REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dziennik Ustaw - rok 2022 poz. 1734

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA ZDROWIA1)

z dnia 11 sierpnia 2022 r.

w sprawie programu pilotażowego w zakresie świadczeń opieki zdrowotnej zapewnianych przez platformę pierwszego kontaktu oraz centra medycznej pomocy doraźnej

Tekst pierwotny

Na podstawie art. 48e ust. 5 ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (Dz. U. z 2021 r. poz. 1285, z późn. zm.2)) zarządza się, co następuje:

§ 1. [Zakres regulacji]

Rozporządzenie określa program pilotażowy w zakresie świadczeń opieki zdrowotnej zapewnianych przez platformę pierwszego kontaktu oraz centra medycznej pomocy doraźnej, zwany dalej „programem pilotażowym”.

§ 2. [Definicje]

Użyte w rozporządzeniu określenia oznaczają:

1) lokalizacja – budynek lub zespół budynków oznaczonych tym samym adresem albo oznaczonych innymi adresami, ale położonych obok siebie i tworzących funkcjonalną całość, w których jest zlokalizowane miejsce udzielania świadczeń opieki zdrowotnej;

2) platforma Domowa Opieka Medyczna – system teleinformatyczny umożliwiający przekazywanie przez realizatorów programu pilotażowego danych niezbędnych do jego ewaluacji;

3) platforma pierwszego kontaktu – system teleinformatyczny, za którego pośrednictwem są udzielane teleporady, dostępny pod numerem telefonu 800 137 200 oraz przez formularz kontaktowy zamieszczony na stronie internetowej pod adresem gov.pl/dom;

4) teleporada – świadczenie zdrowotne udzielane na odległość przy użyciu systemów teleinformatycznych lub systemów łączności.

§ 3. [Cel programu pilotażowego]

1. Celem programu pilotażowego jest przetestowanie modelu organizacji opieki nad świadczeniobiorcami w przypadku nagłego zachorowania lub nagłego pogorszenia stanu zdrowia świadczeniobiorcy, które nie jest stanem nagłym, zapewnianej poza godzinami pracy określonymi w umowach o udzielanie świadczeń podstawowej opieki zdrowotnej przez:

1) platformę pierwszego kontaktu – od poniedziałku do piątku w godzinach od 18.00 danego dnia do 8.00 następnego dnia oraz w soboty, niedziele i inne dni ustawowo wolne od pracy w godzinach od 8.00 danego dnia do 8.00 następnego dnia;

2) centrum medycznej pomocy doraźnej, zwane dalej „centrum” – od poniedziałku do piątku w godzinach od 18.00 do 24.00 oraz w soboty, niedziele i inne dni ustawowo wolne od pracy w godzinach od 8.00 do 24.00.

2. W celu uzyskania świadczenia opieki zdrowotnej, zwanego dalej „świadczeniem”, w przypadku nagłego zachorowania lub nagłego pogorszenia stanu zdrowia, które nie jest stanem nagłym, świadczeniobiorca korzysta w pierwszej kolejności ze świadczeń udzielanych na odległość za pośrednictwem platformy pierwszego kontaktu.

3. Centrum nie może odmówić udzielenia świadczeń świadczeniobiorcy, który zgłosił się do centrum bezpośrednio, nie korzystając ze świadczeń zapewnianych przez platformę pierwszego kontaktu.

§ 4. [Wykaz realizatorów programu pilotażowego]

1. Wykaz realizatorów programu pilotażowego jest określony w załączniku nr 1 do rozporządzenia.

2. Świadczeniodawca udzielający świadczeń w ramach programu pilotażowego w centrum zobowiązuje się do objęcia opieką świadczeniobiorców zamieszkałych lub przebywających na obszarze określonym w umowie o udzielanie świadczeń w zakresie programu pilotażowego.

3. Realizacja programu pilotażowego obejmuje wypełnienie przez świadczeniobiorców oraz realizatorów programu pilotażowego ankiet zamieszczonych na platformie Domowa Opieka Medyczna, zwanej dalej „platformą DOM”.

§ 5. [Udzielanie świadczeń w zakresie określonym w art. 15 ust. 2 pkt 1 ustawy o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanej ze środków publicznych]

1. W ramach platformy pierwszego kontaktu są udzielane świadczenia w zakresie określonym w art. 15 ust. 2 pkt 1 ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych.

2. Świadczenia, o których mowa w ust. 1, są realizowane w związku ze zgłoszeniem świadczeniobiorcy za pośrednictwem platformy pierwszego kontaktu albo formularza zamieszczonego na platformie DOM.

3. W ramach platformy pierwszego kontaktu są świadczone porady pielęgniarki, położnej oraz porady lekarskie w formie teleporady.

4. Za pośrednictwem platformy DOM prowadzący centrum przekazuje do platformy pierwszego kontaktu informację o terminach przyjęć w sposób umożliwiający sprawną realizację porad dla świadczeniobiorców skierowanych do centrum z platformy DOM.

§ 6. [Zapewnienie określonych świadczeń]

1. Centrum stanowi funkcjonalnie wyodrębnioną część w strukturze organizacyjnej podmiotu leczniczego i zapewnia świadczenia:

1) nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej – zgodnie z zakresem świadczeń gwarantowanych nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej oraz warunkami ich realizacji określonymi w przepisach wydanych na podstawie art. 31d ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych, z wyłączeniem warunków dotyczących godzin realizacji świadczeń, które zostały określone w § 3 ust. 1 pkt 2;

2) z zakresu pediatrii oraz ortopedii i traumatologii narządu ruchu lub chirurgii ogólnej – zgodnie z zakresem świadczeń i warunkami ich realizacji określonymi w załączniku nr 2 do rozporządzenia.

2. W przypadku gdy w podmiocie, w którym jest zorganizowane centrum, w godzinach pracy centrum są realizowane świadczenia, o których mowa w ust. 1 pkt 2, zapewniane w ramach oddziału szpitalnego odpowiadającego profilem zakresowi tych świadczeń, zakres świadczeń centrum nie obejmuje świadczeń w zapewnianym przez podmiot zakresie.

3. Świadczeniodawca prowadzący centrum udziela świadczeń, o których mowa w ust. 1, w tym wystawia zaświadczenia lekarskie o niezdolności do pracy z powodu choroby albo o konieczności sprawowania opieki nad chorym członkiem rodziny, recepty, skierowania lub zlecenia na wyroby medyczne w związku z nagłym zachorowaniem lub nagłym pogorszeniem stanu zdrowia.

4. Świadczenia w centrum są udzielane bez skierowania nie później niż do 4 godzin od momentu zgłoszenia się do centrum.

5. Na świadczenia udzielane przez centrum nie prowadzi się listy oczekujących, o której mowa w art. 20 ust. 1 ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych.

§ 7. [Rozliczanie świadczeń realizowanych przez centrum]

1. Świadczenia realizowane przez centrum są rozliczane:

1) ryczałtem w zakresie:

a) świadczeń określonych w § 6 ust. 1 pkt 1 oraz porad z zakresu pediatrii w wysokości:

– 171 257,24 zł na miesiąc – w przypadku realizatorów programu pilotażowego, o których mowa w pkt 1 i 2 załącznika nr 1 do rozporządzenia,

– 219 954,85 zł na miesiąc – w przypadku realizatora programu pilotażowego, o którym mowa w pkt 3 załącznika nr 1 do rozporządzenia,

b) porad specjalistycznych z zakresu ortopedii i traumatologii narządu ruchu oraz chirurgii ogólnej – w wysokości 116 666,00 zł na miesiąc;

2) ceną jednostkową w zakresie procedur zabiegowych ambulatoryjnych, określoną w załączniku nr 3 do rozporządzenia.

2. Wysokość ryczałtu, o którym mowa w ust. 1 pkt 1 lit. a, jest korygowana z zastosowaniem współczynnika 1,2.

§ 8. [Okres realizacji programu pilotażowego]

Okres realizacji programu pilotażowego obejmuje:

1) etap organizacji zakończony podpisaniem przez Prezesa Narodowego Funduszu Zdrowia, zwanego dalej „Funduszem”, umów ze świadczeniodawcami o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej w zakresie programu pilotażowego;

2) etap realizacji programu pilotażowego, który trwa od dnia zakończenia etapu organizacji do dnia 30 listopada 2022 r.;

3) etap ewaluacji programu pilotażowego, dokonywany:

a) po dwóch miesiącach trwania programu pilotażowego,

b) po pięciu miesiącach trwania programu pilotażowego.

§ 9. [Wskaźniki realizacji programu pilotażowego]

1. Wskaźnikami realizacji programu pilotażowego są:

1) w zakresie działania platformy pierwszego kontaktu:

a) liczba zrealizowanych połączeń z numerem telefonicznym platformy pierwszego kontaktu,

b) liczba wypełnionych przez świadczeniobiorców formularzy przesłanych za pośrednictwem platformy DOM,

c) liczba teleporad udzielonych przez lekarzy,

d) liczba teleporad udzielonych przez pielęgniarki i położne,

e) liczba świadczeniobiorców przekierowanych do szpitalnych oddziałów ratunkowych oraz izb przyjęć, w tym liczba świadczeniobiorców skierowanych do szpitalnych oddziałów ratunkowych oraz izb przyjęć po godzinach pracy centrum;

2) w zakresie działania każdego centrum:

a) liczba świadczeniobiorców, którzy uzyskali świadczenie,

b) liczba świadczeniobiorców, którzy przed skorzystaniem ze świadczeń centrum korzystali ze świadczeń platformy pierwszego kontaktu,

c) liczba udzielonych przez lekarzy porad z zakresu podstawowej opieki zdrowotnej w podziale na teleporady, porady udzielone w warunkach ambulatoryjnych i porady udzielone w miejscu zamieszkania lub pobytu świadczeniobiorcy,

d) liczba udzielonych przez pielęgniarki porad z zakresu podstawowej opieki zdrowotnej w podziale na teleporady, porady udzielone w warunkach ambulatoryjnych i porady udzielone w miejscu zamieszkania lub pobytu świadczeniobiorcy,

e) liczba porad udzielonych przez poszczególnych lekarzy specjalistów przyjmujących w centrum,

f) liczba wykonanych badań RTG,

g) liczba wykonanych badań USG,

h) liczba wykonanych badań laboratoryjnych według ich rodzajów,

i) liczba i rodzaj zrealizowanych procedur medycznych,

j) liczba świadczeniobiorców skierowanych do szpitalnych oddziałów ratunkowych oraz izb przyjęć;

3) dla każdego szpitalnego oddziału ratunkowego oraz izb przyjęć działających na terenie powiatu, w którym jest realizowany program pilotażowy – liczba świadczeniobiorców, którzy uzyskali świadczenie w okresie trwania programu pilotażowego, w zestawieniu z liczbą świadczeniobiorców, którzy uzyskali świadczenia w analogicznym miesiącu w latach 2019–2021; w przypadku szpitalnego oddziału ratunkowego zestawienie powinno uwzględniać dodatkowo liczbę świadczeniobiorców, którzy uzyskali świadczenie w godzinach od 24.00 do 8.00;

4) liczba wyjazdów zespołów ratownictwa medycznego na terenie powiatu, w którym jest realizowany program pilotażowy, w zestawieniu z liczbą wyjazdów w analogicznym miesiącu w latach 2019–2021.

2. Dane, o których mowa w ust. 1 pkt 2 lit. a, c i d, są zestawiane z dostępnymi danymi za analogiczne miesiące w latach 2019–2021, dotyczącymi świadczeń udzielanych w ramach realizacji umowy w zakresie nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej przez świadczeniodawców udzielających świadczeń centrum przed przystąpieniem do programu pilotażowego.

3. Pomiaru wskaźników realizacji programu pilotażowego dokonuje Fundusz przez ocenę gromadzonych danych w związku z zawarciem umowy o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej w zakresie programu pilotażowego oraz jej rozliczeniem przez centrum, a w zakresie funkcjonowania platformy pierwszego kontaktu – na podstawie danych przekazanych przez ministra właściwego do spraw zdrowia.

4. Fundusz dokonuje oceny wyników programu pilotażowego przez sporządzenie analizy wskaźników realizacji programu pilotażowego, o których mowa w ust. 1, oraz analizy ankiet wypełnianych przez świadczeniobiorców oraz realizatorów programu pilotażowego na platformie DOM, o których mowa w § 4 ust. 3, i przekazuje ocenę ministrowi właściwemu do spraw zdrowia w terminie miesiąca od dnia zakończenia okresu podlegającego ocenie.

§ 10. [Podmiot obowiązany do finansowania programu pilotażowego]

1. Podmiotem obowiązanym do finansowania programu pilotażowego jest Fundusz. W zakresie, o którym mowa w § 7 ust. 1 pkt 1 lit. b, program pilotażowy jest finansowany z budżetu państwa z części, której dysponentem jest minister właściwy do spraw zdrowia.

2. Po zakończeniu etapu organizacji programu pilotażowego minister właściwy do spraw zdrowia przekazuje środki, o których mowa w ust. 1 zdanie drugie, do Funduszu w ramach dotacji celowej.

3. Środki, o których mowa w ust. 2, Fundusz przekazuje do realizatora programu pilotażowego na podstawie zawartej umowy.

4. Podmiotem obowiązanym do wdrożenia, monitorowania i ewaluacji programu pilotażowego oraz świadczeń udzielanych w ramach programu pilotażowego przez centra jest Fundusz.

§ 11. [Wejście w życie]

Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

Minister Zdrowia: wz. W. Kraska


1) Minister Zdrowia kieruje działem administracji rządowej - zdrowie, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 27 sierpnia 2020 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Zdrowia (Dz. U. z 2021 r. poz. 932).

2) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2021 r. poz. 1292, 1559, 1773, 1834, 1981, 2105, 2120, 2232, 2270, 2427 i 2469 oraz z 2022 r. poz. 64, 91, 526, 583, 655, 807, 974, 1002, 1079, 1265, 1352 i 1700.

Załącznik 1. [WYKAZ REALIZATORÓW PROGRAMU PILOTAŻOWEGO]

Załączniki do rozporządzenia Ministra Zdrowia
z dnia 11 sierpnia 2022 r. (Dz. U. poz. 1734)

Załącznik nr 1

WYKAZ REALIZATORÓW PROGRAMU PILOTAŻOWEGO

1. Samodzielny Gminny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej w Błoniu.

2. Samodzielny Publiczny Zespół Zakładów Opieki Zdrowotnej w Kozienicach.

3. Samodzielne Publiczne Pogotowie Ratunkowe w Pruszczu Gdańskim.

Załącznik 2. [ZAKRES I WARUNKI REALIZACJI ŚWIADCZEŃ OPIEKI ZDROWOTNEJ UDZIELANYCH PRZEZ CENTRA MEDYCZNEJ POMOCY DORAŹNEJ]

Załącznik nr 2

ZAKRES I WARUNKI REALIZACJI ŚWIADCZEŃ OPIEKI ZDROWOTNEJ UDZIELANYCH PRZEZ CENTRA MEDYCZNEJ POMOCY DORAŹNEJ

TABELA NR 1. WARUNKI REALIZACJI ŚWIADCZEŃ OPIEKI ZDROWOTNEJ UDZIELANYCH PRZEZ CENTRA MEDYCZNEJ POMOCY DORAŹNEJ

A. Warunki realizacji świadczeń opieki zdrowotnej z zakresu chirurgii ogólnej oraz ortopedii i traumatologii narządu ruchu

1. Wspólne wymagania w zakresie wyposażenia w sprzęt i aparaturę medyczną, dostępności badań lub procedur medycznych oraz pozostałe wymagania

1) w lokalizacji:

a) gabinet diagnostyczno-zabiegowy,

b) USG i RTG,

c) procedury zabiegowe ambulatoryjne określone w tabeli nr 2 niniejszego załącznika;

2) zapewnienie na terenie gminy, w której zlokalizowane jest miejsce udzielania świadczeń opieki zdrowotnej, w godzinach realizacji umowy na realizację programu pilotażowego, dostępu do badań laboratoryjnych określonych w tabeli nr 3 niniejszego załącznika, wykonywanych w medycznym laboratorium diagnostycznym wpisanym do ewidencji Krajowej Rady Diagnostów Laboratoryjnych.

2. Wymagania dotyczące personelu:

1) lekarz specjalista w dziedzinie chirurgii lub chirurgii ogólnej albo

2) lekarz ze specjalizacją I stopnia w dziedzinie chirurgii ogólnej, albo

3) lekarz w trakcie specjalizacji w dziedzinie chirurgii ogólnej, albo

4) lekarz specjalista w dziedzinie chirurgii lub chirurgii ogólnej oraz lekarz ze specjalizacją I stopnia w dziedzinie chirurgii dziecięcej lub specjalista w dziedzinie chirurgii dziecięcej, albo

5) lekarz specjalista w dziedzinie chirurgii ortopedycznej lub chirurgii urazowo-ortopedycznej, lub ortopedii i traumatologii, lub ortopedii i traumatologii narządu ruchu, albo

6) lekarz ze specjalizacją I stopnia w dziedzinie chirurgii ortopedycznej lub chirurgii urazowo-ortopedycznej, lub ortopedii i traumatologii, albo

7) lekarz w trakcie specjalizacji w dziedzinie ortopedii i traumatologii narządu ruchu, albo

8) lekarz specjalista w dziedzinie chirurgii ortopedycznej lub chirurgii urazowo-ortopedycznej, lub ortopedii i traumatologii, lub ortopedii i traumatologii narządu ruchu oraz lekarz specjalista w dziedzinie chirurgii lub ze specjalizacją I stopnia w dziedzinie chirurgii ogólnej, lub specjalista w dziedzinie chirurgii ogólnej z co najmniej 5-letnim doświadczeniem w pracy w oddziale lub w poradni zgodnych z profilem świadczenia gwarantowanego.

B. Warunki realizacji świadczeń opieki zdrowotnej z zakresu pediatrii

1. Wymagania w zakresie wyposażenia w sprzęt i aparaturę medyczną, dostępności do badań lub procedur medycznych oraz pozostałe wymagania

1) w miejscu udzielania świadczeń:

a) ciśnieniomierz lekarski,

b) stetoskop lekarski,

c) elektrokardiograf,

d) glukometr,

e) waga ze wzrostomierzem;

2) w lokalizacji: USG oraz RTG;

3) zapewnienie na terenie gminy, w której zlokalizowane jest miejsce udzielania świadczeń opieki zdrowotnej, w godzinach realizacji umowy na realizację programu pilotażowego, dostępu do badań laboratoryjnych określonych w tabeli nr 3 niniejszego załącznika, wykonywanych w medycznym laboratorium diagnostycznym wpisanym do ewidencji Krajowej Rady Diagnostów Laboratoryjnych.

2. Wymagania dotyczące personelu

1) lekarz specjalista w dziedzinie pediatrii lub chorób płuc dzieci, lub endokrynologii i diabetologii dziecięcej, lub gastroenterologii dziecięcej, lub kardiologii dziecięcej, lub nefrologii dziecięcej, lub neonatologii, lub onkologii i hematologii dziecięcej, lub pediatrii metabolicznej, lub medycyny rodzinnej lub

2) lekarz w trakcie specjalizacji w dziedzinie pediatrii lub chorób płuc dzieci, lub endokrynologii i diabetologii dziecięcej, lub gastroenterologii dziecięcej, lub kardiologii dziecięcej, lub nefrologii dziecięcej, lub neonatologii, lub onkologii i hematologii dziecięcej, lub pediatrii metabolicznej, lub

3) lekarz ze specjalizacją I stopnia w dziedzinie pediatrii.

 

TABELA NR 2. WYKAZ ŚWIADCZEŃ GWARANTOWANYCH W PRZYPADKU PROCEDUR ZABIEGOWYCH AMBULATORYJNYCH

Lp.

Kod

ICD-9

Nazwa świadczenia gwarantowanego

Zabiegi w zakresie jamy ustnej, gardła i krtani

1

23.1808

Wyłuszczenie kamienia z przewodu ślinianki

2

28.91

Usunięcie ciała obcego z migdałka podniebiennego i migdałka gardłowego przez nacięcie

3

25.51

Szycie rany języka

4

27.51

Szycie rany wargi

5

27.52

Szycie rany jamy ustnej – inne

6

23.2001

Nacięcie powierzchniowo, podśluzówkowo lub podskórnie leżącego ropnia włącznie z drenażem i opatrunkiem

Zabiegi w zakresie narządu słuchu

7

18.09

Nacięcie ucha zewnętrznego – inne

8

18.4

Szycie rany ucha zewnętrznego

Zabieg w zakresie nosa

9

21.81

Szycie rany nosa

Zabiegi w zakresie przewodu pokarmowego

10

49.01

Nacięcie ropnia okołoodbytowego

Zabiegi w zakresie układu mięśniowo-szkieletowego

11

79.01

Zamknięte nastawienie złamania bez wewnętrznej stabilizacji – kość ramienna

12

79.02

Zamknięte nastawienie złamania bez wewnętrznej stabilizacji – kość promieniowa/łokciowa (ramię – inne)

13

79.03

Zamknięte nastawienie złamania bez wewnętrznej stabilizacji – kości nadgarstka i kości śródręcza (ręka)

14

79.04

Zamknięte nastawienie złamania bez wewnętrznej stabilizacji – paliczki ręki

15

79.06

Zamknięte nastawienie złamania bez wewnętrznej stabilizacji – kość piszczelowa / kość strzałkowa

16

79.07

Zamknięte nastawienie złamania bez wewnętrznej stabilizacji – kości stępu / kości śródstopia (noga)

17

79.08

Zamknięte nastawienie złamania bez wewnętrznej stabilizacji – paliczki stopy

18

79.091

Zamknięte nastawienie złamania bez wewnętrznej stabilizacji – inne wyszczególnione kości (obojczyk)

19

79.092

Zamknięte nastawienie złamania bez wewnętrznej stabilizacji – inne wyszczególnione kości (żebra)

20

79.094

Zamknięte nastawienie złamania bez wewnętrznej stabilizacji – inne wyszczególnione kości (rzepka)

21

79.71

Zamknięte nastawienie zwichnięcia barku

22

79.72

Zamknięte nastawienie zwichnięcia łokcia

23

79.73

Zamknięte nastawienie zwichnięcia nadgarstka

24

79.74

Zamknięte nastawienie zwichnięcia ręki i palców

25

79.76

Zamknięte nastawienie zwichnięcia kolana

26

79.77

Zamknięte nastawienie zwichnięcia kostki

27

79.78

Zamknięte nastawienie zwichnięcia stopy i palców

28

80.454

Uwolnienie więzadła – ręka i palce

29

93.53

Założenie innego unieruchomienia gipsowego

30

93.541

Założenie szyny z gipsem

31

93.542

Założenie szyny Kramera

32

93.549

Założenie innej szyny unieruchamiającej

33

97.11

Wymiana opatrunku unieruchamiającego kończyny górnej

34

97.12

Wymiana opatrunku unieruchamiającego kończyny dolnej

35

97.13

Wymiana opatrunku unieruchamiającego innej okolicy

Zabiegi w zakresie układu mięśniowo-szkieletowego, tkanek miękkich

36

86.04

Nacięcie lub drenaż skóry lub tkanki podskórnej – inne

37

81.911

Aspiracja stawu

38

82.93

Aspiracja z tkanek miękkich ręki – inne

39

83.95

Aspiracja z tkanek miękkich – inne

40

86.011

Aspiracja ropnia paznokcia, skóry lub tkanki podskórnej

41

86.012

Aspiracja krwiaka paznokcia, skóry lub tkanki podskórnej

42

86.013

Aspiracja nagromadzenia płynu surowiczego pod paznokciem, skórą lub tkanką podskórną

43

86.23

Usunięcie paznokcia, łożyska paznokcia lub obrąbka naskórkowego

Zabiegi w zakresie skóry

44

86.52

Szycie pojedynczej rany skóry i tkanki podskórnej, długości do 4,0 cm

45

86.53

Szycie pojedynczej rany skóry i tkanki podskórnej, długości powyżej 4,0 cm

46

86.54

Szycie licznych ran skóry i tkanki podskórnej, poniżej 4 ran

47

86.55

Szycie licznych ran skóry i tkanki podskórnej, 4 ran i powyżej

Zabiegi chirurgiczne

48

98.01

Usunięcie ciała obcego ze światła jamy ustnej bez nacięcia

49

98.11

Usunięcie ciała obcego ze światła ucha bez nacięcia

50

98.12

Usunięcie ciała obcego ze światła nosa bez nacięcia

51

98.13

Usunięcie ciała obcego ze światła gardła bez nacięcia

52

98.17

Usunięcie ciała obcego ze światła pochwy bez nacięcia

53

98.19

Usunięcie ciała obcego ze światła cewki moczowej bez nacięcia

54

98.20

Usunięcie ciała obcego bez nacięcia – inne

55

98.23

Usunięcie ciała obcego ze sromu bez nacięcia

56

98.24

Usunięcie ciała obcego z prącia albo moszny bez nacięcia

57

98.25

Usunięcie ciała obcego z tułowia, z wyjątkiem moszny, prącia lub sromu – bez nacięcia

