REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dziennik Ustaw - rok 2014 poz. 1607

OBWIESZCZENIE
MINISTRA INFRASTRUKTURY I ROZWOJU1)

z dnia 8 września 2014 r.

w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie wymagań technicznych statków żeglugi śródlądowej objętych wspólnotowym świadectwem zdolności żeglugowej

Tekst pierwotny

1. Na podstawie art. 16 ust. 3 ustawy z dnia 20 lipca 2000 r. o ogłaszaniu aktów normatywnych i niektórych innych aktów prawnych (Dz. U. z 2011 r. Nr 197, poz. 1172 i Nr 232, poz. 1378) ogłasza się w załączniku do niniejszego obwieszczenia jednolity tekst rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 13 maja 2010 r. w sprawie wymagań technicznych statków żeglugi śródlądowej objętych wspólnotowym świadectwem zdolności żeglugowej (Dz. U. Nr 94, poz. 604), z uwzględnieniem zmian wprowadzonych rozporządzeniem Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 26 listopada 2013 r. zmieniającym rozporządzenie w sprawie wymagań technicznych statków żeglugi śródlądowej objętych wspólnotowym świadectwem zdolności żeglugowej (Dz. U. poz. 1482).

2. Podany w załączniku do niniejszego obwieszczenia tekst jednolity rozporządzenia nie obejmuje § 2 i § 3 rozporządzenia Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 26 listopada 2013 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie wymagań technicznych statków żeglugi śródlądowej objętych wspólnotowym świadectwem zdolności żeglugowej (Dz. U. poz. 1482), które stanowią:

„§ 2. Będące w eksploatacji przed dniem wejścia w życie rozporządzenia statki pasażerskie posiadające nie więcej niż 50 miejsc sypialnych oraz statki pasażerskie nieposiadające miejsc sypialnych powinny zostać dostosowane do wymagań technicznych określonych w § 9 pkt 1 lit. a rozporządzenia, o którym mowa w § 1, w brzmieniu nadanym niniejszym rozporządzeniem, do dnia 1 stycznia 2045 r.

§ 3. Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.”.

Minister Infrastruktury i Rozwoju: wz. A. Zdziebło


1) Minister Infrastruktury i Rozwoju kierował działem administracji rządowej – transport, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 4 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 27 listopada 2013 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Infrastruktury i Rozwoju (Dz. U. poz. 1391).

Załącznik 1. [Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 13 maja 2010 r. w sprawie wymagań technicznych statków żeglugi śródlądowej objętych wspólnotowym świadectwem zdolności żeglugowej]

Załącznik do obwieszczenia Ministra Infrastruktury i Rozwoju
z dnia 8 września 2014 r. (poz. 1607)

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA INFRASTRUKTURY
1)

z dnia 13 maja 2010 r.

w sprawie wymagań technicznych statków żeglugi śródlądowej objętych wspólnotowym świadectwem zdolności żeglugowej2)

Na podstawie art. 34b ust. 3 ustawy z dnia 21 grudnia 2000 r. o żegludze śródlądowej (Dz. U. z 2013 r. poz. 1458) zarządza się, co następuje:

§ 1. Rozporządzenie określa wymagania w zakresie budowy statków, ich stałych urządzeń, wyposażenia, właściwości manewrowych, ochrony wód, powietrza oraz ochrony przed hałasem.

§ 2. Przy ocenie wymagań technicznych niezbędnych do wydania wspólnotowego świadectwa zdolności żeglugowej stosuje się przepisy części I rozdziału 1 załącznika II do dyrektywy 2006/87/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 12 grudnia 2006 r. ustanawiającej wymagania techniczne dla statków żeglugi śródlądowej i uchylającej dyrektywę Rady 82/714/EWG (Dz. Urz. UE L 389 z 30.12.2006, str. 1, z późn. zm.), zwanej dalej „dyrektywą”.

§ 3. Wymagania techniczne w zakresie:

1) budowy statków określają przepisy części II rozdziału 3 załącznika II do dyrektywy;

2) prześwitu bezpiecznego, wolnej burty i podziałki zanurzenia określają przepisy części II rozdziału 4 załącznika II do dyrektywy;

3) właściwości manewrowych statków określają przepisy części II rozdziału 5 załącznika II do dyrektywy;

4) urządzeń sterowych statków określają przepisy części II rozdziału 6 załącznika II do dyrektywy;

5) sterówki statków określają przepisy części II rozdziału 7 załącznika II do dyrektywy;

6) budowy maszyn określają przepisy części II rozdziału 8 załącznika II do dyrektywy;

7) emisji zanieczyszczeń gazowych i pyłowych z silników wysokoprężnych określają przepisy części II rozdziału 8a załącznika II do dyrektywy;

8) urządzeń elektrycznych określają przepisy części II rozdziału 9 załącznika II do dyrektywy.

§ 4. Wymagania techniczne dotyczące wyposażenia statku określają przepisy części II rozdziału 10 załącznika II do dyrektywy.

§ 5. Wymagania techniczne dotyczące bezpieczeństwa w miejscu pracy określają przepisy części II rozdziału 11 załącznika II do dyrektywy.

§ 6. Wymagania techniczne dotyczące pomieszczeń dla załogi określają przepisy części II rozdziału 12 załącznika II do dyrektywy.

