REKLAMA
Dziennik Ustaw - rok 2014 poz. 1056
OBWIESZCZENIE
MINISTRA PRACY I POLITYKI SPOŁECZNEJ
z dnia 6 czerwca 2014 r.
w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej w sprawie warunków wynagradzania za pracę i przyznawania innych świadczeń związanych z pracą dla pracowników zatrudnionych w państwowych jednostkach budżetowych resortu spraw wewnętrznych
1. Na podstawie art. 16 ust. 3 ustawy z dnia 20 lipca 2000 r. o ogłaszaniu aktów normatywnych i niektórych innych aktów prawnych (Dz. U. z 2011 r. Nr 197, poz. 1172 i Nr 232, poz. 1378) ogłasza się w załączniku do niniejszego obwieszczenia jednolity tekst rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 30 kwietnia 2008 r. w sprawie warunków wynagradzania za pracę i przyznawania innych świadczeń związanych z pracą dla pracowników zatrudnionych w niektórych jednostkach organizacyjnych sfery budżetowej resortu spraw wewnętrznych i administracji (Dz. U. Nr 82, poz. 494), z uwzględnieniem zmian wprowadzonych:
1) rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 17 marca 2009 r. zmieniającym rozporządzenie w sprawie warunków wynagradzania za pracę i przyznawania innych świadczeń związanych z pracą dla pracowników zatrudnionych w niektórych jednostkach organizacyjnych sfery budżetowej resortu spraw wewnętrznych i administracji (Dz. U. Nr 51, poz. 410);
2) rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 13 maja 2010 r. zmieniającym rozporządzenie w sprawie warunków wynagradzania za pracę i przyznawania innych świadczeń związanych z pracą dla pracowników zatrudnionych w niektórych jednostkach organizacyjnych sfery budżetowej resortu spraw wewnętrznych i administracji (Dz. U. Nr 84, poz. 549);
3) rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 10 czerwca 2011 r. zmieniającym rozporządzenie w sprawie warunków wynagradzania za pracę i przyznawania innych świadczeń związanych z pracą dla pracowników zatrudnionych w niektórych jednostkach organizacyjnych sfery budżetowej resortu spraw wewnętrznych i administracji (Dz. U. Nr 130, poz. 756);
4) rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 26 kwietnia 2013 r. zmieniającym rozporządzenie w sprawie warunków wynagradzania za pracę i przyznawania innych świadczeń związanych z pracą dla pracowników zatrudnionych w niektórych jednostkach organizacyjnych sfery budżetowej resortu spraw wewnętrznych i administracji (Dz. U. poz. 583).
2. Podany w załączniku do niniejszego obwieszczenia tekst jednolity rozporządzenia nie obejmuje:
1) § 2 i § 3 rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 17 marca 2009 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie warunków wynagradzania za pracę i przyznawania innych świadczeń związanych z pracą dla pracowników zatrudnionych w niektórych jednostkach organizacyjnych sfery budżetowej resortu spraw wewnętrznych i administracji (Dz. U. Nr 51, poz. 410), które stanowią:
„§ 2. Przepisy rozporządzenia mają zastosowanie do wynagrodzeń należnych od dnia 1 stycznia 2009 r.
§ 3. Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.”;
2) § 2 i § 3 rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 13 maja 2010 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie warunków wynagradzania za pracę i przyznawania innych świadczeń związanych z pracą dla pracowników zatrudnionych w niektórych jednostkach organizacyjnych sfery budżetowej resortu spraw wewnętrznych i administracji (Dz. U. Nr 84, poz. 549), które stanowią:
„§ 2. Do ustalenia wynagrodzenia za pracę i innych świadczeń związanych z pracą dla Głównego Inspektora Sanitarnego Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji przepisy rozporządzenia, o którym mowa w § 1, w brzmieniu nadanym niniejszym rozporządzeniem, mają zastosowanie od dnia 1 stycznia 2010 r.
§ 3. Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.”;
3) § 2 rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 10 czerwca 2011 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie warunków wynagradzania za pracę i przyznawania innych świadczeń związanych z pracą dla pracowników zatrudnionych w niektórych jednostkach organizacyjnych sfery budżetowej resortu spraw wewnętrznych i administracji (Dz. U. Nr 130, poz. 756), który stanowi:
„§ 2. Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.”;
4) § 2 i § 3 rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 26 kwietnia 2013 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie warunków wynagradzania za pracę i przyznawania innych świadczeń związanych z pracą dla pracowników zatrudnionych w niektórych jednostkach organizacyjnych sfery budżetowej resortu spraw wewnętrznych i administracji (Dz. U. poz. 583), które stanowią:
„§ 2. Miesięczne stawki wynagrodzenia zasadniczego określone w załączniku do niniejszego rozporządzenia mają zastosowanie do wynagrodzeń należnych od dnia 1 stycznia 2013 r.
§ 3. Rozporządzenie wchodzi w życie pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu ogłoszenia.”.
Minister Pracy i Polityki Społecznej: wz. J. Duda
Załącznik do obwieszczenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej
z dnia 6 czerwca 2014 r. (poz. 1056)
ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA PRACY I POLITYKI SPOŁECZNEJ1)
z dnia 30 kwietnia 2008 r.
w sprawie warunków wynagradzania za pracę i przyznawania innych świadczeń związanych z pracą dla pracowników zatrudnionych w państwowych jednostkach budżetowych resortu spraw wewnętrznych2)
Na podstawie art. 773 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 1998 r. Nr 21, poz. 94, z późn. zm.3)) zarządza się, co następuje:
§ 1. 1.4) Przepisy rozporządzenia stosuje się do pracowników zatrudnionych w państwowych jednostkach budżetowych resortu spraw wewnętrznych.
2. Przepisów rozporządzenia nie stosuje się do dyrektora, zastępcy dyrektora i głównego księgowego jednostek, o których mowa w ust. 1, z wyjątkiem § 12 i 13 oraz kwalifikacji zawodowych, które są określone w załączniku nr 2 do rozporządzenia.
§ 2. 1. Ustala się:
1) tabele miesięcznych stawek wynagrodzenia zasadniczego, które są określone w załączniku nr 1 do rozporządzenia;
2) tabele stanowisk, zaszeregowań i kwalifikacji zawodowych pracowników, które są określone w załączniku nr 2 do rozporządzenia;
3) tabelę stawek dodatku funkcyjnego, która jest określona w załączniku nr 3 do rozporządzenia;
4) (uchylony).5)
2. Pracownikowi zatrudnionemu w niepełnym wymiarze czasu pracy przysługują wynagrodzenie zasadnicze i inne składniki wynagrodzenia w wysokości proporcjonalnej do wymiaru czasu pracy określonego w umowie o pracę.
§ 3. 1. Ilekroć w rozporządzeniu jest mowa o najniższym wynagrodzeniu zasadniczym, rozumie się przez to najniższe wynagrodzenie zasadnicze w pierwszej kategorii zaszeregowania, ustalone w tabelach miesięcznych stawek wynagrodzenia zasadniczego, o których mowa w § 2 ust. 1 pkt 1.
2. Godzinową stawkę:
1) wynagrodzenia zasadniczego wynikającego z osobistego zaszeregowania pracownika, określonego stawką miesięczną, oraz
2) wynikającą z najniższego wynagrodzenia zasadniczego
– ustala się, dzieląc miesięczną stawkę wynagrodzenia przez liczbę godzin pracy przypadających do przepracowania w danym miesiącu.
§ 4. 1. Pracownikowi zatrudnionemu na stanowisku związanym z kierowaniem zespołem oraz radcy prawnemu przysługuje dodatek funkcyjny.
2. Dodatek funkcyjny przysługuje również pracownikowi innemu niż wymieniony w ust. 1, koordynującemu wykonywanie określonych zadań, zatrudnionemu na stanowisku, dla którego w tabelach, o których mowa w § 2 ust. 1 pkt 2, przewiduje się dodatek funkcyjny, z tym że maksymalną stawkę tego dodatku obniża się o dwie stawki.
§ 5. 1. Z tytułu okresowego zwiększenia zakresu obowiązków służbowych lub powierzenia dodatkowych zadań albo ze względu na charakter pracy lub warunki wykonywania pracy pracodawca może przyznać pracownikowi dodatek specjalny.
2. Dodatek specjalny przyznaje się na czas określony, a w uzasadnionych przypadkach na czas nieokreślony.
3. Dodatek specjalny jest wypłacany w ramach posiadanych środków na wynagrodzenia, w kwocie nieprzekraczającej 40% łącznie wynagrodzenia zasadniczego i dodatku funkcyjnego pracownika.
§ 6. 1.6) Pracownikowi Państwowej Inspekcji Sanitarnej Ministerstwa Spraw Wewnętrznych wykonującemu czynności kontrolne przysługuje dodatek specjalny w wysokości do 25% wynagrodzenia zasadniczego.
2. Dodatek, o którym mowa w ust. 1, przyznaje się pracownikowi z dniem powierzenia czynności kontrolnych.
§ 7. (uchylony).7)
§ 8. 1. Pracownikowi wykonującemu pracę w porze nocnej przysługuje dodatek do wynagrodzenia za każdą godzinę pracy w porze nocnej w wysokości 20% stawki godzinowej wynagrodzenia zasadniczego, nie niższy jednak od dodatku ustalonego na podstawie art. 1518 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy.
2. Pracownikowi zatrudnionemu stale w systemie pracy zmianowej, w pełnym wymiarze czasu pracy, przysługuje dodatek w wysokości 10% stawki godzinowej wynagrodzenia zasadniczego za każdą godzinę pracy wykonywanej na drugiej zmianie.
§ 9. 1. Pracownikowi przysługuje dodatek za wysługę lat w wysokości 5% miesięcznego wynagrodzenia zasadniczego po 5 latach pracy. Dodatek ten wzrasta o 1% za każdy następny rok pracy, do osiągnięcia 20% miesięcznego wynagrodzenia zasadniczego po 20 i więcej latach pracy.
2. Do okresów pracy uprawniających do dodatku za wysługę lat wlicza się wszystkie poprzednie zakończone okresy zatrudnienia oraz inne okresy, jeżeli z mocy odrębnych przepisów podlegają one wliczeniu do okresu pracy, od którego zależą uprawnienia pracownicze.
2a.8) W razie równoczesnego pozostawania w więcej niż jednym stosunku pracy do okresu pracy uprawniającego do dodatku za wysługę lat wlicza się jeden z tych okresów.
3. Do okresu pracy uprawniającego do dodatku za wysługę lat wlicza się także okresy służby w Milicji Obywatelskiej, Służbie Bezpieczeństwa, Policji, Urzędzie Ochrony Państwa, Straży Granicznej, Państwowej Straży Pożarnej, Służbie Więziennej, chyba że funkcjonariusz został zwolniony ze służby w razie skazania prawomocnym wyrokiem sądu lub ukarania karą dyscyplinarną wydalenia ze służby.
4. (uchylony).9)
5. Dodatek za wysługę lat przysługuje pracownikowi za dni, za które otrzymuje wynagrodzenie, oraz za dni nieobecności w pracy z powodu niezdolności do pracy wskutek choroby albo konieczności osobistego sprawowania opieki nad dzieckiem lub chorym członkiem rodziny, za które pracownik otrzymuje z tego tytułu zasiłek z ubezpieczenia społecznego.
6. Dodatek za wysługę lat jest wypłacany w terminie wypłaty wynagrodzenia:
1) począwszy od pierwszego dnia miesiąca kalendarzowego następującego po miesiącu, w którym pracownik nabył prawo do dodatku lub prawo do wyższej stawki dodatku, jeżeli nabycie prawa nastąpiło w ciągu miesiąca;
2) za dany miesiąc, jeżeli nabycie prawa do dodatku lub prawa do wyższej stawki dodatku nastąpiło pierwszego dnia miesiąca.
§ 10. 1. W ramach posiadanych środków na wynagrodzenia osobowe może być tworzony fundusz premiowy.
2. Wysokość funduszu premiowego oraz warunki przyznawania i wypłacania premii określa zakładowy regulamin premiowania.
§ 11. W ramach posiadanych środków na wynagrodzenia może być tworzony fundusz nagród z przeznaczeniem na nagrody za szczególne osiągnięcia w pracy zawodowej, pozostający w dyspozycji pracodawcy.
§ 12. 1. Pracownikowi przysługuje nagroda jubileuszowa w wysokości:
1) 75% miesięcznego wynagrodzenia – po 20 latach pracy;
2) 100% miesięcznego wynagrodzenia – po 25 latach pracy;
3) 150% miesięcznego wynagrodzenia – po 30 latach pracy;
4) 200% miesięcznego wynagrodzenia – po 35 latach pracy;
5) 300% miesięcznego wynagrodzenia – po 40 latach pracy.
2. Do okresu uprawniającego do nagrody jubileuszowej wlicza się wszystkie poprzednie zakończone okresy zatrudnienia oraz inne okresy, jeżeli z mocy odrębnych przepisów podlegają one wliczeniu do okresu pracy, od którego zależą uprawnienia pracownicze.
3. W razie równoczesnego pozostawania w więcej niż jednym stosunku pracy do okresu pracy uprawniającego do nagrody jubileuszowej wlicza się jeden z tych okresów.
4. Pracownik nabywa prawo do nagrody jubileuszowej w dniu upływu okresu uprawniającego do tej nagrody.
5. Wypłata nagrody jubileuszowej następuje niezwłocznie po nabyciu przez pracownika prawa do tej nagrody.
6. Podstawę obliczenia nagrody jubileuszowej stanowi wynagrodzenie przysługujące pracownikowi w dniu nabycia prawa do nagrody, a jeżeli dla pracownika jest to korzystniejsze – wynagrodzenie przysługujące mu w dniu jej wypłaty. Jeżeli pracownik nabył prawo do nagrody, będąc zatrudnionym w innym wymiarze czasu pracy niż w dniu jej wypłaty, podstawę obliczenia nagrody stanowi wynagrodzenie przysługujące pracownikowi w dniu nabycia prawa do nagrody jubileuszowej. Nagrodę jubileuszową oblicza się zgodnie z przepisami obowiązującymi przy ustalaniu ekwiwalentu pieniężnego za urlop wypoczynkowy.
7. W razie ustania stosunku pracy w związku z przejściem na emeryturę lub rentę z tytułu niezdolności do pracy pracownikowi, któremu do nabycia prawa do nagrody jubileuszowej brakuje mniej niż 12 miesięcy, licząc od dnia rozwiązania stosunku pracy, nagrodę tę wypłaca się w dniu rozwiązania stosunku pracy.
8. Jeżeli w dniu wejścia w życie przepisów wprowadzających zaliczalność do okresów uprawniających do świadczeń pracowniczych okresów niepodlegających dotychczas wliczeniu upływa okres uprawniający pracownika do dwóch lub więcej nagród jubileuszowych, wypłaca mu się tylko jedną nagrodę – najwyższą.
9. Pracownikowi, który w dniu wejścia w życie przepisów, o których mowa w ust. 8, ma okres dłuższy niż wymagany do nagrody jubileuszowej danego stopnia, a w ciągu 12 miesięcy od tego dnia upłynie okres uprawniający go do nabycia nagrody jubileuszowej wyższego stopnia, nagrodę niższą wypłaca się w pełnej wysokości, a w dniu nabycia prawa do nagrody wyższej – różnicę między kwotą nagrody wyższej a kwotą nagrody niższej.
10. Przepisy ust. 8 i 9 mają odpowiednio zastosowanie, jeżeli w dniu, w którym pracownik udokumentował swoje prawo do nagrody, był uprawniony do nagrody wyższego stopnia oraz gdy pracownik prawo to nabędzie w ciągu 12 miesięcy od tego dnia.
11. Przy ustalaniu prawa do nagrody jubileuszowej przysługującej pracownikowi, który był zatrudniony w jednostce, o której mowa w § 1 ust. 1, w dniu 1 lipca 1996 r., a przed tym dniem nabył prawo do nagrody jubileuszowej z uwzględnieniem okresów podlegających wliczeniu do okresu pracy uprawniającego do nagrody jubileuszowej na podstawie przepisów obowiązujących przed tym dniem, okresy te podlegają wliczeniu na dotychczasowych warunkach.
12. Pracownik, który podjął zatrudnienie w jednostce, o której mowa w § 1 ust. 1, po dniu 1 lipca 1996 r., nabywa prawo do nagrody jubileuszowej na zasadach określonych w ust. 2–10, niezależnie od wcześniejszego nabycia prawa do nagrody za dany okres.
§ 13. 1. Pracownikowi spełniającemu warunki uprawniające do renty z tytułu niezdolności do pracy lub emerytury, którego stosunek pracy ustał w związku z przejściem na rentę lub emeryturę, przysługuje jednorazowa odprawa pieniężna w wysokości:
1) jednomiesięcznego wynagrodzenia – jeżeli pracownik był zatrudniony krócej niż 15 lat;
2) dwumiesięcznego wynagrodzenia – po przepracowaniu co najmniej 15 lat;
3) trzymiesięcznego wynagrodzenia – po przepracowaniu co najmniej 20 lat.
2. Przy ustalaniu okresów uprawniających do jednorazowej odprawy pieniężnej stosuje się przepisy obowiązujące przy ustalaniu okresów uprawniających do dodatku za wysługę lat.
3. Jednorazową odprawę pieniężną oblicza się zgodnie z przepisami obowiązującymi przy ustalaniu ekwiwalentu pieniężnego za urlop wypoczynkowy.
4. Pracownik, który otrzymał jednorazową odprawę pieniężną, nie może ponownie nabyć do niej prawa.
§ 14. Pracodawca może, w uzasadnionych przypadkach, skrócić pracownikowi okres pracy zawodowej wymagany na danym stanowisku, z wyłączeniem stanowisk, dla których wymagany okres pracy zawodowej określają odrębne przepisy.
§ 15. Pracownik, który nie posiada kwalifikacji zawodowych przewidzianych dla stanowiska zajmowanego przez niego w dniu wejścia w życie rozporządzenia, może być nadal zatrudniany na tym stanowisku.
§ 16. Wynagrodzenie pracownika zatrudnionego w jednostce, o której mowa w § 1 ust. 1, w dniu 1 czerwca 2008 r., ustalone na podstawie przepisów niniejszego rozporządzenia, nie może być niższe od wynagrodzenia przysługującego przed tym dniem.
§ 17. Miesięczne stawki wynagrodzenia zasadniczego określone w załączniku nr 1 do rozporządzenia mają zastosowanie do wynagrodzeń należnych od dnia 1 stycznia 2008 r.
§ 18. Traci moc rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 26 lipca 1996 r. w sprawie zasad wynagradzania pracowników zatrudnionych w niektórych jednostkach organizacyjnych sfery budżetowej resortu spraw wewnętrznych i administracji (Dz. U. Nr 97, poz. 454, z późn. zm.10)), z wyjątkiem § 5, 9, 10 i 11, które tracą moc z dniem 31 maja 2008 r.
§ 19. Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia11), z wyjątkiem § 5, który wchodzi w życie z dniem 1 czerwca 2008 r.
Załączniki do rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej
z dnia 30 kwietnia 2008 r.
Załącznik nr 112)
TABELE MIESIĘCZNYCH STAWEK WYNAGRODZENIA ZASADNICZEGO
Tabela 1. Tabela miesięcznych stawek wynagrodzenia zasadniczego dla pracowników zatrudnionych w Centrum Personalizacji Dokumentów Ministerstwa Spraw Wewnętrznych, Państwowej Inspekcji Sanitarnej Ministerstwa Spraw Wewnętrznych, Zarządzie Zasobów Mieszkaniowych Ministerstwa Spraw Wewnętrznych oraz Biurze Ochrony Rządu
Kategoria zaszeregowania | Kwota w złotych |
1 | 2 |
I | 1 130–1 600 |
II | 1 150–1 620 |
III | 1 170–1 640 |
IV | 1 190–1 660 |
V | 1 230–1 680 |
VI | 1 280–1 740 |
VII | 1 330–1 900 |
VIII | 1 380–2 070 |
IX | 1 430–2 240 |
X | 1 480–2 420 |
XI | 1 530–2 610 |
XII | 1 580–2 820 |
XIII | 1 630–3 040 |
XIV | 1 680–3 280 |
XV | 1 730–3 520 |
XVI | 1 830–3 890 |
XVII | 1 940–4 270 |
XVIII | 2 050–4 780 |
XIX | 2 250–5 540 |
XX | 2 450–6 360 |
XXI | 2 650–7 270 |
Tabela 2. Tabela miesięcznych stawek wynagrodzenia zasadniczego dla pozostałych pracowników zatrudnionych w państwowych jednostkach budżetowych resortu spraw wewnętrznych
Kategoria zaszeregowania | Kwota w złotych |
1 | 2 |
I | 980–1 600 |
II | 990–1 620 |
III | 1 000–1 640 |
IV | 1 010–1 660 |
V | 1 020–1 680 |
VI | 1 030–1 700 |
VII | 1 040–1 850 |
VIII | 1 050–2 010 |
IX | 1 060–2 170 |
X | 1 070–2 330 |
XI | 1 080–2 490 |
XII | 1 100–2 690 |
XIII | 1 120–2 890 |
XIV | 1 160–3 140 |
XV | 1 210–3 390 |
XVI | 1 270–3 650 |
XVII | 1 330–3 910 |
XVIII | 1 430–4 400 |
XIX | 1 540–5 030 |
Załącznik nr 2
TABELE STANOWISK, ZASZEREGOWAŃ I KWALIFIKACJI ZAWODOWYCH
Lp. | Stanowisko | Kategoria zaszeregowania | Stawka dodatku funkcyjnego do | Wymagane kwalifikacje1) | |
wykształcenie | liczba lat pracy | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
I. Pracowników zatrudnionych w Centrum Personalizacji Dokumentów Ministerstwa Spraw Wewnętrznych13) | |||||
1 | Naczelnik wydziału | XVI–VIII | 8 | wyższe | 6 |
2 | Kierownik: personalizacji, dystrybucji Główny specjalista | XV–XVII | 6 | wyższe | 5 |
Radca prawny | według odrębnych przepisów | ||||
3 | Kontroler sieci, administrator systemu, koordynator | XIV–XVI | 6 | wyższe | 3 |
średnie | 5 | ||||
4 | Starszy specjalista | XIII–XV | – | wyższe | 4 |
5 | Specjalista Starszy serwisant urządzeń elektronicznych | XI–XIV | – | wyższe | 2 |
6 | Starszy: inspektor, księgowy | X–XIII | – | wyższe | 3 |
średnie | 5 | ||||
7 | Serwisant urządzeń elektronicznych | X–XIII | – | średnie | 5 |
8 | Starszy technik | X–XII | – | średnie | 2 |
9 | Kierownik: kancelarii, archiwum, magazynu, hali | IX–XII | 3 | średnie | 3 |
10 | Inspektor Księgowy | IX–XII | – | wyższe | 2 |
średnie | 4 | ||||
11 | Operator: kontroli, wysyłki, personalizacji Dyspozytor | VIII–XI | – | średnie | 2 |
12 | Technik | VIII–X | – | średnie | – |
13 | Kasjer | V–X | – | średnie | – |
II. Pracowników zatrudnionych w Państwowej Inspekcji Sanitarnej Ministerstwa Spraw Wewnętrznych14) | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
115) | Główny Inspektor Sanitarny MSW | XX–XXI | 10 | według odrębnych przepisów | |
1a16) | Państwowy Inspektor Sanitarny MSW na obszarze województwa, Naczelnik Wydziału Koordynacji i Nadzoru Sanitarnego | XVII–XIX | 8 | według odrębnych przepisów | |
2 | Naczelnik wydziału | XVI–XVIII | 8 | wyższe | 5 |
2a17) | Kierownik zespołu | XV–XVIII | 8 | wyższe | 5 |
| |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
3 | Główny specjalista | XV–XVII | 6 | wyższe | 5 |
Radca prawny | według odrębnych przepisów | ||||
4 | Starszy asystent ds. sanitarnych | XV–XVII | – | według odrębnych przepisów | |
5 | Pełnomocnik ds. ochrony informacji niejawnych | XIV–XVII | – | według odrębnych przepisów | |
6 | Asystent ds. sanitarnych | XIV–XVII | – | według odrębnych przepisów | |
7 | Młodszy asystent ds. sanitarnych | XIII–XVI | – | według odrębnych przepisów | |
Starszy: specjalista, informatyk | wyższe | 5 | |||
8 | Specjalista, informatyk | XII–XIV | – | wyższe | 3 |
9 | Starszy instruktor: higieny, ds. oświaty zdrowotnej | XI–XIII | – | według odrębnych przepisów | |
10 | Kierownik kancelarii tajnej | X–XII | 5 | według odrębnych przepisów | |
11 | Starszy księgowy | IX–XII | – | wyższe | 1 |
średnie | 4 | ||||
12 | Instruktor: higieny, ds. oświaty | IX–XII | – | według odrębnych przepisów | |
13 | Starszy referent Kasjer Archiwista | VIII–XI | – | średnie | 2 |
14 | Statystyk medyczny Referent Księgowy | VII–X | – | średnie | – |
15 | Kontroler sanitarny | VI–IX | – | średnie | – |
III. (uchylona)18) | |||||
IV. (uchylona)19) | |||||
V. (uchylona)20) | |||||
VI. Pracowników innych niż wymienieni w tabelach I i II21) | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
1 | Dyrektor (kierownik): zakładu, jednostki | – | – | wyższe | 7 |
222) | Zastępca dyrektora (kierownika): zakładu, jednostki, zastępca komendanta szkoły policyjnej | – | – | wyższe | 6 |
Główny księgowy: zakładu, jednostki | według odrębnych przepisów | ||||
3 | Naczelnik wydziału | XVI–XIX | 8 | wyższe 6 | |
4 | Audytor wewnętrzny | XVII–XVIII | 8 | według odrębnych przepisów | |
5 | Kierownik wydziału Kierownik zespołu zamówień publicznych | XVI–XVIII | 8 | wyższe | 5 |
6 | Główny specjalista ds. bezpieczeństwa i higieny pracy | XIV–XVII | 6 | według odrębnych przepisów | |
| |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
7 | Zastępca naczelnika wydziału | XIV–XVI | 6 | wyższe | 4 |
Lekarz Lekarz weterynarii | według odrębnych przepisów | ||||
8 | Kierownik: zakładu produkcyjnego, bazy sprzętu i transportu, grupy robót Główny specjalista | XIII–XV | 6 | wyższe | 4 |
Kierownik budowy Radca prawny Psycholog | według odrębnych przepisów | ||||
9 | Starszy specjalista | XII–XV | – | wyższe | 5 |
10 | Kierownik działu | X–XV | 8 | wyższe | 4 |
11 | Kierownik: zakładu produkcji pomocniczej, robót | XIII–XIV | 5 | wyższe | 4 |
Kierownik: transportu, zespołu magazynów | 4 | ||||
Zarządca nieruchomości | 5 | według odrębnych przepisów | |||
12 | Kierownik: sekcji, zespołu żywienia | XII–XIV | 6 | wyższe | 3 |
Kierownik biblioteki | według odrębnych przepisów | ||||
Pielęgniarka | – | według odrębnych przepisów | |||
13 | Zastępca kierownika budowy | XII–XIII | 5 | według odrębnych przepisów | |
Technik weterynarii | – | ||||
14 | Kierownik sklepu Główny mechanik Komendant oddziału obrony cywilnej od 101 do 500 junaków | X–XIII | 4 | średnie | 5 |
Zastępca kierownika działu: przygotowania produkcji i rozliczeń, eksploatacji sprzętu i transportu, napraw sprzętu i transportu | średnie | 4 | |||
15 | Kierownik: kotłowni wysokoprężnej, warsztatu | X–XII | 5 | wyższe | 2 |
Zastępca kierownika hotelu powyżej 100 łóżek Starszy mistrz | średnie | 3 | |||
16 | Szef kuchni | X–XII | 4 | średnie | 3 |
zasadnicze | 5 | ||||
17 | Kierownik magazynu Zastępca kierownika bazy sprzętu i transportu | X–XII | 3 | wyższe | 1 |
średnie | 3 | ||||
18 | Specjalista | X–XII | – | wyższe | 1 |
średnie | 3 | ||||
18a23) | Kierownik kancelarii | IX–XII | 3 | wyższe | 1 |
średnie | 3 | ||||
19 | Inspektor ds. bezpieczeństwa i higieny pracy | IX–XII | – | według odrębnych przepisów | |
20 | Kierownik obiektu | X–XI | 4 | wyższe | 1 |
średnie | 3 | ||||
| |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
21 | Zastępca szefa kuchni | X–XI | 2 | średnie | 2 |
zasadnicze | 4 | ||||
22 | Komendant oddziału obrony cywilnej do 100 junaków | IX–XI | 3 | wyższe | 4 |
23 | Mistrz | IX–XI | 3 | średnie | 2 |
zasadnicze | 5 | ||||
24 | Zastępca kierownika magazynu | IX–XI | 2 | średnie | 3 |
25 | Starszy: – inspektor – technik – kontroler techniczny Technik budowy Samodzielny księgowy | IX–XI | – | wyższe | 2 |
średnie | 4 | ||||
Starszy bibliotekarz | według odrębnych przepisów | ||||
26 | Dyspozytor bazy sprzętu i transportu | IX–XI | – | średnie | – |
27 | Kierownik: ośrodka rekreacji, bursy, oczyszczalni ścieków, kotłowni | IX–X | 3 | średnie | 4 |
Inspektor, kontroler techniczny Starszy: – księgowy – administrator budynków mieszkalnych | – | ||||
Starszy ratownik wodny | według odrębnych przepisów | ||||
28 | Starszy dyspozytor samochodowy Samodzielny referent | IX–X | – | średnie | – |
29 | Technik Księgowy Administrator budynków mieszkalnych Kinooperator z uprawnieniami I kategorii Kasjer Starszy: – instruktor – rachmistrz – referent Starsza maszynistka | VIII–IX | – | średnie | 2 |
Dyspozytor samochodowy Zaopatrzeniowiec | – | ||||
Ratownik wodny Przewodnik turystyczny Bibliotekarz | według odrębnych przepisów | ||||
30 | Starszy magazynier | VII–IX | – | średnie | 1 |
31 | Sekretarka | VI–IX | – | średnie | – |
32 | Kinooperator z uprawnieniami II kategorii Maszynistka Referent Rachmistrz Instruktor | VII–VIII | – | średnie | – |
Starszy recepcjonista | średnie | 2 | |||
Intendent | zasadnicze | 3 | |||
| |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
33 | Recepcjonista Magazynier | VI–VIII | – | średnie | – |
zasadnicze | 3 | ||||
34 | Kinooperator z uprawnieniami III kategorii Bileter Pomocnik kinooperatora Telefonistka | VI–VII | – | średnie | – |
Młodszy bibliotekarz | według odrębnych przepisów | ||||
35 | Konserwator urządzeń elektronicznych | IX–XIII | – | średnie | 3 |
36 | Maszynista żurawi, dźwigu Mechanik-elektronik Monter konstrukcji metalowych | XI–XII | – | średnie | – |
zasadnicze i uprawnienia kwalifikacyjne | 1 | ||||
37 | Monter instalacji grzewczych, gazowych i wodnych | X–XII | – | średnie | – |
38 | Blacharz samochodowy Murarz-tynkarz-glazurnik2) Spawacz stali stopowych i metali nieżelaznych Kuchmistrz Mistrz: garmażeryjny, cukierniczy | X–XI | – | zasadnicze | – |
39 | Ślusarz – spawacz2) Tokarz – frezer2) Murarz-tynkarz-glazurnik | IX–XI | – | zasadnicze | – |
40 | Operator mechanicznego sprzętu budowlanego Mechanik sprzętu budowlanego, pojazdów samochodowych Blacharz-dekarz2) Elektryk samochodowy Lakiernik samochodowy Elektromonter Elektromechanik Maszynista robót ziemnych Monter instalacji wentylacyjnych i urządzeń klimatyzacyjnych Monter konstrukcji żelbetowych i betonowych Konserwator urządzeń i sieci wodno-kanalizacyjnych, grzewczych i gazowych Konserwator hydraulik Konserwator ogólnobudowlany Cieśla Stolarz meblowy Tapicer Posadzkarz-płytkarz2) Lastrykarz Ślusarz, tokarz Rusznikarz Murarz-malarz2), murarz-tynkarz2) Zbrojarz-betoniarz2) Palacz kotłowni wysokoprężnych Cukiernik, Garmażer, Kucharz | IX–X | – | zasadnicze | – |
| |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
41 | Konserwator urządzeń technicznych Stolarz Wulkanizator Malarz budowlany Starszy bufetowy Starszy kelner Barman Starszy sprzedawca | VIII–X | – | zasadnicze | – |
42 | Hodowca zwierząt Kelner Malarz (tapeciarz) Murarz Młodszy kucharz Dekarz Bufetowy Palacz c.o. Robotnik magazynowy lub transportowy Operator urządzeń: powielających, piorących Krawiec, sprzedawca Laborant-chemik | VII–VIII | – | zasadnicze | – |
43 | Konserwator-dozorca Ogrodnik | VI–VIII | – | zasadnicze | – |
44 | Operator wózka akumulatorowego Szklarz Pomocnik maszynisty robót ziemnych Robotnik budowlany Maszynista maszyn do produkcji betonu | VI–VII | – | zasadnicze | – |
45 | Robotnik: sprzątający pomieszczenia hangarowe, gospodarczy | V–VII | – | zasadnicze | – |
46 | Maglarz Pomoc kuchenna Pomocnik palacza c.o. Dozorca budynku mieszkalnego Przewoźnik materiałów Portier-rewident Strażnik nieuzbrojony Starszy wartownik | V–VI | – | podstawowe | – |
47 | Pokojowa Robotnik rolny Sprzątaczka na budowie i pomieszczeń produkcyjnych | IV–V | – | podstawowe | – |
48 | Starszy dozorca | II–V | – | podstawowe | 2 |
49 | Dozorca Portier Wartownik | I–V | – | podstawowe | – |
50 | Sprzątaczka pomieszczeń biurowych Szatniarz Goniec | I–IV | – | podstawowe | – |
| |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
51 | Kierowca: – autobusu – samochodu ciężarowego – karetki „R” | X–XI | – | według odrębnych przepisów | |
52 | Kierowca-mechanik Kierowca-elektromechanik Kierowca-operator pojazdu specjalnego | IX–XI | – | ||
53 | Kierowca samochodu dostawczego | VII–XI | – | ||
54 | Kierowca ciągnika | VIII–IX | – | ||
55 | Kierowca inny niż wymieniony w lp. 51–54 | VII–VIII | – | ||
56 | Pomocnik kierowcy | V–VII | – | zasadnicze | – |
|
1) Wymaganie kwalifikacyjne dla pracowników służby bezpieczeństwa i higieny pracy określają odrębne przepisy.
2) Kategorie zaszeregowań określone dla stanowisk wielozawodowych mogą być przyznane tylko tym pracownikom, którzy faktycznie łącznie wykonują te czynności.
Załącznik nr 323)
TABELA STAWEK DODATKU FUNKCYJNEGO
Stawka dodatku funkcyjnego | Procent najniższego wynagrodzenia zasadniczego do |
1 | 2 |
1 | 35 |
2 | 50 |
3 | 65 |
4 | 80 |
5 | 95 |
6 | 110 |
7 | 125 |
8 | 150 |
9 | 175 |
10 | 200 |
Załącznik nr 4
(uchylony)24)
|
1) Minister Pracy i Polityki Społecznej kieruje działem administracji rządowej – praca, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 listopada 2011 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Pracy i Polityki Społecznej (Dz. U. Nr 248, poz. 1485).
2) Tytuł w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 26 kwietnia 2013 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie warunków wynagradzania za pracę i przyznawania innych świadczeń związanych z pracą dla pracowników zatrudnionych w niektórych jednostkach organizacyjnych sfery budżetowej resortu spraw wewnętrznych i administracji (Dz. U. poz. 583), które weszło w życie z dniem 1 czerwca 2013 r.
3) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 1998 r. Nr 106, poz. 668 i Nr 113, poz. 717, z 1999 r. Nr 99, poz. 1152, z 2000 r. Nr 19, poz. 239, Nr 43, poz. 489, Nr 107, poz. 1127 i Nr 120, poz. 1268, z 2001 r. Nr 11, poz. 84, Nr 28, poz. 301, Nr 52, poz. 538, Nr 99, poz. 1075, Nr 111, poz. 1194, Nr 123, poz. 1354, Nr 128, poz. 1405 i Nr 154, poz. 1805, z 2002 r. Nr 74, poz. 676, Nr 135, poz. 1146, Nr 196, poz. 1660, Nr 199, poz. 1673 i Nr 200, poz. 1679, z 2003 r. Nr 166, poz. 1608 i Nr 213, poz. 2081, z 2004 r. Nr 96, poz. 959, Nr 99, poz. 1001, Nr 120, poz. 1252 i Nr 240, poz. 2407, z 2005 r. Nr 10, poz. 71, Nr 68, poz. 610, Nr 86, poz. 732 i Nr 167, poz. 1398, z 2006 r. Nr 104, poz. 708 i 711, Nr 133, poz. 935, Nr 217, poz. 1587 i Nr 221, poz. 1615, z 2007 r. Nr 64, poz. 426, Nr 89, poz. 589, Nr 176, poz. 1239, Nr 181, poz. 1288 i Nr 225, poz. 1672, z 2008 r. Nr 93, poz. 586, Nr 116, poz. 740, Nr 223, poz. 1460 i Nr 237, poz. 1654, z 2009 r. Nr 6, poz. 33, Nr 56, poz. 458, Nr 58, poz. 485, Nr 98, poz. 817, Nr 99, poz. 825, Nr 115, poz. 958, Nr 157, poz. 1241 i Nr 219, poz. 1704, z 2010 r. Nr 105, poz. 655, Nr 135, poz. 912, Nr 182, poz. 1228, Nr 224, poz. 1459, Nr 249, poz. 1655 i Nr 254, poz. 1700, z 2011 r. Nr 36, poz. 181, Nr 63, poz. 322, Nr 80, poz. 432, Nr 144, poz. 855, Nr 149, poz. 887 i Nr 232, poz. 1378, z 2012 r. poz. 908 i 1110, z 2013 r. poz. 2, 675, 896 i 1028 oraz z 2014 r. poz. 208.
4) W brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 rozporządzenia, o którym mowa w odnośniku 2.
5) Przez § 1 pkt 2 rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 10 czerwca 2011 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie warunków wynagradzania za pracę i przyznawania innych świadczeń związanych z pracą dla pracowników zatrudnionych w niektórych jednostkach organizacyjnych sfery budżetowej resortu spraw wewnętrznych i administracji (Dz. U. Nr 130, poz. 756), które weszło w życie z dniem 7 lipca 2011 r.
6) W brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 rozporządzenia, o którym mowa w odnośniku 2.
7) Przez § 1 pkt 3 rozporządzenia, o którym mowa w odnośniku 5.
8) Dodany przez § 1 pkt 4 lit. a rozporządzenia, o którym mowa w odnośniku 2.
9) Przez § 1 pkt 4 lit. b rozporządzenia, o którym mowa w odnośniku 2.
10) Zmiany wymienionego rozporządzenia zostały ogłoszone w Dz. U. z 1997 r. Nr 41, poz. 258, z 1998 r. Nr 45, poz. 279, z 1999 r. Nr 16, poz. 149 i Nr 50, poz. 514, z 2000 r. Nr 36, poz. 411, z 2001 r. Nr 50, poz. 527, z 2002 r. Nr 109, poz. 963, z 2003 r. Nr 25, poz. 211, z 2004 r. Nr 45, poz. 425, z 2005 r. Nr 38, poz. 344 oraz z 2006 r. Nr 43, poz. 303 i Nr 230, poz. 1681.
11) Rozporządzenie zostało ogłoszone w dniu 14 maja 2008 r.
12) W brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 5 rozporządzenia, o którym mowa w odnośniku 2.
13) Tytuł tabeli w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 6 lit. a rozporządzenia, o którym mowa w odnośniku 2.
14) Tytuł tabeli w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 6 lit. b tiret pierwsze rozporządzenia, o którym mowa w odnośniku 2.
15) W brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 6 lit. b tiret drugie rozporządzenia, o którym mowa w odnośniku 2.
16) Dodana przez § 1 pkt 2 lit. b rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 13 maja 2010 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie warunków wynagradzania za pracę i przyznawania innych świadczeń związanych z pracą dla pracowników zatrudnionych w niektórych jednostkach organizacyjnych sfery budżetowej resortu spraw wewnętrznych i administracji (Dz. U. Nr 84, poz. 549), które weszło w życie z dniem 18 maja 2010 r.; w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 6 lit. b tiret drugie rozporządzenia, o którym mowa w odnośniku 2.
17) Dodana przez § 1 pkt 6 lit. b tiret trzecie rozporządzenia, o którym mowa w odnośniku 2.
18) Przez § 1 pkt 5 lit. a rozporządzenia, o którym mowa w odnośniku 5.
19) Przez § 1 pkt 6 lit. c rozporządzenia, o którym mowa w odnośniku 2.
20) Przez § 1 pkt 5 lit. c rozporządzenia, o którym mowa w odnośniku 5.
21) Tytuł tabeli w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 6 lit. d tiret pierwsze rozporządzenia, o którym mowa w odnośniku 2.
22) W brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 5 lit. d tiret drugie rozporządzenia, o którym mowa w odnośniku 5.
23) Dodana przez § 1 pkt 6 lit. d tiret drugie rozporządzenia, o którym mowa w odnośniku 2.
23) W brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 rozporządzenia wymienionego jako pierwsze w odnośniku 16.
24) Przez § 1 pkt 6 rozporządzenia, o którym mowa w odnośniku 5.
- Data ogłoszenia: 2014-08-06
- Data wejścia w życie: 2014-08-06
- Data obowiązywania: 2019-03-29
- Dokument traci ważność: 2019-11-25
- ROZPORZĄDZENIE MINISTRA RODZINY, PRACY I POLITYKI SPOŁECZNEJ z dnia 22 czerwca 2016 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków wynagradzania za pracę i przyznawania innych świadczeń związanych z pracą dla pracowników zatrudnionych w państwowych jednostkach budżetowych resortu spraw wewnętrznych
- ROZPORZĄDZENIE MINISTRA RODZINY, PRACY I POLITYKI SPOŁECZNEJ z dnia 3 marca 2017 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków wynagradzania za pracę i przyznawania innych świadczeń związanych z pracą dla pracowników zatrudnionych w państwowych jednostkach budżetowych resortu spraw wewnętrznych i administracji
- ROZPORZĄDZENIE MINISTRA RODZINY, PRACY I POLITYKI SPOŁECZNEJ z dnia 23 października 2018 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków wynagradzania za pracę i przyznawania innych świadczeń związanych z pracą dla pracowników zatrudnionych w państwowych jednostkach budżetowych resortu spraw wewnętrznych i administracji
- ROZPORZĄDZENIE MINISTRA RODZINY, PRACY I POLITYKI SPOŁECZNEJ z dnia 7 marca 2019 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków wynagradzania za pracę i przyznawania innych świadczeń związanych z pracą dla pracowników zatrudnionych w państwowych jednostkach budżetowych resortu spraw wewnętrznych i administracji
REKLAMA
Dziennik Ustaw
REKLAMA
REKLAMA