REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Monitor Polski - rok 2015 poz. 657

ZARZĄDZENIE NR 60
PREZESA RADY MINISTRÓW

z dnia 23 lipca 2015 r.

w sprawie powołania Komitetu Sterującego do spraw inicjatywy „Obywatel”

Tekst pierwotny

Na podstawie art. 12 ust. 1 pkt 2 i ust. 2 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2012 r. poz. 392 oraz z 2015 r. poz. 1064) zarządza się, co następuje:

§ 1.

 1. Tworzy się Komitet Sterujący do spraw inicjatywy „Obywatel”, zwany dalej „Komitetem”.

2. Komitet jest organem pomocniczym Prezesa Rady Ministrów.

§ 2.

 Do zadań Komitetu należy:

1) określanie kierunku prowadzonych prac w celu realizacji inicjatywy „Obywatel”, w ramach następujących działań:

a) przygotowanie i wdrożenie rozszerzonego serwisu informacyjnego „Portal obywatel.gov.pl”, jego rozwój i utrzymanie,

b) utworzenie systemu „Informacja dla obywatela”,

c) przygotowanie rekomendacji w zakresie doskonalenia sposobu prowadzenia korespondencji z obywatelami;

2) nadzór nad realizacją inicjatywy „Obywatel”.

§ 3.

 W celu realizacji zadań Komitetu przewodniczący może:

1) tworzyć zespoły i grupy robocze;

2) korzystać z pomocy doradców i ekspertów.

§ 4.

 1. W skład Komitetu wchodzą:

1) przewodniczący, reprezentujący Szefa Kancelarii Prezesa Rady Ministrów – Szef Służby Cywilnej;

2) wiceprzewodniczący – sekretarz stanu, podsekretarz stanu albo dyrektor generalny Kancelarii Prezesa Rady Ministrów wyznaczony przez Szefa Kancelarii Prezesa Rady Ministrów;

3) po jednym przedstawicielu, w randze sekretarza stanu albo podsekretarza stanu albo zajmującym stanowisko dyrektora generalnego, wyznaczonym przez:

a) ministra właściwego do spraw wewnętrznych,

b) ministra właściwego do spraw informatyzacji.

2. Osoby, o których mowa w ust. 1 pkt 2 i 3, mogą być zastępowane w pracach Komitetu przez upoważnionych, przez te osoby, przedstawicieli.

§ 5.

 1. Pracami Komitetu kieruje przewodniczący, a w przypadku jego nieobecności pracami Komitetu kieruje wiceprzewodniczący.

2. Do zadań przewodniczącego należy w szczególności:

1) zwoływanie posiedzeń Komitetu;

2) przewodniczenie posiedzeniom Komitetu i kierowanie jego pracami;

3) ustalanie terminów i programu kolejnych posiedzeń Komitetu.

3. Przewodniczący może zapraszać do udziału w pracach Komitetu, z głosem doradczym, osoby niebędące członkami Komitetu, w szczególności ekspertów reprezentujących Centralny Ośrodek Informatyki.

§ 6.

 Posiedzenia Komitetu przygotowuje i obsługuje sekretarz Komitetu, będący przedstawicielem Departamentu Służby Cywilnej w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, wyznaczonym przez Szefa Służby Cywilnej.

§ 7.

 1. Komitet podejmuje decyzje w formie uchwał na posiedzeniach. Uchwały są podejmowane zwykłą większością głosów w obecności co najmniej połowy członków Komitetu lub ich upoważnionych przedstawicieli. W przypadku równej liczby głosów rozstrzyga głos przewodniczącego.

2. Uzgodnione projekty uchwał mogą być też poddane pod głosowanie w trybie obiegowym.

3. Protokół z posiedzenia Komitetu sporządza sekretarz Komitetu. Protokół podpisuje przewodniczący Komitetu oraz sekretarz Komitetu.

§ 8.

 1. W terminie do 15 grudnia każdego roku, przewodniczący Komitetu przedstawia Prezesowi Rady Ministrów sprawozdanie z realizacji działań, o których mowa w § 2.

2. Sprawozdanie, o którym mowa w ust. 1, zawiera w szczególności:

1) podsumowanie prac zrealizowanych w ramach działań, o których mowa w § 2;

2) podsumowanie kosztów realizacji działań, o których mowa w § 2;

3) proponowane kierunki rozwoju w odniesieniu do działań, o których mowa w § 2, w tym harmonogram prac i szacowane koszty.

§ 9.

 Organy administracji rządowej na wniosek przewodniczącego współuczestniczą w zakresie swoich właściwości w realizacji zadań Komitetu, o których mowa w § 2.

§ 10.

 Obsługę techniczno-organizacyjną Komitetu zapewnia Departament Służby Cywilnej w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.

§ 11.

 Udział w pracach Komitetu jest nieodpłatny.

§ 12.

 1. Komitet tworzy się na okres realizacji działań, o których mowa w § 2.

2. Przewodniczący przedstawi Prezesowi Rady Ministrów końcowe sprawozdanie z realizacji zadań Komitetu, o których mowa w § 2.

§ 13.

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

Prezes Rady Ministrów: E. Kopacz

Metryka
  • Data ogłoszenia: 2015-08-03
  • Data wejścia w życie: 2015-08-04
  • Data obowiązywania: 2016-04-06
  • Dokument traci ważność: 2019-01-06

REKLAMA

Monitor Polski

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA