REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Monitor Polski - rok 2012 poz. 678

OBWIESZCZENIE
MINISTRA ROLNICTWA I ROZWOJU WSI1)

z dnia 20 września 2012 r.

w sprawie zmiany Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007–2013

Tekst pierwotny

Na podstawie art. 3 ust. 4 i 5 ustawy z dnia 7 marca 2007 r. o wspieraniu rozwoju obszarów wiejskich z udziałem środków Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich (Dz. U. Nr 64, poz. 427, z późn. zm.2)) ogłasza się, co następuje:

§ 1.

W Programie Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007–2013, stanowiącym załącznik do obwieszczenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 12 października 2007 r. w sprawie Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007–2013 (M. P. Nr 94, poz. 1035), zmienionym obwieszczeniem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 16 października 2009 r. w sprawie zmiany Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007–2013 (M. P. Nr 72, poz. 913), obwieszczeniem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 18 marca 2010 r. w sprawie zmiany Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007–2013 (M. P. Nr 19, poz. 193), obwieszczeniem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 12 maja 2010 r. w sprawie zmiany Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007–2013 (M. P. Nr 47, poz. 651), obwieszczeniem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 14 września 2010 r. w sprawie zmiany Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007–2013 (M. P. Nr 69, poz. 861), obwieszczeniem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 18 lutego 2011 r. w sprawie zmiany Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007–2013 (M. P. Nr 19, poz. 201), obwieszczeniem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 16 czerwca 2011 r. w sprawie zmiany Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007–2013 (M. P. Nr 65, poz. 654), obwieszczeniem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 6 października 2011 r. w sprawie zmiany Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007–2013 (M. P. Nr 96, poz. 971) oraz obwieszczeniem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 16 lutego 2012 r. w sprawie zmiany Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007–2013 (M. P. poz. 113) wprowadza się zmiany określone w załączniku do niniejszego obwieszczenia.

Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi: wz. K. Plocke

 

1) Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi kieruje działem administracji rządowej – rozwój wsi, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 listopada 2011 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi (Dz. U. Nr 248, poz. 1486).

2) Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2008 r. Nr 98, poz. 634, Nr 214, poz. 1349 i Nr 237, poz. 1655, z 2009 r. Nr 20, poz. 105, z 2010 r. Nr 76, poz. 490 i Nr 148, poz. 993, z 2011 r. Nr 205, poz. 1202 oraz z 2012 r. poz. 243.

Załącznik 1.

Załącznik do obwieszczenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi
z dnia 20 września 2012 r. (poz. 678)

W Programie Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007–2013 wprowadza się następujące zmiany:

1) w rozdziale 5 w podrozdziale 5.3:

a) w pkt 5.3.1 „Oś 1 Poprawa konkurencyjności sektora rolnego i leśnego”:

– w działaniu „Renty strukturalne” część „Finansowanie” otrzymuje brzmienie:

„Finansowanie

Koszt całkowity: 2 389 600 000 euro

Wydatki publiczne: 2 389 600 000 euro”,

– w działaniu „Modernizacja gospodarstw rolnych”:

– część „Finansowanie” otrzymuje brzmienie:

„Finansowanie

Koszt całkowity: 5 368 164 723 euro

Wydatki publiczne: 2 147 265 889 euro”,

– część „Skwantyfikowane wartości docelowe dla wspólnych wskaźników monitorowania” otrzymuje brzmienie:

„Skwantyfikowane wartości docelowe dla wspólnych wskaźników monitorowania

Typ wskaźnika

Wskaźnik

Wartość docelowa
2007–2013

Produkt

Liczba gospodarstw rolnych, które otrzymały pomoc
(w tym w ramach „nowych wyzwań”)

70 250
(1 684)

Całkowita wartość inwestycji (euro)
(w tym w ramach „nowych wyzwań”)

5 332 000 000
(186 758 391)

Rezultat

Liczba gospodarstw, które wprowadziły nowe produkty lub techniki
(w tym w ramach „nowych wyzwań”)

52 680
(1 278)

Wzrost wartości dodanej brutto w gospodarstwach, którym udzielono pomocy (euro)
(w tym w ramach „nowych wyzwań”)

1 474 000 000
(52 103 324)

Oddziaływanie

Wzrost gospodarczy
(wyrażony parytetem siły nabywczej (PPS))

618 318,67

Wydajność pracy
(wzrost wartości dodanej brutto/osobę)

22 270 euro/osobę

 

– część „Specyficzne dla Programu wskaźniki dodatkowe i skwantyfikowane wartości docelowe” otrzymuje brzmienie:

„Specyficzne dla Programu wskaźniki dodatkowe i skwantyfikowane wartości docelowe

Typ wskaźnika

Wskaźnik

Wartość docelowa 2007–2013

Produkt

Liczba projektów
(w tym w ramach „nowych wyzwań”)

93 000
(1 684)

Rezultat

Wskaźniki rzeczowe

brak wartości docelowych

 

b) w pkt 5.3.3 „Oś 3 Jakość życia na obszarach wiejskich i różnicowanie gospodarki wiejskiej” w działaniu „Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej” w części „Kryteria dostępu” akapit drugi otrzymuje brzmienie:

„Projekty z zakresu budowy infrastruktury szerokopasmowego Internetu mogą być realizowane na obszarach wiejskich dotkniętych wykluczeniem cyfrowym, tj. tam, gdzie jest niedostateczny dostęp do sieci Internetu szerokopasmowego pod warunkiem zgodności z zasadami pomocy publicznej, jak wyjaśniono w Komunikacie Komisji Wytyczne wspólnotowe w sprawie stosowania przepisów dotyczących pomocy państwa w odniesieniu do szybkiego wdrażania sieci szerokopasmowych (Dz. Urz. UE C 235 z 30.09.2009, str. 7).”,

c) w pkt 5.3.4 „Oś 4 LEADER”:

– uchyla się część „Poziom wsparcia”,

– w działaniu „Wdrażanie lokalnych strategii rozwoju”:

– w części „Zasady wyboru projektów przez lokalne grupy działania” akapit czwarty, piąty i szósty otrzymują brzmienie:

„W przypadku projektów kwalifikujących się do udzielenia pomocy w ramach działań osi 3 – Jakość życia na obszarach wiejskich i różnicowanie gospodarki wiejskiej, organ decyzyjny LGD bierze pod uwagę zgodność projektu z LSR oraz określonymi w niej lokalnymi kryteriami wyboru.

W przypadku małych projektów organ decyzyjny LGD ocenia projekt pod względem zgodności z LSR oraz określonymi w niej lokalnymi kryteriami wyboru.

Następnie, w obu przypadkach, LGD przesyła do właściwego podmiotu wdrażającego pozytywnie ocenione wnioski, które zostały wybrane przez ciało decyzyjne LGD do finansowania w ramach budżetu lokalnej strategii rozwoju. Podmiot wdrażający może odmówić wypłaty pomocy w przypadku niespełnienia warunków formalnych lub niedopełnienia zobowiązań przez beneficjenta.”,

– w części „Zasady finansowania LGD” akapit trzeci otrzymuje brzmienie:

„W przypadku małych projektów, z wnioskodawcami, których wnioski zostały wybrane przez organ decyzyjny LGD do finansowania w ramach budżetu lokalnej strategii rozwoju i które zostały pozytywnie zweryfikowane przez SW, samorząd województwa, jako podmiot wdrażający, podpisuje umowę na realizację projektu.”,

– część „Poziom dofinansowania” otrzymuje brzmienie:

„Forma i wysokość pomocy oraz poziom dofinansowania

Pomoc finansowa ma formę refundacji części kosztów kwalifikowalnych.

W przypadku małych projektów wysokość pomocy na projekt nie może przekroczyć 80% kosztów kwalifikowalnych i kwoty 50 000 zł.

Maksymalny poziom pomocy finansowej z EFRROW wynosi 80% kwalifikujących się wydatków publicznych projektu.

Wymagany krajowy wkład środków publicznych wynosi co najmniej 20% kwalifikujących się wydatków publicznych projektu i w przypadku beneficjentów takich jak gmina, instytucja kultury, dla której organizatorem jest jednostka samorządu terytorialnego, kościół lub inny związek wyznaniowy, organizacja pozarządowa mająca status organizacji pożytku publicznego w rozumieniu ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie pochodzi ze środków własnych beneficjenta.

Wysokość pomocy dla danego beneficjenta nie może przekroczyć w okresie programowania kwoty 200 000 zł.

W przypadku beneficjentów spełniających wymagania określone w definicji beneficjenta w ramach działań „Różnicowanie w kierunku działalności nierolniczej” oraz „Tworzenie i rozwój mikroprzedsiębiorstw”, wysokość pomocy dla danego beneficjenta w ramach małych projektów nie może przekroczyć w okresie programowania kwoty 50 000 zł.”,

– w części „Główne kryteria demarkacyjne” pkt 2 otrzymuje brzmienie:

„2. Dla projektów przyczyniających się do realizacji celów osi 3, ale niekwalifikujących się do wsparcia w ramach działań osi 3 określonych w PROW 2007–2013, tzn. małych projektów:

Działanie/Fundusz

Linie demarkacyjne

 

1

2

„Odnowa i rozwój wsi”

Przewiduje się badanie przede wszystkim ze względu na rodzaj beneficjenta, tzn. jeżeli podmiot uprawniony do ubiegania się o przyznanie pomocy w działaniu 313, 322, 323, tj.: gmina, instytucja kultury, kościół, organizacja pożytku publicznego, której cele statutowe są zbieżne z celami działania, planuje zrealizować projekt w zakresie, który występuje zarówno w małych projektach, jak i w działaniu 313, 322, 323, to nastąpi odmowa przyznania pomocy.

„Różnicowanie w kierunku działalności nierolniczej” oraz „Tworzenie i rozwój mikroprzedsiębiorstw”

Przewiduje się badanie przede wszystkim spełniania przez wnioskodawcę kryteriów dostępu dla tych działań oraz weryfikację rodzaju beneficjenta. W przypadku gdy wnioskodawca planuje zrealizować projekt w zakresie, który występuje zarówno w małych projektach, jak i w działaniach 311 i 312, a spełnia kryteria dostępu dla 311 i 312, nastąpi odmowa przyznania pomocy.

 

Fundusze Strukturalne – EFRR, ESF

W ramach PO Kapitał Ludzki przewiduje się wsparcie aktywności lokalnych inicjatyw działających na rzecz: zatrudnienia, integracji społecznej i edukacji realizowanych w ramach priorytetu VI, VII i VIII.

Wsparcie skierowane będzie do mieszkańców gmin wiejskich, miejsko-wiejskich oraz miast do 25 tys. mieszkańców. Wsparcie udzielane będzie w formie „małych grantów”.

Wsparcie będzie stanowiło uzupełnienie działań realizowanych w ramach PROW (w zakresie pozarolniczym) oraz będzie przygotowywać mieszkańców obszarów wiejskich do zwiększonej aktywności w ramach pozostałych obszarów wsparcia PO KL.

Od beneficjenta osi 4 wymagane będzie oświadczenie o niefinansowaniu projektu z innych środków publicznych z wyłączeniem środków własnych jednostek samorządu terytorialnego oraz Funduszu Kościelnego.

Natomiast w RPO wsparcie może dotyczyć m. in. projektów wymienionych w lit.: c, d, h, i.

Od beneficjenta osi 4 wymagane będzie oświadczenie o niefinansowaniu projektu z innych środków publicznych z wyłączeniem środków własnych jednostek samorządu terytorialnego oraz Funduszu Kościelnego.

 

Program Operacyjny Zrównoważony Rozwój Sektora Rybołówstwa i Nadbrzeżnych Obszarów Rybackich (PO ZRSRiNOR)

W ramach zapobiegania nieprawidłowemu podwójnemu finansowaniu z różnych instrumentów wspólnotowych opracowane zostaną przez Instytucje Zarządzające odpowiednie mechanizmy koordynacji pomiędzy programami. Mechanizmy opierać się będą na przedstawianiu przez beneficjentów oświadczeń o niefinansowaniu projektów z innych środków publicznych.

 

– w działaniu „Wdrażanie projektów współpracy” po części „Definicja beneficjenta” dodaje się część „Poziom dofinansowania” w brzmieniu:

„Poziom dofinansowania

Pomoc finansowa wynosi maksymalnie 100% kosztów kwalifikowalnych projektu.”,

– w działaniu „Funkcjonowanie lokalnej grupy działania, nabywanie umiejętności i aktywizacja” po części „Definicja beneficjenta” dodaje się część „Poziom dofinansowania” w brzmieniu:

„Poziom dofinansowania

Pomoc finansowa wynosi maksymalnie 100% kosztów kwalifikowalnych projektu.”,

d) pkt 5.3.5 „Wykaz rodzajów operacji, o których mowa w art. 16a ust. 3 lit. a rozporządzenia (WE) nr 1698/2005, do wysokości kwot, o których mowa w art. 69 ust. 5a tego rozporządzenia” otrzymuje brzmienie:

„Tabela 5.3.5. Wykaz rodzajów operacji, o których mowa w art. 16a ust. 3 lit. a rozporządzenia nr 1698/2005, do wysokości kwot, o których mowa w art. 69 ust. 5a tego rozporządzenia

Oś/
środek

Rodzaj
operacji

Potencjalne
skutki

„Istniejący” czy „nowy” rodzaj
operacji

Odniesienie
do opisu
rodzaju
operacji w
PROW

Wskaźnik produktu – cel

 

 

Liczba gospodarstw rolnych,
które
otrzymały pomoc

Całkowita wartość inwestycji
(euro)

 

 

Oś 1:
Środek
121

Wsparcie inwestycji związanych
z produkcją mleczarską

Poprawa konkurencyjności sektora mleczarskiego

Istniejący

Inwestycje związane z rozwojem
produkcji mleczarskiej
lub zmianą
profilu gospodarstwa mleczarskiego

1 684

186 758 391

 

 

Liczba projektów

Całkowita wartość inwestycji
(euro)

 

Oś 1:
Środek
125

Magazynowa–
nie wody

Bardziej
racjonalne
zużycie wody i poprawa
zdolności magazynowania wody

Istniejący

Inwestycje związane z
budową
urządzeń umożliwiających retencjonowanie wód, w szczególności retencję
glebową
i zapobieganie odwadnianiu, a także
renaturyzacja torfowisk i
cieków w
sposób odtwarzający
ich zdolność retencyjną

80

37 531 111,00

 

 

Liczba wspieranych gospodarstw rolnych

Powierzchnia gruntów rolnych
objęta wsparciem

 

 

Oś 2:
Środek
214

Tworzenie biotopów/ siedlisk i zarządzanie nimi na obszarach Natura 2000
lub poza
nimi

Ochrona
ptaków, innej
dzikiej
fauny i flory
oraz poprawa jakości sieci biotopów, zmniejszająca przenikanie szkodliwych substancji do siedlisk sąsiadujących, zachowanie chronionej
fauny
i flory

Istniejący

Projekty z
zakresu pakietu

5

000

8 000 ha TUZ

 

 

 

Liczba projektów

Całkowita wartość inwestycji
(euro)

 

 

Oś 3:
Środek
321

Tworzenie i umożliwianie dostępu do infrastruktury szerokopasmo­wej, w tym
urządzeń do przesyłu wstecznego
i urządzeń naziemnych (np.: stacjonarnych, bezprzewodo­wych naziemnych, wykorzystują­cych połączenia satelitarne lub będących kombinacją różnych technologii)

 

Nowy

Budowa infrastruktury szerokopasmo­wego Internetu

295

103 026 580,00

 

 

2) w rozdziale 6:

a) podrozdział 6.3 „Orientacyjny budżet związany z operacjami, o których mowa w art. 16a rozporządzenia nr 1698/2005, za okres od dnia 1 stycznia 2009 r. do dnia 31 grudnia 2013 r. (art. 16a ust. 3b do wysokości kwot, o których mowa w art. 69 ust. 5a rozporządzenia nr 1698/2005)” otrzymuje brzmienie:

„Orientacyjny budżet związany z operacjami, o których mowa w art. 16a rozporządzenia nr 1698/2005, za okres od dnia 1 stycznia 2009 r. do dnia 31 grudnia 2013 r. (art. 16a ust. 3b do wysokości kwot, o których mowa w art. 69 ust. 5a rozporządzenia nr 1698/2005)

Oś/środek

Nazwa działania

Wkład EFRROW
na lata 2009–2013

Oś 1: Środek 121

Modernizacja gospodarstw wiejskich

66 000 500,00

Oś 1: Środek 125

Poprawianie i rozwijanie infrastruktury związanej z rozwojem i dostosowaniem rolnictwa i leśnictwa

33 778 000,00

Łącznie oś 1

99 778 500,00

Oś 2: Środek 214

Program rolnośrodowiskowy

10 000 000,00

Łącznie oś 2

10 000 000,00

Oś 3: Środek 321

Operacje związane z priorytetami wymienionymi w art. 16a ust. 1 lit. g rozporządzenia nr 1698/2005

59 111 500,00

Łącznie oś 3

59 111 500,00

Program łącznie

168 890 000,00

Ogółem w ramach osi 1, 2, 3 i 4 operacje związane z priorytetami wymienionymi w art. 16a ust. 1 lit. a–f rozporządzenia nr 1698/2005

109 778 500,00

Ogółem w ramach osi 3 i 4 operacje związane z priorytetami wymienionymi w art. 16a ust. 1 lit. g rozporządzenia nr 1698/2005

59 111 500,00

 

3) rozdział 7 „Indykatywny podział na poszczególne działania rozwoju obszarów wiejskich (w euro na cały okres)” otrzymuje brzmienie:

„7. INDYKATYWNY PODZIAŁ NA POSZCZEGÓLNE DZIAŁANIA ROZWOJU OBSZARÓW WIEJSKICH (W EURO NA CAŁY OKRES)

Kod działa­nia

Nazwa działania/oś 1

Wydatki publiczne

Wydatki prywatne*

Koszt całkowity

111

Szkolenia zawodowe dla osób zatrudnionych w rolnictwie i leśnictwie

30 000 000,00

0,00

30 000 000,00

112

Ułatwianie startu młodym rolnikom

420 000 000,00

0,00

420 000 000,00

113

Renty strukturalne

2 389 600 000,00

0,00

2 389 600 000,00

114

Korzystanie z usług doradczych przez rolników i posiadaczy lasów

78 000 000,00

19 500 000,00

97 500 000,00

121

Modernizacja gospodarstw rolnych

2 147 265 889,00

3 220 898 834,00

5 368 164 723,00

123

Zwiększanie wartości dodanej podstawowej produkcji rolnej i leśnej

932 000 000,00

2 796 000 000,00

3 728 000 000,00

125

Poprawianie i rozwijanie infrastruktury związanej z rozwojem i dostosowaniem rolnictwa i leśnictwa

637 531 111,00

0,00

637 531 111,00

126

Przywracanie potencjału produkcji rolnej zniszczonego w wyniku wystąpienia klęsk żywiołowych oraz wprowadzenie odpowiednich działań zapobiegawczych

100 000 000,00

11 111 111,00

111 111 111,00

132

Uczestnictwo rolników w systemach jakości żywności

30 000 000,00

0,00

30 000 000,00

133

Działania informacyjne i promocyjne

10 000 000,00

4 285 714,00

14 285 714,00

141

Zobowiązania z okresu 2004–2006 dla działania „Wspieranie gospodarstw niskotowarowych”

540 000 000,00

0,00

540 000 000,00

142

Grupy producentów rolnych

146 000 000,00

0,00

146 000 000,00

RAZEM Oś I

7 460 397 000,00

6 051 795 659,00

13 512 192 659,00

 

* Przewidywane maksymalne kwoty wkładu prywatnego zaokrąglone w górę do pełnej jedności; zróżnicowane w zależności od typu beneficjenta; podano w celach informacyjnych.

Kod działa­nia

Nazwa działania/oś 2

Wydatki publiczne

Wydatki prywatne

Koszt całkowity

211,
212

Wspieranie gospodarowania na obszarach górskich i innych obszarach o niekorzystnych warunkach gospodarowania
(ONW)

2 448 750 000,00

0,00

2 448 750 000,00

214

Program rolnośrodowiskowy
(płatności rolnośrodowiskowe)

2 314 861 111,00

0,00

2 314 861 111,00

221,
223

Zalesianie gruntów rolnych oraz zalesianie gruntów innych niż rolne

443 501 520,00

0,00

443 501 520,00

226

Odtwarzanie potencjału produkcji leśnej zniszczonego przez katastrofy i wprowadzanie instrumentów zapobiegawczych

130 000 000,00

0,00

130 000 000,00

RAZEM Oś II

5 337 112 631,00

0,00

5 337 112 631,00

 

Kod działa­nia

Nazwa działania/oś 3

Wydatki publiczne

Wydatki prywatne*

Koszt całkowity

311

Różnicowanie w kierunku działalności nierolniczej

345 580 000,00

345 580 000,00

691 160 000,00

312

Tworzenie i rozwój mikroprzedsiębiorstw

1 023 583 600,00

1 023 583 600,00

2 047 167 200,00

321

Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej

1 609 786 431,00

0,00

1 609 786 431,00

322,
323,
313

Odnowa i rozwój wsi

589 580 000,00

0,00

589 580 000,00

RAZEM Oś III

3 568 530 031,00

1 369 163 600,00

4 937 693 631,00

 

* Przewidywane maksymalne kwoty wkładu prywatnego zaokrąglone w górę do pełnej jedności; zróżnicowane w zależności od typu beneficjenta; podano w celach informacyjnych.

Kod działa­nia

Nazwa działania/oś 4

Wydatki publiczne

Wydatki prywatne*

Koszt całkowity

413

Wdrażanie lokalnych strategii rozwoju

620 500 000,00

403 115 385,00

1 023 615 385,00

421

Wdrażanie projektów współpracy

15 000 000,00

0,00

15 000 000,00

431

Funkcjonowanie lokalnej grupy działania, nabywanie umiejętności i aktywizacja

152 000 000,00

0,00

152 000 000,00

RAZEM tylko Oś IV

787 500 000,00

403 115 385,00

1 190 615 385,00

RAZEM Oś I, II, III, IV

17 153 539 662,00

7 824 074 644,00

24 977 614 306,00

 

* Przewidywane maksymalne kwoty wkładu prywatnego zaokrąglone w górę do pełnej jedności; zróżnicowane w zależności od typu beneficjenta; podano w celach informacyjnych.

Kod działa­nia

Nazwa działania

Wydatki publiczne

Wydatki prywatne

Koszt całkowity

 

Pomoc Techniczna

266 600 000,00

0,00

266 600 000,00

 

 

 

 

 

 

RAZEM PRO W 2007–2013

17 420 139 662,00

7 824 074 644,00

25 244 214 306,00

 

4) w rozdziale 11 „Wyznaczenie właściwych władz i odpowiedzialnych organów”

w części „Finansowanie Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007–2013”:

– w schemacie „Przepływ środków pochodzących z EFRROW w ramach PRO W 2007–2013” grafika druga otrzymuje brzmienie:

infoRgrafika

– akapity ósmy otrzymuje brzmienie:

„Zgodnie z przepisami ustawy o uruchamianiu środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej przeznaczonych na finansowanie wspólnej polityki rolnej oraz ustawy o finansach publicznych, środki na finansowanie PROW 2007–2013 są przekazywane z rachunku Ministerstwa Finansów w części podlegającej refundacji z EFRROW oraz z rachunku Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi w części współfinansowania krajowego na rachunki agencji płatniczej, na podstawie zapotrzebowania, składanego przez tę agencję.”,

– uchyla się akapit dziewiąty;

5) w rozdziale 16 w podrozdziale 16.1 „Opis działań pomocniczych w zakresie przygotowania, zarządzania, monitorowania, oceny, informacji i kontroli, finansowanych z pomocy technicznej” w części „Opis”, w schemacie I akapit drugi otrzymuje brzmienie:

„Ponadto w ramach schematu możliwe jest finansowanie ocen ex post, audytów i przygotowywania końcowych sprawozdań dotyczących poprzedniego okresu programowania, a także prac związanych z przygotowywaniem kolejnego okresu programowania, w tym oceny ex-ante.”.

Metryka
  • Data ogłoszenia: 2012-10-01
  • Data wejścia w życie: 2012-10-01
  • Data obowiązywania: 2012-10-01

REKLAMA

Monitor Polski

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA