REKLAMA
Dziennik Ustaw - rok 2015 poz. 2282
ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI1)
z dnia 21 grudnia 2015 r.
w sprawie rejestru związków powiatowo-gminnych oraz ogłaszania statutów związków i ich zmian
Na podstawie art. 72b ust. 2 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2015 r. poz. 1445 i 1890) zarządza się, co następuje:
Rozdział 1
Przepisy ogólne
§ 1. [Zakres regulacji]
1) tryb postępowania w sprawach:
a) rejestracji związku powiatowo-gminnego,
b) rejestracji zmiany statutu związku powiatowo-gminnego,
c) wykreślenia związku powiatowo-gminnego z rejestru związków powiatowo-gminnych, zwanego dalej „rejestrem”;
2) wzór zgłoszenia w sprawie rejestracji związku powiatowo-gminnego;
3) wzór zgłoszenia w sprawie zmiany statutu związku powiatowo-gminnego;
4) wzór zgłoszenia w sprawie wykreślenia związku powiatowo-gminnego z rejestru związków powiatowo-gminnych;
5) dokumentację niezbędną do sporządzenia zgłoszeń, o których mowa w pkt 2–4;
6) sposób prowadzenia rejestru związków powiatowo-gminnych, w tym sposób dokonywania wpisów w tym rejestrze;
7) zakres danych podlegających wpisowi do rejestru;
8) tryb ogłaszania statutu związku powiatowo-gminnego, zmiany tego statutu oraz informacji o wykreśleniu związku powiatowo-gminnego z rejestru.
§ 2. [Definicje]
1) wojewoda – wojewodę właściwego ze względu na siedzibę związku powiatowo-gminnego;
2) starosta – starostę upoważnionego przez starostów powiatów i wójtów gmin zamierzających utworzyć związek powiatowo-gminny;
3) wójt – wójta (burmistrza, prezydenta miasta) upoważnionego przez starostów powiatów i wójtów (burmistrzów, prezydentów miast) gmin zamierzających utworzyć związek powiatowo-gminny;
4) zgromadzenie – zgromadzenie związku powiatowo-gminnego.
Rozdział 2
Postępowanie w sprawie rejestracji związku powiatowo-gminnego
§ 3. [Informacja o utworzeniu związku powiatowo-gminnego]
2. Informacja, o której mowa w ust. 1, zawiera oznaczenie uchwał rad powiatów i rad gmin o utworzeniu związku powiatowo-gminnego oraz o przyjęciu jego statutu.
3. Do informacji, o której mowa w ust. 1, dołącza się wyciągi z protokołów posiedzeń rad powiatów i rad gmin w części dotyczącej trybu podejmowania uchwał, o których mowa w ust. 2.
4. Jeżeli informacja o utworzeniu związku powiatowo-gminnego nie spełnia wymogów, o których mowa w ust. 1–3, wojewoda wzywa starostę albo wójta do usunięcia braków w terminie 7 dni z pouczeniem, że nieusunięcie tych braków spowoduje wstrzymanie przekazania zgłoszenia, o którym mowa w § 4 ust. 1, do organu prowadzącego rejestr, do czasu ich uzupełnienia.
§ 4. [Zgłoszenie w sprawie rejestracji związku powiatowo-gminnego]
2. Skierowanie przez wojewodę do starosty albo wójta wezwania, o którym mowa w § 3 ust. 4, zawiesza bieg terminu, o którym mowa w ust. 1.
3. Wzór zgłoszenia w sprawie rejestracji związku powiatowo-gminnego, o którym mowa w ust. 1, jest określony w załączniku nr 1 do rozporządzenia.
4. Dokumentację niezbędną do sporządzenia zgłoszenia stanowią:
1) informacja o utworzeniu związku powiatowo-gminnego, o której mowa w § 3 ust. 1;
2) uchwały rad powiatów i rad gmin o utworzeniu związku powiatowo-gminnego;
3) uchwały rad powiatów i rad gmin o przyjęciu statutu związku powiatowo-gminnego;
4) statut związku powiatowo-gminnego;
5) stanowisko wojewody w sprawie uzgodnienia projektu statutu związku powiatowo-gminnego;
6) wyciągi z protokołów posiedzeń rad powiatów i rad gmin, w części dotyczącej trybu podejmowania uchwał, o których mowa w pkt 2 i 3.
§ 5. [Termin zawiadomienia o rejestracji związku powiatowo-gminnego]
§ 6. [Ogłoszenie statutu związku powiatowo-gminnego]
2. Wojewoda, w terminie 7 dni od dnia ogłoszenia statutu, przekazuje do organu prowadzącego rejestr informację o ogłoszeniu statutu.
Rozdział 3
Postępowanie w sprawie rejestracji zmiany statutu związku powiatowo-gminnego
§ 7. [Informacja o zmianie statutu związku powiatowo-gminnego]
2. W przypadku przystępowania powiatu albo gminy do związku powiatowo-gminnego informację, o której mowa w ust. 1, przewodniczący zgromadzenia przekazuje wojewodzie po spełnieniu warunków określonych w ust. 1 oraz po przyjęciu przez radę powiatu albo radę gminy przystępującej do związku powiatowo-gminnego obowiązującego statutu związku powiatowo-gminnego.
3. Informacja, o której mowa w ust. 1, zawiera:
1) oznaczenie uchwały zgromadzenia o zmianie statutu związku powiatowo-gminnego;
2) potwierdzenie braku sprzeciwu, o którym mowa w art. 67a ust. 3 ustawy;
3) w przypadku przystępowania powiatu albo gminy do związku powiatowo-gminnego – oznaczenie uchwały o przyjęciu jego statutu;
4) w przypadku występowania powiatu albo gminy ze związku powiatowo-gminnego – oznaczenie uchwały o wystąpieniu ze związku powiatowo-gminnego lub oznaczenie innej uchwały skutkującej utratą uczestnictwa w związku powiatowo-gminnym.
4. Do informacji, o której mowa w ust. 1, dołącza się wyciąg z protokołu posiedzenia zgromadzenia oraz wyciągi z protokołów posiedzeń rad powiatów i rad gmin, w części dotyczącej trybu podejmowania uchwał, o których mowa w ust. 3 pkt 1, 3 i 4.
5. Jeżeli informacja o zmianie statutu związku powiatowo-gminnego nie spełnia wymogów, o których mowa w ust. 1–4, wojewoda wzywa przewodniczącego zgromadzenia do usunięcia braków w terminie 7 dni z pouczeniem, że nieusunięcie tych braków spowoduje wstrzymanie przekazania zgłoszenia, o którym mowa w § 8 ust. 1, do organu prowadzącego rejestr, do czasu ich uzupełnienia.
§ 8. [Termin przekazania rejestru zgłoszenia w sprawie rejestracji zmiany statutu związku powiatowo-gminnego]
2. Skierowanie przez wojewodę do wójta wezwania, o którym mowa w § 7 ust. 5, zawiesza bieg terminu, o którym mowa w ust. 1.
3. Wzór zgłoszenia w sprawie zmiany statutu związku powiatowo-gminnego, o którym mowa w ust. 1, jest określony w załączniku nr 2 do rozporządzenia.
4. Dokumentację niezbędną do sporządzenia zgłoszenia stanowią:
1) informacja o zmianie statutu związku powiatowo-gminnego, o której mowa w § 7 ust. 1;
2) uchwała zgromadzenia o zmianie statutu związku powiatowo-gminnego;
3) uchwały rad powiatów i rad gmin o przyjęciu statutu związku powiatowo-gminnego;
4) uchwały rad powiatów i rad gmin o wystąpieniu ze związku powiatowo-gminnego lub inne uchwały skutkujące utratą uczestnictwa w związku powiatowo-gminnym;
5) stanowisko wojewody w sprawie uzgodnienia zmiany statutu związku powiatowo-gminnego;
6) wyciąg z protokołu posiedzenia zgromadzenia oraz wyciągi z protokołów posiedzeń rad powiatów i rad gmin, w części dotyczącej trybu podejmowania uchwał, o których mowa w pkt 2–4.
§ 9. [Zawiadomienie o rejestracji zmiany statutu związku powiatowo-gminnego]
§ 10. [Ogłoszenie zmiany statutu związku powiatowo-gminnego]
2. Wojewoda, w terminie 7 dni od dnia ogłoszenia zmiany statutu, przekazuje do organu prowadzącego rejestr informację o ogłoszeniu zmiany statutu.
Rozdział 4
Postępowanie w sprawie wykreślenia związku powiatowo-gminnego z rejestru związków powiatowo-gminnych
§ 11. [Wniosek o wykreślenie związku powiatowo-gminnego z rejestru]
2. Wniosek, o którym mowa w ust. 1, zawiera:
1) oznaczenie uchwał zgromadzenia podjętych w związku z likwidacją;
2) oznaczenie uchwał rad powiatów i rad gmin podjętych w związku z likwidacją;
3) w przypadku wystąpienia powiatu albo gminy ze związku powiatowo-gminnego – oznaczenie uchwały o wystąpieniu ze związku powiatowo-gminnego lub oznaczenie innej uchwały skutkującej utratą uczestnictwa w związku powiatowo-gminnym.
3. Do wniosku, o którym mowa w ust. 1, dołącza się wyciągi z protokołów posiedzeń zgromadzenia oraz wyciągi z protokołów posiedzeń rad powiatów i rad gmin, w części dotyczącej trybu podejmowania uchwał, o których mowa w ust. 2, oraz informację o zakończeniu likwidacji związku powiatowo-gminnego.
4. Jeżeli wniosek o wykreślenie związku powiatowo-gminnego z rejestru nie spełnia wymogów, o których mowa w ust. 1–3, wojewoda wzywa związek powiatowo-gminny do usunięcia braków w terminie 7 dni z pouczeniem, że nieusunięcie tych braków spowoduje wstrzymanie przekazania zgłoszenia, o którym mowa w § 12 ust. 1, do organu prowadzącego rejestr, do czasu ich uzupełnienia.
§ 12. [Termin przekazania zgłoszenia w sprawie wykreślenia związku powiatowo-gminnego z rejestru]
2. Skierowanie przez wojewodę do wójta wezwania, o którym mowa w § 11 ust. 4, zawiesza bieg terminu, o którym mowa w ust. 1.
3. Wzór zgłoszenia w sprawie wykreślenia związku powiatowo-gminnego z rejestru związków powiatowo-gminnych, o którym mowa w ust. 1, jest określony w załączniku nr 3 do rozporządzenia.
4. Dokumentację niezbędną do sporządzenia zgłoszenia stanowią:
1) wniosek związku powiatowo-gminnego o wykreślenie związku powiatowo-gminnego z rejestru;
2) informacja o zakończeniu likwidacji związku powiatowo-gminnego;
3) uchwały zgromadzenia, podjęte w związku z likwidacją;
4) uchwały rad powiatów i rad gmin, podjęte w związku z likwidacją;
5) uchwały rad powiatów i rad gmin o wystąpieniu ze związku powiatów lub inne uchwały skutkujące utratą uczestnictwa w związku powiatowo-gminnym;
6) wyciągi z protokołów posiedzeń zgromadzenia oraz wyciągi z protokołów posiedzeń rad powiatów i rad gmin, w części dotyczącej trybu podejmowania uchwał, o których mowa w pkt 3–5.
§ 13. [Zawiadomienie o wykreśleniu związku powiatowo-gminnego z rejestru]
§ 14. [Ogłoszenie obwieszczenia o wykreśleniu związku powiatowo-gminnego z rejestru w wojewódzkim dzienniku urzędowym]
2. Wojewoda, w terminie 7 dni od dnia ogłoszenia obwieszczenia o wykreśleniu związku powiatowo-gminnego z rejestru, przekazuje do organu prowadzącego rejestr informację o ogłoszeniu obwieszczenia.
Rozdział 5
Rejestr związków powiatowo-gminnych
§ 15. [Forma prowadzenia rejestru]
§ 16. [Informacje wpisywane w rejestrze]
1) kolejny numer związku powiatowo-gminnego w rejestrze;
2) nazwę związku powiatowo-gminnego i jego siedzibę;
3) oznaczenie powiatów i gmin uczestniczących w związku powiatowo-gminnym;
4) zadania związku powiatowo-gminnego;
5) czas trwania związku powiatowo-gminnego;
6) datę rejestracji związku powiatowo-gminnego;
7) datę ogłoszenia statutu związku powiatowo-gminnego oraz jego zmian;
8) datę likwidacji albo przekształcenia związku powiatowo-gminnego.
§ 17. [Termin dokonania wpisu w rejestrze]
§ 18. [Publikacja rejestru]
Rozdział 6
Przepis końcowy
§ 19. [Wejście w życie]
Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji: M. Błaszczak
1) Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji kieruje działem administracji rządowej - administracja publiczna, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 17 listopada 2015 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji (Dz. U. poz. 1897 i 2088).
Załączniki do rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji
z dnia 21 grudnia 2015 r. (poz. 2282)
Załącznik nr 1
WZÓR ZGŁOSZENIA W SPRAWIE REJESTRACJI ZWIĄZKU POWIATOWO-GMINNEGO
Załącznik nr 2
WZÓR ZGŁOSZENIA W SPRAWIE ZMIANY STATUTU ZWIĄZKU POWIATOWO-GMINNEGO
Załącznik nr 3
WZÓR ZGŁOSZENIA W SPRAWIE WYKREŚLENIA ZWIĄZKU POWIATOWO-GMINNEGO Z REJESTRU ZWIĄZKÓW POWIATOWO-GMINNYCH
- Data ogłoszenia: 2015-12-30
- Data wejścia w życie: 2015-12-31
- Data obowiązywania: 2015-12-31
REKLAMA
Dziennik Ustaw
REKLAMA
REKLAMA