REKLAMA
Monitor Polski - rok 2018 poz. 423
ZARZĄDZENIE NR 55
PREZESA RADY MINISTRÓW
z dnia 20 kwietnia 2018 r.
w sprawie Zespołu do spraw Programu GovTech Polska
Na podstawie art. 12 ust. 1 pkt 3 i ust. 2 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2012 r. poz. 392 oraz z 2015 r. poz. 1064) zarządza się, co następuje:
§ 1.
2. Zespół jest organem pomocniczym Prezesa Rady Ministrów.
3. Prace Zespołu koordynuje Przewodniczący Komitetu Sterującego.
§ 2.
§ 3.
1) Komitet Sterujący, w skład którego wchodzą:
a) Przewodniczący Komitetu Sterującego - Szef Kancelarii Prezesa Rady Ministrów,
b) członkowie:
- minister właściwy do spraw finansów publicznych,
- minister właściwy do spraw gospodarki,
- minister właściwy do spraw informatyzacji,
- Minister Obrony Narodowej,
- minister właściwy do spraw zdrowia,
lub osoby przez nich wyznaczone, w randze sekretarza albo podsekretarza stanu;
2) Dyrektor Programu;
3) Sekretarz Zespołu;
4) Liderzy Projektów;
5) Liderzy Innowacji.
2. Osoby, o których mowa w ust. 1 pkt 1, mogą być zastępowane w pracach Zespołu przez upoważnionych przedstawicieli.
3. Liderzy Projektów i Liderzy Innowacji wykonują zadania przy pomocy komórek organizacyjnych wskazanych przez kierownika instytucji, w której są zatrudnieni.
§ 4.
2. Role zarządcze pełnią:
1) Komitet Sterujący;
2) Dyrektor Programu;
3) Liderzy Projektów.
3. Rolę monitorująco-doradczą pełni Sekretarz Zespołu.
§ 5.
1) ustala termin i porządek obrad posiedzeń Komitetu Sterującego;
2) zwołuje posiedzenia Komitetu Sterującego, z własnej inicjatywy lub na wniosek członka Komitetu;
3) przewodniczy posiedzeniom Komitetu Sterującego.
2. Do zadań Komitetu Sterującego należy w szczególności:
1) sprawowanie stałego nadzoru nad procesem opracowywania Programu oraz podejmowanie kluczowych decyzji, w tym w szczególności decyzji dotyczących uruchomienia, realizacji lub zakończenia projektu;
2) wybór projektów do realizacji spośród projektów przedstawionych przez Dyrektora Programu;
3) wyznaczanie Lidera Projektu.
3. Komitet Sterujący, we współpracy z Dyrektorem Programu i Sekretarzem Zespołu, zapewnia realizację zadań Zespołu.
4. Dyrektor Programu może, po uprzednim uzyskaniu zgody pracodawcy osoby, która ma zostać wyznaczona Liderem Projektu, proponować Komitetowi Sterującemu kandydata na Lidera Projektu.
5. W posiedzeniach Komitetu Sterującego uczestniczą, z głosem doradczym, Dyrektor Programu oraz Sekretarz Zespołu.
6. Przewodniczący Komitetu Sterującego może zapraszać do udziału w posiedzeniach Komitetu Sterującego Liderów Projektów, Liderów Innowacji oraz inne osoby, z głosem doradczym.
7. Komitet Sterujący podejmuje decyzje w drodze uzgadniania stanowisk albo w trybie obiegowym, przy użyciu środków komunikacji elektronicznej.
8. W przypadku gdy uzgodnienie stanowisk nie jest możliwe, projekt rozstrzygnięcia może być, z inicjatywy Przewodniczącego Komitetu Sterującego, poddany głosowaniu. Rozstrzygnięcia w drodze głosowania zapadają zwykłą większością głosów przy obecności co najmniej połowy osób wchodzących w skład Komitetu Sterującego. W przypadku równej liczby głosów rozstrzyga głos Przewodniczącego Komitetu Sterującego.
§ 6.
2. Do zadań Dyrektora Programu należy w szczególności:
1) przygotowanie i przedstawienie Komitetowi Sterującemu projektu Programu oraz projektów realizujących cele Programu;
2) przedstawianie Komitetowi Sterującemu kandydatów na Liderów Projektów;
3) planowanie, projektowanie i koordynacja działań w ramach Programu;
4) monitorowanie postępów prac w projektach i przygotowywanie raportów z tego monitorowania;
5) raportowanie o postępach prac w projektach do Komitetu Sterującego;
6) udzielanie wsparcia Liderom Projektów w realizacji ich zadań;
7) inicjowanie działań naprawczych oraz zapewnienie integralności i spójności Programu.
§ 7.
2. Do zadań Sekretarza Zespołu należy w szczególności:
1) przygotowywanie protokołów z posiedzeń Komitetu Sterującego i przedkładanie ich Dyrektorowi Programu;
2) wspieranie Komitetu Sterującego, Dyrektora Programu i Liderów Projektów w realizacji przedsięwzięć Zespołu zgodnie z najlepszymi praktykami zarządzania programami i projektami;
3) zapewnienie możliwości wykorzystania systemów komputerowych wspierających zarządzanie programami i projektami.
§ 8.
2. Do zadań Lidera Projektu należy w szczególności:
1) planowanie, przygotowanie i koordynacja realizacji projektu w zakresie zadań zleconych przez Dyrektora Programu;
2) bieżące monitorowanie i zapewnienie realizacji projektu w ustalonych ramach: czasu, jakości, kosztów, ryzyka i korzyści;
3) raportowanie postępów prac w projekcie do Dyrektora Programu.
3. Liderzy Projektów, w porozumieniu z Dyrektorem Programu, mogą powoływać grupy robocze dla realizacji poszczególnych zadań w ramach projektu. Powołanie grupy roboczej wymaga zgody Przewodniczącego Komitetu Sterującego.
4. Członkami grup roboczych mogą być również osoby niebędące członkami Zespołu, których wiedza i doświadczenie mogą być przydatne do realizacji zadań Zespołu.
§ 9.
2. Wyznaczając Lidera Innowacji, właściwy minister określa formę realizacji jego zadań.
3. Do zadań Lidera Innowacji należy w szczególności:
1) rozeznawanie potrzeb w zakresie innowacyjnych wyzwań w dziale administracji rządowej, w którym został powołany;
2) sprawdzenie, czy każde zidentyfikowane przez Lidera Innowacji wyzwanie w zakresie innowacji ma przypisanego autora, który zna jego charakter oraz ewentualne korzyści związane ze znalezieniem jego rozwiązania;
3) uczestnictwo w organizowanych warsztatach dedykowanych wyzwaniom w zakresie innowacji przez nich wskazanych;
4) podejmowanie działań w celu zapewnienia uczestnictwa w dedykowanych warsztatach osób, które zgłaszały wyzwanie.
§ 10.
§ 11.
§ 12.
§ 13.
§ 14.
§ 15.
§ 16.
Prezes Rady Ministrów: M. Morawiecki
- Data ogłoszenia: 2018-04-23
- Data wejścia w życie: 2018-04-23
- Data obowiązywania: 2018-05-22
- Dokument traci ważność: 2019-03-21
REKLAMA
Monitor Polski
REKLAMA
REKLAMA