REKLAMA
Monitor Polski - rok 2015 poz. 657
ZARZĄDZENIE NR 60
PREZESA RADY MINISTRÓW
z dnia 23 lipca 2015 r.
w sprawie powołania Komitetu Sterującego do spraw inicjatywy „Obywatel”
Na podstawie art. 12 ust. 1 pkt 2 i ust. 2 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2012 r. poz. 392 oraz z 2015 r. poz. 1064) zarządza się, co następuje:
§ 1.
2. Komitet jest organem pomocniczym Prezesa Rady Ministrów.
§ 2.
1) określanie kierunku prowadzonych prac w celu realizacji inicjatywy „Obywatel”, w ramach następujących działań:
a) przygotowanie i wdrożenie rozszerzonego serwisu informacyjnego „Portal obywatel.gov.pl”, jego rozwój i utrzymanie,
b) utworzenie systemu „Informacja dla obywatela”,
c) przygotowanie rekomendacji w zakresie doskonalenia sposobu prowadzenia korespondencji z obywatelami;
2) nadzór nad realizacją inicjatywy „Obywatel”.
§ 3.
1) tworzyć zespoły i grupy robocze;
2) korzystać z pomocy doradców i ekspertów.
§ 4.
1) przewodniczący, reprezentujący Szefa Kancelarii Prezesa Rady Ministrów – Szef Służby Cywilnej;
2) wiceprzewodniczący – sekretarz stanu, podsekretarz stanu albo dyrektor generalny Kancelarii Prezesa Rady Ministrów wyznaczony przez Szefa Kancelarii Prezesa Rady Ministrów;
3) po jednym przedstawicielu, w randze sekretarza stanu albo podsekretarza stanu albo zajmującym stanowisko dyrektora generalnego, wyznaczonym przez:
a) ministra właściwego do spraw wewnętrznych,
b) ministra właściwego do spraw informatyzacji.
2. Osoby, o których mowa w ust. 1 pkt 2 i 3, mogą być zastępowane w pracach Komitetu przez upoważnionych, przez te osoby, przedstawicieli.
§ 5.
2. Do zadań przewodniczącego należy w szczególności:
1) zwoływanie posiedzeń Komitetu;
2) przewodniczenie posiedzeniom Komitetu i kierowanie jego pracami;
3) ustalanie terminów i programu kolejnych posiedzeń Komitetu.
3. Przewodniczący może zapraszać do udziału w pracach Komitetu, z głosem doradczym, osoby niebędące członkami Komitetu, w szczególności ekspertów reprezentujących Centralny Ośrodek Informatyki.
§ 6.
§ 7.
2. Uzgodnione projekty uchwał mogą być też poddane pod głosowanie w trybie obiegowym.
3. Protokół z posiedzenia Komitetu sporządza sekretarz Komitetu. Protokół podpisuje przewodniczący Komitetu oraz sekretarz Komitetu.
§ 8.
2. Sprawozdanie, o którym mowa w ust. 1, zawiera w szczególności:
1) podsumowanie prac zrealizowanych w ramach działań, o których mowa w § 2;
2) podsumowanie kosztów realizacji działań, o których mowa w § 2;
3) proponowane kierunki rozwoju w odniesieniu do działań, o których mowa w § 2, w tym harmonogram prac i szacowane koszty.
§ 9.
§ 10.
§ 11.
§ 12.
2. Przewodniczący przedstawi Prezesowi Rady Ministrów końcowe sprawozdanie z realizacji zadań Komitetu, o których mowa w § 2.
§ 13.
Prezes Rady Ministrów: E. Kopacz
- Data ogłoszenia: 2015-08-03
- Data wejścia w życie: 2015-08-04
- Data obowiązywania: 2016-04-06
- Dokument traci ważność: 2019-01-06
REKLAMA
Monitor Polski
REKLAMA
REKLAMA