddał do użytku Centrum Sportu i Rekreacji, w którym znajduje się hala sportowa, ścianka wspinaczkowa oraz basen. Infrastruktura Centrum Sportu i Rekreacji UW jest wykorzystywana na potrzeby obowiązkowych zajęć z wychowania fizycznego przewidzianych w czasie studiów, a także na potrzeby organizacji zawodów sportowych rangi krajowej i międzynarodowej. W związku z powyższym Centrum Sportu i Rekreacji UW wykorzystywane jest 7 dni w tygodniu, od rana do późnych godzin wieczornych. W związku z dużym zapotrzebowaniem planowana jest rozbudowa tego obiektu, co pozwoli na rozszerzenie programu sportowego i uczestnictwo w zajęciach większej liczby studentów, uczących się w okolicach Kampusu Ochota. Rozbudowane Centrum Sportu i Rekreacji UW mogłoby też służyć integracji międzyuczelnianej i promocji sportu.
Jednocześnie w Uniwersytecie Warszawskim funkcjonuje wiele organizacji kulturalnych i artystycznych. Największe z nich to Chór Akademicki, Teatr Hybrydy oraz Zespół Pieśni i Tańca „Warszawianka”. Obecnie ich działalność prowadzona jest głównie w wynajętych pomieszczeniach, rozproszonych na terenie całej Warszawy, gdyż Uniwersytet Warszawski nie dysponuje odpowiednim miejscem, w którym mogłaby być prowadzona działalność kulturalna i artystyczna. W związku z powyższym zasadne jest utworzenie centrum kultury studenckiej, dedykowanego dla wszystkich studentów i doktorantów. Centrum kultury studenckiej powstanie na terenie Kampusu Ochota w bliskim sąsiedztwie największych domów studenckich Uniwersytetu Warszawskiego oraz zostanie połączone z Centrum Sportu i Rekreacji UW. Będzie miejscem spotkań studentów reprezentujących różne obszary kształcenia, co umożliwi integrację międzywydziałową i międzykulturową.
2.5. BUW (podziemie) - przebudowa na cele zajęć sportowych
Inwestycja: przebudowa podziemia budynku
Lokalizacja: Warszawa, Powiśle
Istotą inwestycji jest adaptacja podziemi Biblioteki Uniwersyteckiej w Warszawie dla celów sportowych. Gmach biblioteki nie tylko mieści jeden z największych księgozbiorów akademickich w kraju, ale jest również miejscem wystaw, spotkań i konferencji. Dziennie odwiedzają około 3,5 tys. osób. Po modernizacji powierzchnia na poziomie -1 będzie służyć również jako sala sportowa, z której korzystaliby studenci wydziałów położonych w okolicach kampusu głównego i Powiśla.
2.6. Budowa budynku na kampusie głównym (górny dziedziniec)
Inwestycja: budowa budynku administracyjno-dydaktycznego
Lokalizacja: Warszawa, kampus główny
W Uniwersytecie Warszawskim (a szczególnie na kampusie głównym) brakuje powierzchni przeznaczonej dla jednostek odpowiedzialnych za rozwój współpracy międzynarodowej w zakresie badań i dydaktyki. Lokalizacja budynku w tym miejscu sprzyja takim funkcjom, ze względu na łatwą dostępność dla osób nowo przybyłych do Uniwersytetu Warszawskiego, szczególnie tych z zagranicy. Planuje się utworzenie tutaj Welcome Center, czyli centrum informacyjnego, dedykowanego studentom i pracownikom z zagranicy oraz osobom odwiedzającym uczelnię, w tym kandydatom na studia.
2.7. Przebudowa budynku Porektorskiego
Inwestycja: przebudowa budynku naukowo-dydaktycznego
Lokalizacja: Warszawa, kampus główny
Zakres tematyczny: językoznawstwo, kulturoznawstwo, nauki polityczne, historia, socjologia, prawo, ekonomia, przedsiębiorczość, nowoczesne technologie i media cyfrowe
Wzrost znaczenia gospodarczego państw Azji otwiera nowe perspektywy dla osób kształcących się w specjalnościach związanych z tym regionem. Jednak bez poprawy infrastruktury Uniwersytetu Warszawskiego niemożliwy będzie dalszy rozwój kształcenia oraz badań w tym zakresie.
Aktualnie nauczanie języków i kultury państw Azji odbywa się w wielu rozproszonych budynkach, co uniemożliwia organizację zajęć i pracę w liczniejszych grupach. Powyższe utrudnia również powiązanie nauczania na tych kierunkach z innymi dyscyplinami, takimi jak prawo, ekonomia, nauki o polityce i socjologia. Realizacja inwestycji pozwoli rozwinąć w Uniwersytecie Warszawskim nowoczesny program kształcenia interdyscyplinarnego w zakresie nauczania języków i kultury państw Azji. W ramach planowanej przebudowy uwzględnione zostanie m.in. nowe wyposażenie umożliwiające prowadzenie zajęć dydaktycznych z wykorzystaniem technik audiowizualnych i komputerowych.
2.8. Przebudowa poddasza Pałacu Kazimierzowskiego na potrzeby biurowe
Inwestycja: przebudowa poddasza budynku administracyjno-dydaktycznego
Lokalizacja: Warszawa, kampus główny
Pałac Kazimierzowski jest siedzibą władz rektorskich oraz wielu biur obsługujących studentów. Istnieje potrzeba zaadaptowania poddasza tego pałacu, dzięki czemu powstałoby więcej przestrzeni biurowej przeznaczonej do obsługi studentów i doktorantów oraz pracowników naukowych, w tym pochodzących z zagranicy (visiting professors, post docs). Uzyskana w ten sposób przestrzeń biurowa oraz zaplecze administracji zwiększy efektywność pracy jednostek Uniwersytetu Warszawskiego realizujących zadania w przedmiotowym zakresie, jak również podniesie komfort ich interesariuszy.
3. PROGRAM UCZENIA SIĘ PRZEZ CAŁE ŻYCIE
3.1. Przebudowa budynku naukowo-dydaktycznego przy ul. Hożej 69
Inwestycja: przebudowa budynku naukowo-dydaktycznego
Lokalizacja: Warszawa, ul. Hoża 69
Dzięki modernizacji i zakupowi wyposażenia umożliwiającego prowadzenie warsztatów czy tutoriali obiekt stanie się pełnowartościowym centrum kształcenia przez całe życie (Lifelong Learning). Będą się w nim mieścić jednostki zajmujące się otwartą edukacją. Zadaniem tych jednostek będzie zapewnienie osobom dorosłym różnych form kształcenia na wysokim poziomie, zgodnie z ich potrzebami. Edukacja będzie prowadzona w różnych formach, np. kursy, szkolenia, studia podyplomowe. Jednostki Uniwersytetu Warszawskiego będą miały zapewnione warunki do rozwoju działalności badawczej w zakresie kształcenia ustawicznego.
4. WSPARCIE INNOWACYJNOŚCII PRZEDSIĘBIORCZOŚCI AKADEMICKIEJ
4.1. Budowa budynku naukowo-dydaktycznego przy ul. Furmańskiej (nauki społeczne)
Inwestycja: budowa budynku naukowo-dydaktycznego
Lokalizacja: Warszawa, ul. Furmańska
Zakres tematyczny: statystyka, polityka społeczna, socjologia, psychologia, medioznawstwo i antropologia
Realizacja inwestycji umożliwi utworzenie w tej lokalizacji centrum innowacji społecznych, którego zadaniem będzie stymulowanie edukacji i badań w kierunku rozwoju społecznego oraz poprawy jakości życia społeczeństwa. W centrum pracować będą socjologowie, psychologowie, medioznawcy, statystycy, ekonomiści oraz osoby prowadzące działalność naukową w zakresie polityki społecznej, co umożliwi kompleksowe, interdyscyplinarne prowadzenie badań nad problemami społecznymi. Korzystając z zaplecza eksperckiego Uniwersytetu Warszawskiego, centrum stworzy ofertę skierowaną do organizacji pozarządowych, jak również do administracji i władz miejskich, samorządowych i państwowych. Adresatami usług centrum mogłyby być również inne organizacje działające w sektorze polityki społecznej, środowiska oraz osoby działające na płaszczyźnie rozwiązywania problemów społecznych. Centrum ma świadczyć przede wszystkim usługi w zakresie: badań społecznych, konsultacji programowych, konsultacji merytorycznych, szkoleń i warsztatów. Pozwoli to podmiotom, które nie mają stosownych środków finansowych, na uzyskanie kompleksowej wiedzy dotyczącej optymalnego sposobu działania, stawiania trafnych diagnoz, trafnego opisywania warunków wyjściowych swojej działalności.
4.2. Przebudowa budynku przy ul. Szturmowej 4 na potrzeby naukowo-dydaktyczne
Inwestycja: przebudowa budynku naukowo-dydaktycznego
Lokalizacja: Warszawa, ul. Szturmowa 4
Zakres tematyczny: przedsiębiorczość, prawo, gospodarka, ekonomia, statystyka, doradztwo technologiczne, informatyka, nowe technologie, doradztwo biznesowe i działalność gospodarcza
Realizacja inwestycji umożliwi utworzenie w tej lokalizacji centrum współpracy z biznesem, które będzie prowadzić specjalne programy dla studentów związane z przekazywaniem wiedzy i doświadczeń z zakresu zagadnień, które ma wspierać inwestycja, oraz promowaniem postaw przedsiębiorczych. Świadczone tu będą także usługi dla przedsiębiorców - przede wszystkim eksperckie i doradcze, m.in. w kwestiach prawnych, biznesowych, organizacyjnych, w zakresie doradztwa technologicznego, wymiany know-how itp. Ponadto w centrum zostanie utworzona przestrzeń dla działań projektowych, międzywydziałowych i innych tymczasowych inicjatyw z zakresu nauki i dydaktyki (w tym międzynarodowych projektów badawczych). W centrum będą również gromadzone i udostępniane informacje o potencjalnych partnerach biznesowych, konkurentach, klientach i rynkach, dzięki czemu przedsiębiorcy uzyskają dodatkowe, profesjonalne źródło dostępu do baz danych dotyczących międzynarodowego świata biznesu i podmiotów gospodarczych, a także do analiz przepisów prawa polskiego i zagranicznego, analiz wyników badań naukowych i udokumentowanych prac nad technologiami na świecie, które nie są dostępne za pośrednictwem ogólnodostępnych zasobów internetowych. W centrum znajdzie się także zaplecze materialne i eksperckie dla start-upów studenckich i pracowniczych.
5. EKSPERYMENTALNE CENTRUM INNOWACJI W KSZTAŁCENIU
5.1. Budowa budynku naukowo-dydaktycznego przy ul. Bednarskiej 2/4
Inwestycja: budowa budynku naukowo-dydaktycznego
Lokalizacja: Warszawa, ul. Bednarska 2/4
Zakres tematyczny: przedsiębiorczość, ekonomia, gospodarka cyfrowa, dziennikarstwo, medioznawstwo, komunikacja społeczna, media cyfrowe, nowe technologie, informatyka, informacja naukowa i bibliotekoznawstwo
Zajęcia dla studentów dziennikarstwa, medioznawstwa, informacji naukowej i bibliotekoznawstwa są aktualnie prowadzone w kilku różnych budynkach rozproszonych na terenie Warszawy. Co oczywiste, w tych lokalizacjach pracują też naukowcy. Rozproszenie infrastruktury poważnie utrudnia realizację ambitnych celów dydaktycznych i naukowych. Realizacja planowanej inwestycji umożliwi Uniwersytetowi Warszawskiemu utworzenie centrum współpracy i integracji nauk ekonomicznych i nauk o mediach, co z kolei pozwoli na szersze niż dotychczas włączenie się w krajowe i międzynarodowe inicjatywy naukowe i społeczne, w tym także rozwój współpracy z kilkudziesięcioma instytucjami naukowymi głównie z Europy, a także z Azji i Ameryki Północnej. Uzyskane w wyniku realizacji inwestycji wyposażenie techniczne sprawi, że oferta dydaktyczna Uniwersytetu Warszawskiego rozwinie się i wzbogaci o nowe metody i treści powiązane z nowoczesnymi technologiami informatycznymi, mediami cyfrowymi, także w zakresie rozwoju przedsiębiorczości. Powyższe ma szczególne znaczenie w kontekście rewolucji internetowej (gospodarka oparta na informacji), a także dla organizacji start-upów, szczególnie w branży nowych mediów. W powstałym obiekcie odbywać się będą ogólnodostępne seminaria, konferencje, a także prowadzone będą wykłady związane z planowaną tematyką dydaktyki i badań.
5.2. Przebudowa budynku przy ul. Żwirki i Wigury 93 na potrzeby dydaktyczno-naukowe
Inwestycja: przebudowa budynku naukowo-dydaktycznego
Lokalizacja: Warszawa, ul. Żwirki i Wigury 93
Zakres tematyczny: pedagogika, nauki społeczne, nauki eksperymentalne, zarządzanie (w tym zarządzanie wiedzą), rozwój kompetencji biznesowych, komunikacja interpersonalna, technologie informatyczne, studia międzywydziałowe i studia międzyobszarowe
Uniwersytet Warszawski podejmuje działania na rzecz innowacyjności w zakresie edukacji, co przede wszystkim dotyczy procesu kształcenia przyszłych nauczycieli, którzy będą pracować w szkołach różnych szczebli. W związku z powyższym planuje się inwestycję związaną z powołaniem eksperymentalnego centrum innowacji w kształceniu, łączącego zespoły Uniwersytetu Warszawskiego z partnerami zewnętrznymi, szkołami, organizacjami pozarządowymi, instytucjami edukacji pozaformalnej. W zmodernizowanym w wyniku inwestycji budynku prowadzone będą badania nad rozwojem takich form kształcenia, jak: blended learning, praca zespołowa, nowe sposoby pracy ze studentami i uczniami, a także w zakresie rozwoju kompetencji biznesowych i umiejętności miękkich. Oczekuje się, że zmodernizowany budynek będzie miejscem, w którym zarówno studenci Uniwersytetu Warszawskiego, jak i uczestniczący w zajęciach nauczyciele z różnych typów szkół będą mieli możliwość doskonalić swoje umiejętności w zakresie funkcjonowania w zespole, zarządzania zespołami, kreatywności, zarządzania wiedzą i komunikacji interpersonalnej, a także podnosić swoje kompetencje w zakresie znajomości technologii informacyjnych i komunikacyjnych, w tym mobilnych, oraz umiejętności ich wykorzystania do celów kształcenia.
