REKLAMA
Monitor Polski - rok 2017 poz. 1203
ZARZĄDZENIE NR 205
PREZESA RADY MINISTRÓW
z dnia 20 grudnia 2017 r.
w sprawie Komitetu Społecznego Rady Ministrów
Na podstawie art. 12 ust. 1 pkt 1 i ust. 2 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2012 r. poz. 392 oraz z 2015 r. poz. 1064) zarządza się, co następuje:
§ 1.
§ 2.
1) inicjowanie i koordynowanie przedsięwzięć służących:
a) poprawie sytuacji rodzin w Rzeczypospolitej Polskiej, w tym sytuacji demograficznej i dochodowej społeczeństwa, jakości życia i warunków życia,
b) wspieraniu aktywności zawodowej, edukacyjnej i kulturalnej oraz sportowo-rekreacyjnej,
c) poprawie dostępności i poziomu usług socjalnych i opiekuńczych oraz sytuacji osób niepełnosprawnych i ich opiekunów oraz osób starszych, w tym emerytów;
2) dokonywanie analiz i ocen sytuacji prawnej i społecznej w zakresie, o którym mowa w pkt 1;
3) przygotowywanie programów i harmonogramów prac związanych z realizacją zadań, o których mowa w pkt 1;
4) koordynowanie prac związanych z przygotowywaniem projektów aktów normatywnych niezbędnych do przeprowadzenia zmian w sprawach, o których mowa w pkt 1;
5) uzgadnianie rozstrzygnięć lub stanowisk odnośnie do projektów aktów prawnych i innych dokumentów rządowych w zakresie, o którym mowa w pkt 1;
6) wykonywanie innych zadań powierzonych przez Radę Ministrów lub Prezesa Rady Ministrów.
§ 3.
1) przedstawia Radzie Ministrów lub Prezesowi Rady Ministrów opinie i wnioski oraz rozstrzygnięcia i rekomendacje;
2) określa zadania i terminy ich wykonania oraz wskazuje organy i instytucje odpowiedzialne za wykonanie zadań;
3) ocenia wykonanie zadań określonych w pkt 2;
4) podejmuje niezbędne ustalenia i określa środki zapewniające wykonanie zadań;
5) składa Radzie Ministrów okresowe sprawozdania ze swojej działalności.
§ 4.
§ 5.
1) Przewodniczący - Wiceprezes Rady Ministrów, Pani Beata Szydło;
2) Wiceprzewodniczący - powoływany i odwoływany przez Prezesa Rady Ministrów na wniosek Przewodniczącego Komitetu;
3) członkowie:
a) Minister Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej,
b) Minister Edukacji Narodowej,
c) Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego,
d) Minister Nauki i Szkolnictwa Wyższego,
e) Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji,
f) Minister Sprawiedliwości,
g) Minister Zdrowia,
h) Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi,
i) Minister Sportu i Turystyki,
j) Minister Rozwoju i Finansów,
k) Sekretarz do Spraw Europejskich,
lub wyznaczeni przez nich przedstawiciele w randze sekretarza albo podsekretarza stanu.
2. Przewodniczący Komitetu może zapraszać do udziału w pracach Komitetu, z głosem doradczym, również inne osoby niż określone w ust. 1.
3. Sekretarzem Komitetu jest powoływana i odwoływana przez Przewodniczącego Komitetu osoba kierująca komórką organizacyjną Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.
§ 6.
2. W uzasadnionych przypadkach Przewodniczący Komitetu może wyznaczyć inny termin posiedzenia.
§ 7.
2. Projekt porządku obrad Sekretarz Komitetu doręcza osobom uczestniczącym w posiedzeniu Komitetu nie później niż na 5 dni przed terminem posiedzenia, o którym mowa w § 6 ust. 1.
3. Porządek obrad może zostać zmieniony lub uzupełniony przez Przewodniczącego Komitetu z inicjatywy własnej lub na umotywowany wniosek osoby wchodzącej w skład Komitetu.
§ 8.
§ 9.
§ 10.
2. Rozstrzygnięcia Komitetu zapadają w drodze uzgodnienia.
3. W przypadkach gdy osiągnięcie uzgodnienia nie jest możliwe, projekt rozstrzygnięcia może być, z inicjatywy Przewodniczącego Komitetu, poddany głosowaniu. Rozstrzygnięcia, w drodze głosowania, zapadają zwykłą większością głosów obecnych osób wchodzących w skład Komitetu, a w razie równej liczby głosów - rozstrzyga głos Przewodniczącego Komitetu.
4. Osoba wchodząca w skład Komitetu może zgłosić do protokołu odrębne stanowisko w stosunku do rozstrzygnięcia podjętego na tym posiedzeniu Komitetu.
5. Sekretarz Komitetu przekazuje członkom Komitetu, Sekretarzowi Rady Ministrów i Sekretarzowi Stałego Komitetu Rady Ministrów rekomendacje i rozstrzygnięcia.
§ 11.
2. Zapis posiedzenia jest wewnętrznym dokumentem roboczym, który wykorzystuje się do sporządzenia protokołu ustaleń.
3. Protokół ustaleń zawiera pełne zestawienie rozstrzygnięć podjętych na posiedzeniu Komitetu oraz zgłoszonych do protokołu stanowisk odrębnych. Protokół ustaleń podpisują Przewodniczący Komitetu i Sekretarz Komitetu, a w przypadku nieobecności Przewodniczącego Komitetu - Wiceprzewodniczący oraz Sekretarz Komitetu.
4. Protokół ustaleń przekazuje się organom i osobom wskazanym przez Przewodniczącego Komitetu.
5. Osoba wchodząca w skład Komitetu może zgłosić do Przewodniczącego Komitetu, za pośrednictwem Sekretarza Komitetu, zastrzeżenia do treści protokołu ustaleń wraz z wnioskiem o jego sprostowanie w terminie 7 dni od dnia doręczenia protokołu ustaleń.
6. Sprostowanie oczywistych omyłek pisarskich w protokole ustaleń może nastąpić również z urzędu w każdym czasie.
7. Sprostowania protokołu ustaleń dokonuje Sekretarz Komitetu, za zgodą Przewodniczącego Komitetu.
8. Zapis posiedzenia oraz protokół ustaleń przechowuje się w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.
§ 12.
§ 13.
2. Uprawnienia, o których mowa w ust. 1, przysługują również Przewodniczącemu Komitetu, jeżeli Komitet ten nie określił sposobu i terminu wykonania odpowiednich prac lub organów odpowiedzialnych za ich wykonanie.
§ 14.
§ 15.
§ 16.
2. Przewodniczący Komitetu składa sprawozdanie z działalności Komitetu na żądanie Prezesa Rady Ministrów.
§ 17.
§ 18.
§ 19.
Prezes Rady Ministrów: M. Morawiecki
- Data ogłoszenia: 2017-12-21
- Data wejścia w życie: 2017-12-21
- Data obowiązywania: 2019-06-24
- Dokument traci ważność: 2019-10-02
REKLAMA
Monitor Polski
REKLAMA
REKLAMA