REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dziennik Ustaw - rok 2016 poz. 1975

ROZPORZĄDZENIE
PREZESA RADY MINISTRÓW

z dnia 1 grudnia 2016 r.

w sprawie nadania statutu Polskiemu Instytutowi Spraw Międzynarodowych

Tekst pierwotny

Na podstawie art. 3 ustawy z dnia 20 grudnia 1996 r. o Polskim Instytucie Spraw Międzynarodowych (Dz. U. z 2015 r. poz. 1386) zarządza się, co następuje:

§ 1. [Statut nadany Polskiemu Instytutowi Spraw Międzynarodowych]

Polskiemu Instytutowi Spraw Międzynarodowych nadaje się statut, stanowiący załącznik do rozporządzenia.

§ 2. [Kadencja Rady Polskiego Instytutu Spraw Międzynarodowych]

Kadencja Rady Polskiego Instytutu Spraw Międzynarodowych, której członków powołano przed dniem wejścia w życie niniejszego rozporządzenia, trwa do jej zakończenia zgodnie z przepisami dotychczasowymi.

§ 3. [Przepisy uchylone]

Traci moc rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 5 października 2009 r. w sprawie nadania statutu Polskiemu Instytutowi Spraw Międzynarodowych (Dz. U. z 2014 r. poz. 1225).

§ 4. [Wejście w życie]

Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

Prezes Rady Ministrów: B. Szydło

Załącznik 1. [STATUT POLSKIEGO INSTYTUTU SPRAW MIĘDZYNARODOWYCH]

Załącznik do rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów
z dnia 1 grudnia 2016 r. (poz. 1975)

STATUT POLSKIEGO INSTYTUTU SPRAW MIĘDZYNARODOWYCH

§ 1. 1. Do szczegółowego zakresu działania Polskiego Instytutu Spraw Międzynarodowych, zwanego dalej „Instytutem”, należy:

1) prowadzenie interdyscyplinarnych i porównawczych badań naukowych w zakresie spraw międzynarodowych, w tym w szczególności polityki zagranicznej Rzeczypospolitej Polskiej, członkostwa Rzeczypospolitej Polskiej w Unii Europejskiej oraz Organizacji Traktatu Północnoatlantyckiego, bezpieczeństwa międzynarodowego, prawa międzynarodowego oraz ekonomicznych aspektów współpracy międzynarodowej;

2) sporządzanie analiz, ekspertyz i studiów prognostycznych w zakresie spraw międzynarodowych z inicjatywy własnej albo na rzecz Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej, Marszałka Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej, Marszałka Senatu Rzeczypospolitej Polskiej, Prezesa Rady Ministrów albo z inicjatywy ministra właściwego do spraw zagranicznych, ministra właściwego do spraw członkostwa Rzeczypospolitej Polskiej w Unii Europejskiej, ministra właściwego do spraw gospodarki, Ministra Obrony Narodowej oraz – w miarę możliwości – innych członków Rady Ministrów, komisji sejmowych i senackich oraz klubów poselskich i senackich;

3) upowszechnianie wiedzy z dziedziny stosunków międzynarodowych oraz polityki zagranicznej Rzeczypospolitej Polskiej, w tym problematyki integracji europejskiej i bezpieczeństwa międzynarodowego oraz historii polskiej dyplomacji – w szczególności za pośrednictwem Internetu i innych środków masowego przekazu oraz w formie konferencji, seminariów, wykładów i publikacji, w tym książek oraz czasopism;

4) gromadzenie specjalistycznego księgozbioru i dokumentacji naukowej, w szczególności w zakresie, o którym mowa w pkt 1, a także prowadzenie otwartej działalności bibliotecznej w zakresie objętym działalnością Instytutu;

5) doskonalenie zawodowe pracowników administracji państwowej, wykonujących zadania w zakresie stosunków międzynarodowych i polityki zagranicznej Rzeczypospolitej Polskiej, w szczególności pracowników Kancelarii Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej, Kancelarii Sejmu, Kancelarii Senatu, Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, urzędów obsługujących ministra właściwego do spraw zagranicznych, ministra właściwego do spraw członkostwa Rzeczypospolitej Polskiej w Unii Europejskiej, ministra właściwego do spraw gospodarki, Ministra Obrony Narodowej oraz – w miarę możliwości – pracowników administracji jednostek samorządu terytorialnego i osób zainteresowanych rozwojem zawodowym w obszarze współpracy międzynarodowej;

6) utrzymywanie kontaktów z krajowymi i zagranicznymi ośrodkami szkoleniowymi, naukowymi i politycznymi w zakresie objętym działalnością Instytutu;

7) prowadzenie działalności wydawniczej, w tym wydawanie książek i czasopism z zakresu spraw międzynarodowych, zbiorów dokumentów wytworzonych przez polską służbę dyplomatyczną w przeszłości oraz publikacji z zakresu bieżących prac Instytutu.

2. Działania określone w ust. 1 pkt 2, w zakresie obsługi zadań ministra właściwego do spraw zagranicznych, Dyrektor Instytutu wykonuje zgodnie z planem zatwierdzonym przez ministra właściwego do spraw zagranicznych.

3. Działania wykonywane na zlecenie ministra właściwego do spraw zagranicznych w części dotyczącej spraw służby zagranicznej Dyrektor Instytutu wykonuje w porozumieniu z dyrektorem generalnym służby zagranicznej.

§ 2. Dyrektor Instytutu działa przy pomocy zastępców dyrektora, głównego księgowego, kierowników komórek organizacyjnych oraz samodzielnych stanowisk.

§ 3. 1. W skład Instytutu wchodzą:

1) komórki organizacyjne:

a) Biblioteka,

b) Biuro Badań i Analiz,

c) Biuro Informacji Publicznej,

d) Biuro Ochrony Informacji Niejawnych,

e) Biuro Organizacyjne,

f) Biuro Szkoleń,

g) Wydawnictwo;

2) samodzielne stanowiska podległe bezpośrednio Dyrektorowi Instytutu.

2. Szczegółowy zakres zadań komórek organizacyjnych Instytutu oraz samodzielnych stanowisk określa regulamin organizacyjny, nadany w drodze zarządzenia przez Dyrektora Instytutu.

§ 4. 1. W skład Rady Instytutu, zwanej dalej „Radą”, wchodzi 12 członków powoływanych spośród osób wyróżniających się wysokim poziomem wiedzy lub doświadczeniem w zakresie spraw międzynarodowych.

2. Kadencja Rady trwa cztery lata. W przypadku odwołania członka Rady, jego śmierci albo rezygnacji z członkostwa w Radzie przed upływem kadencji Rady, nowego członka Rady powołuje się na okres do zakończenia tej kadencji.

3. Do zadań Rady należy:

1) zatwierdzanie projektu rocznego planu działań Instytutu;

2) zatwierdzanie projektu sprawozdania Dyrektora Instytutu z realizacji rocznego planu działań Instytutu;

3) zatwierdzanie wyników działalności zamiejscowego oddziału Instytutu;

4) zatwierdzanie wniosku Dyrektora Instytutu o ustanowienie nagrody Instytutu;

5) opiniowanie projektu rocznego planu finansowego Instytutu;

6) opiniowanie projektów statutu i jego zmian.

4. Rada wykonuje zadania kapituły nagrody Instytutu.

5. Rada wyraża swoje stanowisko w formie uchwał podejmowanych zwykłą większością głosów, w obecności co najmniej połowy składu Rady.

6. Rada wybiera ze swego grona przewodniczącego oraz zastępcę przewodniczącego Rady.

7. Dyrektor Instytutu bierze udział w posiedzeniach Rady, z głosem doradczym, na zaproszenie przewodniczącego Rady.

8. W posiedzeniu Rady może wziąć udział, na zaproszenie przewodniczącego Rady i za zgodą Dyrektora Instytutu, zastępca Dyrektora Instytutu, główny księgowy oraz kierownik komórki organizacyjnej.

§ 5. Rada może przedłożyć ministrowi właściwemu do spraw zagranicznych i Dyrektorowi Instytutu swoje stanowisko w każdej sprawie dotyczącej Instytutu.

§ 6. Dyrektor Instytutu przedkłada Radzie informacje z wykonania planu działań Instytutu.

Metryka
  • Data ogłoszenia: 2016-12-07
  • Data wejścia w życie: 2016-12-22
  • Data obowiązywania: 2020-07-18
  • Dokument traci ważność: 2021-03-04

REKLAMA

Dziennik Ustaw

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA