REKLAMA
Monitor Polski - rok 2009 nr 70 poz. 899
KOMUNIKAT MINISTRA ROZWOJU REGIONALNEGO1)
z dnia 6 października 2009 r.
o zmianach wprowadzonych do Szczegółowego opisu priorytetów Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko
Na podstawie art. 26 ust. 3 pkt 1 ustawy z dnia 6 grudnia 2006 r. o zasadach prowadzenia polityki rozwoju (Dz. U. z 2009 r. Nr84, poz. 712 i Nr 157, poz. 1241) ogłasza się, co następuje:
1) zmieniona treść Szczegółowego opisu priorytetów Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko została zamieszczona na stronie internetowej administrowanej przez Ministerstwo Rozwoju Regionalnego www.pois.gov.pl w zakładce Dokumenty i wytyczne – Dokumenty programowe;
2) zmienioną treść Szczegółowego opisu priorytetów Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko stosuje się od dnia zatwierdzenia przez Ministra Rozwoju Regionalnego, tj. od dnia 3 września 2009 r.;
3) zmiany wprowadzone do Szczegółowego opisu priorytetów Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko są następujące:
a) w opisie wszystkich działań, w związku ze zmianami organizacyjnymi w Ministerstwie Rozwoju Regionalnego, wprowadzono informację dotyczącą Departamentu Wsparcia Programów Infrastrukturalnych,
b) działaniu 2.1 Kompleksowe przedsięwzięcia z zakresu gospodarki odpadami komunalnymi ze szczególnym uwzględnieniem odpadów niebezpiecznych wprowadzono nowy typ projektu dotyczący prac przygotowawczych dla projektów indywidualnych dotyczących termicznego unieszkodliwiania odpadów, umożliwiając finansowanie i refundację środków związanych z dokumentacją przed zakończeniem prac przygotowawczych dla danego projektu oraz finansowanie przygotowania inwestycji w tym zakresie z uwzględnieniem potrzeb kolejnej perspektywy finansowej,
c) w działaniu 3.1 Retencjonowanie wody i zapewnienie bezpieczeństwa przeciwpowodziowego:
– skorygowano postanowienia dotyczące poziomu dofinansowania projektów przeciwpowodziowych realizowanych przez jednostki samorządu terytorialnego w ramach zadań zleconych z zakresu administracji rządowej; zgodnie z regulacjami ustawowymi wkład własny dla takich projektów jest pokrywany ze środków budżetu państwa,
– zaktualizowano postanowienia dotyczące linii demarkacyjnej, wprowadzając możliwość realizacji w ramach działania projektów o wartości mniejszej niż 40 mln zł powstałych po podziale projektu Kompleksowe zabezpieczenie przeciwpowodziowe Żuław,
d) w działaniu 3.2 Zapobieganie i ograniczanie skutków zagrożeń naturalnych oraz przeciwdziałanie poważnym awariom zaktualizowano postanowienia dotyczące linii demarkacyjnej, wprowadzając możliwość wsparcia Państwowej Straży Pożarnej w regionalnych programach operacyjnych,
e) w działaniu 4.1 Wparcie systemów zarządzania środowiskowego zaktualizowano postanowienia dotyczące linii demarkacyjnej, wprowadzając możliwość wsparcia systemów zarządzania środowiskowego dla małych i średnich przedsiębiorstw w województwach, w których wsparcie to nie zostało przewidziane w ramach regionalnych programów operacyjnych,
f) w działaniach:
– 4.2 Racjonalizacja gospodarki zasobami i odpadami w przedsiębiorstwach,
– 4.3 Wsparcie dla przedsiębiorstw w zakresie wdrażania najlepszych dostępnych technik (BAT),
– 4.4 Wsparcie dla przedsiębiorstw w zakresie gospodarki wodno-ściekowej,
– 4.5 Wsparcie dla przedsiębiorstw w zakresie ochrony powietrza,
– 4.6 Wsparcie dla przedsiębiorstw prowadzących działalność w zakresie odzysku i unieszkodliwiania odpadów innych niż komunalne
wprowadzono możliwość wypłaty zaliczek,
g) w działaniu 6.3 Rozwój sieci lotniczej TEN-T:
– obniżono poziom dofinansowania dla Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej ze 100 % na 85 %,
– ograniczono katalog beneficjentów – wykreślono Urząd Lotnictwa Cywilnego,
h) w działaniu 7.1 Rozwój transportu kolejowego ograniczono katalog beneficjentów – wykreślono Telekomunikację Kolejową Sp. z o.o.,
i) w działaniu 8.3 Rozwój Inteligentnych Systemów Transportowych:
– zrezygnowano z rozwiązania przewidującego możliwość wsparcia dla działań związanych z logistyką, odpowiednio dostosowując katalog beneficjentów oraz rezygnując z możliwości udzielania pomocy publicznej w ramach działania,
– ograniczono katalog beneficjentów – wykreślono jednostki badawczo-rozwojowe,
j) w działaniach:
– 9.2 Efektywna dystrybucja energii,
– 9.5 Wytwarzanie biopaliw ze źródeł odnawialnych,
– 9.6 Sieci ułatwiające odbiór energii ze źródeł odnawialnych,
– 10.3 Rozwój przemysłu dla OZE
zaktualizowano fragmenty dotyczące pomocy publicznej, w związku z decyzjami Komisji Europejskiej w odniesieniu do sektora energetyki,
k) w priorytecie XI Kultura i dziedzictwo kulturowe przesunięto kwotę 23,6 mln euro z działania 11.2 Rozwój oraz poprawa stanu infrastruktury kultury o znaczeniu ponadregionalnym na działanie 11.3 Infrastruktura szkolnictwa artystycznego,
I) w działaniu 12.1 Rozwój systemu ratownictwa medycznego wykluczono możliwość wsparcia dla planowanych zespołów ratownictwa medycznego, koncentrując wsparcie na zespołach istniejących,
m) w załączniku nr 2 Organizacja systemu oceny i wyboru projektów w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko zmieniono postanowienia w zakresie procedury odwoławczej – uwzględniono możliwość odwoływania się beneficjentów, których projekty znajdują się na liście rezerwowej.
Minister Rozwoju Regionalnego: E. Bieńkowska
|
1) Zgodnie z art. 25 pkt 1 ustawy z dnia 6 grudnia 2006 r. o zasadach prowadzenia polityki rozwoju (Dz. U. z 2009 r. Nr 84, poz. 712 i Nr 157, poz. 1241) minister właściwy do spraw rozwoju regionalnego jest Instytucją Zarządzającą Programem Operacyjnym Infrastruktura i Środowisko. Minister Rozwoju Regionalnego kieruje działem administracji rządowej – rozwój regionalny, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 16 listopada 2007 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Rozwoju Regionalnego (Dz. U. Nr 216, poz. 1600).
- Data ogłoszenia: 2009-11-03
- Data wejścia w życie: 2009-11-03
- Data obowiązywania: 2009-11-03
REKLAMA
Monitor Polski
REKLAMA
REKLAMA