REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dziennik Ustaw - rok 2014 poz. 1471

ROZPORZĄDZENIE
RADY MINISTRÓW

z dnia 21 października 2014 r.

w sprawie utworzenia, organizacji i trybu działania Komisji Kodyfikacyjnej Ogólnego Prawa Podatkowego

Tekst pierwotny

Na podstawie art. 12a i art. 15 ust. 2 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2012 r. poz. 392) zarządza się, co następuje:

§ 1. [Komisja Kodyfikacyjna Ogólnego Prawa Podatkowego]

Przy ministrze właściwym do spraw finansów publicznych, zwanym dalej „ministrem”, tworzy się Komisję Kodyfikacyjną Ogólnego Prawa Podatkowego, zwaną dalej „Komisją”.

§ 2. [Skład Komisji]

W skład Komisji wchodzą:

1) przewodniczący Komisji;

2) zastępca przewodniczącego Komisji;

3) członkowie Komisji;

4) sekretarz Komisji.

§ 3. [Powoływanie składu Komisji]

1. Prezes Rady Ministrów, na wniosek ministra, powołuje i odwołuje przewodniczącego Komisji.

2. Prezes Rady Ministrów, na wniosek ministra, zgłoszony po zasięgnięciu opinii przewodniczącego Komisji, powołuje i odwołuje zastępcę przewodniczącego Komisji oraz jej członków w liczbie 13 osób, spośród wybitnych przedstawicieli nauki oraz przedstawicieli praktyki z zakresu ogólnego prawa podatkowego.

3. Sekretarza Komisji powołuje i odwołuje minister, po zasięgnięciu opinii przewodniczącego Komisji, spośród pracowników urzędu obsługującego ministra.

§ 4. [Kadencja]

1. Przewodniczący Komisji, zastępca przewodniczącego Komisji, członkowie Komisji oraz sekretarz Komisji są powoływani na czas oznaczony, nie dłuższy niż 4 lata.

2. W razie powołania uzupełniającego składu Komisji w czasie trwania jej kadencji, kadencja osób powołanych w tym trybie upływa wraz z kadencją całej Komisji.

§ 5. [Zespoły problemowe]

Przewodniczący Komisji może powoływać spośród członków Komisji zespoły problemowe na stałe lub na czas oznaczony albo do wykonania określonego zadania. Wraz z powołaniem zespołu problemowego przewodniczący Komisji wyznacza przewodniczącego zespołu, którym może być przewodniczący Komisji, jego zastępca lub członek Komisji.

§ 6. [Udział ekspertów w pracach Komisji]

1. Przewodniczący Komisji może zapraszać do udziału w posiedzeniach ekspertów spoza Komisji oraz organizować wysłuchania publiczne przedstawicieli środowisk związanych ze stosowaniem ogólnego prawa podatkowego.

2. Przewodniczący Komisji może powierzać osobom niebędącym jej członkami przygotowanie odpłatnych ekspertyz i innych opracowań niezbędnych do realizacji zadań Komisji.

§ 7. [Zadania przewodniczącego, jego zastępcy oraz sekretarza Komisji]

1. Przewodniczący Komisji kieruje jej pracami.

2. Przewodniczący Komisji może określić szczegółowy regulamin prac Komisji.

3. Zastępca przewodniczącego Komisji wykonuje czynności powierzone przez przewodniczącego Komisji oraz zastępuje go w razie nieobecności.

4. Sekretarz Komisji organizuje pracę Komisji, podejmuje decyzje finansowe w zakresie prac Komisji, kieruje obsługą organizacyjno-techniczną Komisji oraz zapewnia współpracę Komisji z ministrem.

§ 8. [Zadania Komisji]

Do zadań Komisji należy:

1) opracowanie, nie później niż w terminie 4 miesięcy od dnia pierwszego posiedzenia Komisji, kierunkowych założeń kompleksowej regulacji rangi ustawowej dotyczącej ogólnego prawa podatkowego;

2) opracowanie, nie później niż w terminie 2 lat od dnia przyjęcia kierunkowych założeń, o których mowa w pkt 1:

a) projektu ustawy zawierającego kompleksowe regulacje dotyczące ogólnego prawa podatkowego, zwanego dalej „projektem ustawy”,

b) projektów aktów wykonawczych o podstawowym znaczeniu dla proponowanej regulacji wraz z uzasadnieniem i oceną skutków regulacji.

§ 9. [Zakończenie prac Komisji]

Komisja kończy pracę w dniu ogłoszenia ustawy w Dzienniku Ustaw Rzeczypospolitej Polskiej.

§ 10. [Posiedzenia plenarne]

1. Komisja wykonuje zadania na posiedzeniach plenarnych.

2. Posiedzenia plenarne Komisji odbywają się nie rzadziej niż raz w miesiącu.

§ 11. [Sprawozdania i informacje z postępu prac Komisji]

Przewodniczący Komisji nie rzadziej niż raz w miesiącu:

1) przesyła ministrowi informację o postępie prac Komisji;

2) sporządza i przekazuje ministrowi sprawozdanie z prac Komisji w celu zamieszczenia na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Ministerstwa Finansów oraz bierze udział w konferencjach prasowych.

§ 12. [Zmiany w projekcie ustawy]

1. Kierunkowe założenia oraz projekt ustawy wraz z aktami wykonawczymi, o których mowa w § 8, przewodniczący Komisji przedstawia ministrowi. Minister może zwrócić się do przewodniczącego Komisji o wyjaśnienie zasadności poszczególnych rozwiązań i ich dodatkowe analizy, zgłosić uwagi, zwrócić się o opracowanie rozwiązań wariantowych.

2. Minister, po uprzedniej zgodzie Prezesa Rady Ministrów, może dokonać zmian w projekcie ustawy, informując o tym przewodniczącego Komisji oraz przedstawiając uzasadnienie dokonanych zmian.

§ 13. [Informacja o przebiegu prac w ramach rządowej i parlamentarnej procedury legislacyjnej]

1. Projekt kierunkowych założeń oraz projekt ustawy, opracowane przez Komisję, minister przedstawia Radzie Ministrów w trybie określonym odrębnymi przepisami.

2. Minister informuje przewodniczącego Komisji o przebiegu prac w ramach rządowej i parlamentarnej procedury legislacyjnej.

3. Na podstawie upoważnienia udzielonego przez ministra, osoby wymienione w § 2 biorą udział w pracach legislacyjnych, o których mowa w ust. 2.

§ 14. [Wydatki związane z działaniem Komisji]

1. Wydatki związane z działaniem Komisji pokrywa minister z części budżetu państwa, której jest dysponentem.

2. Na finansowanie prac Komisji, w tym zagraniczne wizyty studyjne, mogą być przeznaczane także środki pochodzące ze źródeł zagranicznych, przyznane Szefowi Kancelarii Prezesa Rady Ministrów lub ministrowi.

§ 15. [Wynagrodzenie za udział w pracach Komisji]

1. Przewodniczącemu Komisji, zastępcy przewodniczącego Komisji oraz członkom Komisji, z zastrzeżeniem § 16, przysługuje miesięczne zryczałtowane wynagrodzenie za udział w pracach Komisji, w wysokości:

1) przewodniczącemu Komisji – 6000 zł;

2) zastępcy przewodniczącego Komisji – 4500 zł;

3) członkowi Komisji – 4000 zł.

2. Za ekspertyzy i inne opracowania zlecane w trybie określonym w § 6 ust. 2 osoby wymienione w tym przepisie mogą otrzymywać honoraria na podstawie stosownej umowy, w wysokości zaproponowanej przez sekretarza Komisji i zaakceptowanej przez ministra.

3. Osobom wymienionym w ust. 1 oraz w § 6 ust. 1 przysługują świadczenia wynikające z przepisów w sprawie należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej.

§ 16. [Brak wynagrodzenia członków korpusu służby cywilnej biorących udział w pracach Komisji]

Członkom korpusu służby cywilnej w zakresie związanym z udziałem w pracach Komisji nie przysługuje wynagrodzenie. Członkowie korpusu służby cywilnej zadania w zakresie związanym z udziałem w pracach Komisji wykonują w ramach stosunku pracy.

§ 17. [Obsługa organizacyjno-techniczna Komisji]

Obsługę organizacyjno-techniczną Komisji, w tym odpowiednie pomieszczenia i wyposażenie, zapewnia urząd obsługujący ministra.

§ 18. [Wejście w życie]

Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

Prezes Rady Ministrów: E. Kopacz

Metryka
  • Data ogłoszenia: 2014-10-29
  • Data wejścia w życie: 2014-10-30
  • Data obowiązywania: 2018-07-11
  • Dokument traci ważność: 2024-06-04

REKLAMA

Dziennik Ustaw

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA