REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Monitor Polski - rok 2018 poz. 423

ZARZĄDZENIE NR 55
PREZESA RADY MINISTRÓW

z dnia 20 kwietnia 2018 r.

w sprawie Zespołu do spraw Programu GovTech Polska

Tekst pierwotny

Na podstawie art. 12 ust. 1 pkt 3 i ust. 2 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2012 r. poz. 392 oraz z 2015 r. poz. 1064) zarządza się, co następuje:

§ 1.

 1. Tworzy się Zespół do spraw Programu GovTech Polska, zwany dalej "Zespołem".

2. Zespół jest organem pomocniczym Prezesa Rady Ministrów.

3. Prace Zespołu koordynuje Przewodniczący Komitetu Sterującego.

§ 2.

 Do zadań Zespołu należy opracowanie i wdrożenie Programu GovTech Polska, zawierającego pakiet innowacyjnych rozwiązań cyfrowych dla administracji publicznej, zwanego dalej "Programem".

§ 3.

 1. W skład Zespołu wchodzą:

1) Komitet Sterujący, w skład którego wchodzą:

a) Przewodniczący Komitetu Sterującego - Szef Kancelarii Prezesa Rady Ministrów,

b) członkowie:

- minister właściwy do spraw finansów publicznych,

- minister właściwy do spraw gospodarki,

- minister właściwy do spraw informatyzacji,

- Minister Obrony Narodowej,

- minister właściwy do spraw zdrowia,

lub osoby przez nich wyznaczone, w randze sekretarza albo podsekretarza stanu;

2) Dyrektor Programu;

3) Sekretarz Zespołu;

4) Liderzy Projektów;

5) Liderzy Innowacji.

2. Osoby, o których mowa w ust. 1 pkt 1, mogą być zastępowane w pracach Zespołu przez upoważnionych przedstawicieli.

3. Liderzy Projektów i Liderzy Innowacji wykonują zadania przy pomocy komórek organizacyjnych wskazanych przez kierownika instytucji, w której są zatrudnieni.

§ 4.

 1. W Zespole wyznacza się role zarządcze i rolę monitorująco-doradczą.

2. Role zarządcze pełnią:

1) Komitet Sterujący;

2) Dyrektor Programu;

3) Liderzy Projektów.

3. Rolę monitorująco-doradczą pełni Sekretarz Zespołu.

§ 5.

 1. Pracami Komitetu Sterującego kieruje Przewodniczący Komitetu Sterującego, który w szczególności:

1) ustala termin i porządek obrad posiedzeń Komitetu Sterującego;

2) zwołuje posiedzenia Komitetu Sterującego, z własnej inicjatywy lub na wniosek członka Komitetu;

3) przewodniczy posiedzeniom Komitetu Sterującego.

2. Do zadań Komitetu Sterującego należy w szczególności:

1) sprawowanie stałego nadzoru nad procesem opracowywania Programu oraz podejmowanie kluczowych decyzji, w tym w szczególności decyzji dotyczących uruchomienia, realizacji lub zakończenia projektu;

2) wybór projektów do realizacji spośród projektów przedstawionych przez Dyrektora Programu;

3) wyznaczanie Lidera Projektu.

3. Komitet Sterujący, we współpracy z Dyrektorem Programu i Sekretarzem Zespołu, zapewnia realizację zadań Zespołu.

4. Dyrektor Programu może, po uprzednim uzyskaniu zgody pracodawcy osoby, która ma zostać wyznaczona Liderem Projektu, proponować Komitetowi Sterującemu kandydata na Lidera Projektu.

5. W posiedzeniach Komitetu Sterującego uczestniczą, z głosem doradczym, Dyrektor Programu oraz Sekretarz Zespołu.

6. Przewodniczący Komitetu Sterującego może zapraszać do udziału w posiedzeniach Komitetu Sterującego Liderów Projektów, Liderów Innowacji oraz inne osoby, z głosem doradczym.

7. Komitet Sterujący podejmuje decyzje w drodze uzgadniania stanowisk albo w trybie obiegowym, przy użyciu środków komunikacji elektronicznej.

8. W przypadku gdy uzgodnienie stanowisk nie jest możliwe, projekt rozstrzygnięcia może być, z inicjatywy Przewodniczącego Komitetu Sterującego, poddany głosowaniu. Rozstrzygnięcia w drodze głosowania zapadają zwykłą większością głosów przy obecności co najmniej połowy osób wchodzących w skład Komitetu Sterującego. W przypadku równej liczby głosów rozstrzyga głos Przewodniczącego Komitetu Sterującego.

§ 6.

 1. Dyrektor Programu jest wyznaczany przez Przewodniczącego Komitetu Sterującego i odpowiada przed Komitetem Sterującym za realizację projektów w ramach Programu.

2. Do zadań Dyrektora Programu należy w szczególności:

1) przygotowanie i przedstawienie Komitetowi Sterującemu projektu Programu oraz projektów realizujących cele Programu;

2) przedstawianie Komitetowi Sterującemu kandydatów na Liderów Projektów;

3) planowanie, projektowanie i koordynacja działań w ramach Programu;

4) monitorowanie postępów prac w projektach i przygotowywanie raportów z tego monitorowania;

5) raportowanie o postępach prac w projektach do Komitetu Sterującego;

6) udzielanie wsparcia Liderom Projektów w realizacji ich zadań;

7) inicjowanie działań naprawczych oraz zapewnienie integralności i spójności Programu.

§ 7.

 1. Sekretarz Zespołu jest wyznaczany przez Przewodniczącego Komitetu Sterującego.

2. Do zadań Sekretarza Zespołu należy w szczególności:

1) przygotowywanie protokołów z posiedzeń Komitetu Sterującego i przedkładanie ich Dyrektorowi Programu;

2) wspieranie Komitetu Sterującego, Dyrektora Programu i Liderów Projektów w realizacji przedsięwzięć Zespołu zgodnie z najlepszymi praktykami zarządzania programami i projektami;

3) zapewnienie możliwości wykorzystania systemów komputerowych wspierających zarządzanie programami i projektami.

§ 8.

 1. Lider Projektu odpowiada przed Dyrektorem Programu i Komitetem Sterującym za realizację projektu.

2. Do zadań Lidera Projektu należy w szczególności:

1) planowanie, przygotowanie i koordynacja realizacji projektu w zakresie zadań zleconych przez Dyrektora Programu;

2) bieżące monitorowanie i zapewnienie realizacji projektu w ustalonych ramach: czasu, jakości, kosztów, ryzyka i korzyści;

3) raportowanie postępów prac w projekcie do Dyrektora Programu.

3. Liderzy Projektów, w porozumieniu z Dyrektorem Programu, mogą powoływać grupy robocze dla realizacji poszczególnych zadań w ramach projektu. Powołanie grupy roboczej wymaga zgody Przewodniczącego Komitetu Sterującego.

4. Członkami grup roboczych mogą być również osoby niebędące członkami Zespołu, których wiedza i doświadczenie mogą być przydatne do realizacji zadań Zespołu.

§ 9.

 1. Liderzy Innowacji są wyznaczani przez członków Zespołu, o których mowa w § 3 ust. 1 pkt 1 lit. b.

2. Wyznaczając Lidera Innowacji, właściwy minister określa formę realizacji jego zadań.

3. Do zadań Lidera Innowacji należy w szczególności:

1) rozeznawanie potrzeb w zakresie innowacyjnych wyzwań w dziale administracji rządowej, w którym został powołany;

2) sprawdzenie, czy każde zidentyfikowane przez Lidera Innowacji wyzwanie w zakresie innowacji ma przypisanego autora, który zna jego charakter oraz ewentualne korzyści związane ze znalezieniem jego rozwiązania;

3) uczestnictwo w organizowanych warsztatach dedykowanych wyzwaniom w zakresie innowacji przez nich wskazanych;

4) podejmowanie działań w celu zapewnienia uczestnictwa w dedykowanych warsztatach osób, które zgłaszały wyzwanie.

§ 10.

 Organy administracji rządowej oraz jednostki organizacyjne im podległe lub przez nie nadzorowane, na wniosek Przewodniczącego Komitetu Sterującego, udzielają Zespołowi oraz Liderom Projektów, w ramach swoich kompetencji, pomocy przy wykonywaniu ich zadań, w szczególności przedstawiają niezbędne informacje i dokumenty.

§ 11.

 Finansowanie projektów realizowanych w ramach Programu zapewnia minister kierujący działem administracji, w ramach którego dany projekt jest realizowany.

§ 12.

 Obsługę kancelaryjno-biurową oraz organizacyjną osób, o których mowa w § 3 ust. 1 pkt 1 i 2, w tym monitorowanie Programu oraz projektów realizowanych w jego ramach, zapewnia komórka organizacyjna Kancelarii Prezesa Rady Ministrów wskazana przez Przewodniczącego Komitetu Sterującego.

§ 13.

 Komitet Sterujący na pierwszym posiedzeniu ustali regulamin pracy Zespołu definiujący przyjęte podejście projektowe.

§ 14.

 Członkowie Zespołu, o których mowa w § 3 ust. 1 pkt 1 lit. b, wyznaczą Liderów Innowacji w terminie do dnia 31 maja 2018 r.

§ 15.

 Przewodniczący Komitetu Sterującego przedstawia Prezesowi Rady Ministrów coroczne sprawozdanie z działalności Zespołu, w terminie do dnia 15 marca każdego roku kalendarzowego, za rok poprzedni.

§ 16.

 Zarządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.

Prezes Rady Ministrów: M. Morawiecki

Metryka
  • Data ogłoszenia: 2018-04-23
  • Data wejścia w życie: 2018-04-23
  • Data obowiązywania: 2018-05-22
  • Dokument traci ważność: 2019-03-21

REKLAMA

Monitor Polski

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA