REKLAMA
Dziennik Ustaw - rok 2020 poz. 163
ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA GOSPODARKI MORSKIEJ I ŻEGLUGI ŚRÓDLĄDOWEJ1)
z dnia 20 stycznia 2020 r.
w sprawie wysokości stawek jednostkowych do obliczania składki specjalnej do Funduszu Rezerwowego oraz szczegółowego trybu dokonywania wypłat z Funduszu Rezerwowego na ulepszenia strukturalne
Na podstawie art. 37 ustawy z dnia 31 lipca 2019 r. o wsparciu finansowym armatorów śródlądowych, Funduszu Żeglugi Śródlądowej i Funduszu Rezerwowym (Dz. U. poz. 1901) zarządza się, co następuje:
§ 1. [Zakres regulacji]
1) wysokości stawek jednostkowych do obliczania składki specjalnej do Funduszu Rezerwowego;
2) szczegółowy tryb postępowania przy dokonywaniu wypłat z Funduszu Rezerwowego na ulepszenia strukturalne, o których mowa w rozporządzeniu Rady (WE) nr 718/1999 z dnia 29 marca 1999 r. w sprawie polityki w zakresie zdolności przewozowych floty wspólnotowej w celu wspierania żeglugi śródlądowej (Dz. Urz. WE L 90 z 02.04.1999, str. 1, z późn. zm.2) – Dz. Urz. UE Polskie wydanie specjalne rozdz. 7, t. 4, str. 271), zwanym dalej „rozporządzeniem 718/1999”.
§ 2. [Stawki jednostkowe do obliczania składek specjalnych wpłacanych przez armatorów do Funduszu Rezerwowego]
1) statków do przewozu ładunków suchych:
a) barek motorowych o nośności:
– mniejszej niż 450 ton – 84 euro za tonę,
– od 450 ton do 1650 ton – 120 euro za tonę,
– większej niż 1650 ton – 138 euro za tonę,
b) barek pchanych o nośności:
– mniejszej niż 450 ton – 42 euro za tonę,
– od 450 ton do 1650 ton – 60 euro za tonę,
– większej niż 1650 ton – 69 euro za tonę,
c) barek holowanych o nośności:
– mniejszej niż 450 ton – 30,10 euro za tonę,
– od 450 ton do 1650 ton – 43 euro za tonę,
– większej niż 1650 ton – 49,45 euro za tonę;
2) zbiornikowców:
a) barek motorowych o nośności:
– mniejszej niż 450 ton – 151,20 euro za tonę,
– od 450 ton do 1650 ton – 216 euro za tonę,
– większej niż 1650 ton – 248,40 euro za tonę,
b) barek pchanych o nośności:
– mniejszej niż 450 ton – 75,60 euro za tonę,
– od 450 ton do 1650 ton – 108 euro za tonę,
– większej niż 1650 ton – 124,20 euro za tonę,
c) barek holowanych o nośności:
– mniejszej niż 450 ton – 27,30 euro za tonę,
– od 450 ton do 1650 ton – 39 euro za tonę,
– większej niż 1650 ton – 44,85 euro za tonę;
3) pchaczy o mocy napędowej:
a) większej niż 300 kW i mniejszej niż 1000 kW – 180 euro za kW,
b) równej bądź większej niż 1000 kW – 240 euro za kW.
2. Dla statków o nośności od 450 ton do 649 ton stawki jednostkowe, o których mowa w ust. 1 pkt 1 lit. a tiret drugim, lit. b tiret drugim i lit. c tiret drugim oraz pkt 2 lit. a tiret drugim, lit. b tiret drugim i lit. c tiret drugim, podlegają zmniejszeniu o 0,15% za każdą tonę, o którą nośność statku jest mniejsza niż 650 ton.
3. Dla statków o nośności od 651 ton do 1650 ton stawki jednostkowe, o których mowa w ust. 1:
1) pkt 1:
a) lit. a tiret drugim, podlegają zwiększeniu o 0,0180180 euro,
b) lit. b tiret drugim, podlegają zwiększeniu o 0,0090090 euro,
c) lit. c tiret drugim, podlegają zwiększeniu o 0,0064629 euro,
2) pkt 2:
a) lit. a tiret drugim, podlegają zwiększeniu o 0,0324324 euro,
b) lit. b tiret drugim, podlegają zwiększeniu o 0,0162162 euro,
c) lit. c tiret drugim, podlegają zwiększeniu o 0,0058559 euro
– za każdą tonę, o którą nośność statku jest większa niż 650 ton.
4. Dla pchaczy o mocy napędowej większej niż 300 kW i mniejszej niż 1000 kW stawka, o której mowa w ust. 1 pkt 3 lit. a, podlega zwiększeniu o 0,0859598 euro za każdy kW mocy napędowej powyżej 301 kW.
§ 3. [Wypłaty na ulepszenia strukturalne ze środków Funduszu Rezerwowego]
2. Wniosek, o którym mowa w ust. 1, armator składa do Banku Gospodarstwa Krajowego.
§ 4. [Wypłata środków na ulepszenia strukturalne po wykazaniu przez armatora spełnienia warunków]
2. Bank Gospodarstwa Krajowego dokonuje wypłaty ze środków Funduszu Rezerwowego w terminie 30 dni od dnia wykazania przez armatora spełnienia warunków, o których mowa w art. 6 rozporządzenia 718/1999.
3. W przypadku gdy armator nie wykaże spełnienia warunków, o których mowa w art. 6 rozporządzenia 718/1999, Bank Gospodarstwa Krajowego informuje go, które warunki nie zostały spełnione, wskazując powody uznania ich za niespełnione.
§ 5. [Wejście w życie]
Minister Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej: M. Gróbarczyk
1) Minister Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej kieruje działem administracji rządowej - żegluga śródlądowa, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 4 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 listopada 2019 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej (Dz. U. poz. 2262).
2) Zmiany wymienionego rozporządzenia zostały ogłoszone w Dz. Urz. UE L 163 z 29.05.2014, str. 15.
- Data ogłoszenia: 2020-02-03
- Data wejścia w życie: 2020-02-18
- Data obowiązywania: 2020-02-18
REKLAMA