REKLAMA
Dziennik Ustaw - rok 2019 poz. 2011
OBWIESZCZENIE
MINISTRA RODZINY, PRACY I POLITYKI SPOŁECZNEJ1)
z dnia 25 września 2019 r.
w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej w sprawie warunków wynagradzania za pracę i przyznawania innych świadczeń związanych z pracą dla pracowników zatrudnionych w niektórych państwowych jednostkach budżetowych
1. Na podstawie art. 16 ust. 3 ustawy z dnia 20 lipca 2000 r. o ogłaszaniu aktów normatywnych i niektórych innych aktów prawnych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1461) ogłasza się w załączniku do niniejszego obwieszczenia jednolity tekst rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 30 kwietnia 2008 r. w sprawie warunków wynagradzania za pracę i przyznawania innych świadczeń związanych z pracą dla pracowników zatrudnionych w niektórych państwowych jednostkach budżetowych (Dz. U. z 2018 r. poz. 714), z uwzględnieniem zmian wprowadzonych:
1) rozporządzeniem Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 3 września 2018 r. zmieniającym rozporządzenie w sprawie warunków wynagradzania za pracę i przyznawania innych świadczeń związanych z pracą dla pracowników zatrudnionych w niektórych państwowych jednostkach budżetowych (Dz. U. poz. 1768);
2) rozporządzeniem Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 21 marca 2019 r. zmieniającym rozporządzenie w sprawie warunków wynagradzania za pracę i przyznawania innych świadczeń związanych z pracą dla pracowników zatrudnionych w niektórych państwowych jednostkach budżetowych (Dz. U. poz. 593).
2. Podany w załączniku do niniejszego obwieszczenia tekst jednolity rozporządzenia nie obejmuje:
1) § 2 i § 3 rozporządzenia Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 3 września 2018 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie warunków wynagradzania za pracę i przyznawania innych świadczeń związanych z pracą dla pracowników zatrudnionych w niektórych państwowych jednostkach budżetowych (Dz. U. poz. 1768), które stanowią:
"§ 2. Pracownik, który nie posiada kwalifikacji zawodowych przewidzianych dla stanowiska zajmowanego przez niego w dniu wejścia w życie rozporządzenia, może być nadal zatrudniony na tym stanowisku.
§ 3. Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.";
2) § 2-5 rozporządzenia Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 21 marca 2019 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie warunków wynagradzania za pracę i przyznawania innych świadczeń związanych z pracą dla pracowników zatrudnionych w niektórych państwowych jednostkach budżetowych (Dz. U. poz. 593), które stanowią:
"§ 2. W okresie od dnia 1 stycznia 2019 r. do dnia 31 marca 2019 r. stosuje się następujące miesięczne stawki wynagrodzenia zasadniczego dla pracowników Centrum Projektów Europejskich:
Kategoria zaszeregowania | Kwota w złotych |
1 | 2 |
I | 2 500-3 300 |
II | 2 700-3 500 |
III | 2 900-3 700 |
IV | 3 100-3 900 |
V | 3 300-4 100 |
VI | 3 500-4 300 |
VII | 3 700-4 500 |
VIII | 3 900-4 700 |
IX | 4 100-4 900 |
X | 4 300-5 100 |
XI | 4 500-5 300 |
XII | 4 700-5 500 |
XIII | 5 000-6 000 |
XIV | 5 500-6 600 |
XV | 6 000-7 600 |
XVI | 6 500-8 600 |
XVII | 7 000-10 100 |
XVIII | 7 600-12 200 |
§ 3. Miesięczne stawki wynagrodzenia zasadniczego określone w załączniku do rozporządzenia, z wyjątkiem miesięcznych stawek wynagrodzenia zasadniczego określonych w tabeli "V. Dla pracowników Centrum Projektów Europejskich", mają zastosowanie do wynagrodzeń należnych od dnia 1 stycznia 2019 r.
§ 4. Z dniem wejścia w życie rozporządzenia zatrudniony w Centrum Projektów Europejskich ekspert do spraw programu staje się ekspertem.
§ 5. Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 kwietnia 2019 r., z wyjątkiem § 2, który wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia, z mocą od dnia 1 stycznia 2019 r.".
Minister Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej: wz. S. Szwed
1) Minister Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej kieruje działem administracji rządowej - praca, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 6 czerwca 2019 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej (Dz. U. poz. 1054).
Załącznik do obwieszczenia Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej
z dnia 25 września 2019 r. (poz. 2011)
ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA PRACY I POLITYKI SPOŁECZNEJ1)
z dnia 30 kwietnia 2008 r.
w sprawie warunków wynagradzania za pracę i przyznawania innych świadczeń związanych z pracą dla pracowników zatrudnionych w niektórych państwowych jednostkach budżetowych
Na podstawie art. 773 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (Dz. U. z 2019 r. poz. 1040, 1043 i 1495) zarządza się, co następuje:
§ 1. 1. Przepisy rozporządzenia stosuje się do pracowników zatrudnionych w:
1) Ochotniczych Hufcach Pracy, zwanych dalej "OHP",
2) (uchylony),
3) Centrum Partnerstwa Społecznego "Dialog",
4) Głównej Bibliotece Pracy i Zabezpieczenia Społecznego,
5) (uchylony),
5a) Centrum Projektów Europejskich,
5b) Rządowym Centrum Bezpieczeństwa,
5c) Krajowej Szkole Skarbowości,
5d)2) Centrum Informatyki Resortu Finansów,
6) resortowych ośrodkach szkolenia, dokształcania i doskonalenia kadr, tworzonych przez organy administracji rządowej,
7) stołówkach i bufetach pracowniczych,
8) domach wczasowych,
9) ośrodkach szkoleniowo-wypoczynkowych,
10) zakładach prowadzących działalność poligraficzną i wydawniczą,
11) wojewódzkich zespołach do spraw orzekania o niepełnosprawności,
12) innych niż wymienione w pkt 1-10 państwowych jednostkach budżetowych, do których nie mają zastosowania odrębne przepisy
- zwanych dalej "jednostkami".
2. Przepisów rozporządzenia nie stosuje się do dyrektora (komendanta), zastępcy dyrektora (zastępcy komendanta) i głównego księgowego jednostek, z wyjątkiem § 12 i 13 oraz kwalifikacji zawodowych, które są określone w załączniku nr 3 do rozporządzenia.
§ 2. Ustala się:
1) tabele miesięcznych stawek wynagrodzenia zasadniczego, które są określone w załączniku nr 1 do rozporządzenia;
2) tabelę stawek dodatku funkcyjnego, która jest określona w załączniku nr 2 do rozporządzenia;
3) tabele stanowisk, zaszeregowań i kwalifikacji zawodowych pracowników, które są określone w załączniku nr 3 do rozporządzenia.
§ 3. Ilekroć w rozporządzeniu jest mowa o najniższym wynagrodzeniu zasadniczym, rozumie się przez to najniższe wynagrodzenie zasadnicze w pierwszej kategorii zaszeregowania, ustalone w tabelach miesięcznych stawek wynagrodzenia zasadniczego, o których mowa w § 2 pkt 1.
§ 4. Pracownikowi zatrudnionemu w niepełnym wymiarze czasu pracy przysługuje wynagrodzenie zasadnicze i inne składniki wynagrodzenia w wysokości proporcjonalnej do wymiaru czasu pracy określonego w umowie o pracę.
§ 5. Godzinową stawkę:
1) wynagrodzenia zasadniczego wynikającego z osobistego zaszeregowania pracownika, określonego stawką miesięczną, oraz
2) wynikającą z najniższego wynagrodzenia zasadniczego
- ustala się, dzieląc miesięczną stawkę wynagrodzenia przez liczbę godzin pracy przypadających do przepracowania w danym miesiącu.
§ 6. 1. Pracownikowi zatrudnionemu na stanowisku związanym z kierowaniem zespołem oraz radcy prawnemu przysługuje dodatek funkcyjny.
2. Dodatek funkcyjny może być przyznany pracownikowi innemu niż wymieniony w ust. 1, koordynującemu wykonywanie określonych zadań, zatrudnionemu na stanowisku, dla którego w tabelach, o których mowa w § 2 pkt 3, przewiduje się dodatek funkcyjny, z tym że maksymalną stawkę tego dodatku obniża się o dwie stawki.
§ 7. 1. Z tytułu okresowego zwiększenia zakresu obowiązków służbowych lub powierzenia dodatkowych zadań albo ze względu na charakter pracy lub warunki wykonywania pracy pracodawca może przyznać pracownikowi dodatek specjalny.
2. Dodatek specjalny przyznaje się na czas określony, a w uzasadnionych przypadkach na czas nieokreślony.
3. Dodatek specjalny jest wypłacany w ramach posiadanych środków na wynagrodzenia, w kwocie nieprzekraczającej 40% łącznie wynagrodzenia zasadniczego i dodatku funkcyjnego pracownika.
§ 8. 1. Pracownikowi zatrudnionemu stale w systemie pracy zmianowej przysługuje dodatek za każdą godzinę pracy:
1) na II zmianie - w wysokości 10%,
2) na III zmianie - w wysokości 20%
- stawki godzinowej wynagrodzenia zasadniczego.
2. Pracownikowi wykonującemu pracę w porze nocnej przysługuje dodatek do wynagrodzenia za każdą godzinę pracy w porze nocnej w wysokości 20% stawki godzinowej wynagrodzenia zasadniczego, nie niższy jednak od dodatku ustalonego na podstawie art. 1518 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy.
3. W razie zbiegu uprawnień do dodatku za pracę na III zmianie i do dodatku za pracę w porze nocnej przysługuje jeden z tych dodatków - korzystniejszy dla pracownika.
§ 9. 1. Pracownikowi przysługuje dodatek za wysługę lat w wysokości 5% miesięcznego wynagrodzenia zasadniczego po 5 latach pracy. Dodatek ten wzrasta o 1% za każdy następny rok pracy, do osiągnięcia 20% miesięcznego wynagrodzenia zasadniczego po 20 i więcej latach pracy.
2. Do okresów pracy uprawniających do dodatku za wysługę lat wlicza się wszystkie poprzednie zakończone okresy zatrudnienia oraz inne okresy, jeżeli z mocy odrębnych przepisów podlegają one wliczeniu do okresu pracy, od którego zależą uprawnienia pracownicze.
2a. W razie równoczesnego pozostawania w więcej niż jednym stosunku pracy do okresu pracy uprawniającego do dodatku za wysługę lat wlicza się jeden z tych okresów.
3. (uchylony).
4. Dodatek za wysługę lat przysługuje pracownikowi za dni, za które otrzymuje wynagrodzenie, oraz za dni nieobecności w pracy z powodu niezdolności do pracy wskutek choroby albo konieczności osobistego sprawowania opieki nad dzieckiem lub chorym członkiem rodziny, za które pracownik otrzymuje z tego tytułu zasiłek z ubezpieczenia społecznego.
5. Dodatek za wysługę lat jest wypłacany w terminie wypłaty wynagrodzenia:
1) począwszy od pierwszego dnia miesiąca kalendarzowego następującego po miesiącu, w którym pracownik nabył prawo do dodatku lub wyższej stawki dodatku, jeżeli nabycie prawa nastąpiło w ciągu miesiąca;
2) za dany miesiąc, jeżeli nabycie prawa do dodatku lub do wyższej stawki dodatku nastąpiło pierwszego dnia miesiąca.
§ 10. 1. W ramach posiadanych środków na wynagrodzenia może być tworzony fundusz premiowy.
2. Wysokość funduszu premiowego oraz warunki przyznawania i wypłacania premii określa zakładowy regulamin premiowania.
§ 11. W ramach posiadanych środków na wynagrodzenia może być tworzony fundusz nagród z przeznaczeniem na nagrody za szczególne osiągnięcia w pracy zawodowej, pozostający w dyspozycji pracodawcy.
§ 12. 1. Pracownikowi, z zastrzeżeniem ust. 2, przysługuje nagroda jubileuszowa w wysokości:
1) 75% miesięcznego wynagrodzenia - po 20 latach pracy;
2) 100% miesięcznego wynagrodzenia - po 25 latach pracy;
3) 150% miesięcznego wynagrodzenia - po 30 latach pracy;
4) 200% miesięcznego wynagrodzenia - po 35 latach pracy;
5) 300% miesięcznego wynagrodzenia - po 40 latach pracy.
2. Pracownikowi zatrudnionemu w dniu 1 lipca 1996 r. w zakładzie prowadzącym działalność poligraficzną i wydawniczą:
1) po przepracowaniu nieprzerwanie 15 lat w tym zakładzie przysługuje nagroda jubileuszowa w wysokości 75% miesięcznego wynagrodzenia;
2) przysługuje nagroda jubileuszowa w wysokości:
a) 75% miesięcznego wynagrodzenia - po 25 latach pracy,
b) 100% miesięcznego wynagrodzenia - po 30 latach pracy,
c) 150% miesięcznego wynagrodzenia - po 35 latach pracy,
d) 200% miesięcznego wynagrodzenia - po 40 latach pracy,
e) 250% miesięcznego wynagrodzenia - po 45 latach pracy,
f) 300% miesięcznego wynagrodzenia - po 50 latach pracy.
3. Pracownik zatrudniony po dniu 1 lipca 1996 r. w zakładzie prowadzącym działalność poligraficzną i wydawniczą nabywa prawo do nagrody jubileuszowej w wysokości określonej w ust. 1.
4. Do okresu pracy uprawniającego do nagrody jubileuszowej wlicza się wszystkie poprzednie zakończone okresy zatrudnienia oraz inne okresy, jeżeli z mocy odrębnych przepisów podlegają one wliczeniu do okresu pracy, od którego zależą uprawnienia pracownicze.
5. W razie równoczesnego pozostawania więcej niż w jednym stosunku pracy do okresu pracy uprawniającego do nagrody jubileuszowej wlicza się jeden z tych okresów.
6. Pracownik nabywa prawo do nagrody jubileuszowej w dniu upływu okresu uprawniającego do tej nagrody.
7. Wypłata nagrody jubileuszowej następuje niezwłocznie po nabyciu przez pracownika prawa do tej nagrody.
8. Podstawę obliczenia nagrody jubileuszowej stanowi wynagrodzenie przysługujące pracownikowi w dniu nabycia prawa do nagrody, a jeżeli dla pracownika jest to korzystniejsze - wynagrodzenie przysługujące mu w dniu jej wypłaty. Jeżeli pracownik nabył prawo do nagrody jubileuszowej, będąc zatrudnionym w innym wymiarze czasu pracy niż w dniu jej wypłaty, podstawę obliczenia nagrody stanowi wynagrodzenie przysługujące pracownikowi w dniu nabycia prawa do nagrody jubileuszowej. Nagrodę jubileuszową oblicza się zgodnie z przepisami obowiązującymi przy ustalaniu ekwiwalentu pieniężnego za urlop wypoczynkowy.
9. W razie ustania stosunku pracy w związku z przejściem na rentę z tytułu niezdolności do pracy lub emeryturę pracownikowi, któremu do nabycia prawa do nagrody jubileuszowej brakuje mniej niż 12 miesięcy, licząc od dnia rozwiązania stosunku pracy, nagrodę tę wypłaca się w dniu rozwiązania stosunku pracy.
10. Jeżeli w dniu wejścia w życie przepisów wprowadzających zaliczalność do okresów uprawniających do świadczeń pracowniczych okresów niepodlegających dotychczas wliczeniu upływa okres uprawniający pracownika do dwóch lub więcej nagród jubileuszowych, wypłaca mu się tylko jedną nagrodę - najwyższą.
11. Pracownikowi, który w dniu wejścia w życie przepisów, o których mowa w ust. 10, ma okres dłuższy niż wymagany do nagrody jubileuszowej danego stopnia, a w ciągu 12 miesięcy od tego dnia upłynie okres uprawniający go do nabycia nagrody jubileuszowej wyższego stopnia, nagrodę niższą wypłaca się w pełnej wysokości, a w dniu nabycia prawa do nagrody wyższej - różnicę między kwotą nagrody wyższej a kwotą nagrody niższej.
