REKLAMA
Monitor Polski - rok 2005 nr 70 poz. 970
OGŁOSZENIE PRZEWODNICZĄCEGO KRAJOWEJ RADY RADIOFONII I TELEWIZJI
z dnia 10 listopada 2005 r.
o możliwości uzyskania koncesji na rozpowszechnianie programu radiowego
Na podstawie art. 34 ust. 1 oraz ust. 1a ustawy z dnia 29 grudnia 1992 r. o radiofonii i telewizji (Dz. U. z 2004 r. Nr 253, poz. 2531 oraz z 2005 r. Nr 17, poz. 141 i Nr 85, poz. 728), w porozumieniu z Prezesem Urzędu Regulacji Telekomunikacji i Poczty, ogłaszam informację o możliwości uzyskania koncesji na rozpowszechnianie programu radiowego.
I. Ogłoszenie stanowi podstawę do składania wniosków o udzielenie jednej koncesji, na okres siedmiu lat, na rozpowszechnianie programu radiowego o charakterze uniwersalnym, tzn. zawierającego różne gatunki i formy radiowe.
Program będzie zawierał także różne rodzaje audycji słownych i innych przekazów słownych oraz elementów słownych w audycjach słowno-muzycznych poświęconych tematyce lokalnej odnoszących się do miejscowości objętych zasięgiem nadawania, przy czym udział ww. słownych pozycji programu ma wynosić nie mniej niż 12 % tygodniowego czasu nadawania programu w godzinach 600–2300, w tym:
– własne lokalne serwisy informacyjne (dzienniki),
– publicystykę na temat problemów lokalnych, realizowaną poprzez różne formy: dyskusje, rozmowy, felietony, komentarze, recenzje, wywiady, sondaże opinii, reportaże itp.
Własne lokalne serwisy informacyjne (dzienniki) i publicystyka dotycząca problemów lokalnych (realizowana poprzez różne formy: dyskusje, rozmowy, felietony, komentarze, recenzje, wywiady, sondaże opinii itp.) będą zajmować łącznie nie mniej niż 6 % tygodniowego czasu nadawania programu w godzinach godzinach 600 – 2300
Przez audycje realizujące tematykę lokalną rozumie się różne rodzaje i gatunki radiowe, w których prezentowane są aktualne wydarzenia i problemy (społeczne, polityczne, gospodarcze, artystyczne, sportowe i inne) dotyczące lokalnej społeczności, kultura i historia danego regionu (w tym twórczość ludowa i muzyka ludowa danego regionu w wykonaniu zespołów ludowych itp.), a także użyteczne informacje lokalne.
Do tematyki lokalnej nie zalicza się: płatnych elementów programu; dźwięków identyfikacyjnych stacji (jingle); autopromocji stacji na antenie; wypowiedzi prezenterów i ich rozmów ze słuchaczami na tematy inne niż lokalne; audycji niedotyczących tematów lokalnych, których związek z lokalnością polega jedynie na tym, że ich autorami są osoby z lokalnego środowiska.
Katalog rodzajów audycji i tematów realizujących tematykę lokalną, do wyboru przez nadawcę:
– własne lokalne serwisy informacyjne (dzienniki),
– informacje o lokalnych wydarzeniach nadawane poza serwisami informacyjnymi (dziennikami): np. relacje reporterskie z wydarzeń na żywo, korespondencje itp.,
– informacje o działaniach administracji państwowej i terenowej odnoszące się do regionu i jego mieszkańców,
– przeglądy prasy lokalnej/regionalnej,
– lokalne użyteczne informatory: np. lokalna prognoza pogody, drogowe – dla kierowców, medyczne, o pracy służb miejskich, urzędów, służby zdrowia itp., o awariach, wypadkach itp., repertuary kin i teatrów, zapowiedzi imprez kulturalnych, rozrywkowych, sportowych itp.,
– publicystyka na temat problemów lokalnych, realizowana poprzez różne formy radiowe: dyskusje, rozmowy, felietony, komentarze, recenzje, wywiady, sondaże opinii itp.,
– reportaże lub inne formy audycji dokumentujące zarówno bieżące problemy, jak i historię i kulturę regionu,
– transmisje i relacje z lokalnych imprez i wydarzeń kulturalnych, rozrywkowych, sportowych itp.,
– transmisje i relacje z imprez, akcji społecznych i wydarzeń, które stacja inicjuje, w których współuczestniczy, nad którymi sprawuje patronat,
– konkursy i quizy antenowe na temat wiedzy o miejscu i społeczności, dla której nadawany jest program (historia, kultura, krajoznawstwo i turystyka, ciekawostki przyrodnicze, kultura ludowa itp.), oraz aktualnych problemów regionu,
– audycje popularyzujące wiedzę na temat miejsca i społeczności, dla której nadawany jest program (jego historii, kultury, aktualnych problemów itp.),
– audycje i inne przekazy prezentujące lokalnych twórców danego regionu i ich twórczość,
– muzyka ludowa danego regionu (w wykonaniu zespołów ludowych).
Audycje i inne przekazy niepochodzące od koncesjonariusza, tj. niewytworzone przez koncesjonariusza ani na jego wyłączne zamówienie, rozpowszechnione lub rozpowszechniane równocześnie w programie innego nadawcy, nie mogą stanowić więcej niż 33 % czasu nadawania programu w godzinach 600–2300.
Program będzie rozpowszechniany za pomocą stacji nadawczej o następujących parametrach technicznych:
Województwo | Lokalizacja stacji | Częstotliwość [MHz] | ERP [kW] |
dolnośląskie | Wrocław | 97,8 | 0,5 |
II. W postępowaniu stosuje się formularze wniosków, które można uzyskać w siedzibie Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji w Warszawie przy Skwerze Kardynała Wyszyńskiego 9, w dni robocze w godzinach 1000–1500. Formularze dostępne są także na stronie internetowej www.krrit.gov.pl.
Wnioski można nadsyłać pocztą lub składać w kancelarii Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji pok. A1. Kancelaria przyjmuje wnioski w dni robocze w godz. 1000–1500. Wnioski należy składać w dwóch egzemplarzach.
Informacje dotyczące postępowania można uzyskać pod numerem telefonu 597-30-89 w Warszawie.
III. Termin do składania wniosków na podstawie niniejszego ogłoszenia upływa z dniem 2 stycznia 2006 r.
IV. Wnioski niezgodne z warunkami określonymi w pkt I w zakresie: przedmiotu postępowania, określenia charakteru programu bądź parametrów technicznych, a także wnioski złożone po terminie określonym w pkt III będą zwracane bez nadawania sprawie dalszego biegu.
V. Niezwłocznie po wszczęciu postępowania lista wnioskodawców uczestniczących w postępowaniu opublikowana zostanie w Internecie na stronie www.krrit.gov.pl oraz wywieszona w siedzibie Biura Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji.
Przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji: D. Waniek
- Data ogłoszenia: 2005-11-17
- Data wejścia w życie: 2005-11-17
- Data obowiązywania: 2005-11-17
REKLAMA
Monitor Polski
REKLAMA
REKLAMA