REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dziennik Ustaw - rok 2011 nr 161 poz. 977

ROZPORZĄDZENIE KRAJOWEJ RADY RADIOFONII I TELEWIZJI

z dnia 30 czerwca 2011 r.

w sprawie szczegółowych warunków lokowania produktów

Tekst pierwotny

Na podstawie art. 17a ust. 9 ustawy z dnia 29 grudnia 1992 r. o radiofonii i telewizji (Dz. U. z 2011 r. Nr 43, poz. 226, z późn. zm.1)) zarządza się, co następuje:

§ 1.
Rozporządzenie określa:

1) szczegółowe warunki oznaczania przez nadawcę audycji, w których zastosowano lokowanie produktu, w tym:

a) wzór znaku graficznego informującego o fakcie lokowania produktu obowiązującego nadawcę programu telewizyjnego,

b) formę sygnału dźwiękowego do stosowania przez nadawców radiowych informującego, że audycja zawiera lokowanie produktu;

2) sposób prowadzenia oraz przechowywania przez nadawcę ewidencji audycji, w których zastosowano lokowanie produktu;

3) zakres danych objętych ewidencją, o której mowa w pkt 2.

§ 2.
1. Nadawca programu telewizyjnego obowiązany jest do oznaczania audycji, w których zastosowano lokowanie produktu znakiem graficznym.

2. Na początku oraz w momencie wznowienia audycji po przerwie na reklamę lub telesprzedaż nadawca obowiązany jest umieścić znak graficzny określony w załączniku nr 1 do rozporządzenia.

3. Na końcu audycji oraz przez cały czas trwania napisów końcowych nadawca obowiązany jest umieścić znak graficzny określony w załączniku nr 2 do rozporządzenia.

4. Każdorazowe oznaczenie znakiem graficznym audycji powinno trwać nie krócej niż 4 sekundy i zajmować nie mniej niż 5% powierzchni ekranu.

§ 3.
1. Nadawca programu radiowego obowiązany jest do oznaczania audycji, w której zastosowano lokowanie produktu sygnałem dźwiękowym.

2. Sygnał dźwiękowy, o którym mowa w ust. 1, umieszcza się na początku, na końcu oraz w momencie wznowienia audycji po przerwie na reklamę lub telesprzedaż.

3. Sygnał dźwiękowy, o którym mowa w ust. 1, ma formę czytanego przez lektora tekstu o treści:

1) „audycja zawiera lokowanie produktu”, jeżeli jest umieszczony na początku lub w momencie wznowienia audycji po przerwie na reklamę lub telesprzedaż;

2) „audycja zawierała lokowanie produktu”, jeżeli sygnał dźwiękowy umieszczony jest na końcu audycji.

§ 4.
1. Nadawca prowadzi ewidencję audycji, o których mowa w § 2 ust. 1 i § 3 ust. 1.

2. Ewidencja, o której mowa w ust. 1, powinna zawierać następujące dane:

1) tytuł i gatunek audycji;

2) datę rozpowszechniania, godzinę rozpoczęcia i czas trwania audycji;

3) w przypadku audycji wyprodukowanych przy udziale nadawcy lub na jego zamówienie – nazwę podmiotu lokującego oraz nazwę lokowanego produktu.

3. Nadawca przechowuje ewidencję, o której mowa w ust. 1, przez okres jednego roku od zakończenia roku kalendarzowego, w którym audycja została rozpowszechniona.

4. Ewidencja, o której mowa w ust. 1, może być prowadzona przez nadawcę w formie elektronicznej.

§ 5.
Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

Przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji: J. Dworak

 

1) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2011 r. Nr 85, poz. 459, Nr 112, poz. 654, Nr 153, poz. 903 i Nr 160, poz. 963.

Załącznik 1.

Załączniki do rozporządzenia Krajowej Rady Radiofonii
i Telewizji z dnia 30 czerwca 2011 r. (poz. 977)

Załącznik nr 1

infoRgrafika

Załącznik 2.

Załącznik nr 2

infoRgrafika

Metryka
  • Data ogłoszenia: 2011-08-04
  • Data wejścia w życie: 2011-08-19
  • Data obowiązywania: 2011-08-19
Brak dokumentów zmieniających.
Brak zmienianych dokumentów.

REKLAMA

Dziennik Ustaw

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA