REKLAMA
Dziennik Ustaw - rok 2013 poz. 388
OBWIESZCZENIE MINISTRA ROLNICTWA I ROZWOJU WSI
z dnia 19 lutego 2013 r.
w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi w sprawie sposobu ustalania i wysokości opłat za czynności wykonywane przez Inspekcję Weterynaryjną, sposobu i miejsc pobierania tych opłat oraz sposobu przekazywania informacji w tym zakresie Komisji Europejskiej
1. Na podstawie art. 16 ust. 3 ustawy z dnia 20 lipca 2000 r. o ogłaszaniu aktów normatywnych i niektórych innych aktów prawnych (Dz. U. z 2011 r. Nr 197, poz. 1172 i Nr 232, poz. 1378) ogłasza się w załączniku do niniejszego obwieszczenia jednolity tekst rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 15 grudnia 2006 r. w sprawie sposobu ustalania i wysokości opłat za czynności wykonywane przez Inspekcję Weterynaryjną, sposobu i miejsc pobierania tych opłat oraz sposobu przekazywania informacji w tym zakresie Komisji Europejskiej (Dz. U. z 2007 r. Nr 2, poz. 15), z uwzględnieniem zmian wprowadzonych:
1) rozporządzeniem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 2 listopada 2010 r. zmieniającym rozporządzenie w sprawie sposobu ustalania i wysokości opłat za czynności wykonywane przez Inspekcję Weterynaryjną, sposobu i miejsc pobierania tych opłat oraz sposobu przekazywania informacji w tym zakresie Komisji Europejskiej (Dz. U. Nr 227, poz. 1483);
2) rozporządzeniem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 22 kwietnia 2011 r. zmieniającym rozporządzenie w sprawie sposobu ustalania i wysokości opłat za czynności wykonywane przez Inspekcję Weterynaryjną, sposobu i miejsc pobierania tych opłat oraz sposobu przekazywania informacji w tym zakresie Komisji Europejskiej (Dz. U. Nr 93, poz. 544);
3) rozporządzeniem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 30 stycznia 2012 r. zmieniającym rozporządzenie w sprawie sposobu ustalania i wysokości opłat za czynności wykonywane przez Inspekcję Weterynaryjną, sposobu i miejsc pobierania tych opłat oraz sposobu przekazywania informacji w tym zakresie Komisji Europejskiej (Dz. U. poz. 138).
2. Podany w załączniku do niniejszego obwieszczenia tekst jednolity rozporządzenia nie obejmuje:
1) § 2 rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 2 listopada 2010 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie sposobu ustalania i wysokości opłat za czynności wykonywane przez Inspekcję Weterynaryjną, sposobu i miejsc pobierania tych opłat oraz sposobu przekazywania informacji w tym zakresie Komisji Europejskiej (Dz. U. Nr 227, poz. 1483), który stanowi:
„§ 2. Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 30 dni od dnia ogłoszenia.”;
2) § 2 rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 22 kwietnia 2011 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie sposobu ustalania i wysokości opłat za czynności wykonywane przez Inspekcję Weterynaryjną, sposobu i miejsc pobierania tych opłat oraz sposobu przekazywania informacji w tym zakresie Komisji Europejskiej (Dz. U. Nr 93, poz. 544), który stanowi:
„§ 2. Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.”;
3) § 2 rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 30 stycznia 2012 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie sposobu ustalania i wysokości opłat za czynności wykonywane przez Inspekcję Weterynaryjną, sposobu i miejsc pobierania tych opłat oraz sposobu przekazywania informacji w tym zakresie Komisji Europejskiej (Dz. U. poz. 138), który stanowi:
„§ 2. Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.”.
Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi: wz. K. Plocke
Załącznik do obwieszczenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi
z dnia 19 lutego 2013 r. (poz. 388)
ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA ROLNICTWA I ROZWOJU WSI1)
z dnia 15 grudnia 2006 r.
w sprawie sposobu ustalania i wysokości opłat za czynności wykonywane przez Inspekcję Weterynaryjną, sposobu i miejsc pobierania tych opłat oraz sposobu przekazywania informacji w tym zakresie Komisji Europejskiej2)I)
Na podstawie art. 33 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. o Inspekcji Weterynaryjnej (Dz. U. z 2010 r. Nr 112, poz. 744 oraz z 2011 r. Nr 54, poz. 278) zarządza się, co następuje:
§ 1. 1. Wysokość opłat za wykonywane przez Inspekcję Weterynaryjną:
1) czynności – jest określona w załączniku nr 1 do rozporządzenia;
2) badania laboratoryjne – jest określona w załączniku nr 2 do rozporządzenia.
2. W przypadku przeprowadzania badań laboratoryjnych niewymienionych w załączniku nr 2 do rozporządzenia, opłaty pobiera się w wysokości opłat za badania zbliżone pod względem zużycia odczynników i pracochłonności.
§ 2. Wysokość opłat za czynności wymienione w poz. 1–4, 22 i 23 załącznika nr 1 do rozporządzenia powiększa się, doliczając koszty:
1) użytych produktów leczniczych weterynaryjnych lub wyrobów stosowanych w medycynie weterynaryjnej;
2) dojazdu do miejsca wykonania czynności, według stawek za 1 kilometr przebiegu pojazdu ustalonych zgodnie z przepisami w sprawie warunków ustalania oraz sposobu dokonywania zwrotu kosztów używania do celów służbowych samochodów osobowych, motocykli i motorowerów niebędących własnością pracodawcy, zwanych dalej „kosztami dojazdu”;
3) wykonanych badań laboratoryjnych w wysokości określonej w załączniku nr 2 do rozporządzenia.
§ 3. Wysokość opłat za czynności wymienione:
1) w poz. 5 i 6 załącznika nr 1 do rozporządzenia powiększa się, doliczając koszty badań laboratoryjnych w wysokości określonej w załączniku nr 2 do rozporządzenia;
2) w poz. 8, 10 i 31 załącznika nr 1 do rozporządzenia powiększa się, doliczając koszty dojazdu, z tym że w przypadku nadzoru nad ubojem, o którym mowa w poz. 8 załącznika nr 1 do rozporządzenia – wyłącznie w przypadku dojazdu do rzeźni o małej zdolności produkcyjnej.
§ 4. Wysokość opłaty za czynności wymienione w poz. 27 załącznika nr 1 do rozporządzenia powiększa się, doliczając koszty przemieszczenia na statek.
§ 5. Opłaty wymienione w poz. 10 załącznika nr 1 do rozporządzenia obejmują powiększenie, o którym mowa w art. 31 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. o Inspekcji Weterynaryjnej.
§ 6. 1. Opłaty za:
1) czynności wymienione w poz. 1–3 załącznika nr 1 do rozporządzenia pobiera się od posiadacza zwierzęcia;
2)3) nadzór nad ubojem zwierząt rzeźnych, o którym mowa w poz. 7–9 załącznika nr 1 do rozporządzenia, oraz za czynność wymienioną w poz. 34 tego załącznika pobiera się od przedsiębiorcy prowadzącego rzeźnię;
3) badanie, o którym mowa w poz. 10 załącznika nr 1 do rozporządzenia, mięsa zwierząt rzeźnych na terenie gospodarstwa, mięsa zwierząt łownych na terenie ferm lub mięsa zwierząt łownych, po ich odstrzeleniu, przeznaczonego na użytek własny, pobiera się od posiadacza zwierzęcia;
4) oględziny tusz zwierząt łownych w skórze wraz z ewentualnym badaniem narogów i badaniem na włośnie oraz z wystawieniem wymaganych dokumentów weterynaryjnych lub badanie mięsa zwierząt łownych, o których mowa w poz. 11 i 12 załącznika nr 1 do rozporządzenia, pobiera się od przedsiębiorcy prowadzącego punkt skupu zwierząt łownych lub zakład przetwórstwa dziczyzny;
5) nadzór, o którym mowa w poz. 13 załącznika nr 1 do rozporządzenia, nad rozbiorem lub przetwórstwem mięsa pobiera się od przedsiębiorcy prowadzącego rzeźnię, zakład rozbioru mięsa lub zakład przetwórstwa;
6) nadzór, o którym mowa w poz. 14 załącznika nr 1 do rozporządzenia, nad zorganizowanymi poza gospodarstwami punktami odbioru mleka lub przetwórstwem mleka pobiera się od przedsiębiorcy zajmującego się skupem mleka lub przetwórstwem mleka;
7) nadzór, o którym mowa w poz. 15 załącznika nr 1 do rozporządzenia, nad przetwórstwem jaj konsumpcyjnych pobiera się od przedsiębiorcy prowadzącego zakład przetwórstwa jaj konsumpcyjnych;
8) nadzór, o którym mowa w poz. 16 załącznika nr 1 do rozporządzenia, nad pozyskiwaniem, obróbką lub przechowywaniem materiału biologicznego lub nadzór, o którym mowa w poz. 17 załącznika nr 1 do rozporządzenia, nad pozyskiwaniem jaj wylęgowych drobiu lub produktów akwakultury (jaj i gamet) pobiera się od przedsiębiorcy prowadzącego tę działalność;
9) nadzór, o którym mowa w poz. 18–21 załącznika nr 1 do rozporządzenia, pobiera się od przedsiębiorcy prowadzącego działalność objętą tym nadzorem;
10) nadzór, o którym mowa w poz. 22 załącznika nr 1 do rozporządzenia, nad miejscami gromadzenia, skupu lub sprzedaży zwierząt, targowiskami, a także wystawami, pokazami lub konkursami zwierząt, wraz z wystawieniem wymaganych świadectw zdrowia lub orzeczeń, pobiera się od podmiotu prowadzącego działalność polegającą na prowadzeniu tych miejsc lub organizowaniu targowisk, wystaw, pokazów lub konkursów zwierząt;
11) nadzór, o którym mowa w poz. 23 załącznika nr 1 do rozporządzenia, nad kwarantanną zwierząt pobiera się od osoby odpowiedzialnej za przesyłkę zwierząt przywiezionych lub od posiadacza tych zwierząt;
12) nadzór, o którym mowa w poz. 24 załącznika nr 1 do rozporządzenia, nad wyładowywaniem ze statku rybackiego produktów rybołówstwa lub nad pierwszą sprzedażą tych produktów pobiera się odpowiednio od armatora statku albo od pierwszego nabywcy tych produktów;
13) nadzór, o którym mowa w poz. 25 załącznika nr 1 do rozporządzenia, nad wyładowywaniem produktów rybołówstwa ze statku rybackiego pływającego pod banderą państwa trzeciego i za kontrolę tego statku pobiera się od armatora statku lub jego przedstawiciela;
14) nadzór, o którym mowa w poz. 26 załącznika nr 1 do rozporządzenia, nad obróbką, przetwórstwem produktów rybołówstwa, skorupiaków, mięczaków, produktów akwakultury lub wyładowywaniem ze statku przetwórni produktów rybołówstwa pobiera się od przedsiębiorcy prowadzącego zakład obróbki, zakład przetwórstwa lub chłodnię;
15) nadzór, o którym mowa w poz. 28 załącznika nr 1 do rozporządzenia, nad działalnością związaną ze sprzedażą bezpośrednią produktów pochodzenia zwierzęcego pobiera się od podmiotu prowadzącego tę działalność;
16) nadzór, o którym mowa w poz. 29 załącznika nr 1 do rozporządzenia, nad przechowywaniem produktów pochodzenia zwierzęcego w obiektach stanowiących odrębny zakład, w tym w chłodniach składowych, wraz z wystawieniem wymaganych świadectw zdrowia, pobiera się od przedsiębiorcy prowadzącego ten zakład;
17) monitorowanie, o którym mowa w poz. 30 załącznika nr 1 do rozporządzenia, pobiera się od przedsiębiorcy prowadzącego rzeźnię, zakład obróbki lub przetwórstwa produktów akwakultury, zakład przetwórstwa mleka, zakład przetwórstwa jaj lub zakład przetwórstwa miodu;
18) wydanie pozwolenia weterynaryjnego na przywóz przesyłek zwierząt, o którym mowa w poz. 32 załącznika nr 1 do rozporządzenia, pobiera się od osoby składającej wniosek o wydanie takiego pozwolenia;
19) wydanie dokumentu, o którym mowa w poz. 33 załącznika nr 1 do rozporządzenia, pobiera się od podmiotu lub osoby dokonującej wywozu bydła.
2. Jeżeli przedsiębiorca prowadzi więcej niż jeden rodzaj działalności w tym samym zakładzie, opłatę pobiera się w wysokości będącej sumą opłat za poszczególne czynności wykonane przez Inspekcję Weterynaryjną, z tym że, w przypadku gdy w zakładzie odbywa się:
1) rozbiór i przetwórstwo mięsa, opłatę za nadzór nad rozbiorem i przetwórstwem mięsa pobiera się za każdą tonę mięsa przeznaczonego do rozbioru, w wysokości określonej w poz. 13 załącznika nr 1 do rozporządzenia;
2) obróbka produktów rybołówstwa, skorupiaków lub mięczaków lub produktów akwakultury i ich przetwarzanie, opłatę za nadzór nad obróbką i przetwórstwem tych produktów pobiera się za każdą tonę produktów przeznaczonych do obróbki, w wysokości określonej w poz. 26 załącznika nr 1 do rozporządzenia.
§ 7. 1. Opłatę za przeprowadzenie weterynaryjnej kontroli granicznej, o której mowa w poz. 5 i 6 załącznika nr 1 do rozporządzenia, pobiera się w posterunku weterynaryjnej kontroli granicznej od osoby odpowiedzialnej za przesyłkę.
2.4) Opłatę za przeprowadzenie weterynaryjnej kontroli granicznej zwierząt, produktów, pasz, słomy lub siana przewożonych przez terytorium Unii Europejskiej lub wprowadzanych do zatwierdzonych składów celnych, składów wolnocłowych albo magazynów znajdujących się w wolnych obszarach celnych pobiera się od osoby odpowiedzialnej za przesyłkę w wysokości 205 zł za przesyłkę.
§ 8. Opłatę, o której mowa w poz. 27 załącznika nr 1 do rozporządzenia, za przeprowadzenie kontroli statku przetwórni lub statku rybackiego za granicą pobiera się od armatora statku.
§ 9. 1. Opłaty za nadzór lub badania, o których mowa w poz. 7–9, 11–21, 24–26 załącznika nr 1 do rozporządzenia, obejmują także opłatę za nadzór nad przechowywaniem produktów i wystawienie wymaganych świadectw zdrowia.
2. Za badania laboratoryjne:
1) próbek pobranych podczas postępowania związanego z wykryciem substancji niedozwolonych lub przekroczeniem dopuszczalnego poziomu pozostałości chemicznych, biologicznych, produktów leczniczych i skażeń promieniotwórczych,
2) próbek pobranych podczas sprawowania nadzoru, jeżeli wyniki badań tych próbek wykażą naruszenie przepisów,
3) niezbędne do wydania świadectwa zdrowia, a wynikające ze szczególnych wymagań państwa, do którego jest przeznaczony produkt
– pobiera się opłaty w wysokości określonej w załączniku nr 2 do rozporządzenia.
§ 10. Opłaty za czynności wykonywane przez Inspekcję Weterynaryjną są:
1) pobierane w miejscu i czasie wykonania czynności, jeżeli są wnoszone gotówką, albo
2) wnoszone na rachunek bankowy wskazany przez powiatowego lekarza weterynarii, a w przypadku opłat:
a) za przeprowadzenie weterynaryjnej kontroli granicznej – przez granicznego lekarza weterynarii,
b) za usługowe badania laboratoryjne – przez wojewódzkiego lekarza weterynarii
– jeżeli są wpłacane przelewem.
§ 11. W przypadku wykonywania badania alergicznego ssaka, o którym mowa w poz. 4 pkt 1 lit. a załącznika nr 1 do rozporządzenia, wraz z pobieraniem próbek krwi lub mleka do badań laboratoryjnych, o którym mowa w poz. 4 pkt 3 lit. a tiret pierwsze załącznika nr 1 do rozporządzenia, pobiera się opłatę w wysokości 21,50 zł.
§ 12. (uchylony).5)
§ 13. 1. Główny Lekarz Weterynarii przekazuje corocznie Komisji Europejskiej informacje o sposobie ustalania i wysokości opłat za czynności wykonywane przez Inspekcję Weterynaryjną oraz sposobie i miejscu pobierania tych opłat.
2. Informacje, o których mowa w ust. 1, Główny Lekarz Weterynarii przekazuje na podstawie informacji o pobieranych opłatach, przekazanych w formie zbiorczej przez powiatowych lekarzy weterynarii za każdy rok wojewódzkim lekarzom weterynarii, w terminie do 15 marca następnego roku.
3. Informacje dotyczące pobieranych opłat, przekazywane przez powiatowych lekarzy weterynarii, wojewódzcy lekarze weterynarii oraz graniczni lekarze weterynarii przekazują w formie zbiorczej za każdy rok Głównemu Lekarzowi Weterynarii, w terminie do 31 marca następnego roku.
§ 14. Traci moc rozporządzenie Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 28 kwietnia 2004 r. w sprawie wysokości opłat za czynności wykonywane przez Inspekcję Weterynaryjną, miejsc pobierania opłat oraz zakresu i sposobu przekazywanych informacji Komisji Europejskiej (Dz. U. Nr 100, poz. 1019, Nr 150, poz. 1588 i Nr 178, poz. 1838).
§ 15. Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia6).
Załączniki do rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi
z dnia 15 grudnia 2006 r.
Załącznik nr 1
OPŁATY ZA CZYNNOŚCI WYKONYWANE PRZEZ INSPEKCJĘ WETERYNARYJNĄ
Poz. | Rodzaj czynności | Opłata w zł |
1 | 2 | 3 |
1 | Przeprowadzenie kontroli zwierząt, w miejscu ich pochodzenia, przeznaczonych do wywozu lub handlu, a w przypadku koniowatych również przemieszczania w innym celu, wraz z wystawieniem wymaganych świadectw zdrowia (w przypadku zarejestrowanych koniowatych – informacji o stanie ich zdrowia): |
|
| 1) od zwierzęcia: |
|
| a) konia, bydła dorosłego, jelenia i daniela utrzymywanych w warunkach fermowych | 14,25 |
| z tym że minimalna opłata za kontrolę nie może być niższa niż | 45,50 |
| b) świni, owcy, kozy | 2,85 |
| z tym że minimalna opłata za kontrolę nie może być niższa niż | 15,00 |
| c) cielęcia (do 6 miesięcy życia), źrebięcia (do 12 miesięcy życia) | 5,80 |
| z tym że minimalna opłata za kontrolę nie może być niższa niż | 15,00 |
| d)7) jagnięcia i koźlęcia (do 3 miesięcy życia) | 2,85 |
| z tym że minimalna opłata za kontrolę nie może być niższa niż | 15,00 |
| e)7) prosięcia (do 15 kg) | 2,38 |
| z tym że minimalna opłata za kontrolę nie może być niższa niż | 15,00 |
| ||
1 | 2 | 3 |
| f) psa, kota | 8,55 |
| z tym że minimalna opłata za kontrolę nie może być niższa niż | 25,00 |
| g) zwierzęcia futerkowego | 0,65 |
| z tym że minimalna opłata za kontrolę nie może być niższa niż | 25,00 |
| h) zwierzęcia egzotycznego | 17,10 |
| z tym że minimalna opłata za kontrolę nie może być niższa niż | 25,00 |
| i) strusia | 9,50 |
| z tym że minimalna opłata za kontrolę nie może być niższa niż | 25,00 |
| 2) od przesyłki: |
|
| a) drobiu, królików lub nutrii | 45,50 |
| b) piskląt, zwierząt drobnych, owadów użytkowych | 45,50 |
| c) małych zwierząt egzotycznych | 45,50 |
| d) ryb, skorupiaków lub mięczaków | 45,50 |
| e) zajęcy, ptaków łownych | 45,50 |
2 | Przeprowadzenie kontroli zwierząt, w miejscu ich pochodzenia, wraz z wystawieniem wymaganych świadectw zdrowia (w przypadku zarejestrowanych koniowatych – informacji o stanie ich zdrowia): |
|
| 1) koniowatych przemieszczanych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej: |
|
| a) konia hodowlanego lub użytkowego: |
|
| – do 3 sztuk zwierząt | 30,00 |
| – powyżej 3 sztuk – za każde następne zwierzę | 10,00 |
| b) konia przeznaczonego na rzeź – od zwierzęcia | 15,00 |
| c) źrebięcia (do 12 miesięcy życia) hodowlanego lub użytkowego przeznaczonego do dalszego chowu: |
|
| – do 10 sztuk zwierząt | 25,00 |
| – powyżej 10 sztuk – za każde następne zwierzę | 2,50 |
| d) źrebięcia (do 12 miesięcy życia) przeznaczonego na rzeź: |
|
| – do 5 sztuk | 5,00 |
| – powyżej 5 sztuk – za każde następne zwierzę | 1,00 |
| 2) drobiu przeznaczonego na rzeź: |
|
| a) do 1000 sztuk zwierząt | 25,00 |
| b) powyżej 1000 sztuk – od każdego następnego rozpoczętego 1000 sztuk zwierząt | 6,50 |
3 | Przeprowadzenie kontroli zwierząt, w miejscu ich pochodzenia, umieszczanych na rynku krajowym wraz z wystawieniem wymaganych świadectw zdrowia, o których mowa w przepisach o ochronie zdrowia zwierząt oraz zwalczaniu chorób zakaźnych zwierząt:8) |
|
| 1) konia, bydła dorosłego: |
|
| a) do 5 sztuk zwierząt | 17,00 |
| b) powyżej 5 sztuk – za każde następne zwierzę | 3,00 |
| ||
1 | 2 | 3 |
| 2)9) świni, owcy, kozy, cielęcia, źrebięcia: |
|
| a) do 10 sztuk zwierząt | 10,00 |
| b) od 11 do 20 sztuk zwierząt – za każde następne zwierzę | 1,00 |
| c) od 21 do 50 sztuk zwierząt – za każde następne zwierzę | 0,75 |
| d) powyżej 50 sztuk zwierząt – za każde następne zwierzę | 0,50 |
| 3)9) jagnięcia, koźlęcia, prosięcia: |
|
| a) do 5 sztuk zwierząt | 5,00 |
| b) od 6 do 20 sztuk zwierząt | 17,00 |
| c) od 21 do 100 sztuk zwierząt | 23,00 |
| d) powyżej 100 sztuk – za każde następne zwierzę | 0,20 |
| 4) królika, zająca, ptaka łownego: |
|
| a) do 200 sztuk zwierząt | 23,00 |
| b) powyżej 200 sztuk – za każde następne zwierzę | 0,10 |
| 5) drobiu: |
|
| a) do 1000 sztuk zwierząt | 23,00 |
| b) powyżej 1000 sztuk – od każdego następnego rozpoczętego 1000 sztuk zwierząt | 6,00 |
