REKLAMA
Monitor Polski - rok 2018 poz. 13
ZARZĄDZENIE NR 204
PREZESA RADY MINISTRÓW
z dnia 20 grudnia 2017 r.
w sprawie Rady Konsultacyjnej do spraw powszechnych spisów rolnych oraz narodowych spisów powszechnych ludności i mieszkań
Na podstawie art. 12 ust. 1 pkt 3 i ust. 2 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2012 r. poz. 392 oraz z 2015 r. poz. 1064) zarządza się, co następuje:
§ 1.
2. Rada jest organem pomocniczym Rady Ministrów.
§ 2.
1) prowadzeniem powszechnego spisu rolnego w 2020 r. oraz narodowego spisu powszechnego ludności i mieszkań w 2021 r. i w latach następnych, z wykorzystaniem rejestrów urzędowych i systemów informacyjnych administracji publicznej;
2) usystematyzowaniem danych zawartych w rejestrach i systemach informacyjnych administracji publicznej, określeniem warunków dla ich współpracy i wymiany danych (zgodnie z wymogami interoperacyjności) oraz sposobu udostępnienia zawartych w nich informacji na potrzeby realizowanych zadań, na rzecz spisów powszechnych, przez organy państwa oraz obywateli i przedsiębiorców;
3) zapewnieniem funkcjonowania standardów informatycznych i informacyjnych, gwarantujących spójność i interoperacyjność struktury informatycznej administracji publicznej w rejestrach publicznych i systemach informacyjnych administracji publicznej;
4) upowszechnianiem informacji o spisach powszechnych i ich wynikach.
2. Do szczegółowych zadań Rady należy:
1) cykliczny przegląd rejestrów urzędowych i systemów informacyjnych administracji publicznej pod kątem wykorzystania ich do realizacji zadań, o których mowa w ust. 1 pkt 1;
2) rekomendowanie działań niezbędnych do dostosowania rejestrów urzędowych i systemów informacyjnych administracji publicznej do realizacji zadań, o których mowa w ust. 1 pkt 1, w szczególności polegających na:
a) zapewnieniu stosowania jednolitych definicji cech informacyjnych, standardów identyfikacyjnych i klasyfikacyjnych,
b) doskonaleniu jakości danych administracyjnych,
c) zapewnieniu spójności stosowanych standardów wymiany informacji,
d) określeniu zakresu gromadzonych danych,
e) proponowaniu zmian przepisów prawnych w zakresie niezbędnym do realizacji tych zadań;
3) identyfikacja potrzeb finansowych związanych z realizacją działań, o których mowa w pkt 2, oraz wskazanie źródeł ich finansowania;
4) monitorowanie prac resortowych związanych z realizacją działań, o których mowa w pkt 2;
5) udział w kampanii informacyjnej dotyczącej upowszechniania informacji, o których mowa w ust. 1 pkt 4, wśród:
a) jednostek administracji publicznej, w szczególności w zakresie wykorzystania danych z rejestrów urzędowych i systemów informacyjnych administracji publicznej,
b) dysponentów systemów informacyjnych spoza administracji publicznej, w szczególności w zakresie wykorzystania prowadzonych przez nich systemów informacyjnych.
§ 3.
1) przewodniczący – Prezes Głównego Urzędu Statystycznego;
2) 2 zastępcy przewodniczącego:
a) przedstawiciel ministra właściwego do spraw rodziny, pracy i zabezpieczenia społecznego w randze sekretarza stanu albo podsekretarza stanu,
b) przedstawiciel ministra właściwego do spraw rolnictwa, rozwoju wsi i rynków rolnych w randze sekretarza stanu albo podsekretarza stanu;
3) pozostali członkowie - po jednym przedstawicielu, w randze sekretarza stanu albo podsekretarza stanu, wyznaczonym przez:
a) ministra właściwego do spraw budownictwa, planowania i zagospodarowania przestrzennego oraz mieszkalnictwa,
b) ministra właściwego do spraw budżetu,
c) ministra właściwego do spraw finansów publicznych,
d) ministra właściwego do spraw informatyzacji,
e) ministra właściwego do spraw rozwoju regionalnego,
f) ministra właściwego do spraw wewnętrznych,
g) ministra właściwego do spraw szkolnictwa wyższego,
h) ministra właściwego do spraw zdrowia;
4) sekretarz – dyrektor komórki organizacyjnej właściwej w sprawach organizacji spisów w Głównym Urzędzie Statystycznym.
