REKLAMA
Dziennik Ustaw - rok 2017 poz. 2058
ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA KULTURY I DZIEDZICTWA NARODOWEGO1)
z dnia 30 października 2017 r.
w sprawie warunków i trybu udzielania zezwoleń na indywidualny program lub tok nauki oraz organizacji indywidualnego programu lub toku nauki w szkołach artystycznych realizujących wyłącznie kształcenie artystyczne
Na podstawie art. 115 ust. 5 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe (Dz. U. z 2017 r. poz. 59 i 949) zarządza się, co następuje:
§ 1. [Kształcenie ucznia realizującego indywidualny program nauki]
§ 2. [Program nauczania realizowany przez ucznia objętego indywidualnym tokiem nauki]
2. Uczeń objęty indywidualnym tokiem nauki może realizować w ciągu jednego roku szkolnego program nauczania z zakresu dwóch lub więcej klas i może być klasyfikowany i promowany w czasie całego roku szkolnego.
3. Indywidualny tok nauki może być realizowany według programu nauczania objętego szkolnym zestawem programów nauczania lub indywidualnego programu nauki, o którym mowa w § 5.
§ 3. [Uprawnienia ucznia dotyczące realizacji indywidualnego programu lub toku nauki]
§ 4. [Wniosek o udzielenie zezwolenia na indywidualny program lub tok nauki]
2. Z wnioskiem o udzielenie zezwolenia na indywidualny program lub tok nauki mogą wystąpić:
1) uczeń, z tym że uczeń niepełnoletni za zgodą rodziców;
2) rodzice niepełnoletniego ucznia;
3) nauczyciel prowadzący artystyczne zajęcia edukacyjne, których dotyczy wniosek – za zgodą rodziców albo pełnoletniego ucznia.
3. Wniosek składa się do dyrektora szkoły za pośrednictwem nauczyciela przedmiotu głównego tego ucznia.
4. Do wniosku, o którym mowa w ust. 3, nauczyciel prowadzący artystyczne zajęcia edukacyjne, których dotyczy wniosek, dołącza opinię o predyspozycjach, możliwościach i oczekiwaniach ucznia. Opinia powinna także zawierać informację o dotychczasowych osiągnięciach ucznia.
5. W przypadku gdy nauczycielem prowadzącym artystyczne zajęcia edukacyjne, których dotyczy wniosek o udzielenie zezwolenia na indywidualny program lub tok nauki, nie jest nauczyciel przedmiotu głównego, opinię, o której mowa w ust. 4, potwierdza nauczyciel przedmiotu głównego ucznia, którego dotyczy wniosek.
§ 5. [Indywidualny program nauki opracowany przez nauczyciela prowadzącego artystyczne zajęcia edukacyjne]
2. Indywidualny program nauki nie może obniżyć wymagań edukacyjnych artystycznych wynikających ze szkolnego zestawu programów nauczania ustalonego dla danej klasy.
3. W pracy nad indywidualnym programem nauki może uczestniczyć nauczyciel prowadzący artystyczne zajęcia edukacyjne w szkole wyższego stopnia, nauczyciel doradca metodyczny, pedagog zatrudniony w szkole, psycholog oraz zainteresowany uczeń.
4. W przypadku gdy nauczycielem prowadzącym artystyczne zajęcia edukacyjne, których dotyczy wniosek o udzielenie zezwolenia na indywidualny program nauki, nie jest nauczyciel przedmiotu głównego, indywidualny program nauki, o którym mowa w ust. 1, opiniuje nauczyciel przedmiotu głównego ucznia, którego dotyczy wniosek.
5. Przepisy ust. 1–4 stosuje się odpowiednio w przypadku, gdy uczeń ma realizować indywidualny tok nauki według indywidualnego programu nauki.
§ 6. [Zasięganie opinii rady pedagogicznej oraz publicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej]
§ 7. [Zezwolenie na indywidualny program lub tok nauki w przypadku pozytywnej opinii rady pedagogicznej i opinii publicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej]
2. W przypadku zezwolenia na indywidualny tok nauki umożliwiający realizację w ciągu jednego roku szkolnego programu nauczania z zakresu więcej niż dwóch klas, wymaga się także pozytywnej opinii organu sprawującego nadzór pedagogiczny nad szkołą.
3. Zezwolenie, o którym mowa w ust. 1, jest udzielane na czas określony.
4. W przypadku przejścia ucznia do innej szkoły może on kontynuować indywidualny program lub tok nauki po uzyskaniu zezwolenia dyrektora szkoły, do której został przyjęty.
§ 8. [Uczestnictwo w wybranych artystycznych zajęciach edukacyjnych]
§ 9. [Dostosowanie wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb i możliwości ucznia]
§ 10. [Stosowanie przepisów ustawy o systemie oświaty]
§ 11. [Wejście w życie]
Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego: P. Gliński
1) Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego kieruje działem administracji rządowej - kultura i ochrona dziedzictwa narodowego, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 17 listopada 2015 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego (Dz. U. poz. 1894).
2) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2016 r. poz. 1954, 1985 i 2169 oraz z 2017 r. poz. 60, 949 i 1292.
- Data ogłoszenia: 2017-11-07
- Data wejścia w życie: 2017-11-08
- Data obowiązywania: 2022-04-15
- Dokument traci ważność: 2023-08-23
REKLAMA
Dziennik Ustaw
REKLAMA
REKLAMA