REKLAMA
Monitor Polski - rok 2003 nr 38 poz. 557
ZARZĄDZENIE Nr 59 PREZESA RADY MINISTRÓW
z dnia 23 lipca 2003 r.
zmieniające zarządzenie w sprawie nadania statutu Ministerstwu Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej
Na podstawie art. 39 ust. 5 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2003 r. Nr 24, poz. 199 i Nr 80, poz. 717) zarządza się, co następuje:
§ 1.
§ 2.
Prezes Rady Ministrów: L. Miller
Załącznik do zarządzenia nr 59 Prezesa Rady Ministrów
z dnia 23 lipca 2003 r. (poz. 557)
STATUT MINISTERSTWA GOSPODARKI, PRACY I POLITYKI SPOŁECZNEJ
§ 1. Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej, zwane dalej „Ministerstwem”, zapewnia obsługę Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej, zwanego dalej „Ministrem”, właściwego, na podstawie rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 7 stycznia 2003 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej (Dz. U. Nr 1, poz. 5), do spraw:
1) gospodarki;
2) pracy;
3) rozwoju regionalnego;
4) turystyki;
5) zabezpieczenia społecznego.
§ 2. W skład Ministerstwa wchodzi Gabinet Polityczny Ministra oraz następujące komórki organizacyjne:
1) Departament Administrowania Obrotem;
2) Departament Analiz i Prognoz Ekonomicznych;
3) Departament Bezpieczeństwa Energetycznego;
4) Departament Funduszy;
5) Departament Informatyki;
6) Departament Innowacyjności;
7) Departament Instrumentów Finansowych;
8) Departament Instrumentów Polityki Handlowej;
9) Departament Inwestycji Zagranicznych i Promocji Eksportu;
10) Departament Konkurencyjności Gospodarki;
11) Departament Kontroli Eksportu;
12) Departament Koordynacji Funduszu Spójności;
13) Departament Koordynacji Polityki Strukturalnej;
14) Departament Koordynacji Systemów Zabezpieczenia Społecznego;
15) Departament Międzynarodowej Współpracy Dwustronnej;
16) Departament Partnerstwa Społecznego;
17) Departament Polityki Przemysłowej;
18) Departament Polityki Regionalnej;
19) Departament Pomocy Społecznej;
20) Departament Pożytku Publicznego;
21) Departament Prawa Pracy;
22) Departament Programów Offsetowych;
23) Departament Regulacji Wewnętrznego Obrotu Gospodarczego;
24) Departament Rozwoju Przedsiębiorczości;
25) Departament Rynku Pracy;
26) Departament Spraw Obronnych;
27) Departament Stosunków Europejskich i Wielostronnych;
28) Departament Świadczeń Rodzinnych;
29) Departament Turystyki;
30) Departament Ubezpieczeń Społecznych;
31) Departament Unii Europejskiej;
32) Departament Warunków Pracy;
33) Departament Wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego;
34) Departament Wdrażania Programów Rozwoju Regionalnego;
35) Departament Wynagrodzeń;
36) Departament Zarządzania Europejskim Funduszem Społecznym;
37) Departament Zarządzania Programem Wzrostu Konkurencyjności Gospodarki;
38) Biuro Pełnomocnika Rządu do Spraw Osób Niepełnosprawnych;
39) Biuro Administracyjno-Budżetowe;
40) Biuro Dyrektora Generalnego;
41) Biuro Instytucji Dialogu Społecznego;
42) Biuro Kadr i Szkolenia;
43) Biuro Kontroli Resortowej;
44) Biuro Oceny Legalności Decyzji Nacjonalizacyjnych;
45) Biuro Ochrony Informacji Niejawnych;
46) Biuro Prawne;
47) Sekretariat Ministra;
48) Stanowisko do Spraw Audytu Wewnętrznego;
49) Stanowisko do Spraw Komunikacji Społecznej.
§ 3. Obsługę zadań Ministra w zakresie działu „gospodarka” zapewniają w szczególności:
1) Departament Administrowania Obrotem;
2) Departament Bezpieczeństwa Energetycznego;
3) Departament Innowacyjności;
4) Departament Instrumentów Polityki Handlowej;
5) Departament Inwestycji Zagranicznych i Promocji Eksportu;
6) Departament Konkurencyjności Gospodarki;
7) Departament Kontroli Eksportu;
8) Departament Polityki Przemysłowej;
9) Departament Programów Offsetowych;
10) Departament Regulacji Wewnętrznego Obrotu Gospodarczego;
11) Departament Rozwoju Przedsiębiorczości;
12) Departament Spraw Obronnych;
13) Departament Zarządzania Programem Wzrostu Konkurencyjności Gospodarki;
14) Biuro Oceny Legalności Decyzji Nacjonalizacyjnych.
§ 4. Obsługę zadań Ministra w zakresie działu „praca” zapewniają w szczególności:
1) Departament Funduszy;
2) Departament Partnerstwa Społecznego;
3) Departament Prawa Pracy;
4) Departament Rynku Pracy;
5) Departament Warunków Pracy;
6) Departament Wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego;
7) Departament Wynagrodzeń;
8) Departament Zarządzania Europejskim Funduszem Społecznym;
9) Biuro Instytucji Dialogu Społecznego.
§ 5. Obsługę zadań Ministra w zakresie działu „rozwój regionalny” zapewniają w szczególności:
1) Departament Koordynacji Funduszu Spójności;
2) Departament Koordynacji Polityki Strukturalnej;
3) Departament Polityki Regionalnej;
4) Departament Wdrażania Programów Rozwoju Regionalnego.
§ 6. Obsługę zadań Ministra w zakresie działu „turystyka” zapewnia w szczególności Departament Turystyki.
§ 7. Obsługę zadań Ministra w zakresie działu „zabezpieczenie społeczne” zapewniają w szczególności:
1) Departament Koordynacji Systemów Zabezpieczenia Społecznego;
2) Departament Pomocy Społecznej;
3) Departament Pożytku Publicznego;
4) Departament Świadczeń Rodzinnych;
5) Departament Ubezpieczeń Społecznych;
6) Biuro Pełnomocnika Rządu do Spraw Osób Niepełnosprawnych.
§ 8. Bezpośredni nadzór nad Gabinetem Politycznym Ministra sprawuje Minister.
- Data ogłoszenia: 2003-07-30
- Data wejścia w życie: 2003-08-14
- Data obowiązywania: 2003-08-14
- Dokument traci ważność: 2004-05-19
REKLAMA
Monitor Polski
REKLAMA
REKLAMA