58

98.26

Usunięcie ciała obcego z ręki bez nacięcia

59

98.27

Usunięcie ciała obcego z kończyny górnej, z wyjątkiem dłoni – bez nacięcia

60

98.28

Usunięcie ciała obcego ze stopy bez nacięcia

61

98.29

Usunięcie ciała obcego z nogi, z wyjątkiem stopy – bez nacięcia

62

86.054

Usunięcie ciała obcego ze skóry i tkanki podskórnej z nacięciem

Inne procedury

63

93.57

Założenie opatrunku na ranę – inne

64

97.16

Wymiana tamponu lub drenu w ranie

65

21.01

Przednia tamponada nosa przy krwotoku

66

99.2909

Wlew dożylny innej substancji leczniczej

 

TABELA NR 3. WYKAZ BADAŃ LABORATORYJNYCH

1

Badania hematologiczne

1) morfologia krwi obwodowej z płytkami krwi;

2) morfologia krwi obwodowej z wzorem odsetkowym i płytkami krwi.

2

Badania biochemiczne i immunochemiczne

1) sód;

2) potas;

3) wapń zjonizowany;

4) mocznik;

5) kreatynina;

6) glukoza;

7) albumina;

8) białko całkowite;

9) białko c-reaktywne (CRP);

10) kwas moczowy;

11) bilirubina całkowita;

12) bilirubina bezpośrednia;

13) aminotransferaza asparaginianowa (AST);

14) aminotransferaza alaninowa (ALT);

15) gammaglutamylotranspeptydaza (GGTP);

16) amylaza;

17) kinaza kreatynowa (CK).

3

Badanie moczu

ogólne badanie moczu z oceną właściwości fizycznych, chemicznych oraz oceną mikroskopową osadu.

4

Badania układu krzepnięcia

1) wskaźnik protrombinowy (INR);

2) czas kaolinowo-kefalinowy (APTT);

3) fibrynogen.

 

Załącznik 3. [CENA JEDNOSTKOWA W ZAKRESIE PROCEDUR ZABIEGOWYCH AMBULATORYJNYCH]

Załącznik nr 3

CENA JEDNOSTKOWA W ZAKRESIE PROCEDUR ZABIEGOWYCH AMBULATORYJNYCH

Lp.

Kod

ICD-9

Nazwa świadczenia gwarantowanego

Cena

jednostkowa

(w zł)

Zabiegi w zakresie jamy ustnej, gardła i krtani

1

23.1808

Wyłuszczenie kamienia z przewodu ślinianki

232

2

28.91

Usunięcie ciała obcego z migdałka podniebiennego i migdałka gardłowego przez nacięcie

115

3

25.51

Szycie rany języka

115

4

27.51

Szycie rany wargi

115

5

27.52

Szycie rany jamy ustnej – inne

115

6

23.2001

Nacięcie powierzchniowo, podśluzówkowo lub podskórnie leżącego ropnia włącznie z drenażem i opatrunkiem

58

Zabiegi w zakresie narządu słuchu

7

18.09

Nacięcie ucha zewnętrznego – inne

115

8

18.4

Szycie rany ucha zewnętrznego

232

Zabieg w zakresie nosa

9

21.81

Szycie rany nosa

173

Zabiegi w zakresie przewodu pokarmowego

10

49.01

Nacięcie ropnia okołoodbytowego

115

Zabiegi w zakresie układu mięśniowo-szkieletowego

11

79.01

Zamknięte nastawienie złamania bez wewnętrznej stabilizacji – kość ramienna

289

12

79.02

Zamknięte nastawienie złamania bez wewnętrznej stabilizacji – kość promieniowa/łokciowa (ramię – inne)

289

13

79.03

Zamknięte nastawienie złamania bez wewnętrznej stabilizacji – kości nadgarstka i kości śródręcza (ręka)

289

14

79.04

Zamknięte nastawienie złamania bez wewnętrznej stabilizacji – paliczki ręki

289

15

79.06

Zamknięte nastawienie złamania bez wewnętrznej stabilizacji – kość piszczelowa / kość strzałkowa

289

16

79.07

Zamknięte nastawienie złamania bez wewnętrznej stabilizacji – kości stępu / kości śródstopia (noga)

289

17

79.08

Zamknięte nastawienie złamania bez wewnętrznej stabilizacji – paliczki stopy

289

18

79.091

Zamknięte nastawienie złamania bez wewnętrznej stabilizacji – inne wyszczególnione kości (obojczyk)

289

19

79.092

Zamknięte nastawienie złamania bez wewnętrznej stabilizacji – inne wyszczególnione kości (żebra)

289

20

79.094

Zamknięte nastawienie złamania bez wewnętrznej stabilizacji – inne wyszczególnione kości (rzepka)

289

21

79.71

Zamknięte nastawienie zwichnięcia barku

289

22

79.72

Zamknięte nastawienie zwichnięcia łokcia

289

23

79.73

Zamknięte nastawienie zwichnięcia nadgarstka

289

24

79.74

Zamknięte nastawienie zwichnięcia ręki i palców

289

25

79.76

Zamknięte nastawienie zwichnięcia kolana

289

26

79.77

Zamknięte nastawienie zwichnięcia kostki

289

27

79.78

Zamknięte nastawienie zwichnięcia stopy i palców

289

28

80.454

Uwolnienie więzadła – ręka i palce

1039

29

93.53

Założenie innego unieruchomienia gipsowego

115

30

93.541

Założenie szyny z gipsem

115

31

93.542

Założenie szyny Kramera

115

32

93.549

Założenie innej szyny unieruchamiającej

115

33

97.11

Wymiana opatrunku unieruchamiającego kończyny górnej

115

34

97.12

Wymiana opatrunku unieruchamiającego kończyny dolnej

115

35

97.13

Wymiana opatrunku unieruchamiającego innej okolicy

115

Zabiegi w zakresie układu mięśniowo-szkieletowego, tkanek miękkich

36

86.04

Nacięcie lub drenaż skóry lub tkanki podskórnej – inne

41

37

81.911

Aspiracja stawu

41

38

82.93

Aspiracja z tkanek miękkich ręki – inne

41

39

83.95

Aspiracja z tkanek miękkich – inne

41

40

86.011

Aspiracja ropnia paznokcia, skóry lub tkanki podskórnej

41

41

86.012

Aspiracja krwiaka paznokcia, skóry lub tkanki podskórnej

41

42

86.013

Aspiracja nagromadzenia płynu surowiczego pod paznokciem, skórą lub tkanką podskórną

41

43

86.23

Usunięcie paznokcia, łożyska paznokcia lub obrąbka naskórkowego

41

Zabiegi w zakresie skóry

44

86.52

Szycie pojedynczej rany skóry i tkanki podskórnej, długości do 4,0 cm

76

45

86.53

Szycie pojedynczej rany skóry i tkanki podskórnej, długości powyżej 4,0 cm

115

46

86.54

Szycie licznych ran skóry i tkanki podskórnej, poniżej 4 ran

76

47

86.55

Szycie licznych ran skóry i tkanki podskórnej, 4 ran i powyżej

115

Zabiegi chirurgiczne

48

98.01

Usunięcie ciała obcego ze światła jamy ustnej bez nacięcia

11

49

98.11

Usunięcie ciała obcego ze światła ucha bez nacięcia

115

50

98.12

Usunięcie ciała obcego ze światła nosa bez nacięcia

115

51

98.13

Usunięcie ciała obcego ze światła gardła bez nacięcia

115

52

98.17

Usunięcie ciała obcego ze światła pochwy bez nacięcia

11

53

98.19

Usunięcie ciała obcego ze światła cewki moczowej bez nacięcia

76

54

98.20

Usunięcie ciała obcego bez nacięcia – inne

11

55

98.23

Usunięcie ciała obcego ze sromu bez nacięcia

11

56

98.24

Usunięcie ciała obcego z prącia albo moszny bez nacięcia

11

57

98.25

Usunięcie ciała obcego z tułowia, z wyjątkiem moszny, prącia lub sromu – bez nacięcia

11

58

98.26

Usunięcie ciała obcego z ręki bez nacięcia

11

59

98.27

Usunięcie ciała obcego z kończyny górnej, z wyjątkiem dłoni – bez nacięcia

11

60

98.28

Usunięcie ciała obcego ze stopy bez nacięcia

11

61

98.29

Usunięcie ciała obcego z nogi, z wyjątkiem stopy – bez nacięcia

11

62

86.054

Usunięcie ciała obcego ze skóry i tkanki podskórnej z nacięciem

41

Inne procedury

63

93.57

Założenie opatrunku na ranę – inne

11

64

97.16

Wymiana tamponu lub drenu w ranie

76

65

21.01

Przednia tamponada nosa przy krwotoku

86

66

99.2909

Wlew dożylny innej substancji leczniczej

80

 

REKLAMA

Dziennik Ustaw

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA