REKLAMA
Dziennik Ustaw - rok 2017 poz. 611
ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA GOSPODARKI MORSKIEJ I ŻEGLUGI ŚRÓDLĄDOWEJ1)
z dnia 7 marca 2017 r.
w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania, wypłaty i zwrotu pomocy finansowej na realizację operacji w ramach działań prowadzonych w ramach współpracy, objętych Priorytetem 4. Zwiększenie zatrudnienia i spójności terytorialnej, zawartym w Programie Operacyjnym „Rybactwo i Morze”
Na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy z dnia 10 lipca 2015 r. o wspieraniu zrównoważonego rozwoju sektora rybackiego z udziałem Europejskiego Funduszu Morskiego i Rybackiego (Dz. U. poz. 1358 oraz z 2016 r. poz. 1203 i 1948) zarządza się, co następuje:
§ 1. [Zakres regulacji]
1) szczegółowe wymagania, jakim powinny odpowiadać wnioski o dofinansowanie i wnioski o płatność, oraz tryb składania tych wniosków;
2) szczegółowy sposób oceny oraz terminy rozpatrywania wniosków o dofinansowanie i wniosków o płatność;
3) katalog beneficjentów;
4) tryb, warunki, termin zawierania umowy o dofinansowanie oraz szczegółowe wymagania, jakim powinna odpowiadać umowa o dofinansowanie.
§ 2. [Pomoc finansowa na realizację operacji w ramach współpracy]
§ 3. [Lokalne grupy działania]
§ 4. [Warunki, jakie musi spełniać operacja]
1) ma na celu:
a) podnoszenie wartości produktów, tworzenie miejsc pracy, zachęcanie młodych ludzi i propagowanie innowacji na wszystkich etapach łańcucha dostaw produktów w sektorze rybołówstwa i akwakultury,
b) wspieranie różnicowania działalności w ramach rybołówstwa przemysłowego i poza nim, wspieranie uczenia się przez całe życie i tworzenie miejsc pracy na obszarach rybackich i obszarach akwakultury,
c) wspieranie i wykorzystywanie atutów środowiska na obszarach rybackich i obszarach akwakultury, w tym operacji na rzecz łagodzenia zmian klimatu,
d) propagowanie dobrostanu społecznego i dziedzictwa kulturowego na obszarach rybackich i obszarach akwakultury, w tym dziedzictwa kulturowego rybołówstwa i akwakultury oraz morskiego dziedzictwa kulturowego,
e) powierzenie społecznościom rybackim ważniejszej roli w rozwoju lokalnym oraz w zarządzaniu lokalnymi zasobami rybołówstwa i działalnością morską;
2) jest zgodna ze strategią rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność, o której mowa w art. 2 pkt 19 rozporządzenia nr 1303/2013, zwaną dalej „LSR”, realizowaną przez LGD, i przyczyni się do osiągnięcia celu zakładanego w LSR;
3) nie jest finansowana z udziałem innych środków publicznych w zakresie, w jakim będzie realizowana przez LGD;
4) będzie realizowana w nie więcej niż 4 etapach, a wykonanie zakresu rzeczowego zgodnie z zestawieniem rzeczowo-finansowym operacji, w tym poniesienie przez LGD kosztów kwalifikowalnych operacji oraz złożenie wniosku o płatność końcową wypłacaną po zrealizowaniu całej operacji, nastąpi w terminie nie dłuższym niż 18 miesięcy od dnia zawarcia umowy o dofinansowanie, nie później jednak niż do dnia 31 grudnia 2022 r.;
5) spełnia warunki określone w rozporządzeniu dla tej operacji.
§ 5. [Projekty współpracy międzyterytorialnej]
§ 6. [Operacja polegająca na osiągnięciu celu, inwestycji w zakresie robót budowlanych, zakupu narzędzi, urządzeń lub innego wyposażenia]
1) przyczyni się do powstania trwałych korzyści gospodarczych;
2) będzie zrealizowana z zapewnieniem należytych gwarancji technicznych;
3) ma zapewnioną trwałość gospodarczą;
4) nie wpłynie negatywnie na środowisko oraz ochronę żywych zasobów wód.
§ 7. [Powstanie trwałych korzyści gospodarczych]
2. Powstanie trwałych korzyści gospodarczych stwierdza się na podstawie informacji zawartych w uproszczonym planie biznesowym operacji.
3. Plan biznesowy, o którym mowa w ust. 2, wnioskodawca sporządza na formularzu, którego wzór opracowuje instytucja zarządzająca i udostępnia na administrowanej przez siebie stronie internetowej.
§ 8. [Należyte gwarancje techniczne operacji]
1) zostało wydane pozwolenie na budowę albo dokonano zgłoszenia, o których mowa w przepisach prawa budowlanego, jeżeli takie pozwolenie albo zgłoszenie jest wymagane w związku z realizacją operacji;
2) zostało wydane pozwolenie wodnoprawne na szczególne korzystanie z wód, o którym mowa w przepisach prawa wodnego, jeżeli takie pozwolenie jest wymagane w związku z realizacją operacji.
§ 9. [Zapewnienie trwałości gospodarczej]
§ 10. [Wpływ operacji na środowisko]
§ 11. [Forma i wysokość pomocy]
2. Pomoc finansową na realizację operacji w ramach współpracy przyznaje się do wysokości dostępnych w ramach Programu Operacyjnego „Rybactwo i Morze” środków finansowych na wsparcie i wdrażanie operacji w ramach współpracy, określonych w umowie ramowej w dniu jej zawarcia przez LGD.
3. Przy ustalaniu wysokości środków finansowych pozostałych do wykorzystania w ramach dostępnych środków finansowych, o którym mowa w ust. 2, uwzględnia się sumę kwot pomocy finansowej wypłaconej na zrealizowane operacje w ramach współpracy i kwot pomocy finansowej przyznanych na operacje w ramach współpracy, których realizacja nie została jeszcze zakończona.
§ 12. [Koszty kwalifikowalne]
2. Do kosztów kwalifikowalnych operacji realizowanej w ramach współpracy zalicza się również koszty z tytułu realizacji tej operacji lub jej części poniesione przez LGD przed dniem przyznania pomocy finansowej, lecz nie wcześniej niż w dniu zawarcia przez LGD umowy ramowej, jeżeli są spełnione warunki określone w art. 65 ust. 6 rozporządzenia nr 1303/2013.
§ 13. [Koszty, których nie zalicza się do kosztów kwalifikowalnych]
1) zakupu używanych maszyn, urządzeń lub innego sprzętu;
2) nabycia gruntu, budynku, budowli lub prawa do dysponowania nimi;
3) nakładów rzeczowych;
4) pracy własnej wykonywanej przez beneficjenta będącego osobą fizyczną i pracy wolontariuszy;
5) ogólnych realizacji operacji, w tym opłat za konsultacje i doradztwo w zakresie przygotowania przez wnioskodawcę dokumentacji niezbędnej do przyznania i rozliczenia pomocy finansowej, kosztów połączeń telefonicznych, opłat za zużytą wodę, energię elektryczną i nośniki energii, które:
a) wyniosły powyżej 10% wartości netto operacji,
b) nie miały bezpośredniego związku z realizacją operacji,
c) zostały naliczone i wykazane niezgodnie ze sposobem określonym w umowie o dofinansowanie;
6) leasingu;
7) amortyzacji środków trwałych;
8) związanych z konserwacją obiektów kultu religijnego i cmentarzy.
§ 14. [Wysokość poniesionych kosztów kwalifikowalnych]
2. Do umowy, faktury lub innego równoważnego dokumentu księgowego, o których mowa w ust. 1, dołącza się dokument potwierdzający sposób, miejsce i termin dokonania zapłaty przez beneficjenta.
§ 15. [Postępowanie w sprawie o przyznanie pomocy finansowej]
2. Prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem pomocy finansowej na realizację operacji w ramach współpracy, w tym dokonywanie czynności w ramach postępowania w sprawie o przyznanie pomocy finansowej, może być dokonywane przez upoważnionych przez zarząd województwa pracowników urzędu marszałkowskiego albo upoważnioną przez zarząd województwa wojewódzką samorządową jednostkę organizacyjną, zwaną dalej „jednostką samorządową”.
3. W przypadku udzielenia jednostce samorządowej upoważnienia, o którym mowa w ust. 2, zarząd województwa zamieszcza informację o udzieleniu takiego upoważnienia na stronie internetowej właściwego urzędu marszałkowskiego.
§ 16. [Wniosek o dofinansowanie]
2. Złożenie wniosku o dofinansowanie w siedzibie instytucji pośredniczącej albo w jednostce samorządowej, o której mowa w ust. 1, potwierdza się na piśmie. Potwierdzenie zawiera datę wpływu wniosku i jest opatrzone pieczęcią instytucji pośredniczącej albo jednostki samorządowej i podpisem osoby przyjmującej wniosek.
3. W przypadku wniosku o dofinansowanie, który został złożony przesyłką rejestrowaną nadaną w polskiej placówce pocztowej operatora wyznaczonego w rozumieniu przepisów prawa pocztowego, dniem złożenia wniosku jest data stempla pocztowego.
§ 17. [Wniosek o dofinansowanie]
1) imię i nazwisko oraz miejsce zamieszkania i adres osoby upoważnionej do reprezentowania wnioskodawcy oraz pełnomocnictwo, jeżeli zostało udzielone;
2) numer identyfikacji podatkowej (NIP) wnioskodawcy;
3) wnioskowaną kwotę pomocy;
4) wskazanie LGD uczestniczących w realizacji operacji;
5) zestawienie rzeczowo-finansowe operacji;
6) oświadczenia lub zobowiązania wnioskodawcy związane z pomocą;
7) informację o planowanym utworzeniu lub utrzymaniu miejsca pracy, uzasadnionych zakresem realizacji operacji – jeżeli operacja przewiduje utworzenie lub utrzymanie miejsca pracy;
8) informację o zakładanych wskaźnikach realizacji celów operacji;
9) informację o ubieganiu się o zaliczkę;
10) informację o załącznikach dołączonych do wniosku.
2. Do wniosku o dofinansowanie dołącza się następujące dokumenty, w postaci papierowej, potwierdzające dane zawarte we wniosku o dofinansowanie niezbędne do ustalenia spełnienia warunków przyznania pomocy finansowej:
1) umowę o wspólnej realizacji operacji w ramach współpracy zawartą ze wszystkimi LGD realizującymi tę operację, zwaną dalej „umową partnerską”;
2) pełnomocnictwo – w przypadku gdy zostało udzielone;
3) informację o numerze wyodrębnionego rachunku bankowego LGD – w przypadku gdy LGD ubiega się o zaliczkę;
4) zestawienie rzeczowo-finansowe operacji;
5) dokumenty potwierdzające planowane koszty operacji, w tym kosztorys inwestorski albo otrzymane przez wnioskodawcę oferty związane z realizacją operacji – w przypadku gdy wymaga tego specyfikacja operacji;
6) uproszczony plan biznesowy operacji – w przypadku gdy wymaga tego specyfikacja operacji;
7) pozwolenie na budowę albo potwierdzoną przez wnioskodawcę za zgodność z oryginałem kopię zgłoszenia, o którym mowa w art. 30 ust. 1 lub art. 71 ust. 2 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane (Dz. U. z 2016 r. poz. 290, 961, 1165, 1250 i 2255), oraz oświadczenie wnioskodawcy o niewniesieniu sprzeciwu przez właściwy organ, w przypadku gdy na zgłoszeniu nie ma adnotacji właściwego organu o niewniesieniu sprzeciwu – w przypadku gdy wymaga tego specyfika operacji;
8) pozwolenie wodnoprawne na szczególne korzystanie z wód, o którym mowa w przepisach prawa wodnego – w przypadku gdy wymaga tego specyfika operacji;
9) szczegółowy opis operacji, z podaniem specyfikacji kosztów jej realizacji oraz wskazaniem źródeł jej finansowania;
10) opis projektu kampanii promocyjnej, targów, wystaw, badania obszaru LSR lub szkoleń, na które wnioskodawca ubiega się o pomoc finansową, z podaniem specyfikacji kosztów oraz wskazaniem źródeł finansowania – w przypadku gdy wymaga tego specyfika operacji.
3. Umowa partnerska potwierdza dane zawarte we wniosku o dofinansowanie, jeżeli:
1) zawiera:
a) dane identyfikacyjne każdej LGD realizującej operację w ramach współpracy,
b) opis celów operacji realizowanej w ramach współpracy,
c) opis głównych zadań oraz przewidywanych rezultatów operacji realizowanej w ramach współpracy,
d) określenie podmiotów, do których operacja realizowana w ramach współpracy jest skierowana lub których udział założono w trakcie realizacji tej operacji,
e) określenie roli i zadań każdej z LGD uczestniczącej w realizacji operacji w ramach współpracy,
f) określenie budżetu operacji realizowanej w ramach współpracy, z wyszczególnieniem wkładu finansowego poszczególnych LGD,
g) zobowiązania każdej z LGD dotyczące w szczególności:
– opracowania wspólnie z pozostałymi LGD wskaźników monitorowania, procedury monitorowania oraz ewaluacji operacji realizowanej w ramach współpracy,
– terminowego wywiązywania się przez LGD z realizacji zadań objętych operacją realizowaną w ramach współpracy, za które LGD są odpowiedzialne,
– informowania pozostałych LGD o przeszkodach w realizacji zadań objętych operacją realizowaną w ramach współpracy, w tym o ryzyku przekroczenia ustalonego terminu na realizację tych zadań,
– gromadzenia i archiwizacji dokumentów dotyczących operacji realizowanej w ramach współpracy,
h) postanowienia dotyczące warunków i trybu zmiany lub rozwiązania umowy partnerskiej;
2) nie została zmieniona do dnia zawarcia umowy o dofinansowanie, z wyjątkiem zmian wynikających z wezwań zarządu województwa.
4. Dokumenty, o których mowa w ust. 2, dołącza się w formie kopii potwierdzonych za zgodność z oryginałem przez pracownika LGD lub pracownika urzędu marszałkowskiego albo jednostki samorządowej, lub podmiot, który wydał dokument, lub w formie kopii poświadczonych za zgodność z oryginałem przez notariusza lub przez występującego w sprawie pełnomocnika będącego radcą prawnym lub adwokatem.
§ 18. [Braki formalne wniosku]
2. Jeżeli wniosek o dofinansowanie nie został złożony w terminie albo nie została do niego dołączona umowa partnerska, zarząd województwa informuje wnioskodawcę w formie pisemnej, w postaci papierowej, o pozostawieniu wniosku o dofinansowanie bez rozpatrzenia, podając przyczyny nierozpatrzenia tego wniosku.
3. Jeżeli wniosek o dofinansowanie zawiera inne niż określone w ust. 1 i 2 braki, zarząd województwa wzywa wnioskodawcę w formie pisemnej, w postaci papierowej, do ich usunięcia w terminie 14 dni od dnia doręczenia wezwania.
4. Jeżeli wnioskodawca mimo wezwania do usunięcia braków nie usunął ich w terminie, zarząd województwa ponownie wzywa wnioskodawcę w formie pisemnej, w postaci papierowej, do ich usunięcia w terminie 14 dni od dnia doręczenia wezwania.
5. Jeżeli wnioskodawca mimo ponownego wezwania do usunięcia braków nie usunął ich w terminie określonym w ust. 4, pomocy finansowej na realizację operacji w ramach współpracy nie przyznaje się, o czym zarząd województwa informuje wnioskodawcę w formie pisemnej, w postaci papierowej, podając przyczyny nieprzyznania pomocy finansowej.
6. W przypadku stwierdzenia we wniosku o dofinansowanie oczywistych omyłek pisarskich lub rachunkowych zarząd województwa może je poprawić z urzędu, informując jednocześnie wnioskodawcę w formie pisemnej, w postaci papierowej, o wprowadzonych zmianach.
§ 19. [Termin zawarcia umowy o dofinansowanie]
2. W przypadku gdy wnioskodawca nie stawił się w wyznaczonym przez zarząd województwa terminie w celu zawarcia umowy o dofinansowanie albo odmówił jej podpisania, zarząd województwa odmawia przyznania pomocy finansowej na realizację operacji w ramach współpracy, chyba że wnioskodawca podpisał umowę o dofinansowanie w innym terminie uzgodnionym z zarządem województwa, nie dłuższym niż 21 dni od dnia, na który został wyznaczony poprzedni termin zawarcia umowy.
3. W przypadku nieprzyznania pomocy finansowej na realizację operacji w ramach współpracy na podstawie ust. 2, zarząd województwa informuje o tym w formie pisemnej, w postaci papierowej, LGD uczestniczące w realizacji operacji w ramach współpracy oraz właściwe zarządy województw, podając przyczyny odmowy przyznania pomocy finansowej.
§ 20. [Uchybienie terminu przez wnioskodawcę]
1) złożył wniosek w terminie 14 dni od dnia ustania przyczyny uchybienia;
2) jednocześnie ze złożeniem wniosku dopełnił czynności, dla której był określony termin;
3) uprawdopodobnił, że uchybienie terminu nastąpiło bez jego winy.
2. Przywrócenie terminu do złożenia wniosku, o którym mowa w ust. 1, jest niedopuszczalne.
§ 21. [Umowa o dofinansowanie]
1) wskazanie terminów złożenia wniosku o płatność oraz wypłaty pomocy finansowej;
2) warunki zwrotu pomocy finansowej – w przypadku naruszenia przez beneficjenta przepisów o zamówieniach publicznych;
3) informację o udzieleniu beneficjentowi zaliczki;
4) określenie ograniczeń lub warunków obowiązujących przez 5 lat albo przez 3 lata – w przypadku operacji polegającej na utworzeniu lub utrzymaniu miejsca pracy w zakresie:
a) przenoszenia własności lub posiadania rzeczy nabytych w ramach realizacji operacji w ramach współpracy lub sposobu ich wykorzystania,
b) sposobu lub miejsca prowadzenia działalności związanej z przyznaną pomocą finansową,
c) zmiany celu realizowanej operacji;
5) zobowiązania beneficjenta do:
a) zachowania konkurencyjnego trybu wyboru wykonawców poszczególnych zadań ujętych w zestawieniu rzeczowo-finansowym operacji – w przypadku gdy do ich wyboru nie mają zastosowania przepisy o zamówieniach publicznych,
b) przedłożenia sprawozdań z realizacji operacji,
c) prowadzenia oddzielnego systemu rachunkowości w ramach prowadzonych ksiąg rachunkowych albo prowadzenia zestawienia faktur lub równoważnych dokumentów księgowych na formularzu udostępnionym przez urząd marszałkowski albo jednostkę samorządową – jeżeli na podstawie odrębnych przepisów beneficjent nie jest obowiązany do prowadzenia ksiąg rachunkowych,
d) osiągnięcia celu operacji realizowanej w ramach współpracy i zachowania tego celu przez:
– 5 lat – w przypadku operacji polegającej na inwestycji, o której mowa w § 6,
– 3 lata – w przypadku operacji polegającej na utworzeniu lub utrzymaniu miejsca pracy,
e) zapewnienia trwałości operacji zgodnie z art. 71 rozporządzenia nr 1303/2013,
f) osiągnięcia wskaźników realizacji celów operacji oraz przedłożenia dokumentów potwierdzających ich osiągnięcie w terminie wskazanym w umowie,
g) niefinansowania kosztów kwalifikowalnych operacji z udziałem innych środków publicznych,
h) umożliwienia przeprowadzenia kontroli związanych z przyznaną pomocą finansową przez 5 lat,
i) przechowywania dokumentów związanych z przyznaną pomocą finansową przez 5 lat,
j) informowania zarządu województwa o okolicznościach mogących mieć wpływ na wykonanie umowy przez 5 lat.
2. Pięcioletni lub trzyletni okres, którego dotyczą zobowiązania wymienione w ust. 1, liczy się od dnia dokonania płatności końcowej.
§ 22. [Zabezpieczenie należytego wykonania zobowiązań określonych w umowie o dofinansowanie]
2. Weksel wraz z deklaracją wekslową, o których mowa w ust. 1, są:
1) podpisywane przez beneficjenta w obecności upoważnionego pracownika urzędu marszałkowskiego albo jednostki samorządowej;
2) składane w urzędzie marszałkowskim albo jednostce samorządowej w dniu zawarcia umowy o dofinansowanie.
§ 23. [Wypłata środków finansowych]
1) zrealizował operację lub jej etap, w tym poniósł związane z tym koszty przed dniem złożenia wniosku o płatność obejmującego te koszty, zgodnie z warunkami określonymi w rozporządzeniu i w umowie o dofinansowanie, a także z warunkami określonymi w innych przepisach dotyczących inwestycji objętych operacją;
2) zrealizował lub realizuje zobowiązania określone w umowie o dofinansowanie;
3) udokumentował zrealizowanie operacji lub jej etapu, w tym poniesienie kosztów kwalifikowalnych.
§ 24. [Wniosek o płatność z tytułu zrealizowania operacji]
2. Złożenie wniosku o płatność w siedzibie instytucji pośredniczącej albo w jednostce samorządowej, o której mowa w ust. 1, potwierdza się na piśmie. Potwierdzenie zawiera datę i godzinę wpływu wniosku i jest opatrzone pieczęcią instytucji pośredniczącej albo jednostki samorządowej i podpisem osoby przyjmującej wniosek.
3. W przypadku gdy operacja w ramach współpracy jest realizowana w etapach, wniosek o płatność będący wnioskiem o płatność pośrednią składa się po zrealizowaniu danego etapu operacji, w terminie określonym w umowie o dofinansowanie, o której mowa w § 21.
4. Do wniosku o płatność dołącza się następujące dokumenty, w postaci papierowej, niezbędne do ustalenia spełnienia warunków wypłaty pomocy finansowej:
1) potwierdzone za zgodność z oryginałem przez upoważnionego pracownika urzędu marszałkowskiego albo jednostki samorządowej kopie umów, faktur lub innych równoważnych dokumentów księgowych wraz z dokumentami potwierdzającymi sposób, miejsce i termin dokonania zapłaty przez beneficjenta;
2) dokumenty potwierdzające ukończenie kursu, szkoły, szkolenia lub otrzymanie certyfikatu – w przypadku gdy wymaga tego specyfika operacji;
3) listę osób uczestniczących w kursach lub szkoleniach – w przypadku gdy wymaga tego specyfika operacji;
4) dokumentację fotograficzną zrealizowanej operacji – w przypadku gdy wymaga tego specyfika operacji;
5) wzory materiałów promocyjnych – w przypadku gdy wymaga tego specyfika operacji;
6) wyciąg z rachunku bankowego przeznaczonego do obsługi zaliczki, zawierający informację o wysokości uzyskanych odsetek bankowych – w przypadku gdy wymaga tego specyfika operacji;
7) pełnomocnictwo – w przypadku gdy zostało udzielone.
5. Dokumenty, o których mowa w ust. 4, dołącza się w formie kopii potwierdzonych za zgodność z oryginałem przez pracownika LGD lub pracownika urzędu marszałkowskiego albo jednostki samorządowej, lub podmiot, który wydał dokument, lub w formie kopii poświadczonych za zgodność z oryginałem przez notariusza lub przez występującego w sprawie pełnomocnika będącego radcą prawnym lub adwokatem.
§ 25. [Braki formalne wniosku]
2. Jeżeli wniosek o płatność nie został złożony w terminie, o którym mowa w ust. 1, pomocy finansowej na realizację operacji w ramach współpracy nie wypłaca się.
3. Jeżeli wniosek o płatność nie został prawidłowo wypełniony lub nie dołączono do niego co najmniej jednego z dokumentów, o których mowa w § 24 ust. 4, zarząd województwa wzywa beneficjenta w formie pisemnej, w postaci papierowej, do usunięcia braków lub złożenia wyjaśnień, w terminie 14 dni od dnia doręczenia wezwania.
4. Jeżeli beneficjent mimo wezwania, o którym mowa w ust. 3, nie usunął braków lub nie złożył wyjaśnień w wyznaczonym terminie, zarząd województwa ponownie wzywa beneficjenta w formie pisemnej, w postaci papierowej, do usunięcia braków lub złożenia wyjaśnień, w terminie 14 dni od dnia doręczenia wezwania.
5. Jeżeli beneficjent mimo ponownego wezwania, o którym mowa w ust. 4, nie usunął braków lub nie złożył wyjaśnień w wyznaczonym terminie:
1) wniosek o płatność rozpatruje się w zakresie, w jakim został prawidłowo wypełniony i udokumentowany, albo
2) pomocy finansowej nie wypłaca się, jeżeli wniosek o płatność nie może zostać rozpatrzony w zakresie poniesionych kosztów.
6. Zarząd województwa rozpatruje wniosek o płatność w terminie 60 dni od dnia złożenia wniosku przez beneficjenta.
7. W przypadku nierozpatrzenia wniosku o płatność w terminie, o którym mowa w ust. 6, zarząd województwa zawiadamia beneficjenta w formie pisemnej, w postaci papierowej, o przyczynach zwłoki, określając nowy termin rozpatrzenia tego wniosku, nie dłuższy jednak niż 14 dni.
8. Wezwanie przez właściwy zarząd województwa beneficjenta do wykonania określonych czynności w toku postępowania w sprawie wypłaty środków finansowych z tytułu pomocy finansowej wstrzymuje bieg terminu rozpatrywania wniosku o płatność do czasu wykonania przez beneficjenta tych czynności.
9. Jeżeli w trakcie rozpatrywania wniosku o płatność jest niezbędne uzyskanie dodatkowych wyjaśnień lub opinii innego podmiotu lub zajdą nowe okoliczności budzące wątpliwości co do możliwości wypłaty pomocy, termin rozpatrywania wniosku o płatność wydłuża się o czas niezbędny od uzyskania tych wyjaśnień lub opinii, lub wyjaśnienia tych okoliczności, o czym właściwy zarząd województwa informuje beneficjenta w formie pisemnej, w postaci papierowej.
§ 26. [Zlecenie płatności]
2. Zlecenie płatności zarząd województwa sporządza na podstawie zestawień poniesionych wydatków, określonych we wniosku o płatność.
3. Zestawienia, o których mowa w ust. 2, zarząd województwa potwierdza za zgodność ze zrealizowaną umową o dofinansowanie, o której mowa w § 21.
§ 27. [Obliczanie i oznaczanie terminów związanych z wykonywaniem czynności w toku postępowania]
2. Termin uważa się za zachowany, jeżeli przed jego upływem pismo zostało złożone osobiście albo przez upoważnioną osobę albo nadane przesyłką rejestrowaną w polskiej placówce pocztowej operatora wyznaczonego w rozumieniu przepisów prawa pocztowego, albo złożone w polskim urzędzie konsularnym.
§ 28. [Pomoc finansowa podlegająca zwrotowi]
1) nie wypełnił zobowiązań, o których mowa w art. 10 ust. 2 rozporządzenia nr 508/2014;
2) naruszył przepisy o zamówieniach publicznych w sposób, który miał albo mógłby mieć wpływ na wynik postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
2. Ustalenie kwoty pomocy finansowej, o której mowa w ust. 1, podlegającej zwrotowi następuje z uwzględnieniem rodzaju stwierdzonego uchybienia, o którym mowa w ust. 1, i postanowień umowy o dofinansowanie, o której mowa w § 21.
3. Dochodzenie zwrotu pomocy finansowej, o której mowa w ust. 1, wraz z odsetkami w wysokości określonej jak dla zaległości podatkowych liczonymi od dnia wypłaty tej pomocy, następuje w trybie przepisów o postępowaniu egzekucyjnym w administracji.
§ 29. [Rozwiązanie, połączenie, podział lub przekształcenie wnioskodawcy będącego LGD]
2. W przypadku rozwiązania, połączenia z innym podmiotem, podziału lub przekształcenia beneficjenta będącego LGD lub wystąpienia innego zdarzenia prawnego, w wyniku którego zaistnieje następstwo prawne, następcy prawnemu beneficjenta nie przyznaje się pomocy finansowej na realizację operacji w ramach współpracy.
§ 30. [Wejście w życie]
Minister Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej: M. Gróbarczyk
1) Minister Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej kieruje działem administracji rządowej - rybołówstwo, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 17 listopada 2015 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej (Dz. U. poz. 1909 i 2091).
2) Zmiany wymienionego rozporządzenia zostały ogłoszone w Dz. Urz. UE L 229 z 03.09.2015, str. 16, Dz. Urz. UE L 14 z 21.01.2016, str. 43 i Dz. Urz. UE L 169 z 28.06.2016, str. 18.
3) Zmiany wymienionego rozporządzenia zostały ogłoszone w Dz. Urz. UE L 270 z 15.10.2015, str. 1, Dz. Urz. UE L 200 z 26.07.2016, str. 140, Dz. Urz. UE L 259 z 27.09.2016, str. 79 i Dz. Urz. UE L 338 z 13.12.2016, str. 34.
- Data ogłoszenia: 2017-03-21
- Data wejścia w życie: 2017-04-05
- Data obowiązywania: 2019-01-05
- Dokument traci ważność: 2019-07-28
REKLAMA
Dziennik Ustaw
REKLAMA
REKLAMA