REKLAMA
Dziennik Ustaw - rok 2018 poz. 403
ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ1)
z dnia 15 lutego 2018 r.
zmieniające rozporządzenie w sprawie ramowego programu szkolenia kandydatów na egzaminatorów, sposobu prowadzenia ewidencji egzaminatorów oraz trybu wpisywania i skreślania egzaminatorów z ewidencji
Na podstawie art. 9c ust. 8 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2017 r. poz. 2198, 2203 i 2361) zarządza się, co następuje:
§ 1. [Rozporządzenie w sprawie ramowego programu szkolenia kandydatów na egzaminatorów, sposobu prowadzenia ewidencji egzaminatorów oraz trybu wpisywania i skreślania egzaminatorów z ewidencji]
1) w § 1:
a) w pkt 2 wprowadzenie do wyliczenia otrzymuje brzmienie:
„egzaminu gimnazjalnego:”,
b) dodaje się pkt 9 w brzmieniu:
„9) egzaminu ósmoklasisty z przedmiotów:
a) język polski, stanowiący załącznik nr 11 do rozporządzenia,
b) matematyka, stanowiący załącznik nr 12 do rozporządzenia,
c) język obcy nowożytny, stanowiący załącznik nr 13 do rozporządzenia,
d) biologia, chemia, fizyka, geografia oraz historia, stanowiący załącznik nr 14 do rozporządzenia.”;
2) w § 2:
a) w ust. 1 w pkt 10 lit. a i b otrzymują brzmienie:
„a) nazwę zawodu, zgodnie z klasyfikacją zawodów szkolnictwa zawodowego określoną w rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 13 grudnia 2016 r. w sprawie klasyfikacji zawodów szkolnictwa zawodowego (Dz. U. poz. 2094) lub rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 13 marca 2017 r. w sprawie klasyfikacji zawodów szkolnictwa zawodowego (Dz. U. poz. 622 i 2356),
b) oznaczenia wszystkich kwalifikacji wyodrębnionych w zawodzie, zgodnie z podstawą programową kształcenia w zawodach określoną w rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 7 lutego 2012 r. w sprawie podstawy programowej kształcenia w zawodach (Dz. U. poz. 184, z 2015 r. poz. 130 i 1123 oraz z 2016 r. poz. 894 i 1212) lub rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 31 marca 2017 r. w sprawie podstawy programowej kształcenia w zawodach (Dz. U. poz. 860).”,
b) uchyla się ust. 4;
3) w § 5:
a) w ust. 1:
– w pkt 9 lit. a–c otrzymują brzmienie:
„a) egzamin ósmoklasisty i egzaminy eksternistyczne z obowiązkowych zajęć edukacyjnych określonych w ramowym planie nauczania dotychczasowej sześcioletniej szkoły podstawowej dla dorosłych,
b) egzamin gimnazjalny i egzaminy eksternistyczne z obowiązkowych zajęć edukacyjnych określonych w ramowym planie nauczania dotychczasowej sześcioletniej szkoły podstawowej dla dorosłych i dotychczasowego gimnazjum dla dorosłych,
c) egzamin maturalny, egzaminy eksternistyczne z obowiązkowych zajęć edukacyjnych określonych w ramowym planie nauczania dotychczasowej sześcioletniej szkoły podstawowej dla dorosłych, dotychczasowego gimnazjum dla dorosłych i dotychczasowego trzyletniego liceum ogólnokształcącego dla dorosłych i egzaminy eksternistyczne z zakresu wymagań określonych w podstawie programowej kształcenia ogólnego dla zasadniczej szkoły zawodowej,”,
– w pkt 11:
– – w lit. a tiret drugie otrzymuje brzmienie:
„– trzycyfrowy kod odpowiednio egzaminu ósmoklasisty, egzaminu gimnazjalnego albo egzaminu maturalnego, z uwzględnieniem uprawnienia do sprawdzania i oceniania prac odpowiednio uczniów (słuchaczy) niesłyszących i słabosłyszących, niewidomych i słabowidzących lub uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim – jeżeli egzaminator takie uprawnienie posiada,”,
– – w lit. b tiret drugie otrzymuje brzmienie:
„– kod uprawnienia, zawierający kolejno sześć cyfr symbolu cyfrowego zawodu, zgodnie z klasyfikacją zawodów szkolnictwa zawodowego określoną w rozporządzeniach, o których mowa w § 2 ust. 1 pkt 10 lit. a, znak „/”, oddzielone znakiem „/” oznaczenia wszystkich kwalifikacji wyodrębnionych w tym zawodzie, zgodnie z podstawą programową kształcenia w zawodach określoną w rozporządzeniach, o których mowa w § 2 ust. 1 pkt 10 lit. b, a także znak „/” oraz cztery cyfry roku uzyskania uprawnienia wraz z informacją o posiadaniu uprawnienia do sprawdzania i oceniania prac odpowiednio zdających niesłyszących i słabosłyszących, niewidomych i słabowidzących lub uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim – jeżeli egzaminator takie uprawnienie posiada.”,
b) ust. 1a otrzymuje brzmienie:
„1a. Wpis do ewidencji egzaminatorów w zakresie, o którym mowa w ust. 1 pkt 9 lit. d, obejmuje także nazwę zawodu, zgodnie z klasyfikacją zawodów szkolnictwa zawodowego określoną w rozporządzeniach, o których mowa w § 2 ust. 1 pkt 10 lit. a, oraz oznaczenia wszystkich kwalifikacji wyodrębnionych w tym zawodzie, zgodnie z podstawą programową kształcenia w zawodach określoną w rozporządzeniach, o których mowa w § 2 ust. 1 pkt 10 lit. b. Jeżeli co najmniej jedna z kwalifikacji wyodrębnionych w danym zawodzie została wyodrębniona jako kwalifikacja wspólna z innym zawodem lub zawodami, wpis obejmuje dodatkowo nazwę tego zawodu lub zawodów oraz oznaczenie tej kwalifikacji.”;
4) w tytułach załączników nr 2–4 do rozporządzenia wyrazy „EGZAMINU PRZEPROWADZANEGO W OSTATNIM ROKU NAUKI W GIMNAZJUM” zastępuje się wyrazami „EGZAMINU GIMNAZJALNEGO”;
5) dodaje się załączniki nr 11–14 do rozporządzenia w brzmieniu określonym w załącznikach nr 1–4 do niniejszego rozporządzenia.
§ 2. [Wpisy do ewidencji egzaminatorów]
2. Wpis w ewidencji egzaminatorów, o której mowa w art. 9c ust. 2 pkt 7 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty, z dniem wejścia w życie niniejszego rozporządzenia, w zakresie egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie:
1) technik logistyk – obejmuje także zakres egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie magazynier-logistyk przeprowadzanego z kwalifikacji wyodrębnionej w tym zawodzie;
2) krawiec lub technik przemysłu mody – obejmuje także zakres egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie pracownik pomocniczy krawca przeprowadzanego z kwalifikacji wyodrębnionej w tym zawodzie;
3) technik mechanik – obejmuje także zakres egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie pracownik pomocniczy mechanika przeprowadzanego z kwalifikacji wyodrębnionej w tym zawodzie;
4) ślusarz – obejmuje także zakres egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie pracownik pomocniczy ślusarza przeprowadzanego z kwalifikacji wyodrębnionej w tym zawodzie;
5) stolarz – obejmuje także zakres egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie pracownik pomocniczy stolarza przeprowadzanego z kwalifikacji wyodrębnionej w tym zawodzie;
6) fryzjer lub technik usług fryzjerskich – obejmuje także zakres egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie asystent fryzjera przeprowadzanego z kwalifikacji wyodrębnionej w tym zawodzie;
7) technik hutnik lub operator maszyn i urządzeń do obróbki plastycznej lub operator maszyn i urządzeń metalurgicznych – obejmuje także zakres egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie operator maszyn i urządzeń hutniczych przeprowadzanego z kwalifikacji wyodrębnionych w tym zawodzie;
8) technik drogownictwa – obejmuje także zakres egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie technik budowy dróg przeprowadzanego z kwalifikacji wyodrębnionych w tym zawodzie;
9) technik dróg i mostów kolejowych – obejmuje także zakres egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie technik dróg kolejowych i obiektów inżynieryjnych przeprowadzanego z kwalifikacji wyodrębnionych w tym zawodzie;
10) technik urządzeń sanitarnych – obejmuje także zakres egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie technik inżynierii sanitarnej przeprowadzanego z kwalifikacji wyodrębnionych w tym zawodzie;
11) monter sieci, instalacji i urządzeń sanitarnych – obejmuje także zakres egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie monter sieci i instalacji sanitarnych przeprowadzanego z kwalifikacji wyodrębnionej w tym zawodzie;
12) technik budownictwa okrętowego – obejmuje także zakres egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie technik budowy jednostek pływających przeprowadzanego z kwalifikacji wyodrębnionych w tym zawodzie;
13) monter kadłubów okrętowych – obejmuje także zakres egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie monter kadłubów jednostek pływających przeprowadzanego z kwalifikacji wyodrębnionej w tym zawodzie;
14) technik cyfrowych procesów graficznych – obejmuje także zakres egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie technik grafiki i poligrafii cyfrowej przeprowadzanego z kwalifikacji wyodrębnionych w tym zawodzie;
15) technik technologii ceramicznej – obejmuje także zakres egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie technik ceramik przeprowadzanego z kwalifikacji wyodrębnionych w tym zawodzie;
16) fototechnik – obejmuje także zakres egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie technik fotografii i multimediów przeprowadzanego z kwalifikacji wyodrębnionych w tym zawodzie;
17) monter-elektronik – obejmuje także zakres egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie elektronik przeprowadzanego z kwalifikacji wyodrębnionej w tym zawodzie;
18) monter mechatronik – obejmuje także zakres egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie mechatronik przeprowadzanego z kwalifikacji wyodrębnionej w tym zawodzie;
19) mechanik maszyn i urządzeń drogowych – obejmuje także zakres egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie operator maszyn i urządzeń do robót ziemnych i drogowych przeprowadzanego z kwalifikacji wyodrębnionej w tym zawodzie.
3. Z dniem 31 grudnia 2025 r. okręgowe komisje egzaminacyjne zaprzestają prowadzenia ewidencji egzaminatorów, o której mowa w art. 9c ust. 2 pkt 7 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty, w zakresie egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie, w zawodach ujętych w klasyfikacji zawodów szkolnictwa zawodowego określonej w rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 23 grudnia 2011 r. w sprawie klasyfikacji zawodów szkolnictwa zawodowego lub rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 13 grudnia 2016 r. w sprawie klasyfikacji zawodów szkolnictwa zawodowego.
§ 3. [Wejście w życie]
Minister Edukacji Narodowej: wz. M. Machałek
1) Minister Edukacji Narodowej kieruje działem administracji rządowej - oświata i wychowanie, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 13 grudnia 2017 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Edukacji Narodowej (Dz. U. poz. 2315).
Załączniki do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej
z dnia 15 lutego 2018 r. (poz. 403)
Załącznik nr 1
RAMOWY PROGRAM SZKOLENIA KANDYDATÓW NA EGZAMINATORÓW W ZAKRESIE EGZAMINU ÓSMOKLASISTY Z PRZEDMIOTU – JĘZYK POLSKI1)
Lp. | Blok tematyczny | Cele szkolenia | Liczba godzin szkolenia | |
wykłady2) | ćwiczenia | |||
1 | Egzamin ósmoklasisty w systemie oceniania i egzaminowania | W wyniku realizacji bloku tematycznego uczestnik szkolenia powinien znać: 1) akty prawne regulujące system oceniania i egzaminowania; 2) zadania Centralnej Komisji Egzaminacyjnej i okręgowych komisji egzaminacyjnych; 3) zasady oceniania i egzaminowania; 4) cele, strukturę i główne zasady przeprowadzania egzaminu, w tym zasady przeprowadzania egzaminu w warunkach i formie dostosowanych do potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych uczniów (słuchaczy). | 3 | – |
2 | Zadania na egzaminie ósmoklasisty z przedmiotu – język polski | W wyniku realizacji bloku tematycznego uczestnik szkolenia powinien umieć: 1) określać rodzaje i formy zadań egzaminacyjnych oraz przydatność poszczególnych rodzajów zadań do sprawdzania wiadomości i umiejętności określonych w podstawie programowej kształcenia ogólnego z języka polskiego; 2) przyporządkować do zadań egzaminacyjnych wymagania ogólne i szczegółowe określone w podstawie programowej kształcenia ogólnego z języka polskiego; 3) analizować zasady oceniania odpowiedzi do zadań egzaminacyjnych i rozumieć proces ich doskonalenia. | 1 | 1 |
3 | Sprawdzanie i ocenianie odpowiedzi do zadań egzaminacyjnych | W wyniku realizacji bloku tematycznego uczestnik szkolenia powinien umieć: 1) stosować zasady oceniania odpowiedzi do zadań egzaminacyjnych; 2) kwalifikować błędy w odpowiedziach do zadań egzaminacyjnych i oznaczać je; 3) stosować procedury związane ze sprawdzaniem i ocenianiem odpowiedzi uczniów (słuchaczy) do zadań egzaminacyjnych; 4) współpracować z egzaminatorami w zespole egzaminatorów. | 2 | 13 |
4 | Zadania i obowiązki egzaminatora. Etyczne i moralne aspekty egzaminowania | W wyniku realizacji bloku tematycznego uczestnik szkolenia powinien umieć: 1) wymienić zadania, prawa i obowiązki egzaminatora określone w przepisach prawa; 2) określić czynniki wpływające na wynik i porównywalność sprawdzania i oceniania przez egzaminatorów odpowiedzi uczniów (słuchaczy) do zadań egzaminacyjnych; 3) wymienić i omówić zasady etyki egzaminatora. | 1 | – |
Egzamin ze znajomości stosowania zasad oceniania odpowiedzi do zadań egzaminacyjnych | 2 | |||
Razem godzin | 23 |
1) W szkoleniu egzaminatorów uwzględnia się również specyfikę przeprowadzania egzaminu ósmoklasisty w warunkach i formie, o których mowa w art. 44zzr ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2017 r. poz. 2198, z późn. zm.).
2) Wykłady mogą być prowadzone w trybie kształcenia na odległość.
Załącznik nr 2
RAMOWY PROGRAM SZKOLENIA KANDYDATÓW NA EGZAMINATORÓW W ZAKRESIE EGZAMINU ÓSMOKLASISTY Z PRZEDMIOTU – MATEMATYKA1)
Lp. | Blok tematyczny | Cele szkolenia | Liczba godzin szkolenia | |
wykłady2) | ćwiczenia | |||
1 | Egzamin ósmoklasisty w systemie oceniania i egzaminowania | W wyniku realizacji bloku tematycznego uczestnik szkolenia powinien znać: 1) akty prawne regulujące system oceniania i egzaminowania; 2) zadania Centralnej Komisji Egzaminacyjnej i okręgowych komisji egzaminacyjnych; 3) zasady oceniania i egzaminowania; 4) cele, strukturę i główne zasady przeprowadzania egzaminu, w tym zasady przeprowadzania egzaminu w warunkach i formie dostosowanych do potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych uczniów (słuchaczy). | 3 | – |
2 | Zadania na egzaminie ósmoklasisty z przedmiotu – matematyka | W wyniku realizacji bloku tematycznego uczestnik szkolenia powinien umieć: 1) określać rodzaje i formy zadań egzaminacyjnych oraz przydatność poszczególnych rodzajów zadań do sprawdzania wiadomości i umiejętności określonych w podstawie programowej kształcenia ogólnego z matematyki; 2) przyporządkować do zadań egzaminacyjnych wymagania ogólne i szczegółowe określone w podstawie programowej kształcenia ogólnego z matematyki; 3) analizować zasady oceniania odpowiedzi do zadań egzaminacyjnych i rozumieć proces ich doskonalenia. | 1 | 1 |
3 | Sprawdzanie i ocenianie odpowiedzi do zadań egzaminacyjnych | W wyniku realizacji bloku tematycznego uczestnik szkolenia powinien umieć: 1) stosować zasady oceniania odpowiedzi do zadań egzaminacyjnych; 2) kwalifikować błędy w odpowiedziach do zadań egzaminacyjnych i oznaczać je; 3) stosować procedury związane ze sprawdzaniem i ocenianiem odpowiedzi uczniów (słuchaczy) do zadań egzaminacyjnych; 4) współpracować z egzaminatorami w zespole egzaminatorów. | 2 | 12 |
4 | Zadania i obowiązki egzaminatora. Etyczne i moralne aspekty egzaminowania | W wyniku realizacji bloku tematycznego uczestnik szkolenia powinien umieć: 1) wymienić zadania, prawa i obowiązki egzaminatora określone w przepisach prawa; 2) określić czynniki wpływające na wynik i porównywalność sprawdzania i oceniania przez egzaminatorów odpowiedzi uczniów (słuchaczy) do zadań egzaminacyjnych; 3) wymienić i omówić zasady etyki egzaminatora. | 1 | – |
Egzamin ze znajomości stosowania zasad oceniania odpowiedzi do zadań egzaminacyjnych | 2 | |||
Razem godzin | 22 |
1) W szkoleniu egzaminatorów uwzględnia się również specyfikę przeprowadzania egzaminu ósmoklasisty w warunkach i formie, o których mowa w art. 44zzr ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2017 r. poz. 2198, z późn. zm.).
2) Wykłady mogą być prowadzone w trybie kształcenia na odległość.
Załącznik nr 3
RAMOWY PROGRAM SZKOLENIA KANDYDATÓW NA EGZAMINATORÓW W ZAKRESIE EGZAMINU ÓSMOKLASISTY Z PRZEDMIOTU – JĘZYK OBCY NOWOŻYTNY1)
Lp. | Blok tematyczny | Cele szkolenia | Liczba godzin szkolenia | |
wykłady2) | ćwiczenia | |||
1 | Egzamin ósmoklasisty w systemie oceniania i egzaminowania | W wyniku realizacji bloku tematycznego uczestnik szkolenia powinien znać: 1) akty prawne regulujące system oceniania i egzaminowania; 2) zadania Centralnej Komisji Egzaminacyjnej i okręgowych komisji egzaminacyjnych; 3) zasady oceniania i egzaminowania; 4) cele, strukturę i główne zasady przeprowadzania egzaminu, w tym zasady przeprowadzania egzaminu w warunkach i formie dostosowanych do potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych uczniów (słuchaczy). | 3 | – |
2 | Zadania na egzaminie ósmoklasisty z przedmiotu – język obcy nowożytny | W wyniku realizacji bloku tematycznego uczestnik szkolenia powinien umieć: 1) określać rodzaje i formy zadań egzaminacyjnych oraz przydatność poszczególnych rodzajów zadań do sprawdzania wiadomości i umiejętności określonych w podstawie programowej kształcenia ogólnego z języka obcego nowożytnego; 2) posiadać świadomość związku wymagań ogólnych i szczegółowych określonych w podstawie programowej kształcenia ogólnego z języka obcego nowożytnego z deskryptorami zawartymi w Europejskim Systemie Opisu Kształcenia Językowego; 3) przyporządkować do zadań egzaminacyjnych wymagania ogólne i szczegółowe określone w podstawie programowej kształcenia ogólnego z języka obcego nowożytnego; 4) analizować zasady oceniania odpowiedzi do zadań egzaminacyjnych i rozumieć proces ich doskonalenia. | 1 | 1 |
3 | Sprawdzanie i ocenianie odpowiedzi do zadań egzaminacyjnych | W wyniku realizacji bloku tematycznego uczestnik szkolenia powinien umieć: 1) stosować zasady oceniania odpowiedzi do zadań egzaminacyjnych; 2) kwalifikować błędy w odpowiedziach do zadań egzaminacyjnych i oznaczać je; 3) stosować procedury związane ze sprawdzaniem i ocenianiem odpowiedzi uczniów (słuchaczy) do zadań egzaminacyjnych; 4) współpracować z egzaminatorami w zespole egzaminatorów. | 2 | 12 |
4 | Zadania i obowiązki egzaminatora. Etyczne i moralne aspekty egzaminowania | W wyniku realizacji bloku tematycznego uczestnik szkolenia powinien umieć: 1) wymienić zadania, prawa i obowiązki egzaminatora określone w przepisach prawa; 2) określić czynniki wpływające na wynik i porównywalność sprawdzania i oceniania przez egzaminatorów odpowiedzi uczniów (słuchaczy) do zadań egzaminacyjnych; 3) wymienić i omówić zasady etyki egzaminatora. | 1 | – |
Egzamin ze znajomości stosowania zasad oceniania odpowiedzi do zadań egzaminacyjnych | 2 | |||
Razem godzin | 22 |
1) W szkoleniu egzaminatorów uwzględnia się również specyfikę przeprowadzania egzaminu ósmoklasisty w warunkach i formie, o których mowa w art. 44zzr ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2017 r. poz. 2198, z późn. zm.).
2) Wykłady mogą być prowadzone w trybie kształcenia na odległość.
Załącznik nr 4
RAMOWY PROGRAM SZKOLENIA KANDYDATÓW NA EGZAMINATORÓW W ZAKRESIE EGZAMINU ÓSMOKLASISTY Z PRZEDMIOTÓW: BIOLOGIA, CHEMIA, FIZYKA, GEOGRAFIA ORAZ HISTORIA1)
Lp. | Blok tematyczny | Cele szkolenia | Liczba godzin szkolenia | |
wykłady2) | ćwiczenia | |||
1 | Egzamin ósmoklasisty w systemie oceniania i egzaminowania | W wyniku realizacji bloku tematycznego uczestnik szkolenia powinien znać: 1) akty prawne regulujące system oceniania i egzaminowania; 2) zadania Centralnej Komisji Egzaminacyjnej i okręgowych komisji egzaminacyjnych; 3) zasady oceniania i egzaminowania; 4) cele, strukturę i główne zasady przeprowadzania egzaminu, w tym zasady przeprowadzania egzaminu w warunkach i formie dostosowanych do potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych uczniów (słuchaczy). | 3 | – |
2 | Zadania na egzaminie ósmoklasisty z przedmiotów: biologia, chemia, fizyka, geografia oraz historia | W wyniku realizacji bloku tematycznego uczestnik szkolenia powinien umieć: 1) określać rodzaje i formy zadań egzaminacyjnych oraz przydatność poszczególnych rodzajów zadań do sprawdzania wiadomości i umiejętności określonych w podstawie programowej kształcenia ogólnego z danego przedmiotu; 2) przyporządkować do zadań egzaminacyjnych wymagania ogólne i szczegółowe określone w podstawie programowej kształcenia ogólnego z danego przedmiotu; 3) analizować zasady oceniania odpowiedzi do zadań egzaminacyjnych i rozumieć proces ich doskonalenia. | 1 | 1 |
3 | Sprawdzanie i ocenianie odpowiedzi do zadań egzaminacyjnych | W wyniku realizacji bloku tematycznego uczestnik szkolenia powinien umieć: 1) stosować zasady oceniania odpowiedzi do zadań egzaminacyjnych; 2) kwalifikować błędy w odpowiedziach do zadań egzaminacyjnych i oznaczać je; 3) stosować procedury związane ze sprawdzaniem i ocenianiem odpowiedzi uczniów (słuchaczy) do zadań egzaminacyjnych; 4) współpracować z egzaminatorami w zespole egzaminatorów. | 1 | 8 |
4 | Zadania i obowiązki egzaminatora. Etyczne i moralne aspekty egzaminowania | W wyniku realizacji bloku tematycznego uczestnik szkolenia powinien umieć: 1) wymienić zadania, prawa i obowiązki egzaminatora określone w przepisach prawa; 2) określić czynniki wpływające na wynik i porównywalność sprawdzania i oceniania przez egzaminatorów odpowiedzi uczniów (słuchaczy) do zadań egzaminacyjnych; 3) wymienić i omówić zasady etyki egzaminatora. | 1 | – |
Egzamin ze znajomości stosowania zasad oceniania odpowiedzi do zadań egzaminacyjnych | 2 | |||
Razem godzin | 17 |
1) W szkoleniu egzaminatorów uwzględnia się również specyfikę przeprowadzania egzaminu ósmoklasisty w warunkach i formie, o których mowa w art. 44zzr ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2017 r. poz. 2198, z późn. zm.).
2) Wykłady mogą być prowadzone w trybie kształcenia na odległość.
- Data ogłoszenia: 2018-02-22
- Data wejścia w życie: 2018-03-09
- Data obowiązywania: 2018-03-09
REKLAMA
Dziennik Ustaw
REKLAMA
REKLAMA