REKLAMA
Dziennik Ustaw - rok 2012 poz. 1480
ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA SPRAW WEWNĘTRZNYCH1)
z dnia 19 grudnia 2012 r.
w sprawie trybu przekazywania danych pomiędzy organami prowadzącymi ewidencję ludności oraz powiadamiania o nadaniu numeru PESEL
Na podstawie art. 44d ust. 2 ustawy z dnia 10 kwietnia 1974 r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych (Dz. U. z 2006 r. Nr 139, poz. 993, z późn. zm.2)) zarządza się, co następuje:
1) tryb przekazywania pomiędzy ministrem właściwym do spraw wewnętrznych, zwanym dalej „ministrem”, wojewodą oraz organami gmin danych ze zbiorów meldunkowych oraz zbioru PESEL, zwanych dalej „danymi”;
2) tryb powiadamiania o nadaniu numeru PESEL organu gminy właściwego ze względu na miejsce pobytu stałego lub czasowego trwającego ponad 3 miesiące osoby podlegającej obowiązkowi jego nadania albo organu, w którym złożono wniosek o wydanie dowodu osobistego, płatnika składek ubezpieczeniowych, polskiego konsula, a także osoby, której nadano numer PESEL na jej pisemny wniosek, jeżeli odrębne przepisy przewidują konieczność posiadania takiego numeru.
2. Ilekroć w rozporządzeniu mowa jest o:
1) ustawie – należy przez to rozumieć ustawę z dnia 10 kwietnia 1974 r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych;
2) pobycie czasowym – należy przez to rozumieć pobyt czasowy trwający ponad 3 miesiące.
2. Wojewoda po wprowadzeniu zmiany danych, o których mowa w ust. 1, do wojewódzkiego zbioru meldunkowego, przekazuje niezwłocznie organowi gminy potwierdzenie dokonania tej czynności.
3. Wojewoda przekazuje ministrowi dane, o których mowa w ust. 2, w celu aktualizacji zbioru PESEL.
4. Minister po wprowadzeniu zmian w zbiorze PESEL przekazuje niezwłocznie właściwemu wojewodzie potwierdzenie dokonania tych zmian.
2. Przekazywanie potwierdzenia dokonania zmiany danych w przypadkach, o których mowa w § 2 ust. 2 i 4, następuje w terminie do 2 dni roboczych od dnia dokonania takiej zmiany.
2. W zawiadomieniu, o którym mowa w ust. 1, zamieszcza się: imię (imiona) i nazwisko, nazwisko rodowe osoby zameldowanej, imiona i nazwiska rodowe rodziców, datę i miejsce urodzenia, numer PESEL, adres nowego miejsca zameldowania, datę zameldowania, w przypadku zameldowania na pobyt czasowy deklarowany okres zameldowania, adres dotychczasowego miejsca pobytu stałego albo miejsca pobytu stałego i czasowego, albo miejsca pobytu czasowego, nazwę, serię i numer dokumentu stwierdzającego tożsamość oraz oznaczenie organu, który go wydał.
3. Po otrzymaniu zawiadomienia, o którym mowa w ust. 1, organ gminy właściwy ze względu na dotychczasowe miejsce pobytu stałego przekazuje organowi gminy nowego miejsca pobytu:
1) dane określone w art. 44a ust. 2 pkt 1–10, 14–16 i 18 ustawy wraz z informacją o wymeldowaniu z dotychczasowego miejsca pobytu;
2) dane, o których mowa w art. 44a ust. 2 pkt 11 i 12 ustawy, w przypadku osoby, która zawarła związek małżeński;
3) dane, o których mowa w art. 44a ust. 2 pkt 19 oraz ust. 4 pkt 2 i 5 ustawy, w przypadku cudzoziemca niebędącego obywatelem państwa członkowskiego Unii Europejskiej, państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym lub Konfederacji Szwajcarskiej i niebędącego członkiem rodziny obywatela państwa członkowskiego Unii Europejskiej;
4) dane, o których mowa w art. 44a ust. 2 pkt 20 i ust. 4 pkt 3 ustawy – w przypadku obywatela państwa członkowskiego Unii Europejskiej;
5) dane, o których mowa w art. 44a ust. 2 pkt 21 i ust. 4 pkt 4 ustawy – w przypadku członka rodziny obywatela państwa członkowskiego Unii Europejskiej niebędącego obywatelem państwa członkowskiego Unii Europejskiej.
4. Jeżeli osoba wskazała miejsce pobytu stałego i pobytu czasowego, organ gminy właściwy ze względu na dotychczasowe miejsce pobytu czasowego przekazuje organowi gminy nowego miejsca pobytu informację o wymeldowaniu.
5. Jeżeli osoba wskazała miejsce pobytu czasowego i nie posiada miejsca pobytu stałego, dane, o których mowa w ust. 3, przekazuje organ gminy właściwy ze względu na dotychczasowe miejsce pobytu czasowego.
2. W zawiadomieniu, o którym mowa w ust. 1, zamieszcza się: imię (imiona) i nazwisko, nazwisko rodowe, datę i miejsce urodzenia, numer PESEL osoby zameldowanej na pobyt stały, imiona i nazwiska rodowe rodziców, adres nowego miejsca zameldowania na pobyt stały, datę zameldowania, nazwę, serię i numer dokumentu stwierdzającego tożsamość oraz oznaczenie organu, który go wydał.
3. Po otrzymaniu zawiadomienia, o którym mowa w ust. 1, organ gminy właściwy ze względu na dotychczasowe miejsce pobytu stałego przekazuje organowi gminy właściwemu ze względu na nowe miejsce pobytu stałego osoby dane określone w art. 44a ust. 2 pkt 1–10, 14–16 i 18 ustawy.
4. Przepisy § 4 ust. 3 pkt 2 i 3 stosuje się odpowiednio.
2. Organ gminy właściwy ze względu na miejsce pobytu stałego przekazuje organowi gminy właściwemu ze względu na miejsce pobytu czasowego dane, o których mowa w art. 44a ust. 2 pkt 13 ustawy.
2. Organ gminy dokonujący wymeldowania osoby z miejsca pobytu czasowego przed upływem okresu zgłoszonego przy zameldowaniu przekazuje dane, o których mowa w art. 15 ust. 1a pkt 1–5, 9–11 i 14 ustawy, oraz informację o dacie wymeldowania z miejsca pobytu czasowego organowi gminy właściwemu ze względu na miejsce pobytu stałego osoby, której dane dotyczą, a w przypadku braku miejsca pobytu stałego – organowi właściwemu ze względu na ostatnie miejsce pobytu stałego.
2. W przypadku braku możliwości przekazywania danych w trybie, o którym mowa w ust. 1, przekazywanie odbywa się z wykorzystaniem wydruku z systemu teleinformatycznego opatrzonego pieczęcią organu, podpisem i pieczęcią upoważnionego pracownika tego organu, niezwłocznie, nie później niż w terminie do 2 dni roboczych odpowiednio od dnia przyjęcia zgłoszenia pobytu przez organ lub od dnia otrzymania zawiadomienia.
2. W przypadku gdy przekazywanie danych w sposób, o którym mowa w ust. 1, jest niemożliwe, organ gminy przekazuje ministrowi wniosek o nadanie numeru PESEL według wzoru określonego w przepisach wydanych na podstawie art. 51 ust. 1 ustawy.
1) organowi gminy – w celu uzupełnienia gminnego zbioru meldunkowego;
2) polskiemu konsulowi.
2. Powiadomienie, o którym mowa w ust. 1, jest przekazywane organowi gminy i polskiemu konsulowi w formie dokumentu elektronicznego z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej na zasadach określonych w ustawie z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne.
3. W przypadku braku możliwości przekazania powiadomienia o nadaniu numeru PESEL w sposób określony w ust. 2 minister powiadamia organ gminy lub polskiego konsula o nadaniu numeru PESEL w formie pisemnej w terminie do 4 dni roboczych od dnia nadania tego numeru.
4. W powiadomieniu o nadaniu numeru PESEL zamieszcza się: imię (imiona), nazwisko, nazwisko rodowe, imiona rodziców i nazwisko rodowe matki, datę i miejsce urodzenia, rodzaj oraz serię i numer dokumentu stwierdzającego tożsamość, obywatelstwo, numer PESEL oraz adres zameldowania na pobyt stały albo czasowy, jeżeli osoba jest zameldowana na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
2. Przepisy § 11 ust. 2 i 3 stosuje się odpowiednio do powiadamiania wojewody o nadanym numerze PESEL.
2. Powiadomienie, o którym mowa w ust. 1, jest przekazywane w zależności od żądania wnioskodawcy w formie pisemnej lub w formie dokumentu elektronicznego z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej na zasadach określonych w ustawie z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne.
Minister Spraw Wewnętrznych: wz. P. Stachańczyk
|
1) Minister Spraw Wewnętrznych kieruje działem administracji rządowej – sprawy wewnętrzne, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 listopada 2011 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Spraw Wewnętrznych (Dz. U. Nr 248, poz. 1491).
2) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2006 r. Nr 144, poz. 1043, z 2007 r. Nr 21, poz. 125, z 2008 r. Nr 70, poz. 416, Nr 171, poz. 1056, Nr 195, poz. 1198 i Nr 220, poz. 1414, z 2009 r. Nr 22, poz. 120, Nr 39, poz. 306, Nr 69, poz. 595 i Nr 223, poz. 1777, z 2010 r. Nr 239, poz. 1593, z 2011 r. Nr 204, poz. 1195 oraz z 2012 r. poz. 161, 921 i 1407.
3) Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2006 r. Nr 12, poz. 65 i Nr 73, poz. 501, z 2008 r. Nr 127, poz. 817, z 2009 r. Nr 157, poz. 1241, z 2010 r. Nr 40, poz. 230 i Nr 182, poz. 1228 oraz z 2011 r. Nr 112, poz. 654, Nr 185, poz. 1092 i Nr 204, poz. 1195.
- Data ogłoszenia: 2012-12-28
- Data wejścia w życie: 2012-12-31
- Data obowiązywania: 2012-12-31
- Dokument traci ważność: 2015-03-01
REKLAMA
Dziennik Ustaw
REKLAMA
REKLAMA