REKLAMA
Dziennik Ustaw - rok 2019 poz. 1157
ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA GOSPODARKI MORSKIEJ I ŻEGLUGI ŚRÓDLĄDOWEJ1)
z dnia 11 czerwca 2019 r.
w sprawie sposobu podziału środków finansowych przeznaczonych na utrzymanie i rozwój potencjału dydaktycznego oraz potencjału badawczego, a także na zadania związane z utrzymaniem statków szkolnych i specjalistycznych ośrodków szkoleniowych kadr morskich, znajdujących się w dyspozycji ministra właściwego do spraw gospodarki morskiej
Na podstawie art. 462 ust. 2 pkt 1–3 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz. U. poz. 1668, z późn. zm.2)) zarządza się, co następuje:
§ 1. [Zakres regulacji]
1) art. 365 pkt 1 lit. a-c i pkt 2 lit. a-d ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce, zwanej dalej „ustawą”, dla uczelni morskich;
2) art. 459 pkt 6 ustawy, dla uczelni morskich kształcących kadry morskie.
§ 2. [Przeznaczanie środków finansowych]
2. Część uzupełniającą, nie większą niż 2% środków finansowych, o których mowa w § 1 pkt 1, przeznacza się na:
1) korekty wysokości subwencji wynikające z uwzględnienia nieprawidłowych danych przy podziale środków finansowych na utrzymanie i rozwój potencjału dydaktycznego oraz potencjału badawczego;
2) zwiększenia wysokości subwencji, o których mowa w art. 368 ust. 8 pkt 1 i 2 oraz ust. 9 ustawy.
§ 3. [Sposób podziału środków finansowych dla uczelni morskich]
§ 4. [Wysokość subwencji]
§ 5. [Wysokość subwencji ze środków finansowych dla uczelni morskich]
1) w roku 2019:
a) w algorytmie określonym w ust. 1 załącznika nr 1 do rozporządzenia Dpi oznacza sumę dotacji, o których mowa w art. 94 ust. 1 pkt 7 ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym (Dz. U. z 2017 r. poz. 2183, z późn. zm.3)), w części przeznaczonej na dofinansowanie remontów domów oraz stołówek studenckich, art. 94 ust. 1 pkt 1 i 5 oraz art. 94b ust. 1 pkt 6 tej ustawy, dotacji, o której mowa w art. 18 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 30 kwietnia 2010 r. o zasadach finansowania nauki (Dz. U. z 2018 r. poz. 87), z wyłączeniem zwiększeń tej dotacji, i dotacji, o której mowa w art. 18 ust. 1 pkt 3 tej ustawy, przyznanych i-tej uczelni morskiej w roku 2018, w warunkach porównywalnych,
b) składnik studencki i-tej uczelni morskiej oblicza się według wzoru:
gdzie:
x – oznacza liczbę kierunków studiów stacjonarnych prowadzonych na określonym poziomie i profilu w i-tej uczelni morskiej,
ksk – oznacza wskaźnik kosztochłonności k-tego kierunku studiów stacjonarnych prowadzonych w i-tej uczelni morskiej ustalony zgodnie z przepisami wydanymi na podstawie art. 96 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym,
Lski – oznacza liczbę studentów studiów stacjonarnych na k-tym kierunku, poziomie i profilu w i-tej uczelni morskiej, z wyłączeniem cudzoziemców, według stanu na dzień 31 grudnia roku poprzedzającego rok przyznania subwencji,
y – oznacza liczbę stacjonarnych studiów doktoranckich rozpoczętych przed rokiem akademickim 2019/2020, prowadzonych w i-tej uczelni morskiej,
kdd – oznacza wskaźnik kosztochłonności d-tych stacjonarnych studiów doktoranckich rozpoczętych przed rokiem akademickim 2019/2020, prowadzonych w i-tej uczelni morskiej, ustalony zgodnie z przepisami wydanymi na podstawie art. 96 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym,
Ld_stypd,i – oznacza liczbę doktorantów, którzy rozpoczęli d-te stacjonarne studia doktoranckie przed rokiem akademickim 2019/2020, w i-tej uczelni morskiej, otrzymujących stypendia doktoranckie, z wyłączeniem osób zatrudnionych w ramach stosunku pracy w i-tej uczelni w charakterze nauczyciela akademickiego i cudzoziemców, według stanu na dzień 31 grudnia roku poprzedzającego rok przyznania subwencji,
Ldd,i – oznacza liczbę doktorantów, którzy rozpoczęli d-te stacjonarne studia doktoranckie przed rokiem akademickim 2019/2020, w i-tej uczelni morskiej, nieotrzymujących stypendiów doktoranckich albo otrzymujących zwiększenie stypendium doktoranckiego, o którym mowa w art. 286 ust. 1 ustawy z dnia 3 lipca 2018 r. – Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz. U. poz. 1669 oraz z 2019 r. poz. 39 i 534), z wyłączeniem osób zatrudnionych w ramach stosunku pracy w i-tej uczelni morskiej w charakterze nauczyciela akademickiego i cudzoziemców, według stanu na dzień 31 grudnia roku poprzedzającego rok przyznania subwencji,
Lbki – oznacza liczbę studentów studiów stacjonarnych nieprzypisanych do kierunku studiów w i-tej uczelni morskiej, z wyłączeniem cudzoziemców, według stanu na dzień 31 grudnia roku poprzedzającego rok przyznania subwencji,
di – oznacza wskaźnik dostępności dydaktycznej, obliczany według wzoru:
gdzie:
M – oznacza referencyjną sumę liczby doktorantów, którzy rozpoczęli studia doktoranckie przed rokiem akademickim 2019/2020, i liczby studentów, przypadających na nauczyciela akademickiego w uczelniach morskich,
SSRi – oznacza sumę liczby doktorantów, którzy rozpoczęli studia doktoranckie przed rokiem akademickim 2019/2020, i liczby studentów, przypadających na nauczyciela akademickiego w i-tej publicznej uczelni morskiej, obliczaną według wzoru:
gdzie:
Ssi – oznacza liczbę studentów studiów stacjonarnych w i-tej uczelni morskiej, według stanu na dzień 31 grudnia roku poprzedzającego rok przyznania subwencji,
Sni – oznacza liczbę studentów studiów niestacjonarnych w i-tej uczelni morskiej, według stanu na dzień 31 grudnia roku poprzedzającego rok przyznania subwencji,
Dsi – oznacza liczbę doktorantów w i-tej uczelni morskiej, którzy rozpoczęli stacjonarne studia doktoranckie przed rokiem akademickim 2019/2020, z wyłączeniem osób zatrudnionych w i-tej uczelni w ramach stosunku pracy w charakterze nauczyciela akademickiego, według stanu na dzień 31 grudnia roku poprzedzającego rok przyznania subwencji,
Dni – oznacza liczbę doktorantów w i-tej uczelni morskiej, którzy rozpoczęli niestacjonarne studia doktoranckie przed rokiem akademickim 2019/2020, z wyłączeniem osób zatrudnionych w i-tej uczelni morskiej w ramach stosunku pracy w charakterze nauczyciela akademickiego, według stanu na dzień 31 grudnia roku poprzedzającego rok przyznania subwencji,
Nai – oznacza przeciętną liczbę nauczycieli akademickich zatrudnionych w uczelni morskiej (w przeliczeniu na pełne etaty, z jednym miejscem po przecinku) w roku poprzedzającym rok przyznania subwencji,
n – oznacza liczbę uczelni morskich,
c) składnik kadrowy i-tej uczelni morskiej oblicza się według wzoru określonego w ust. 3 załącznika nr 1 do rozporządzenia, przy czym Lnai oblicza się według wzoru:
Lnai = 2,5Lprofi + 2Ldhi + 1,5Ldri + Lmgri + 3LZprofi
gdzie:
Lprofi – oznacza przeciętną liczbę nauczycieli akademickich zatrudnionych w roku poprzedzającym rok przyznania subwencji (w przeliczeniu na pełne etaty, z jednym miejscem po przecinku) w i-tej uczelni morskiej, posiadających tytuł profesora,
Ldhi – oznacza przeciętną liczbę nauczycieli akademickich zatrudnionych w roku poprzedzającym rok przyznania subwencji (w przeliczeniu na pełne etaty, z jednym miejscem po przecinku) w i-tej uczelni morskiej, posiadających stopień naukowy doktora habilitowanego,
Ldri – oznacza przeciętną liczbę nauczycieli akademickich zatrudnionych w roku poprzedzającym rok przyznania subwencji (w przeliczeniu na pełne etaty, z jednym miejscem po przecinku) w i-tej uczelni morskiej, posiadających stopień naukowy doktora,
Lmgri – oznacza przeciętną liczbę nauczycieli akademickich zatrudnionych w roku poprzedzającym rok przyznania subwencji (w przeliczeniu na pełne etaty, z jednym miejscem po przecinku) w i-tej uczelni morskiej, posiadających tytuł zawodowy magistra, magistra inżyniera albo równorzędny,
LZprofi – oznacza liczbę osób niebędących obywatelami polskimi posiadającymi tytuł profesora lub zatrudnionych na stanowisku profesora w innej uczelni, zagranicznej uczelni lub zagranicznej instytucji naukowej lub na stanowisku profesora instytutu w instytucie PAN, instytucie badawczym lub instytucie międzynarodowym, które w poprzednim roku akademickim przeprowadziły co najmniej 60 godzin zajęć dydaktycznych w i-tej uczelni morskiej (z wyłączeniem osób pozostających z i-tą uczelnią w stosunku pracy),
n – oznacza liczbę uczelni morskich,
d) wysokość subwencji dla i-tej uczelni morskiej na utrzymanie i rozwój potencjału dydaktycznego oraz potencjału badawczego nie może być niższa niż 99% sumy dotacji, o których mowa w art. 94 ust. 1 pkt 7 ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym, w części przeznaczonej na dofinansowanie remontów domów oraz stołówek studenckich, art. 94 ust. 1 pkt 1 i 5 oraz art. 94b ust. 1 pkt 6 tej ustawy, dotacji, o której mowa w art. 18 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 30 kwietnia 2010 r. o zasadach finansowania nauki, z wyłączeniem zwiększeń tej dotacji, i dotacji, o której mowa w art. 18 ust. 1 pkt 3 tej ustawy, przyznanych i-tej uczelni morskiej w roku 2018, w warunkach porównywalnych;
2) w latach 2020–2023 składnik studencki i-tej publicznej uczelni akademickiej oblicza się według wzoru określonego w pkt 1 lit. b, przy czym:
ksk – oznacza współczynnik kosztochłonności prowadzenia kształcenia na studiach stacjonarnych na k-tym kierunku, poziomie i profilu, prowadzonych w i-tej uczelni morskiej, ustalony zgodnie z przepisami wydanymi na podstawie art. 367 ust. 2 ustawy.
2. W latach 2019–2023 wartość poszczególnych parametrów i składników wymienionych we wzorach, o których mowa w załączniku nr 1 do rozporządzenia, wynosi:
1) 0,95 – dla stałej przeniesienia C;
2) 13 – dla parametru referencyjnej liczby doktorantów, którzy rozpoczęli studia doktoranckie przed rokiem akademickim 2019/2020, i liczby studentów, przypadających na nauczyciela akademickiego M;
3) 0,40 – dla wagi składnika studenckiego Ws;
4) 0,35 – dla wagi składnika kadrowego Wk;
5) 0,25 – dla wagi składnika badawczego Wb;
6) 0,00 – dla wagi składnika doktoranckiego Wd.
§ 6. [Wejście w życie]
Minister Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej: M. Gróbarczyk
1) Minister Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej kieruje działem administracji rządowej - gospodarka morska, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 13 grudnia 2017 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej (Dz. U. poz. 2324 oraz z 2018 r. poz. 100).
2) Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2018 r. poz. 2024 i 2245 oraz z 2019 r. poz. 276, 447, 534, 577, 730 i 823.
3) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2017 r. poz. 2201 oraz z 2018 r. poz. 138, 650, 730, 912, 1000, 1115 i 1693.
4) Niniejsze rozporządzenie było poprzedzone:
1) w zakresie sposobu podziału środków finansowych na utrzymanie i rozwój potencjału dydaktycznego oraz na zadania związane z utrzymaniem powietrznych statków szkolnych i specjalistycznych ośrodków szkoleniowych kadr morskich - rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 27 marca 2015 r. w sprawie sposobu podziału dotacji z budżetu państwa dla uczelni publicznych i niepublicznych (Dz. U. z 2017 r. poz. 2163),
2) w zakresie sposobu podziału środków finansowych na utrzymanie i rozwój potencjału badawczego - rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 11 września 2015 r. w sprawie sposobu ustalania wysokości dotacji i rozliczania środków finansowych na utrzymanie potencjału badawczego oraz na badania naukowe lub prace rozwojowe oraz zadania z nimi związane, służące rozwojowi młodych naukowców oraz uczestników studiów doktoranckich (Dz. U. poz. 1443 oraz z 2017 r. poz. 1495)
- które utraciły moc z dniem 1 października 2018 r. na podstawie art. 169 pkt 3 i 4 ustawy z dnia 3 lipca 2018 r. - Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz. U. poz. 1669 oraz z 2019 r. poz. 39 i 534).
Załączniki do rozporządzenia Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi
Śródlądowej z dnia 11 czerwca 2019 r. (poz. 1157)
Załącznik nr 1
SPOSÓB PODZIAŁU CZĘŚCI ZASADNICZEJ ŚRODKÓW FINANSOWYCH NA UTRZYMANIE I ROZWÓJ POTENCJAŁU DYDAKTYCZNEGO, A TAKŻE NA UTRZYMANIE I ROZWÓJ POTENCJAŁU BADAWCZEGO
1. Część zasadnicza środków finansowych na utrzymanie i rozwój potencjału dydaktycznego oraz potencjału badawczego dla uczelni morskich, zwana dalej „częścią zasadniczą”, dzielona jest według algorytmu:
gdzie:
Dui – oznacza wysokość subwencji na utrzymanie i rozwój potencjału dydaktycznego oraz potencjału badawczego, zwanych dalej „subwencją”, z części zasadniczej dla i-tej uczelni morskiej w danym roku,
F – oznacza kwotę przyjętą do obliczenia części zasadniczej dla uczelni morskich w danym roku,
Dpi – oznacza wysokość subwencji dla i-tej uczelni morskiej w poprzednim roku, w warunkach porównywalnych,
C – oznacza stałą przeniesienia,
Ws – oznacza wagę składnika studenckiego,
Si – oznacza składnik studencki i-tej uczelni morskiej,
Wk – oznacza wagę składnika kadrowego,
Ki – oznacza składnik kadrowy i-tej uczelni morskiej,
Wb – oznacza wagę składnika badawczego,
Bi – oznacza składnik badawczy i-tej uczelni morskiej,
Wd – oznacza wagę składnika doktoranckiego,
Di – oznacza składnik doktorancki i-tej uczelni morskiej,
n – oznacza liczbę uczelni morskich.
2. Składnik studencki i-tej uczelni morskiej oblicza się według wzoru:
gdzie:
x – oznacza liczbę kierunków studiów stacjonarnych prowadzonych na określonym poziomie i profilu w i-tej uczelni morskiej,
ksk – oznacza współczynnik kosztochłonności prowadzenia kształcenia na studiach stacjonarnych na k-tym kierunku, poziomie i profilu, prowadzonych w i-tej uczelni morskiej, ustalony zgodnie z przepisami wydanymi na podstawie art. 367 ust. 2 ustawy,
Lski – oznacza liczbę studentów studiów stacjonarnych na k-tym kierunku, poziomie i profilu w i-tej uczelni morskiej, z wyłączeniem cudzoziemców, według stanu na dzień 31 grudnia roku poprzedzającego rok przyznania subwencji,
Lbki – oznacza liczbę studentów studiów stacjonarnych nieprzypisanych do kierunku studiów w i-tej uczelni morskiej, z wyłączeniem cudzoziemców, według stanu na dzień 31 grudnia roku poprzedzającego rok przyznania subwencji,
di – oznacza wskaźnik dostępności dydaktycznej, obliczany według wzoru:
gdzie:
SSRi – oznacza liczbę studentów przypadających na nauczyciela akademickiego w i-tej uczelni morskiej, obliczaną według wzoru:
gdzie:
Ssi – oznacza liczbę studentów studiów stacjonarnych w i-tej uczelni morskiej, według stanu na dzień 31 grudnia roku poprzedzającego rok przyznania subwencji,
Sni – oznacza liczbę studentów studiów niestacjonarnych w i-tej uczelni morskiej, według stanu na dzień 31 grudnia roku poprzedzającego rok przyznania subwencji,
Nai – oznacza przeciętną liczbę nauczycieli akademickich zatrudnionych w i-tej uczelni morskiej (w przeliczeniu na pełne etaty, z jednym miejscem po przecinku) w roku poprzedzającym rok przyznania subwencji,
M – oznacza referencyjną liczbę studentów przypadających na nauczyciela akademickiego w grupie uczelni morskich,
n – oznacza liczbę uczelni morskich.
3. Składnik kadrowy i-tej uczelni morskiej oblicza się według wzoru:
gdzie:
Lnai – oznacza sumę kalkulacyjnych liczb nauczycieli akademickich w i-tej uczelni morskiej, obliczaną według wzoru:
Lnai = 2,5Lprofi + 2Lpui + 1,5Lai + Lpni + 3LZprofi
gdzie:
Lprofi – oznacza przeciętną liczbę nauczycieli akademickich zatrudnionych na stanowisku profesora w roku poprzedzającym rok przyznania subwencji (w przeliczeniu na pełne etaty, z jednym miejscem po przecinku) w i-tej uczelni morskiej,
Lpui – oznacza przeciętną liczbę nauczycieli akademickich zatrudnionych na stanowisku profesora uczelni w roku poprzedzającym rok przyznania subwencji (w przeliczeniu na pełne etaty, z jednym miejscem po przecinku) w i-tej uczelni morskiej,
Lai – oznacza przeciętną liczbę nauczycieli akademickich zatrudnionych na stanowisku adiunkta w roku poprzedzającym rok przyznania subwencji (w przeliczeniu na pełne etaty, z jednym miejscem po przecinku) w i-tej uczelni morskiej,
Lpni – oznacza przeciętną liczbę pozostałych nauczycieli akademickich zatrudnionych w roku poprzedzającym rok przyznania subwencji (w przeliczeniu na pełne etaty, z jednym miejscem po przecinku) w i-tej uczelni morskiej,
LZprofi – oznacza liczbę osób niebędących obywatelami polskimi posiadającymi tytuł profesora lub zatrudnionych na stanowisku profesora w innej uczelni, zagranicznej uczelni lub zagranicznej instytucji naukowej lub na stanowisku profesora instytutu w instytucie PAN, instytucie badawczym lub instytucie międzynarodowym, które w poprzednim roku akademickim przeprowadziły co najmniej 60 godzin zajęć dydaktycznych w i-tej uczelni morskiej (z wyłączeniem osób pozostających z i-tą uczelnią w stosunku pracy),
n – oznacza liczbę uczelni morskich.
4. Składnik badawczy i-tej uczelni morskiej oblicza się według wzoru:
gdzie:
y – oznacza liczbę dyscyplin naukowych, w których i-ta uczelnia morska prowadzi działalność naukową i w których posiada kategorię naukową wyższą niż C,
kdnj – oznacza współczynnik kosztochłonności prowadzenia działalności naukowej w j-tej dyscyplinie naukowej, określony w przepisach wydanych na podstawie art. 367 ust. 2 ustawy,
Ni,j – oznacza liczbę pracowników (w przeliczeniu na pełne etaty, z jednym miejscem po przecinku) w i-tej uczelni morskiej, prowadzących działalność naukową w j-tych dyscyplinach naukowych (z uwzględnieniem czasu pracy związanego z prowadzeniem działalności naukowej w poszczególnych dyscyplinach), w których i-ta uczelnia morska posiada kategorię naukową wyższą niż C, którzy złożyli oświadczenie, o którym mowa w art. 265 ust. 5 ustawy, według stanu na dzień 31 grudnia roku poprzedzającego rok przyznania subwencji,
Kj – oznacza wartość przypisaną j-tej dyscyplinie naukowej, wynoszącą:
1,25 – dla dyscyplin naukowych, w których i-ta uczelnia morska posiada kategorię naukową A+,
1,00 – dla dyscyplin naukowych, w których i-ta uczelnia morska posiada kategorię naukową A,
0,70 – dla dyscyplin naukowych, w których i-ta uczelnia morska posiada kategorię naukową B,
n – oznacza liczbę uczelni morskich.
5. Składnik doktorancki i-tej uczelni morskiej oblicza się według wzoru:
gdzie:
y – oznacza liczbę szkół doktorskich prowadzonych przez i-tą uczelnię morską,
Ldi,d – oznacza liczbę doktorantów w d-tej szkole doktorskiej prowadzonej przez i-tą uczelnię morską, z wyłączeniem osób zatrudnionych w ramach stosunku pracy w i-tej uczelni morskiej w charakterze nauczyciela akademickiego i cudzoziemców, według stanu na dzień 31 grudnia roku poprzedzającego rok przyznania subwencji,
kdnd – oznacza średni współczynnik kosztochłonności prowadzenia działalności naukowej w j-tych dyscyplinach naukowych, w których jest prowadzone kształcenie w d-tej szkole doktorskiej prowadzonej przez i-tą uczelnię morską, zaokrąglony w dół do jednego miejsca po przecinku, obliczany według wzoru:
gdzie:
l – oznacza liczbę dyscyplin naukowych, w których jest prowadzone kształcenie w d-tej szkole doktorskiej,
kj – oznacza współczynnik kosztochłonności prowadzenia działalności naukowej w j-tej dyscyplinie naukowej, określony w przepisach wydanych na podstawie art. 367 ust. 2 ustawy,
dd – oznacza sumę dyscyplin naukowych w których jest prowadzone kształcenie w d-tej szkole doktorskiej prowadzonej przez i-tą uczelnię morską,
n – oznacza liczbę uczelni morskich.
6. Dla poszczególnych parametrów i składników we wzorach, o których mowa w niniejszym załączniku, określa się następujące wartości:
1) 0,95 – dla stałej przeniesienia C;
2) 13 – dla parametru referencyjnej liczby doktorantów, którzy rozpoczęli studia doktoranckie przed rokiem akademickim 2019/2020, i liczby studentów, przypadających na nauczyciela akademickiego M;
3) 0,40 – dla wagi składnika studenckiego Ws;
4) 0,30 – dla wagi składnika kadrowego Wk;
5) 0,25 – dla wagi składnika badawczego Wb;
6) 0,05 – dla wagi składnika doktoranckiego Wd.
Załącznik nr 2
SPOSÓB PODZIAŁU ŚRODKÓW FINANSOWYCH DLA UCZELNI MORSKICH NA ZADANIA ZWIĄZANE Z UTRZYMANIEM STATKÓW SZKOLNYCH I SPECJALISTYCZNYCH OŚRODKÓW SZKOLENIOWYCH KADR MORSKICH
1. Dotacja dla uczelni morskich na zadania związane z utrzymaniem statków szkolnych i specjalistycznych ośrodków szkoleniowych kadr morskich, określona w części budżetu państwa, której dysponentem jest minister właściwy do spraw gospodarki morskiej, na podstawie art. 459 pkt 6 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce, stanowiąca nie więcej niż 30% kwoty środków finansowych w obszarze utrzymania i rozwoju potencjału dydaktycznego oraz potencjału badawczego, jest przeznaczona na utrzymanie:
1) statków szkolnych;
2) specjalistycznych ośrodków szkoleniowych kadr morskich.
2. Z dotacji, o której mowa w ust. 1, wyodrębnia się:
1) część nie większą niż 65%, która jest dzielona między poszczególne uczelnie morskie proporcjonalnie do liczby studentów studiów stacjonarnych kształconych z uwzględnieniem poziomów odpowiedzialności – poziomu zarządzania lub poziomu operacyjnego – określonych w postanowieniach Międzynarodowej konwencji o wymaganiach w zakresie wyszkolenia marynarzy, wydawania im świadectw oraz pełnienia wacht, 1978, sporządzonej w Londynie dnia 7 lipca 1978 r. (Dz. U. z 1984 r. poz. 201 i 202, z późn. zm.1)) lub równoważnego;
2) pozostałą część, która jest dzielona między poszczególne uczelnie morskie proporcjonalnie do liczby nauczycieli akademickich zatrudnionych w uczelni jako podstawowym miejscu pracy w roku poprzedzającym rok przyznania dotacji (w przeliczeniu na pełne etaty), którzy biorą udział w procesie kształcenia i posiadają dyplom na poziomie operacyjnym lub zarządzania, wydany zgodnie z konwencją, o której mowa w pkt 1.
3. Liczby studentów i liczby pracowników uczelni, o których mowa w ust. 2, wynikają z danych przekazanych przez poszczególne uczelnie morskie.
1) Zmiany wymienionej konwencji zostały ogłoszone w Dz. U. z 1999 r. poz. 286, z 2013 r. poz. 1092, z 2018 r. poz. 1866 i 2088 oraz z 2019 r. poz. 103.
- Data ogłoszenia: 2019-06-24
- Data wejścia w życie: 2019-06-25
- Data obowiązywania: 2019-06-25
- Z mocą od: 2019-01-01
REKLAMA
Dziennik Ustaw
REKLAMA
REKLAMA