REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Monitor Polski - rok 1994 nr 55 poz. 461

ZARZĄDZENIE MINISTRA-SZEFA URZĘDU RADY MINISTRÓW

z dnia 12 października 1994 r.

w sprawie szczegółowego trybu postępowania regulacyjnego w przedmiocie przywrócenia osobom prawnym Kościoła Ewangelicko-Augsburskiego w Rzeczypospolitej Polskiej własności nieruchomości lub ich części.

Tekst pierwotny

Na podstawie art. 43 ust. 7 ustawy z dnia 13 maja 1994 r. o stosunku Państwa do Kościoła Ewangelicko-Augsburskiego w Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. Nr 73, poz. 323) w porozumieniu z Konsystorzem Kościoła Ewangelicko--Augsburskiego w Rzeczypospolitej Polskiej zarządza się, co następuje:

ROZDZIAŁ 1

§ 1.

Zarządzenie określa liczebność Komisji Regulacyjnej, szczegółowy tryb postępowania regulacyjnego oraz wynagrodzenie dla członków Komisji i personelu pomocniczego.
§ 2.
1. Komisja Regulacyjna, zwana dalej „Komisją", jest powołana do prowadzenia postępowania regulacyjnego w przedmiocie przywrócenia kościelnym osobom prawnym własności nieruchomości lub ich części. Komisja przeprowadza regulację w sposób przewidziany w art. 40-45 ustawy z dnia 13 maja 1994 r. o stosunku Państwa do Kościoła Ewangelicko-Augsburskiego w Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. Nr 73, poz. 323), zwanej dalej „ustawą".

2. Komisja składa się z 8 stałych członków, wyznaczonych, w równej liczbie, przez Ministra-Szefa Urzędu Rady Ministrów i Konsystorz Kościoła Ewangelicko-Augsburskiego w Rzeczypospolitej Polskiej, zwanego dalej „Kościołem". Stali członkowie Komisji Regulacyjnej stanowią pełny jej skład.

3. Komisja działa pod kierunkiem dwóch współprzewodniczących, z których jednego wyznacza Minister - Szef Urzędu Rady Ministrów, a drugiego - Konsystorz Kościoła.

4. Komisja rozpatruje sprawy w zespołach orzekających, w których skład wchodzi po 2 stałych członków Komisji, wyznaczonych przez Ministra-Szefa Urzędu Rady Ministrów i Konsystorz Kościoła.

5. Zespół orzekający rozpatruje sprawy pod kierunkiem dwóch współprzewodniczących, wyznaczonych przez współprzewodniczących Komisji. Współprzewodniczący zespołu przewodniczą kolejno posiedzeniu zespołów.

§ 3.
1. Siedzibą Komisji jest Urząd Rady Ministrów w Warszawie.

2. Komisja może orzekać na posiedzeniach wyjazdowych.

§ 4.
Obsługę kancelaryjno-biurową Komisji zapewnia Urząd Rady Ministrów (Biuro do Spraw Wyznań).

ROZDZIAŁ 2

§ 5.

1. Postępowanie regulacyjne, o którym mowa w art. 40 ustawy, zwane dalej „postępowaniem regulacyjnym", wszczyna się na wniosek zainteresowanej kościelnej osoby prawnej.

2. Uczestnikiem postępowania regulacyjnego może być kościelna osoba prawna lub jednostka państwowa albo jednostka samorządu terytorialnego, której interesu prawnego dotyczy to postępowanie.

3. Zainteresowaną jednostką państwową jest jednostka uprawniona do dysponowania nieruchomościami Skarbu Państwa oraz jednostka państwowa, w której władaniu znajduje się nieruchomość lub jej część będąca przedmiotem postępowania.

4. Jeżeli niepaństwowe osoby trzecie nabyły prawo do upaństwowionej nieruchomości (art. 40 ust. 4 ustawy), jednostką zainteresowaną jest Skarb Państwa reprezentowany przez właściwy terenowy organ rządowej administracji ogólnej.

§ 6.
O wszczęciu postępowania regulacyjnego zespół orzekający powiadamia pisemnie uczestników postępowania. Uczestnik postępowania, pod którego adresem żądanie jest skierowane, jest obowiązany do udzielenia pisemnych wyjaśnień w terminie 30 dni.
§ 7.
1. Zespół orzekający załatwia sprawy bez zbędnej zwłoki.

2. Niezwłocznie powinny być załatwione sprawy, które mogą być rozpatrzone na podstawie dowodów przedstawionych przez uczestników postępowania.

3. Załatwienie sprawy wymagającej postępowania wyjaśniającego powinno nastąpić nie później niż w ciągu trzech miesięcy, a w sprawie szczególnie skomplikowanej - nie później niż w ciągu sześciu miesięcy od wszczęcia postępowania.

§ 8.
W zakresie doręczania pism stosuje się odpowiednio przepisy art. 39-41 i art. 45-47 Kodeksu postępowania administracyjnego (Kpa).
§ 9.
W zakresie wzywania do udziału w czynnościach postępowania regulacyjnego stosuje się odpowiednio przepisy art. 50-56, z wyłączeniem przepisu art. 54 § 1 pkt 6 Kpa.
§ 10.
W zakresie terminów stosuje się odpowiednio przepisy art. 57-60 Kpa.
§ 11.
1. Wniosek o wszczęcie postępowania regulacyjnego składa się na piśmie. Wniosek ten powinien zawierać:

1) wskazanie osoby, od której pochodzi, oraz jej adres,

2) żądanie,

3) faktyczne i prawne uzasadnienie żądania,

4) wskazanie dowodów oraz okoliczności przemawiających za uwzględnieniem wniosku,

5) wskazanie organu nadrzędnego,

6) podpis wnioskodawcy.

2. Wnioski złożone przed dniem wejścia w życie zarządzenia zachowują swoją moc.

3. Do wniosku powinny być dołączone posiadane oryginały lub urzędowo poświadczone odpisy dokumentów przytoczonych we wniosku. Wnioskodawca może wnieść o:

1) polecenie uczestnikowi postępowania dostarczenia dokumentów będących w jego posiadaniu lub złożenie odpowiednich oświadczeń,

2) zażądanie z urzędu dostarczenia dokumentów znajdujących się w sądach i urzędach.

4. Wniosek o wszczęcie postępowania oraz dokumenty załączone jako dowody składa się wraz z ich odpisami dla uczestników postępowania.

§ 12.
Wnioski składane w toku postępowania przed zespołem orzekającym oraz wyjaśnienia mogą być wnoszone na piśmie, telegraficznie, za pomocą dalekopisu, a także ustnie do protokołu.
§ 13.
Współprzewodniczący Komisji lub zespołu orzekającego jest obowiązany potwierdzić wniesienie wniosku lub wyjaśnienia, jeżeli wnoszący tego zażąda.
§ 14.
1. Jeżeli wniosek nie czyni zadość wymaganiom określonym w § 11, współprzewodniczący Komisji wezwą wnoszącego do uzupełnienia braków pod rygorem zawieszenia postępowania.

2. Współprzewodniczący Komisji mogą z urzędu zażądać dostarczenia wszelkich dokumentów mających znaczenie w sprawie od każdego, u którego się one znajdują. W tym samym celu mogą także żądać złożenia oświadczeń.

§ 15.
1. Zespół orzekający sporządza zwięzły protokół każdej czynności postępowania regulacyjnego, chyba że czynność została w inny sposób utrwalona na piśmie.

2. W szczególności sporządza się protokół:

1) przyjęcia wniesionego ustnie wniosku i wyjaśnienia,

2) przesłuchania uczestnika, świadka, biegłego,

3) oględzin i ekspertyz dokonywanych przy udziale członka zespołu orzekającego,

4) rozprawy,

5) ustnego orzeczenia i postanowienia.

3. Do protokołów, o których mowa w ust. 1 i 2, stosuje się odpowiednio przepisy art. 68-72 Kpa.

§ 16.

§ 16. W zakresie udostępniania uczestnikom akt postępowania regulacyjnego stosuje się odpowiednio przepisy art. 73i 74Kpa.

§ 17.
W zakresie dowodów w postępowaniu regulacyjnym stosuje się odpowiednio przepisy art. 75-87 Kpa, z wyłączeniem przepisów o środkach przymusu administracyjnego.
§ 18.
1. Zespół orzekający może rozstrzygać sprawę na posiedzeniu bez udziału uczestników postępowania.

2. Rozprawa powinna być wyznaczona, gdy zachodzi potrzeba uzgodnienia interesów uczestników postępowania oraz gdy jest to potrzebne dla wyjaśnienia sprawy przy udziale świadków lub biegłych albo w drodze oględzin.

3. Rozprawą lub posiedzeniem kieruje współprzewodniczący zespołu, wyznaczony dla danej sprawy przez współprzewodniczących Komisji. Kierujący rozprawą stosuje odpowiednio przepisy art. 91-95 Kpa.

§ 19.
W zakresie zawieszania postępowania regulacyjnego stosuje się odpowiednio przepisy art. 97-103 Kpa.
§ 20.
1. Uczestnicy postępowania regulacyjnego mogą zawrzeć ugodę przed zespołem orzekającym. Przy zawieraniu ugody stosuje się odpowiednio przepisy art. 116i 117Kpa.

2. Gdy ugoda nie zostanie zawarta, zespół orzekający wyda orzeczenie, które podejmuje się zwykłą większością głosów w głosowaniu tajnym. W razie równości głosów uznaje się, że zespół orzekający nie uzgodnił orzeczenia (art. 45 ustawy).

§ 21.
W zakresie orzeczeń i ugód zespołów orzekających stosuje się odpowiednio przepisy art. 104-113 Kpa.
§ 22.
1. Od orzeczenia zespołu orzekającego nie przysługuje odwołanie.

2. Klauzulę wykonalności nadawać będą współprzewodniczący Komisji, opatrując ją okrągłą pieczęcią Urzędu Rady Ministrów.

3. Postępowanie regulacyjne jest wolne od opłat.

4. W zakresie ustalania kosztów postępowania regulacyjnego stosuje się odpowiednio art. 262 Kpa, z tym że uczestnika postępowania obciążają te koszty postępowania poniesione w jego interesie lub na jego żądanie, które nie wynikają z ustawowego obowiązku organów administracji rządowej lub jednostek samorządu terytorialnego.

§ 23.
W razie powstania zagadnień o szczególnej złożoności, zespół orzekający może zwrócić się o ich rozstrzygnięcie do Komisji w pełnym składzie.

ROZDZIAŁ 3

§ 24.

[1] 1. Stali członkowie Komisji otrzymują zryczałtowane wynagrodzenie w wysokości:

1) współprzewodniczący Komisji - 70% wynagrodzenia Prezesa Naczelnego Sądu Administracyjnego,

2) współprzewodniczący zespołów orzekających - 70% wynagrodzenia wiceprezesa Naczelnego Sądu Administracyjnego,

3) pozostali członkowie Komisji - 70% wynagrodzenia sędziego Naczelnego Sądu Administracyjnego.

2. Personel pomocniczy Komisji otrzymuje zryczałtowane wynagrodzenie w wysokości:

1) sekretarze Komisji - 35% wynagrodzenia stałego członka Komisji,

2) radcy prawni Komisji - 35% wynagrodzenia stałego członka Komisji,

3) protokolanci Komisji - 15% wynagrodzenia stałego członka Komisji.

3. Działalność Komisji Regulacyjnej jest finansowana z budżetu państwa, w części dotyczącej Urzędu Rady Ministrów.

ROZDZIAŁ 4

§ 25.

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.

Minister-Szef Urzędu Rady Ministrów: M. Strąk

[1] Na podstawie § 1 pkt 4 rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 22 grudnia 2008 r. w sprawie wysokości wynagrodzenia członków i personelu pomocniczego komisji regulacyjnych działających na podstawie ustaw o stosunku Państwa do kościołów oraz związków wyznaniowych w roku 2009 (Dz.U. Nr 236, poz. 1642) w okresie od 1 stycznia 2009 r. do 31 grudnia 2009 r. wysokość wynagrodzenia członków i personelu pomocniczego komisji regulacyjnych wynosi odpowiednio 78% wynagrodzeń określonych w § 24.

Metryka
  • Data ogłoszenia: 1994-10-25
  • Data wejścia w życie: 1994-10-25
  • Data obowiązywania: 1994-10-25
Brak dokumentów zmieniających.
Brak zmienianych dokumentów.

REKLAMA

Monitor Polski

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA