REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dziennik Ustaw - rok 2014 poz. 200

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA SPRAWIEDLIWOŚCI

z dnia 28 stycznia 2014 r.

w sprawie warunków bytowych osób osadzonych w zakładach karnych i aresztach śledczych

Tekst pierwotny

Na podstawie art. 249 § 3 pkt 2 ustawy z dnia 6 czerwca 1997 r. – Kodeks karny wykonawczy (Dz. U. Nr 90, poz. 557, z późn. zm.1)) zarządza się, co następuje:

§ 1.
1. Osobie osadzonej w zakładzie karnym lub areszcie śledczym wydaje się:

1) odzież, bieliznę, obuwie, pościel, środki higieny, środki do utrzymania czystości w celach mieszkalnych oraz sprzęt stołowy;

2) odzież, obuwie i przedmioty niezbędne do wykonywania pracy przez osoby osadzone zatrudnione przez administrację zakładu karnego lub aresztu śledczego na danym stanowisku pracy.

2. Normy należności przedmiotów, o których mowa w ust. 1 pkt 1, dla osób osadzonych oraz sposób ich wydawania i użytkowania określa załącznik nr 1 do rozporządzenia.

3. Normy należności przedmiotów, o których mowa w ust. 1 pkt 2, dla osób osadzonych zatrudnionych przez administrację zakładu karnego i aresztu śledczego według stanowisk pracy oraz sposób ich wydawania i użytkowania określa załącznik nr 2 do rozporządzenia.

4. Osobie osadzonej wydaje się, w przypadku zatrudnienia na więcej niż jednym stanowisku pracy, przedmioty według zestawów, odpowiednie do rodzaju pracy wykonywanej na tych stanowiskach. Przedmioty powtarzające się w zestawach wydaje się tylko w ramach jednego zestawu.

5. Uprawnienie do przedmiotów, o których mowa w ust. 1 pkt 2, powstaje z dniem zatrudnienia osoby osadzonej na danym stanowisku pracy i wygasa z dniem zwolnienia z danego stanowiska lub przeniesienia na inne stanowisko pracy.

§ 2.
1. Cele oraz inne pomieszczenia, o ile występują w zakładzie karnym i areszcie śledczym, wyposaża się w podstawowy sprzęt kwaterunkowy oraz w inne przedmioty.

2. Normy wyposażenia i sprzętu kwaterunkowego cel i innych pomieszczeń służących do obsługi osób osadzonych oraz sposób ich użytkowania określa załącznik nr 3 do rozporządzenia.

§ 3.
Normy wyposażenia pomieszczeń podmiotów leczniczych oraz sposób ich użytkowania określa załącznik nr 4 do rozporządzenia.
§ 4.
1. Osobie osadzonej wydaje się odzież i bieliznę odpowiednią do pory roku.

2. Rozróżnia się okres letni, obejmujący miesiące od maja do sierpnia, i okres zimowy, obejmujący miesiące od listopada do lutego. Miesiące: marzec, kwiecień, wrzesień i październik stanowią okres przejściowy, w którym osoba osadzona może nosić odzież letnią i zimową.

§ 5.
1. W przypadku utraty lub zniszczenia oraz zużycia przedmiotów i sprzętu kwaterunkowego, o których mowa w § 1–3, wydaje się osobie osadzonej inne przedmioty tego samego rodzaju, bez względu na przyczynę ich braku lub utraty przez nie wartości użytkowej.

2. W szczególnie uzasadnionym przypadku, gdy osoba osadzona zniszczyła środek higieniczny lub w wyniku celowego działania doprowadziła do utraty tego środka, dyrektor zakładu karnego lub aresztu śledczego może odmówić wydania kolejnego środka higieny do czasu, w którym zniszczony lub utracony środek higieny miał być wykorzystany. Nie można odmówić wydania kolejnego środka higieny w sytuacji, gdy skazany nie posiada własnych środków finansowych wystarczających na zakup takiego środka.

§ 6.
1. Piżamy, koszule nocne, ręczniki i ścierki do wycierania naczyń wymienia się co tydzień lub częściej w zależności od potrzeb, odzież i obuwie w zależności od potrzeb, pościel co dwa tygodnie lub częściej w zależności od potrzeb.

2. Przedmioty, które z chwilą wydania przechodzą na własność osoby osadzonej, osoba osadzona pierze we własnym zakresie.

§ 7.
Traci moc rozporządzenie Ministra Sprawiedliwości z dnia 17 października 2003 r. w sprawie warunków bytowych osób osadzonych w zakładach karnych i aresztach śledczych (Dz. U. Nr 186, poz. 1820).
§ 8.
Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 6 miesięcy od dnia ogłoszenia.

Minister Sprawiedliwości: M. Biernacki

 

1) Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 1997 r. Nr 160, poz. 1083, z 1999 r. Nr 83, poz. 931, z 2000 r. Nr 60, poz. 701 i Nr 120, poz. 1268, z 2001 r. Nr 98, poz. 1071 i Nr 111, poz. 1194, z 2002 r. Nr 74, poz. 676 i Nr 200, poz. 1679, z 2003 r. Nr 111, poz. 1061, Nr 142, poz. 1380 i Nr 179, poz. 1750, z 2004 r. Nr 93, poz. 889, Nr 210, poz. 2135, Nr 240, poz. 2405, Nr 243, poz. 2426 i Nr 273, poz. 2703, z 2005 r. Nr 163, poz. 1363 i Nr 178, poz. 1479, z 2006 r. Nr 104, poz. 708 i Nr 226, poz. 1648, z 2007 r. Nr 123, poz. 849, z 2008 r. Nr 96, poz. 620 i Nr 214, poz. 1344, z 2009 r. Nr 8, poz. 39, Nr 22, poz. 119, Nr 62, poz. 504, Nr 98, poz. 817, Nr 108, poz. 911, Nr 115, poz. 963, Nr 190, poz. 1475, Nr 201, poz. 1540 i Nr 206, poz. 1589, z 2010 r. Nr 34, poz. 191, Nr 40, poz. 227, Nr 125, poz. 842 i Nr 182, poz. 1228, z 2011 r. Nr 39, poz. 201 i 202, Nr 112, poz. 654, Nr 129, poz. 734, Nr 185, poz. 1092, Nr 217, poz. 1280 i Nr 240, poz. 1431, z 2012 r. poz. 908 oraz z 2013 r. poz. 628 i 1247.

Załącznik 1. [NORMY NALEŻNOŚCI PRZEDMIOTÓW DLA OSÓB OSADZONYCH]

Załączniki do rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości
z dnia 28 stycznia 2014 r. (poz. 200)

Załącznik nr 1

NORMY NALEŻNOŚCI PRZEDMIOTÓW DLA OSÓB OSADZONYCH

Tabela nr 1

Normy należności przedmiotów dla osób osadzonych – ukaranych i tymczasowo aresztowanych

Lp.

Przedmiot

Jednostka miary

Liczba

Okres używalności w miesiącach

Uwagi

1

2

3

4

5

6

 

Pościel

1

Prześcieradło

sztuka

2

12

 

2

Poszewka na poduszkę

sztuka

1

6

 

 

Pozostałe

3

Ręcznik

sztuka

2

12

 

4

Ścierka do wycierania naczyń

sztuka

1

6

 

5

Koc

sztuka

2

36

 

6

Materac

komplet

1

48

 

7

Poduszka

sztuka

1

48

 

8

Podkład pod materac

sztuka

1

84

według potrzeb

9

Worek/torba transportowa

sztuka

1

60

wydawane na czas transportu

 

Uwagi do tabeli:

1. Osoba osadzona – ukarana lub tymczasowo aresztowana korzysta z własnej odzieży, bielizny i własnego obuwia, chyba że przemawiają przeciwko temu względy bezpieczeństwa, względy sanitarne lub organ dysponujący zarządzi inaczej albo że ww. przedmioty są niezdatne do użytku lub nieodpowiednie ze względu na porę roku. W takim przypadku osobie osadzonej – ukaranej lub tymczasowo aresztowanej wydaje się odzież, bieliznę i obuwie według norm należności dla osób osadzonych – skazanych mężczyzn lub kobiet po zgłoszeniu przez osobę osadzoną takiej potrzeby.

2. Na okres zimowy, a także na okres przejściowy w zależności od warunków atmosferycznych, można wydać osobie osadzonej – ukaranej lub tymczasowo aresztowanej dodatkowy koc po zgłoszeniu przez nią takiej potrzeby.

3. „Okres używalności” to okres, w którym wartość użytkowa pościeli oraz pozostałych przedmiotów pozwala na ich wykorzystanie zgodne z przeznaczeniem przez osoby osadzone. Okres używalności liczy się od dnia wydania nowego przedmiotu do użytkowania. Okresy używalności podane w tabelach są okresami minimalnymi, które mogą zostać wydłużone, jeżeli wymienione przedmioty nadal mają właściwości użytkowe.

Tabela nr 2

Normy należności przedmiotów dla osób osadzonych – skazanych mężczyzn

Lp.

Przedmiot

Jednostka miary

Liczba

Okres używalności w miesiącach

Uwagi

1

2

3

4

5

6

 

Odzież

1

Kurtka zimowa

sztuka

1

48

 

2

Czapka zimowa

sztuka

1

36

według zgłaszanych potrzeb

3

Bluza

sztuka

1

24

 

4

Spodnie

para

1

12

 

5

Koszula

sztuka

1

6

 

6

Koszulka gimnastyczna z krótkim rękawem

sztuka

1

12

 

7

Spodenki gimnastyczne

para

1

24

 

 

Bielizna

8

Piżama

komplet

1

12

 

9

Slipy

sztuka

2

6

 

10

Skarpety

para

2

6

 

 

Obuwie

11

Półbuty lub trzewiki

para

1

18

 

12

Klapki lub kapcie

para

1

12

 

 

Pościel

13

Prześcieradło

sztuka

2

12

 

14

Poszewka na poduszkę

sztuka

1

6

 

 

Pozostałe

15

Ręcznik

sztuka

2

12

 

16

Ścierka do naczyń

sztuka

1

6

 

17

Koc

sztuka

2

36

 

18

Materac

komplet

1

48

 

19

Poduszka

sztuka

1

48

 

20

Podkład pod materac

sztuka

1

84

według potrzeb

21

Worek/torba transportowa

sztuka

1

60

wydawane na czas transportu

 

Uwagi do tabeli:

1. Kurtka zimowa, czapka zimowa, koszulka gimnastyczna, spodenki gimnastyczne, skarpety, klapki lub kapcie i slipy są wydawane według potrzeb zgłaszanych przez osoby osadzone – skazanych mężczyzn, według norm określonych w tabeli.

2. Kurtka zimowa jest wydawana na okres zimowy, a także w zależności od warunków atmosferycznych na okres przejściowy.

3. Kurtka zimowa może być wydana osobie osadzonej – skazanemu mężczyźnie np. na czas spaceru, zatrudnienia, transportu do innej jednostki.

4. Kurtki zimowe wydawane osobom osadzonym – skazanym mężczyznom na czas spaceru są przechowywane przez funkcjonariusza wyznaczonego przez dyrektora jednostki, natomiast w okresie letnim są zdawane do magazynu.

5. Spodenki gimnastyczne i koszulka gimnastyczna są wydawane w okresie letnim, a także w okresie przejściowym w zależności od warunków atmosferycznych.

6. Czapka zimowa, koszulka gimnastyczna, spodenki gimnastyczne, slipy, skarpety, klapki lub kapcie z chwilą wydania przechodzą na własność osoby osadzonej – skazanego mężczyzny.

7. Osoba osadzona – skazany mężczyzna stwarzający poważne zagrożenie społeczne albo poważne zagrożenie dla bezpieczeństwa zakładu, osadzony w zakładzie karnym typu zamkniętego w warunkach zapewniających wzmożoną ochronę społeczeństwa i bezpieczeństwo zakładu, otrzymuje do użytkowania kurtkę zimową, czapkę zimową, bluzę, spodnie w kolorze pomarańczowym lub czerwonym.

8. Na okres zimowy, a także na okres przejściowy w zależności od warunków atmosferycznych można wydać osobie osadzonej – skazanemu mężczyźnie dodatkowy koc po zgłoszeniu przez nią takiej potrzeby.

9. „Okres używalności” to okres, w którym wartość użytkowa odzieży, bielizny, obuwia i pościeli pozwala na ich wykorzystanie zgodnie z ich przeznaczeniem przez osoby osadzone. Okres używalności liczy się od dnia wydania nowego przedmiotu do użytkowania. Okresy używalności podane w tabelach są okresami minimalnymi, które mogą zostać wydłużone, jeżeli wymienione przedmioty nadal mają właściwości użytkowe.

Tabela nr 3

Normy należności przedmiotów dla osób osadzonych – skazanych kobiet

Lp.

Przedmiot

Jednostka miary

Liczba

Okres używalności w miesiącach

Uwagi

1

2

3

4

5

6

 

Odzież

1

Kurtka zimowa

sztuka

1

48

 

2

Czapka zimowa

sztuka

1

36

 

3

Bluza

sztuka

1

24

 

4

Spódnica

sztuka

1

24

 

5

Spodnie

para

1

18

 

6

Koszula

sztuka

1

8

 

7

Koszulka gimnastyczna z krótkim rękawem

sztuka

1

12

 

 

Bielizna

8

Koszula nocna

sztuka

1

12

 

9

Majtki damskie

sztuka

2

6

 

10

Skarpety

para

2

6

 

 

Obuwie

11

Półbuty lub trzewiki

para

1

18

 

12

Klapki lub kapcie

para

1

12

 

 

Pościel

13

Prześcieradło

sztuka

2

12

 

14

Poszewka na poduszkę

sztuka

1

6

 

 

Pozostałe

15

Ręcznik

sztuka

2

12

 

16

Ścierka do naczyń

sztuka

1

6

 

17

Koc

sztuka

2

36

 

18

Materac

komplet

1

48

 

19

Poduszka

sztuka

1

48

 

20

Podkład pod materac

sztuka

1

84

według potrzeb

21

Worek/torba transportowa

sztuka

1

60

 

 

Uwagi do tabeli:

1. Kurtka zimowa, czapka zimowa, spódnica, koszulka gimnastyczna, skarpety, klapki lub kapcie, majtki damskie są wydawane według potrzeb zgłaszanych przez osoby osadzone – skazane kobiety, według norm określonych w tabeli.

2. Kurtka zimowa jest wydawana na okres zimowy, a także w zależności od warunków atmosferycznych na okres przejściowy.

3. Kurtka zimowa może być wydana osobie osadzonej – skazanej kobiecie np. na czas spaceru, zatrudnienia, transportu do innej jednostki.

4. Kurtki zimowe wydawane osobom osadzonym – skazanym kobietom na czas spaceru są przechowywane przez funkcjonariusza wyznaczonego przez dyrektora jednostki, natomiast w okresie letnim są zdawane do magazynu.

5. Koszulka gimnastyczna jest wydawana w okresie letnim, a także w okresie przejściowym w zależności od warunków atmosferycznych.

6. Czapka zimowa, koszulka gimnastyczna, majtki damskie, skarpety, klapki lub kapcie z chwilą wydania przechodzą na własność osoby osadzonej – skazanej kobiety.

7. Osoba osadzona – skazana kobieta stwarzająca poważne zagrożenie społeczne albo poważne zagrożenie dla bezpieczeństwa zakładu, osadzona w zakładzie karnym typu zamkniętego w warunkach zapewniających wzmożoną ochronę społeczeństwa i bezpieczeństwo zakładu, otrzymuje do użytkowania kurtkę zimową, czapkę zimową, bluzę, spodnie, spódnicę w kolorze pomarańczowym lub czerwonym.

8. Na okres zimowy, a także na okres przejściowy w zależności od warunków atmosferycznych można wydać osobie osadzonej – skazanej kobiecie dodatkowy koc po zgłoszeniu przez nią takiej potrzeby.

9. „Okres używalności” to okres, w którym wartość użytkowa odzieży, bielizny, obuwia i pościeli pozwala na ich wykorzystanie zgodnie z przeznaczeniem przez osoby osadzone. Okres używalności liczy się od dnia wydania nowego przedmiotu do użytkowania. Okresy używalności podane w tabelach są okresami minimalnymi, które mogą zostać wydłużone, jeżeli wymienione przedmioty nadal mają właściwości użytkowe.

Tabela nr 4

Normy należności środków higieny dla osób osadzonych

Lp.

Przedmiot

Jednostka miary

Liczba

Okres używalności w miesiącach

Uwagi

1

2

3

4

5

6

1

Mydło toaletowe

gram

100

1

wydawane osobom osadzonym – mężczyznom

2

Mydło toaletowe

gram

200

1

wydawane osobom osadzonym – kobietom

3

Pakiety higieniczne

sztuka

według potrzeb

 

wydawane osobom osadzonym – kobietom

4

Krem do golenia

gram

40

1

wydawane osobom osadzonym – mężczyznom

5

Nożyk do golenia

sztuka

2

1

wydawane osobom osadzonym – mężczyznom

6

Proszek do prania

gram

200

1

 

7

Szczoteczka do zębów

sztuka

1

3

 

8

Pasta do zębów

gram

60

1

 

9

Papier toaletowy

rolka 150 g

2

1

 

10

Szampon do włosów

mililitr

100

1

 

 

Dodatkowo dla osób osadzonych zatrudnionych

11

Mydło toaletowe

gram

100

1

według potrzeb na stanowisku pracy

12

Pasta do mycia rąk

gram

100

1

 

Uwagi do tabeli:

1. Przy przyjęciu do jednostki osobie osadzonej wydaje się środki higieny zgodnie z tabelą nr 4, z wyjątkiem osoby osadzonej przetransportowanej z innej jednostki, chyba że nie otrzymała środków higieny w jednostce, z której przybyła.

2. Wydawanie środków higieny osobom osadzonym następuje do 5. dnia każdego miesiąca.

3. Kolejną należność środków higieny wydaje się osobom osadzonym, z wyjątkiem osób osadzonych zatrudnionych, zgodnie ze zgłoszonymi przez nie potrzebami, według norm określonych w tabeli.

4. Dodatkową należność dla osób osadzonych zatrudnionych wydaje się zgodnie z informacją dotyczącą potrzeb osób osadzonych zatrudnionych zgłoszoną przez osoby nadzorujące pracę tych osób.

5. W uzasadnionych przypadkach można dokonywać zmian w proporcjach przydzielanych środków osobom osadzonym zatrudnionym, np. zwiększając normę pasty do mycia rąk i zmniejszając normę mydła toaletowego i odwrotnie.

6. „Okres używalności” to okres, w którym wartość użytkowa środków higieny pozwala na ich wykorzystanie zgodnie z przeznaczeniem przez osoby osadzone. Okres używalności liczy się od dnia wydania nowego środka higieny do użytkowania.

Tabela nr 5

Normy należności środków do utrzymania czystości w celach mieszkalnych

Lp.

Przedmiot

Jednostka miary

Ilość

Okres używalności w miesiącach

Uwagi

1

2

3

4

5

6

1

Płyn do mycia naczyń

mililitr

200

1

ilość dla jednej osoby osadzonej

2

Płyn do mycia uniwersalny

litr

0,5 do celi 1–4-osobowej oraz wielokrotność 0,5 na kolejne 4 osoby osadzone

1

wydawany według zgłaszanych potrzeb

3

Czyścik uniwersalny

kilogram

0,3 do celi 1–4-osobowej oraz wielokrotność 0,3 na kolejne 4 osoby osadzone

1

wydawany według zgłaszanych potrzeb

4

Płyn do WC

mililitr

według potrzeb

d.z.

wydawany według zgłaszanych potrzeb

5

Płyn do mycia szyb bez zawartości alkoholu

mililitr

według potrzeb

d.z.

wydawany według potrzeb

 

Uwagi do tabeli:

1. Środki do utrzymania czystości w celach mieszkalnych są wydawane do 5. dnia każdego miesiąca.

2. Zakupione środki do utrzymania czystości w celach mieszkalnych muszą posiadać kartę charakterystyki.

3. Płyn do mycia naczyń jest wydawany według potrzeb zgłaszanych przez osoby osadzone, w ilości podanej w tabeli. Płyn do mycia naczyń otrzymują osoby osadzone, które nie mają zapewnionej przez administrację jednostki innej możliwości skorzystania z niego w celu umycia sprzętu stołowego po posiłkach.

4. Płyn do mycia uniwersalny do utrzymania czystości w celach mieszkalnych może być wydany w opakowaniach zbiorczych, po przeliczeniu ilości określonej w tabeli przez liczbę osób osadzonych.

5. Płyn do mycia szyb jest wydawany na czas mycia okien.

6. Płyn do WC może nie być wydawany osobom osadzonym bezpośrednio.

7. Płyn do WC oraz czyścik uniwersalny nie są wydawane do utrzymania czystości w celach mieszkalnych bez węzła sanitarnego.

8. „d.z.” – przedmiot użytkowany do zużycia, tj. do czasu, w którym utracił właściwości użytkowe.

9. „Okres używalności” to okres, w którym wartość użytkowa środków do utrzymania czystości pozwala na ich wykorzystanie zgodnie z przeznaczeniem przez osoby osadzone. Okres używalności liczy się od dnia wydania nowego środka do utrzymania czystości do użytkowania.

Tabela nr 6

Normy należności sprzętu stołowego dla osób osadzonych

Lp.

Przedmiot

Jednostka miary

Liczba

Okres używalności w miesiącach

Uwagi

1

2

3

4

5

6

1

Kubek 0,5 l z tworzywa sztucznego

sztuka

1

18 lub 24

18 miesięcy – okres używalności dla osób osadzonych – tymczasowo aresztowanych i ukaranych, 24 miesiące – okres używalności dla osób osadzonych – skazanych

2

Łyżka duża z tworzywa sztucznego

sztuka

1

d.z. (8)

 

3

Widelec z tworzywa sztucznego

sztuka

1

d.z. (8)

 

4

Nóż z tworzywa sztucznego

sztuka

1

d.z. (8)

 

5

Talerz głęboki z tworzywa sztucznego

sztuka

1

18 lub 24

18 miesięcy – okres używalności dla osób osadzonych – tymczasowo aresztowanych i ukaranych, 24 miesiące – okres używalności dla osób osadzonych – skazanych

6

Talerz płytki z tworzywa sztucznego

sztuka

1

18 lub 24

 

Uwagi do tabeli:

1. Sprzęt stołowy z chwilą wydania przechodzi na własność osoby osadzonej – skazanej na karę pozbawienia wolności.

2. Osoby osadzone – ukarani lub tymczasowo aresztowani korzystają ze sprzętu stołowego tylko w trakcie pobytu w jednostce, sztućce z chwilą wydania stanowią własność osób osadzonych – ukaranych lub tymczasowo aresztowanych.

3. Sprzętu stołowego nie wydaje się osobom osadzonym korzystającym z tego sprzętu w stołówkach.

4. „d.z.” – przedmiot użytkowany do zużycia, tj. do czasu, w którym utracił on właściwości użytkowe, lecz nie krócej niż liczbę miesięcy określoną w nawiasie.

5. „Okres używalności” to okres, w którym wartość użytkowa sprzętu stołowego pozwala na jego wykorzystanie zgodnie z przeznaczeniem przez osoby osadzone. Okres używalności liczy się od dnia wydania nowego sprzętu stołowego do użytkowania. Okresy używalności podane w tabelach są okresami minimalnymi, które mogą zostać wydłużone, jeżeli wymienione przedmioty nadal mają właściwości użytkowe.

Załącznik 2. [NORMY NALEŻNOŚCI PRZEDMIOTÓW DLA OSÓB OSADZONYCH ZATRUDNIONYCH PRZEZ ADMINISTRACJĘ ZAKŁADU KARNEGO I ARESZTU ŚLEDCZEGO WEDŁUG STANOWISK PRACY]

Załącznik nr 2

NORMY NALEŻNOŚCI PRZEDMIOTÓW DLA OSÓB OSADZONYCH ZATRUDNIONYCH PRZEZ ADMINISTRACJĘ ZAKŁADU KARNEGO I ARESZTU ŚLEDCZEGO WEDŁUG STANOWISK PRACY

Lp.

Stanowisko pracy

Przedmiot

Jednostka miary

Liczba

Okres używalności w miesiącach

Uwagi

1

2

3

4

5

6

7

1

Bufetowa(-wy), kelner(-ka)

czepek lub opaska kelnerska

sztuka

1

18

 

sukienka

lub

sztuka

1

18

 

bluza kelnerska,

lub

sztuka

1

9

 

fartuch biały, lub fartuch przedni kelnerski

sztuka

1

d.z.

 

obuwie profilaktyczne tekstylne

lub

para

1

12

 

skórzane

lub

para

1

24

 

pantofle tekstylno-gumowe

para

1

12

 

rękawice jednorazowe

para

1

d.z.

według potrzeb

fartuch przedni wodoodporny

sztuka

1

d.z.

według potrzeb

ręcznik

sztuka

2

12

 

2

Kucharz, kucharka

czepek lub chustka lub biała czapka

sztuka

1

12

 

fartuch lub ubranie, lub sukienka

sztuka

2

6

 

obuwie profilaktyczne tekstylne

lub

para

1

12

 

obuwie o spodach przeciwpoślizgowych lub

para

1

12

 

skórzane

para

1

24

 

fartuch przedni lub zapaska, lub fartuch wodoodporny

sztuka

1

d.z.

 

koszulka bawełniana z krótkim rękawem

sztuka

1

6

 

rękawice ochronne

para

1

d.z.

według potrzeb

rękawice jednorazowe

para

1

d.z.

według potrzeb

ręcznik

sztuka

2

12

 

 

1

2

3

4

5

6

7

3

Obieraczka jarzyn, pomywaczka, pomoc kuchenna

czepek lub chustka

sztuka

1

12

 

fartuch lub ubranie, lub sukienka

sztuka

1

9

 

obuwie profilaktyczne tekstylne

lub

para

1

12

 

obuwie o spodach przeciwpoślizgowych lub

para

1

12

 

skórzane

para

1

24

 

koszulka bawełniana z krótkim rękawem

sztuka

1

6

 

rękawice gumowe

para

1

d.z.

według potrzeb

fartuch przedni wodoodporny

sztuka

1

d.z.

 

buty gumowe

para

1

d.z.

według potrzeb

rękawice ochronne

para

1

d.z.

według potrzeb

rękawice jednorazowe

para

1

d.z.

według potrzeb

ręcznik

sztuka

2

12

 

4

Hodowca zwierząt

beret lub czapka robocza

sztuka

1

24

 

ubranie drelichowe lub kombinezon

komplet

1

18

 

trzewiki skórzano-gumowe

para

1

18

 

fartuch

sztuka

1

d.z.

według potrzeb

fartuch przedni wodoodporny

sztuka

1

d.z.

według potrzeb

koszula flanelowa

sztuka

1

6

 

rękawice gumowe

para

1

d.z.

według potrzeb

rękawice ochronne

para

1

d.z.

według potrzeb

buty gumowe

para

1

d.z.

według potrzeb

ręcznik

sztuka

2

12

 

5

Piekarz

czepek lub biała czapka

sztuka

1

12

 

ubranie robocze

sztuka

1

12

 

koszula siatkowa

sztuka

1

9

 

sandały skórzano-gumowe

lub

para

1

12

 

obuwie profilaktyczne tekstylne

lub

para

1

12

 

skórzane

para

1

24

 

rękawice ochronne

para

1

d.z.

według potrzeb

fartuch przedni

sztuka

1

d.z.

 

ręcznik

sztuka

2

12

 

6

Rolnik, ogrodnik

beret lub czapka

sztuka

1

24

 

ubranie drelichowe lub kombinezon

sztuka

1

18

 

trzewiki skórzano-gumowe

para

1

18

 

koszula flanelowa

sztuka

1

6

 

rękawice ochronne

para

1

d.z.

według potrzeb

buty gumowe

para

1

d.z.

według potrzeb

ręcznik

sztuka

2

12

 

 

1

2

3

4

5

6

7

7

Roznoszący artykuły żywnościowe

czepek lub czapka, lub chustka

sztuka

1

18

 

fartuch biały

sztuka

1

9

 

obuwie

para

1

24

 

rękawice ochronne

para

1

d.z.

według potrzeb

rękawice jednorazowe

para

1

d.z.

według potrzeb

spodnie robocze

para

1

12

wydawane do oddziałów szpitalnych

ręcznik

sztuka

2

12

 

8

Dezynfektor

czepek lub chustka, lub czapka

sztuka

1

24

według potrzeb

fartuch lub ubranie, lub sukienka

sztuka

1

18

 

obuwie profilaktyczne tekstylne

lub

para

1

18

 

skórzane

para

1

24

 

fartuch przedni wodoodporny

sztuka

1

d.z.

według potrzeb

rękawice ochronne

para

1

d.z.

według potrzeb

rękawice gumowe

para

1

d.z.

według potrzeb

ręcznik

sztuka

2

12

 

9

Fryzjer

fartuch biały

sztuka

1

12

 

obuwie profilaktyczne

para

1

12

 

ręcznik

sztuka

2

12

 

10

Obsługa łaźni

fartuch lub ubranie, lub sukienka

sztuka

1

18

 

czapka lub czepek, lub chustka

sztuka

1

24

według potrzeb

obuwie o spodach przeciwpoślizgowych

para

1

12

 

fartuch przedni wodoodporny

sztuka

1

d.z.

 

buty gumowe

para

1

d.z.

 

rękawice gumowe

para

1

d.z.

według potrzeb

ręcznik

sztuka

2

12

 

11

Obsługa pralni

czapka lub czepek, lub chustka

sztuka

1

24

według potrzeb

fartuch lub ubranie, lub sukienka

sztuka

1

18

 

obuwie profilaktyczne tekstylne lub skórzane

para

1

12

według potrzeb

obuwie o spodach przeciwpoślizgowych

para

1

12

 

fartuch przedni wodoodporny

sztuka

1

d.z.

według potrzeb

rękawice gumowe

para

1

d.z.

według potrzeb

buty gumowe

para

1

d.z.

według potrzeb

ręcznik

sztuka

2

12

 

 

1

2

3

4

5

6

7

12

Hydraulik, obsługa hydroforni i przepompowni

czapka robocza

sztuka

1

18

 

ubranie robocze lub kombinezon

sztuka

1

12

 

trzewiki skórzano-gumowe

para

1

18

 

koszula flanelowa

sztuka

1

6

 

rękawice ochronne

para

1

d.z.

według potrzeb

buty gumowe

para

1

d.z.

według potrzeb

fartuch przedni wodoodporny

sztuka

1

d.z.

według potrzeb

buty gumowe do bioder

sztuka

1

d.z.

przy pracy w kanałach

torba na narzędzia

sztuka

1

d.z.

dla hydraulika

ręcznik

sztuka

2

12

 

13

Malarz, murarz

czapka robocza

sztuka

1

18

 

ubranie robocze lub kombinezon

sztuka

1

12

 

trzewiki skórzano-gumowe

para

1

18

 

koszula flanelowa

sztuka

1

6

 

rękawice ochronne

para

1

d.z.

według potrzeb

buty gumowe

para

1

d.z.

według potrzeb

fartuch przedni

sztuka

1

d.z.

według potrzeb

okulary ochronne

sztuka

1

d.z.

według potrzeb

ręcznik

sztuka

2

12

 

14

Monter, elektromonter

czapka robocza

sztuka

1

18

według potrzeb

ubranie robocze lub kombinezon

sztuka

1

12

 

trzewiki skórzano-gumowe

para

1

18

 

koszula flanelowa

sztuka

1

6

 

rękawice ochronne

para

1

d.z.

według potrzeb

buty gumowe

para

1

d.z.

według potrzeb

rękawice gumowe dielektryczne

para

1

d.z.

według potrzeb

buty gumowe dielektryczne

para

1

d.z.

według potrzeb

słupołazy

para

1

d.z.

według potrzeb

pas z linką do przypięcia do słupa

sztuka

1

d.z.

według potrzeb

ręcznik

sztuka

2

12

 

torba na narzędzia

sztuka

1

d.z.

 

15

Stolarz, ślusarz, frezer, tokarz

czapka robocza

sztuka

1

18

według potrzeb

ubranie lub kombinezon, lub fartuch

sztuka

1

12

 

trzewiki skórzano-gumowe

para

1

18

 

koszula flanelowa

sztuka

1

6

 

rękawice ochronne

para

1

d.z.

według potrzeb

fartuch przedni brezentowy

sztuka

1

d.z.

według potrzeb

torba na narzędzia

sztuka

1

d.z.

 

ręcznik

sztuka

2

12

 

 

1

2

3

4

5

6

7

16

Spawacz

czapka robocza

sztuka

1

18

według potrzeb

ubranie lub kombinezon, lub fartuch

sztuka

1

12

 

trzewiki skórzano-gumowe

para

1

18

 

trzewiki żaroochronne

para

1

d.z.

według potrzeb

fartuch spawalniczy

sztuka

1

d.z.

 

rękawice spawalnicze

para

1

d.z.

 

okulary spawalnicze

sztuka

1

d.z.

 

getry żaroochronne

para

1

d.z.

według potrzeb

nakolanniki spawalnicze

para

1

d.z.

według potrzeb

tarcza spawalnicza,

sztuka

1

d.z.

dla spawacza elektrycznego

maska spawalnicza

sztuka

1

dywanik dielektryczny

sztuka

1

d.z.

 

koszula flanelowa

sztuka

1

6

 

ręcznik

sztuka

2

12

 

17

Palacz kotłów parowych i c.o., pomoc palacza

czapka robocza

sztuka

1

24

według potrzeb

ubranie lub kombinezon, lub fartuch

sztuka

1

12

 

obuwie skórzano-gumowe

para

1

18

 

lub skórzane

para

1

24

rękawice ochronne

para

1

d.z.

według potrzeb

półmaska przeciwpyłowa

sztuka

1

d.z.

według potrzeb

fartuch przedni brezentowy

sztuka

1

d.z.

według potrzeb

okulary ochronne

sztuka

1

d.z.

według potrzeb

koszula flanelowa

sztuka

1

1 sezon opałowy

 

ręcznik

sztuka

2

12

 

18

Pracownik gospodarczy

czepek lub czapka, lub chustka

sztuka

1

24

według potrzeb

ubranie drelichowe lub fartuch

sztuka

1

12

 

obuwie profilaktyczne tekstylne

para

1

12

 

lub skórzane

para

1

24

rękawice gumowe

para

1

d.z.

według potrzeb

buty gumowe

para

1

d.z.

według potrzeb

ręcznik

sztuka

2

12

 

19

Pomoc magazyniera

czapka

sztuka

1

24

według potrzeb

ubranie robocze lub fartuch

sztuka

1

12

 

obuwie profilaktyczne tekstylne

para

1

12

 

lub skórzane

para

1

24

koszula flanelowa

sztuka

1

6

 

rękawice ochronne

para

1

d.z.

według potrzeb

rękawice jednorazowe

para

1

d.z.

według potrzeb

kamizelka ciepłochronna

sztuka

1

3 okresy zimowe

w pomieszczeniach nieogrzewanych

ręcznik

sztuka

2

12

 

 

1

2

3

4

5

6

7

20

Bibliotekarz, pracownik radiowęzła, introligator

fartuch drelichowy

sztuka

1

12

według potrzeb

ręcznik

sztuka

2

12

 

21

Pracownik konserwacyjno-remontowy

czapka

sztuka

1

24

według potrzeb

ubranie robocze lub fartuch

sztuka

1

12

 

obuwie profilaktyczne tekstylne

para

1

12

 

lub skórzane

para

1

24

koszula flanelowa

sztuka

1

6

 

rękawice ochronne

para

1

d.z.

według potrzeb

kamizelka ciepłochronna

sztuka

1

3 okresy zimowe

w pomieszczeniach nieogrzewanych

ręcznik

sztuka

2

12

 

 

Uwagi do tabeli:

1. Osobom osadzonym zatrudnionym na innych stanowiskach pracy niż wymienione w tabeli wydaje się normy należności według podobnego stanowiska.

2. Przedmioty wymienione w tabeli z określeniem w uwagach „według potrzeb” są wydawane po zgłoszeniu przez funkcjonariusza nadzorującego pracę osób osadzonych.

3. „d.z.” to przedmiot użytkowany do zużycia, tj. do czasu, w którym utracił właściwości użytkowe.

4. „Okres używalności” to okres, w którym wartość użytkowa odzieży, obuwia i środków ochrony osobistej pozwala na ich wykorzystanie zgodnie z przeznaczeniem przez osoby osadzone. Okres używalności liczy się od dnia wydania nowego przedmiotu do użytkowania. Okresy używalności podane w tabelach są okresami minimalnymi, które mogą zostać wydłużone, jeżeli wymienione przedmioty nadal mają właściwości użytkowe.

Załącznik 3. [NORMY WYPOSAŻENIA I SPRZĘTU KWATERUNKOWEGO CEL I INNYCH POMIESZCZEŃ SŁUŻĄCYCH DO OBSŁUGI OSÓB OSADZONYCH]

Załącznik nr 3

NORMY WYPOSAŻENIA I SPRZĘTU KWATERUNKOWEGO CEL I INNYCH POMIESZCZEŃ SŁUŻĄCYCH DO OBSŁUGI OSÓB OSADZONYCH

Tabela nr 1

Cele mieszkalne

Lp.

Nazwa sprzętu

Jednostka miary

Ilość na osobę osadzoną

Ilość na celę mieszkalną

Okres używalności w latach

Uwagi

1

2

3

4

5

6

7

1

Łóżko metalowe/piętrowe

sztuka

1

 

15

 

2

Wkład do łóżka

sztuka

1

 

3

według potrzeb

3

Szuflada wysuwana/pojemnik podłóżkowy

sztuka

1

 

5

według potrzeb

4

Stół więzienny

sztuka

nie mniej niż 0,15 m2 powierzchni blatu

według potrzeb

10

 

5

Szafka więzienna

sztuka

nie mniej niż 0,03 m3 kubatury szafki

według potrzeb

6

 

6

Taboret więzienny

sztuka

1

 

10

 

7

Stolik lub półka pod telewizor

sztuka

 

1

6

według potrzeb

8

Wieszak

sztuka

 

według potrzeb

6

mocowany trwale do ściany

9

Półka na przybory toaletowe przy umywalce

sztuka

 

według potrzeb

6

wydaje się do cel mieszkalnych z węzłem sanitarnym

10

Szafka na środki higieny i czystości

sztuka

 

według potrzeb

6

 

11

Lustro*

sztuka

 

1

10

 

12

Miska plastikowa

sztuka

1 na 4 osadzonych

 

d.z.

na prośbę osoby osadzonej można wydać dodatkową miskę, nie więcej niż 1 szt. na 2 osoby osadzone; wydaje się do cel mieszkalnych z węzłem sanitarnym

13

Wiadro plastikowe lub kosz na śmieci

sztuka

 

1

d.z.

 

14

Popielniczka

sztuka

 

według potrzeb

d.z.

w celach mieszkalnych dla palących

15

Szczotka zmiotka i szufelka

komplet

 

1

d.z.

 

16

Szczotka z długim trzonkiem

sztuka

 

1

d.z.

może pozostawać w wyposażeniu oddziału i być wydawana osobom osadzonym tylko na czas sprzątania

17

Szczotka klozetowa

sztuka

 

1

d.z.

wydaje się do cel mieszkalnych z węzłem sanitarnym

 

* Sprzęt trwale mocowany do ściany.

Uwagi do tabeli:

1. W oddziałach zewnętrznych oraz oddziałach tymczasowego zakwaterowania skazanych cele mieszkalne mogą być wyposażone w inny sprzęt kwaterunkowy niż wymieniony w tabeli.

2. „d.z.” – przedmiot użytkowany do zużycia, tj. do czasu, w którym utracił właściwości użytkowe.

3. „Okres używalności” to okres, w którym wartość użytkowa sprzętu kwaterunkowego pozwala na wykorzystanie go zgodnie z przeznaczeniem przez osoby osadzone. Okres używalności liczy się od dnia wydania nowego przedmiotu do użytkowania. Okresy używalności podane w tabelach są okresami minimalnymi, które mogą zostać wydłużone, jeżeli wymienione przedmioty nadal mają właściwości użytkowe.

Tabela nr 2

Cele mieszkalne dla osób osadzonych – skazanych stwarzających poważne zagrożenie społeczne lub poważne zagrożenie dla zakładu lub bezpieczeństwa osadzonych w zakładach karnych typu zamkniętego w warunkach zapewniających wzmożoną ochronę społeczeństwa i bezpieczeństwo zakładu

Lp.

Nazwa sprzętu

Jednostka miary

Ilość na osobę osadzoną

Ilość na celę mieszkalną

Okres używalności w latach

Uwagi

1

2

3

4

5

6

7

1

Łóżko metalowe*

sztuka

1

 

15

 

2

Stół więzienny*

sztuka

nie mniej niż 0,15 m2 powierzchni blatu

według potrzeb

10

 

3

Szafka więzienna*

sztuka

nie mniej niż 0,03 m3 kubatury szafki

według potrzeb

6

 

4

Taboret więzienny*

sztuka

1

 

10

 

5

Stolik lub półka pod telewizor*

sztuka

 

1

6

według potrzeb

6

Wieszak*

sztuka

 

według potrzeb

6

 

7

Półka na przybory toaletowe*

sztuka

 

1

6

 

8

Popielniczka

sztuka

 

1

10

w celach mieszkalnych dla palących

9

Szczotka zmiotka i szufelka

komplet

 

1

d.z.

 

10

Miska plastikowa

sztuka

 

1

d.z.

 

11

Wiadro plastikowe lub kosz na śmieci

sztuka

 

1

d.z.

 

 

* Sprzęt trwale przymocowany do ścian lub podłogi.

Uwagi do tabeli:

1. Dopuszcza się piętrowanie dwóch łóżek.

2. W przypadku piętrowania łóżek łóżko górne powinno być zabezpieczone barierką oraz wyposażone w drabinkę.

3. „d.z.” – przedmiot użytkowany do zużycia, tj. do czasu, w którym utracił właściwości użytkowe.

4. „Okres używalności” to okres, w którym wartość użytkowa sprzętu kwaterunkowego pozwala na wykorzystanie go zgodnie z przeznaczeniem przez osoby osadzone. Okres używalności liczy się od dnia wydania nowego przedmiotu do użytkowania. Okresy używalności podane w tabelach są okresami minimalnymi, które mogą zostać wydłużone, jeżeli wymienione przedmioty nadal mają właściwości użytkowe.

Tabela nr 3

Cele do wykonywania kary dyscyplinarnej – umieszczenia w celi izolacyjnej

Lp.

Nazwa sprzętu

Jednostka miary

Liczba na celę izolacyjną

Okres używalności w latach

Uwagi

1

2

3

4

5

6

1

Łóżko metalowe*

sztuka

1

15

 

2

Wkład do łóżka

sztuka

1

3

według potrzeb

3

Stół więzienny*

sztuka

1

10

 

4

Szafka więzienna*

sztuka

1

6

 

5

Taboret więzienny*

sztuka

1

10

 

6

Wieszak*

sztuka

1

6

 

7

Wiadro plastikowe lub kosz na śmieci

sztuka

1

d.z.

 

8

Szczotka zmiotka i szufelka

komplet

1

d.z.

 

9

Szczotka klozetowa

sztuka

1

d.z.

 

10

Miska plastikowa

sztuka

1

d.z.

 

 

* Sprzęt może być przymocowany do ścian lub podłogi.

Uwagi do tabeli:

1. „d.z.” – przedmiot użytkowany do zużycia, tj. do czasu, w którym utracił właściwości użytkowe.

2. „Okres używalności” to okres, w którym wartość użytkowa sprzętu kwaterunkowego pozwala na wykorzystanie go zgodnie z przeznaczeniem przez osoby osadzone. Okres używalności liczy się od dnia wydania nowego przedmiotu do użytkowania. Okresy używalności podane w tabelach są okresami minimalnymi, które mogą zostać wydłużone, jeżeli wymienione przedmioty nadal mają właściwości użytkowe.

Tabela nr 4

Zbiorcze węzły sanitarne (umywalnie i toalety)

Lp.

Nazwa sprzętu

Jednostka miary

Liczba na pomieszczenie

Okres używalności w latach

Uwagi

1

2

3

4

5

6

1

Półka na przybory toaletowe

sztuka

według potrzeb

6

 

2

Lustro*

sztuka

według potrzeb

10

 

3

Wieszak

sztuka

według potrzeb

6

mocowany trwale do ściany

4

Miska plastikowa

sztuka

według potrzeb

d.z.

według potrzeb

5

Wiadro plastikowe lub kosz na śmieci

sztuka

według potrzeb

d.z.

 

6

Szczotka klozetowa

sztuka

1

d.z.

 

7

Podest – kratka lub mata przeciwpoślizgowa*

sztuka

według potrzeb

d.z.

wymagana przy natrysku w przypadku braku płytek antypoślizgowych

8

Wieszak na ręczniki

sztuka

według potrzeb

d.z.

mocowany trwale do ściany

 

* Sprzęt trwale mocowany do ściany.

Uwagi do tabeli:

1. „d.z.” – przedmiot użytkowany do zużycia, tj. do czasu, w którym utracił właściwości użytkowe.

2. „Okres używalności” to okres, w którym wartość użytkowa sprzętu kwaterunkowego pozwala na wykorzystanie go zgodnie z przeznaczeniem przez osoby osadzone. Okres używalności liczy się od dnia wydania nowego przedmiotu do użytkowania. Okresy używalności podane w tabelach są okresami minimalnymi, które mogą zostać wydłużone, jeżeli wymienione przedmioty nadal mają właściwości użytkowe.

Tabela nr 5

Łaźnie ogólne (oddziałowe)

Lp.

Nazwa sprzętu

Jednostka miary

Liczba na pomieszczenie

Okres używalności w latach

Uwagi

1

2

3

4

5

6

 

Przebieralnia

1

Ława

sztuka

według potrzeb

5

mocowana trwale do ściany lub podłogi

2

Wieszak

sztuka

według potrzeb

6

mocowany trwale do ściany

3

Wiadro plastikowe lub kosz na śmieci

sztuka

1

d.z.

 

 

Pomieszczenie z natryskami

4

Podest – kratka lub mata przeciwpoślizgowa

sztuka

według potrzeb

d.z.

wymagana przy braku płytek antypoślizgowych

5

Wieszak na ręczniki

sztuka

według potrzeb

d.z.

według potrzeb, mocowany trwale do ściany

 

Uwagi do tabeli:

1. Normy wyposażenia obowiązują również w odniesieniu do pomieszczeń przebieralni i natrysków w punkcie przyjęć i zwolnień osób osadzonych.

2. Zakłady karne i areszty śledcze organizują stanowiska dla osób osadzonych niepełnosprawnych.

3. „d.z.” – przedmiot użytkowany do zużycia, tj. do czasu, w którym utracił właściwości użytkowe.

4. „Okres używalności” to okres, w którym wartość użytkowa sprzętu kwaterunkowego pozwala na wykorzystanie go zgodnie z przeznaczeniem przez osoby osadzone. Okres używalności liczy się od dnia wydania nowego przedmiotu do użytkowania. Okresy używalności podane w tabelach są okresami minimalnymi, które mogą zostać wydłużone, jeżeli wymienione przedmioty nadal mają właściwości użytkowe.

Tabela nr 6

Poczekalnie dla osób osadzonych

Lp.

Nazwa sprzętu

Jednostka miary

Liczba na pomieszczenie

Okres używalności w latach

Uwagi

1

2

3

4

5

6

1

Krzesło twarde lub krzesło wyściełane, lub ława*

sztuka

według potrzeb

7

 

2

Wieszak

sztuka

według potrzeb

6

mocowany trwale do ściany

3

Wiadro plastikowe lub kosz na śmieci

sztuka

1

d.z.

 

 

* W jednostkach typu zamkniętego ława mocowana trwale do ściany lub podłogi zamiast krzesła twardego lub wyściełanego.

Uwagi do tabeli:

1. „d.z.” – przedmiot użytkowany do zużycia, tj. do czasu, w którym utracił właściwości użytkowe.

2. „Okres używalności” to okres, w którym wartość użytkowa sprzętu kwaterunkowego pozwala na wykorzystanie go zgodnie z przeznaczeniem przez osoby osadzone. Okres używalności liczy się od dnia wydania nowego przedmiotu do użytkowania. Okresy używalności podane w tabelach są okresami minimalnymi, które mogą zostać wydłużone, jeżeli wymienione przedmioty nadal mają właściwości użytkowe.

Tabela nr 7

Jadalnie

Lp.

Nazwa sprzętu

Jednostka miary

Liczba na pomieszczenie

Okres używalności w latach

Uwagi

1

2

3

4

5

6

1

Stół lub blat zmywalny

sztuka

według potrzeb

10

 

2

Krzesło twarde lub

sztuka

według potrzeb

8

 

taboret więzienny, lub

sztuka

10

ława

sztuka

8

3

Wieszak

sztuka

według potrzeb

6

mocowany trwale do ściany

4

Wiadro plastikowe lub kosz na śmieci

sztuka

według potrzeb

d.z.

 

5

Szczotka zmiotka (lub miotła) i szufelka

komplet

1

d.z.

 

 

Uwagi do tabeli:

1. „d.z.” – przedmiot użytkowany do zużycia, tj. do czasu, w którym utracił właściwości użytkowe.

2. „Okres używalności” to okres, w którym wartość użytkowa sprzętu kwaterunkowego pozwala na wykorzystanie go zgodnie z przeznaczeniem przez osoby osadzone. Okres używalności liczy się od dnia wydania nowego przedmiotu do użytkowania. Okresy używalności podane w tabelach są okresami minimalnymi, które mogą zostać wydłużone, jeżeli wymienione przedmioty nadal mają właściwości użytkowe.

Tabela nr 8

Sale do zajęć penitencjarnych i terapeutycznych

Lp.

Nazwa sprzętu

Jednostka miary

Liczba na pomieszczenie

Okres używalności w latach

Uwagi

1

2

3

4

5

6

1

Stół

sztuka

według potrzeb

10

w zakładach karnych półotwartych i otwartych – według potrzeb

2

Krzesło twarde lub

sztuka

według potrzeb

7

krzesło wyściełane, lub

sztuka

7

taboret więzienny

sztuka

10

3

Stolik lub półka pod telewizor

sztuka

1

15

według potrzeb

4

Regał biblioteczny

sztuka

według potrzeb

10

według potrzeb

5

Szafa biurowa

sztuka

według potrzeb

10

według potrzeb

6

Tablica szkolna

sztuka

według potrzeb

10

według potrzeb

7

Radioodbiornik

sztuka

1

d.z.

w pomieszczeniach bez sieci radiowęzła

8

Telewizor

sztuka

1

d.z.

według potrzeb

9

Urządzenie do odtwarzania

sztuka

1

d.z.

według potrzeb

10

Wiadro plastikowe lub kosz na śmieci

sztuka

1

d.z.

 

11

Szczotka zmiotka (lub miotła) i szufelka

komplet

1

d.z.

może pozostawać w wyposażeniu oddziału i być wydawana osobie osadzonej tylko na czas sprzątania

 

Uwagi do tabeli:

1. W zależności od charakteru przeprowadzanych zajęć pomieszczenia można dodatkowo wyposażyć w inny sprzęt.

2. „d.z.” – przedmiot użytkowany do zużycia, tj. do czasu, w którym utracił właściwości użytkowe.

3. „Okres używalności” to okres, w którym wartość użytkowa sprzętu kwaterunkowego pozwala na wykorzystanie go zgodnie z przeznaczeniem przez osoby osadzone. Okres używalności liczy się od dnia wydania nowego przedmiotu do użytkowania. Okresy używalności podane w tabelach są okresami minimalnymi, które mogą zostać wydłużone, jeżeli wymienione przedmioty nadal mają właściwości użytkowe.

Tabela nr 9

Gabinety lekarskie, zabiegowe i pokoje pielęgniarek

Lp.

Nazwa sprzętu

Jednostka miary

Liczba na pomieszczenie

Okres używalności w latach

Uwagi

1

2

3

4

5

6

1

Biurko

sztuka

według potrzeb

10

według potrzeb

2

Krzesło biurowe wyściełane

sztuka

według potrzeb

7

według potrzeb

3

Krzesło twarde

sztuka

według potrzeb

8

 

4

Szafa ambulatoryjna

sztuka

według potrzeb

15

według potrzeb

5

Leżanka

sztuka

według potrzeb

10

według potrzeb

6

Parawan

sztuka

według potrzeb

10

według potrzeb

7

Lampa przenośna

sztuka

według potrzeb

d.z.

 

8

Szafa biurowa

sztuka

według potrzeb

10

według potrzeb

9

Szafa ubraniowa

sztuka

według potrzeb

10

według potrzeb

10

Wieszak

sztuka

1

6

mocowany trwale do ściany

11

Lustro

sztuka

1

10

według potrzeb

12

Wiadro plastikowe lub kosz na śmieci

sztuka

1

d.z.

według potrzeb

13

Pojemnik na odpady medyczne

sztuka

1

d.z.

według potrzeb

14

Stolik pomocniczy – zabiegowy

sztuka

według potrzeb

8

według potrzeb

15

Worki jednorazowe na materiał zakaźny

sztuka

1

d.z.

 

 

Uwagi do tabeli:

1. „d.z.” – przedmiot użytkowany do zużycia, tj. do czasu, w którym utracił właściwości użytkowe.

2. „Okres używalności” to okres, w którym wartość użytkowa sprzętu kwaterunkowego pozwala na wykorzystanie go zgodnie z przeznaczeniem przez osoby osadzone. Okres używalności liczy się od dnia wydania nowego przedmiotu do użytkowania. Okresy używalności podane w tabelach są okresami minimalnymi, które mogą zostać wydłużone, jeżeli wymienione przedmioty nadal mają właściwości użytkowe.

Tabela nr 10

Sale chorych w izbach chorych i szpitalach

Lp.

Nazwa sprzętu

Jednostka miary

Liczba na pomieszczenie

Okres używalności w latach

Uwagi

na osobę osadzoną

na salę chorych

1

2

3

4

5

6

7

1

Łóżko

sztuka

1

 

15

 

2

Szafka przyłóżkowa szpitalna

sztuka

1

 

6

 

3

Taboret

sztuka

1

 

4

 

4

Stolik lub półka pod telewizor

sztuka

 

1

10

według potrzeb

5

Wieszak

sztuka

 

według potrzeb

6

mocowany trwale do ściany

6

Półka na przybory toaletowe do kącika sanitarnego

sztuka

 

według potrzeb

6

 

7

Lustro*

sztuka

 

1

10

 

8

Miska plastikowa

sztuka

1 na dwóch osadzonych

 

d.z.

według potrzeb

9

Wiadro plastikowe lub kosz z pokrywą na śmieci

sztuka

 

1

d.z.

 

10

Szczotka zmiotka i szufelka lub szczotka z długim trzonkiem

komplet

 

1

d.z.

 

11

Szczotka klozetowa

sztuka

 

1

d.z.

 

12

Stół więzienny

sztuka

nie mniej niż 0,15 m2powierzchni blatu

według potrzeb

10

według potrzeb

13

Pojemnik na mydło, środki dezynfekcyjne i ręczniki jednorazowe

sztuka

 

według potrzeb

d.z.

 

 

* Sprzęt trwale mocowany do ściany.

Uwagi do tabeli:

1. „d.z.” – przedmiot użytkowany do zużycia, tj. do czasu, w którym utracił właściwości użytkowe.

2. „Okres używalności” to okres, w którym wartość użytkowa sprzętu kwaterunkowego pozwala na wykorzystanie go zgodnie z przeznaczeniem przez osoby osadzone. Okres używalności liczy się od dnia wydania nowego przedmiotu do użytkowania. Okresy używalności podane w tabelach są okresami minimalnymi, które mogą zostać wydłużone, jeżeli wymienione przedmioty nadal mają właściwości użytkowe.

Tabela nr 11

Pomieszczenia do przeglądu sanitarnego osadzonych

Lp.

Nazwa sprzętu

Jednostka miary

Liczba na pomieszczenie

Okres używalności w latach

Uwagi

1

2

3

4

5

6

1

Stół więzienny lub biurko

sztuka

1

10

 

2

Krzesło twarde lub

sztuka

według potrzeb

7

 

krzesło wyściełane, lub

sztuka

7

taboret więzienny

sztuka

10

3

Leżanka

sztuka

według potrzeb

10

według potrzeb

4

Parawan

sztuka

według potrzeb

10

według potrzeb

5

Lampa przenośna

sztuka

1

10

według potrzeb

6

Szafa biurowa

sztuka

według potrzeb

10

 

7

Wieszak

sztuka

1

6

mocowany trwale do ściany

8

Wiadro plastikowe lub kosz na śmieci

sztuka

1

d.z.

 

 

Uwagi do tabeli:

1. „d.z.” – przedmiot użytkowany do zużycia, tj. do czasu, w którym utracił właściwości użytkowe.

2. „Okres używalności” to okres, w którym wartość użytkowa sprzętu kwaterunkowego pozwala na wykorzystanie go zgodnie z przeznaczeniem przez osoby osadzone. Okres używalności liczy się od dnia wydania nowego przedmiotu do użytkowania. Okresy używalności podane w tabelach są okresami minimalnymi, które mogą zostać wydłużone, jeżeli wymienione przedmioty nadal mają właściwości użytkowe.

Tabela nr 12

Pomieszczenia fryzjerni

Lp.

Nazwa sprzętu

Jednostka miary

Liczba na pomieszczenie

Okres używalności w latach

Uwagi

1

2

3

4

5

6

1

Szafki stojące z blatem łączącym

sztuka

według potrzeb

10

 

2

Lustro*

sztuka

według potrzeb

10

 

3

Krzesło obrotowe

sztuka

według potrzeb

8

 

4

Krzesło twarde

lub

sztuka

według potrzeb

7

 

krzesło wyściełane,

lub

sztuka

7

taboret więzienny

sztuka

10

5

wieszak

sztuka

1

6

mocowany trwale do ściany

6

apteczka podręczna

sztuka

1

10

 

7

Wiadro plastikowe lub kosz z pokrywą na śmieci

sztuka

1

d.z.

 

8

Szczotka z długim trzonem

sztuka

1

d.z.

 

9

Szufelka plastikowa i zmiotka

komplet

1

d.z.

 

 

Dla fryzjera

10

Maszynka do strzyżenia

sztuka

według potrzeb

d.z.

 

11

Nożyczki do strzyżenia włosów

sztuka

według potrzeb

d.z.

 

12

Peleryna fryzjerska

sztuka

według potrzeb

2

 

13

Grzebień do włosów

sztuka

według potrzeb

d.z.

 

14

Ręcznik

sztuka

według potrzeb

1

 

15

Szczotka do włosów

sztuka

według potrzeb

d.z.

 

16

Jednorazowe nożyki do golenia

sztuka

według potrzeb

d.z.

 

 

Do fryzjerni

17

Pojemnik na środki dezynfekcyjne

sztuka

według potrzeb

d.z.

 

18

Środki do dezynfekcji

sztuka

według potrzeb

d.z.

 

19

Worki na śmieci

sztuka

według potrzeb

d.z.

 

 

* Sprzęt trwale mocowany do ściany.

Uwagi do tabeli:

1. „d.z.” – przedmiot użytkowany do zużycia, tj. do czasu, w którym utracił właściwości użytkowe.

2. „Okres używalności” to okres, w którym wartość użytkowa narzędzi i przedmiotów fryzjerskich oraz sprzętu kwaterunkowego pozwala na wykorzystanie go zgodnie z przeznaczeniem przez osoby osadzone. Okres używalności liczy się od dnia wydania nowego przedmiotu do użytkowania. Okresy używalności podane w tabelach są okresami minimalnymi, które mogą zostać wydłużone, jeżeli wymienione przedmioty nadal mają właściwości użytkowe.

Tabela nr 13

Pomieszczenia do kontroli osobistej osób osadzonych

Lp.

Nazwa sprzętu

Jednostka miary

Liczba na pomieszczenie

Okres używalności w latach

Uwagi

1

2

3

4

5

6

1

Stół więzienny

sztuka

1

10

 

2

Krzesło twarde lub krzesło wyściełane

sztuka

według potrzeb

7

 

3

Wieszak

sztuka

1

6

mocowany trwale do ściany

4

Wiadro plastikowe na śmieci

sztuka

1

d.z.

 

5

Mata podłogowa

m2

1

d.z.

 

 

Uwagi do tabeli:

1. „d.z.” – przedmiot użytkowany do zużycia, tj. do czasu, w którym utracił właściwości użytkowe.

2. „Okres używalności” to okres, w którym wartość użytkowa sprzętu kwaterunkowego pozwala na wykorzystanie go zgodnie z przeznaczeniem przez osoby osadzone. Okres używalności liczy się od dnia wydania nowego przedmiotu do użytkowania. Okresy używalności podane w tabelach są okresami minimalnymi, które mogą zostać wydłużone, jeżeli wymienione przedmioty nadal mają właściwości użytkowe.

Tabela nr 14

Pomieszczenia do dokonywania czynności procesowych z udziałem osób osadzonych

Lp.

Nazwa sprzętu

Jednostka miary

Liczba na pomieszczenie

Okres używalności w latach

Uwagi

1

2

3

4

5

6

1

Biurko lub stół więzienny

sztuka

według potrzeb

10

 

2

Krzesło twarde lub krzesło wyściełane

sztuka

według potrzeb

7

 

3

Lampa przenośna biurowa

sztuka

1

d.z.

według potrzeb

4

Wieszak

sztuka

1

6

mocowany trwale do ściany

5

Wiadro plastikowe na śmieci

sztuka

1

d.z.

 

 

Uwagi do tabeli:

1. „d.z.” – przedmiot użytkowany do zużycia, tj. do czasu, w którym utracił właściwości użytkowe.

2. „Okres używalności” to okres, w którym wartość użytkowa sprzętu kwaterunkowego pozwala na wykorzystanie go zgodnie z przeznaczeniem przez osoby osadzone. Okres używalności liczy się od dnia wydania nowego przedmiotu do użytkowania. Okresy używalności podane w tabelach są okresami minimalnymi, które mogą zostać wydłużone, jeżeli wymienione przedmioty nadal mają właściwości użytkowe.

Tabela nr 15

Szatnie dla osób osadzonych zatrudnionych

Lp.

Nazwa sprzętu

Jednostka miary

Liczba na pomieszczenie

Okres używalności w latach

Uwagi

1

2

3

4

5

6

1

Wieszak

lub

sztuka

według potrzeb

6

mocowany trwale do ściany

 

szafa

sztuka

według potrzeb

8

 

2

Ława lub taboret więzienny

sztuka

według potrzeb

5

według potrzeb

3

Wiadro plastikowe na śmieci

sztuka

1

d.z.

 

4

Szafki/pojemniki na odzież czystą i brudną

sztuka

według potrzeb

d.z.

tylko w szatniach dla zatrudnionych w kuchni

 

Uwagi do tabeli:

1. „d.z.” – przedmiot użytkowany do zużycia, tj. do czasu, w którym utracił właściwości użytkowe.

2. „Okres używalności” to okres, w którym wartość użytkowa sprzętu kwaterunkowego pozwala na wykorzystanie go zgodnie z przeznaczeniem przez osoby osadzone. Okres używalności liczy się od dnia wydania nowego przedmiotu do użytkowania. Okresy używalności podane w tabelach są okresami minimalnymi, które mogą zostać wydłużone, jeżeli wymienione przedmioty nadal mają właściwości użytkowe.

Tabela nr 16

Sale widzeń

Lp.

Nazwa sprzętu

Jednostka miary

Liczba na pomieszczenie

Okres używalności w latach

Uwagi

1

2

3

4

5

6

1

Stół

sztuka

według potrzeb

10

 

2

Krzesło twarde

lub

sztuka

według potrzeb

7

 

krzesło wyściełane,

lub

sztuka

7

taboret więzienny

sztuka

10

3

Wieszak

sztuka

według potrzeb

6

mocowany trwale do ściany

4

Wiadro plastikowe lub kosz na śmieci

sztuka

według potrzeb

d.z.

 

5

Szafa lub regał do umieszczania przedmiotów będących własnością osób odwiedzających

sztuka

według potrzeb

 

według potrzeb

6

Szczotka zmiotka (lub miotła) i szufelka

komplet

1

d.z.

 

 

Uwagi do tabeli nr 16:

1. „d.z.” – przedmiot użytkowany do zużycia, tj. do czasu, w którym utracił właściwości użytkowe.

2. „Okres używalności” to okres, w którym wartość użytkowa sprzętu kwaterunkowego pozwala na wykorzystanie go zgodnie z przeznaczeniem przez osoby osadzone. Okres używalności liczy się od dnia wydania nowego przedmiotu do użytkowania. Okresy używalności podane w tabelach są okresami minimalnymi, które mogą zostać wydłużone, jeżeli wymienione przedmioty nadal mają właściwości użytkowe.

Tabela nr 17

Oddzielne pomieszczenie do odbywania widzeń bez osoby dozorującej

Lp.

Nazwa sprzętu

Jednostka
miary

Liczba na pomieszczenie

Okres
używalności
w latach

Uwagi

1

2

3

4

5

6

1

Tapczan

sztuka

1

10

 

2

Stół

sztuka

1

10

 

3

Krzesło biurowe wyściełane

sztuka

2

7

według potrzeb

4

Fotel miękki

sztuka

2

7

według potrzeb

5

Stolik pod radioodbiornik

sztuka

1

15

według potrzeb

6

Radioodbiornik

sztuka

1

d.z.

według potrzeb

7

Wieszak

sztuka

1

6

mocowany trwale
do ściany

8

Lustro*

sztuka

1

10

 

9

Wiadro plastikowe lub kosz na śmieci

sztuka

1

d.z.

 

10

Półka na przybory toaletowe

sztuka

1

6

według potrzeb

11

Wieszak na ręczniki

sztuka

1

d.z.

według potrzeb,
mocowany trwale
do ściany

12

Miska plastikowa

sztuka

1

d.z.

według potrzeb

13

Podest – kratka lub mata przeciwpoślizgowa

sztuka

według potrzeb

d.z.

przy natrysku,
w razie braku płytek
antypoślizgowych

14

Szczotka zmiotka i szufelka

komplet

1

d.z.

 

15

Szczotka klozetowa

sztuka

1

d.z.

 

16

Czajnik elektryczny

sztuka

1

d.z.

 

17

Kubek lub szklanka

sztuka

4

d.z.

 

 

* Sprzęt trwale mocowany do ściany.

Uwagi do tabeli:

1. „d.z.” – przedmiot użytkowany do zużycia, tj. do czasu, w którym utracił właściwości użytkowe.

2. „Okres używalności” to okres, w którym wartość użytkowa sprzętu kwaterunkowego pozwala na wykorzystanie go zgodnie z przeznaczeniem przez osoby osadzone. Okres używalności liczy się od dnia wydania nowego przedmiotu do użytkowania. Okresy używalności podane w tabelach są okresami minimalnymi, które mogą zostać wydłużone, jeżeli wymienione przedmioty nadal mają właściwości użytkowe.

Tabela nr 18

Pokój do przyjmowania paczek

Lp.

Nazwa sprzętu

Jednostka
miary

Liczba na pomieszczenie

Okres używalności
w latach

Uwagi

1

2

3

4

5

6

1

Stół

sztuka

według potrzeb

10

 

2

Krzesło twarde lub krzesło wyściełane

sztuka

według potrzeb

7

 

3

Lada podawcza

sztuka

według potrzeb

12

według potrzeb

4

Regał

sztuka

według potrzeb

12

 

5

Waga do ważenia paczek

sztuka

1

d.z.

 

6

Wieszak

sztuka

według potrzeb

6

według potrzeb; mocowany trwale
do ściany

7

Wiadro plastikowe lub kosz na śmieci

sztuka

według potrzeb

d.z.

 

 

Uwagi do tabeli:

1. „d.z.” – przedmiot użytkowany do zużycia, tj. do czasu, w którym utracił właściwości użytkowe.

2. „Okres używalności” to okres, w którym wartość użytkowa sprzętu kwaterunkowego pozwala na wykorzystanie go zgodnie z przeznaczeniem przez osoby osadzone. Okres używalności liczy się od dnia wydania nowego przedmiotu do użytkowania. Okresy używalności podane w tabelach są okresami minimalnymi, które mogą zostać wydłużone, jeżeli wymienione przedmioty nadal mają właściwości użytkowe.

Tabela nr 19

Wydzielone pomieszczenia do przygotowywania posiłków w oddziałach mieszkalnych

Lp.

Nazwa sprzętu

Jednostka
miary

Liczba na pomieszczenie

Okres
używalności
w latach

Uwagi

1

2

3

4

5

6

1

Stół kuchenny zwykły

sztuka

według potrzeb

6

 

2

Stół kuchenny z blatem metalowym nierdzewnym

sztuka

według potrzeb

6

 

3

Kuchenka elektryczna dwupłytowa

sztuka

1

d.z.

 

4

Szafka do przechowywania sprzętu stołowo-kuchennego

sztuka

według potrzeb

6

 

5

Szafa na naczynia kuchenne

sztuka

1

10

 

6

Wieszak

sztuka

1

6

mocowany trwale
do ściany

7

Wiadro plastikowe z pokrywą na śmieci

sztuka

1

d.z.

 

8

Szczotka zmiotka (lub miotła)
i szufelka

sztuka

1

d.z.

może pozostawać
w wyposażeniu
oddziału i być
wydawana na czas
sprzątania

 

Uwagi do tabeli:

1. „d.z.” – przedmiot użytkowany do zużycia, tj. do czasu, w którym utracił właściwości użytkowe.

2. „Okres używalności” to okres, w którym wartość użytkowa sprzętu kwaterunkowego pozwala na wykorzystanie go zgodnie z przeznaczeniem przez osoby osadzone. Okres używalności liczy się od dnia wydania nowego przedmiotu do użytkowania. Okresy używalności podane w tabelach są okresami minimalnymi, które mogą zostać wydłużone, jeżeli wymienione przedmioty nadal mają właściwości użytkowe.

Tabela nr 20

Cela zabezpieczająca

Lp.

Nazwa sprzętu

Jednostka
miary

Liczba na
pomieszczenie

Okres
używalności
w latach

Uwagi

1

2

3

4

5

6

1

Stół więzienny

sztuka

1

10

sprzęt umieszczony trwale w przedsionku celi

2

Taboret więzienny

sztuka

1

10

sprzęt umieszczony trwale w przedsionku celi

 

Uwaga do tabeli:

„Okres używalności” to okres, w którym wartość użytkowa sprzętu kwaterunkowego pozwala na wykorzystanie go zgodnie z przeznaczeniem przez osoby osadzone. Okres używalności liczy się od dnia wydania nowego przedmiotu do użytkowania. Okresy używalności podane w tabelach są okresami minimalnymi, które mogą zostać wydłużone, jeżeli wymienione przedmioty nadal mają właściwości użytkowe.

Tabela nr 21

Magazyn rzeczy własnych osób osadzonych

Lp.

Przedmiot

Jednostka miary

Liczba na
pomieszczenie magazynowe

Okres
używalności
w miesiącach

Uwagi

1

2

3

4

5

6

1

Regały lub półki

sztuka

według potrzeb

d.z.

 

2

Biurko

sztuka

według potrzeb

d.z.

 

3

Krzesło

sztuka

według potrzeb

d.z.

 

4

Podest

sztuka

według potrzeb

d.z.

 

5

Brudownik lub pojemnik na brudną odzież

sztuka

według potrzeb

d.z.

 

6

Waga

sztuka

1

d.z.

 

7

Termometr

sztuka

1

d.z.

 

8

Higrometr

sztuka

1

d.z.

 

9

Mazak do obuwia

sztuka

według potrzeb

d.z.

 

10

Szczotka do obuwia miękka

sztuka

według potrzeb

d.z.

 

11

Szczotka ubraniowa

sztuka

według potrzeb

d.z.

 

12

Rozpylacz do środków owadobójczych

sztuka

według potrzeb

d.z.

 

13

Stempel do cechowania

sztuka

według potrzeb

d.z.

 

14

Poduszka do tuszu

sztuka

według potrzeb

d.z.

 

15

Worek lub pudło na ubrania

sztuka

według potrzeb

d.z.

 

16

Środek przeciw molom

kilogram

według potrzeb

d.z.

 

17

Pasta do obuwia

kilogram

według potrzeb

d.z.

 

18

Środki owadobójcze

kilogram

według potrzeb

d.z.

 

19

Talk

kilogram

według potrzeb

d.z.

 

20

Tusz do cechowania

litr

według potrzeb

d.z.

 

21

Środki do dezynfekcji obuwia

sztuka

według potrzeb

d.z.

 

22

Wieszak

sztuka

według potrzeb

d.z.

 

23

Lustro

sztuka

według potrzeb

d.z.

 

24

Wiadro plastikowe lub kosz na śmieci

sztuka

według potrzeb

d.z.

 

25

Wieszaki na ubrania

sztuka

według potrzeb

d.z.

 

 

Uwagi do tabeli:

1. „d.z.” – przedmiot użytkowany do zużycia, tj. do czasu, w którym utracił właściwości użytkowe.

2. „Okres używalności” to okres, w którym wartość użytkowa środków konserwacji, sprzętu kwaterunkowego pozwala na wykorzystanie ich zgodnie z przeznaczeniem przez osoby osadzone. Okres używalności liczy się od dnia wydania nowego przedmiotu do użytkowania. Okresy używalności podane w tabelach są okresami minimalnymi, które mogą zostać wydłużone, jeżeli wymienione przedmioty nadal mają właściwości użytkowe.

Tabela nr 22

Punkt wymiany bielizny

Lp.

Przedmiot

Jednostka
miary

Liczba na
pomieszczenie

Okres używalności
w miesiącach

Punkt przyjmowania bielizny i pościeli brudnej (część brudna)

1

Worki lub brudowniki

sztuka

według potrzeb

d.z.

Punkt wydawania bielizny i pościeli czystej (część czysta)

2

Regały lub półki, lub pojemniki

sztuka

według potrzeb

d.z.

3

Stół lub biurko

sztuka

1

d.z.

4

Krzesło

sztuka

1

d.z.

 

Uwagi do tabeli:

1. Punkty wymiany bielizny są organizowane w zakładach karnych i aresztach śledczych w zależności od warunków lokalowych.

2. „d.z.” – przedmiot użytkowany do zużycia, tj. do czasu, w którym utracił właściwości użytkowe.

3. „Okres używalności” to okres, w którym wartość użytkowa sprzętu kwaterunkowego pozwala na wykorzystanie go zgodnie z przeznaczeniem przez osoby osadzone. Okres używalności liczy się od dnia wydania nowego przedmiotu do użytkowania. Okresy używalności podane w tabelach są okresami minimalnymi, które mogą zostać wydłużone, jeżeli wymienione przedmioty nadal mają właściwości użytkowe.

Załącznik 4. [NORMY WYPOSAŻENIA POMIESZCZEŃ PODMIOTÓW LECZNICZYCH]

Załącznik nr 4

NORMY WYPOSAŻENIA POMIESZCZEŃ PODMIOTÓW LECZNICZYCH

Tabela nr 1

Izby chorych

Lp.

Przedmiot

Jednostka miary

Liczba wydana osobie osadzonej

Liczba
na izbę
chorych

Okres
używalności
w miesiącach

Uwagi

1

2

3

4

5

6

7

Do izb chorych na jedno łóżko

1

Piżama lub koszula nocna

komplet lub sztuka

1

 

8

dla mężczyzn – piżama, dla kobiet – koszula nocna według potrzeb

2

Koc

sztuka

2

 

40

według potrzeb

3

Poszwa na koc

sztuka

1

 

12

według potrzeb

4

Materac

sztuka

1

 

48

według potrzeb

5

Podkład pod materac

sztuka

1

 

84

według potrzeb

6

Prześcieradło

sztuka

1

 

3

według potrzeb

7

Poduszka

sztuka

1

 

48

według potrzeb

8

Poszewka na poduszkę

sztuka

1

 

4

według potrzeb

9

Klapki szpitalne

para

1

 

8

według potrzeb

10

Płaszcz szpitalny

sztuka

1

 

24

według potrzeb

11

Ręcznik

sztuka

2

 

8

według potrzeb

12

Ścierka do wycierania naczyń

sztuka

1

 

6

według potrzeb

13

Worek na odzież

sztuka

1

 

84

 

Do izb chorych

14

Worki jednorazowe na materiał zakaźny

sztuka

 

według potrzeb

 

 

15

Worek na brudną bieliznę

sztuka

 

3

72

 

 

Tabela nr 2

Szpitale

Lp.

Przedmiot

Jednostka miary

Liczba wydana osobie osadzonej

Liczba
na oddział

Okres
używalności
w miesiącach

Uwagi

1

2

3

4

5

6

7

 

Na jedno łóżko z wyjątkiem oddziałów ginekologiczno-położniczych

1

Piżama lub koszula nocna

komplet

1

 

8

dla mężczyzn – piżama, dla kobiet – koszula nocna według potrzeb

2

Płaszcz szpitalny

sztuka

1

 

24

według potrzeb

3

Skarpetki szpitalne

para

2

 

6

według potrzeb

4

Klapki szpitalne

para

1

 

8

według potrzeb

5

Materac

sztuka

1

 

48

według potrzeb

6

Pokrowiec na materac

sztuka

1

 

24

do materaca z lateksu według potrzeb

7

Podkład pod materac

sztuka

1

 

84

według potrzeb

8

Prześcieradło

sztuka

 

według potrzeb

6

na kozetki i leżanki według potrzeb

9

Prześcieradło szpitalne

sztuka

1

 

3

według potrzeb

10

Koc

sztuka

2

 

40

według potrzeb

11

Poszwa na koc

sztuka

1

 

8

według potrzeb

12

Poduszka

sztuka

1

 

48

według potrzeb

13

Poszewka na poduszkę

sztuka

1

 

6

według potrzeb

14

Ręcznik

sztuka

2

 

8

według potrzeb

15

Ścierka do wycierania naczyń

sztuka

1

 

6

według potrzeb

16

Worek na odzież

sztuka

1

 

84

 

17

Worki jednorazowe na materiał zakaźny

sztuka

 

według potrzeb

 

 

18

Worek na brudną bieliznę

sztuka

 

według potrzeb

72

 

 

1

2

3

4

5

6

7

 

Na jedno łóżko w oddziałach ginekologiczno-położniczych

19

Koszula nocna

sztuka

1

 

8

według potrzeb

20

Płaszcz szpitalny

sztuka

1

 

24

według potrzeb

21

Klapki szpitalne

para

1

 

8

według potrzeb

22

Materac szpitalny

sztuka

1

 

48

według potrzeb

23

Pokrowiec na materac

sztuka

1

 

24

do materaca
z lateksu według potrzeb

24

Podkład pod materac

sztuka

1

 

84

według potrzeb

25

Prześcieradło

sztuka

 

według potrzeb

12

na kozetki
i leżanki

26

Prześcieradło szpitalne

sztuka

1

 

3

według potrzeb

27

Koc

sztuka

2

 

40

według potrzeb

28

Poszwa na koc

sztuka

1

 

8

według potrzeb

29

Poduszka

sztuka

1

 

48

według potrzeb

30

Poszewka na poduszkę

sztuka

1

 

6

według potrzeb

31

Ręcznik

sztuka

2

 

8

według potrzeb

32

Ścierka do wycierania naczyń

sztuka

1

 

6

według potrzeb

33

Worek na odzież

sztuka

1

 

84

 

34

Nogawice operacyjne

para

 

według potrzeb

48

 

35

Podkład akuszeryjny

sztuka

 

według potrzeb

24

 

36

Skarpetki szpitalne

para

2

 

6

według potrzeb

37

Kaftanik noworodka

sztuka

5

 

3

tylko
w oddziałach położn. według potrzeb

38

Czapeczka

sztuka

1

 

3

tylko
w oddziałach położn. według potrzeb

39

Śpiochy niemowlęce

sztuka

5

 

3

tylko
w oddziałach położn. według potrzeb

 

1

2

3

4

5

6

7

40

Koszulka noworodka

sztuka

5

 

3

tylko
w oddziałach położn. według potrzeb

41

Materacyk noworodka

sztuka

1

 

48

tylko
w oddziałach położn. według potrzeb

42

Podkład pod materacyk

sztuka

1

 

36

tylko
w oddziałach położn. według potrzeb

43

Prześcieradło płócienne noworodka

sztuka

2

 

6

tylko
w oddziałach położn. według potrzeb

44

Prześcieradło flanelowe noworodka

sztuka

2

 

6

tylko
w oddziałach położn. według potrzeb

45

Pieluszka flanelowa

sztuka

5

 

6

tylko
w oddziałach położn. według potrzeb

46

Pieluszka tetrowa

sztuka

20

 

4

tylko
w oddziałach położn. według potrzeb

47

Kocyk noworodka

sztuka

2

 

12

tylko
w oddziałach położn. według potrzeb

48

Poszwa na kocyk noworodka

sztuka

2

 

3

tylko
w oddziałach położn. według potrzeb

49

Ceratka

sztuka

1

 

24

tylko
w oddziałach położn. według potrzeb

50

Myjka noworodka

sztuka

1

 

4

tylko
w oddziałach położn. według potrzeb

 

1

2

3

4

5

6

7

51

Ręcznik

sztuka

2

 

8

tylko
w oddziałach położn. według potrzeb

52

Worek na brudną bieliznę

sztuka

 

według potrzeb

d.z.

tylko
w oddziałach położn. według potrzeb

53

Pieluchy jednorazowe

sztuka

 

według potrzeb

d.z.

tylko
w oddziałach położn. według potrzeb

54

Krem przeciw odparzeniom

gram

 

według potrzeb

d.z.

tylko
w oddziałach położn. według potrzeb

55

Oliwka

mililitr

 

według potrzeb

d.z.

tylko
w oddziałach położn. według potrzeb

56

Mydełko

sztuka

1

według potrzeb

d.z.

tylko
w oddziałach położn. według potrzeb

57

Zasypka

sztuka

 

według potrzeb

d.z.

tylko
w oddziałach położn. według potrzeb

58

Butelka ze smoczkiem

sztuka

2

 

d.z.

tylko
w oddziałach położn. według potrzeb

59

Worki jednorazowe na materiał zakaźny

sztuka

 

według potrzeb

 

 

 

Na salę operacyjną

60

Koc

sztuka

 

według potrzeb

40

według potrzeb

61

Poszwa na koc

sztuka

 

według potrzeb

8

według potrzeb

62

Płaszcz operacyjny

sztuka

 

według potrzeb

12

według potrzeb

63

Podkład akuszeryjny

sztuka

 

według potrzeb

12

według potrzeb

64

Poduszka

sztuka

 

według potrzeb

48

według potrzeb

 

1

2

3

4

5

6

7

65

Poszewka na poduszkę

sztuka

 

według potrzeb

6

według potrzeb

66

Prześcieradło operacyjne

sztuka

 

według potrzeb

3

według potrzeb

67

Serwetka operacyjna duża

sztuka

 

według potrzeb

8

według potrzeb

68

Serwetka operacyjna mała

sztuka

 

według potrzeb

8

według potrzeb

69

Ścierka

sztuka

 

według potrzeb

12

według potrzeb

70

Worki jednorazowe na materiał zakaźny

sztuka

 

według potrzeb

 

 

 

Myjka dla noworodka oraz mydełko z chwilą wydania stanowią własność osadzonego.

Butelka ze smoczkiem wydawana według potrzeb zgłaszanych przez pielęgniarkę.

Uwagi do tabeli:

1. Osadzonym przebywającym w izbach chorych lub szpitalach wydaje się na czas np. spacerów kurtki zimowe (na okres zimowy, a także – w zależności od warunków atmosferycznych – na okres przejściowy) na zasadach przewidzianych w załączniku nr 1 do rozporządzenia w tabelach nr 1 i 2.

2. „d.z.” – przedmiot użytkowany do zużycia, tj. do czasu, w którym utracił właściwości użytkowe.

3. „Okres używalności” to okres, w którym wartość użytkowa odzieży, bielizny, obuwia, pościeli oraz innych przedmiotów wymienionych w tabelach pozwala na ich wykorzystanie zgodnie z przeznaczeniem przez osoby osadzone. Okres używalności liczy się od dnia wydania nowego przedmiotu do użytkowania. Okresy używalności podane w tabelach są okresami minimalnymi, które mogą zostać wydłużone, jeżeli wymienione przedmioty nadal mają właściwości użytkowe.

Tabela nr 3

Gabinety lekarskie

Lp.

Przedmiot

Jednostka
miary

Liczba

Okres
używalności
w miesiącach

Uwagi

1

2

3

4

5

6

Na gabinet – ambulatorium

1

Prześcieradło szpitalne

sztuka

według potrzeb

3

na każdą kozetkę według potrzeb

2

Serwetka operacyjna mała

sztuka

według potrzeb

6

według potrzeb

3

Pieluszka tetrowa

sztuka

według potrzeb

4

tylko na gabinet pediatryczny według potrzeb

4

Worki jednorazowe na materiał zakaźny

sztuka

według potrzeb

 

 

Na gabinet fizykoterapii

5

Koc

sztuka

według potrzeb

40

według potrzeb

6

Poszwa na koc

sztuka

według potrzeb

8

według potrzeb

7

Poduszka

sztuka

według potrzeb

48

według potrzeb

8

Poszewka na poduszkę

sztuka

według potrzeb

6

na każdą kozetkę według potrzeb

9

Prześcieradło szpitalne

sztuka

według potrzeb

6

na każdą kozetkę według potrzeb

10

Ręcznik

sztuka

według potrzeb

8

na każdą kozetkę według potrzeb

11

Dresy

komplet

według potrzeb

18

według potrzeb

 

Uwaga do tabeli:

„Okres używalności” to okres, w którym wartość użytkowa odzieży, bielizny, obuwia, pościeli oraz innych przedmiotów wymienionych w tabeli pozwala na wykorzystanie ich zgodnie z przeznaczeniem przez osoby osadzone. Okres używalności liczy się od dnia wydania nowego przedmiotu do użytkowania. Okresy używalności podane w tabelach są okresami minimalnymi, które mogą zostać wydłużone, jeżeli wymienione przedmioty nadal mają właściwości użytkowe.

Metryka
  • Data ogłoszenia: 2014-02-13
  • Data wejścia w życie: 2014-08-14
  • Data obowiązywania: 2014-08-14
  • Dokument traci ważność: 2017-01-01
Brak dokumentów zmieniających.
Brak zmienianych dokumentów.

REKLAMA

Dziennik Ustaw

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA