REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dziennik Ustaw - rok 2011 nr 37 poz. 193

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY1)

z dnia 25 stycznia 2011 r.

w sprawie umundurowania pracowników organów administracji morskiej

Tekst pierwotny

Na podstawie art. 41 ust. 2 ustawy z dnia 21 marca 1991 r. o obszarach morskich Rzeczypospolitej Polskiej i administracji morskiej (Dz. U. z 2003 r. Nr 153, poz. 1502, z późn. zm.2)) zarządza się, co następuje:

§ 1.
Rozporządzenie określa:

1) kategorie pracowników organów administracji morskiej obowiązanych do noszenia umundurowania;

2) sposób przydziału umundurowania;

3) wzór umundurowania.

§ 2.
Dyrektorzy urzędów morskich oraz pracownicy określonych kategorii, wymienionych w załączniku nr 1 do rozporządzenia, z dniem zatrudnienia w urzędach morskich na podstawie powołania, mianowania albo umowy o pracę na czas nieokreślony są obowiązani do noszenia umundurowania w czasie pełnienia obowiązków służbowych.
§ 3.
Pracownicy organów administracji morskiej, o których mowa w § 2, otrzymują składniki umundurowania bezpłatnie z dniem określonym w § 2.
§ 4.
1. Składniki umundurowania oraz okresy ich używalności określa załącznik nr 2 do rozporządzenia.

2. Pracownicy organów administracji morskiej, o których mowa w § 2, po upływie okresu używalności posiadanych składników umundurowania, otrzymują bezpłatnie nowe składniki umundurowania.

3. Składniki umundurowania, których termin używalności upłynął, przechodzą na własność pracownika organu administracji morskiej.

§ 5.
1. Wzory składników umundurowania wraz z ich opisami określa załącznik nr 3 do rozporządzenia.

2. Wzory oznak służbowych wraz z ich opisami określa załącznik nr 4 do rozporządzenia.

3. Wzory dystynkcji dla poszczególnych kategorii pracowników organów administracji morskiej, o których mowa w § 2, określa załącznik nr 5 do rozporządzenia.

§ 6.
1. W przypadku utraty lub zniszczenia umundurowania albo jego składnika, przed upływem okresu jego używalności bez winy pracownika organu administracji morskiej, o którym mowa w § 2, przy wykonywaniu obowiązków służbowych, pracownik otrzymuje nowy składnik bezpłatnie.

2. W przypadku utraty lub zniszczenia umundurowania albo jego składnika w innym przypadku niż określony w ust. 1, pracownik organu administracji morskiej, o którym mowa w § 2, otrzymuje nowe umundurowanie albo jego składnik odpłatnie, po uiszczeniu jego równowartości obliczonej stosownie do okresu, który pozostał do końca okresu jego używalności, określonego w załączniku nr 2 do rozporządzenia.

§ 7.
1. Z dniem ustania stosunku pracy pracownik organu administracji morskiej, o którym mowa w § 2, zachowuje otrzymane umundurowanie na własność, pomimo że okres jego używalności nie minął.

2. W przypadku rozwiązania stosunku pracy bez wypowiedzenia z winy pracownika organu administracji morskiej, o którym mowa w § 2, albo za wypowiedzeniem ze strony tego pracownika, pracownik ten jest obowiązany uiścić równowartość umundurowania na zasadach określonych w § 6 ust. 2 lub je zwrócić.

§ 8.
1. Pracownicy organów administracji morskiej, którzy otrzymali umundurowanie na podstawie dotychczasowych przepisów, noszą jego składniki do czasu upływu okresu używalności określonego w dotychczasowych przepisach.

2. Pracownicy organów administracji morskiej, o których mowa w § 2, uprawnieni do noszenia umundurowania na podstawie dotychczasowych przepisów, otrzymują bezpłatnie, z dniem wejścia w życie rozporządzenia, składniki umundurowania nieobjęte dotychczasowymi przepisami, a pozostałe składniki umundurowania z dniem upływu okresu ich używalności określonego w dotychczasowych przepisach.

3. Pracownicy organów administracji morskiej, inni niż wymienieni w § 2, mogą nosić umundurowanie otrzymane na podstawie dotychczasowych przepisów, pod warunkiem używania go według wzorów określonych w dotychczasowych przepisach.

§ 9.
Otrzymane na podstawie dotychczasowych przepisów składniki umundurowania oraz ekwiwalenty pieniężne w zamian za umundurowanie nie podlegają zwrotowi.
§ 10.
Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 3 miesięcy od dnia ogłoszenia.3)

Minister Infrastruktury: C. Grabarczyk

 

1) Minister Infrastruktury kieruje działem administracji rządowej – gospodarka morska, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 16 listopada 2007 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Infrastruktury (Dz. U. Nr 216, poz. 1594).

2) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2003 r. Nr 170, poz. 1652, z 2004 r. Nr 6, poz. 41, Nr 93, poz. 895 i Nr 273, poz. 2703, z 2005 r. Nr 203, poz. 1683, z 2006 r. Nr 220, poz. 1600 i Nr 249, poz. 1834, z 2007 r. Nr 21, poz. 125, z 2008 r. Nr 171, poz. 1055 oraz z 2009 r. Nr 92, poz. 753 i Nr 98, poz. 817.

3) Niniejsze rozporządzenie było poprzedzone rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 26 marca 1958 r. w sprawie umundurowania pracowników urzędów morskich (Dz. U. Nr 19, poz. 77 oraz z 1977 r. Nr 22, poz. 96), które zgodnie z art. 69 ustawy z dnia 21 marca 1991 r. o obszarach morskich Rzeczypospolitej Polskiej i administracji morskiej (Dz. U. z 2003 r. Nr 153, poz. 1502 i Nr 170, poz. 1652, z 2004 r. Nr 6, poz. 41, Nr 93, poz. 895 i Nr 273, poz. 2703, z 2005 r. Nr 203, poz. 1683, z 2006 r. Nr 220, poz. 1600 i Nr 249, poz. 1834, z 2007 r. Nr 21, poz. 125, z 2008 r. Nr 171, poz. 1055 oraz z 2009 r. Nr 92, poz. 753 i Nr 98, poz. 817) traci moc z dniem wejścia w życie niniejszego rozporządzenia.

Załącznik 1. [WYKAZ KATEGORII PRACOWNIKÓW URZĘDÓW MORSKICH, KTÓRZY SĄ OBOWIĄZANI DO NOSZENIA UMUNDUROWANIA]

Załączniki do rozporządzenia Ministra Infrastruktury
z dnia 25 stycznia 2011 r. (poz. 193)

Załącznik nr 1

WYKAZ KATEGORII PRACOWNIKÓW URZĘDÓW MORSKICH, KTÓRZY SĄ OBOWIĄZANI DO NOSZENIA UMUNDUROWANIA

Pracownicy urzędów morskich zatrudnieni na stanowisku:

1) zastępcy dyrektora urzędu morskiego;

2) naczelnika wydziału;

3) zastępcy naczelnika wydziału;

4) kapitana portu;

5) zastępcy kapitana portu;

6) naczelnika bazy oznakowania nawigacyjnego;

7) głównego inspektora;

8) zastępcy głównego inspektora;

9) głównego operatora służby kontroli ruchu statków;

10) starszego operatora służby kontroli ruchu statków;

11) operatora służby kontroli ruchu statków;

12) starszego oficera portu;

13) oficera portu;

14) młodszego oficera portu;

15) starszego inspektora realizującego funkcje publicznoprawne;

16) inspektora realizującego funkcje publicznoprawne;

17) kierownika obwodu ochrony wybrzeża;

18) starszego nadzorcy ochrony wybrzeża;

19) nadzorcy ochrony wybrzeża;

20) starszego bosmana portu;

21) bosmana portu;

22) kierownika statku;

23) kierownika maszyn statku;

24) oficera jednostki pływającej*;

25) kierowcy samochodu osobowego;

26) pracownicy urzędów morskich inni niż określeni w pkt 1–25, którzy w ramach obowiązków służbowych pełnią funkcje reprezentujące urząd morski.

 

* Kategoria oficera jednostki pływającej dotyczy: I oficera, oficera wachtowego, I oficera mechanika, I oficera elektryka, oficera mechanika, oficera elektryka.

Załącznik 2. [WYKAZ SKŁADNIKÓW UMUNDUROWANIA ORAZ OKRESY ICH UŻYWALNOŚCI]

Załącznik nr 2

WYKAZ SKŁADNIKÓW UMUNDUROWANIA ORAZ OKRESY ICH UŻYWALNOŚCI

Lp.

Rodzaj odzieży

Ilość
sztuk,
par

Okres używalności*

Uwagi

1

marynarka mundurowa

1

24 miesiące

dla kobiet żakiet mundurowy

2

spodnie mundurowe

1

24 miesiące

dla kobiet spódnica
lub spodnie do wyboru

3

kurtka lub płaszcz

1

24 miesiące

do wyboru

4

mundur lekki (bluza i spodnie)

1

24 miesiące

dla kobiet bluza i spódnica
lub spodnie do wyboru

5

sweter

1

24 miesiące

 

6

czapka z białego materiału

1

24 miesiące

typu marynarskiego

7

koszula biała z długim rękawem

2

12 miesięcy

 

8

koszula biała z krótkim rękawem

2

12 miesięcy

 

9

krawat czarny

2

12 miesięcy

 

10

półbuty skórzane czarne
buty skórzane czarne


1

24 miesiące

dla kobiet:
czółenka
kozaki

11

szalik granatowy

1

24 miesiące

 

12

rękawiczki skórzane czarne

1

24 miesiące

 

13

pasek skórzany

1

24 miesiące

 

14

skarpety

4

12 miesięcy

dla kobiet rajstopy lub skarpety do wyboru

* W przypadku pracowników, o których mowa w pkt 26 załącznika nr 1 do rozporządzenia, okresy używalności wydłuża się o 12 miesięcy.

Załącznik 3. [WZORY I OPISY UMUNDUROWANIA]

Załącznik nr 3

WZORY I OPISY UMUNDUROWANIA

1. Marynarka mundurowa (wzór nr 1) – typu marynarskiego z ciemnogranatowej* gabardyny, dla kobiet żakiet, z 2 rzędami guzików o średnicy 25 mm – po 4 w każdym rzędzie. U dołu marynarki oraz żakietu 2 kieszenie (wszyte) po bokach z patkami.

2. Spodnie mundurowe (wzór nr 2) – typu marynarskiego z ciemnogranatowej* gabardyny, bez mankietów na dole, noszone na pasku. 2 kieszenie boczne wszyte i 1 kieszeń tylna wszyta z prawej strony.

3. Spódnica mundurowa (wzór nr 2a) – z ciemnogranatowej* gabardyny, prosta z kontrafałdą z tyłu. Długość powinna być taka, aby w pozycji stojącej sięgała poniżej linii kolan.

4. Płaszcz (wzór nr 3) – typu marynarskiego z ciemnogranatowego* sukna, cały na podszewce, z 2 rzędami guzików o średnicy 25 mm – po 4 w każdym rzędzie. U dołu z tyłu płaszcza znajduje się rozcięcie. Płaszcz posiada 2 boczne kieszenie wszyte z klapami. U dołu rękawów znajdują się mankiety. Płaszcz posiada naramienniki zapinane na guziki o średnicy 13 mm.

5. Kurtka (wzór nr 4) – typu 3/4 z ciemnogranatowego* materiału nieprzemakalnego, z dopinaną od środka ocieplaną podpinką ze sztucznego futra lub wełnianą oraz z przypinanym kapturem. Na kryty suwak zachodzi patka zapinana na 4 guziki o średnicy 25 mm. U dołu kurtki po bokach wszyte, pod skosem, kieszenie. Kurtka posiada naramienniki zapinane na guziki o średnicy 13 mm.

6. Sweter (wzór nr 5) – z ciemnogranatowej* wełny, z lewej strony naszyta kieszeń z granatowej* elanobawełny z patką zapinaną na rzepy, na ramionach i łokciach wzmocnienie (łaty) z elanobawełny koloru granatowego*, naramienniki zapinane na guziki o średnicy 13 mm.

7. Mundur lekki (wzór nr 6) – typu marynarskiego z ciemnogranatowej* gabardyny lub elanobawełny, z 1 rzędem guzików o średnicy 25 mm, z wykładanym kołnierzem. Bluza posiada 4 naszyte kieszenie z klapkami oraz naramienniki zapinane na guziki o średnicy 13 mm. Rękawy bez mankietów i guzików. Spodnie z takiego samego materiału co bluza, bez mankietów, z 2 bocznymi wszytymi kieszeniami oraz z jedną wszytą kieszenią z tyłu po prawej stronie. Dla kobiet może być spódnica mundurowa prosta z kontrafałdą (według wzoru nr 2a) z materiału odpowiadającego bluzie mundurowej.

8. Czapka (wzór nr 7) – typu marynarskiego z białego* materiału, wysokość otoku 5 cm, daszek lakierowany na czarno*, nad daszkiem skórzany pasek lakierowany na czarno* o szerokości 12 mm, przytwierdzony 2 czarnymi guzikami o średnicy 13 mm i mający 2 przesuwki skórzane. Dookoła otoku czapki jest nałożona czarna* krepa (o szerokości otoku). Do krepy jest przyszyty emblemat na sukiennej podkładce koloru czarnego*, który połową swej wysokości wystaje ponad górną krawędź otoku.

9. Koszula z długim rękawem (wzór nr 8) – typu klasycznego, bawełniana koloru białego* z kołnierzykiem, zapinana na guziki. Na obu piersiach naszyte kieszenie z patkami zapinanymi na guzik.

10. Koszula z krótkim rękawem (wzór nr 9) – typu klasycznego, bawełniana koloru białego* z kołnierzykiem, zapinana na guziki. Na obu piersiach naszyte kieszenie z patkami zapinanymi na guzik. Na ramionach wszyte naramienniki zapinane na guziki.

11. Krawat czarny – krawat wykonany z gładkiej tkaniny (bez połysku), w kolorze czarnym*.

12. Półbuty skórzane – półbuty koloru czarnego*, wierzchy obuwia nie mogą być ozdobnie wyszywane, wytłaczane ani dziurkowane. Półbuty męskie są z przodu sznurowane. Dla kobiet buty typu czółenka na niskim półsłupku, wykonane ze skóry w kolorze czarnym*.

13. Buty skórzane – buty koloru czarnego* z przedłużoną cholewką, ocieplane, na grubym spodzie, wierzchy obuwia nie mogą być ozdobnie wyszywane ani wytłaczane. Dla kobiet buty typu kozaki, ocieplane, na płaskim lub średnim, szerokim obcasie, wykonane ze skóry w kolorze czarnym*.

14. Szalik – koloru granatowego* wykonany z wełny.

15. Rękawiczki skórzane – koloru czarnego*, pięciopalczaste, ocieplane.

16. Pasek skórzany – pasek do spodni w kolorze czarnym*, wykończony na półmat. Klamra paska z metalu w kolorze srebrnym, długość dostosowana do obwodu w pasie, szerokość 3 cm.

17. Skarpety – letnie i zimowe z bawełny koloru czarnego*.

18. Rajstopy – koloru ciemnogranatowego* lub czarnego*, gładkie.

 

* Współrzędne barw wg normy PN-EN 61966-2-1:2003 z popr. A1:2005 – Urządzenia i systemy multimedialne – Pomiary i zarządzanie kolorami – Część 2-1: Zarządzanie kolorami – Domyślna przestrzeń barw RGB – sRGB:

ciemnogranatowy – 0, 0, 90 – 0, 0, 123;

granatowy – 10, 10, 100 – 10, 10, 120;

biały – 255, 255, 255;

czarny – 0, 0, 0.

Wzór nr 1

Marynarka mundurowa, żakiet dla kobiet

infoRgrafika

Wzór nr 2 i 2a

Spodnie mundurowe i spódnica mundurowa

infoRgrafika

Wzór nr 3

Płaszcz

infoRgrafika

Wzór nr 4

Kurtka

infoRgrafika

Wzór nr 5

Sweter

infoRgrafika

Wzór nr 6

Mundur lekki

infoRgrafika

Wzór nr 7

Czapka

infoRgrafika

Wzór nr 8

Koszula z długim rękawem

infoRgrafika

Wzór nr 9

Koszula z krótkim rękawem

infoRgrafika

Załącznik 4. [WZORY I OPISY OZNAK SŁUŻBOWYCH]

Załącznik nr 4

WZORY I OPISY OZNAK SŁUŻBOWYCH

1. Emblemat na czapce (wzór nr 1) – składa się ze srebrnej* kotwicy, na której jest umieszczony, na tarczy koloru czerwonego* z białą obwódką, srebrny wizerunek orła oraz 10 haftowanych liści laurowych koloru złotego*, okalających kotwicę.

2. Emblemat na rękawach i naramiennikach marynarki mundurowej i kurtki/płaszcza (wzór nr 2) – stanowi metalowa kotwica koloru złotego*, z umieszczoną na niej biało-czerwoną* tarczą (kolor czerwony z prawej strony) z białą* obwódką.

Pracownicy organów administracji morskiej noszą emblemat w odległości 10 mm od wierzchołka górnego paska na rękawie marynarki mundurowej lub w odległości 5 mm na naramiennikach.

Wysokość emblematu na rękawach marynarki mundurowej wynosi 25 mm, a na naramiennikach – 15 mm.

3. Guziki (wzór nr 3) – są wykonane z metalu w kolorze złotym* z wyciśniętą na nich kotwicą na prążkowanym tle oraz obrzeżem w formie liny okrętowej. Ich średnica wynosi 25 mm lub 13 mm. Guziki o średnicy 13 mm, w kolorze czarnym*, według powyższego opisu, mają zastosowanie do przytwierdzania paska na czapce.

4. Dystynkcje (paski) (wzór nr 4) – dla dyrektorów i zastępców dyrektorów urzędów morskich, są wykonane z taśmy koloru złotego* o szerokości 12 mm, z wyjątkiem dolnego paska, którego szerokość wynosi 30 mm. Odstęp pomiędzy paskami wynosi 3 mm. Górny pasek posiada załamanie w postaci rozwartego kąta wierzchołkiem zwróconego ku górze. Dolny pasek znajduje się w odległości 90 mm od dolnej krawędzi rękawa lub 10 mm od dolnej krawędzi naramiennika.

Dla pozostałych pracowników organów administracji morskiej paski są wykonane z taśmy koloru złotego* o szerokości 12 mm. Odstęp pomiędzy paskami wynosi 3 mm. Stosownie do stanowiska górny pasek lub paski posiadają załamanie w postaci rozwartego kąta wierzchołkiem zwróconego ku górze. Dolny pasek znajduje się w odległości 90 mm od dolnej krawędzi rękawa lub 10 mm od dolnej krawędzi naramiennika.

 

* Współrzędne barw wg normy PN-EN 61966-2-1:2003 z popr. A1:2005 – Urządzenia i systemy multimedialne – Pomiary i zarządzanie kolorami – Część 2-1: Zarządzanie kolorami – Domyślna przestrzeń barw RGB – sRGB:

srebrny – 192, 192, 192;

czerwony – 255, 0, 0;

biały – 255, 255, 255;

złoty – 255, 215, 0 – 255, 235, 0;

czarny – 0, 0, 0.

Wzór nr 1

Emblemat na czapce

infoRgrafika

Wzór nr 2

Emblemat na rękawach i naramiennikach marynarki mundurowej i kurtki/płaszcza

infoRgrafika

– wysokość emblematu na rękawach marynarki mundurowej 25 mm

– wysokość emblematu na naramiennikach kurtki/płaszcza, koszuli i swetra 15 mm

Wzór nr 3

Guzik

infoRgrafika

– guzik duży o Ø 25 mm

– guzik mały o Ø 13 mm

Wzór nr 4

Dystynkcje

infoRgrafika

Załącznik 5. [POSZCZEGÓLNE KATEGORIE PRACOWNIKÓW ORGANÓW ADMINISTRACJI MORSKIEJ I ODPOWIADAJĄCE IM DYSTYNKCJE]

Załącznik nr 5

POSZCZEGÓLNE KATEGORIE PRACOWNIKÓW ORGANÓW ADMINISTRACJI MORSKIEJ I ODPOWIADAJĄCE IM DYSTYNKCJE*

infoRgrafika

– dyrektor urzędu morskiego

 

 

infoRgrafika

– zastępca dyrektora urzędu morskiego

 

 

infoRgrafika

– kapitan portu

 

 

infoRgrafika

– naczelnik wydziału

– zastępca naczelnika wydziału

– naczelnik bazy oznakowania nawigacyjnego

– główny inspektor

– zastępca głównego inspektora

– zastępca kapitana portu

– główny operator służby kontroli ruchu statków

 

infoRgrafika

 – starszy oficer portu

– starszy operator służby kontroli ruchu statków

– starszy inspektor realizujący funkcje publicznoprawne

 

 

infoRgrafika

– oficer portu

– operator służby kontroli ruchu statków

– inspektor realizujący funkcje publicznoprawne

– kierownik obwodu ochrony wybrzeża

 

 

infoRgrafika

– młodszy oficer portu

– starszy bosman portu

– starszy nadzorca ochrony wybrzeża

 

 

infoRgrafika

– bosman portu

– nadzorca ochrony wybrzeża

– kierowca samochodu osobowego

 

infoRgrafika

– kierownik statku

 

 

infoRgrafika

– I oficer (zastępca kierownika statku I kategorii)

 

 

infoRgrafika

– oficer wachtowy

 

 

infoRgrafika

– kierownik maszyn statku

 

infoRgrafika

– I oficer mechanik

– I oficer elektryk

 

 

infoRgrafika

– oficer mechanik

– oficer elektryk

* Pracownicy kategorii określonej w pkt 26 załącznika nr 1 do rozporządzenia nie posiadają dystynkcji.

Metryka
  • Data ogłoszenia: 2011-02-21
  • Data wejścia w życie: 2011-05-22
  • Data obowiązywania: 2011-05-22
Brak dokumentów zmieniających.
Brak zmienianych dokumentów.

REKLAMA

Dziennik Ustaw

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA