REKLAMA
Dziennik Ustaw - rok 2017 poz. 49
ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA CYFRYZACJI1)
z dnia 4 stycznia 2017 r.
w sprawie postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich z zakresu usług telekomunikacyjnych prowadzonego przez Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej
Na podstawie art. 109 ust. 12 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. – Prawo telekomunikacyjne (Dz. U. z 2016 r. poz. 1489, 1579, 1823, 1948, 1954 i 2003) zarządza się, co następuje:
§ 1. [Zakres regulacji]
1) tryb prowadzenia postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich, zwanego dalej „postępowaniem”;
2) wysokość progu finansowego wartości przedmiotu sporu, którego nieosiągnięcie skutkować może odmową rozpatrzenia sporu;
3) sposób wnoszenia wniosków o wszczęcie postępowania;
4) sposób wymiany informacji między stronami postępowania za pomocą środków komunikacji elektronicznej lub przesyłką pocztową;
5) szczegółowe kwalifikacje osób prowadzących postępowanie oraz minimalny czas, na jaki jest udzielane upoważnienie;
6) termin na wyrażenie przez strony zgody na przedstawioną propozycję rozwiązania sporu lub na zastosowanie się do niej.
§ 2. [Wniosek]
1) w postaci papierowej na adres Urzędu Komunikacji Elektronicznej, zwanego dalej „UKE”, albo zamiejscowej jednostki organizacyjnej UKE właściwej miejscowo ze względu na miejsce zamieszkania wnioskodawcy;
2) w postaci elektronicznej za pośrednictwem:
a) elektronicznej platformy usług administracji publicznej (ePUAP) albo
b) zamieszczonego na stronie podmiotowej Biuletynu Informacji Publicznej Prezesa UKE formularza kontaktowego dedykowanego do składania wniosków.
§ 3. [Zakres formalnej kontroli wniosku]
1) elementów, o których mowa w art. 33 ust. 2 ustawy z dnia 23 września 2016 r. o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich (Dz. U. poz. 1823);
2) dokumentów, o których mowa w art. 109 ust. 6 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. – Prawo telekomunikacyjne.
2. W przypadku gdy wniosek nie spełnia wymagań, o których mowa w ust. 1, Prezes UKE wzywa wnioskodawcę do jego uzupełniania w terminie 10 dni od dnia doręczenia wezwania.
§ 4. [Przekazanie wniosku dostawcy]
§ 5. [Zawiadomienie o wszczęciu postępowania]
2. Prezes UKE może wyznaczyć stronom termin na ustosunkowanie się do zawiadomienia o wszczęciu postępowania.
§ 6. [Wymiana informacji między stronami postępowania]
§ 7. [Propozycja rozwiązania sporu]
§ 8. [Odmowa rozpatrzenia sporu konsumenckiego]
§ 9. [Kompetencje upoważnionego pracownika]
1) wykształcenie wyższe;
2) wiedzę z zakresu wykonywania działalności telekomunikacyjnej i ochrony praw konsumenta;
3) co najmniej roczne doświadczenie zawodowe związane z rynkiem telekomunikacyjnym.
2. Upoważnienie dla pracownika UKE do prowadzenia postępowań udzielane jest na czas określony nie krótszy niż 3 lata.
§ 10. [Wejście w życie]
Minister Cyfryzacji: A. Streżyńska
1) Minister Cyfryzacji kieruje działem administracji rządowej - informatyzacja, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 17 listopada 2015 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Cyfryzacji (Dz. U. poz. 1910 i 2090).
- Data ogłoszenia: 2017-01-09
- Data wejścia w życie: 2017-01-10
- Data obowiązywania: 2017-01-10
- Dokument traci ważność: 2026-01-01
REKLAMA
Dziennik Ustaw
REKLAMA
REKLAMA