REKLAMA
Dziennik Ustaw - rok 2012 poz. 411
ROZPORZĄDZENIE
RADY MINISTRÓW
z dnia 3 kwietnia 2012 r.
w sprawie warunków, form i trybu realizacji przedsięwzięcia dotyczącego rozwijania kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie stosowania technologii informacyjno-komunikacyjnych
Na podstawie art. 90u ust. 4 pkt 6 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572, z późn. zm.1)) zarządza się, co następuje:
2. Wykaz pomocy dydaktycznych, na zakup których udziela się wsparcia finansowego, oraz warunki, jakie spełniają pomoce dydaktyczne, określa załącznik nr 1 do rozporządzenia.
3. Z pomocy dydaktycznych mogą, w miarę możliwości, korzystać uczniowie klas I–III oraz nauczyciele uczący w tych klasach.
2. Wsparcia finansowego udziela się w formie dotacji celowej dla organów prowadzących.
2. Za wkład własny uważa się:
1) środki finansowe wydatkowane przez organ prowadzący od dnia 1 stycznia 2012 r. na zakup sprzętu komputerowego i innych urządzeń, które stanowią pomoce dydaktyczne określone w ust. 1 załącznika nr 1 do rozporządzenia;
2) środki finansowe, które zostaną wydatkowane przez organ prowadzący na zakup pomocy dydaktycznych określonych w ust. 1 załącznika nr 1 do rozporządzenia oraz spełniających warunki określone w ust. 2 załącznika nr 1 do rozporządzenia, objętych wnioskiem o udzielenie wsparcia finansowego, o którym mowa w § 11 ust. 1.
3. Środki finansowe na pokrycie wkładu własnego stanowią co najmniej 20% wartości zadania objętego dofinansowaniem z budżetu państwa.
4. Jeżeli wydatki na zakup danego rodzaju pomocy dydaktycznych określonych w ust. 1 załącznika nr 1 do rozporządzenia są wydatkami inwestycyjnymi, zgodnie z przepisami rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 2 grudnia 2010 r. w sprawie szczegółowego sposobu i trybu finansowania inwestycji z budżetu państwa (Dz. U. Nr 238, poz. 1579), kwota wkładu własnego wynosi co najmniej 50% kosztów zakupu danego rodzaju pomocy dydaktycznych.
1) dla szkół, w których liczba uczniów wynosi od 1 do 100, zwanych dalej „szkołami małymi” – 90 000 zł;
2) dla szkół, w których liczba uczniów wynosi od 101 do 300, zwanych dalej „szkołami średnimi” – 140 000 zł;
3) dla szkół, w których liczba uczniów wynosi 301 i więcej, zwanych dalej „szkołami dużymi” – 200 000 zł.
2. Wsparcia finansowego udziela się w wysokości wnioskowanych kwot, o których mowa w § 11 ust. 2 pkt 2, nie więcej jednak niż maksymalna wysokość wsparcia finansowego, o której mowa w ust. 1.
2. Do uzyskania funkcjonalności określonych w załączniku nr 2 do rozporządzenia można uwzględnić sprzęt komputerowy i inne urządzenia wykorzystywane w szkole jako pomoce dydaktyczne przed złożeniem wniosku dyrektora szkoły, o którym mowa w § 10 ust. 1, jeżeli stanowią one pomoce dydaktyczne określone w ust. 1 załącznika nr 1 do rozporządzenia.
3. W ramach odpowiednio udzielonego wsparcia finansowego oraz wkładu własnego organy prowadzące są obowiązane zainstalować, uruchomić i zintegrować zakupiony sprzęt komputerowy i inne urządzenia, a w przypadku pomocy dydaktycznych, o których mowa w ust. 1 pkt 1, 2, 7–10, 15 i 17 załącznika nr 1 do rozporządzenia – zapewnić również techniczne szkolenia nauczycieli z obsługi sprzętu.
4. Organ prowadzący jest obowiązany zapewnić usługę administrowania sprzętem i urządzeniami zakupionymi w ramach wsparcia finansowego i wkładu własnego.
1) powołanie szkolnego e-koordynatora, którego zadaniem jest szkolenie i wspieranie nauczycieli klas IV–VI w nabywaniu i doskonaleniu umiejętności pracy z wykorzystaniem TIK;
2) uczestnictwo szkolnego e-koordynatora w szkoleniach z zakresu stosowania TIK w nauczaniu, w tym szkoleniach prowadzonych z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość, koordynowanych przez Ośrodek Rozwoju Edukacji w Warszawie;
3) uczestnictwo nauczycieli klas IV–VI w organizowanych przez szkolnego e-koordynatora formach wsparcia w zakresie stosowania TIK w nauczaniu;
4) uczestnictwo co najmniej 20% nauczycieli klas IV–VI w szkoleniach z zakresu stosowania TIK w nauczaniu, finansowanych w ramach środków przewidzianych na dofinansowanie doskonalenia zawodowego nauczycieli, o których mowa w art. 70a ust. 1 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2006 r. Nr 97, poz. 674, z późn. zm.2));
5) uczestnictwo co najmniej 50% nauczycieli klas IV–VI w koordynowanych przez e-moderatorów międzyszkolnych sieciach współpracy nauczycieli stosujących TIK w nauczaniu:
a) udział nauczycieli klas IV–VI w co najmniej 4 spotkaniach zorganizowanych w ramach międzyszkolnych sieci współpracy,
b) zorganizowanie w ramach międzyszkolnych sieci współpracy lekcji otwartych z wykorzystaniem TIK w nauczaniu różnych przedmiotów, z zastosowaniem metod pracy aktywizujących uczniów:
– w szkołach małych – co najmniej 2 lekcji otwartych,
– w szkołach średnich – co najmniej 4 lekcji otwartych,
– w szkołach dużych – co najmniej 6 lekcji otwartych,
c) udostępnienie w ramach międzyszkolnych sieci współpracy scenariuszy zajęć lekcyjnych z różnych przedmiotów z wykorzystaniem TIK w nauczaniu lub przykładów dobrych praktyk:
– w szkołach małych – co najmniej 3 scenariuszy zajęć lub przykładów dobrych praktyk,
– w szkołach średnich – co najmniej 6 scenariuszy zajęć lub przykładów dobrych praktyk,
– w szkołach dużych – co najmniej 9 scenariuszy zajęć lub przykładów dobrych praktyk,
d) zrealizowanie projektów edukacyjnych rozwijających kompetencje społeczne i twórcze uczniów:
– w szkołach małych – co najmniej 2 projektów edukacyjnych,
– w szkołach średnich – co najmniej 4 projektów edukacyjnych,
– w szkołach dużych – co najmniej 6 projektów edukacyjnych;
6) wykorzystywanie TIK na zajęciach lekcyjnych z różnych przedmiotów, średnio w każdym tygodniu nauki:
a) prowadzonych w oddziałach klas IV–VI – w przypadku wariantu I, o którym mowa w § 8 ust. 1 pkt 1:
– w szkołach małych – na co najmniej 3 godzinach zajęć lekcyjnych,
– w szkołach średnich – na co najmniej 6 godzinach zajęć lekcyjnych,
– w szkołach dużych – na co najmniej 9 godzinach zajęć lekcyjnych,
b) prowadzonych w oddziałach klas IV – w przypadku wariantu II, o którym mowa w § 8 ust. 1 pkt 2:
– w szkołach małych – na co najmniej 3 godzinach zajęć lekcyjnych,
– w szkołach średnich – na co najmniej 6 godzinach zajęć lekcyjnych,
– w szkołach dużych – na co najmniej 9 godzinach zajęć lekcyjnych.
2. Zadania, o których mowa w ust. 1:
1) pkt 1–5 – są realizowane w okresie od dnia zawarcia umowy o udzielenie dotacji do dnia 31 maja 2013 r.;
2) pkt 6 – są realizowane w okresie od dnia zainstalowania, uruchomienia i zintegrowania zakupionego w ramach wsparcia finansowego sprzętu i urządzeń oraz przeprowadzenia technicznego szkolenia nauczycieli z obsługi sprzętu do dnia 31 maja 2013 r.
1) wyłącznie w szkole na zajęciach lekcyjnych i w czasie wolnym od zajęć dydaktycznych, zwanym dalej „wariantem I”;
2) w szkole na zajęciach lekcyjnych i w czasie wolnym od zajęć dydaktycznych oraz udostępniane uczniom oddziałów klas IV do korzystania w domu, zwanym dalej „wariantem II”.
2. Warunki udostępniania uczniom przenośnych komputerów do korzystania w domu ustala dyrektor szkoły.
2. Na realizację każdego z wariantów, o których mowa w § 8 ust. 1, wojewoda przeznacza nie mniej niż 20% kwoty środków budżetu państwa przyznanych na województwo i nie więcej niż 80% tej kwoty.
2. Wniosek dyrektora szkoły zawiera:
1) nazwę szkoły, adres, numer telefonu i adres e-mail;
2) informację, czy szkoła jest szkołą położoną na obszarze wiejskim, w mieście liczącym do 5000 mieszkańców lub mieście liczącym powyżej 5000 mieszkańców;
3) liczbę uczniów w klasach I–VI według danych SIO na dzień 30 września 2011 r.;
4) przewidywaną liczbę uczniów w klasach IV–VI w roku szkolnym 2012/2013;
5) przewidywaną liczbę nauczycieli klas IV–VI w roku szkolnym 2012/2013, w tym liczbę nauczycieli, którzy będą prowadzić zajęcia lekcyjne z wykorzystaniem TIK, o których mowa w § 7 ust. 1 pkt 6;
6) informację o aktualnym stanie wyposażenia szkoły w sprzęt komputerowy oraz inne urządzenia wykorzystywane do celów dydaktycznych, w podziale na pomoce dydaktyczne, uwzględnione zgodnie z § 6 ust. 2 do uzyskania funkcjonalności w zakresie stosowania TIK w prowadzeniu zajęć lekcyjnych z różnych przedmiotów określonych w załączniku nr 2 do rozporządzenia, oraz pozostały sprzęt i urządzenia;
7) informację o korzystaniu przez szkołę z narzędzi informatycznych do celów edukacyjnych oraz zarządzania szkołą, w szczególności z elektronicznych platform edukacyjnych wykorzystywanych do celów dydaktycznych, e-podręczników lub innych elektronicznych zasobów edukacyjnych oraz z dziennika elektronicznego, lub o planach wprowadzenia takich rozwiązań;
8) informację o planowanych sposobach korzystania z zakupionych w ramach wsparcia finansowego i wkładu własnego pomocy dydaktycznych w celu zmiany sposobu nauczania-uczenia się;
9) informację o wyborze wariantu I albo wariantu II;
10) informację o wyborze drugiego wariantu albo odstąpieniu od udziału w programie – jeżeli szkoła nie zostanie zakwalifikowana do objęcia wsparciem finansowym w ramach pierwszego wybranego wariantu;
11) kalkulację kosztów zakupu pomocy dydaktycznych w ramach wsparcia finansowego oraz środków finansowych, o których mowa w § 4 ust. 2 pkt 2;
12) wnioskowaną kwotę wsparcia finansowego na zakup pomocy dydaktycznych.
3. Jeżeli koszty zakupu w ramach wsparcia finansowego pomocy dydaktycznych zapewniających, zgodnie z § 6 ust. 1 i 2, uzyskanie funkcjonalności w zakresie stosowania TIK w prowadzeniu zajęć edukacyjnych z różnych przedmiotów określonych w załączniku nr 2 do rozporządzenia są niższe od maksymalnej wysokości wsparcia finansowego, o której mowa w § 5 ust. 1, dyrektor szkoły może uwzględnić we wniosku inne niezbędne szkole pomoce dydaktyczne określone w ust. 1 załącznika nr 1 do rozporządzenia oraz spełniające warunki określone w ust. 2 załącznika nr 1 do rozporządzenia, do kwoty maksymalnej wysokości wsparcia finansowego.
2. Wniosek organu prowadzącego zawiera:
1) wykaz szkół objętych wnioskami dyrektorów szkół, o których mowa w § 10 ust. 1, z podziałem na szkoły małe, średnie i duże oraz z podaniem informacji, o których mowa w § 10 ust. 2 pkt 9 i 10, w odniesieniu do poszczególnych szkół;
2) wysokość wnioskowanej kwoty wsparcia finansowego w odniesieniu do poszczególnych szkół;
3) informację o wkładzie własnym w odniesieniu do poszczególnych szkół.
3. Do wniosku organu prowadzącego dołącza się oryginały wniosków dyrektorów szkół, o których mowa w § 10 ust. 1.
2. Zespół składa się z co najmniej czterech osób.
3. Wojewoda zapewnia warunki pracy zespołu.
2. Jeżeli wnioskowana przez organy prowadzące łączna kwota wsparcia finansowego jest wyższa od kwoty środków budżetu państwa przyznanych na województwo zgodnie z § 9 ust. 1, zespół kwalifikuje szkoły do objęcia wsparciem finansowym według algorytmu określonego w załączniku nr 3 do rozporządzenia.
2. Protokół zawiera w szczególności:
1) wykaz szkół, w podziale na szkoły według wariantów I i II oraz wnioskowanych kwot wsparcia finansowego, o których mowa w § 11 ust. 2 pkt 2;
2) wykaz szkół zakwalifikowanych do objęcia wsparciem finansowym, w podziale na szkoły według wariantów I i II;
3) wykaz szkół niezakwalifikowanych do objęcia wsparciem finansowym, w podziale na szkoły według wariantów I i II.
2. Umowa o udzielenie dotacji powinna określać w szczególności termin wydatkowania dotacji, nie dłuższy niż do dnia 31 grudnia 2012 r.
3. Wojewoda kontroluje sposób wykorzystania dotacji.
1) zestawienie ilościowo-wartościowe wydatków dokonanych w ramach udzielonej dotacji, z wyszczególnieniem wkładu własnego;
2) ocenę stopnia realizacji przez szkoły zadań, o których mowa w § 7 ust. 1, w tym ocenę wpływu stosowania TIK w szkołach na zaangażowanie nauczycieli w proces nauczania i uczniów w proces uczenia się;
3) ocenę efektów wdrożenia w szkołach wariantów I i II;
4) charakterystykę problemów i barier w realizacji zadania, na które została udzielona dotacja, oraz zadań, o których mowa w § 7 ust. 1.
2. Szkoły, organy prowadzące oraz wojewodowie są obowiązani do udziału w badaniach na potrzeby ewaluacji programu dokonywanej przez Instytut Badań Edukacyjnych w Warszawie.
Prezes Rady Ministrów: D. Tusk
|
1) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2004 r. Nr 273, poz. 2703 i Nr 281, poz. 2781, z 2005 r. Nr 17, poz. 141, Nr 94, poz. 788, Nr 122, poz. 1020, Nr 131, poz. 1091, Nr 167, poz. 1400 i Nr 249, poz. 2104, z 2006 r. Nr 144, poz. 1043, Nr 208, poz. 1532 i Nr 227, poz. 1658, z 2007 r. Nr 42, poz. 273, Nr 80, poz. 542, Nr 115, poz. 791, Nr 120, poz. 818, Nr 180, poz. 1280 i Nr 181, poz. 1292, z 2008 r. Nr 70, poz. 416, Nr 145, poz. 917, Nr 216, poz. 1370 i Nr 235, poz. 1618, z 2009 r. Nr 6, poz. 33, Nr 31, poz. 206, Nr 56, poz. 458, Nr 157, poz. 1241 i Nr 219, poz. 1705, z 2010 r. Nr 44, poz. 250, Nr 54, poz. 320, Nr 127, poz. 857 i Nr 148, poz. 991 oraz z 2011 r. Nr 106, poz. 622, Nr 112, poz. 654, Nr 139, poz. 814, Nr 149, poz. 887 i Nr 205, poz. 1206.
2) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2006 r. Nr 170, poz. 1218 i Nr 220, poz. 1600, z 2007 r. Nr 17, poz. 95, Nr 80, poz. 542, Nr 102, poz. 689, Nr 158, poz. 1103, Nr 176, poz. 1238, Nr 191, poz. 1369 i Nr 247, poz. 1821, z 2008 r. Nr 145, poz. 917 i Nr 227, poz. 1505, z 2009 r. Nr 1, poz. 1, Nr 56, poz. 458, Nr 67, poz. 572, Nr 97, poz. 800, Nr 213, poz. 1650 i Nr 219, poz. 1706 oraz z 2011 r. Nr 149, poz. 887 i Nr 205, poz. 1206.
3) Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2010 r. Nr 28, poz. 146, Nr 96, poz. 620, Nr 123, poz. 835, Nr 152, poz. 1020, Nr 238, poz. 1578 i Nr 257, poz. 1726 oraz z 2011 r. Nr 185, poz. 1092, Nr 201, poz. 1183, Nr 234, poz. 1386, Nr 240, poz. 1429 i Nr 291, poz. 1707.
Załączniki do rozporządzenia Rady Ministrów
z dnia 3 kwietnia 2012 r. (poz. 411)
Załącznik nr 1
WYKAZ POMOCY DYDAKTYCZNYCH, NA ZAKUP KTÓRYCH MOŻE BYĆ UDZIELONE WSPARCIE FINANSOWE, ORAZ WARUNKI, JAKIE POWINNY SPEŁNIAĆ POMOCE DYDAKTYCZNE
1. Organy prowadzące szkoły w ramach udzielonego wsparcia finansowego mogą zakupić następujące pomoce dydaktyczne:
1) przenośny komputer dla ucznia, wraz z oprogramowaniem, lub inne mobilne urządzenie mające funkcje komputera, wyposażone w zainstalowany system operacyjny oraz – w zależności od rodzaju wybranego mobilnego urządzenia mającego funkcje komputera – oprogramowanie do zarządzania zestawem przenośnych komputerów dla potrzeb przeprowadzania zajęć dydaktycznych, zwane dalej „przenośnym komputerem dla ucznia”;
2) przenośny komputer dla nauczyciela, wraz z oprogramowaniem, lub inne mobilne urządzenie mające funkcje komputera, wyposażone w zainstalowany system operacyjny oraz – w zależności od rodzaju wybranego mobilnego urządzenia mającego funkcje komputera – oprogramowanie do zarządzania zestawem przenośnych komputerów dla potrzeb przeprowadzania zajęć dydaktycznych, zwane dalej „przenośnym komputerem dla nauczyciela”;
3) szafkę do przechowywania i bezpiecznego przemieszczania pomiędzy salami lekcyjnymi przenośnych komputerów dla uczniów, posiadającą funkcję ładowania baterii – w zależności od rodzaju wybranego przenośnego komputera;
4) sieciowe urządzenie wielofunkcyjne umożliwiające co najmniej drukowanie, kopiowanie i skanowanie;
5) drukarkę;
6) skaner;
7) tablicę interaktywną z systemem mocowania;
8) urządzenia i oprogramowanie do przeprowadzania wideokonferencji;
9) system do zbierania i analizowania odpowiedzi;
10) projektor krótkoogniskowy;
11) głośniki;
12) kontroler WLAN zarządzający szkolną siecią bezprzewodową;
13) punkt dostępowy będący elementem szkolnej sieci bezprzewodowej;
14) ruter z wbudowanymi lub zewnętrznymi modułami zapory sieciowej i systemem blokowania włamań (IPS);
15) projektor multimedialny;
16) ekran projekcyjny;
17) wizualizer.
2. Pomoce dydaktyczne spełniają następujące warunki:
1) posiadają deklarację CE;
2) posiadają certyfikat ISO 9001 dla producenta sprzętu;
3) w przypadku komputerów przenośnych – spełniają wymogi normy Energy Star 5.0;
4) są wyprodukowane w 2012 r., fabrycznie nowe i wolne od obciążeń prawami osób trzecich;
5) posiadają dołączone niezbędne instrukcje i materiały dotyczące użytkowania, w języku polskim;
6) posiadają okres gwarancji udzielonej przez dostawcę nie krótszy niż 3 lata, a w przypadku tablic interaktywnych – nie krótszy niż 5 lat.
Załącznik nr 2
FUNKCJONALNOŚCI W ZAKRESIE STOSOWANIA TIK W PROWADZENIU ZAJĘĆ EDUKACYJNYCH Z RÓŻNYCH PRZEDMIOTÓW
1) stały dostęp do Internetu o przepustowości przynajmniej:
a) prędkość pobierania danych z sieci Internet 8 Mb/s,
b) prędkość wysyłania danych do sieci Internet 2 Mb/s;
2) w zależności od liczby uczniów, tj. do 300 uczniów albo powyżej 300 uczniów, szkoła posiada odpowiednio, co najmniej, jeden albo dwa zestawy przenośnych komputerów, składające się co najmniej z:
a) przenośnego komputera dla nauczyciela i przenośnych komputerów dla uczniów (liczba komputerów przenośnych dla uczniów nie może być mniejsza od liczby uczniów uczestniczących w zajęciach lekcyjnych) wraz z:
– zainstalowanym systemem operacyjnym,
– oprogramowaniem biurowym – w zależności od rodzaju wybranego przenośnego komputera,
– oprogramowaniem antywirusowym, jeżeli istnieje dla danego urządzenia,
– oprogramowaniem zabezpieczającym komputer w przypadku kradzieży – w zależności od rodzaju wybranego przenośnego komputera,
– oprogramowaniem do zarządzania zestawem przenośnych komputerów dla potrzeb przeprowadzania zajęć lekcyjnych – w zależności od rodzaju wybranego przenośnego komputera,
– oprogramowaniem zabezpieczającym uczniów przed dostępem do treści niepożądanych w rozumieniu art. 4a ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty; w przypadku wariantu I oprogramowanie zabezpieczające może być zainstalowane na szkolnych urządzeniach sieciowych,
b) rutera z wbudowanymi lub zewnętrznymi modułami zapory sieciowej i systemem blokowania włamań (IPS),
c) szafki do przechowywania i bezpiecznego przemieszczania pomiędzy salami lekcyjnymi przenośnych komputerów dla uczniów, posiadającej funkcję ładowania baterii – w zależności od rodzaju wybranego przenośnego komputera;
3) w zależności od liczby uczniów, tj. do 300 albo powyżej 300, szkoła posiada odpowiednio, co najmniej, jedną albo dwie sale lekcyjne z dostępem do Internetu, dostosowane do potrzeb funkcjonowania zestawu przenośnych komputerów;
4) w sali lekcyjnej, w której uczniowie korzystają z zestawu przenośnych komputerów, jest możliwa prezentacja treści edukacyjnych z wykorzystaniem projektora multimedialnego;
5) szkoła zapewnia komputery przenośne do użytku służbowego nauczycielom klas IV–VI prowadzącym w ramach programu zajęcia edukacyjne z wykorzystaniem TIK;
6) szkoła posiada co najmniej jedno miejsce, w którym uczniowie mają możliwość korzystania z dostępu do Internetu w czasie wolnym od zajęć dydaktycznych.
Załącznik nr 3
Algorytm podziału środków budżetu państwa przyznanych na województwo, o których mowa w § 9 ust. 1 rozporządzenia, w stosunku do szkół objętych wnioskami organów prowadzących, o których mowa w § 11 ust. 1 rozporządzenia, obejmuje:
1) podział wniosków organów prowadzących według wariantu I i wariantu II;
2) obliczenie sumy wnioskowanych kwot wsparcia finansowego w wariancie I (WI) i wariancie II (WII);
3) podział WI i WII na kwoty wsparcia finansowego wnioskowane przez szkoły małe, średnie i duże (a, b, c);
4) jeżeli WI ≥ 0,2×(WI+WII) i WII ≥ 0,2×(WI+WII), przeprowadza się losowanie szkół z puli WI i WII proporcjonalnie do podziału (a, b, c) do wysokości:
a) WI/(WI+WII)×D – w przypadku wariantu I i
b) WII/(WI+WII)×D – w przypadku wariantu II
– gdzie D oznacza kwotę środków budżetu państwa przyznanych na województwo;
5) jeżeli WI ≥ 0,2×D i WII ≥ 0,2×D i WI lub WII < 0,2×(WI+WII), przeprowadza się losowanie szkół:
a) z mniejszej puli proporcjonalnie do podziału (a, b, c) do kwoty 0,2×D,
b) z większej puli proporcjonalnie do podziału (a, b, c) do kwoty 0,8×D;
6) jeżeli WI lub WII < 0,2×D:
a) wszystkie szkoły z mniejszej puli są kwalifikowane do objęcia wsparciem finansowym,
b) z większej puli przeprowadza się losowanie szkół do kwoty 0,8×D,
c) mniejszą pulę dopełnia się do kwoty 0,2×D – w drodze losowania szkół spośród tych szkół, które wskazały drugi wariant, o którym mowa w § 10 ust. 2 pkt 10 rozporządzenia – do kwoty dopełnienia według uznania wojewody.
Przez „mniejszą pulę” rozumie się co najmniej 20% środków budżetu państwa przyznanych na województwo, które wojewoda przeznacza na realizację wariantu I albo II, zgodnie z § 9 ust. 2 rozporządzenia.
Losowanie szkół przeprowadza się, mając na uwadze konieczność zagwarantowania porównywalnego prawdopodobieństwa zakwalifikowania do objęcia wsparciem finansowym w danym województwie wszystkich szkół objętych wnioskami organów prowadzących.
- Data ogłoszenia: 2012-04-16
- Data wejścia w życie: 2012-04-16
- Data obowiązywania: 2012-04-16
- Dokument traci ważność: 2013-09-01
REKLAMA
Dziennik Ustaw
REKLAMA
REKLAMA