REKLAMA
Monitor Polski - rok 2002 nr 15 poz. 251
UCHWAŁA Nr XLVI/642/2002 RADY MIASTA STOŁECZNEGO WARSZAWY
z dnia 25 marca 2002 r.
zmieniająca uchwałę w sprawie przyjęcia statutu miasta stołecznego Warszawy.
Na podstawie art. 8 pkt 1 oraz art. 14 ust. 1–4 i ust. 7 i 8 ustawy z dnia 25 marca 1994 r. o ustroju miasta stołecznego Warszawy (Dz. U. Nr 48, poz. 195 i Nr 86, poz. 396, z 1995 r. Nr 124, poz. 601, z 1998 r. Nr 127, poz. 847, z 1999 r. Nr 92, poz. 1044, z 2000 r. Nr 26, poz. 306 oraz z 2001 r. Nr 45, poz. 497 i Nr 89, poz. 971) Rada m. st. Warszawy uchwala, co następuje:
1) w załączniku do uchwały wprowadza się zmiany w brzmieniu określonym w załączniku nr 1 do niniejszej uchwały,
2) w Regulaminie Rady Miasta Stołecznego Warszawy stanowiącym załącznik nr 3 do statutu miasta stołecznego Warszawy wprowadza się zmiany w brzmieniu określonym w załączniku nr 2 do niniejszej uchwały.
Przewodniczący Rady Miasta Stołecznego Warszawy: W. Retelski
Załączniki do uchwały nr XLVI/642/2002 Rady Miasta Stołecznego
Warszawy z dnia 25 marca 2002 r. (poz. 251)
Załącznik nr 1
ZMIANY STATUTU MIASTA STOŁECZNEGO WARSZAWY
W załączniku do uchwały nr XVII/93/95 Rady Miasta Stołecznego Warszawy z dnia 27 marca 1995 r. w sprawie przyjęcia statutu miasta stołecznego Warszawy (Monitor Polski Nr 20, poz. 251) zmienionym uchwałami Rady Miasta Stołecznego Warszawy: nr XXXV/308/96 z dnia 29 lipca 1996 r. (Monitor Polski Nr 56, poz. 516) i nr XXIX/372/2000 z dnia 29 listopada 2000 r. (Monitor Polski Nr 41, poz. 802) wprowadza się następujące zmiany:
1) w § 1:
a) w ust. 1 wyrazy „(Dz. U. z 1996 r. Nr 13, poz. 74, Nr 58, poz. 261, Nr 106, poz. 496 i Nr 132, poz. 622, z 1997 r. Nr 9, poz. 43, Nr 106, poz. 679, Nr 107, poz. 686, Nr 113, poz. 734 i Nr 123, poz. 775, z 1998 r. Nr 155, poz. 1014 i Nr 162, poz. 1126 oraz z 2000 r. Nr 26, poz. 306, Nr 48, poz. 552, Nr 62, poz. 718, Nr 88, poz. 985, Nr 91, poz. 1009 i Nr 95, poz. 1041)" zastępuje się wyrazami „(Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 i z 2002 r. Nr 23, poz. 220)",
b) w ust. 2 po wyrazach „Nr 92, poz. 1044" skreśla się wyraz „oraz" i stawia przecinek, a po wyrazach „Nr 26, poz. 306" dodaje się wyrazy „oraz z 2001 r. Nr 45, poz. 497 i Nr 89, poz. 971";
2) w § 6:
a) w pkt 2 lit. a) otrzymuje brzmienie:
„a) promocji gospodarczej, kulturalnej, oświatowej, naukowej, turystycznej i sportowej Warszawy,"
b) w pkt 2 w lit. f) po wyrazie „zakresie" dodaje się wyraz „kultury" i stawia przecinek,
c) dodaje się pkt 5a w brzmieniu:
„5a) wspierania i rozpowszechniania idei samorządowej, współpracy z organizacjami pozarządowymi i społecznościami lokalnymi oraz regionalnymi innych państw,";
3) w § 9:
a) w pkt 2a skreśla się wyrazy „w trybie określonym w ustawie o ustroju Warszawy", stawia się przecinek i dodaje wyrazy „Zarządu oraz ustalanie wynagrodzenia Prezydenta",
b) w pkt 8 lit. i) otrzymuje brzmienie:
„i) zasad udzielania stypendiów dla uczniów i studentów,"
c) w pkt 9 wyraz „określenie" zastępuje się wyrazem „określanie",
d) w pkt 9b wyraz „rachunkach" zastępuje się wyrazem „lokatach",
e) dodaje się pkt 11a w brzmieniu;
„11a) podejmowanie uchwał w sprawie przejęcia zadań z zakresu administracji rządowej, powiatu i województwa,";
4) w § 9b:
a) w ust. 1 po wyrazie „i" dodaje się wyrazy „nie więcej niż trzech" oraz skreśla się zdanie drugie,
b) w ust. 3 skreśla się wyraz „i"; po wyrazie „przewodniczącego" dodaje się wyrazy „lub wiceprzewodniczącego", a wyraz „wiceprzewodniczących" ujmuje się w nawias,
c) dodaje się ust. 4 i 5 w brzmieniu:
„4. W przypadku rezygnacji przewodniczącego lub wiceprzewodniczącego Rada podejmuje uchwałę w sprawie przyjęcia tej rezygnacji nie później niż w ciągu 1 miesiąca od dnia złożenia rezygnacji.
5. Niepodjęcie uchwały, o której mowa w ust. 4, w ciągu 1 miesiąca od dnia złożenia rezygnacji przez przewodniczącego lub wiceprzewodniczącego jest równoznaczne z przyjęciem rezygnacji przez Radę z upływem ostatniego dnia miesiąca, w którym powinna być podjęta uchwała.";
5) w § 10 skreśla się wyraz „niniejszego";
6) § 11:
a) w ust. 2 wyraz „wiceprezydenci" zastępuje się wyrazami „czterech wiceprezydentów, z tym że do końca kadencji 1998–2002 liczbę wiceprezydentów określa Rada na wniosek Prezydenta",
b) ust. 2a otrzymuje brzmienie:
„2a. Członkostwa w Zarządzie nie można łączyć z mandatem posła lub senatora oraz z zatrudnieniem w administracji rządowej, a od kadencji rozpoczynającej się w 2002 r. także z członkostwem w organie innej jednostki samorządu terytorialnego.",
c) skreśla się ust. 3,
d) w ust. 4 dodaje się zdanie drugie w brzmieniu: „W przypadku braku takiego upoważnienia czynności te podejmuje najstarszy wiekiem wiceprzewodniczący. ";
7) § 11a otrzymuje brzmienie:
„§ 11a. Tryb wyboru, odwołania oraz rezygnacji z funkcji Prezydenta, wiceprezydentów oraz Zarządu określa ustawa o ustroju Warszawy oraz ustawa o samorządzie gminnym.";
8) dodaje się § 11b w brzmieniu:
„§ 11b. 1. Oświadczenie woli w imieniu m.st. Warszawy w zakresie zarządu mieniem składają dwaj członkowie Zarządu lub członek Zarządu i osoba upoważniona przez Zarząd (pełnomocnik).
2. Kierownicy jednostek organizacyjnych m.st. Warszawy nieposiadających osobowości prawnej działają jednoosobowo na podstawie pełnomocnictwa udzielonego przez Zarząd.
3. Do czynności przekraczających zakres pełnomocnictwa potrzebna jest zgoda Zarządu.";
9) w § 12:
a) w ust. 1 w pkt 6 wyrazy „wyznaczanie osób" zastępuje się wyrazami „ustanawianie pełnomocników",
b) w ust. 2 skreśla się zdanie drugie,
c) w ust. 4 w zdaniu drugim skreśla się wyrazy „i tryb pracy Biura", a po wyrazach „oraz zasady" dodaje się wyrazy „funkcjonowania Biura i";
10) w § 13:
a) dodaje się pkt 3a w brzmieniu:
„3a) wydaje decyzje w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej,"
b) dodaje się pkt 5 w brzmieniu:
„5) mianuje naczelników, zastępców naczelników wydziałów, kierowników referatów i zespołów,"
c) skreśla się pkt 6;
11) dodaje się rozdział IIIa w brzmieniu:
„IIIa. Zasady dostępu i korzystania z dokumentów organów m.st. Warszawy
§ 16a. 1. Protokoły z przebiegu sesji Rady oraz posiedzeń Zarządu w zakresie wynikającym z wykonywania zadań publicznych udostępniane są do wglądu obywateli w siedzibie Biura Zarządu m.st. Warszawy.
2. Udostępnieniu podlegają protokoły przyjęte (zatwierdzone) przez właściwy organ m.st. Warszawy.
3. Sprawy objęte ochroną informacji niejawnych, danych osobowych, tajemnicą skarbową i inną wynikającą z odrębnych ustaw nie podlegają udostępnieniu.
4. Na wniosek obywatela pracownicy Biura Rady udostępniają protokoły z sesji Rady, z wyłączeniem tych części, co do których wyłączona została jawność obrad Rady m.st. Warszawy.
5. Protokoły z posiedzeń Zarządu, z zastrzeżeniem ust. 3, udostępniają obywatelom pracownicy Biura Zarządu m.st. Warszawy obsługujący posiedzenia tego organu m.st. Warszawy.
6. Wątpliwości co do kwalifikacji informacji zawartej w protokołach rozstrzyga odpowiednio:
1) Przewodniczący Rady m.st. Warszawy,
2) Prezydent m.st. Warszawy,
niezwłocznie po zasygnalizowaniu takiej potrzeby przez dyrektora Biura Rady lub dyrektora jednostki określonej w ust. 5.
7. Z udostępnionych protokołów obywatele mogą sporządzać notatki i odpisy.
8. Na wniosek obywatela sporządza się kserokopie protokołów lub ich części, po uprzednim pobraniu należności za tę usługę. Uwierzytelnienie zgodności sporządzonych kopii z oryginałem podlega opłacie skarbowej.
9. Do udostępniania protokołów z posiedzeń Komisji Rady m.st. Warszawy zasady określone w ust. 1–8 stosuje się odpowiednio.";
12) w § 20 wyrazy „nie rzadziej niż co dwa lata" zastępuje się wyrazami „raz na cztery lata";
13) w § 27 ust. 3 otrzymuje brzmienie:
„3. Przygotowanie projektu uchwały budżetowej, a także zgłaszanie propozycji zmian w budżecie przysługuje wyłącznie Zarządowi.";
14) w § 28 w ust. 1 dodaje się pkt 1a w brzmieniu:
„1a) wpływy z podatku od czynności cywilnoprawnych na obszarze m.st. Warszawy,";
15) w § 28 w ust. 1 w pkt 5 po wyrazach „opłat skarbowych" dodaje się wyrazy „i podatku od czynności cywilnoprawnych";
16) w § 29 liczbę „7" zastępuje się liczbą „10".
Załącznik nr 2
ZMIANY REGULAMINU RADY MIASTA STOŁECZNEGO WARSZAWY
W regulaminie Rady Miasta Stołecznego Warszawy stanowiącym załącznik nr 3 do statutu m.st. Warszawy wprowadza się następujące zmiany:
1) w § 1 wyraz „organów" zastępuje się wyrazem „komisji" i skreśla dalszą część zdania;
2) w § 3 ust. 2 otrzymuje brzmienie:
„2. W sprawach, w których Rada nie realizuje swoich uprawnień stanowiących i kontrolnych, może wyrażać stanowisko, które nie rodzi skutków prawnych.";
3) w § 4:
a) w ust. 1 wyrazy „sejmiku samorządowego" zastępuje się wyrazami „Rady poprzedniej kadencji" oraz dodaje się zdanie drugie w brzmieniu: „Zwołanie Rady następuje z zachowaniem zasady określonej w § 6 ust. 1.",
b) ust. 2 otrzymuje brzmienie:
„2. Na pierwszej sesji Rada wybiera co najmniej przewodniczącego.";
4) w § 5:
a) w ust. 2 dodaje się zdanie drugie w brzmieniu: „W przypadku niewyznaczenia wiceprzewodniczącego zadania przewodniczącego wykonuje wiceprzewodniczący najstarszy wiekiem.",
b) w ust. 3 wyraz „odbywają" zastępuje się wyrazami „powinny odbywać";
5) w § 6 w ust. 1 skreśla się wyrazy „proponowanym" i „obrad", a wyraz „powiadamia" zastępuje się wyrazem „zawiadamia";
6) w § 7 skreśla się wyraz „Jednakże";
7) w § 9:
a) w ust. 2 wyrazy „tajemnicą państwową lub służbową" zastępuje się wyrazami „ochroną informacji niejawnych, danych osobowych, tajemnicą skarbową i inną wynikającą z ustaw",
b) skreśla się ust. 3;
8) w § 10:
a) w ust. 1 dodaje się zdanie drugie w brzmieniu: „Rada podejmuje uchwały i inne ustalenia wynikające z jej zadań stanowiąco-kontrolnych bezwzględną większością ustawowego składu Rady w głosowaniu jawnym, chyba że ustawa stanowi inaczej.",