2. Przewodniczący może zapraszać do udziału w pracach Rady, z głosem doradczym, inne osoby niebędące członkami Rady, jeżeli udział tych osób jest potrzebny ze względu na realizację zadań Rady, w szczególności:
1) Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych;
2) przewodniczącego Rady do Spraw Koordynacji działań międzyresortowych w zakresie polityki ludnościowej;
3) inne osoby wyznaczone przez Prezesa Rady Ministrów na wniosek przewodniczącego.
§ 4.
1) kierowanie pracami Rady;
2) koordynowanie realizacji zadań, o których mowa w § 2, przez:
a) powierzanie poszczególnym członkom Rady wykonania określonych zadań,
b) monitorowanie stanu realizacji powierzonych członkom Rady zadań;
3) reprezentowanie Rady na zewnątrz;
4) ustalanie terminów i programu kolejnych posiedzeń Rady.
2. W celu realizacji zadań, o których mowa w § 2, przewodniczący tworzy zespoły i grupy robocze oraz wyznacza osoby kierujące ich pracami.
§ 5.
2. Rada odbywa posiedzenia w miejscu i terminach określonych przez przewodniczącego.
3. Przewodniczący może zwołać posiedzenie Rady z inicjatywy własnej lub na wniosek członka Rady.
4. Posiedzeniom Rady przewodniczy przewodniczący, a w razie jego nieobecności wskazany przez przewodniczącego zastępca przewodniczącego.
5. Protokół z posiedzenia Rady sporządza sekretarz. Protokół podpisuje osoba przewodnicząca posiedzeniu oraz sekretarz.
§ 6.
2. Uchwały Rady są podejmowane zwykłą większością głosów, w obecności co najmniej połowy członków Rady. W przypadku równej liczby głosów rozstrzyga głos przewodniczącego.
3. Osobom zaproszonym do udziału w pracach Rady, o których mowa w § 3 ust. 2, nie przysługuje prawo do udziału w głosowaniu nad uchwałami.
§ 7.
2. Rada, przy wykonywaniu zadań, o których mowa w § 2, współdziała z organami administracji rządowej, organami samorządu terytorialnego oraz innymi podmiotami.
§ 8.
2. Wydatki związane z działalnością Rady pokrywane są z budżetu państwa z części, której dysponentem jest Prezes Głównego Urzędu Statystycznego, ze środków przeznaczonych na prace przygotowawcze do spisów powszechnych.
3. Osobom, o których mowa w § 3 ust. 2, uczestniczącym w posiedzeniach Rady na zaproszenie przewodniczącego przysługuje zwrot kosztów dojazdu na zasadach określonych w rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 29 stycznia 2013 r. w sprawie należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej (Dz. U. poz. 167).
§ 9.
§ 10.
2. Końcowe sprawozdanie z realizacji zadań Rady przewodniczący przedstawia Radzie Ministrów w terminie 30 dni po zakończeniu prac Rady.
§ 11.
§ 12.
Prezes Rady Ministrów: M. Morawiecki
- Data ogłoszenia: 2018-01-08
- Data wejścia w życie: 2018-01-23
- Data obowiązywania: 2023-03-23
- ZARZĄDZENIE NR 55 PREZESA RADY MINISTRÓW z dnia 12 maja 2021 r. zmieniające zarządzenie w sprawie Rady Konsultacyjnej do spraw powszechnych spisów rolnych oraz narodowych spisów powszechnych ludności i mieszkań
- ZARZĄDZENIE NR 352 PREZESA RADY MINISTRÓW z dnia 4 listopada 2022 r. zmieniające zarządzenie w sprawie Rady Konsultacyjnej do spraw powszechnych spisów rolnych oraz narodowych spisów powszechnych ludności i mieszkań
- ZARZĄDZENIE NR 36 PREZESA RADY MINISTRÓW z dnia 16 marca 2023 r. zmieniające zarządzenie w sprawie Rady Konsultacyjnej do spraw powszechnych spisów rolnych, narodowych spisów powszechnych ludności i mieszkań oraz innych badań statystycznych
REKLAMA
Monitor Polski
REKLAMA
REKLAMA