Realizacji powyższych celów służyć będzie integracja w jednym budynku Wydziału Pedagogicznego oraz studiów międzywydziałowych i międzyobszarowych. Stworzy to lepsze możliwości dla poszukiwania innowacji w kształceniu. W oparciu o zmodernizowaną infrastrukturę realizowane będą innowacyjne na polskim gruncie programy zajęć, powstałe w Szkole Edukacji, przy merytorycznym wsparciu ekspertów z renomowanego Teachers College Columbia University. Nowatorska Szkoła Edukacji będzie również miejscem realizacji eksperymentalnych programów nauczania, odpowiadających na wyzwania współczesnego świata, koncentrujących się na tematyce zrównoważonego rozwoju, przyjaznych dla środowiska technologii i metod gospodarowania.
6. PROGRAMY PODNOSZĄCE JAKOŚĆ ŻYCIA PUBLICZNEGO
6.1. Przebudowa budynku w Alejach Ujazdowskich 4 dla centrum współpracy i dialogu
Inwestycja: przebudowa budynku naukowo-dydaktycznego
Lokalizacja: Warszawa, Aleje Ujazdowskie 4
Zakres tematyczny: językoznawstwo, socjologia, statystyka, ekonomia, nowe technologie i komunikacja
W celu wzmacniania istniejących i budowania nowych programów podnoszenia jakości życia publicznego w Polsce Uniwersytet Warszawski planuje stworzenie centrum współpracy i dialogu, w ramach którego będą udostępniane uniwersyteckie zasoby wiedzy, a także zasoby badawcze możliwie szerokiemu gronu odbiorców, w tym partnerom oraz instytucjom zewnętrznym. Inwestycja umożliwi zorganizowanie opiniotwórczego ośrodka łączącego badaczy z różnych krajów i dyscyplin, a także stworzy warunki do prowadzenia debat publicznych online. Przebudowany budynek stanie się również materialną bazą do organizacji i rozbudowy uniwersyteckich obserwatoriów: językowego, sondażowego i statystycznego. Przedsięwzięcie obejmie również zakup niezbędnego wyposażenia do prowadzenia zaplanowanej działalności naukowej i eksperckiej.
6.2. Rozbudowa Domu Studenckiego nr 5 na Kampusie Służewiec (przez dobudowanie nowego skrzydła) na potrzeby domu studenckiego i Wydawnictw Uniwersytetu Warszawskiego
Inwestycja: przebudowa oraz rozbudowa domu studenckiego na potrzeby dydaktyczne i socjalne
Lokalizacja: Warszawa, Kampus Służewiec
Pracownicy Uniwersytetu Warszawskiego realizują rocznie około 3,5 tys. tematów badawczych. Uniwersytet Warszawski jest najaktywniejszą polską uczelnią pod względem zdobywania grantów na prowadzenie badań. Budowa nowej siedziby Wydawnictw Uniwersytetu Warszawskiego poprawi warunki dla popularyzacji publikacji naukowych, powstających w uczelni. Budynek usytuowany będzie w dobudowanym skrzydle do domu studenckiego przy ul. Smyczkowej 5/7 w Warszawie. Górne kondygnacje budynku zostaną przeznaczone na powierzchnię domu studenckiego, natomiast dolne na potrzeby wydawnictw uniwersyteckich. Dodatkowo przewiduje się, że uzyskane miejsca w domu studenckim umożliwią relokację studentów do nowego skrzydła w celu realizacji inwestycji 2.2.
VIII. ZAŁOŻENIA SYSTEMU REALIZACJI I MONITOROWANIA PROGRAMU
VIII.1. Założenia systemu realizacji Programu
Program Wsparcia dla Uniwersytetu Warszawskiego będzie realizowany siłami własnymi uczelni, przy wsparciu zewnętrznych podmiotów wyłonionych w drodze postępowań prowadzonych zgodnie z przepisami o zamówieniach publicznych.
Realizacja Programu wymaga zaangażowania całego potencjału Uniwersytetu Warszawskiego, w tym przede wszystkim administracji centralnej uczelni. Stosownie do powyższego realizacja Programu jest nadzorowana przez Rektora, który część zadań, związanych z bieżącym zarządzaniem, deleguje na kierownika Programu. Najważniejszym gremium czuwającym nad właściwą realizacją Programu jest Komitet Sterujący, w skład którego wchodzą prorektorzy, kanclerz i przedstawiciel Senatu Uniwersytetu Warszawskiego. Szczególną wagę przywiązuje się do konsultacji z przyszłymi użytkownikami infrastruktury, dlatego też na poziomie inwestycji powoływane będą zespoły użytkowników.
W realizacji Programu uczestniczą jednostki odpowiedzialne za: opracowanie wymogów funkcjonalno-użytkowych budynków (Biuro Innowacji w Przestrzeni Akademickiej), realizację prac projektowych i budowlanych (Biuro Realizacji Inwestycji) oraz planowanie, monitoring, sprawozdawczość i kontrolę (Biuro Programu Wieloletniego i Analiz Systemowych). Z uwagi na swoje funkcje ogólnouczelniane w realizację Programu zaangażowane są jednostki związane z obsługą prawną, finansową (Kwestura) i w zakresie zamówień publicznych. Dodatkowo struktura zarządzania Programem przewiduje, zgodnie z wydanymi zarządzeniami w tym zakresie, udział w realizacji Programu innych zespołów i jednostek Uniwersytetu Warszawskiego.
Na każdym etapie przygotowania, realizacji i rozliczenia inwestycji przewiduje się ścisłą współpracę wszystkich zaangażowanych jednostek i zespołów uczelni, w tym ich reprezentacje w komisjach przetargowych, przy wsparciu Komisji Senackiej właściwej ds. rozwoju przestrzennego Uniwersytetu Warszawskiego.
W wewnątrzuczelniane konsultacje związane z przygotowaniem procesów inwestycyjnych będą zaangażowane m.in. następujące jednostki organizacyjne Uniwersytetu Warszawskiego, odpowiednio w przypadku:
1) infrastruktury dla transdyscyplinarnych centrów badawczych: Wydział Neofilologii, Wydział Lingwistyki Stosowanej, Wydział Nauk Ekonomicznych i Wydział Psychologii;
2) zmian wspierających umiędzynarodowienie: Biuro Współpracy z Zagranicą, Wydział Orientalistyczny, Zarządy Samorządu Studentów i Doktorantów oraz Biuro Spraw Socjalnych;
3) programu uczenia się przez całe życie: Uniwersytet Otwarty oraz Centrum Otwartej i Multimedialnej Edukacji;
4) wsparcia innowacyjności i przedsiębiorczości akademickiej: Wydział Zarządzania, Wydział Nauk Ekonomicznych oraz Wydział Filozofii i Socjologii;
5) eksperymentalnego centrum innowacji w kształceniu: Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii oraz Wydział Pedagogiczny;
6) programu podnoszącego jakość życia publicznego: Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego oraz Zarządy Samorządu Studentów i Doktorantów.
VIII.2. Założenia systemu monitorowania Programu
Minister Nauki i Szkolnictwa Wyższego monitoruje realizację Programu na podstawie informacji przekazywanych przez Uniwersytet Warszawski. W ramach Uniwersytetu Warszawskiego bieżące monitorowanie poprawności realizacji Programu prowadzi Biuro Programu Wieloletniego i Analiz Systemowych, pod nadzorem Rektora.
Rektor w okresach kwartalnych przekazuje Ministrowi Nauki i Szkolnictwa Wyższego informację z wykonania Programu w układzie zadaniowym, zawierającą opis wykonanych zadań w danym okresie sprawozdawczym (zakres prac, zaawansowanie, stan wydatków, ewentualne uwagi w odniesieniu do efektów i terminowości wykonania zadań).
Rektor w okresach rocznych przekazuje Ministrowi Nauki i Szkolnictwa Wyższego raport o stanie zaawansowania Programu. Raport roczny zawiera:
1) część opisową ogólną (okres realizacji, podstawa prawna, cele i zakres Programu);
2) opis zadań realizowanych w okresie sprawozdawczym (postęp rzeczowy);
3) postęp finansowy;
4) postęp w realizacji celów Programu;
5) planowany przebieg realizacji w kolejnym okresie sprawozdawczym;
6) szczegółowe zestawienie stanu realizacji w podziale na zadania.
Ponadto przewiduje się dodatkową kontrolną sprawozdawczość w połowie okresu trwania Programu - na koniec roku 2020, a także po zakończeniu jego realizacji - w roku 2025.
Informacje kwartalne, raporty roczne oraz sprawozdania na koniec roku 2020 i 2025, przygotowuje Biuro Programu Wieloletniego i Analiz Systemowych, we współpracy z innymi jednostkami Uniwersytetu Warszawskiego. Wspomniane dokumenty weryfikuje i akceptuje kierownik Programu, a następnie po zaopiniowaniu przez Komitet Sterujący są one przedstawiane Rektorowi do zatwierdzenia.
Inwestor - Uniwersytet Warszawski monitoruje na bieżąco przebieg realizacji Programu. Ewentualne wnioski o zmiany w Programie, spowodowane m.in. wydłużeniem procesów przetargowych, wydłużeniem prac budowlanych (czynniki pogodowe, problemy z podwykonawcami), Rektor kieruje do Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego niezwłocznie po ich wystąpieniu.
Minister Nauki i Szkolnictwa Wyższego w okresach sprawozdawczych przesyła Rektorowi ewentualne uwagi do sposobu realizacji Programu.
Wspomniane wyżej raporty roczne oraz sprawozdania na koniec roku 2020 i 2025 Minister Nauki i Szkolnictwa Wyższego przedłoży Radzie Ministrów.
IX. WSKAŹNIKI REALIZACJI PROGRAMU
Ustala się następujące wskaźniki realizacji Programu:
1) wskaźnik przyrostu powierzchni całkowitej wybudowanej oraz przebudowanej, narastająco;
2) procentowy wskaźnik zaawansowania finansowego, narastająco;
3) wskaźnik związany z oddaniem do użytku obiektu, narastająco.
Głównym miernikiem postępu prac będzie wskaźnik przyrostu powierzchni całkowitej budynków, zgodnie z poniższą tabelą (dane w m2).
Przyrost powierzchni: | Lata realizacji | |||||||||
I rok (2016) | II rok (2017) | III rok (2018) | IV rok (2019) | V rok (2020) | VI rok (2021) | VII rok (2022) | VIII rok (2023) | IX rok (2024) | X rok (2025) | |
rocznie |
|
|
| 8 400 | 4 800 | 46 500 | 25 300 | 16 600 | 39 200 | 50 200 |
narastająco |
|
|
| 8 400 | 13 200 | 59 700 | 85 000 | 101 600 | 140 800 | 191 000 |
Na poziomie rezultatu oczekuje się, że Program przyczyni się do osiągnięcia następujących wskaźników:
1) liczba studentów korzystających ze wspartej infrastruktury (jednostka miary: osoby);
2) liczba naukowców wykorzystujących wspartą infrastrukturę badawczą (jednostka miary: osoby);
3) liczba projektów obejmujących badania naukowe i prace rozwojowe zrealizowane przy wykorzystaniu wspartej infrastruktury (jednostka miary: sztuki).
Wartość bazowa wskaźników rezultatu oszacowana zostanie dla roku 2016 (rok „0”). Wartości docelowe mierzone będą w pierwszym pełnym roku po zakończeniu inwestycji realizowanej w ramach Programu. Z uwagi na harmonogram realizacji poszczególnych inwestycji objętych Programem zakłada się coroczne monitorowanie i sprawozdawanie stopnia realizacji inwestycji i osiągnięcia wskaźników rezultatu na podstawie raportów cząstkowych kierowników jednostek objętych inwestycjami Programu.
Dla potrzeb Programu przyjmuje się ostrożne założenia, bazując między innymi na szacunkach dotyczących niżu demograficznego. Wzrost liczby użytkowników infrastruktury szacowany jest na podstawie korelacji między dotychczasową liczbą korzystających a prognozą wzrostu liczby studentów, naukowców (na podstawie sprawozdań kierowników jednostek i sprawozdania rocznego Rektora).
Analiza SWOT dotycząca realizacji Programu wskazuje na realną perspektywę osiągnięcia założonych celów.
X. ZESTAWIENIE PLANOWANYCH NAKŁADÓW NA REALIZACJĘ PROGRAMU
Program wieloletni będzie finansowany głównie ze środków budżetu państwa, ujętych w kolejnych ustawach budżetowych na lata 2016-2025, będących w dyspozycji Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego, przy zaangażowaniu środków własnych Uniwersytetu Warszawskiego.
Nakłady w latach przedstawia poniższa tabela.
Rok | Środki z budżetu państwa (w zł) | Środki własne UW (w zł) |
2016 | 1 211 063 | 128 371 |
2017 | 2 357 541 | 158 629 |
2018 | 16 164 389 | 1 688 276 |
2019 | 86 947 672 | 4 033 084 |
2020 | 119 461 285 | 3 633 715 |
2021 | 154 267 000 | 4 377 595 |
2022 | 132 824 972 | 2 821 044 |
2023 | 186 405 000 | 4 010 000 |
2024 | 166 829 427 | 2 499 935 |
2025 | 78 642 151 | 1 649 351 |
Ogółem: | 945 110 500 zł | 25 000 000 zł |
Koszty całkowite Programu wyniosą 970 110 500 zł, z tego:
1) środki z budżetu państwa 945 110 500 zł;
2) środki własne Uniwersytetu Warszawskiego 25 000 000 zł.
Wykaz inwestycji w podziale na cele szczegółowe został określony w harmonogramie, który stanowi załącznik do Programu.”,
e) po rozdziale X. ZESTAWIENIE PLANOWANYCH NAKŁADÓW NA REALIZACJĘ PROGRAMU dodaje się rozdział XI w brzmieniu:
„XI. SZACUNKOWE KOSZTY UTRZYMANIA POWIERZCHNI WYBUDOWANEJ ORAZ PRZEBUDOWANEJ W RAMACH PROGRAMU
W wyniku realizacji Programu po 10 latach przybędzie uczelni 191 tys. m2 wybudowanej i przebudowanej powierzchni całkowitej.
Szacunkowe koszty utrzymania powierzchni całkowitej wybudowanej i przebudowanej w ramach Programu.
Lp. | Pozycja inwestycji w harmonogramie | Suma powierzchni | Koszt utrzymania m2/m-c (w zł) | Łączny koszt utrzymania (w tys. zł/m-c) |
1 | 1.2. | 25,3 | 27 | 683,1 |
2 | 1.1., 1.3., 2.7., 4.2., 5.2., 6.1. | 71,6 | 19 | 1 360,4 |
3 | 2.4., 2.5., 3.1., 4.1., 5.1. | 60,1 | 15 | 901,5 |
4 | 2.1., 2.2., 2.3., 6.2. | 31,5 | 2 | 63 |
5 | 2.6., 2.8. | 2,5 | 1 | 2,5 |
Podsumowanie: | 191,0 | - | 3 010,5 |
Koszty oszacowano przy założeniu, że najwyższe koszty będzie generował budynek Wydziału Psychologii (wiersz 1 tabeli), natomiast budynki wskazane w wierszach 2 i 3 tabeli będą wyposażone w standardowe instalacje i nie powinny generować wyższych kosztów.
Dla budynków z grup wskazanych w tabeli w wierszach 4 i 5 przyrost kosztów utrzymania oscyluje w granicach 1-2 zł/m2/m-c.
Wspomniany poziom kosztów utrzymania jest zbliżony do obserwowanych obecnie i będzie finansowany z budżetu Uniwersytetu Warszawskiego (skumulowany zysk za ostatnie trzy lata wynosi 27 mln zł), kosztów pośrednich grantów (w ostatnich latach następuje dynamiczny wzrost liczby projektów badawczych: 2010 r. - 961 grantów badawczych, w 2013 r. - 1367, w 2014 r. - 1473), przychodów z odpłatnych form kształcenia (kursy, szkolenia, programy specjalistyczne) oraz z ograniczonych wynajmów komercyjnych (bary studenckie, bankomaty, automaty itp.). Coraz większe źródło przychodów stanowić będą również studenci zagraniczni - Uniwersytet Warszawski jest najczęściej wybieraną przez cudzoziemców uczelnią w Polsce (w 2014 r. było to blisko 1,7 tys. osób, z dużą dynamiką wzrostu).
Korzyści z realizacji Programu polegają także na zniwelowaniu 20-letnich zaległości w dostosowaniu infrastruktury uczelni do potrzeb wynikających z liczby studentów.
Należy również wskazać, że część obiektów objętych Programem, wymagających daleko posuniętych prac modernizacyjnych, nie przyczyni się do zwiększenia kosztów operacyjnych ich funkcjonowania. Realizacja Programu w tym zakresie umożliwi natomiast istotne obniżenie kosztów zużycia energii elektrycznej i cieplnej w porównaniu z obecnym stanem (potwierdzają to ekspertyzy energetyczne wykonane dla Uniwersytetu Warszawskiego).”,
f) załącznik nr 1 do załącznika do uchwały otrzymuje brzmienie określone w załączniku do niniejszej uchwały.
§ 2.
Prezes Rady Ministrów: M. Morawiecki
Załącznik do uchwały nr 101 Rady Ministrów
z dnia 19 lipca 2018 r. (poz. 800)
ŹRÓDŁA FINANSOWANIA I HARMONOGRAM PROGRAMU WIELOLETNIEGO POD NAZWĄ „UNIWERSYTET WARSZAWSKI 2016-2025”
Lp. | Inwestycja | Lata realizacji | Środki z budżetu państwa | Środki własne UW | Łącznie | |
1. | INFRASTRUKTURA DLA TRANSDYSCYPLINARNYCH CENTRÓW BADAWCZYCH | |||||
1.1. | Budowa budynku naukowo-dydaktycznego, ul. Dobra 55 (filologie i lingwistyka); II etap | 2016-2021 | 134 340 000 | 4 300 000 | 138 640 000 | |
1.2. | Budowa budynku naukowo-dydaktycznego na Kampusie Ochota (psychologia, kognitywistyka, psychofizjologia) | 2017-2022 | 132 635 000 | 2 500 000 | 135 135 000 | |
1.3. | Budowa budynku naukowo-dydaktycznego (nauki ekonomiczne i pokrewne) | 2021-2025 | 56 313 650 | 2 299 350 | 58 613 000 | |
2. | ZMIANY WSPIERAJĄCE UMIĘDZYNARODOWIENIE | |||||
2.1. | Budowa domu studenckiego na Kampusie Służewiec | 2018-2021 | 53 186 000 | 1 500 000 | 54 686 000 | |
2.2. | Przebudowa Domu Studenckiego nr 5 na Kampusie Służewiec | 2023-2025 | 11 613 000 | 500 000 | 12 113 000 | |
2.3. | Budowa domu studenckiego na Kampusie Ochota | 2020-2023 | 63 206 000 | 1 500 000 | 64 706 000 | |
2.4. | Rozbudowa Centrum Sportu i Rekreacji na potrzeby zajęć dydaktycznych wraz z budową centrum kultury studenckiej na Kampusie Ochota | 2020-2024 | 79 847 000 | 800 000 | 80 647 000 | |
2.5. | BUW (podziemie) -przebudowa na cele zajęć sportowych | 2016-2019 | 23 731 000 | 2 450 000 | 26 181 000 | |
2.6. | Budowa budynku na kampusie głównym (górny dziedziniec) | 2018-2021 | 8 612 000 | 68 000 | 8 680 000 | |
2.7. | Przebudowa budynku Porektorskiego | 2019-2021 | 12 100 000 | 750 000 | 12 850 000 | |
2.8. | Przebudowa poddasza Pałacu Kazimierzowski ego na potrzeby biurowe | 2018-2021 | 4 947 000 | 229 000 | 5 176 000 | |
3. | PROGRAM UCZENIA SIĘ PRZEZ CAŁE ŻYCIE | |||||
3.1. | Przebudowa budynku naukowo-dydaktycznego przy ul. Hożej 69 | 2020-2023 | 35 090 000 | 950 000 | 36 040 000 | |
4. | WSPARCIE INNOWACYJNOSCII PRZEDSIĘBIORCZOŚCI AKADEMICKIEJ | |||||
4.1. | Budowa budynku naukowo-dydaktycznego przy ul. Furmańskiej (nauki społeczne) | 2020-2025 | 127 978 500 | 3 150 000 | 131 128 500 | |
4.2. | Przebudowa budynku przy ul. Szturmowej 4 na potrzeby naukowo-dydaktyczne | 2021-2024 | 28 900 000 | 250 000 | 29 150 000 | |
5. | EKSPERYMENTALNE CENTRUM INNOWACJI W KSZTAŁCENIU | |||||
5.1. | Budowa budynku naukowo-dydaktycznego przy ul. Bednarskiej 2/4 | 2018-2024 | 87 572 427 | 1 999 935 | 89 572 362 | |
5.2. | Przebudowa budynku przy ul. Żwirki i Wigury 93 na potrzeby dydaktyczno-naukowe | 2022-2025 | 59 320 000 | 1 400 000 | 60 720 000 | |
6. | PROGRAMY PODNOSZĄCE JAKOSC ŻYCIA PUBLICZNEGO | |||||
6.1. | Przebudowa budynku w Alejach Ujazdowskich 4 dla centrum współpracy i dialogu | 2018-2019 | 5 791 638 | 200 000 | 5 991 638 | |
6.2. | Rozbudowa Domu Studenckiego nr 5 na Kampusie Służewiec (przez dobudowanie nowego skrzydła) na potrzeby domu studenckiego i Wydawnictw Uniwersytetu Warszawskiego | 2018-2020 | 19 927 285 | 153 715 | 20 081 000 | |
ŁĄCZNIE ŚRODKI Z BUDŻETU PAŃSTWA | 945 110 500 | |||||
ŁĄCZNIE ŚRODKI WŁASNE UW | 25 000 000 | |||||
OGÓŁEM | 970 110 500 |
- Data ogłoszenia: 2018-08-20
- Data wejścia w życie: 2018-08-21
- Data obowiązywania: 2018-08-21
- Dokument traci ważność: 2024-06-13
REKLAMA
Monitor Polski
REKLAMA
REKLAMA