b) w ust. 2 po wyrazie „sesji" stawia się kropkę i skreśla pozostałą część zdania,
c) w ust. 3a po wyrazie „Przepisów" stawia się przecinek, a wyraz „ujętych" zastępuje się wyrazami „o których mowa";
9) w § 11 ust. 1 otrzymuje brzmienie:
„1. Sesję otwiera, prowadzi, przerywa i zamyka przewodniczący Rady, z zastrzeżeniem § 5 ust. 2.";
10) w § 12:
a) ust. 1 otrzymuje brzmienie:
„1. Po stwierdzeniu quorum przewodniczący sesji prowadzi obrady zgodnie z porządkiem.",
b) w ust. 2 skreśla się wyrazy „proponowanego", a wyraz „zwykłą" zastępuje się wyrazem „bezwzględną"; wyrazy „w głosowaniu jawnym" zastępuje się wyrazami „ustawowego składu Rady",
c) skreśla się ust. 3,
d) skreśla się ust. 5;
11) § 16:
a) w ust. 1 zdanie wstępne otrzymuje brzmienie: „Podczas sesji mogą być zgłaszane wnioski formalne, których przedmiotem są:",
b) w ust. 1 w pkt 6 wyraz „zmianę" zastępuje się wyrazem „zmiana" i dodaje się wyraz „kolejności",
c) w ust. 1 w pkt 7 na końcu dodaje się wyrazy „lub do Zarządu,"
d) w ust. 4 w zdaniu pierwszym po wyrazach „pkt 1, 5" stawia się przecinek i dodaje się cyfrę „6" oraz skreśla się wyrazy „, z zastrzeżeniem § 12 ust. 5"; w zdaniu drugim w wyrazach „ust. 1 pkt 8" po wyrazie „pkt" dodaje się wyrazy „6 i",
e) w ust. 5 wyrazy „musi być zgłoszony przez" zastępuje się wyrazami „wymaga poparcia",
f) w ust. 6 skreśla się wyrazy „projektu budżetu", po wyrazie „lub" dodaje się wyraz „wieloletnich", wyraz „finansowych" zastępuje się wyrazami „inwestycyjnych, zaciągania kredytów i wieloletnich zobowiązań", a po wyrazie „skarbnika," dodaje się wyraz „sekretarza,";
12) w § 17:
a) w ust. 3 wyrazy „w sposób przewidziany dla wniosków formalnych w § 16 ust. 3 i 4" zastępuje się wyrazami „po wysłuchaniu jednego głosu «przeciw»",
b) w ust. 5 skreśla się wyraz „przedstawiciela",
c) w ust. 6 po wyrazie „komisji" dodaje się wyrazy „ , klubom radnych",
d) w ust. 7 w zdaniu drugim skreśla się wyrazy „przez przewodniczącego";
13) w § 19 wyraz „rozpatruje" zastępuje się wyrazami „powinna rozpatrywać", a wyraz „iż" zastępuje się wyrazem „że";
14) w § 21:
a) w ust. 2 wyrazy „prawnika eksperta" zastępuje się wyrazem „prawnej", skreśla się wyrazy „ponadto podania w", a wyrazy „wielkości tych skutków" zastępuje się wyrazami „wskazującej konsekwencje dla budżetu tych skutków",
b) skreśla się ust. 7,
c) w ust. 10 wyrazy „z uzasadnieniem o przesunięcie terminu opinii" zastępuje się wyrazami „uzasadniający jego przedłużenie",
d) dodaje się ust. 12 w brzmieniu:
„12. Zasady i terminy określone w ust. 2–11 nie mają zastosowania do projektów uchwał wnoszonych przez Prezydenta, jeżeli wnioskodawcą jest Zarząd, a projekt uchwały wpłynął do Rady co najmniej na 7 dni przed dniem rozpoczęcia sesji Rady. W tym przypadku przewodniczący Rady jest obowiązany wprowadzić do porządku obrad najbliższej sesji Rady projekt uchwały. Projekt uchwały przewodniczący Rady może przekazać właściwej komisji, celem zaopiniowania najpóźniej przed otwarciem sesji.";
15) w § 21a ust. 1 otrzymuje brzmienie:
„1. Każdy projekt uchwały powinien być opiniowany przez komisje merytoryczne Rady, z zastrzeżeniem projektów uchwał wnoszonych w trybie § 21 ust. 12.";
16) w § 21b:
a) w ust. 1 w zdaniu pierwszym skreśla się kropkę i dodaje wyrazy „, z zastrzeżeniem ust. 6." oraz skreśla się zdania drugie i trzecie,
b) skreśla się ust. 4,
c) w ust. 7 skreśla się wyrazy „oraz zgłoszone w trybie ust. 3 i 4";
17) w § 22a:
a) w ust. 1 wyrazy „projekty porządków" zastępuje się wyrazem „porządek",
b) w ust. 3 skreśla się wyraz „projekcie" oraz w zdaniu drugim wyrazy „, z wyjątkiem projektów uchwał wniesionych w trybie § 21 ust. 7";
18) § 26 otrzymuje brzmienie:
„§ 26. Uchwały Rady zapadają bezwzględną większością głosów w obecności co najmniej połowy składu Rady w głosowaniu jawnym, chyba że ustawa stanowi inaczej.";
19) w § 28 skreśla się ust. 1;
20) § 34 otrzymuje brzmienie:
„§ 34. Zadaniem przewodniczącego jest wyłącznie organizowanie pracy Rady oraz prowadzenie obrad Rady.";
21) w § 35:
a) w ust. 1 skreśla się pkt 5,
b) skreśla się ust. 2;
22) w § 39 w ust. 1 po wyrazach „do pracy" dodaje się wyraz „w", a po wyrazach „co najmniej" skreśla się wyraz „w";
23) skreśla się § 40;
24) w § 42 skreśla się ust. 2;
25) w § 44:
a) ust. 1 otrzymuje brzmienie:
„1. Komisja Rewizyjna kontroluje Zarząd oraz jednostki organizacyjne m.st. Warszawy na podstawie kryteriów legalności, celowości, rzetelności i gospodarności w zakresie budżetu.",
b) ust. 3 otrzymuje brzmienie:
„3. W skład Komisji Rewizyjnej nie powołuje się radnych pełniących funkcje przewodniczącego lub wiceprzewodniczącego Rady oraz będących członkami Zarządu.",
c) dodaje się ust. 3a w brzmieniu:
„3a. Poczynając od kadencji następującej po kadencji 1998–2002, w skład Komisji Rewizyjnej wchodzą radni, w tym przedstawiciele wszystkich klubów, z wyjątkiem radnych pełniących funkcje określone w ust. 3.",
d) ust. 6 otrzymuje brzmienie:
„6. W pracach Komisji Rewizyjnej mogą brać udział eksperci i rzeczoznawcy powołani przez przewodniczącego Rady na wniosek Komisji.",
e) w ust. 7 skreśla się zdanie trzecie;
26) w § 45:
a) skreśla się ust. 1,
b) ust. 2 otrzymuje brzmienie:
„2. Komisja Rewizyjna działa zgodnie z półrocznym planem pracy zatwierdzonym przez Radę. Rada może dokonać w nim zmian w każdym czasie.";
27) w § 46 w ust. 1 po wyrazie „Komisje" dodaje się wyraz „Rady";
28) w § 47 ust. 1 otrzymuje brzmienie:
„1. Komisje Rady działają na posiedzeniach oraz przez swoich członków wyznaczonych do zbadania określonej sprawy.";
29) w § 48:
a) ust. 1 otrzymuje brzmienie:
„1. W posiedzeniach komisji mogą uczestniczyć radni niebędący ich członkami. Mogą oni zabierać głos w dyskusji i składać wnioski bez prawa udziału w głosowaniu.",
b) w ust. 2 po wyrazach „na posiedzenie" dodaje się wyrazy „członków Zarządu lub",
c) w ust. 3 skreśla się wyraz „określonej";
30) w § 51:
a) dodaje się ust. 1a w brzmieniu:
„1a. Ślubowanie może być złożone z dodaniem zdania «Tak mi dopomóż Bóg.»",
b) dodaje się ust. 4 w brzmieniu:
„4. Odmowa złożenia ślubowania oznacza zrzeczenie się mandatu.";
31) § 52 otrzymuje brzmienie:
„§ 52. Radny obowiązany jest kierować się dobrem m.st. Warszawy. Radny utrzymuje stałą więź z mieszkańcami Warszawy oraz ich organizacjami, a w szczególności przyjmuje zgłaszane przez mieszkańców postulaty i przedstawia je organom m.st. Warszawy do rozpatrzenia, nie jest jednak związany instrukcjami wyborców.";
32) dodaje się § 52a w brzmieniu:
„§ 52a. Radny nie może brać udziału w głosowaniu w Radzie, w Zarządzie ani w komisji, jeżeli dotyczy ono jego interesu prawnego.";
33) w § 53:
a) w ust. 1 wyraz „organów" zastępuje się wyrazem „komisji",
b) w ust. 2 wyrazy „zgodnie z przyjętym przez Radę wzorem" zastępuje się wyrazami „według obowiązującego wzoru",
c) dodaje się ust. 4 w brzmieniu:
„4. Terminy składania oświadczeń oraz skutki związane z niedotrzymaniem terminu określa ustawa o samorządzie gminnym.";
34) w § 55:
a) ust. 1 otrzymuje brzmienie:
„1. Radny powinien odbywać dyżur w swoim okręgu wyborczym.",
b) w ust. 3 skreśla się wyrazy „Miasta Stołecznego Warszawy";
35) w § 56:
a) skreśla się ust. 2,
b) w ust. 3 skreśla się wyrazy „i członkom komisji spoza Rady";
36) w § 57a:
a) ust. 2 otrzymuje brzmienie:
„2. Radny nie może pełnić funkcji kierownika jednostki organizacyjnej m.st. Warszawy, a począwszy od kadencji rozpoczynającej się w 2002 r. także zastępcy kierownika.",
b) skreśla się ust. 3 i 4;
37) w § 57b:
a) w ust. 1 wyrazy „Wojewódzkiego Komisarza Wyborczego w Warszawie" zastępuje się wyrazami „właściwy organ wyborczy" i dodaje się zdanie końcowe w brzmieniu „Od kadencji Rady rozpoczynającej się w 2002 r. zakaz ten obejmuje także funkcję zastępcy kierownika.",
b) w ust. 3 dodaje się zdanie drugie w brzmieniu: „Od kadencji Rady rozpoczynającej się w 2002 r. ustalenie to odnosi się także do zastępcy kierownika.",
c) w ust. 5 po wyrazach „do rad gmin" stawia się przecinek i dodaje się wyrazy „rad powiatów i sejmików województw (Dz. U. z 1998 r. Nr 95, poz. 602 i Nr 160, poz. 1060, z 2001 r. Nr 45, poz. 497 i Nr 89, poz. 971 oraz z 2002 r. Nr 23, poz. 220).";
38) w § 57c wyrazy „odpowiednio Biuro Zarządu lub jednostka organizacyjna m.st. Warszawy" zastępuje się wyrazem „pracodawca";
39) skreśla się § 57d;
40) w § 58:
a) w ust. 1 po wyrazie „radnych" stawia się przecinek i dodaje wyrazy „oparte na zasadzie więzi politycznej lub środowiskowej",
b) dodaje się ust. 3 w brzmieniu:
„3. Radny może należeć tylko do jednego klubu (koła).";
41) w § 59:
a) skreśla się ust. 1,
b) ust. 2 otrzymuje brzmienie:
„2. Fakt utworzenia klubu lub koła radnych zgłasza się przewodniczącemu Rady w terminie 5 dni od dnia zebrania założycielskiego i wyboru przewodniczącego klubu (koła).",
c) dodaje się ust. 2a w brzmieniu:
„2a. W zgłoszeniu podaje się nazwę klubu (koła), skład osobowy ze wskazaniem przewodniczącego oraz zasadę, na jakiej został utworzony klub (koło).",
d) ust. 3 otrzymuje brzmienie:
„3. Zmiany w składzie osobowym klubu (koła) zgłasza się w trybie określonym w ust. 2 i 2a.",
e) dodaje się ust. 4–6 w brzmieniu:
„4. Kluby (koła) działają na podstawie własnych regulaminów.
5. Klub (koło) może zajmować stanowisko we wszystkich sprawach stanowiących przedmiot obrad sesji. Stanowisko to przedstawia przewodniczący klubu (koła) lub inny umocowany przedstawiciel.
6. Przewodniczący Rady prowadzi rejestr klubów (kół).";
42) w § 60:
a) ust. 1 otrzymuje brzmienie:
„1.W skład konwentu wchodzą: przewodniczący i wiceprzewodniczący Rady oraz przewodniczący klubów i kół radnych.",
b) w ust. 2 skreśla się wyraz „projektów";
43) skreśla się § 61.
- Data ogłoszenia: 2002-04-27
- Data wejścia w życie: 2002-05-12
- Data obowiązywania: 2002-05-12
REKLAMA
Monitor Polski
REKLAMA
REKLAMA