REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dziennik Ustaw - rok 2012 poz. 209

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA TRANSPORTU, BUDOWNICTWA I GOSPODARKI MORSKIEJ1)

z dnia 17 lutego 2012 r.

w sprawie stanu technicznego statku wpisywanego do polskiego rejestru okrętowego2)

Tekst pierwotny

Na podstawie art. 28 ust. 4 ustawy z dnia 18 sierpnia 2011 r. o bezpieczeństwie morskim (Dz. U. Nr 228, poz. 1368) zarządza się, co następuje:

§ 1.
Rozporządzenie określa warunki techniczne, jakie muszą zostać spełnione, aby statek został wpisany do polskiego rejestru okrętowego, gdy jego przynależność zmieniana jest z obcej na polską.
§ 2.
1. Statek, o którym mowa w § 1, powinien spełniać warunki techniczne:

1) przewidziane dla danego typu statku o polskiej przynależności w zakresie objętym wymaganiami określonymi w przepisach klasyfikacyjnych upoważnionych do wykonywania zadań administracji morskiej uznanych organizacji, o których mowa w art. 5 pkt 17 ustawy z dnia 18 sierpnia 2011 r. o bezpieczeństwie morskim, zwanej dalej „ustawą”, dotyczące stanu technicznego statku, obejmującego:

a) kadłub, w tym jego wytrzymałość, szczelność, uszkodzenia,

b) urządzenia maszynowe i pokładowe, w szczególności:

– silniki napędu głównego,

– zespoły prądotwórcze oraz instalacje elektryczne,

– urządzenia sterowe,

– urządzenia kotwiczne i cumownicze,

– kotły i zbiorniki ciśnieniowe,

– stałe instalacje przeciwpożarowe,

– instalację zęzową,

– instalację balastową,

– instalację ładunkową,

c) pomieszczenia załogi;

2) określone dla danego typu statku zgodnie z przepisami Konwencji SOLAS, o której mowa w art. 5 pkt 33 lit. a ustawy, w zależności od jego pojemności brutto pomierzonej zgodnie z przepisami Konwencji TONNAGE, o której mowa w art. 5 pkt 33 lit. e ustawy.

2. Potwierdzeniem spełniania przez statek warunków technicznych w okresie ostatnich 2 lat jest również, dokonana przez inspekcję państwa portu, liczba zatrzymań statku z powodu uchybień technicznych, która powinna być mniejsza niż 2 zatrzymania.

§ 3.
Sposób potwierdzania spełnienia warunków technicznych przez dyrektora urzędu morskiego określa załącznik do rozporządzenia.
§ 4.
Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

Minister Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej: S. Nowak

 

1) Minister Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej kieruje działem administracji rządowej – gospodarka morska, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 listopada 2011 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej (Dz. U. Nr 248, poz. 1494).

2) Niniejsze rozporządzenie w zakresie swojej regulacji wdraża dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady 2009/21/WE z dnia 23 kwietnia 2009 r. w sprawie zgodności z wymaganiami dotyczącymi państwa bandery (Dz. Urz. UE L 131 z 28.05.2009, str. 132).

Załącznik 1. [SPOSÓB POTWIERDZANIA SPEŁNIENIA WARUNKÓW TECHNICZNYCH PRZEZ DYREKTORA URZĘDU MORSKIEGO]

Załącznik do rozporządzenia Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej
z dnia 17 lutego 2012 r. (poz. 209)

SPOSÓB POTWIERDZANIA SPEŁNIENIA WARUNKÓW TECHNICZNYCH PRZEZ DYREKTORA URZĘDU MORSKIEGO

Dyrektor urzędu morskiego potwierdza spełnienie warunków technicznych po przeprowadzeniu:

1. dla statków w wieku do 15 lat, kontroli:

1) zgodności certyfikatów i dokumentów wolnej burty statku z przepisami Konwencji o liniach ładunkowych, o której mowa w art. 5 pkt 33 lit. b ustawy z dnia 18 sierpnia 2011 r. o bezpieczeństwie morskim (Dz. U. Nr 228, poz. 1368), zwanej dalej „ustawą”;

2) zgodności certyfikatów i dokumentów dotyczących wyposażenia w środki i urządzenia ratunkowe statku z przepisami Konwencji SOLAS, o której mowa w art. 5 pkt 33 lit. a ustawy;

3) zgodności certyfikatów i dokumentów dotyczących ochrony środowiska z przepisami Konwencji MARPOL, o której mowa w art. 5 pkt 33 lit. d ustawy;

4) zgodności świadectw i dokumentów pomiarowych z przepisami Konwencji TONNAGE, o której mowa w art. 5 pkt 33 lit. e ustawy;

5) oświadczenia armatora, że statek nie posiada nieusuniętych uchybień stwierdzonych przez dotychczasowe państwo bandery.

2. dla statków w wieku powyżej 15 lat, oprócz kontroli, o której mowa w części i, dodatkowo inspekcji, o której mowa w art. 20 ust. 1 pkt 1 ustawy.

Dla statków nowo wybudowanych kontroli lub inspekcji nie przeprowadza się.

Metryka
  • Data ogłoszenia: 2012-02-23
  • Data wejścia w życie: 2012-03-09
  • Data obowiązywania: 2012-03-09
  • Dokument traci ważność: 2013-10-28
Brak dokumentów zmieniających.
Brak zmienianych dokumentów.

REKLAMA

Dziennik Ustaw

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA