REKLAMA
Monitor Polski - rok 2013 poz. 599
KOMUNIKAT
MINISTRA NAUKI I SZKOLNICTWA WYŻSZEGO1)
z dnia 26 lipca 2013 r.
o ustanowieniu przedsięwzięcia pod nazwą „Inkubator Innowacyjności”
Na podstawie art. 26 ust. 2 ustawy z dnia 30 kwietnia 2010 r. o zasadach finansowania nauki (Dz. U. Nr 96, poz. 615, z późn. zm.2)) ogłasza się, co następuje:
Ustanawia się z dniem 1 sierpnia 2013 r. przedsięwzięcie pod nazwą „Inkubator Innowacyjności”, stanowiące załącznik do komunikatu.
Minister Nauki i Szkolnictwa Wyższego: B. Kudrycka
|
1) Minister Nauki i Szkolnictwa Wyższego kieruje działem administracji rządowej – nauka, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 listopada 2011 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego (Dz. U. Nr 248, poz. 1483).
2) Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2011 r. Nr 84, poz. 455 i Nr 185, poz. 1092 oraz z 2013 r. poz. 675.
Załącznik do komunikatu Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego
z dnia 26 lipca 2013 r. (poz. 599)
PRZEDSIĘWZIĘCIE POD NAZWĄ „INKUBATOR INNOWACYJNOŚCI”
I. 1. Celem przedsięwzięcia pod nazwą „Inkubator Innowacyjności”, zwanego dalej „przedsięwzięciem”, jest wsparcie procesu zarządzania wynikami badań naukowych i prac rozwojowych, w szczególności w zakresie komercjalizacji. Realizacja przedsięwzięcia powinna przyczynić się do promocji osiągnięć naukowych, zwiększenia ich wpływu na rozwój innowacyjności oraz wzmocnienia współpracy między środowiskiem naukowym a otoczeniem gospodarczym.
2. Przedmiotem przedsięwzięcia jest wsparcie podmiotów działających na rzecz nauki, zwanych dalej „podmiotami”, prowadzących aktywną działalność w zakresie komercjalizacji wyników badań naukowych i prac rozwojowych, w inicjowaniu współpracy środowiska naukowego z otoczeniem gospodarczym oraz w realizowaniu zadań, które doprowadzą do zastosowania wyników tych badań i prac na gruncie konkretnych rozwiązań rynkowych.
3. W ramach przedsięwzięcia podmioty będą zobowiązane do realizacji następujących zadań:
1) inicjowanie oraz wzmacnianie współpracy między środowiskiem naukowym a otoczeniem gospodarczym, w tym poszukiwanie podmiotów zainteresowanych wdrożeniem wyników badań naukowych i prac rozwojowych, przez promocję oferty technologicznej oraz udział w wystawach i targach typu „science to business”;
2) przygotowanie projektów komercjalizacji wyników badań naukowych i prac rozwojowych, zawierających w szczególności analizy potencjału rynkowego wynalazków oraz analizy ich gotowości wdrożeniowej, a także wyceny praw własności przemysłowej;
3) zarządzanie portfelem technologii obejmujące w szczególności:
a) monitorowanie i analizy wyników badań naukowych lub prac rozwojowych pod względem ich użyteczności praktycznej,
b) analizy potrzeb rynku służące wyborowi tematów badań naukowych lub prac rozwojowych oraz badanie stanu techniki przed rozpoczęciem badań lub prac,
c) prowadzenie bazy danych o realizowanych projektach badawczych, osiągniętych rezultatach i możliwości ich zastosowania w praktyce,
d) analizy możliwości uzyskania ochrony patentowej oraz możliwości komercjalizacji wyników badań naukowych i prac rozwojowych przed ich opublikowaniem;
4) prowadzenie prac przedwdrożeniowych, w tym dodatkowych testów laboratoryjnych lub dostosowania wynalazku do potrzeb zainteresowanego nabywcy, których koszt nie może przekroczyć 40 tys. zł.
II. 1. O przyznanie środków finansowych w ramach przedsięwzięcia może ubiegać się podmiot prowadzący aktywną działalność w zakresie komercjalizacji wyników badań naukowych i prac rozwojowych, który w okresie od dnia 1 stycznia 2009 r. do dnia złożenia wniosku o finansowanie w ramach przedsięwzięcia spełnił łącznie następujące warunki:
1) zgłosił co najmniej 15 wynalazków i wzorów użytkowych, krajowych lub zagranicznych;
2) skomercjalizował co najmniej 4 technologie (tzn. sprzedał je lub udzielił na nie licencji).
2. Jeden podmiot może złożyć nie więcej niż jeden wniosek. W ramach przedsięwzięcia finansowanie może otrzymać nie więcej niż 12 podmiotów.
3. Kwota przeznaczona na realizację przedsięwzięcia wynosi 18 mln zł. Kwota finansowania zadań, o których mowa w części I ust. 3, realizowanych przez jeden podmiot nie może przekroczyć 1,5 mln zł.
4. W ramach przedsięwzięcia nie mogą być finansowane zadania, które są finansowane ze środków finansowych na naukę lub ze środków europejskich.
5. Realizacja zadań w ramach przedsięwzięcia nie może trwać dłużej niż do dnia 30 września 2015 r.
6. Zadania realizowane w ramach przedsięwzięcia będą finansowane ze środków przeznaczonych na naukę w projekcie systemowym „Wsparcie systemu zarządzania badaniami naukowymi oraz ich wynikami”, realizowanym w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka 2007–2013 (Poddziałanie 1.1.3).
III. 1. środki finansowe w ramach przedsięwzięcia są przyznawane w drodze konkursu ogłaszanego przez Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego, zwanego dalej „Ministrem”.
2. Ogłoszenie o konkursie jest zamieszczane na stronie podmiotowej Ministra w biuletynie Informacji Publicznej.
3. W ogłoszeniu o konkursie Minister określa:
1) przedmiot konkursu;
2) warunki udziału w konkursie;
3) tryb przeprowadzenia konkursu;
4) zasady finansowania i rozliczania środków finansowych przyznawanych w ramach przedsięwzięcia;
5) termin i sposób składania wniosków o finansowanie w ramach przedsięwzięcia;
6) kryteria oceny wniosków o finansowanie w ramach przedsięwzięcia.
IV. Do oceny kierowane są wnioski spełniające wymagania formalne określone w ogłoszeniu. Wnioski niespełniające wymagań formalnych zwraca się wnioskodawcy z informacją o przyczynach zwrotu oraz możliwości uzupełnienia wniosku w terminie 7 dni od dnia otrzymania informacji.
V. Minister przyznaje środki finansowe na realizację zadań w ramach przedsięwzięcia w drodze decyzji.
VI. środki finansowe na realizację zadań w ramach przedsięwzięcia są przekazywane podmiotowi na podstawie umowy określającej warunki finansowania i rozliczenia wykonania zadań.
- Data ogłoszenia: 2013-07-31
- Data wejścia w życie: 2013-07-31
- Data obowiązywania: 2013-07-31
- Dokument traci ważność: 2018-12-31
REKLAMA
Monitor Polski
REKLAMA
REKLAMA