4 | Jeżeli przy przeprowadzeniu kontroli lub badaniu zwierząt, o których mowa w poz. 1–3, lub wykonywaniu nadzoru nad miejscami gromadzenia, skupu lub sprzedaży zwierząt, lub nad kwarantanną zwierząt, o których mowa w poz. 22 i 23, lub przy wykonywaniu nadzoru nad pozyskiwaniem jaj wylęgowych drobiu, o którym mowa w poz. 17, zachodzi konieczność, wynikająca z przepisów odrębnych, wykonania szczegółowych badań i zabiegów specjalistycznych, to pobiera się dodatkowe opłaty za: |
|
| 1) badanie alergiczne ssaka (tuberkulinizacja, maleinizacja): |
|
| a) za pierwszą sztukę w stadzie | 16,13 |
| b) od 2 do 5 sztuk – za każde zwierzę | 8,07 |
| c) powyżej 5 sztuk – za każde następne zwierzę | 6,46 |
| 2) badanie alergiczne ptaka – od zwierzęcia | 1,43 |
| 3) pobranie prób do badań laboratoryjnych – bez względu na ilość kierunków badań ssaka: |
|
| a) krwi lub mleka: |
|
| – za pierwszą sztukę w stadzie | 16,13 |
| – od 2 do 5 sztuk – za każde zwierzę | 4,84 |
| – powyżej 5 sztuk – za każde następne zwierzę | 3,65 |
| b) wymazu – od zwierzęcia | 1,47 |
| c) wypłuczyn z worka napletkowego – od zwierzęcia | 16,15 |
| 4) pobranie prób do badań laboratoryjnych – bez względu na ilość kierunków badań ptaka – od zwierzęcia: |
|
| a) krwi | 0,60 |
| b) wymazu | 0,70 |
| 5) pobranie krwi od ptaka wraz z badaniem metodą płytkową – od ptaka | 1,10 |
| ||
1 | 2 | 3 |
510) | Przeprowadzenie weterynaryjnej kontroli granicznej: |
|
| 1) bydła, koniowatych, świń, owiec, kóz, drobiu, królików, drobnych ptaków łownych, drobnych zwierząt lądowych łownych oraz dzików i dzikich przeżuwaczy: |
|
| a) za przesyłkę do 6 ton | 226,00 |
| b) za każdą tonę przesyłki powyżej 6 do 46 ton dodatkowo | 37,00 |
| c) za przesyłkę powyżej 46 ton | 1 723,00 |
| 2) zwierząt futerkowych, małych i dużych zwierząt egzotycznych, ptaków łownych innych niż określone w pkt 1, ryb żywych, zwierząt akwakultury, psów i kotów – za przesyłkę | 226,00 |
| 3) pozostałych gatunków zwierząt niewymienionych w pkt 1 i 2 – za przesyłkę: |
|
| a) do 46 ton | 226,00 |
| b) powyżej 46 ton | 1 723,00 |
| 4) niejadalnych produktów pochodzenia zwierzęcego – za przesyłkę: |
|
| a) materiału biologicznego | 226,00 |
| b) jaj wylęgowych drobiu | 226,00 |
| c) produktów akwakultury (jaj i gamet) | 226,00 |
| 5) mięsa, produktów mięsnych, produktów rybołówstwa oraz pozostałych produktów pochodzenia zwierzęcego, produktów ubocznych pochodzenia zwierzęcego, pasz i pasz leczniczych zawierających materiały paszowe pochodzące z tkanek zwierząt: |
|
| a) za przesyłkę do 6 ton | 226,00 |
| b) za każdą tonę przesyłki powyżej 6 do 46 ton dodatkowo | 37,00 |
| c) za przesyłkę powyżej 46 ton | 1 723,00 |
| 6) produktów rybołówstwa, produktów pochodzenia zwierzęcego innych niż mięso i produkty mięsne, o których mowa w pkt 5, produktów ubocznych pochodzenia zwierzęcego oraz pasz i pasz leczniczych, zawierających materiały paszowe pochodzące z tkanek zwierząt transportowanych luzem na statku – za statek z ładunkiem: |
|
| a) do 500 ton | 2 461,00 |
| b) powyżej 500 do 1000 ton | 4 923,00 |
| c) powyżej 1000 do 2000 ton | 9 846,00 |
| d) powyżej 2000 ton | 14 769,00 |
611) | Przeprowadzenie weterynaryjnej kontroli granicznej słomy i siana oraz pasz i pasz leczniczych niezawierających materiałów paszowych pochodzących z tkanek zwierząt – za przesyłkę: |
|
| a) do 60 ton | 130,00 |
| b) powyżej 60 do 1200 ton | 250,00 |
| c) powyżej 1200 do 5000 ton | 600,00 |
| d) powyżej 5000 ton | 2 000,00 |
7 | Nadzór nad ubojem zwierząt rzeźnych w rzeźniach, w których ubój i obróbka poubojowa odbywają się przy użyciu automatycznego przesuwu taśmy, w tym badanie przedubojowe i poubojowe, ocena mięsa i nadzór nad przestrzeganiem przepisów o ochronie zwierząt w trakcie uboju – od zwierzęcia: |
|
| ||
1 | 2 | 3 |
| 1)12) bydła: |
|
| a) młodego (do 30. miesiąca życia), z tym że: | 8,80 |
| – pomiędzy godzinami 1800 a 600 | 10,12 |
| – w dni ustawowo wolne od pracy i soboty | 10,56 |
| b) dorosłego (powyżej 30. miesiąca życia) – opłata nie obejmuje kosztów dowozu i badania prób w kierunku BSE, z tym że: | 12,10 |
| – pomiędzy godzinami 1800 a 600 | 13,91 |
| – w dni ustawowo wolne od pracy i soboty | 14,52 |
| 2) jednokopytnych | 12,00 |
| 3)13) świń o ciężarze: |
|
| a) poniżej 25 kg, z tym że: | 2,20 |
| – pomiędzy godzinami 1800 a 600 | 2,53 |
| – w dni ustawowo wolne od pracy i soboty | 2,64 |
| b) od 25 kg, z tym że: | 4,48 |
| – pomiędzy godzinami 1800 a 600 | 5,15 |
| – w dni ustawowo wolne od pracy i soboty | 5,37 |
| 4) owiec i kóz o ciężarze: |
|
| a) poniżej 12 kg | 0,70 |
| b) od 12 do 18 kg | 1,40 |
| c) powyżej 18 kg | 2,00 |
| 5)14) drobiu o ciężarze: |
|
| a) poniżej 2 kg, z tym że: | 0,0442 |
| – pomiędzy godzinami 1800 a 600 | 0,0508 |
| – w dni ustawowo wolne od pracy i soboty | 0,0530 |
| b) od 2 kg do poniżej 5 kg, z tym że: | 0,0500 |
| – pomiędzy godzinami 1800 a 600 | 0,0575 |
| – w dni ustawowo wolne od pracy i soboty | 0,0600 |
| c) od 5 kg, z tym że: | 0,0979 |
| – pomiędzy godzinami 1800 a 600 | 0,1125 |
| – w dni ustawowo wolne od pracy i soboty | 0,1174 |
| 5a)15) królików o ciężarze: |
|
| a) poniżej 2 kg | 0,0402 |
| b) od 2 kg do poniżej 5 kg | 0,0455 |
| c) od 5 kg | 0,0890 |
| ||
1 | 2 | 3 |
| 6) jelenia i daniela, utrzymywanych w warunkach fermowych | 11,00 |
| 7) strusia utrzymywanego w warunkach fermowych | 9,00 |
| 8) dzikiego ptactwa utrzymywanego w warunkach fermowych, z wyjątkiem strusia | 0,0665 |
| 9) nutrii | 1,00 |
8 | Nadzór nad ubojem zwierząt rzeźnych w rzeźniach nieposiadających automatycznego przesuwu taśmy, o którym mowa w poz. 7, w tym badanie przedubojowe i poubojowe, ocena mięsa i nadzór nad przestrzeganiem przepisów o ochronie zwierząt w trakcie uboju – od zwierzęcia: |
|
| 1)16) bydła: |
|
| a) młodego (do 30. miesiąca życia), z tym że: | 11,00 |
| – pomiędzy godzinami 1800 a 600 | 12,65 |
| – w dni ustawowo wolne od pracy i soboty | 13,20 |
| b) dorosłego (powyżej 30. miesiąca życia) – opłata nie obejmuje kosztów dowozu i badania prób w kierunku BSE, z tym że: | 16,50 |
| – pomiędzy godzinami 1800 a 600 | 18,97 |
| – w dni ustawowo wolne od pracy i soboty | 19,80 |
| 2) jednokopytnych | 18,75 |
| 3)17) świń o ciężarze: |
|
| a) poniżej 25 kg, z tym że: | 2,42 |
| – pomiędzy godzinami 1800 a 600 | 2,78 |
| – w dni ustawowo wolne od pracy i soboty | 2,90 |
| b) od 25 kg, z tym że: | 6,05 |
| – pomiędzy godzinami 1800 a 600 | 6,95 |
| – w dni ustawowo wolne od pracy i soboty | 7,26 |
| 4) owiec i kóz o ciężarze: |
|
| a) poniżej 12 kg | 0,88 |
| b) od 12 do 18 kg | 1,75 |
| c) powyżej 18 kg | 2,50 |
| 5)18) drobiu o ciężarze: |
|
| a) poniżej 2 kg, z tym że: | 0,0552 |
| – pomiędzy godzinami 1800 a 600 | 0,0634 |
| – w dni ustawowo wolne od pracy i soboty | 0,0662 |
| b) od 2 kg do poniżej 5 kg, z tym że: | 0,0624 |
| – pomiędzy godzinami 1800 a 600 | 0,0717 |
| – w dni ustawowo wolne od pracy i soboty | 0,0748 |
| c) od 5 kg, z tym że: | 0,1223 |
| – pomiędzy godzinami 1800 a 600 | 0,1406 |
| – w dni ustawowo wolne od pracy i soboty | 0,1467 |
| ||
1 | 2 | 3 |
| 5a)19) królików o ciężarze: |
|
| a) poniżej 2 kg | 0,0502 |
| b) od 2 kg do poniżej 5 kg | 0,0568 |
| c) od 5 kg | 0,1112 |
| 6) jelenia i daniela, utrzymywanych w warunkach fermowych | 15,00 |
| 7) strusia utrzymywanego w warunkach fermowych | 10,00 |
| 8) dzikiego ptactwa utrzymywanego w warunkach fermowych, z wyjątkiem strusia | 0,0798 |
| 9) nutrii | 1,20 |
| przy czym, w przypadku gdy organizacja uboju świń uniemożliwia przeprowadzenie pełnego badania przedubojowego i poubojowego, co najmniej 10 sztuk świń w czasie 1 godziny – za każdą godzinę nadzoru, z tym że: | 50,05 |
| – pomiędzy godzinami 1800 a 600 | 57,55 |
| – w dni ustawowo wolne od pracy i soboty20) | 60,06 |
9 | Nadzór nad ubojem zwierząt rzeźnych w rzeźniach, w tym badanie przedubojowe i poubojowe, ocena mięsa i nadzór nad przestrzeganiem przepisów o ochronie zwierząt w trakcie uboju, w przypadku uboju z konieczności – od zwierzęcia: |
|
| 1)21) bydła: |
|
| a) młodego (do 30. miesiąca życia), z tym że: | 14,30 |
| – pomiędzy godzinami 1800 a 600 | 16,44 |
| – w dni ustawowo wolne od pracy i soboty | 17,16 |
| b) dorosłego (powyżej 30. miesiąca życia) – opłata nie obejmuje kosztów dowozu i badania prób w kierunku BSE, z tym że: | 20,90 |
| – pomiędzy godzinami 1800 a 600 | 24,03 |
| – w dni ustawowo wolne od pracy i soboty | 25,08 |
| 2) jednokopytnych | 23,00 |
| 3)22) świń o ciężarze: |
|
| a) poniżej 25 kg, z tym że: | 3,30 |
| – pomiędzy godzinami 1800 a 600 | 3,79 |
| – w dni ustawowo wolne od pracy i soboty | 3,96 |
| b) od 25 kg, z tym że: | 7,70 |
| – pomiędzy godzinami 1800 a 600 | 8,85 |
| – w dni ustawowo wolne od pracy i soboty | 9,24 |
| 4) owiec i kóz o ciężarze: |
|
| a) poniżej 12 kg | 1,10 |
| b) od 12 do 18 kg | 2,30 |
| c) powyżej 18 kg | 3,30 |
| 5) jelenia i daniela, utrzymywanych w warunkach fermowych | 19,00 |
| 6) strusia utrzymywanego w warunkach fermowych | 14,00 |
| ||
1 | 2 | 3 |
10 | Badanie mięsa zwierząt rzeźnych na terenie gospodarstwa, mięsa zwierząt łownych na terenie ferm lub mięsa zwierząt łownych, po ich odstrzeleniu, przeznaczonego na użytek własny – od zwierzęcia: |
|
| 1) świni | 11,00 |
| 2) owcy, kozy | 5,00 |
| 3) jelenia i daniela, utrzymywanych w warunkach fermowych | 30,00 |
| 4) strusia | 20,00 |
| 5) dzikiego ptactwa utrzymywanego w warunkach fermowych, z wyjątkiem strusia | 0,16 |
| 6) nutrii | 2,40 |
| 7) dzika | 20,00 |
| 8) dzikiego zwierzęcia przeżuwającego | 5,00 |
| 9) dzikiego królika, zająca | 0,11 |
| 10) dzikiego ptactwa | 0,10 |
11 | Oględziny tusz zwierząt łownych w skórze wraz z ewentualnym badaniem narogów i badaniem na włośnie oraz z wystawieniem wymaganych dokumentów weterynaryjnych – od zwierzęcia: |
|
| 1) dzika o ciężarze: |
|
| a) poniżej 25 kg | 3,04 |
| b) od 25 kg | 4,53 |
| 2) dzikiego zwierzęcia przeżuwającego o ciężarze: |
|
| a) poniżej 12 kg | 0,23 |
| b) od 12 do 18 kg | 0,61 |
| c) powyżej 18 kg | 0,87 |
| 3) dzikiego królika i zająca o ciężarze: |
|
| a) poniżej 2 kg | 0,01 |
| b) od 2 kg do poniżej 5 kg | 0,03 |
| c) od 5 kg | 0,05 |
| 4) dzikiego ptactwa o ciężarze: |
|
| a) poniżej 2 kg | 0,01 |
| b) od 2 kg | 0,03 |
12 | Badanie mięsa zwierząt łownych – od zwierzęcia: |
|
| 1) zaopatrzonego w dokument o wyniku oględzin tuszy i badaniu, o którym mowa w poz. 11: |
|
| a) dzika o ciężarze poniżej 25 kg | 0,76 |
| b) dzika o ciężarze od 25 kg | 1,13 |
| c) dzikiego zwierzęcia przeżuwającego o ciężarze poniżej 12 kg | 0,53 |
| d) dzikiego zwierzęcia przeżuwającego o ciężarze od 12 do 18 kg | 0,91 |
| e) dzikiego zwierzęcia przeżuwającego o ciężarze powyżej 18 kg | 1,31 |
| f) dzikiego królika, zająca o ciężarze poniżej 2 kg | 0,03 |
| g) dzikiego królika, zająca o ciężarze od 2 kg do poniżej 5 kg | 0,06 |
| ||
1 | 2 | 3 |
| h) dzikiego królika, zająca o ciężarze od 5 kg | 0,12 |
| i) dzikiego ptactwa o ciężarze poniżej 2 kg | 0,03 |
| j) dzikiego ptactwa o ciężarze od 2 kg | 0,06 |
| 2) niepoddanego oględzinom tuszy i badaniu, o którym mowa w poz. 11: |
|
| a) dzika o ciężarze poniżej 25 kg | 3,80 |
| b) dzika o ciężarze od 25 kg | 5,66 |
| c) dzikiego zwierzęcia przeżuwającego o ciężarze poniżej 12 kg | 0,76 |
| d) dzikiego zwierzęcia przeżuwającego o ciężarze od 12 do 18 kg | 1,52 |
| e) dzikiego zwierzęcia przeżuwającego o ciężarze powyżej 18 kg | 2,18 |
| f) dzikiego królika, zająca o ciężarze poniżej 2 kg | 0,04 |
| g) dzikiego królika, zająca o ciężarze od 2 kg do poniżej 5 kg | 0,09 |
| h) dzikiego królika, zająca o ciężarze od 5 kg | 0,17 |
| i) dzikiego ptactwa o ciężarze poniżej 2 kg | 0,04 |
| j) dzikiego ptactwa o ciężarze od 2 kg | 0,09 |
13 | Nadzór nad rozbiorem lub przetwórstwem mięsa – za każdą tonę mięsa wprowadzanego do zakładu rozbioru mięsa lub zakładu przetwórstwa | 6,00 |
14 | Nadzór nad zorganizowanymi poza gospodarstwami punktami odbioru mleka lub przetwórstwem mleka – za godzinę nadzoru | 67,50 |
15 | Nadzór nad przetwórstwem jaj konsumpcyjnych – za godzinę nadzoru | 67,50 |
16 | Nadzór nad pozyskiwaniem, obróbką lub przechowywaniem materiału biologicznego – za godzinę nadzoru | 67,50 |
17 | Nadzór nad pozyskiwaniem jaj wylęgowych drobiu lub produktów akwakultury (jaj i gamet) – za godzinę nadzoru | 67,50 |
18 | Nadzór nad wytwarzaniem pasz i pasz leczniczych przeznaczonych do obrotu – za godzinę nadzoru | 67,50 |
19 | Nadzór nad wytwarzaniem pasz nieprzeznaczonych do obrotu, zawierających dodatki paszowe z grup: antybiotyków, kokcydiostatyków i innych produktów leczniczych i stymulatorów wzrostu, oraz warunkami ich przechowywania – za godzinę nadzoru | 67,50 |
20 | Nadzór nad warunkami przechowywania lub sprzedaży pasz i pasz leczniczych – za godzinę nadzoru | 67,50 |
21 | Nadzór nad pozyskiwaniem, składowaniem lub przetwarzaniem ubocznych produktów zwierzęcych – za godzinę nadzoru | 67,50 |
22 | Nadzór nad miejscami gromadzenia, skupu lub sprzedaży zwierząt, targowiskami, a także wystawami, pokazami lub konkursami zwierząt, wraz z wystawieniem przez urzędowego lekarza weterynarii wymaganych świadectw zdrowia lub orzeczeń, że zwierzęta nadają się do transportu na odległość powyżej 50 km – za godzinę nadzoru | 45,50 |
23 | Nadzór nad kwarantanną zwierząt, z wyjątkiem kwarantanny przeprowadzanej w posterunku weterynaryjnej kontroli granicznej – za godzinę nadzoru | 45,50 |
24 | Nadzór nad wyładowywaniem ze statku rybackiego produktów rybołówstwa lub nad pierwszą sprzedażą tych produktów: |
|
| 1) do 50 ton – za każdą tonę | 3,86 |
| 2) powyżej 50 ton – za każdą następną tonę | 1,93 |
| ||
1 | 2 | 3 |
25 | Nadzór nad wyładowywaniem produktów rybołówstwa ze statku rybackiego pływającego pod banderą państwa trzeciego: |
|
| 1) do 50 ton – za każdą tonę | 3,86 |
| 2) powyżej 50 ton – za każdą następną tonę | 1,93 |
| przy czym za kontrolę tego statku dolicza się opłatę w celu pokrycia kosztów Inspekcji Weterynaryjnej związanych z tą kontrolą – za każdą wyładowaną tonę produktów | 3,86 |
26 | Nadzór nad obróbką, przetwórstwem produktów rybołówstwa, skorupiaków, mięczaków, produktów akwakultury lub wyładowywaniem ze statku przetwórni produktów rybołówstwa – za każdą tonę produktów wprowadzanych do zakładu lub wyładowywanych ze statku przetwórni | 3,86 |
27 | Kontrola statku przetwórni lub statku rybackiego za granicą – za godzinę kontroli | 45,50 |
28 | Nadzór nad działalnością związaną ze sprzedażą bezpośrednią produktów pochodzenia zwierzęcego – za godzinę nadzoru | 56,50 |
29 | Nadzór nad przechowywaniem produktów pochodzenia zwierzęcego w obiektach stanowiących odrębny zakład, w tym w chłodniach składowych, wraz z wystawieniem wymaganych świadectw zdrowia – za godzinę nadzoru | 56,50 |
30 | Monitorowanie występowania substancji niedozwolonych, pozostałości chemicznych, biologicznych, produktów leczniczych oraz skażeń promieniotwórczych u zwierząt, w produktach pochodzenia zwierzęcego, wodzie przeznaczonej do pojenia zwierząt oraz w paszach: |
|
| 1) za każdą tonę mięsa pozyskanego w rzeźni | 2,50 |
| 2) za każdą tonę produktów akwakultury wywożonych z zakładu obróbki lub przetwórstwa | 0,20 |
| 3) za każde 1000 litrów mleka surowego wprowadzanego do zakładu przetwórstwa | 0,039 |
| 4) za każdą tonę produktów jajecznych wywożonych z zakładu przetwórstwa | 0,10 |
| 5) za każdą tonę miodu wywożonego z zakładu przetwórstwa | 0,44 |
31 | Badanie mięsa w przypadku odwołania się posiadacza od decyzji w sprawie oceny tego mięsa, jeżeli wynik powtórnego badania potwierdzi pierwotną ocenę bez względu na gatunek i wagę zwierzęcia – od zwierzęcia | 30,00 |
32 | Wydawanie pozwoleń weterynaryjnych na przywóz przesyłek zwierząt | 100,00 |
33 | Wydanie przez granicznego lekarza weterynarii dokumentu poświadczającego, że przesyłka żywego bydła przeznaczona do kraju trzeciego opuściła terytorium Unii Europejskiej | 50,00 |
3423) | Pobranie próbek do badania w kierunku przenośnych gąbczastych encefalopatii przeżuwaczy (TSE) testem diagnostycznym – za próbkę | 2,00 |
Załącznik nr 2
OPŁATY ZA BADANIA LABORATORYJNE WYKONYWANE PRZEZ INSPEKCJĘ WETERYNARYJNĄ
Poz. | Rodzaj badań | Opłata w zł | |
1 | 2 | 3 | |
1 | Pobranie materiału do przygotowania próbki zbiorczej (bez sekcji) z padłego drobiu mającego: |
| |
| 1) nie więcej niż 2 tygodnie życia | 10,00 | |
| 2) powyżej 2 tygodni życia | 25,00 | |
2 | Otwarcie czaszki z pobraniem materiału do badania – od zwierzęcia: |
| |
| 1) zwierząt małych | 15,00 | |
| 2) zwierząt średnich i dużych | 30,00 | |
3 | Ocena anatomopatologiczna narządów lub wycinków | 15,00 | |
4 | Badanie: |
| |
| 1) histopatologiczne | 40,00 | |
| 2) histochemiczne | 70,00 | |
5 | Badania mikrobiologiczne materiału patologicznego: |
| |
| 1) badanie bakterioskopowe | 6,00 | |
| 2) badanie bakteriologiczne materiału pochodzącego od: |
| |
| a) ssaka | 15,00 | |
| b) ptaka | 12,00 | |
| c) oznaczanie lekooporności szczepu bakteryjnego | 9,00 | |
| 3) badanie w kierunku Campylobacter foetus | 40,00 | |
| 4) badanie w kierunku zakażeń pałeczkami z rodzaju Salmonella u ssaków | 30,00 | |
6 | Badanie pszczół: |
| |
| 1) badanie 1 próbki czerwia | 5,00 | |
| 2) badanie 1 próbki owadów dorosłych | 6,00 | |
7 | Badanie próbek zbiorczych w kierunku wykrycia pałeczek z rodzaju Salmonella: |
| |
| 1) jaj wylęgowych, zamarłych zarodków, mekonium, wymazów z kloaki, wymazów z powierzchni obiektów, kału, inne | 40,00 | |
| 2) przygotowanie próbek zbiorczych z jaj, zamarłych zarodków | 15,00 | |
8 | Badanie nasienia: |
| |
| 1) morfologiczne | 15,00 | |
| 2) koncentracji plemników | 11,00 | |
9 | Badanie w kierunku gruźlicy, choroby Johnego: |
| |
| 1) badanie bakterioskopowe | 18,00 | |
| 2) badanie hodowlane | 50,00 | |
| 3) identyfikacja prątka | 25,00 | |
| 4) próba biologiczna (bez kosztów użytych zwierząt) | 50,00 | |
| |||
1 | 2 | 3 | |
10 | Badania parazytologiczne: |
| |
| 1) wykrywanie rzęsistka bydlęcego (w wypłuczynach i nasieniu) | 25,00 | |
| 2) identyfikacja rzęsistka | 20,00 | |
| 3) wykrywanie Echinococcus | 12,00 | |
| 4) określenie rodzaju i liczby pasożytów w rybach spożywczych | 26,00 | |
11 | Badania serologiczne i wirusologiczne: |
| |
| 1) badanie metodą ELISA w kierunku EBB: |
| |
| a) próbka pulowana | 25,00 | |
| b) próbka pojedyncza | 11,00 | |
| 2) badanie metodą ELISA chorób drobiu (jedna próbka – 1 kierunek) | 14,00 | |
| 3) inne badania metodą ELISA (jedna próbka – 1 kierunek) | 25,00 | |
| 4) badanie w kierunku toksoplazmozy lub kryptosporidiozy | 18,00 | |
| 5) odczyn seroneutralizacji | 25,00 | |
| 6) test aglutynacji mikroskopowej LEPTOSPIRA: |
| |
| a) z 6 serotypami | 12,00 | |
| b) z 16 serotypami | 25,00 | |
| 7) immunodyfuzja w żelu agarowym (ID) | 11,00 | |
| 8) próba immunofluorescencyjna (różne) | 35,00 | |
| 9) badanie koni w kierunku NZK metodą Cooginsa | 11,00 | |
| 10) badanie metodą OWD | 12,00 | |
| 11) badanie metodą OWD w kierunku zarazy stadniczej koni: |
| |
| a) metodą makro | 65,00 | |
| b) metodą mikro | 30,00 | |
| 12) odczyn kwaśnej aglutynacji płytowej (OKAP), aglutynacja płytowa | 3,00 | |
| 13) test hemaglutynacji czynnej lub biernej | 7,00 | |
| 14) test aglutynacji probówkowej (OA) i antyglobulinowy według Coombsa, próba merkapto-etanolowa | 10,00 | |
| 15) badanie nasienia z izolacją wirusa | 65,00 | |
| 16) badanie owiec w kierunku brucelozy: |
| |
| a) metodą OKAP | 3,50 | |
| b) metodą OWD | 12,00 | |
| 17) badanie w kierunku wścieklizny: |
| |
| a) metodą immunofluorescencji | 80,00 | |
| b) próba biologiczna (bez kosztów zwierząt doświadczalnych) | 30,00 | |
| c) metodą hodowli komórkowej | 50,00 | |
| 18) badanie w kierunku wąglika: |
| |
| a) próba termoprecypitacji | 20,00 | |
| b) badanie hodowlane | 25,00 | |
| 19)24) badanie w kierunku przenośnych gąbczastych encefalopatii przeżuwaczy (TSE) testem diagnostycznym – za próbkę | 30,00 | |
| |||
1 | 2 | 3 | |
12 | Badanie techniką PCR | 110,00 | |
13 | Badanie mikrobiologiczne produktów pochodzenia zwierzęcego oraz pasz i ich komponentów: |
| |
| 1) oznaczenie ogólnej liczby drobnoustrojów tlenowych | 16,00 | |
| 2) oznaczanie ogólnej liczby drożdży lub pleśni (za każdą grupę) | 18,00 | |
| 3) wykrywanie obecności pałeczek z rodzaju Salmonella: |
| |
| a) metodą klasyczną | 38,00 | |
| b) szybkimi testami | 90,00 | |
| 4) badanie w kierunku obecności gronkowców chorobotwórczych: |
| |
| a) wykrywanie obecności | 14,00 | |
| b) oznaczanie najbardziej prawdopodobnej liczby (NPL) | 30,00 | |
| c) oznaczanie liczby metodą płytkową | 15,00 | |
| 5) badanie w kierunku obecności bakterii z grupy coli: |
| |
| a) wykrywanie obecności | 14,00 | |
| b) oznaczanie najbardziej prawdopodobnej liczby (NPL) | 30,00 | |
| c) oznaczanie liczby bakterii metodą płytkową | 16,00 | |
| 6) badanie w kierunku Escherichia coli: |
| |
| a) wykrywanie obecności | 12,00 | |
| b) oznaczanie najbardziej prawdopodobnej liczby (NPL) | 30,00 | |
| 7) badanie w kierunku wykrywania obecności Escherichia coli verotoksycznych | 45,00 | |
| 8) badanie w kierunku Campylobacter, Shigella, Yersinia ent. i innych: |
| |
| a) wykrywanie obecności | 30,00 | |
| b) oznaczanie liczby | 40,00 | |
| 9) badania w kierunku Listeria monocytogenes: |
| |
| a) wykrywanie obecności w 25g | 90,00 | |
| b) wykrywanie obecności w 1g | 18,00 | |
| c) oznaczanie liczby w 1g | 22,00 | |
| 10) badania w kierunku enterokoków: |
| |
| a) wykrywanie obecności | 16,00 | |
| b) oznaczanie liczby | 16,00 | |
| 11) badanie w kierunku beztlenowych bakterii przetrwalnikujących: |
| |
| a) wykrywanie obecności | 16,00 | |
| b) wykrywanie obecności beztlenowców redukujących siarczany | 16,00 | |
| c) oznaczenie NPL beztlenowców redukujących siarczany | 30,00 | |
| d) oznaczenie liczby rodzaju Clostridium perfingens metodą płytkową | 34,00 | |
| e) oznaczanie liczby Bacillus cereus metodą płytową | 17,00 | |
| 12) badanie w kierunku bakterii proteolitycznych: |
| |
| a) wykrywanie obecności | 12,00 | |
| b) oznaczanie liczby | 20,00 | |
| |||
1 | 2 | 3 | |
| 13) oznaczenie NPL bakterii z rodziny Enterobacteriaceae | 20,00 | |
| 14) oznaczenie liczby bakterii z rodziny Enterobacteriaceae metodą płytkową | 16,00 | |
| 15) oznaczenie liczby bakterii kwasu mlekowego | 14,00 | |
| 16) oznaczenie bakterii z rodzaju Pseudomonas | 14,00 | |
| 17) wykonanie próby termostatowej | 8,00 | |
| 18) wykonanie próby szczelności | 13,00 | |
| 19) wykonanie próby organoleptycznej | 13,00 | |
| 20) oznaczenie pozostałości antybiotyków lub innych substancji przeciwbakteryjnych: |
| |
| a) w mleku surowym | 25,00 | |
| b) w tkankach zwierzęcych | 40,00 | |
| 21) badanie mięsa mielonego w systemie N-5 | 200,00 | |
| 22) badanie mączek paszowych w systemie N-5 | 180,00 | |
| 23) oznaczanie liczby komórek somatycznych w mleku surowym | 25,00 | |
14 | Badania radiologiczne: |
| |
| 1) oznaczenie całkowitej aktywności β | 30,00 | |
| 2) oznaczenie poziomu izotopów cezu | 70,00 | |
15 | Badanie chemiczne żywności pochodzenia zwierzęcego oraz pasz: |
| |
| 1) oznaczenie zawartości azotanów i azotynów | 34,00 | |
| 2) oznaczenie zawartości polifosforanów dodanych (metoda klasyczna) | 60,00 | |
| 3) oznaczenie zawartości polifosforanów metodą HTPLC | 80,00 | |
| 4) oznaczenie zawartości białka | 44,00 | |
| 5) oznaczenie zawartości tłuszczu | 33,00 | |
| 6) oznaczenie zawartości soli kuchennej | 25,00 | |
| 7) oznaczenie zawartości histaminy | 65,00 | |
| 8) oznaczenie stopnia zjełczenia tłuszczu: |
| |
| a) za 1 wskaźnik | 27,00 | |
| b) za 3 wskaźniki | 75,00 | |
| 9) oznaczenie metali ciężkich – za każdy pierwiastek | 50,00 | |
| 10) oznaczanie poziomu pozostałości pestycydów chloroorganicznych, fosforoorganicznych, chlorowanych bifenyli – za każdą grupę | 99,00 | |
| 11) oznaczenie poziomu kongenerów PCBs | 300,00 | |
| 12) oznaczenie poziomu mikotoksyn – za każdą mikotoksynę: |
| |
| a) metodą HPLC | 170,00 | |
| b) metodą powinowactwa immunologicznego | 130,00 | |
| 13) wykrycie obecności hormonów anabolicznych w płynach ustrojowych, tkankach, wydalinach i paszach – za każdą grupę | 220,00 | |
| 14) oznaczenie obecności produktów leczniczych weterynaryjnych w płynach ustrojowych, tkankach, wydalinach lub w paszach, za każdą grupę, metodą HPLC | 130,00 | |
| |||
1 | 2 | 3 | |
| 15) oznaczenie obecności kokcydiostatyków jonoforowych: |
| |
| a) jakościowe | 40,00 | |
| b) ilościowe | 78,00 | |
| 16) oznaczenie zawartości skrobi: |
| |
| a) w wyrobach garmażeryjnych | 40,00 | |
| b) w wyrobach wędliniarskich (zgodnie z PN-85/A-82059 Przetwory mięsne – wykrywanie i oznaczanie zawartości skrobi) | 190,00 | |
| 17) oznaczenie zawartości wody | 20,00 | |
| 18) oznaczenie zawartości kolagenu | 50,00 | |
| 19) badanie na zafałszowanie mleka – oznaczanie punktu zamarzania | 20,00 | |
16 | Stwierdzenie obecności przetworzonego białka zwierzęcego w paszach metodą mikroskopową | 100,00 |
|
1) Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi kieruje działem administracji rządowej – rolnictwo, na podstawie §1 ust.2 pkt1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 listopada 2011r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi (Dz.U. Nr 248, poz. 1486).
2) (uchylony).I)
I) Przez §1 pkt1 rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 2 listopada 2010r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie sposobu ustalania i wysokości opłat za czynności wykonywane przez Inspekcję Weterynaryjną, sposobu i miejsc pobierania tych opłat oraz sposobu przekazywania informacji w tym zakresie Komisji Europejskiej (Dz.U. Nr 227, poz. 1483), które weszło w życie z dniem 1 stycznia 2011r.
3) W brzmieniu ustalonym przez §1 pkt1 rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 30 stycznia 2012r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie sposobu ustalania i wysokości opłat za czynności wykonywane przez Inspekcję Weterynaryjną, sposobu i miejsc pobierania tych opłat oraz sposobu przekazywania informacji w tym zakresie Komisji Europejskiej (Dz.U. poz. 138), które weszło w życie z dniem 23 lutego 2012r.
4) W brzmieniu ustalonym przez §1 pkt2 rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 2 listopada 2010r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie sposobu ustalania i wysokości opłat za czynności wykonywane przez Inspekcję Weterynaryjną, sposobu i miejsc pobierania tych opłat oraz sposobu przekazywania informacji w tym zakresie Komisji Europejskiej (Dz.U. Nr 227, poz. 1483), które weszło w życie z dniem 1 stycznia 2011r.
5) Przez §1 pkt3 rozporządzenia, o którym mowa w odnośniku 4.
6) Rozporządzenie zostało ogłoszone w dniu 8 stycznia 2007r.
7) W brzmieniu ustalonym przez §1 pkt4 lit.a rozporządzenia, o którym mowa w odnośniku 4.
8) Wprowadzenie do wyliczenia w brzmieniu ustalonym przez §1 pkt4 lit.b tiret pierwsze rozporządzenia, o którym mowa w odnośniku 4.
9) W brzmieniu ustalonym przez §1 pkt4 lit.b tiret drugie rozporządzenia, o którym mowa w odnośniku 4.
10) W brzmieniu ustalonym przez §1 pkt4 lit.c rozporządzenia, o którym mowa w odnośniku 4.
11) W brzmieniu ustalonym przez §1 pkt4 lit.d rozporządzenia, o którym mowa w odnośniku 4.
12) W brzmieniu ustalonym przez §1 pkt1 lit.a rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 22 kwietnia 2011r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie sposobu ustalania i wysokości opłat za czynności wykonywane przez Inspekcję Weterynaryjną, sposobu i miejsc pobierania tych opłat oraz sposobu przekazywania informacji w tym zakresie Komisji Europejskiej (Dz.U. Nr 93, poz. 544), które weszło w życie z dniem 24 maja 2011r.
13) W brzmieniu ustalonym przez §1 pkt1 lit.b rozporządzenia, o którym mowa w odnośniku 12.
14) W brzmieniu ustalonym przez §1 pkt1 lit.c rozporządzenia, o którym mowa w odnośniku 12.
15) Dodany przez §1 pkt1 lit.d rozporządzenia, o którym mowa w odnośniku 12.
16) W brzmieniu ustalonym przez §1 pkt2 lit.a rozporządzenia, o którym mowa w odnośniku 12.
17) W brzmieniu ustalonym przez §1 pkt2 lit.b rozporządzenia, o którym mowa w odnośniku 12.
18) W brzmieniu ustalonym przez §1 pkt2 lit.c rozporządzenia, o którym mowa w odnośniku 12.
19) Dodany przez §1 pkt2 lit.d rozporządzenia, o którym mowa w odnośniku 12.
20) Część wspólna w brzmieniu ustalonym przez §1 pkt2 lit.e rozporządzenia, o którym mowa w odnośniku 12.
21) W brzmieniu ustalonym przez §1 pkt3 lit.a rozporządzenia, o którym mowa w odnośniku 12.
22) W brzmieniu ustalonym przez §1 pkt3 lit.b rozporządzenia, o którym mowa w odnośniku 12.
23) Dodana przez §1 pkt2 rozporządzenia, o którym mowa w odnośniku 3.
24) W brzmieniu ustalonym przez §1 pkt3 rozporządzenia, o którym mowa w odnośniku 3.
- Data ogłoszenia: 2013-03-25
- Data wejścia w życie: 2013-03-25
- Data obowiązywania: 2013-03-25
- Dokument traci ważność: 2022-08-11
REKLAMA
Dziennik Ustaw
REKLAMA
REKLAMA