REKLAMA
Dziennik Ustaw - rok 2018 poz. 868
ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA ROLNICTWA I ROZWOJU WSI1)
z dnia 30 kwietnia 2018 r.
zmieniające rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania, wypłaty oraz zwrotu pomocy finansowej na operacje typu „Restrukturyzacja małych gospodarstw” w ramach poddziałania „Pomoc na rozpoczęcie działalności gospodarczej na rzecz rozwoju małych gospodarstw” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014–2020
Na podstawie art. 45 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 20 lutego 2015 r. o wspieraniu rozwoju obszarów wiejskich z udziałem środków Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014–2020 (Dz. U. z 2018 r. poz. 627) zarządza się, co następuje:
§ 1. [Rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania, wypłaty oraz zwrotu pomocy finansowej na operacje typu „Restrukturyzacja małych gospodarstw” w ramach poddziałania „Pomoc na rozpoczęcie działalności gospodarczej na rzecz rozwoju małych gospodarstw” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014–2020]
1) w § 2:
a) w ust. 1:
– pkt 2 otrzymuje brzmienie:
„2) w gospodarstwie, którego jest posiadaczem, prowadzi w celach zarobkowych, osobiście i na własny rachunek, działalność rolniczą w zakresie produkcji roślinnej lub zwierzęcej, z wyłączeniem chowu i hodowli ryb;”,
– uchyla się pkt 5,
b) dodaje się ust. 3 w brzmieniu:
„3. Uznaje się, że rolnik albo małżonek rolnika prowadzi działalność rolniczą w celach zarobkowych, jeżeli:
1) prowadząc tę działalność, podlega ubezpieczeniu społecznemu rolników w pełnym zakresie nieprzerwanie przez co najmniej 2 miesiące poprzedzające miesiąc złożenia wniosku o przyznanie pomocy i w okresie 12 miesięcy poprzedzających miesiąc złożenia wniosku o przyznanie pomocy nie prowadzi działalności potwierdzonej wpisem do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej;
2) działalność ta nie jest prowadzona w celach naukowo-badawczych.”;
2) w § 2a ust. 1 otrzymuje brzmienie:
„1. Pomoc przyznaje się na operację w zakresie restrukturyzacji małych gospodarstw:
1) polegającą na zaprzestaniu chowu i hodowli świń w gospodarstwie, w którym jest prowadzony chów lub hodowla świń, jeżeli chów lub hodowla świń jest prowadzona na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej na obszarze wymienionym w części I, II lub III załącznika do decyzji wykonawczej Komisji 2014/709/UE z dnia 9 października 2014 r. w sprawie środków kontroli w zakresie zdrowia zwierząt w odniesieniu do afrykańskiego pomoru świń w niektórych państwach członkowskich i uchylającej decyzję wykonawczą 2014/178/UE (Dz. Urz. UE L 295 z 11.10.2014, str. 63, z późn. zm.2));
2) inną niż wymieniona w pkt 1.”;
3) w § 3:
a) ust. 5 otrzymuje brzmienie:
„5. W ramach kwoty, o której mowa w ust. 3 pkt 2 lit. a, może być uwzględniona wyłącznie inwestycja, która nie została rozpoczęta przed dniem złożenia wniosku o przyznanie pomocy, oraz – w przypadku gdy biznesplan przewiduje inwestycję polegającą na budowie, przebudowie, remoncie budynków lub budowli wykorzystywanych do produkcji rolnej, zwaną dalej „inwestycją budowlaną” – inwestycja, która będzie położona na gruntach stanowiących własność wnioskodawcy lub beneficjenta, przedmiot użytkowania wieczystego lub przedmiot dzierżawy z Zasobu Własności Rolnej Skarbu Państwa lub od jednostek samorządu terytorialnego.”,
b) uchyla się ust. 6;
4) po § 3 dodaje się § 3a w brzmieniu:
„§ 3a. Przez udział w zorganizowanych formach współpracy, o których mowa w § 3 ust. 2 pkt 2 lit. c oraz § 4 ust. 1 pkt 2 lit. d, rozumie się członkostwo w grupie producentów rolnych w rozumieniu ustawy z dnia 15 września 2000 r. o grupach producentów rolnych i ich związkach oraz o zmianie innych ustaw (Dz. U. poz. 983, z późn. zm.3)) lub w organizacji producentów w rozumieniu ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o organizacji niektórych rynków rolnych (Dz. U. z 2017 r. poz. 1006, 1503 i 2216), lub ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o organizacji rynku mleka i przetworów mlecznych (Dz. U. z 2018 r. poz. 724), lub w organizacji producentów owoców i warzyw w rozumieniu ustawy z dnia 19 grudnia 2003 r o organizacji rynków owoców i warzyw oraz rynku chmielu (Dz. U. z 2016 r. poz. 58, z 2017 r. poz. 624 i 1503 oraz z 2018 r. poz. 650).”;
5) w § 6:
a) w ust. 3 w pkt 3 w lit. e po wyrazie „rolnikowi” dodaje się wyrazy „lub jego małżonkowi”,
b) w ust. 4 w pkt 2:
– wprowadzenie do wyliczenia otrzymuje brzmienie:
„na użytkach rolnych wchodzących w skład tego gospodarstwa:”,
– w lit. e po wyrazie „rolnikowi” dodaje się wyrazy „lub jego małżonkowi”;
6) w § 10 w ust. 1:
a) w pkt 2 w lit. e średnik zastępuje się przecinkiem i dodaje się lit. f w brzmieniu:
„f) numer identyfikacji podatkowej (NIP), jeżeli został nadany;”,
b) pkt 3 otrzymuje brzmienie:
„3) datę rozpoczęcia podlegania ubezpieczeniu społecznemu rolników jako rolnik albo małżonek rolnika przez podmiot ubiegający się o przyznanie pomocy;”,
c) w pkt 4:
– uchyla się lit. b,
– lit. d otrzymuje brzmienie:
„d) podleganiu ubezpieczeniu społecznemu rolników w pełnym zakresie jako rolnik albo małżonek rolnika przez co najmniej 2 miesiące poprzedzające miesiąc złożenia wniosku o przyznanie pomocy i nieprowadzeniu przez co najmniej 12 miesięcy poprzedzających miesiąc złożenia wniosku o przyznanie pomocy działalności potwierdzonej wpisem do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej,”,
d) uchyla się pkt 5;
7) w § 11:
a) w ust. 1:
– uchyla się pkt 4,
– w pkt 7 kropkę zastępuje się średnikiem i dodaje się pkt 8 i 9 w brzmieniu:
„8) kosztorys inwestorski – w przypadku gdy biznesplan przewiduje realizację inwestycji budowlanej;
9) oświadczenie współwłaściciela nieruchomości, na której będzie realizowana inwestycja budowlana, o wyrażeniu zgody na realizację inwestycji przez podmiot ubiegający się o przyznanie pomocy.”,
b) ust. 2 otrzymuje brzmienie:
„2. Kopie dokumentów dołącza się w formie kopii potwierdzonych za zgodność z oryginałem przez upoważnionego pracownika Agencji lub podmiot, który wydał dokument, lub poświadczonych za zgodność z oryginałem przez notariusza lub przez występującego w sprawie pełnomocnika będącego radcą prawnym albo adwokatem.”;
8) w § 12:
a) w ust. 2:
– w pkt 2:
– – w lit. a wyrazy „2 punkty” zastępuje się wyrazami „1 punkt”, a wyrazy „4 punkty” zastępuje się wyrazami „2 punkty”,
– – w lit. b wyrazy „2 punkty” zastępuje się wyrazami „1 punkt”,
– w pkt 3:
– – w lit. b wyrazy „0,5 punktu” zastępuje się wyrazami „0,25 punktu”, a wyrazy „2 punkty” zastępuje się wyrazami „1 punkt”,
– – w lit. d wyrazy „3 punkty” zastępuje się wyrazami „2 punkty”,
– – w lit. e wyrazy „2 punkty” zastępuje się wyrazami „1 punkt”,
– w pkt 4 w lit. a tiret pierwsze otrzymuje brzmienie:
„– udział zbóż w strukturze zasiewów na gruntach ornych mniejszy lub równy 66% w przypadku gdy biznesplan przewiduje uprawę zbóż – przyznaje się 1 punkt,”,
– w pkt 5:
– – w lit. b wyrazy „3 punkty” zastępuje się wyrazami „4 punkty”,
– – w lit. c wyrazy „1 punkt” zastępuje się wyrazami „2 punkty”,
– w pkt 6 wyrazy „3 punkty.” zastępuje się wyrazami „1 punkt;”,
– dodaje się pkt 7 i 8 w brzmieniu:
„7) jeżeli w gospodarstwie, o którym mowa w § 2 ust. 1 pkt 1, nastąpi zmiana kierunku produkcji, przy czym przez kierunek produkcji uznaje się szczegółowy typ specjalizacji rolniczych określany zgodnie z metodologią Unii Europejskiej zawartą w rozporządzeniu wykonawczym Komisji (UE) nr 2015/220 z dnia 3 lutego 2015 r. ustanawiającym zasady stosowania rozporządzenia Rady (WE) nr 1217/2009 ustanawiającego sieć zbierania danych rachunkowych o dochodach i działalności gospodarczej gospodarstw rolnych w Unii Europejskiej (Dz. Urz. UE L 46 z 19.02.2015, str. 1, z późn. zm.4)) – przyznaje się 2 punkty;
8) jeżeli w dniu złożenia wniosku o przyznanie pomocy podmiot ubiegający się o przyznanie pomocy podlega ubezpieczeniu społecznemu rolników w pełnym zakresie jako rolnik albo małżonek rolnika nieprzerwanie przez co najmniej 12 miesięcy poprzedzających miesiąc złożenia wniosku o przyznanie pomocy i w tym okresie nie prowadził działalności potwierdzonej wpisem do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej – przyznaje się 2 punkty.”,
b) ust. 2a otrzymuje brzmienie:
„2a. W przypadku naboru ogłoszonego dla operacji, o których mowa w § 2a ust. 1 pkt 2, o kolejności przysługiwania pomocy decyduje suma uzyskanych punktów, z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku, przyznawanych na podstawie kryteriów wyboru operacji określonych w ust. 2 pkt 2–8.”,
c) uchyla się ust. 3,
d) w ust. 4 uchyla się pkt 1;
9) w § 13 ust. 1 i 2 otrzymują brzmienie:
„1. Kolejność przysługiwania pomocy jest ustalana na podstawie danych i informacji zawartych we wniosku o przyznanie pomocy, dołączonych do wniosku dokumentów oraz kontroli administracyjnej. Dokonanie przez podmiot ubiegający się o przyznanie pomocy zmian we wniosku o przyznanie pomocy lub w dołączonych do niego dokumentach po upływie 150 dni od dnia zakończenia terminu składania wniosków albo po podaniu przez Prezesa Agencji informacji, o której mowa w § 13a ust. 3 i § 14 ust. 4, jeżeli informacja ta została podana przed upływem 150 dni od dnia zakończenia terminu składania wniosków, nie wpływa na kolejność przysługiwania pomocy oraz liczbę przyznanych punktów, z wyłączeniem przypadku, gdy zmiana taka powoduje zmniejszenie liczby punktów.
2. W pierwszej kolejności pomoc przysługuje podmiotom ubiegającym się o przyznanie pomocy, które uzyskały największą liczbę punktów, przy czym pomoc jest przyznawana, jeżeli podmiot ubiegający się o przyznanie pomocy uzyskał co najmniej:
1) 8 punktów – w przypadku operacji, o których mowa w § 2a ust. 1 pkt 1;
2) 7 punktów – w przypadku operacji, o których mowa w § 2a ust. 1 pkt 2.”;
10) w § 13a:
a) w ust. 2:
– w pkt 2 wyrazy „10 punktów” zastępuje się wyrazami „8 punktów”,
– w pkt 3 wyrazy „10 punktów” zastępuje się wyrazami „8 punktów”,
b) ust. 3 otrzymuje brzmienie:
„3. Prezes Agencji niezwłocznie po dokonaniu ustaleń, o których mowa w ust. 2, podaje do publicznej wiadomości na stronie internetowej administrowanej przez Agencję informację o kolejności przysługiwania pomocy w województwie mazowieckim oraz łącznie w pozostałych województwach, z tym że w przypadku gdy podanie tej informacji miałoby nastąpić przed upływem 150 dni od dnia zakończenia terminu składania wniosków – Prezes Agencji informuje o przewidywanym terminie podania tej informacji do publicznej wiadomości na stronie internetowej administrowanej przez Agencję nie później niż 5 dni przed tym terminem.”;
11) w § 14:
a) w ust. 2:
– w pkt 2 wyrazy „10 punktów” zastępuje się wyrazami „7 punktów”,
– w pkt 3 wyrazy „10 punktów” zastępuje się wyrazami „7 punktów”,
b) ust. 4 otrzymuje brzmienie:
„4. Prezes Agencji niezwłocznie po otrzymaniu informacji, o których mowa w ust. 3, podaje do publicznej wiadomości na stronie internetowej administrowanej przez Agencję informację o kolejności przysługiwania pomocy w poszczególnych województwach, z tym że w przypadku gdy podanie tej informacji miałoby nastąpić przed upływem 150 dni od dnia zakończenia terminu składania wniosków – Prezes Agencji informuje o przewidywanym terminie podania tej informacji do publicznej wiadomości na stronie internetowej administrowanej przez Agencję nie później niż 5 dni przed tym terminem.”;
12) w § 15 w ust. 2 we wprowadzeniu do wyliczenia wyrazy „9 miesięcy” zastępuje się wyrazami „6 miesięcy”;
13) w § 16:
a) w ust. 1 wyrazy „9 miesięcy” zastępuje się wyrazami „6 miesięcy”,
b) w ust. 2 pkt 1 otrzymuje brzmienie:
„1) informacje określone w § 10 ust. 1 pkt 1, pkt 2 lit. a–e, pkt 4 lit. a i c oraz pkt 7 i 8;”,
c) w ust. 3 pkt 2 otrzymuje brzmienie:
„2) kopię lub wydruk strony z ewidencji przychodów i rozchodów w gospodarstwie lub księgi przychodów i rozchodów, lub księgi rachunkowej, lub ewidencji przychodów i rozchodów prowadzonej na podstawie odrębnych przepisów, zawierającej informację o zdarzeniach gospodarczych, które wystąpiły w gospodarstwie beneficjenta po dniu doręczenia decyzji o przyznaniu pomocy, lub zaświadczenie wydane przez biuro rachunkowe, o którym mowa w art. 2 pkt 5 ustawy z dnia 29 listopada 2000 r. o zbieraniu i wykorzystywaniu danych rachunkowych z gospodarstw rolnych (Dz. U. z 2001 r. poz. 20, z 2004 r. poz. 959 oraz z 2007 r. poz. 331), o prowadzeniu książek rachunkowych obejmujących zdarzenia gospodarcze, które wystąpiły w gospodarstwie beneficjenta po dniu doręczenia decyzji o przyznaniu pomocy, na potrzeby wspólnotowej sieci służącej do zbierania danych rachunkowych z gospodarstw rolnych, o której mowa w rozporządzeniu Rady (WE) nr 1217/2009 z dnia 30 listopada 2009 r. ustanawiającym sieć zbierania danych rachunkowych o dochodach i działalności gospodarczej gospodarstw rolnych w Unii Europejskiej (Dz. Urz. UE L 328 z 15.12.2009, str. 27, z późn. zm.5)).”,
d) dodaje się ust. 5 w brzmieniu:
„5. Do dokumentów dołączanych do wniosku o płatność przepis § 11 ust. 2 stosuje się odpowiednio.”;
14) w § 18:
a) w pkt 2 średnik zastępuje się przecinkiem i dodaje się lit. e w brzmieniu:
„e) zrealizować działanie w zakresie zmiany kierunku produkcji, z którego tytułu przyznano punkty, o których mowa w § 12 ust. 2 pkt 7;”,
b) pkt 4 otrzymuje brzmienie:
„4) prowadzić działanie w zakresie produkcji roślin wysokobiałkowych, z którego tytułu przyznano punkty, o których mowa w § 12 ust. 2 pkt 2 lit. b;”;
15) w § 19:
a) ust. 1–3 otrzymują brzmienie:
„1. Drugą ratę pomocy, o której mowa w § 5 ust. 1 pkt 2, wypłaca się na wniosek o płatność, który składa się po realizacji biznesplanu, jednak nie później niż do dnia upływu 3 lat od dnia wypłaty pierwszej raty pomocy i nie później niż do dnia 31 sierpnia 2023 r., a w przypadku, o którym mowa w § 23 ust. 1 – nie później niż do dnia upływu 4 lat od dnia wypłaty pierwszej raty pomocy i nie później niż do dnia 31 sierpnia 2023 r. Pomoc jest wypłacana na rachunek bankowy beneficjenta wskazany we wniosku o płatność.
2. Wypłaty drugiej raty pomocy dokonuje się, jeżeli są spełnione warunki, o których mowa w § 18 pkt 2, oraz jeżeli od dnia wypłaty pierwszej raty pomocy do dnia złożenia wniosku o płatność drugiej raty pomocy są spełniane warunki, o których mowa w § 18 pkt 1, 3 i 4 w zakresie produkcji roślin wysokobiałkowych oraz pkt 8.
3. Wniosek o płatność drugiej raty pomocy zawiera dane, o których mowa w § 16 ust. 2.”,
b) w ust. 4 wprowadzenie do wyliczenia otrzymuje brzmienie:
„Do wniosku o płatność drugiej raty pomocy dołącza się następujące dokumenty potwierdzające spełnienie warunków, o których mowa w § 18 pkt 2, oraz spełnianie od dnia wypłaty pierwszej raty pomocy do dnia złożenia wniosku o płatność drugiej raty pomocy warunków, o których mowa w § 18 pkt 1, 3 i 4 w zakresie produkcji roślin wysokobiałkowych:”,
c) ust. 5 otrzymuje brzmienie:
„5. Do dokumentów dołączanych do wniosku o płatność drugiej raty pomocy przepis § 11 ust. 2 stosuje się odpowiednio.”;
16) w § 20:
a) ust. 2 i 3 otrzymują brzmienie:
„2. W przypadku niespełnienia warunków, o których mowa w § 18 pkt 2, lub niespełniania od dnia wypłaty pierwszej raty pomocy do dnia złożenia wniosku o płatność drugiej raty pomocy warunków, o których mowa w § 18 pkt 1, 3 i 4 w zakresie produkcji roślin wysokobiałkowych oraz pkt 8, lub niezłożenia wniosku o płatność w terminie, o którym mowa w § 19 ust. 1, dyrektor oddziału regionalnego Agencji wydaje decyzję o odmowie wypłaty drugiej raty pomocy.
3. W przypadku niespełnienia warunków, o których mowa w § 18 pkt 2 lit. a, c i d, lub niespełniania od dnia wypłaty pierwszej raty pomocy do dnia złożenia wniosku o płatność drugiej raty pomocy warunków, o których mowa w § 18 pkt 1, 3 i 4 w zakresie produkcji roślin wysokobiałkowych oraz pkt 8, pierwsza rata pomocy podlega zwrotowi w całości lub w części.”,
b) w ust. 4 pkt 2 otrzymuje brzmienie:
„2) lit. b – w przypadku niezrealizowania:
a) przewidzianych w biznesplanie inwestycji w środki trwałe, o których mowa w § 3 ust. 1 pkt 4 lit. a – zwrotowi podlega procent kwoty pomocy równy udziałowi szacunkowych kosztów niezrealizowanych inwestycji w środki trwałe w kwocie pomocy, jednak nie więcej niż 100% kwoty pierwszej raty pomocy,
b) przewidzianych w biznesplanie zakupów obrotowych środków produkcji, o których mowa w § 3 ust. 2 pkt 1 – zwrotowi podlega procent kwoty pomocy równy udziałowi szacunkowych kosztów niezrealizowanych zakupów środków produkcji w kwocie pomocy, jednak nie więcej niż 100% kwoty pierwszej raty pomocy;”;
17) § 21 otrzymuje brzmienie:
„§ 21. 1. W terminie 90 dni przed dniem, w którym upływa 5 lat od dnia wypłaty pierwszej raty pomocy, beneficjent przedkłada dyrektorowi oddziału regionalnego Agencji informację o realizacji warunków, o których mowa w § 18 pkt 1, pkt 2 lit. c w zakresie utrzymania wzrostu wielkości ekonomicznej oraz pkt 8, opracowaną na formularzu udostępnionym przez Agencję, zawierającą w szczególności wielkość ekonomiczną gospodarstwa.
2. Do informacji, o której mowa w ust. 1, beneficjent dołącza oświadczenie potwierdzające prowadzenie ewidencji przychodów i rozchodów w gospodarstwie lub prowadzenie księgi przychodów i rozchodów, lub księgi rachunkowej, lub ewidencji przychodów i rozchodów na podstawie odrębnych przepisów, lub zaświadczenie wydawane przez biuro rachunkowe, o którym mowa w art. 2 pkt 5 ustawy z dnia 29 listopada 2000 r. o zbieraniu i wykorzystywaniu danych rachunkowych z gospodarstw rolnych.”;
18) w § 22:
a) ust. 1 otrzymuje brzmienie:
„1. Jeżeli beneficjent, któremu upłynął termin na realizację biznesplanu, nie spełniał do dnia upływu 5 lat od dnia wypłaty pierwszej raty pomocy warunków, o których mowa w § 18 pkt 1, pkt 2 lit. c i d w zakresie utrzymania wzrostu wielkości ekonomicznej, pkt 3 i 4 w zakresie produkcji roślin wysokobiałkowych oraz pkt 8, lub nie przedłożył w Agencji informacji lub dokumentów, o których mowa w § 21, pomoc podlega zwrotowi w całości lub w części.”,
b) w ust. 2 w pkt 1–5 wyrazy „kwoty pomocy” zastępuje się wyrazami „wypłaconej kwoty pomocy”,
c) ust. 3 otrzymuje brzmienie:
„3. W przypadku nieprzedłożenia w terminie dokumentu, o którym mowa w § 21, zwrotowi podlega 0,5% wypłaconej kwoty pomocy.”;
19) w § 23:
a) w ust. 3 wyrazy „10 punktów” zastępuje się wyrazami „30 punktów”,
b) w ust. 4 wprowadzenie do wyliczenia otrzymuje brzmienie:
„Dyrektor oddziału regionalnego Agencji wyraża zgodę na zmianę założeń biznesplanu, w tym wydłużenie okresu jego realizacji, jednak nie dłużej niż do dnia upływu 4 lat od dnia wypłaty pierwszej raty pomocy i nie później niż do dnia 31 sierpnia 2023 r., pod warunkiem że:”;
20) uchyla się załącznik nr 1 do rozporządzenia;
21) w załączniku nr 2 do rozporządzenia w tabeli w części VII. Maszyny do uprawy gleby lp. 66 otrzymuje brzmienie:
66 | Pługi dłutowe/kultywatory dłutowe, grubery | 8 |
§ 2. [Stosowanie przepisów dotychczasowych]
2. Do wypłaty i zwrotu pomocy finansowej na operacje typu „Restrukturyzacja małych gospodarstw” w ramach poddziałania „Pomoc na rozpoczęcie działalności gospodarczej na rzecz rozwoju małych gospodarstw” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014–2020, w przypadku gdy pomoc tę przyznano przed dniem wejścia w życie niniejszego rozporządzenia, stosuje się przepisy dotychczasowe, z wyłączeniem przepisów § 16 ust. 3 pkt 2 i ust. 5, § 19 ust. 3 i 5 oraz § 20 ust. 4 pkt 2 lit. a i b rozporządzenia zmienianego w § 1, które stosuje się w brzmieniu nadanym niniejszym rozporządzeniem.
3. Do informacji, o której mowa w § 21 rozporządzenia zmienianego w § 1, beneficjent może dołączyć zamiast oświadczenia potwierdzającego prowadzenie ewidencji przychodów i rozchodów w gospodarstwie lub księgi przychodów i rozchodów, lub księgi rachunkowej, lub ewidencji przychodów i rozchodów na podstawie odrębnych przepisów – zaświadczenie wydawane przez biuro rachunkowe, o którym mowa w art. 2 pkt 5 ustawy z dnia 29 listopada 2000 r. o zbieraniu i wykorzystywaniu danych rachunkowych z gospodarstw rolnych.
§ 3. [Wejście w życie]
Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi: K. Jurgiel
1) Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi kieruje działem administracji rządowej - rozwój wsi, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 13 grudnia 2017 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi (Dz. U. poz. 2325).
2) Zmiany wymienionej decyzji zostały ogłoszone w Dz. Urz. UE L 41 z 17.02.2015, str. 46, Dz. Urz. UE L 92 z 08.04.2015, str. 109, Dz. Urz. UE L 129 z 27.05.2015, str. 41, Dz. Urz. UE L 188 z 16.07.2015, str. 45, Dz. Urz. UE L 203 z 31.07.2015, str. 14, Dz. Urz. UE L 211 z 08.08.2015, str. 34, Dz. Urz. UE L 218 z 19.08.2015, str. 16, Dz. Urz. UE L 224 z 27.08.2015, str. 39, Dz. Urz. UE L 259 z 06.10.2015, str. 27, Dz. Urz. UE L 334 z 22.12.2015, str. 46, Dz. Urz. UE L 35 z 11.02.2016, str. 12, Dz. Urz. UE L 80 z 31.03.2016, str. 36, Dz. Urz. UE L 142 z 31.05.2016, str. 14, Dz. Urz. UE L 202 z 28.07.2016, str. 45, Dz. Urz. UE L 217 z 12.08.2016, str. 38, Dz. Urz. UE L 228 z 23.08.2016, str. 33, Dz. Urz. UE L 234 z 31.08.2016, str. 12, Dz. Urz. UE L 270 z 05.10.2016, str. 17, Dz. Urz. UE L 293 z 28.10.2016, str. 46, Dz. Urz. UE L 334 z 09.12.2016, str. 40, Dz. Urz. UE L 32 z 07.02.2017, str. 40, Dz. Urz. UE L 50 z 28.02.2017, str. 82, Dz. Urz. UE L 80 z 25.03.2017, str. 35, Dz. Urz. UE L 114 z 03.05.2017, str. 26, Dz. Urz. UE L 172 z 05.07.2017, str. 16, Dz. Urz. UE L 182 z 13.07.2017, str. 42, Dz. Urz. UE L 211 z 17.08.2017, str. 46, Dz. Urz. UE L 229 z 05.09.2017, str. 1, Dz. Urz. UE L 264 z 13.10.2017, str. 7, Dz. Urz. UE L 304 z 21.11.2017, str. 57, Dz. Urz. UE L 324 z 08.12.2017, str. 57, Dz. Urz. UE L 342 z 21.12.2017, str. 17, Dz. Urz. UE L 31 z 03.02.2018, str. 88, Dz. Urz. UE L 49 z 22.02.2018, str. 66 oraz Dz. Urz. UE L 79 z 22.03.2018, str. 38.
3) Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2003 r. poz. 2273, z 2004 r. poz. 1694, z 2005 r. poz. 1462, z 2006 r. poz. 1847, z 2008 r. poz. 634, z 2015 r. poz. 1888 oraz z 2017 r. poz. 624.
4) Zmiany wymienionego rozporządzenia zostały ogłoszone w Dz. Urz. UE L 328 z 12.12.2015, str. 97, Dz. Urz. UE L 331 z 06.12.2016, str. 1, Dz. Urz. UE L 91 z 05.04.2017, str. 41 oraz Dz. Urz. UE L 328 z 12.12.2017, str. 12.
5) Zmiany wymienionego rozporządzenia zostały ogłoszone w Dz. Urz. UE L 195 z 27.07.2011, str. 42, Dz. Urz. UE L 340 z 17.12.2013, str. 1 oraz Dz. Urz. UE. L 328 z 12.12.2017, str. 1.
- Data ogłoszenia: 2018-05-10
- Data wejścia w życie: 2018-05-11
- Data obowiązywania: 2018-05-11
REKLAMA
Dziennik Ustaw
REKLAMA
REKLAMA