REKLAMA
Dziennik Ustaw - rok 2022 poz. 2216
ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA RODZINY I POLITYKI SPOŁECZNEJ1)
z dnia 26 października 2022 r.
w sprawie Krajowego Komitetu Rozwoju Ekonomii Społecznej
Na podstawie art. 53 ustawy z dnia 5 sierpnia 2022 r. o ekonomii społecznej (Dz. U. poz. 1812 i 2140) zarządza się, co następuje:
§ 1. [Zakres regulacji]
1) tryb zgłaszania kandydatów na członków Krajowego Komitetu Rozwoju Ekonomii Społecznej, zwanego dalej "Krajowym Komitetem";
2) organizację i tryb działania Krajowego Komitetu.
§ 2. [Zgłaszanie kandydatów na członków Krajowego Komitetu]
2. Ogłoszenie o wszczęciu procedury powołania członków Krajowego Komitetu na kolejną kadencję ukazuje się 3 miesiące przed upływem obowiązującej kadencji Krajowego Komitetu.
3. Ogłoszenie, o którym mowa w ust. 1, zawiera:
1) zaproszenie do zgłaszania kandydatów;
2) informację o treści zgłoszenia;
3) termin oraz formę złożenia zgłoszenia.
§ 3. [Minister, do którego dokonuje się zgłoszeń kandydatów na członków Krajowego Komitetu]
2. Zgłoszenie, o którym mowa w ust. 1, obejmuje:
1) dane kandydata:
a) imię i nazwisko,
b) adres do korespondencji,
c) adres e-mail,
d) numer telefonu;
2) opis doświadczenia w realizacji zadań w zakresie ekonomii społecznej lub opis kwalifikacji kandydata przydatnych do wykonywania zadań członka Krajowego Komitetu;
3) oświadczenie co najmniej 10 podmiotów ekonomii społecznej popierających kandydata na członka Krajowego Komitetu - w przypadku kandydata będącego przedstawicielem podmiotów ekonomii społecznej.
3. Kandydatów na członków Krajowego Komitetu będących przedstawicielami:
1) jednostek podległych organom administracji rządowej lub przez nie nadzorowanych zgłaszają kierownicy tych jednostek za pośrednictwem organów administracji rządowej, którym podlegają lub przez które są nadzorowani;
2) jednostek samorządu terytorialnego zgłasza strona samorządowa w Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego.
§ 4. [Obowiązek powiadomienia o fakcie skazania prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo]
§ 5. [Postępowanie w przypadku konieczności uzupełnienia składu Krajowego Komitetu w trakcie trwania kadencji]
§ 6. [Wybór przewodniczącego]
§ 7. [Pierwsze posiedzenie Krajowego Komitetu]
2. W trakcie pierwszego posiedzenia:
1) minister właściwy do spraw zabezpieczenia społecznego lub jego upoważniony przedstawiciel wręcza akty powołania do Krajowego Komitetu oraz akt wyboru przewodniczącego Krajowego Komitetu;
2) Krajowy Komitet wybiera spośród swoich członków wiceprzewodniczącego Krajowego Komitetu i sekretarza Krajowego Komitetu w głosowaniu jawnym, zwykłą większością głosów.
3. W trakcie trwania kadencji Krajowego Komitetu:
1) zmiany przewodniczącego Krajowego Komitetu dokonuje minister właściwy do spraw zabezpieczenia społecznego;
2) zmiany wiceprzewodniczącego Krajowego Komitetu lub sekretarza Krajowego Komitetu, na wniosek członka Krajowego Komitetu złożony wraz z uzasadnieniem, dokonują członkowie Krajowego Komitetu w głosowaniu jawnym, zwykłą większością głosów.
4. O zmianie, o której mowa w ust. 3 pkt 2, informuje się ministra właściwego do spraw zabezpieczenia społecznego.
§ 8. [Przewodniczący Krajowego Komitetu]
2. Do zadań przewodniczącego Krajowego Komitetu należy:
1) inicjowanie prac Krajowego Komitetu, w tym:
a) określanie zagadnień merytorycznych stanowiących tematykę posiedzeń Krajowego Komitetu, w uzgodnieniu z ministrem właściwym do spraw zabezpieczenia społecznego,
b) formułowanie projektów stanowisk i opinii w zakresie, o którym mowa w lit. a;
2) opracowywanie projektu harmonogramu posiedzeń Krajowego Komitetu na dany rok kalendarzowy, ustalanie porządku obrad oraz ich prowadzenie;
3) koordynowanie prac członków Krajowego Komitetu związanych z opracowywaniem okresowych informacji o działalności Krajowego Komitetu dla ministra właściwego do spraw zabezpieczenia społecznego.
§ 9. [Zadania Krajowego Komitetu]
§ 10. [Posiedzenia Krajowego Komitetu]
2. Krajowy Komitet może obradować na posiedzeniach prowadzonych z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej, o których mowa w art. 2 pkt 5 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2020 r. poz. 344), co może obejmować w szczególności:
1) transmisję posiedzenia w czasie rzeczywistym między uczestnikami posiedzenia;
2) wielostronną komunikację w czasie rzeczywistym, w ramach której uczestnicy posiedzenia mogą wypowiadać się w jego toku;
3) identyfikację osoby, która korzysta ze środków komunikacji elektronicznej;
4) oddanie głosu z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej.
3. Przewodniczący Krajowego Komitetu za pośrednictwem sekretarza Krajowego Komitetu informuje członków Krajowego Komitetu o terminie i miejscu posiedzenia, nie później niż na 7 dni przed posiedzeniem Krajowego Komitetu.
4. Dodatkowe posiedzenia Krajowego Komitetu mogą być zwoływane na wniosek przewodniczącego Krajowego Komitetu, wiceprzewodniczącego Krajowego Komitetu lub co najmniej jednej trzeciej liczby członków Krajowego Komitetu, po przedstawieniu ministrowi właściwemu do spraw zabezpieczenia społecznego, w formie pisemnej, uzasadnienia takiej potrzeby.
5. Uchwały Krajowego Komitetu podejmowane są na posiedzeniach lub w trybie obiegowym.
§ 11. [Protokołowanie posiedzeń Krajowego Komitetu]
2. Protokół posiedzenia Krajowego Komitetu zawiera w szczególności datę posiedzenia, porządek obrad, imiona i nazwiska uczestników posiedzenia, informację na temat przebiegu obrad, wnioski z posiedzenia Krajowego Komitetu i przewidywany termin kolejnego posiedzenia.
3. Protokół podpisuje przewodniczący Krajowego Komitetu i przekazuje go sekretarzowi Krajowego Komitetu wraz z podjętymi uchwałami.
§ 12. [Powoływanie grup roboczych]
2. Uchwała o powołaniu grupy roboczej określa jej zadania oraz skład osobowy, w tym wskazuje przewodniczącego.
3. Członkami grup roboczych są osoby wchodzące w skład Krajowego Komitetu.
4. Krajowy Komitet może powierzać poszczególnym członkom grup roboczych wykonanie określonych prac niezbędnych do realizacji zadań Krajowego Komitetu.
5. Posiedzenie grupy roboczej zwołuje jej przewodniczący z własnej inicjatywy lub na wniosek członka grupy.
6. Posiedzenie grupy roboczej może zostać zwołane na wniosek przewodniczącego Krajowego Komitetu lub współprzewodniczącego Krajowego Komitetu w przypadku konieczności pilnego zajęcia stanowiska.
7. Grupa robocza może zapraszać do udziału w posiedzeniach, z głosem doradczym, osoby spoza swego grona.
§ 13. [Wiceprzewodniczący Krajowego Komitetu]
§ 14. [Zadania sekretarza Krajowego Komitetu]
1) współdziałanie z przewodniczącym Krajowego Komitetu i wiceprzewodniczącym Krajowego Komitetu w realizacji zadań Krajowego Komitetu;
2) organizacja posiedzeń Krajowego Komitetu;
3) protokołowanie posiedzeń Krajowego Komitetu;
4) opracowywanie dokumentów z posiedzeń Krajowego Komitetu;
5) przygotowywanie projektów uchwał Krajowego Komitetu;
6) przekazywanie do urzędu obsługującego ministra właściwego do spraw zabezpieczenia społecznego dokumentów z posiedzeń Krajowego Komitetu.
§ 15. [Tryb zgłaszania kandydatów na członków Krajowego Komitetu pierwszej kadencji]
2. Ogłoszenie o wszczęciu procedury powołania członków Krajowego Komitetu pierwszej kadencji ukaże się w terminie 3 miesięcy od dnia wejścia w życie niniejszego rozporządzenia.
§ 16. [Wejście w życie]
Minister Rodziny i Polityki Społecznej: M. Maląg
1) Minister Rodziny i Polityki Społecznej kieruje działem administracji rządowej - zabezpieczenie społeczne, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 6 października 2020 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Rodziny i Polityki Społecznej (Dz. U. z 2022 r. poz. 416).
- Data ogłoszenia: 2022-10-28
- Data wejścia w życie: 2022-10-30
- Data obowiązywania: 2022-10-30
REKLAMA
Dziennik Ustaw
REKLAMA
REKLAMA