REKLAMA
Dziennik Ustaw - rok 2011 nr 186 poz. 1107
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI1)
z dnia 23 sierpnia 2011 r.
w sprawie internatów zarządzanych przez Zarząd Zasobów Mieszkaniowych Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji
Na podstawie art. 78d ust. 2 ustawy z dnia 22 czerwca 1995 r. o zakwaterowaniu Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. z 2010 r. Nr 206, poz. 1367 oraz z 2011 r. Nr 22, poz. 114 i Nr 185, poz. 1092) zarządza się, co następuje:
1) tryb wydawania skierowań do internatu oraz wzory dokumentów stanowiących podstawę do zakwaterowania w internacie;
2) standard oraz wyposażenie internatów;
3) tryb i sposób przyjmowania oraz zdawania pokoju w internacie;
4) sposób ustalania opłat za zakwaterowanie w internacie oraz terminy i sposób pobierania tych opłat.
2. Ilekroć w rozporządzeniu jest mowa o:
1) ustawie – należy przez to rozumieć ustawę z dnia 22 czerwca 1995 r. o zakwaterowaniu Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej;
2) Zarządzie – należy przez to rozumieć Zarząd Zasobów Mieszkaniowych Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji;
3) organie nadzorującym – należy przez to rozumieć dyrektora komórki organizacyjnej Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji właściwej do prowadzenia spraw związanych z nadzorem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji nad Zarządem;
4) osobie uprawnionej – należy przez to rozumieć pracownika zatrudnionego w jednostce organizacyjnej podległej Ministrowi Spraw Wewnętrznych i Administracji lub przez niego nadzorowanej, zamieszkałego w miejscowości innej niż miejscowość, w której jest zatrudniony, niebędącej miejscowością pobliską.
2. Dyrektor Zarządu, w miarę dysponowania wolnymi miejscami w internacie lub kwaterze internatowej, wydaje osobie, o której mowa w ust. 1, skierowanie do internatu lub kwatery internatowej według wzoru określonego w załączniku nr 2 do rozporządzenia.
2. Pokój w internacie lub kwaterze internatowej powinien być wyposażony co najmniej w tapczan, szafę ubraniową, regał lub komodę, krzesło, stół, szafkę przyłóżkową, lampkę nocną, żyrandol, kosz na śmieci i lustro, pościel i bieliznę pościelową oraz firany i zasłony lub żaluzje bądź rolety.
3. Pomieszczenia wspólnego użytkowania w internacie lub kwaterze internatowej powinny być wyposażone co najmniej:
1) kuchnia – w kuchnię gazową lub elektryczną, szafki kuchenne, stół, taborety kuchenne, lodówkę, kuchnię mikrofalową i komplet naczyń kuchennych;
2) świetlica – w telewizor, radioodbiornik, stolik pod telewizor, stół lub stolik oraz fotele lub krzesła;
3) pralnia – w pralkę automatyczną, miejsce do suszenia, deskę do prasowania i żelazko;
4) łazienka – w kabinę natryskową, umywalkę z blatem lub półką, lustro z bocznym lub górnym oświetleniem, mydelniczkę, wieszaki na ręczniki i ręczniki;
5) WC – w komplet klozetowy, umywalkę, dozownik do papieru toaletowego, dozownik do mydła w płynie, dozownik do ręczników papierowych, pojemnik na papier i odpady.
2. W protokole, o którym mowa w ust. 1, określa się ilość i stan techniczny poszczególnych elementów i wyposażenia pokoju w internacie lub kwaterze internatowej oraz znajdujących się w nich urządzeń.
3. O zamiarze zwolnienia miejsca w internacie lub kwaterze internatowej osoba zwalniająca zawiadamia Dyrektora Zarządu, na piśmie, co najmniej na 14 dni przed planowanym terminem zwolnienia.
4. W dniu sporządzenia protokołu zwalniane miejsce w internacie lub kwaterze internatowej oraz pomieszczenia wspólnego użytkowania powinny być opróżnione z wszystkich rzeczy niestanowiących elementów ich wyposażenia.
5. Jeżeli w trakcie sporządzania protokołu stwierdzono spowodowanie uszkodzeń elementów wyposażenia lub znajdujących się w nich urządzeń technicznych, a także nieopróżnienie z pozostawionych w nich rzeczy, przedstawiciel Zarządu sporządzający protokół informuje osobę zwalniającą o obowiązku pokrycia kosztów naprawy powstałych uszkodzeń albo usunięcia pozostawionych rzeczy.
6. Po sporządzeniu protokołu, o którym mowa w ust. 1, przedstawiciel Zarządu przyjmuje od osoby zdającej lub przekazuje osobie przyjmującej, klucze od pokoju lub kwatery internatowej.
7. Za datę zdania lub przyjęcia miejsca w internacie lub kwaterze internatowej przyjmuje się dzień sporządzenia protokołu.
2. Kalkulację kosztów utrzymania 1 m2 powierzchni użytkowej miejsca w internacie lub kwaterze internatowej sporządza się odrębnie dla każdego internatu lub kwatery internatowej.
3. Do powierzchni użytkowej, o której mowa w ust. 2, wlicza się powierzchnię pokoju, przedpokoju, łazienki i innych pomieszczeń wspólnego użytkowania. Jeżeli pokój, przedpokój, łazienka i inne pomieszczenia wspólnego użytkowania są przeznaczone do używania przez kilka osób, powierzchnię użytkową ustala się proporcjonalnie do ilości miejsc w pokoju.
Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji: J. Miller
|
1) Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji kieruje działem administracji rządowej – sprawy wewnętrzne, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 3 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 16 listopada 2007 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji (Dz. U. Nr 216, poz. 1604).
Załączniki do rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych
i Administracji z dnia 23 sierpnia 2011 r. (poz. 1107)
Załącznik nr 1
WZÓR – Wniosek o przydział miejsca w internacie/kwaterze internatowej
Załącznik nr 2
WZÓR – SKIEROWANIE DO ZAMIESZKANIA W INTERNACIE/KWATERZE INTERNATOWEJ
Załącznik nr 3
WZÓR – PROTOKÓŁ PRZEKAZANIA/PRZYJĘCIA MIEJSCA W INTERNACIE/KWATERZE INTERNATOWEJ
Załącznik nr 4
WZÓR – Kalkulacja kosztów utrzymania powierzchni użytkowej miejsca w internacie/kwaterze internatowej
- Data ogłoszenia: 2011-09-06
- Data wejścia w życie: 2011-09-21
- Data obowiązywania: 2012-10-25
- Dokument traci ważność: 2014-06-08
REKLAMA
Dziennik Ustaw
REKLAMA
REKLAMA