§ 7. Wymagania techniczne dotyczące urządzeń grzewczych do gotowania i chłodniczych zasilanych paliwem określają przepisy części II rozdziału 13 załącznika II do dyrektywy.

§ 8. Wymagania techniczne dotyczące instalacji gazu płynnego dla celów gospodarczych statku określają przepisy części II rozdziału 14 załącznika II do dyrektywy.

§ 9. Wymagania techniczne dotyczące:

1)3) statków pasażerskich określają przepisy części II:

a) rozdziału 14a, z wyłączeniem art. 14a.07, załącznika II do dyrektywy,

b) rozdziału 15 i 15a załącznika II do dyrektywy;

2) statków przeznaczonych do łączenia w zestawy pchane, holowane lub sprzężone określają przepisy części II rozdziału 16 załącznika II do dyrektywy;

3) urządzeń pływających określają przepisy części II rozdziału 17 załącznika II do dyrektywy;

4) łodzi roboczych określają przepisy części II rozdziału 18 załącznika II do dyrektywy;

5) statków pływających po drogach wodnych w rejonie 4 określają przepisy części II rozdziału 19b załącznika II do dyrektywy;

6) statków rekreacyjnych określają przepisy części II rozdziału 21 załącznika II do dyrektywy;

7) stateczności kontenerowców określają przepisy części II rozdziału 22 załącznika II do dyrektywy;

8) statków dłuższych niż 110 metrów określają przepisy części II rozdziału 22a załącznika II do dyrektywy;

9) statków o dużej prędkości określają przepisy części II rozdziału 22b załącznika II do dyrektywy;

10) wyposażenia statków dotyczącego załogi określają przepisy części III rozdziału 23 załącznika II do dyrektywy.

§ 10.4) Wymagania techniczne dotyczące:

1) instalacji lub sprzętu radarowego stosowanych w nawigacji określają przepisy części I, III, IV, V i VI załącznika IX do dyrektywy;

2) wskaźników skrętu określają przepisy części II, III, IV, V i VI załącznika IX do dyrektywy.

§ 11. Dla statków, które w dniu wejścia w życie rozporządzenia nie spełniają wymagań technicznych, o których mowa w § 3–6 i 9, stosuje się wymagania techniczne wskazane w części IV rozdziału 24 i 24a załącznika II do dyrektywy, w zakresie i terminach tam określonych.

§ 12. Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia5).6)


1) Obecnie działem administracji rządowej – transport kieruje Minister Infrastruktury i Rozwoju, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 4 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 27 listopada 2013 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Infrastruktury i Rozwoju (Dz. U. poz. 1391).

2) Niniejsze rozporządzenie dokonuje w zakresie swojej regulacji wdrożenia postanowień:

1) dyrektywy 2006/87/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 12 grudnia 2006 r. ustanawiającej wymagania techniczne dla statków żeglugi śródlądowej i uchylającej dyrektywę Rady 82/714/EWG (Dz. Urz. UE L 389 z 30.12.2006, str. 1, z późn. zm.);

2) dyrektywy Komisji 2012/48/UE z dnia 10 grudnia 2012 r. zmieniającej załączniki do dyrektywy 2006/87/WE Parlamentu Europejskiego i Rady ustanawiającej wymagania techniczne dla statków żeglugi śródlądowej (Dz. Urz. UE L 6 z 10.01.2013, str. 1);

3) dyrektywy Komisji 2012/49/UE z dnia 10 grudnia 2012 r. zmieniającej załącznik II do dyrektywy 2006/87/WE Parlamentu Europejskiego i Rady ustanawiającej wymagania techniczne dla statków żeglugi śródlądowej (Dz. Urz. UE L 6 z 10.01.2013, str. 49).

3) W brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 rozporządzenia Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 26 listopada 2013 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie wymagań technicznych statków żeglugi śródlądowej objętych wspólnotowym świadectwem zdolności żeglugowej (Dz. U. poz. 1482), które weszło w życie z dniem 24 grudnia 2013 r.

4) W brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 rozporządzenia, o którym mowa w odnośniku 3.

5) Rozporządzenie zostało ogłoszone w dniu 31 maja 2010 r.

6) Niniejsze rozporządzenie było poprzedzone rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 14 marca 2003 r. w sprawie wymagań technicznych i wyposażenia statków żeglugi śródlądowej (Dz. U. Nr 88, poz. 810 oraz z 2003 r. Nr 108, poz. 1015), które na podstawie art. 4 ustawy z dnia 7 maja 2009 r. o zmianie ustawy o żegludze śródlądowej oraz ustawy o dozorze technicznym (Dz. U. Nr 98, poz. 818) utraciło moc z dniem wejścia w życie niniejszego rozporządzenia w zakresie przepisów dotyczących wymagań technicznych statków żeglugi śródlądowej objętych wspólnotowym świadectwem zdolności żeglugowej.

Metryka
  • Data ogłoszenia: 2014-11-18
  • Data wejścia w życie: 2014-11-18
  • Data obowiązywania: 2014-11-18
  • Dokument traci ważność: 2019-04-20
Brak dokumentów zmieniających.
Brak zmienianych dokumentów.

REKLAMA

Dziennik Ustaw

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA