REKLAMA
Dziennik Ustaw - rok 2015 poz. 1693
ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA NAUKI I SZKOLNICTWA WYŻSZEGO1)
z dnia 8 października 2015 r.
w sprawie szczegółowych kryteriów i trybu przyznawania oraz rozliczania środków finansowych na inwestycje służące potrzebom badań naukowych lub prac rozwojowych
Na podstawie art. 22b ust. 1 ustawy z dnia 30 kwietnia 2010 r. o zasadach finansowania nauki (Dz. U. z 2014 r. poz. 1620 oraz z 2015 r. poz. 249 i 1268) zarządza się, co następuje:
§ 1. [Zakres przedmiotowy]
§ 2. [Wniosek o przyznanie dotacji]
§ 3. [Przyznanie środków finansowych]
2. W terminie, o którym mowa w ust. 1, wnioskodawca składa dodatkowo informację określoną odpowiednio w części A załącznika nr 1, 2 albo 3 do rozporządzenia w postaci elektronicznej, opatrzoną bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu albo podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP na elektroniczną skrzynkę podawczą Ministra albo w postaci papierowej.
§ 4. [Zdarzenie losowe]
2. Do wniosku, o którym mowa w ust. 1, wnioskodawca dołącza dokumenty zawierające opis zdarzenia losowego oraz poświadczające zaistniałą szkodę, jeżeli wystąpiła.
§ 5. [Wnioski podlegające rozpatrzeniu]
§ 6. [Informacje zawarte w poszczególnych wnioskach]
1) inwestycję budowlaną oraz inwestycję budowlaną dotyczącą strategicznej infrastruktury badawczej składa wniosek zawierający informacje, których szczegółowy zakres określa załącznik nr 1 do rozporządzenia;
2) zakup, wytworzenie lub rozbudowę aparatury naukowo-badawczej stanowiącej dużą lub strategiczną infrastrukturę badawczą składa wniosek zawierający informacje, których szczegółowy zakres określa załącznik nr 2 do rozporządzenia;
3) rozbudowę infrastruktury informatycznej nauki w zakresie dużej lub strategicznej infrastruktury badawczej składa wniosek zawierający informacje, których szczegółowy zakres określa załącznik nr 3 do rozporządzenia.
§ 7. [Dokumenty dołączane do wniosku w zależności od rodzaju inwestycji]
2. W przypadku inwestycji współfinansowanej z innej części budżetu państwa, do wniosku dołącza się opinię dysponenta tej części.
3. W przypadku gdy inwestycja ma być współfinansowana ze środków funduszy strukturalnych do wniosku dołącza się dokumenty potwierdzające przyznanie takich środków lub przyrzeczenie ich otrzymania.
4. W przypadku inwestycji podejmowanej przez konsorcjum naukowe, sieć naukową, centrum naukowo-przemysłowe, centrum naukowe Polskiej Akademii Nauk lub centrum naukowe uczelni, do wniosku dołącza się umowę o ich utworzeniu oraz informacje o:
1) jednostce naukowej odpowiedzialnej za wykorzystanie i rozliczenie środków finansowych;
2) jednostce naukowej, która przejmie przedmiot inwestycji na stan majątku trwałego;
3) sposobie wspólnego użytkowania przedmiotu inwestycji oraz zasadach dostępu do inwestycji jednostek naukowych lub innych podmiotów.
§ 8. [Dokumenty dołączane do wniosku, o którym mowa w § 6 pkt 1]
1) kosztorys – opis zakresu rzeczowego planowanej do realizacji inwestycji, zawierający wykaz rzeczowo-kosztowy;
2) dokument potwierdzający prawo do dysponowania nieruchomością na cel budowlany.
2. Jeżeli wymaga tego charakter inwestycji, do wniosku dołącza się:
1) pozwolenie na budowę;
2) pozwolenie konserwatora zabytków na realizację inwestycji.
§ 9. [Dokumenty dołączane do wniosku, o którym mowa w § 6 pkt 2]
1) harmonogram realizacji inwestycji, jeżeli dotyczy ona wytworzenia aparatury naukowo-badawczej;
2) w przypadku rozbudowy aparatury naukowo-badawczej – informację o posiadaniu aparatury naukowo-badawczej stanowiącej dużą lub strategiczną infrastrukturę badawczą, której dotyczy rozbudowa, wraz z dokumentem potwierdzającym jej wartość, w tym wyciąg z ewidencji środków trwałych;
3) informację o aparaturze naukowo-badawczej stanowiącej dużą lub strategiczną infrastrukturę badawczą zakupionej lub wytworzonej przez wnioskodawcę, w okresie 4 lat poprzedzających rok złożenia wniosku;
4) dokumenty uzasadniające wykazaną we wniosku wysokość planowanych nakładów na zakup aparatury naukowo-badawczej;
5) informację o osiągnięciach naukowych wnioskodawcy w zakresie realizowanego programu badań naukowych lub prac rozwojowych, w okresie 4 lat poprzedzających rok złożenia wniosku.
§ 10. [Dokumenty dołączane do wniosku, o którym mowa w § 6 pkt 3]
1) informację o posiadanej infrastrukturze informatycznej nauki stanowiącej dużą lub strategiczną infrastrukturę badawczą, której dotyczy rozbudowa, wraz z wyszczególnieniem jej głównych składników oraz z dokumentem potwierdzającym jej wartość, w tym wyciąg z ewidencji środków trwałych;
2) uzasadnienie potrzeby rozbudowy posiadanej infrastruktury informatycznej nauki;
3) informację o możliwości i planach udostępniania infrastruktury informatycznej nauki innym podmiotom.
§ 11. [Ocena wniosków]
2. Przy ocenie wniosków, o których mowa w § 6 pkt 1 i 2, uwzględnia się kryteria określone w art. 13b ustawy oraz:
1) zasadność planowanego zakresu rzeczowego inwestycji dla realizacji programu badań naukowych lub prac rozwojowych;
2) możliwość wykorzystania i udostępniania planowanej do realizacji inwestycji jednostkom naukowym i innym podmiotom oraz jej wpływ na rozwój współpracy krajowej i międzynarodowej w ramach wspólnie prowadzonych badań naukowych lub prac rozwojowych;
3) stopień wykorzystania inwestycji do realizacji badań naukowych lub prac rozwojowych prowadzonych przez wnioskodawcę;
4) prawidłowość wykorzystania i rozliczenia wcześniej przyznanych środków finansowych na naukę.
3. Przy ocenie wniosków, o których mowa w § 6 pkt 3, uwzględnia się kryteria określone w art. 13b ustawy oraz:
1) stopień wykorzystania inwestycji do realizacji badań naukowych lub prac rozwojowych prowadzonych przez wnioskodawcę;
2) zasadność planowanych nakładów w stosunku do planowanego do realizacji zakresu rzeczowego inwestycji;
3) planowany zasięg wykorzystania inwestycji, w tym na poziomie lokalnym, regionalnym lub ponadregionalnym;
4) prawidłowość wykorzystania i rozliczenia wcześniej przyznanych środków finansowych na naukę.
§ 12. [Listy rankingowe]
2. Ocena wniosku zawiera pozycję rankingową, proponowaną kwotę finansowania albo odmowę finansowania oraz uzasadnienie dokonanej oceny.
§ 13. [Harmonogram płatności]
2. Harmonogram płatności składa się w terminie umożliwiającym wykorzystanie środków finansowych do końca roku kalendarzowego, na który środki zostały przyznane, jednak nie później niż do dnia 30 listopada.
3. Harmonogram płatności zawiera numer decyzji Ministra, kwotę określoną w umowie zawartej przez wnioskodawcę z wykonawcą, przedmiot umowy oraz terminy płatności określone w tej umowie, a także informację o aktualnej wartości kosztorysowej inwestycji.
4. Jeżeli wysokość środków finansowych przekracza 3 000 000 zł, do harmonogramu płatności dołącza się poświadczoną za zgodność z oryginałem kopię umowy, o której mowa w ust. 1.
5. Jeżeli wartość kosztorysowa inwestycji została obniżona w czasie jej realizacji, to łączną kwotę środków finansowych na naukę, przyznanych na inwestycje służące potrzebom badań naukowych lub prac rozwojowych, obniża się o taki sam procent, o jaki została obniżona planowana wartość kosztorysowa inwestycji.
§ 14. [Składanie harmonogramu płatności]
§ 15. [Raport roczny z wykorzystania środków finansowych na naukę]
1) załączniku nr 4 do rozporządzenia – dla inwestycji budowlanej oraz inwestycji budowlanej dotyczącej strategicznej infrastruktury badawczej;
2) załączniku nr 5 do rozporządzenia – dla inwestycji realizowanej w zakresie dużej lub strategicznej infrastruktury badawczej na zakup, wytworzenie lub rozbudowę aparatury naukowo-badawczej oraz inwestycji na rozbudowę infrastruktury informatycznej nauki w zakresie dużej lub strategicznej infrastruktury badawczej.
2. Warunkiem przekazania środków finansowych na inwestycje służące potrzebom badań naukowych lub prac rozwojowych w kolejnym roku finansowania jest pozytywna ocena dotychczasowego przebiegu realizacji inwestycji, sporządzona przez zespół na podstawie raportu, o którym mowa w ust. 1.
§ 16. [Raport końcowy]
1) załączniku nr 6 do rozporządzenia – dla inwestycji budowlanej oraz inwestycji budowlanej dotyczącej strategicznej infrastruktury badawczej;
2) załączniku nr 7 do rozporządzenia – dla inwestycji realizowanej w zakresie dużej lub strategicznej infrastruktury badawczej na zakup, wytworzenie lub rozbudowę aparatury naukowo-badawczej oraz inwestycji na rozbudowę infrastruktury informatycznej nauki w zakresie dużej lub strategicznej infrastruktury badawczej.
2. Do raportu końcowego dołącza się:
1) w przypadku inwestycji realizowanej w zakresie dużej i strategicznej infrastruktury badawczej – poświadczone za zgodność z oryginałem kopie dokumentów potwierdzających przyjęcie inwestycji na stan majątku trwałego;
2) w przypadku inwestycji budowlanej oraz inwestycji budowlanej dotyczącej strategicznej infrastruktury badawczej – poświadczone za zgodność z oryginałem kopie:
a) dokumentów potwierdzających przyjęcie inwestycji na stan majątku trwałego,
b) protokołu odbioru końcowego inwestycji,
c) decyzji o przyjęciu obiektu do użytkowania.
§ 17. [Forma składania raportów]
§ 18. [Raporty podlegające rozpatrzeniu]
§ 19. [Ocena raportów]
2. Przy ocenie raportów, o których mowa w § 15 i § 16, uwzględnia się kryteria określone w art. 13d ustawy oraz:
1) zgodność zrealizowanego zakresu rzeczowego z wnioskiem;
2) prawidłowość wydatkowania przyznanych środków finansowych z uwzględnieniem planowanych nakładów i źródeł finansowania, ujętych we wniosku;
3) proporcjonalność wydatkowania przyznanych środków finansowych w stosunku do ujętych we wniosku nakładów i źródeł finansowania.
3. Minister na podstawie oceny raportu rocznego, o której mowa w ust. 2, rozstrzyga o:
1) kontynuacji finansowania;
2) zaprzestaniu lub zmniejszeniu finansowania przez uchylenie lub zmianę decyzji, z ewentualnym wezwaniem do zwrotu części lub całości przekazanych środków finansowych.
4. Minister, na podstawie oceny raportu końcowego, uznaje zadanie określone w decyzji za:
1) wykonane;
2) wykonane nienależycie lub niewykonane, z wezwaniem do zwrotu środków finansowych.
§ 20. [Zwrot niewykorzystanych środków finansowych]
§ 21. [Termin na złożenie wniosków o przyznanie środków finansowych na inwestycje służące potrzebom badań naukowych lub prac rozwojowych na 2016 r.]
§ 22. [Przepis przejściowy]
§ 23. [Wejście w życie]
Minister Nauki i Szkolnictwa Wyższego: L. Kolarska-Bobińska
1) Minister Nauki i Szkolnictwa Wyższego kieruje działem administracji rządowej - nauka, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 22 września 2014 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego (Dz. U. poz. 1259).
2) Niniejsze rozporządzenie było poprzedzone rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 13 października 2010 r. w sprawie kryteriów i trybu przyznawania oraz rozliczania środków finansowych na inwestycje w zakresie dużej infrastruktury badawczej służącej potrzebom badań naukowych lub prac rozwojowych (Dz. U. Nr 200, poz. 1324) oraz rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 13 października 2010 r. w sprawie kryteriów i trybu przyznawania oraz rozliczania środków finansowych na inwestycje budowlane służące potrzebom badań naukowych lub prac rozwojowych (Dz. U. Nr 209, poz. 1379), które utraciły moc z dniem 25 maja 2015 r., w związku z wejściem w życie ustawy z dnia 15 stycznia 2015 r. o zmianie ustawy o zasadach finansowania nauki oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 249).
Załączniki do rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego
z dnia 8 października 2015 r. (poz. 1693)
Załącznik nr 1
SZCZEGÓŁOWY ZAKRES INFORMACJI ZAWARTYCH WE WNIOSKU O PRZYZNANIE ŚRODKÓW FINANSOWYCH NA INWESTYCJĘ BUDOWLANĄ LUB INWESTYCJĘ BUDOWLANĄ DOTYCZĄCĄ STRATEGICZNEJ INFRASTRUKTURY BADAWCZEJ NA ROK/LATA
A. DANE WNIOSKODAWCY
1. Nazwa wnioskodawcy
2. Siedziba i adres wnioskodawcy
3. Adres e-mail, WWW
4. Imię i nazwisko kierownika wnioskodawcy
5. Numer identyfikacji podatkowej (NIP) wnioskodawcy
6. Informacja o wpisie do rejestru przedsiębiorców
Niniejszym, wnioskodawca oświadcza, że:
1) informacje zawarte we wniosku pn.: (nazwa inwestycji do 250 znaków), złożonym w systemie, o numerze identyfikacyjnym ID: (numer wniosku nadany przez system), są zgodne ze stanem faktycznym i prawnym;
2) dokumenty dołączone do wniosku są zgodne z oryginałem;
3) jest przygotowany do realizacji inwestycji i posiada zdolność do pokrycia kosztów utrzymania przedmiotu wnioskowanej inwestycji, w tym kosztów bieżących i serwisowych;
4) wyraża zgodę na przesyłanie korespondencji za pomocą środków komunikacji elektronicznej, o których mowa w ustawie z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2013 r. poz. 1422).
PIECZĘCIE I PODPISY (jednostki naukowej, głównego księgowego albo kwestora, kierownika jednostki, rektora).
(W przypadku gdy część A wniosku zostanie przesłana na elektroniczną skrzynkę podawczą, pieczęcie nie są wymagane).
B. DANE OGÓLNE O INWESTYCJI
1. Lokalizacja inwestycji.
2. Inwestycja dotyczy: (budowy nowego obiektu budowlanego, przebudowy lub rozbudowy obiektu budowlanego, zakupu nieruchomości) i będzie realizowana w ramach: (udziału w przedsięwzięciu krajowym, udziału w przedsięwzięciu budowlanym w ramach współpracy międzynarodowej, inwestycji budowlanej współfinansowanej ze środków funduszy strukturalnych).
3. Inwestycja będzie realizowana przez: (wnioskodawcę, konsorcjum naukowe, sieć naukową, centrum naukowo-przemysłowe, centrum naukowe Polskiej Akademii Nauk lub centrum naukowe uczelni).
4. Planowany okres realizacji inwestycji: (rok rozpoczęcia i rok zakończenia).
5. Wnioskowana kwota środków finansowych: (w tys. zł).
6. Wartość kosztorysowa inwestycji: (w tys. zł).
7. Wpisanie inwestycji na Polską Mapę Drogową Infrastruktury Badawczej (Nr decyzji Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego o wpisaniu przedsięwzięcia na Polską Mapę Drogową Infrastruktury Badawczej).
C. OPIS INWESTYCJI
1. Informacja o planowanym zakresie rzeczowym inwestycji wraz z uzasadnieniem kosztów jej realizacji.
2. Uzasadnienie celowości realizacji inwestycji i jej lokalizacji dla realizacji badań naukowych lub prac rozwojowych prowadzonych przez wnioskodawcę.
3. Określenie programu badań naukowych lub prac rozwojowych, do realizacji którego niezbędna jest wnioskowana inwestycja, jego znaczenie dla rozwoju nauki, innowacyjności i gospodarki w kraju, wpływ na rozwój współpracy międzynarodowej oraz realizację celów polityki naukowej, naukowo-technicznej i innowacyjnej państwa, z uwzględnieniem Krajowego Programu Badań.
4. Osiągnięcia naukowe wnioskodawcy w zakresie przedstawionego programu badań, wykazane z 4 lat poprzedzających rok złożenia wniosku (publikacje, patenty lub inne).
5. Informacja o możliwości wykorzystania i udostępniania, planowanej do realizacji inwestycji przez jednostki naukowe i inne podmioty oraz jej wpływ na rozwój współpracy w ramach wspólnie prowadzonych badań naukowych lub prac rozwojowych (należy dołączyć dokumenty potwierdzające współpracę, realizację wspólnych badań itp.).
6. Stopień wykorzystania inwestycji do realizacji badań naukowych lub prac rozwojowych.
Cel wykorzystania inwestycji budowlanej: | Wykorzystanie w % |
– badania naukowe lub prace rozwojowe |
|
– inne zadania jednostki naukowej (dydaktyka, badania kliniczne, wykonywanie zleceń zewnętrznych, inne) |
|
7. Informacja o planowanych nakładach i źródłach finansowania kosztów utrzymania wnioskowanej inwestycji, w tym kosztów bieżących i serwisowych.
8. Do wniosku dołącza się:
a) kosztorys – opis zakresu rzeczowego planowanej do realizacji inwestycji, zawierający wykaz rzeczowo-kosztowy,
b) dokument potwierdzający prawo do dysponowania nieruchomością na cel budowlany,
c) pozwolenie na budowę, jeżeli wymaga tego charakter inwestycji,
d) pozwolenie konserwatora zabytków na realizację inwestycji, jeżeli wymaga tego charakter inwestycji.
D. WARTOŚĆ KOSZTORYSOWA I STRUKTURA PLANOWANYCH NAKŁADÓW (w tys. zł)
Lp. | Wyszczególnienie | Wartość kosztorysowa | w tym: | ||||
nakłady | roboty budowlano-montażowe | zakupy | pierwsze wyposażenie | inne | |||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
1 | Nakłady ogółem |
|
|
|
|
|
|
2 | w tym |
|
|
|
|
|
|
planowane na lata |
|
|
|
|
|
| |
3 | w tym w roku |
|
|
|
|
|
|
E. PLANOWANE NAKŁADY ORAZ ŹRÓDŁA FINANSOWANIA INWESTYCJI (w tys. zł)
Lp. | Wyszczególnienie | Nakłady | w tym: | ||||
nakłady | planowane nakłady w roku: | ||||||
(4 + 8) | ... | ... | ... | Razem | |||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
1 | Ogółem (Lp. 2 – 6) |
|
|
|
|
|
|
2 | Środki własne |
|
|
|
|
|
|
3 | Kredyt |
|
|
|
|
|
|
4 | Dotacja celowa ze środków ustalonych w budżecie państwa na naukę |
|
|
|
|
|
|
5 | Dotacja celowa |
|
|
|
|
|
|
6 | Środki z innych źródeł (podać z jakich) |
|
|
|
|
|
|
F. INFORMACJE O OSOBIE ODPOWIEDZIALNEJ ZA SPORZĄDZENIE WNIOSKU
(Imię i nazwisko, służbowy numer telefonu, służbowy adres e-mail).
Załącznik nr 2
SZCZEGÓŁOWY ZAKRES INFORMACJI ZAWARTYCH WE WNIOSKU O PRZYZNANIE ŚRODKÓW FINANSOWYCH NA ZAKUP, WYTWORZENIE LUB ROZBUDOWĘ APARATURY NAUKOWO-BADAWCZEJ STANOWIĄCEJ DUŻĄ LUB STRATEGICZNĄ INFRASTRUKTURĘ BADAWCZĄ NA ROK/LATA
A. DANE WNIOSKODAWCY
1. Nazwa wnioskodawcy
2. Siedziba i adres wnioskodawcy
3. Adres e-mail, WWW
4. Imię i nazwisko kierownika wnioskodawcy
5. Numer identyfikacji podatkowej (NIP) wnioskodawcy
6. Informacja o wpisie do rejestru przedsiębiorców
Niniejszym, wnioskodawca oświadcza, że:
1) informacje zawarte we wniosku pn.: (nazwa inwestycji do 250 znaków), złożonym w systemie, o numerze identyfikacyjnym ID: (numer wniosku nadany przez system), są zgodne ze stanem faktycznym i prawnym;
2) dokumenty dołączone do wniosku są zgodne z oryginałem;
3) jest przygotowany do realizacji inwestycji i posiada zdolność do pokrycia kosztów utrzymania przedmiotu wnioskowanej inwestycji, w tym kosztów bieżących i serwisowych;
4) wyraża zgodę na przesyłanie korespondencji za pomocą środków komunikacji elektronicznej, o których mowa w ustawie z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2013 r. poz. 1422).
PIECZĘCIE I PODPISY (jednostki naukowej, głównego księgowego albo kwestora, kierownika jednostki, rektora).
(W przypadku gdy część A wniosku zostanie przesłana na elektroniczną skrzynkę podawczą, pieczęcie nie są wymagane).
B. DANE OGÓLNE O INWESTYCJI
1. Inwestycja realizowana w ramach: (udziału w przedsięwzięciu krajowym, udziału w przedsięwzięciu podjętym w ramach współpracy międzynarodowej, inwestycji w zakresie infrastruktury badawczej współfinansowanej ze środków funduszy strukturalnych).
2. Inwestycja realizowana przez: (wnioskodawcę, konsorcjum naukowe, sieć naukową, centrum naukowo-przemysłowe, centrum naukowe Polskiej Akademii Nauk lub centrum naukowe uczelni).
3. Inwestycja realizowana w grupie nauk: (humanistycznych i społecznych oraz w grupie nauk o sztuce i twórczości artystycznej lub nauk ścisłych i inżynierskich oraz nauk o życiu).
4. Planowany okres realizacji inwestycji: (rok rozpoczęcia i rok zakończenia).
5. Wnioskowana kwota dotacji celowej: (w tys. zł).
6. Wartość kosztorysowa inwestycji: (w tys. zł).
7. Wpisanie inwestycji na Polską Mapę Drogową Infrastruktury Badawczej. (Nr decyzji Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego o wpisaniu przedsięwzięcia na Polską Mapę Drogową Infrastruktury Badawczej).
C. OPIS INWESTYCJI
1. Planowany zakres rzeczowy inwestycji:
Lp. | Nazwa aparatury naukowo-badawczej | Liczba | Planowane nakłady (w tys. zł) |
1 | 2 | 3 | 4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
2. Opis zakresu rzeczowego planowanej do realizacji inwestycji stanowiącej dużą lub strategiczną infrastrukturę badawczą z uzasadnieniem wysokości planowanych nakładów wykazanych we wniosku: (załączona przykładowa oferta lub inne)
a) w przypadku zakupu aparatury naukowo-badawczej kosztorys, zawierający wykaz rzeczowo-kosztowy,
b) w przypadku wytworzenia aparatury naukowo-badawczej – kosztorys – planowany wykaz rzeczowo-kosztowy zawierający harmonogram realizacji inwestycji,
c) w przypadku rozbudowy aparatury naukowo-badawczej informację o posiadaniu aparatury naukowo-badawczej stanowiącej dużą lub strategiczną infrastrukturę badawczą, której dotyczy rozbudowa, wraz z dokumentem potwierdzającym jej wartość, w tym wyciąg z ewidencji środków trwałych.
3. Określenie programu badań naukowych lub prac rozwojowych, do realizacji którego niezbędna jest wnioskowana inwestycja, jego znaczenie dla rozwoju nauki, innowacyjności i gospodarki w kraju, wpływ na rozwój współpracy międzynarodowej oraz realizację celów polityki naukowej, naukowo-technicznej i innowacyjnej państwa, z uwzględnieniem Krajowego Programu Badań.
4. Uzasadnienie celowości zakupu planowanego zakresu rzeczowego inwestycji dla realizacji badań naukowych lub prac rozwojowych prowadzonych przez wnioskodawcę.
5. Osiągnięcia naukowe wnioskodawcy w zakresie przedstawionego programu badań, wykazane z 4 lat poprzedzających rok złożenia wniosku.
(publikacje, patenty lub inne)
6. Wykaz aparatury naukowo-badawczej stanowiącej dużą lub strategiczną infrastrukturę badawczą zakupionej lub wytworzonej przez wnioskodawcę, w okresie 4 lat poprzedzających rok złożenia wniosku zawierający:
Źródło pozyskania | Nazwa aparatury | Rok | wartość |
|
|
|
|
7. Informacja o możliwości wykorzystania i udostępniania, planowanej do realizacji inwestycji przez inne jednostki naukowe i inne podmioty oraz jej wpływ na rozwój współpracy w ramach wspólnie prowadzonych badań naukowych lub prac rozwojowych. (np. w załączeniu dokumenty potwierdzające współpracę, realizację wspólnych badań).
8. Stopień wykorzystania inwestycji do realizacji badań naukowych lub prac rozwojowych.
Cel wykorzystania aparatury naukowo-badawczej: | Wykorzystanie w % |
– badania naukowe lub prace rozwojowe |
|
– inne zadania jednostki naukowej |
|
9. Informacja o nakładach i źródłach finansowania kosztów utrzymania wnioskowanej inwestycji, w tym kosztów bieżących i serwisowych.
D. PLANOWANE NAKŁADY ORAZ ŹRÓDŁA FINANSOWANIA INWESTYCJI
Lp. | Wyszczególnienie | Planowane nakłady (w tys. zł) | |||
ogółem | w tym | w tym | w tym | ||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
1 | Wnioskowana kwota dotacji celowej ze środków ustalonych w budżecie państwa na naukę |
|
|
|
|
2 | Środki własne |
|
|
|
|
3 | Kredyt lub pożyczka |
|
|
|
|
4 | Dotacja celowa z innych części budżetowych (podać z których) |
|
|
|
|
5 | Środki z innych źródeł niż dotacja celowa (podać z jakich) |
|
|
|
|
6 | Suma (lp. 1–5) |
|
|
|
|
E. INFORMACJE O OSOBIE ODPOWIEDZIALNEJ ZA SPORZĄDZENIE WNIOSKU
(Imię i nazwisko, służbowy numer telefonu, służbowy adres e-mail).
Załącznik nr 3
SZCZEGÓŁOWY ZAKRES INFORMACJI ZAWARTYCH WE WNIOSKU O PRZYZNANIE ŚRODKÓW FINANSOWYCH NA ROZBUDOWĘ INFRASTRUKTURY INFORMATYCZNEJ NAUKI W ZAKRESIE DUŻEJ LUB STRATEGICZNEJ INFRASTRUKTURY BADAWCZEJ NA ROK/LATA
A. DANE WNIOSKODAWCY
1. Nazwa wnioskodawcy
2. Siedziba i adres wnioskodawcy
3. Adres e-mail, WWW
4. Imię i nazwisko kierownika wnioskodawcy
5. Numer identyfikacji podatkowej (NIP) wnioskodawcy
6. Informacja o wpisie do rejestru przedsiębiorców
Niniejszym, wnioskodawca oświadcza, że:
1) informacje zawarte we wniosku pn.: (nazwa inwestycji do 250 znaków), złożonym w systemie, o numerze identyfikacyjnym ID: (numer wniosku nadany przez system), są zgodne ze stanem faktycznym i prawnym;
2) dokumenty dołączone do wniosku są zgodne z oryginałem;
3) jest przygotowany do realizacji inwestycji i posiada zdolność do pokrycia kosztów utrzymania przedmiotu wnioskowanej inwestycji, w tym kosztów bieżących i serwisowych;
4) wyraża zgodę na przesyłanie korespondencji za pomocą środków komunikacji elektronicznej, o których mowa w ustawie z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2013 r. poz. 1422).
PIECZĘCIE I PODPISY (jednostki naukowej, głównego księgowego albo kwestora, kierownika jednostki, rektora).
(W przypadku gdy część A wniosku zostanie przesłana na elektroniczną skrzynkę podawczą, pieczęcie nie są wymagane).
B. DANE OGÓLNE O INWESTYCJI
1. Inwestycja dotyczy rozbudowy w szczególności: Lokalnej Sieci Komputerowej (LAN), Miejskiej Sieci Komputerowej (MSK), Komputerów Dużej Mocy Obliczeniowej (KDM).
2. Inwestycja realizowana w ramach: (udziału w przedsięwzięciu krajowym, udziału w przedsięwzięciu podjętym w ramach współpracy międzynarodowej, inwestycji w zakresie infrastruktury badawczej współfinansowanej ze środków funduszy strukturalnych).
3. Inwestycja realizowana przez: (wnioskodawcę, konsorcjum naukowe, sieć naukową, centrum naukowo-przemysłowe, centrum naukowe Polskiej Akademii Nauk lub centrum naukowe uczelni).
4. Inwestycja realizowana w grupie nauk: (humanistycznych i społecznych oraz w grupie nauk o sztuce i twórczości artystycznej lub nauk ścisłych i inżynierskich oraz nauk o życiu).
5. Okres realizacji inwestycji: (data rozpoczęcia i zakończenia).
6. Wnioskowana kwota dotacji celowej: (w tys. zł).
7. Wartość kosztorysowa inwestycji: (w tys. zł).
8. Wpisanie inwestycji na Polską Mapę Drogową Infrastruktury Badawczej. (Nr decyzji Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego o wpisaniu przedsięwzięcia na Polską Mapę Drogową Infrastruktury Badawczej).
C. OPIS INWESTYCJI
1. Planowany zakres rzeczowy inwestycji:
Lp. | Nazwa infrastruktury informatycznej nauki | Liczba | Planowane nakłady (w tys. zł) |
1 | 2 | 3 | 4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
2. Informacja o posiadanej infrastrukturze informatycznej stanowiącej dużą lub strategiczną infrastrukturę badawczą, której dotyczy rozbudowa wraz z wyszczególnieniem jej głównych składników oraz z dokumentem potwierdzającym jej wartość, w tym wyciąg z ewidencji środków trwałych.
3. Uzasadnienie potrzeby rozbudowy posiadanej infrastruktury informatycznej nauki.
4. Opis badań naukowych lub prac rozwojowych, do realizacji których niezbędna jest wnioskowana inwestycja.
5. Znaczenie inwestycji dla realizacji celów polityki naukowej, naukowo-technicznej i innowacyjnej państwa, z uwzględnieniem Krajowego Programu Badań.
6. Informacja o możliwości i planach udostępniania infrastruktury informatycznej nauki innym podmiotom.
7. Stopień wykorzystania inwestycji do realizacji badań naukowych lub prac rozwojowych.
Cel wykorzystania infrastruktury informatycznej nauki: | Wykorzystanie w % |
– badania naukowe lub prace rozwojowe |
|
– inne zadania jednostki naukowej (dydaktyka, badania kliniczne, wykonywanie zleceń zewnętrznych, inne) |
|
8. Informacja o nakładach i źródłach finansowania kosztów utrzymania wnioskowanej inwestycji, w tym kosztów bieżących i serwisowych.
D. PLANOWANE NAKŁADY ORAZ ŹRÓDŁA FINANSOWANIA INWESTYCJI
Lp. | Wyszczególnienie | Planowane nakłady (w tys. zł) | |||
ogółem | w tym | w tym | w tym | ||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
1 | Wnioskowana kwota dotacji celowej ze środków ustalonych w budżecie państwa na naukę |
|
|
|
|
2 | Środki własne |
|
|
|
|
3 | Kredyt lub pożyczka |
|
|
|
|
4 | Dotacja celowa z innych części budżetowych (wpisać z których) |
|
|
|
|
5 | Środki z innych źródeł niż dotacja celowa (wpisać z jakich) |
|
|
|
|
6 | Suma (lp. 1–5) |
|
|
|
|
E. INFORMACJE O OSOBIE ODPOWIEDZIALNEJ ZA SPORZĄDZENIE WNIOSKU
(Imię i nazwisko, służbowy numer telefonu, służbowy adres e-mail).
Załącznik nr 4
SZCZEGÓŁOWY ZAKRES INFORMACJI ZAWARTYCH W RAPORCIE ROCZNYM Z WYKORZYSTANIA DOTACJI NA INWESTYCJĘ BUDOWLANĄ LUB INWESTYCJĘ BUDOWLANĄ DOTYCZĄCĄ STRATEGICZNEJ INFRASTRUKTURY BADAWCZEJ* W ROKU
A. DANE WNIOSKODAWCY
1. Nazwa wnioskodawcy
2. Siedziba i adres wnioskodawcy
3. Adres e-mail, WWW
4. Imię i nazwisko kierownika wnioskodawcy
5. Numer identyfikacji podatkowej (NIP) wnioskodawcy
6. Informacja o wpisie do rejestru przedsiębiorców
B. DANE OGÓLNE O INWESTYCJI
1. Decyzja Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego: nr, data.
2. Numer wniosku, na podstawie którego przyznano dotację.
3. Nazwa inwestycji: (tytuł wniosku do 250 znaków).
4. Wysokość przyznanej dotacji celowej w zł. ogółem, w tym w danym roku.
5. Wysokość środków deklarowanych we wniosku w zł, pochodzących z innych źródeł niż otrzymana dotacja w tym: (środki własne, kredyt lub pożyczka, dotacja celowa z innych części budżetowych*).
C. INFORMACJA O ZREALIZOWANYCH ZADANIACH
Opis zrealizowanego zakresu rzeczowego.
D. INFORMACJA O PONIESIONYCH WYDATKACH
Rozliczenie finansowe (w zł) wg stanu na dzień 31.12. r.
Wartość kosztorysowa ogółem według wniosku | Wydatki ogółem | Środki wydatkowane | Stan środków na | Zobowiązania | |||
ogółem | ze środków | środki własne | inne środki | a) z dotacji celowej | |||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
|
|
|
|
|
| a) |
|
b) |
E. INFORMACJE O OSOBIE ODPOWIEDZIALNEJ ZA SPORZĄDZENIE RAPORTU ROCZNEGO
(Imię i nazwisko, służbowy numer telefonu, służbowy adres e-mail).
F. PIECZĘCIE I PODPISY (jednostki naukowej, głównego księgowego albo kwestora, kierownika jednostki, rektora).
(W przypadku gdy raport zostanie przesłany na elektroniczną skrzynkę podawczą, pieczęcie nie są wymagane).
*wybrać właściwe
Załącznik nr 5
SZCZEGÓŁOWY ZAKRES INFORMACJI ZAWARTYCH W RAPORCIE ROCZNYM Z WYKORZYSTANIA DOTACJI NA INWESTYCJĘ Z ZAKRESU DUŻEJ LUB STRATEGICZNEJ* INFRASTRUKTURY BADAWCZEJ, OBEJMUJĄCY APARATURĘ NAUKOWO-BADAWCZĄ LUB INFRASTRUKTURĘ INFORMATYCZNĄ NAUKI* W ROKU
A. DANE WNIOSKODAWCY
1. Nazwa wnioskodawcy
2. Siedziba i adres wnioskodawcy
3. Adres e-mail, WWW
4. Imię i nazwisko kierownika wnioskodawcy
5. Numer identyfikacji podatkowej (NIP) wnioskodawcy
6. Informacja o wpisie do rejestru przedsiębiorców
B. DANE OGÓLNE O INWESTYCJI
1. Decyzja Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego: nr, data.
2. Numer wniosku, na podstawie którego przyznano dotację.
3. Nazwa inwestycji: (tytuł wniosku do 250 znaków).
4. Wysokość przyznanej dotacji celowej w zł ogółem, w tym w danym roku.
5. Wysokość środków deklarowanych we wniosku w zł, pochodzących z innych źródeł niż otrzymana dotacja w tym: (środki własne, kredyt lub pożyczka, dotacja celowa z innych części budżetowych*).
C. INFORMACJA O ZREALIZOWANYCH ZADANIACH
1. Wykaz zrealizowanego zakresu rzeczowego:
Lp. | Nazwa | Liczba | Poniesione nakłady (w zł) |
1 | 2 | 3 | 4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
2. Opis zrealizowanego zakresu rzeczowego.
3. Opis działań podjętych przez wnioskodawcę na rok następny.
D. INFORMACJA O PONIESIONYCH WYDATKACH
Rozliczenie finansowe (w zł) wg stanu na dzień 31.12. r.
Wydatki ogółem | Środki wydatkowane | Stan środków | Zobowiązania | |||
Ogółem (kol. 3–5) | Ze środków dotacji celowej | Środki własne | Inne | a) z dotacji celowej | ||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
|
|
|
|
| a) |
|
b) |
E. INFORMACJE O OSOBIE ODPOWIEDZIALNEJ ZA SPORZĄDZENIE RAPORTU ROCZNEGO
(Imię i nazwisko, służbowy numer telefonu, służbowy adres e-mail).
F. PIECZĘCIE I PODPISY (jednostki naukowej, głównego księgowego albo kwestora, kierownika jednostki, rektora).
(W przypadku gdy raport zostanie przesłany na elektroniczną skrzynkę podawczą, pieczęcie nie są wymagane).
*wybrać właściwe
Załącznik nr 6
SZCZEGÓŁOWY ZAKRES INFORMACJI ZAWARTYCH W RAPORCIE KOŃCOWYM I ROZLICZENIE FINANSOWE PONIESIONYCH KOSZTÓW ZAKOŃCZONEJ INWESTYCJI BUDOWLANEJ LUB INWESTYCJI BUDOWLANEJ DOTYCZĄCEJ STRATEGICZNEJ INFRASTRUKTURY BADAWCZEJ*
A. DANE WNIOSKODAWCY
1. Nazwa wnioskodawcy
2. Siedziba i adres wnioskodawcy
3. Adres e-mail, WWW
4. Imię i nazwisko kierownika wnioskodawcy
5. Numer identyfikacji podatkowej (NIP) wnioskodawcy
6. Informacja o wpisie do rejestru przedsiębiorców
B. DANE OGÓLNE O INWESTYCJI
1. Decyzja Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego: nr data.
2. Numer wniosku, na podstawie którego przyznano dotację.
3. Nazwa inwestycji: (tytuł wniosku do 250 znaków).
4. Wysokość przyznanej dotacji celowej w zł ogółem, w tym w danym roku.
5. Wysokość środków deklarowanych we wniosku w zł, pochodzących z innych źródeł niż otrzymana dotacja w tym: (środki własne, kredyt lub pożyczka, dotacja celowa z innych części budżetowych*).
C. INFORMACJA O ZREALIZOWANYCH ZADANIACH
Opis zrealizowanej inwestycji budowlanej i jej charakterystyka techniczna.
D. INFORMACJA O PONIESIONYCH KOSZTACH
Rozliczenie finansowe (w zł) wg stanu na dzień 31.12. r.
Wartość | Termin | Nakłady | Środki wydatkowane | Środki | |||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
ogółem | planowany | ogółem | w tym | ogółem | z dotacji celowej ze | inne środki | a) z dotacji celowej |
w tym: | faktyczny | w tym: |
| w tym: |
| w tym: środki własne | a) |
1) roboty budowlano-montażowe | 1) roboty budowlano-montażowe | 1) roboty budowlano-montażowe |
W przypadku zaistniałych zmian w stosunku do wniosku należy omówić ich przyczyny.
E. WYMAGANE ZAŁĄCZNIKI DOŁĄCZONE DO RAPORTU
1. Kopia dokumentu stwierdzającego przyjęcie inwestycji na stan majątku trwałego, poświadczona za zgodność z oryginałem.
2. Kopia protokołu odbioru końcowego inwestycji, poświadczona za zgodność z oryginałem.
3. Kopia decyzji o przyjęciu obiektu do użytkowania, poświadczona za zgodność z oryginałem, o ile wymaga tego charakter zrealizowanej inwestycji.
F. INFORMACJE O OSOBIE ODPOWIEDZIALNEJ ZA SPORZĄDZENIE RAPORTU KOŃCOWEGO
(Imię i nazwisko, służbowy numer telefonu, służbowy adres e-mail).
G. PIECZĘCIE I PODPISY (jednostki naukowej, głównego księgowego albo kwestora, kierownika jednostki, rektora).
(W przypadku gdy raport zostanie przesłany na elektroniczną skrzynkę podawczą, pieczęcie nie są wymagane).
*wybrać właściwe
Załącznik nr 7
SZCZEGÓŁOWY ZAKRES INFORMACJI ZAWARTYCH W RAPORCIE KOŃCOWYM I ROZLICZENIE FINANSOWE PONIESIONYCH KOSZTÓW ZAKOŃCZONEJ INWESTYCJI Z ZAKRESU DUŻEJ LUB STRATEGICZNEJ* INFRASTRUKTURY BADAWCZEJ, OBEJMUJĄCY APARATURĘ NAUKOWO-BADAWCZĄ LUB INFRASTRUKTURĘ INFORMATYCZNĄ NAUKI*
A. DANE WNIOSKODAWCY
1. Nazwa wnioskodawcy
2. Siedziba i adres wnioskodawcy
3. Adres e-mail, WWW
4. Imię i nazwisko kierownika wnioskodawcy
5. Numer identyfikacji podatkowej (NIP) wnioskodawcy
6. Informacja o wpisie do rejestru przedsiębiorców
B. DANE OGÓLNE O INWESTYCJI
1. Decyzja Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego: nr, data.
2. Numer wniosku, na podstawie którego przyznano dotację.
3. Nazwa inwestycji: (tytuł wniosku do 250 znaków).
4. Wysokość przyznanej dotacji celowej w zł ogółem, w tym w danym roku.
5. Wysokość środków deklarowanych we wniosku w zł, pochodzących z innych źródeł niż otrzymana dotacja w tym: (środki własne, kredyt lub pożyczka, dotacja celowa z innych części budżetowych*).
C. INFORMACJA O ZREALIZOWANYCH ZADANIACH
1. Wykaz zrealizowanego zakresu rzeczowego:
Lp. | Nazwa | Liczba | Poniesione nakłady (w zł) |
1 | 2 | 3 | 4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
2. Uzasadnienie dokonanego zakupu zakresu rzeczowego inwestycji dla realizacji badań naukowych lub prac rozwojowych prowadzonych przez wnioskodawcę.
3. Opis planowanych badań naukowych lub prac rozwojowych i innych zadań jednostki, których potrzebom będzie służyć inwestycja w okresie następnych co najmniej 3 lat.
D. INFORMACJA O PONIESIONYCH KOSZTACH
Rozliczenie finansowe (w zł) wg stanu na dzień 31.12. r.
E. ZAŁĄCZNIKI
Kopie dokumentów stwierdzających przyjęcie inwestycji z zakresu dużej infrastruktury badawczej na stan majątku trwałego, poświadczone za zgodność z oryginałem.
F. INFORMACJE O OSOBIE ODPOWIEDZIALNEJ ZA SPORZĄDZENIE RAPORTU KOŃCOWEGO
(Imię i nazwisko, służbowy numer telefonu, służbowy adres e-mail).
G. PIECZĘCIE I PODPISY (jednostki naukowej, głównego księgowego albo kwestora, kierownika jednostki, rektora).
(W przypadku gdy raport zostanie przesłany na elektroniczną skrzynkę podawczą, pieczęcie nie są wymagane).
*wybrać właściwe
- Data ogłoszenia: 2015-10-23
- Data wejścia w życie: 2015-10-23
- Data obowiązywania: 2018-06-12
- Dokument traci ważność: 2018-10-01
REKLAMA
Dziennik Ustaw
REKLAMA
REKLAMA