12. Przepisy ust. 10 i 11 mają odpowiednio zastosowanie, jeżeli w dniu, w którym pracownik udokumentował swoje prawo do nagrody jubileuszowej, był uprawniony do nagrody wyższego stopnia oraz gdy pracownik prawo to nabędzie w ciągu 12 miesięcy od tego dnia.
13. Przy ustalaniu prawa do nagrody jubileuszowej przysługującej pracownikowi, który był zatrudniony w jednostce w dniu 1 lipca 1996 r., a przed tym dniem nabył prawo do nagrody jubileuszowej z uwzględnieniem okresów podlegających wliczeniu do okresu pracy uprawniającego do nagrody jubileuszowej na podstawie przepisów obowiązujących przed tym dniem, okresy te podlegają wliczeniu na dotychczasowych zasadach.
14. Pracownik, który podjął zatrudnienie w jednostce po dniu 1 lipca 1996 r., nabywa prawo do nagrody jubileuszowej na zasadach określonych w ust. 4-12, niezależnie od wcześniejszego nabycia prawa do nagrody jubileuszowej za dany okres pracy.
§ 13. 1. Pracownikowi spełniającemu warunki uprawniające do renty z tytułu niezdolności do pracy lub emerytury, którego stosunek pracy ustał w związku z przejściem na rentę lub emeryturę, przysługuje jednorazowa odprawa pieniężna w wysokości:
1) jednomiesięcznego wynagrodzenia - jeżeli był zatrudniony krócej niż 15 lat;
2) dwumiesięcznego wynagrodzenia - po przepracowaniu co najmniej 15 lat;
3) trzymiesięcznego wynagrodzenia - po przepracowaniu co najmniej 20 lat.
2. Przy ustalaniu okresów uprawniających do jednorazowej odprawy pieniężnej stosuje się przepisy obowiązujące przy ustalaniu okresów uprawniających do dodatku za wysługę lat.
3. Jednorazową odprawę pieniężną oblicza się zgodnie z przepisami obowiązującymi przy ustalaniu ekwiwalentu pieniężnego za urlop wypoczynkowy.
4. Pracownik, który otrzymał jednorazową odprawę pieniężną, nie może ponownie nabyć do niej prawa.
§ 14. Pracownikowi zatrudnionemu w stołówce, bufecie pracowniczym lub domu wczasowym przysługuje prawo do korzystania z bezpłatnych lub częściowo odpłatnych posiłków na warunkach określonych w załączniku nr 4 do rozporządzenia.
§ 15. Pracodawca może, w uzasadnionych przypadkach, skrócić pracownikowi okres pracy zawodowej wymagany na danym stanowisku, z wyłączeniem stanowisk, dla których wymagany okres pracy zawodowej określają odrębne przepisy.
§ 16. Pracownik, który nie posiada kwalifikacji zawodowych przewidzianych dla stanowiska zajmowanego przez niego w dniu wejścia w życie rozporządzenia, może być nadal zatrudniany na tym stanowisku.
§ 17. Wynagrodzenie pracownika zatrudnionego w jednostce w dniu 1 czerwca 2008 r., ustalone na podstawie przepisów niniejszego rozporządzenia, nie może być niższe od wynagrodzenia przysługującego przed tym dniem.
§ 18. Miesięczne stawki wynagrodzenia zasadniczego określone w załączniku nr 1 do rozporządzenia mają zastosowanie do wynagrodzeń należnych od dnia 1 stycznia 2008 r.
§ 19. Tracą moc rozporządzenia:
1) Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 12 lipca 1996 r. w sprawie zasad wynagradzania za pracę i przyznawania innych świadczeń związanych z pracą dla pracowników Ochotniczych Hufców Pracy (Dz. U. poz. 431, z późn. zm.3)), z wyjątkiem § 9, 10 i 12, które tracą moc z dniem 31 maja 2008 r.;
2) Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 12 lipca 1996 r. w sprawie zasad wynagradzania za pracę i przyznawania innych świadczeń związanych z pracą dla pracowników zatrudnionych w Ośrodku Studiów Wschodnich (Dz. U. poz. 391, z późn. zm.4)), z wyjątkiem § 8, 9 i 16, które tracą moc z dniem 31 maja 2008 r.;
3) Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 18 lipca 1996 r. w sprawie zasad wynagradzania za pracę i przyznawania innych świadczeń związanych z pracą dla pracowników zatrudnionych w niektórych jednostkach państwowej sfery budżetowej (Dz. U. poz. 453, z późn. zm.5)), z wyjątkiem § 8, 9 i 18 oraz załącznika nr 6 część I ust. 1 pkt 1, które tracą moc z dniem 31 maja 2008 r.
§ 20. Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia6), z wyjątkiem § 7, który wchodzi w życie z dniem 1 czerwca 2008 r.
Załączniki do rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej
z dnia 30 kwietnia 2008 r.
Załącznik nr 17)
TABELE MIESIĘCZNYCH STAWEK WYNAGRODZENIA ZASADNICZEGO
I. Dla pracowników OHP
Kategoria zaszeregowania | Kwota w złotych |
1 | 2 |
I | 1 600-2 400 |
II | 1 640-2 450 |
III | 1 690-2 500 |
IV | 1 740-2 550 |
V | 1 790-2 600 |
VI | 1 840-2 650 |
VII | 1 890-2 700 |
VIII | 1 940-2 800 |
IX | 1 990-2 900 |
X | 2 050-3 100 |
XI | 2 150-3 300 |
XII | 2 250-3 500 |
XIII | 2 350-3 700 |
XIV | 2 450-3 900 |
XV | 2 550-4 100 |
XVI | 2 650-4 300 |
XVII | 2 800-4 600 |
XVIII | 2 950-4 900 |
XIX | 3 150-5 200 |
XX | 3 350-5 600 |
XXI | 3 650-6 000 |
II. Dla pracowników Głównej Biblioteki Pracy i Zabezpieczenia Społecznego
Kategoria zaszeregowania | Kwota w złotych |
1 | 2 |
I | 2 000-2 350 |
II | 2 050-2 400 |
III | 2 100-2 450 |
IV | 2 150-2 500 |
V | 2 200-2 600 |
VI | 2 250-2 700 |
VII | 2 300-2 800 |
VIII | 2 400-2 900 |
IX | 2 500-3 000 |
X | 2 600-3 100 |
XI | 2 700-3 200 |
XII | 2 800-3 400 |
XIII | 2 900-3 600 |
XIV | 3 000-3 800 |
XV | 3 100-4 000 |
XVI | 3 200-4 200 |
XVII | 3 300-4 400 |
XVIII | 3 400-4 700 |
XIX | 3 500-5 000 |
XX | 3 600-5 400 |
XXI | 3 700-5 800 |
XXII | 3 800-6 200 |
III. Dla pracowników zatrudnionych w Centrum Projektów Polska Cyfrowa
Kategoria zaszeregowania | Kwota w złotych |
1 | 2 |
I | 2 250-3 000 |
II | 2 300-3 200 |
III | 2 500-3 400 |
IV | 2 800-3 800 |
V | 3 200-4 300 |
VI | 3 500-4 700 |
VII | 3 680-4 900 |
VIII | 4 090-5 600 |
IX | 4 500-6 000 |
X | 5 000-7 100 |
XI | 5 500-7 400 |
XII | 6 100-8 300 |
XIII | 6 750-8 800 |
XIV | 7 350-10 200 |
XV | 8 080-10 800 |
IV. Dla pracowników Centrum Informatycznego Edukacji
Kategoria zaszeregowania | Kwota w złotych |
1 | 2 |
I | 2 250-2 500 |
II | 2 300-3 000 |
III | 2 400-3 500 |
IV | 2 500-4 000 |
V | 2 600-4 500 |
VI | 2 700-5 000 |
VII | 2 800-5 500 |
VIII | 2 900-6 000 |
IX | 3 000-7 000 |
X | 3 500-8 000 |
XI | 4 000-9 000 |
XII | 4 500-10 000 |
V. Dla pracowników Centrum Projektów Europejskich
Kategoria zaszeregowania | Kwota w złotych |
1 | 2 |
I | 2 500-3 900 |
II | 3 300-4 100 |
III | 3 500-4 300 |
IV | 3 700-4 500 |
V | 3 900-4 700 |
VI | 4 100-4 900 |
VII | 4 300-5 100 |
VIII | 4 500-5 300 |
IX | 4 700-5 500 |
X | 5 000-6 000 |
XI | 5 500-6 600 |
XII | 6 000-7 600 |
XIII | 6 500-8 600 |
XIV | 7 000-10 100 |
XV | 7 600-12 200 |
VI. Dla pracowników Rządowego Centrum Bezpieczeństwa
Kategoria zaszeregowania | Kwota w złotych |
1 | 2 |
I | 2 250-3 000 |
II | 2 300-3 100 |
III | 2 350-3 300 |
IV | 2 400-3 500 |
V | 2 450-3 700 |
VI | 2 500-3 900 |
VII | 2 600-4 100 |
VIII | 2 750-4 300 |
IX | 2 900-4 500 |
X | 3 100-4 700 |
XI | 3 300-4 900 |
XII | 3 500-5 100 |
XIII | 4 000-5 600 |
XIV | 4 600-6 200 |
XV | 5 200-7 200 |
XVI | 5 800-8 200 |
XVII | 6 400-9 700 |
VII. Dla pracowników Centrum Informatyki Resortu Finansów
Kategoria zaszeregowania | Kwota w złotych |
1 | 2 |
I | 1 000-3 200 |
II | 1 900-3 400 |
III | 1 950-3 600 |
IV | 2 000-3 800 |
V | 2 050-4 000 |
VI | 2 100-4 500 |
VII | 2 150-5 000 |
VIII | 2 300-5 500 |
IX | 2 500-6 000 |
X | 2 700-6 500 |
XI | 2 900-7 500 |
XII | 3 100-8 500 |
XIII | 3 500-10 000 |
XIV | 4 000-11 000 |
XV | 4 500-12 000 |
VIII. Dla pracowników zatrudnionych w Krajowej Szkole Skarbowości
Kategoria zaszeregowania | Kwota w złotych |
1 | 2 |
I | 1 500-2 400 |
II | 1 950-2 950 |
III | 2 000-3 100 |
IV | 2 050-3 150 |
V | 2 100-3 200 |
VI | 2 200-4 000 |
VII | 2 300-4 200 |
VIII | 2 400-4 400 |
IX | 2 600-5 100 |
X | 2 800-5 400 |
XI | 3 100-6 000 |
XII | 3 600-6 800 |
XIII | 4 100-7 600 |
XIV | 4 700-8 400 |
XV | 5 300-8 800 |
XVI | 5 950-10 750 |
IX. Dla pozostałych pracowników
Kategoria zaszeregowania | Kwota w złotych |
1 | 2 |
I | 1 200-2 250 |
II | 1 400-2 300 |
III | 1 440-2 350 |
IV | 1 480-2 400 |
V | 1 520-2 450 |
VI | 1 560-2 500 |
VII | 1 600-2 550 |
VIII | 1 640-2 600 |
IX | 1 680-2 800 |
X | 1 720-3 000 |
XI | 1 760-3 200 |
XII | 1 800-3 400 |
XIII | 1 850-3 600 |
XIV | 1 900-3 800 |
XV | 1 950-4 000 |
XVI | 2 000-4 400 |
XVII | 2 050-4 600 |
XVIII | 2 100-5 000 |
XIX | 2 200-8 000 |
Załącznik nr 2
TABELA STAWEK DODATKU FUNKCYJNEGO
Stawka dodatku funkcyjnego | Procent najniższego wynagrodzenia zasadniczego do |
1 | 35 |
2 | 50 |
3 | 65 |
4 | 80 |
5 | 95 |
6 | 110 |
7 | 125 |
8 | 150 |
9 | 175 |
10 | 200 |
Załącznik nr 3
TABELE STANOWISK, ZASZEREGOWAŃ I KWALIFIKACJI ZAWODOWYCH
I. Pracowników zarządzających w imieniu pracodawcy zakładem pracy, o których mowa w art. 128 § 2 pkt 2 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy
Lp. | Stanowisko | Kategoria zaszeregowania | Stawka dodatku funkcyjnego do | Wymagane kwalifikacje | |
wykształcenie | liczba lat pracy | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
1 | Komendant Główny OHP | - | - | wyższe | 10 |
2 | Zastępca Komendanta Głównego OHP, komendant wojewódzki OHP, zastępca komendanta wojewódzkiego OHP | - | - | wyższe | 8 |
3 | Dyrektor centrum kształcenia i wychowania, dyrektor ośrodka szkolenia zawodowego | - | - | wyższe | 6 |
4 | Dyrektor | - | - | wyższe | 5 |
5 | Zastępca dyrektora centrum kształcenia i wychowania, zastępca dyrektora ośrodka szkolenia zawodowego, zastępca dyrektora | - | - | wyższe | 3 |
6 | Główny księgowy budżetu OHP, główny księgowy | - | - | według odrębnych przepisów |
II.8) Pracowników zatrudnionych w OHP
Lp. | Stanowisko | Kategoria zaszeregowania | Stawka dodatku funkcyjnego do | Wymagane kwalifikacje | ||
wykształcenie | liczba lat pracy | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
1 | Dyrektor wykonawczy Komendy Głównej OHP | XIX-XXI | 9 | wyższe | 8 | |
2 | Doradca Komendanta Głównego OHP, dyrektor biura Komendy Głównej OHP | XVIII-XX | 9 | wyższe | 8 | |
zastępca głównego księgowego budżetu OHP | 3 | |||||
administrator bezpieczeństwa informacji (inspektor ochrony danych) w Komendzie Głównej OHP | 9 | według odrębnych przepisów | ||||
3 | Dyrektor centrum edukacji i pracy młodzieży, zastępca dyrektora biura Komendy Głównej OHP, dyrektor biura komendy wojewódzkiej OHP | XV-XVIII | 8 | wyższe | 8 | |
4 | Kierownik ośrodka szkolenia i wychowania | XV-XVIII | 8 | wyższe (kierunek studiów w zakresie pedagogiki, psychologii lub socjologii) | 7 | |
radca prawny w Komendzie Głównej OHP | według odrębnych przepisów | |||||
5 | Komendant hufca pracy | XV-XVII | 7 | wyższe (kierunek studiów w zakresie pedagogiki, psychologii lub socjologii) | 4 | |
radca prawny | według odrębnych przepisów | |||||
6 | Główny organizator Komendy Głównej OHP | XV-XVII | 7 | wyższe | 8 | |
pełnomocnik ds. ochrony informacji niejawnych i spraw obronnych | według odrębnych przepisów | |||||
7 | Zastępca głównego księgowego | XV-XVII | 7 | wyższe | 3 | |
8 | Kierownik warsztatu | XIV-XVII | 7 | wyższe | 4 | |
9 | Kierownik internatu, zastępca komendanta hufca pracy, zastępca kierownika ośrodka szkolenia i wychowania | XIV-XVI | 6 | wyższe (kierunek studiów w zakresie pedagogiki, psychologii lub socjologii) | 3 | |
psycholog | według odrębnych przepisów | |||||
10 | Pedagog | XIII-XV | 6 | wyższe (kierunek studiów w zakresie pedagogiki, psychologii lub socjologii) | 4 | |
11 | Kierownik wydziału (zespołu), kierownik rejonowego ośrodka szkolenia zawodowego młodzieży | XII-XVI | 8 | wyższe | 4 | |
12 | Główny specjalista w Komendzie Głównej OHP | XII-XVI | - | wyższe | 7 | |
13 | Starszy: specjalista, księgowy w Komendzie Głównej OHP, główny specjalista w komendzie wojewódzkiej OHP | XII-XV | - | wyższe | 6 | |
administrator bezpieczeństwa informacji (inspektor ochrony danych) w komendzie wojewódzkiej OHP, Centrum Kształcenia i Wychowania, Ośrodku Szkolenia Zawodowego | według odrębnych przepisów | |||||
14 | Starszy wychowawca, kierownik świetlicy środowiskowej | XII-XIV | 5 | wyższe (kierunek studiów w zakresie pedagogiki, psychologii lub socjologii) | 4 | |
15 | Duszpasterz | XI-XV | 6 | według odrębnych przepisów | ||
16 | Specjalista w Komendzie Głównej OHP, starszy: specjalista, księgowy w komendzie wojewódzkiej OHP, główny specjalista inny niż wymieniony w lp. 12 i 13 | XI-XIV | - | wyższe | 3 | |
17 | Doradca zawodowy | X-XIV | - | wyższe | rok w zakresie poradnictwa zawodowego | |
doradca zawodowy - stażysta | IX-XI | - | wyższe | - | ||
średnie | 1 | |||||
18 | Specjalista do spraw programów | X-XIV | - | wyższe | rok w zakresie przygotowania, realizacji i oceniania realizacji programów rynku pracy | |
specjalista do spraw programów - stażysta | IX-XI | - | wyższe | - | ||
średnie | 1 | |||||
19 | Starszy specjalista inny niż wymieniony w lp. 13 i 16 | X-XIV | - | wyższe | 2 | |
20 | Wychowawca | X-XIII | 5 | wyższe (kierunek studiów w zakresie pedagogiki, psychologii lub socjologii) | 2 | |
21 | Pośrednik pracy | IX-XIII | - | wyższe | rok w zakresie pośrednictwa pracy | |
Pośrednik pracy - stażysta | IX-XI | - | wyższe | - | ||
średnie | 1 | |||||
22 | Specjalista do spraw rozwoju zawodowego | IX-XIII | - | wyższe | rok w zakresie organizacji szkoleń | |
specjalista do spraw rozwoju zawodowego - stażysta | IX-XI | - | wyższe | - | ||
średnie | 1 | |||||
23 | Doradca EURES | IX-XIII | - | wyższe oraz znajomość języka angielskiego na poziomie B1 oraz ukończenie szkoleń określonych w odrębnych przepisach | rok w zakresie pośrednictwa pracy lub poradnictwa zawodowego | |
asystent EURES | IX-XI | - | wyższe | - | ||
średnie | 1 | |||||
24 | Starszy inspektor, specjalista | IX-XIII | - | wyższe | 2 | |
średnie | 3 | |||||
25 | Młodszy wychowawca | IX-XI | - | wyższe (kierunek studiów w zakresie pedagogiki, psychologii lub socjologii) | - | |
26 | Księgowy, inspektor | IX-XI | - | średnie | - | |
27 | Starszy referent, kasjer | IX-XI | - | średnie | 1 | |
28 | Instruktor praktycznej nauki zawodu | VIII-XI | 5 | według odrębnych przepisów | ||
29 | Instruktor szkolenia zawodowego | VIII-XI | - | |||
30 | Referent | V-VIII | - | średnie | - | |
Pracownicy zatrudnieni na stanowiskach pomocniczych | ||||||
1 | Kierownik administracyjny | IX-XIV | 3 | średnie | 3 | |
2 | Kierowca | IX-XI | - | według odrębnych przepisów | ||
3 | Konserwator | IX-X | - | zasadnicze | 2 | |
4 | Starszy recepcjonista, kucharz | VIII-X | - | średnie | 2 | |
5 | Starszy magazynier | VIII-IX | - | średnie | 1 | |
6 | Elektryk | VIII-IX | - | zasadnicze | - | |
7 | Mechanik | VII-X | - | zasadnicze | 3 | |
8 | Recepcjonista | VII-IX | - | średnie | - | |
pokojowa | podstawowe | - | ||||
9 | Magazynier | VII-VIII | - | zasadnicze | 1 | |
10 | Pracownik gospodarczy | V-VII | - | podstawowe | - | |
11 | Portier, dozorca | IV-V | - | podstawowe | - | |
12 | Pomoc kuchenna | III-X | - | zasadnicze | - | |
13 | Sprzątaczka | III-V | - | podstawowe | - |
III. (uchylona)
IV.9) Pracowników zatrudnionych w Głównej Bibliotece Pracy i Zabezpieczenia Społecznego
Lp. | Stanowisko | Kategoria zaszeregowania | Stawka dodatku funkcyjnego do | Wymagane kwalifikacje | |
wykształcenie | liczba lat pracy | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
Bibliotekarze i pracownicy służby bibliotecznej | |||||
1 | Kierownik sekcji/ośrodka | XIII-XXII | 1 | wyższe z uzyskaniem kwalifikacji drugiego stopnia | 8 |
2 | Starszy kustosz | XVIII-XX | - | według odrębnych przepisów | |
3 | Główny specjalista | XVIII-XX | - | wyższe z uzyskaniem kwalifikacji drugiego stopnia | 6 |
4 | Kustosz | XV-XVIII | - | według odrębnych przepisów | |
5 | Starszy specjalista | XIII-XVI | - | wyższe z uzyskaniem kwalifikacji drugiego stopnia | - |
wyższe z uzyskaniem kwalifikacji pierwszego stopnia | 4 | ||||
6 | Starszy bibliotekarz | XIII-XV | - | według odrębnych przepisów | |
7 | Specjalista | XI-XIV | - | wyższe z uzyskaniem kwalifikacji pierwszego stopnia | - |
8 | Bibliotekarz | XI-XIII | - | według odrębnych przepisów | |
9 | Młodszy bibliotekarz | X-XI | - | według odrębnych przepisów | |
10 | Magazynier biblioteczny | IX-X | - | średnie | - |
Pracownicy administracyjni i obsługi technicznej | |||||
1 | Kierownik sekcji | XV-XXII | - | wyższe | 9 |
2 | Główny specjalista | XV-XVIII | - | wyższe | 7 |
3 | Starszy specjalista | XIII-XVI | - | wyższe | 5 |
4 | Specjalista | XI-XIV | - | średnie | 5 |
5 | Starszy księgowy, operator obsługi i naprawy urządzeń technicznych (audiowizualnych i komputerowych) | X-XIII | - | średnie | 4 |
6 | Księgowy, starszy referent, operator obsługi i naprawy urządzeń technicznych (audiowizualnych i komputerowych) | IX-XI | - | średnie | 2 |
7 | Kierowca | VII-VIII | - | według odrębnych przepisów | |
8 | Referent, kasjer, magazynier, sekretarka | VI-VIII | - | średnie | - |
9 | Pomocnik biblioteczny | V-VII | - | zawodowe | - |
V. (uchylona)
Va.10) Pracowników zatrudnionych w Centrum Projektów Europejskich
Lp. | Stanowisko | Kategoria zaszeregowania | Stawka dodatku funkcyjnego do | Wymagane kwalifikacje | |
wykształcenie | liczba lat pracy | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
1 | Kierownik Wspólnego Sekretariatu Technicznego | XIV-XV | 10 | wyższe | 4 |
2 | Naczelnik wydziału, doradca | XI-XV | 10 | wyższe | 3 |
audytor wewnętrzny, radca prawny | według odrębnych przepisów | ||||
3 | Zastępca kierownika Wspólnego Sekretariatu Technicznego, zastępca naczelnika wydziału, ekspert | XIII-XIV | 9 | wyższe | 3 |
4 | Koordynator: sekcji, zespołu, główny specjalista | X-XII | 7 | wyższe | 3 |
5 | Starszy specjalista | VIII-XI | 4 | wyższe | 2 |
średnie | 8 | ||||
informatyk | wyższe | - | |||
6 | Specjalista | VII-X | - | wyższe | 2 |
średnie | 6 | ||||
7 | Starszy: księgowy, inspektor | VI-VIII | - | wyższe | 1 |
średnie | 4 | ||||
8 | Księgowy, inspektor | III-VII | - | średnie | - |
9 | Kierownik: kancelarii, archiwum | V-VI | - | średnie | 2 |
10 | Sekretarka, recepcjonistka, asystent | II-VI | - | średnie | - |
11 | Kierowca samochodu osobowego | I-IV | - | według odrębnych przepisów |
Vb. Pracowników zatrudnionych w Rządowym Centrum Bezpieczeństwa
Lp. | Stanowisko | Kategoria zaszeregowania | Stawka dodatku funkcyjnego do | Wymagane kwalifikacje | |
wykształcenie | liczba lat pracy | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
1 | Doradca | XV-XVII | 9 | wyższe | 5 |
2 | Naczelnik (szef) wydziału | XIV-XVII | 8 | wyższe | 5 |
3 | Kierownik (szef) zespołu | XI-XIV | 7 | wyższe | 4 |
4 | Kierownik (szef) sekcji | X-XIII | 6 | wyższe | 3 |
5 | Główny specjalista, starszy informatyk | IX-XII | 5 | wyższe | 3 |
6 | Starszy specjalista | VIII-XI | 4 | wyższe | 2 |
średnie | |||||
7 | Specjalista, informatyk | VI-IX | 3 | średnie | 1 |
8 | Referent | III-VI | - | średnie | - |
Vc. Pracowników zatrudnionych w Centrum Informatycznym Edukacji
Lp. | Stanowisko | Kategoria zaszeregowania | Stawka dodatku funkcyjnego do | Wymagane kwalifikacje | |
wykształcenie | liczba lat pracy | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
1 | Kierownik zakładu, Kierownik wydziału, ekspert | XI-XII | 10 | wyższe | 6 |
2 | Zastępca kierownika zakładu, zastępca kierownika wydziału, kierownik projektu, główny specjalista, analityk, administrator sieci | X-XI | 8 | wyższe | 5 |
radca prawny | według odrębnych przepisów | ||||
3 | Kierownik sekcji, kierownik zespołu, administrator systemu, koordynator | IX-X | 6 | wyższe | 5 |
4 | Starszy specjalista, konsultant | VIII-IX | 5 | wyższe | 5 |
5 | Specjalista | VII-VIII | 4 | wyższe | 4 |
średnie | 5 | ||||
6 | Projektant, starszy księgowy | VI-VII | - | wyższe | 3 |
średnie | 4 | ||||
7 | Starszy programista, starszy informatyk, samodzielny referent | V-VI | - | wyższe | 2 |
średnie | 3 | ||||
8 | Programista, informatyk, starszy referent, starszy technik | IV-V | - | wyższe | 1 |
średnie | 2 | ||||
9 | Technik, księgowy | III-IV | - | średnie | 1 |
10 | Młodszy programista, młodszy informatyk | II-III | - | wyższe | - |
średnie | 1 | ||||
11 | Młodszy technik, referent | I-II | - | średnie | - |
Vd. (uchylona)
Ve.11) Pracowników zatrudnionych w Centrum Informatyki Resortu Finansów
Lp. | Stanowisko | Kategoria zaszeregowania | Stawka dodatku funkcyjnego do | Wymagane kwalifikacje | |
wykształcenie | liczba lat pracy | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
1 | Kierownik: biura, wydziału, oddziału, obiektu, dyrektor: departamentu, pionu, regionu, zastępca dyrektora: departamentu, pionu, regionu | XIII-XV | 10 | wyższe | 5 |
2 | Kierownik: zespołu, sekcji, projektu | XII-XIV | 9 | wyższe | 4 |
3 | Zastępca kierownika: biura, wydziału, obiektu, zespołu, sekcji, projektu | IX-XIV | 8 | wyższe | 4 |
4 | Główny: specjalista, architekt | IX-XIV | 6 | wyższe | 5 |
radca prawny | według odrębnych przepisów | ||||
5 | Zastępca głównego księgowego | X-XIII | 6 | wyższe | 3 |
średnie | 6 | ||||
6 | Pełnomocnik ds. ochrony informacji niejawnych, audytor | IX-XIII | 6 | według odrębnych przepisów | |
7 | Administrator, architekt | IX-XIII | - | wyższe | 3 |
8 | Główny energetyk, inspektor bezpieczeństwa teleinformatycznego | VIII-XII | 5 | wyższe | 3 |
9 | Starszy: specjalista, informatyk, programista, analityk, projektant | VII-XIII | - | wyższe | 3 |
10 | Programista | VII-XII | - | wyższe | 1 |
średnie | 3 | ||||
11 | Specjalista, informatyk, analityk, projektant | VI-XI | - | wyższe | 1 |
średnie | 3 | ||||
12 | Kierownik: kancelarii materiałów niejawnych, kancelarii tajnej, archiwum | V-VIII | 2 | wyższe | 1 |
średnie | 2 | ||||
13 | Energetyk | V-VIII | - | wyższe | 1 |
średnie | 2 | ||||
14 | Starszy: inspektor, technik, archiwista | IV-VII | - | średnie | 2 |
15 | Inspektor, młodszy administrator, technik, młodszy informatyk | III-VI | - | średnie | - |
16 | Referent, sekretarka, archiwista, magazynier | II-IV | - | średnie | - |
17 | Konserwator, sprzątaczka, pracownik gospodarczy | I-III | - | zawodowe lub podstawowe | - |
kierowca | według odrębnych przepisów |
Vf. Pracowników zatrudnionych w Krajowej Szkole Skarbowości
Lp. | Stanowisko | Kategoria zaszeregowania | Stawka dodatku funkcyjnego do | Wymagane kwalifikacje | |
wykształcenie | liczba lat pracy | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
1 | Kierownik filii | XIII-XVI | - | wyższe | 5 |
2 | Kierownik działu | XII-XV | - | wyższe | 5 |
3 | Koordynator, główny specjalista | IX-XIV | - | wyższe | 4 |
radca prawny | według odrębnych przepisów | ||||
4 | Kierownik: zespołu, projektu, sekcji, zmiany | VIII-XIII | - | wyższe | 3 |
5 | Starszy: specjalista, archiwista, księgowy | VII-XII | - | wyższe | 3 |
6 | Archiwista | II-IV | - | średnie | 3 |
7 | Specjalista, analityk, informatyk | VI-XI | - | wyższe | 3 |
średnie | 4 | ||||
8 | Starszy: referent, recepcjonista | V-X | - | wyższe | 2 |
9 | Samodzielny referent, księgowy, asystentka | IV-IX | - | wyższe | 1 |
średnie | - | ||||
10 | Instruktor | III-VIII | - | wyższe | 1 |
11 | Referent, technik, magazynier, recepcjonista | II-VII | - | średnie | - |
Pracownicy zatrudnieni na stanowiskach pomocniczych, obsługi, przy sporządzaniu i wydawaniu posiłków | |||||
1 | Konserwator, sprzątaczka, pokojowa, pracownik gospodarczy | I-III | - | zasadnicze lub podstawowe | - |
kierowca | według odrębnych przepisów | ||||
2 | Szef kuchni, szef zmiany | IV-VI | - | średnie | 1 |
3 | Kuchmistrz | III-V | - | zasadnicze | - |
4 | Starszy kelner | III-V | - | zasadnicze | 1 |
5 | Kucharz, kelner | II-IV | - | zasadnicze | - |
6 | Młodszy: kucharz, kelner, pomoc kuchenna | I-III | - | zasadnicze lub podstawowe | - |
Vg. Pracowników zatrudnionych w Centrum Projektów Polska Cyfrowa
Lp. | Stanowisko | Kategoria zaszeregowania | Stawka dodatku funkcyjnego do | Wymagane kwalifikacje | |
wykształcenie | liczba lat pracy | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
1 | Dyrektor departamentu | XIII-XV | 8 | wyższe | 5 |
2 | Dyrektor biura, naczelnik wydziału | XI-XV | 7 | wyższe | 3 |
radca prawny | 6 | według odrębnych przepisów | |||
3 | Kierownik sekcji, główny specjalista | IX-XI | 6 | wyższe | 3 |
4 | Starszy specjalista | VII-X | - | wyższe | 2 |
5 | Specjalista | V-IX | - | wyższe | 1 |
6 | Młodszy specjalista, administrator | IV-VIII | - | średnie | 1 |
7 | Asystent dyrektora | IV-VII | - | średnie | - |
8 | Kierowca | III-VI | - | według odrębnych przepisów | |
9 | Zaopatrzeniowiec | I-II | - | średnie | - |
10 | Pomoc biurowa | I | - | średnie | - |
VI. Pracowników wojewódzkich zespołów do spraw orzekania o niepełnosprawności
Lp. | Stanowisko | Kategoria zaszeregowania | Stawka dodatku funkcyjnego do | Wymagane kwalifikacje | |
wykształcenie | liczba lat pracy | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
1 | Przewodniczący wojewódzkiego zespołu do spraw orzekania o niepełnosprawności | XV-XIX | 7 | według odrębnych przepisów | |
2 | Przewodniczący składu orzekającego o niepełnosprawności | XIV-XVIII | 6 | ||
3 | Sekretarz wojewódzkiego zespołu do spraw orzekania o niepełnosprawności | XIII-XVII | 5 | według odrębnych przepisów | |
4 | Członkowie wojewódzkiego zespołu do spraw orzekania o niepełnosprawności (lekarz, psycholog, pedagog, doradca zawodowy, pracownik socjalny) | XIII-XVI | 4 |
VII. Pracowników wewnętrznej służby ochrony
Lp. | Stanowisko | Kategoria zaszeregowania | Stawka dodatku funkcyjnego do | Wymagane kwalifikacje | |
wykształcenie | liczba lat pracy | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
1 | Szef ochrony | XI-XIV | 5 | według odrębnych przepisów | |
2 | Zastępca szefa ochrony | X-XII | 4 | ||
3 | Dowódca zmiany | IX-XI | 3 | ||
4 | Starszy wartownik - konwojent | VI-IX | - | ||
5 | Wartownik - konwojent | V-VII | - | ||
6 | Młodszy wartownik - konwojent | IV-VI | - |
VIII. Pracowników innych niż wymienieni w tabelach I-VII
Lp. | Stanowisko | Kategoria zaszeregowania | Stawka dodatku funkcyjnego do | Wymagane kwalifikacje1) | |
wykształcenie | liczba lat pracy | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
1 | Dyrektor Biura Rady Dialogu Społecznego | XVIII-XIX | 8 | wyższe | 6 |
kierownik oddziału zamiejscowego, filii, zakładu | XVII-XVIII | ||||
2 | Zastępca kierownika zakładu | XVI-XVII | 6 | wyższe | 6 |
3 | Zastępca głównego księgowego | XIV-XVII | 8 | wyższe | 6 |
4 | Główny specjalista | XIV-XVII | 6 | wyższe | 6 |
rzecznik patentowy, radca prawny | według odrębnych przepisów | ||||
512) | Kierownik: laboratorium, działu, wydziału | XVI-XVII | 5 | wyższe | 5 |
administrator bezpieczeństwa informacji (inspektor ochrony danych) | według odrębnych przepisów | ||||
6 | Kierownik: zespołu, pracowni, analityk systemu, kierownik punktu żywienia | XIII-XVI | 52) | wyższe | 5 |
starszy inspektor nadzoru inwestorskiego | wyższe i uprawnienia budowlane | ||||
7 | Zastępca kierownika działu, kierownik samodzielnej sekcji | XII-XV | 5 | wyższe | 5 |
starszy: specjalista, redaktor techniczny, grafik, mechanik, programista, technolog, projektant, elektronik, informatyk, sekretarz redakcji | - | ||||
8 | Inspektor nadzoru inwestorskiego | XI-XIV | - | średnie i uprawnienia budowlane | 5 |
9 | Kierownik: sekcji, zmiany | XI-XIV | 4 | średnie | 6 |
10 | Kierownik: internatu, stołówki, bufetu | XI-XIV | 3 | średnie | 4 |
11 | Specjalista | XI-XIV | - | wyższe | 3 |
12 | Starszy: technik, laborant | IX-XIV | - | średnie | 5 |
13 | Zastępca kierownika stołówki | IX-XIII | - | średnie | 4 |
14 | Kierownik: warsztatu, stacji obsługi, transportu, magazynu, biblioteki | X-XIII | 4 | średnie | 4 |
starszy: dokumentalista, redaktor, operator systemu, mechanik, instruktor, samodzielny referent, technik, projektant, informatyk, laborant | - | ||||
starszy bibliotekarz | według odrębnych przepisów | ||||
15 | Technolog | VIII-XIII | - | średnie | 3 |
16 | Bibliotekarz | IX-XII | - | według odrębnych przepisów | |
17 | Zastępca kierownika: warsztatu, stacji obsługi, kierownik garaży | IX-XII | 2 | średnie | 4 |
starszy: inspektor, operator elektronicznych maszyn cyfrowych, księgowy, planista, ekonomista, magazynier, fotograf, kasjer, dokumentalista, programista, operator systemu |
| ||||
18 | Inspektor, redaktor, grafik, redaktor techniczny, korektor, kalkulator, zaopatrzeniowiec, magazynier, ratownik wodny, elektronik, księgowy, kasjer | VIII-XI | - | średnie | 3 |
19 | Starszy: archiwista, referent, operator urządzeń przygotowania danych, planista, ekonomista, fotograf, sekretarka, dyspozytor taboru samochodowego, kontroler techniczny, przewodnik turystyczny | VIII-X | - | średnie | 2 |
20 | Intendent | VI-X | - | średnie | 2 |
21 | Kierownik: kancelarii, kancelarii tajnej, archiwum | VII-IX | 2 | średnie | 3 |
operator elektronicznej techniki obliczeniowej, kontroler przygotowania danych, starsza maszynistka, młodszy: programista, elektronik, technolog, mechanik | - | ||||
22 | Referent, archiwista, maszynistka, operator, starsza: telefonistka, teletypistka | VII-VIII | - | średnie | - |
23 | Operator urządzeń przygotowania danych | VII-VIII | - | podstawowe | 2 |
24 | Pracownik kancelarii | IV-VIII | - | średnie | - |
podstawowe | 2 | ||||
25 | Młodszy bibliotekarz | VI-VII | - | według odrębnych przepisów | |
26 | Młodszy: technik, dokumentalista, telefonistka, teletypistka | V-VII | - | średnie | - |
27 | Młodszy: ratownik wodny, operator urządzeń przygotowania danych | V-VII | - | podstawowe | - |
28 | Młodsza: telefonistka, teletypistka | IV-VI | - | podstawowe i umiejętność wykonywania czynności | - |
Pracownicy zatrudnieni przy sporządzaniu i wydawaniu posiłków | |||||
1 | Szef kuchni | IX-XIII | 2 | średnie | 4 |
2 | Kuchmistrz, mistrz: garmażeryjny, cukierniczy, kelnerski | VIII-XII | - | średnie | 4 |
3 | Barman | VII-IX | - | średnie | 2 |
4 | Sprzedawca, dietetyk, starszy kelner | VI-IX | - | średnie | 3 |
kucharz, garmażer, cukiernik | zasadnicze | 2 | |||
5 | Starszy bufetowy, młodszy kucharz, kelner | V-VIII | - | zasadnicze | 1 |
6 | Bufetowy, wykwalifikowana pomoc kuchenna | III-VII | - | zasadnicze | - |
7 | Młodszy kelner, kawiarka | II-VI | - | zasadnicze | - |
8 | Pomoc: kuchenna, bufetowa | I-V | - | podstawowe | - |
Pracownicy zatrudnieni na stanowiskach pomocniczych i obsługi | |||||
1 | Starszy rzemieślnik - specjalista | X-XII | - | średnie | 4 |
2 | Maszynista offsetowy | VII-XII | - | zasadnicze | 2 |
3 | Rzemieślnik - specjalista, operator maszyn cyfrowych | IX-XI | - | zasadnicze | 3 |
kierowca autobusu | według odrębnych przepisów | ||||
4 | Mechanik samochodowy, kserografista, konserwator maszyn | IX-X | - | zasadnicze | 2 |
5 | Kierowca | VII-X | - | według odrębnych przepisów | |
6 | Rzemieślnik (np. ślusarz, spawacz, elektryk, stolarz, tapicer, szklarz, introligator itp.), elektronik, ogrodnik, palacz c.o. | VIII-IX | - | zasadnicze lub tytuł czeladnika lub mistrza w zawodzie | - |
7 | Operator urządzeń powielających lub offsetowych, recepcjonista | VII-VIII | - | podstawowe | - |
8 | Robotnik: gospodarczy, transportowy, zieleni itp., starsza pokojowa | IV-VII | - | podstawowe | - |
9 | Pomocnik rzemieślnika | III-VI | - | podstawowe i przyuczenie do zawodu | - |
praczka, prasowaczka, szwaczka, powielaczowy | podstawowe | - | |||
10 | Starszy: dźwigowy, portier, pokojowa | IV-V | - | ||
11 | Portier, dozorca, szatniarz, dźwigowy, woźny, sprzątaczka, pomocnik palacza | II-IV | - | podstawowe | - |
12 | Goniec | I-III | - | ||
Pracownicy w zakładach prowadzących działalność poligraficzną i wydawniczą | |||||
1 | Maszynista maszyn offsetowych zwojowych | VII-XII | - | zasadnicze | 3 |
2 | Elektronik-konserwator, organizator przetwarzania składu komputerowego, składacz komputerowego systemu składu, kopista offsetowy, maszynista typograficzny arkuszowy, maszynista maszyn offsetowych arkuszowych, montażysta składu, fotoretuszer, fotograf, retuszer, naświetlacz składu komputerowego, składacz ręczny, montażysta offsetowy, maszynista maszyn druku cyfrowego, introligator: galanteryjny, przemysłowy | VII-XII | - | zasadnicze | 3 |
3 | Mechanik | V-XII | - | zasadnicze | 2 |
4 | Monter-konserwator maszyn poligraficznych | VI-XI | - | zasadnicze | 2 |
5 | Składacz na aparatach pisząco-kodujących | VII-X | - | zasadnicze | 1 |
6 | Elektromonter, operator rysografu | V-X | - | zasadnicze | 1 |
7 | Krajacz | IV-X | - | podstawowe | - |
8 | Szlifierz ostrzarz | V-IX | - | podstawowe | - |
9 | Kompletator składu komputerowego | VI-VIII | - | podstawowe | - |
10 | Belowacz makulatury, pracownik: magazynowy, transportowy, w ekspedycji, operator: maszyn powielających, kserograficznych | IV-VIII | - | podstawowe | - |
11 | Operator maszyn: introligatorskich, offsetowych, typograficznych, druku cyfrowego, odbieracz przy maszynach drukujących | IV-VII | - | podstawowe | - |
12 | Liczarka, pomocnik | IV-VI | - | podstawowe | - |
1) Wymagane kwalifikacje dla pracowników służby bezpieczeństwa i higieny pracy określają odrębne przepisy.
2) Dodatek funkcyjny przysługuje w czasie wykonywania nadzoru inwestorskiego.
Załącznik nr 4
WARUNKI KORZYSTANIA Z BEZPŁATNYCH LUB CZĘŚCIOWO ODPŁATNYCH POSIŁKÓW
I. Pracownicy zatrudnieni w domach wczasowych
1. Posiłki przysługują następującym pracownikom zatrudnionym w domach wczasowych:
1) pracownikom kuchni oraz kelnerom - bezpłatnie;
2) pracownikom domów wczasowych niewymienionym w pkt 1 - za odpłatnością w wysokości 50% stawki żywienia pracowników.
2. Dzienna stawka żywienia dla pracownika domu wczasowego wynosi 60% stawki obowiązującej dla wczasowicza, z podziałem na:
1) śniadanie - 12%;
2) obiad - 30%;
3) kolację - 18%.
3. Z posiłków, o których mowa w ust. 1, pracownik może korzystać:
1) w czasie wykonywania pracy w domu wczasowym w 8-godzinnym czasie pracy - z dwóch posiłków wydawanych w tym czasie; w przypadku wydłużonego czasu wykonywania pracy pracownikowi przysługują posiłki wydawane w tych godzinach pracy;
2) w okresie przygotowań do sezonu letniego i zimowego, przerw międzysezonowych lub międzyturnusowych, trwających nie dłużej niż 7 dni - z dwóch posiłków (śniadanie, obiad);
3) w dniach wolnych od pracy i w czasie choroby, trwających nie dłużej niż 3 dni - z dwóch posiłków (śniadanie, obiad).
4. Z posiłków spożywanych poza godzinami pracy pracownik może korzystać na warunkach pełnej odpłatności stawki żywienia pracownika.
5. Posiłki dla pracowników mogą być przyrządzane we wspólnej kuchni, lecz oddzielnie rozliczone dla pracowników i oddzielnie dla wczasowiczów.
II. Pracownicy zatrudnieni w stołówkach i bufetach pracowniczych wchodzących w skład stołówek
1. Pracownikowi bezpośrednio zatrudnionemu przy sporządzaniu posiłków w stołówce lub bufecie pracowniczym przysługują dwa posiłki na warunkach odpłatności w dniach wykonywania pracy.
2. Odpłatność pracownika, o której mowa w ust. 1, wynosi 50% wartości surowców zużytych do przygotowania posiłków obliczonej w cenach detalicznych.
1) Obecnie działem administracji rządowej - praca kieruje Minister Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 6 czerwca 2019 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej (Dz. U. poz. 1054).
2) Dodany przez § 1 pkt 1 rozporządzenia Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 3 września 2018 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie warunków wynagradzania za pracę i przyznawania innych świadczeń związanych z pracą dla pracowników zatrudnionych w niektórych państwowych jednostkach budżetowych (Dz. U. poz. 1768), które weszło w życie z dniem 28 września 2018 r.
3) Zmiany wymienionego rozporządzenia zostały ogłoszone w Dz. U. z 1997 r. poz. 191, z 1998 r. poz. 235, z 1999 r. poz. 61 i 353, z 2000 r. poz. 331, z 2001 r. poz. 380, z 2003 r. poz. 207, z 2004 r. poz. 432, z 2005 r. poz. 347 oraz z 2006 r. poz. 296.
4) Zmiany wymienionego rozporządzenia zostały ogłoszone w Dz. U. z 1997 r. poz. 189, z 1998 r. poz. 252, z 1999 r. poz. 354, z 2000 r. poz. 330, z 2001 r. poz. 381, z 2003 r. poz. 209, z 2004 r. poz. 431, z 2005 r. poz. 352 oraz z 2006 r. poz. 298.
5) Zmiany wymienionego rozporządzenia zostały ogłoszone w Dz. U. z 1997 r. poz. 244, z 1998 r. poz. 247, z 1999 r. poz. 349, z 2000 r. poz. 335, z 2001 r. poz. 375, z 2003 r. poz. 210, z 2004 r. poz. 419, z 2005 r. poz. 350 i 1167 oraz z 2006 r. poz. 297.
6) Rozporządzenie zostało ogłoszone w dniu 14 maja 2008 r.
7) W brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 rozporządzenia Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 21 marca 2019 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie warunków wynagradzania za pracę i przyznawania innych świadczeń związanych z pracą dla pracowników zatrudnionych w niektórych państwowych jednostkach budżetowych (Dz. U. poz. 593), które weszło w życie z dniem 1 kwietnia 2019 r.
8) Tabela w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 lit. a rozporządzenia, o którym mowa w odnośniku 2.
9) Tabela w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 lit. b rozporządzenia, o którym mowa w odnośniku 2.
10) Tabela w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 rozporządzenia, o którym mowa w odnośniku 7.
11) Tabela w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 lit. c rozporządzenia, o którym mowa w odnośniku 2.
12) W brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 lit. d rozporządzenia, o którym mowa w odnośniku 2.
- Data ogłoszenia: 2019-10-23
- Data wejścia w życie: 2019-10-23
- Data obowiązywania: 2021-07-22
- Dokument traci ważność: 2021-11-21
- ROZPORZĄDZENIE MINISTRA RODZINY, PRACY I POLITYKI SPOŁECZNEJ z dnia 20 maja 2020 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków wynagradzania za pracę i przyznawania innych świadczeń związanych z pracą dla pracowników zatrudnionych w niektórych państwowych jednostkach budżetowych
- ROZPORZĄDZENIE MINISTRA ROZWOJU, PRACY I TECHNOLOGII z dnia 8 lipca 2021 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków wynagradzania za pracę i przyznawania innych świadczeń związanych z pracą dla pracowników zatrudnionych w niektórych państwowych jednostkach budżetowych
REKLAMA
Dziennik Ustaw
REKLAMA
REKLAMA