REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Monitor Polski - rok 2018 poz. 253

ZARZĄDZENIE NR 20
PREZESA RADY MINISTRÓW

z dnia 26 lutego 2018 r.

w sprawie Komitetu Sterującego do spraw Projektu e-Dowód

Tekst pierwotny

Na podstawie art. 12 ust. 1 pkt 3 i ust. 2 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2012 r. poz. 392 oraz z 2015 r. poz. 1064) zarządza się, co następuje:

§ 1.

1. Tworzy się Komitet Sterujący do spraw Projektu e-Dowód, zwany dalej "Komitetem", którego celem jest koordynacja działań mających na celu wdrożenie dowodów osobistych z warstwą elektroniczną na podstawie dokumentu "Koncepcja e-Dowód - kontynuacja projektu pl.ID i realizacja projektów powiązanych".

2. Komitet jest organem pomocniczym Rady Ministrów.

§ 2.

Do zadań Komitetu należy:

1) określanie kierunku prowadzonych prac w celu realizacji zadań wskazanych w dokumencie "Koncepcja e-Dowód - kontynuacja projektu pl.ID i realizacja projektów powiązanych";

2) koordynowanie i monitorowanie prac projektowych realizowanych w Ministerstwie Spraw Wewnętrznych i Administracji oraz Ministerstwie Cyfryzacji w ramach Projektu e-Dowód zgodnie z zakresem określonym w dokumencie "Koncepcja e-Dowód - kontynuacja projektu pl.ID i realizacja projektów powiązanych";

3) opracowywanie propozycji działań w zakresie wdrażania produktów Projektu e-Dowód oraz utrzymania i doskonalenia wdrażanych rozwiązań;

4) wydawanie wytycznych i przedstawianie założeń niezbędnych dla realizacji Projektu e-Dowód;

5) monitorowanie postępów w realizacji Projektu e-Dowód;

6) monitorowanie prac nad przygotowaniem projektów rozwiązań prawnych i organizacyjnych w celu uruchomienia wydawania dowodu osobistego z warstwą elektroniczną (e-Dowodu);

7) monitorowanie:

a) postępu wydawania e-Dowodów,

b) satysfakcji osób używających e-Dowodu,

c) jakości oprogramowania oraz obsługi obywatela.

§ 3.

1. W skład Komitetu wchodzą:

1) przewodniczący Komitetu - przedstawiciel Ministra Cyfryzacji w randze sekretarza stanu albo podsekretarza stanu;

2) zastępca przewodniczącego Komitetu - przedstawiciel Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji w randze sekretarza stanu albo podsekretarza stanu;

3) pozostali członkowie Komitetu:

a) przedstawiciel Ministra Zdrowia w randze sekretarza stanu albo podsekretarza stanu,

b) Szef Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego albo jego zastępca.

2. W trakcie nieobecności przewodniczącego Komitetu jego zadania wykonuje zastępca przewodniczącego Komitetu.

3. Do zadań przewodniczącego Komitetu należy:

1) powoływanie Kierownika Projektu e-Dowód oraz sekretarza Komitetu, a także przewodniczących grup roboczych, o ile takie zostaną powołane;

2) zwoływanie posiedzeń Komitetu;

3) kierowanie pracami Komitetu;

4) przedstawianie Ministrowi Cyfryzacji informacji o stanie realizacji Projektu e-Dowód;

5) przedstawianie, wraz z zastępcą przewodniczącego Komitetu, Radzie Ministrów sprawozdania z prac Komitetu.

4. Posiedzenia Komitetu odbywają się nie rzadziej niż raz na miesiąc.

§ 4.

1. Obsługę organizacyjno-techniczną prac Komitetu zapewnia Ministerstwo Cyfryzacji.

2. Posiedzenia Komitetu przygotowuje i obsługuje sekretarz Komitetu będący pracownikiem Ministerstwa Cyfryzacji.

3. Do zadań sekretarza Komitetu należy:

1) zapewnianie właściwego przygotowania i sprawnej obsługi posiedzeń Komitetu, w tym:

a) przygotowanie projektu porządku posiedzenia oraz koordynacja przygotowania oraz dostarczenia materiałów i projektów dokumentów przeznaczonych do rozpatrzenia, w szczególności projektów uchwał,

b) sporządzenie listy obecności na posiedzeniu Komitetu,

c) sporządzenie protokołu z posiedzenia Komitetu, zawierającego w szczególności:

- porządek posiedzenia,

- imiona i nazwiska osób biorących udział w posiedzeniu,

- wnioski osób biorących udział w posiedzeniu,

- odpisy uchwał Komitetu podjętych podczas posiedzenia,

- inne ustalenia Komitetu i przewodniczącego Komitetu;

2) uczestniczenie w posiedzeniach Komitetu;

3) gromadzenie i przechowywanie dokumentacji dotyczącej prac Komitetu, w szczególności uchwał i protokołów z posiedzeń;

4) wykonywanie innych zadań zleconych przez przewodniczącego Komitetu.

§ 5.

1. Przewodniczący Komitetu może z własnej inicjatywy lub na wniosek członka Komitetu powoływać grupy robocze oraz korzystać z pomocy doradców i ekspertów, których wiedza i doświadczenie mogą być przydatne do realizacji Projektu e-Dowód.

2. Do udziału w pracach Komitetu mogą być zapraszane, z inicjatywy przewodniczącego Komitetu, również inne osoby.

3. Osoby, o których mowa w ust. 1 i 2, są zapraszane na posiedzenia Komitetu przez przewodniczącego Komitetu.

4. W posiedzeniach Komitetu uczestniczy, bez prawa głosu, Kierownik Projektu w Ministerstwie Cyfryzacji, koordynujący bieżące prace nad Projektem e-Dowód oraz współpracujący z wyznaczonymi przedstawicielami ministerstw oraz innych podmiotów zaangażowanych w realizację tego projektu.

§ 6.

1. Komitet podejmuje rozstrzygnięcia w formie uchwał na posiedzeniu w drodze uzgodnienia stanowiska. W przypadku braku uzgodnienia stanowiska rozstrzygają wspólnie przewodniczący Komitetu i zastępca przewodniczącego Komitetu.

2. Sekretarzowi Komitetu oraz osobom zaproszonym do udziału w pracach Komitetu, o których mowa w § 5 ust. 1 i 2, nie przysługuje prawo głosu przy podejmowaniu uchwał.

§ 7.

Wydatki związane z obsługą organizacyjno-techniczną Komitetu pokrywane są z budżetu państwa z części, której dysponentem jest Minister Cyfryzacji.

§ 8.

Udział w pracach Komitetu jest nieodpłatny.

§ 9.

1. Sprawozdanie z realizacji zadań Komitetu przedstawia się Radzie Ministrów raz na 6 miesięcy, natomiast sprawozdanie roczne przedstawia się w terminie do dnia 31 marca roku następującego po roku, za który składane jest sprawozdanie.

2. Sprawozdania, o których mowa w ust. 1, w szczególności powinny zawierać:

1) dane identyfikacyjne (osoba sporządzająca i zatwierdzająca dokument, podstawa prawna utworzenia Komitetu, okres objęty sprawozdaniem);

2) wskazanie liczby i terminów odbytych posiedzeń Komitetu;

3) określenie postępów w pracach Komitetu w odniesieniu do zadań wynikających z zarządzenia;

4) wnioski i rekomendacje wynikające z prac Komitetu;

5) informacje dotyczące celowości dalszego działania Komitetu;

6) inne niezbędne informacje o funkcjonowaniu Komitetu.

§ 10.

Pierwsze sprawozdanie Komitet przedkłada Radzie Ministrów do dnia 31 marca 2018 r.

§ 11.

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

Prezes Rady Ministrów: M. Morawiecki

Metryka
  • Data ogłoszenia: 2018-03-02
  • Data wejścia w życie: 2018-03-03
  • Data obowiązywania: 2020-03-14
  • Dokument traci ważność: 2022-12-10

REKLAMA

Monitor Polski

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA