REKLAMA
Dziennik Ustaw - rok 2010 nr 249 poz. 1670
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY1)
z dnia 16 grudnia 2010 r.
w sprawie warunków korzystania z uprawnień w publicznych sieciach telefonicznych
Na podstawie art. 73 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. – Prawo telekomunikacyjne (Dz. U. Nr 171, poz. 1800, z późn. zm.2)) zarządza się, co następuje:
Rozdział 1
Przepisy ogólne
§ 1.
1) publicznej sieci telefonicznej z uprawnienia do zmiany przydzielonego numeru;
2) będącego stroną umowy z dostawcą usług zapewniającym przyłączenie do publicznej sieci telefonicznej operatora z uprawnienia do przeniesienia przydzielonego numeru:
a) w ramach istniejącej sieci tego samego operatora,
b) do istniejącej sieci innego operatora;
3) będącego stroną umowy z dostawcą usług zapewniającym przyłączenie do stacjonarnej publicznej sieci telefonicznej operatora o znaczącej pozycji rynkowej z uprawnienia do wyboru dostawcy publicznie dostępnych usług telefonicznych, którego usługi są dostępne w połączonych sieciach;
4) będącego stroną umowy z dostawcą usług zapewniającym przyłączenie do ruchomej publicznej sieci telefonicznej operatora o znaczącej pozycji rynkowej z uprawnienia do wyboru dostawcy publicznie dostępnych usług telefonicznych, którego usługi są dostępne w połączonych sieciach, w przypadku gdy Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej, zwany dalej „Prezesem UKE”, na podstawie art. 72 ust. 3 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. – Prawo telekomunikacyjne nałoży obowiązek realizacji uprawnienia na wyznaczonego operatora o znaczącej pozycji na tym rynku.
2. Ilekroć w rozporządzeniu jest mowa o „ustawie”, rozumie się przez to ustawę z dnia 16 lipca 2004 r. – Prawo telekomunikacyjne.
Rozdział 2
Zmiana przydzielonego numeru
§ 2.
2. We wniosku abonent wykazuje, że korzystanie z przydzielonego numeru jest uciążliwe, w szczególności opisuje i wyjaśnia, na czym polega uciążliwość. Jeżeli uciążliwość polega na występowaniu uciążliwych połączeń, to abonent podaje ich przybliżone daty i godziny.
3. Wniosek abonenta spełniający wymogi, o których mowa w ust. 2, podlega rozpatrzeniu i zrealizowaniu w terminie 21 dni od dnia jego złożenia, z zastrzeżeniem § 3.
4. Zrealizowanie wniosku abonenta polega na przydzieleniu, zamiast dotychczasowego, nowego numeru i jego uruchomieniu.
5. Przed uruchomieniem nowego numeru dostawca usług, o którym mowa w ust. 1, zawiadamia w formie pisemnej abonenta o przydzieleniu i o terminie uruchomienia nowego numeru.
6. Zawiadomienie, o którym mowa w ust. 5, powinno być doręczone abonentowi w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku.
2. Odmowa zmiany przydzielonego numeru z powodu braku możliwości technicznych może być udzielona abonentowi w przypadku wydania przez Prezesa UKE decyzji, o której mowa w art. 74 ust. 2 ustawy, zwanej dalej „decyzją Prezesa UKE”, w przedmiocie zawieszenia uprawnienia, o którym mowa w art. 69 ustawy.
3. Jeżeli w dniu złożenia wniosku abonenta toczy się albo w okresie 21 dni od dnia złożenia wniosku zostało wszczęte postępowanie w celu wydania decyzji Prezesa UKE w przedmiocie zawieszenia uprawnienia, o którym mowa w art. 69 ustawy, dostawca usług, o którym mowa w § 2 ust. 1, niezwłocznie zawiadamia w formie pisemnej abonenta o powyższej okoliczności.
4. Po otrzymaniu decyzji Prezesa UKE w wyniku postępowania, o którym mowa w ust. 3, dostawca usług, o którym mowa w § 2 ust. 1, zawiadamia w formie pisemnej abonenta, w terminie 14 dni od dnia otrzymania tej decyzji, o odmowie zmiany przydzielonego numeru wraz z podaniem uzasadnienia. Zawiadomienie o odmowie powinno określać wynikający z decyzji Prezesa UKE termin realizacji uprawnienia abonenta do zmiany przydzielonego numeru.
5. Jeżeli Prezes UKE w wyniku postępowania, o którym mowa w ust. 3, wyda decyzję odmawiającą zawieszenia uprawnienia, o którym mowa w art. 69 ustawy, wniosek abonenta zostaje zrealizowany w terminie 14 dni od dnia doręczenia dostawcy usług lub operatorowi tej decyzji. Dostawca usług zawiadamia abonenta, w formie pisemnej, w tym terminie o nowym przydzielonym numerze i o terminie jego uruchomienia.
2. Żądanie abonenta, o którym mowa w ust. 1, powinno określać jednolity sposób przesyłania wszystkich zawiadomień, o których mowa w § 2 ust. 5 oraz § 3 ust. 1 i 3–5.
3. Jeżeli abonent zażądał przekazania treści zawiadomień, o których mowa w § 2 ust. 5 oraz § 3 ust. 1 i 3–5, telefonicznie, powinien jednocześnie wskazać inny sposób zawiadomienia, jaki dostawca usług, o którym mowa w § 2 ust. 1, będzie mógł zastosować w przypadku, gdyby abonent ten nie odbierał połączenia lub z przyczyn technicznych leżących po jego stronie dostawca usług nie mógł nawiązać z nim połączenia.
Rozdział 3
Przeniesienie przydzielonego numeru przy zmianie lokalizacji
§ 6.
2. Wniosek abonenta podlega rozpatrzeniu i zrealizowaniu w terminie 21 dni od dnia jego złożenia, z zastrzeżeniem § 7.
3. Zrealizowanie wniosku abonenta polega na przeniesieniu przydzielonego numeru do nowej lokalizacji i jego uruchomieniu.
4. Przed uruchomieniem przydzielonego numeru w nowej lokalizacji dostawca usług, o którym mowa w ust. 1, zawiadamia w formie pisemnej abonenta o przeniesieniu przydzielonego numeru do nowej lokalizacji i o terminie jego uruchomienia.
5. Zawiadomienie, o którym mowa w ust. 4, powinno być doręczone abonentowi w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku.
2. Odmowa przeniesienia przydzielonego numeru może być udzielona abonentowi stacjonarnej publicznej sieci telefonicznej wyłącznie w przypadku:
1) braku możliwości technicznych, stwierdzonego decyzją Prezesa UKE w przedmiocie zawieszenia uprawnienia, o którym mowa w art. 70 ustawy;
2) gdy nowa lokalizacja abonenta znajduje się:
a) poza obszarem sieci telekomunikacyjnej operatora obsługującego zakończenie sieci abonenta,
b) na obszarze geograficznym innym niż lokalizacja, w której przydzielono abonentowi numer geograficzny.
3. Jeżeli w dniu złożenia wniosku abonenta toczy się albo w okresie 21 dni od dnia złożenia wniosku zostało wszczęte postępowanie w celu wydania decyzji Prezesa UKE w przedmiocie zawieszenia uprawnienia, o którym mowa w art. 70 ustawy, dostawca usług, o którym mowa w § 6 ust. 1, niezwłocznie zawiadamia w formie pisemnej abonenta o powyższej okoliczności.
4. Po otrzymaniu decyzji Prezesa UKE w wyniku postępowania, o którym mowa w ust. 3, dostawca usług, o którym mowa w § 6 ust. 1, zawiadamia w formie pisemnej abonenta, w terminie 14 dni od dnia otrzymania tej decyzji, o odmowie przeniesienia przydzielonego numeru wraz z podaniem uzasadnienia. Zawiadomienie o odmowie powinno określać wynikający z decyzji Prezesa UKE termin realizacji uprawnienia abonenta do przeniesienia przydzielonego numeru.
5. Jeżeli Prezes UKE w wyniku postępowania, o którym mowa w ust. 3, wyda decyzję odmawiającą zawieszenia uprawnienia, o którym mowa w art. 70 ustawy, wniosek abonenta zostaje zrealizowany w terminie 14 dni od dnia doręczenia dostawcy lub operatorowi tej decyzji. Dostawca usług zawiadamia abonenta, w formie pisemnej, w tym terminie o nowym przydzielonym numerze i o terminie jego uruchomienia.
2. Żądanie abonenta, o którym mowa w ust. 1, powinno określać jednolity sposób przesyłania wszystkich zawiadomień, o których mowa w § 6 ust. 4 oraz § 7 ust. 1 i 3–5.
3. Jeżeli abonent zażądał przekazania treści zawiadomień, o których mowa w § 6 ust. 4 oraz § 7 ust. 1 i 3–5, telefonicznie, powinien jednocześnie wskazać inny sposób zawiadomienia, jaki dostawca usług, o którym mowa w § 6 ust. 1, będzie mógł zastosować w przypadku, gdyby abonent ten nie odbierał połączenia lub z przyczyn technicznych leżących po jego stronie dostawca usług nie mógł nawiązać z nim połączenia.
Rozdział 4
Przeniesienie przydzielonego numeru przy zmianie dostawcy usług zapewniającego przyłączenie do publicznej sieci telefonicznej
§ 10.
2. Wniosek, o którym mowa w ust. 1, powinien zawierać:
1) w przypadku abonenta będącego osobą fizyczną:
a) imię i nazwisko,
b) numer PESEL, a w przypadku osoby nieposiadającej numeru PESEL – nazwę i numer dokumentu stwierdzającego tożsamość,
c) adres korespondencyjny;
2) w przypadku abonenta niebędącego osobą fizyczną:
a) nazwę,
b) numer identyfikacyjny REGON lub NIP, o ile został nadany, lub numer w rejestrze przedsiębiorców albo ewidencji działalności gospodarczej lub innym właściwym rejestrze prowadzonym w państwie członkowskim,
c) siedzibę i adres korespondencyjny;
3) przydzielony numer, o przeniesienie którego wnioskuje abonent, a w przypadku abonentów będących stroną umowy z dostawcą usług zapewniającym przyłączenie do stacjonarnej publicznej sieci telefonicznej – także adres zakończenia sieci;
4) adres, pod który zostanie przeniesiony numer – w przypadku abonentów będących stroną umowy z dostawcą usług zapewniającym przyłączenie do stacjonarnej publicznej sieci telefonicznej;
5) numery telefonów albo numery lub numer umowy o świadczenie publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych z dotychczasowym dostawcą – w przypadku przenoszenia więcej niż jednego numeru;
6) wybrany przez abonenta sposób poinformowania go o rozpoczęciu świadczenia usług:
a) telefonicznie,
b) za pomocą komunikatu tekstowego albo
c) za pośrednictwem poczty elektronicznej.
3. Do wniosku, o którym mowa w ust. 1, abonent dołącza oświadczenie, którego wzór stanowi załącznik do rozporządzenia, oraz może dołączyć pełnomocnictwo do przeprowadzenia czynności związanych z przeniesieniem numeru, w szczególności do wypowiedzenia w imieniu abonenta umowy z dotychczasowym dostawcą, udzielone nowemu dostawcy w formie pisemnej pod rygorem nieważności. Udzielenie pełnomocnictwa jest obowiązkowe, jeżeli przeniesienie numeru następuje zgodnie z art. 71a ustawy. Wniosek, o którym mowa w ust. 1, złożony bez wymaganych załączników pozostawia się bez rozpatrzenia, o czym abonent zostaje niezwłocznie zawiadomiony przez nowego dostawcę w formie pisemnej wraz z podaniem przyczyny i załączonym wzorem oświadczenia.
4. Termin na rozpatrzenie przez nowego dostawcę wniosku, o którym mowa w ust. 1, z zastrzeżeniem ust. 12, wynosi odpowiednio:
1) 6 godzin roboczych, gdy abonent będący stroną umowy z dostawcą usług zapewniającym przyłączenie do ruchomej publicznej sieci telefonicznej składa wniosek osobiście w jednostce organizacyjnej nowego dostawcy;
2) 1 dzień roboczy, gdy abonent będący stroną umowy z dostawcą usług zapewniającym przyłączenie do stacjonarnej publicznej sieci telefonicznej składa wniosek osobiście w jednostce organizacyjnej nowego dostawcy;
3) 3 dni robocze, gdy abonent będący stroną umowy z dostawcą usług zapewniającym przyłączenie do ruchomej publicznej sieci telefonicznej składa wniosek w inny sposób niż określony w pkt 1;
4) 14 dni roboczych, gdy abonent będący stroną umowy z dostawcą usług zapewniającym przyłączenie do stacjonarnej publicznej sieci telefonicznej składa wniosek w inny sposób niż określony w pkt 2.
5. W przypadku pozytywnego rozpatrzenia wniosku, o którym mowa w ust. 1, nowy dostawca niezwłocznie zawiera z abonentem umowę o świadczenie publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych z przeniesieniem przydzielonego numeru, która powinna w szczególności określać termin rozpoczęcia świadczenia usług przez nowego dostawcę, zgodny z terminem rozwiązania umowy z dotychczasowym dostawcą.
6. Przeniesienie numeru następuje z dniem rozwiązania umowy o świadczenie publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych z dotychczasowym dostawcą.
7. Przeniesienie numeru, na wyraźne żądanie abonenta zawarte w oświadczeniu, o którym mowa w ust. 3, następuje nie później niż w terminie:
1) 1 dnia roboczego – w przypadku abonentów będących stroną umowy z dostawcą usług zapewniającym przyłączenie do ruchomej publicznej sieci telefonicznej lub
2) 7 dni roboczych – w przypadku abonentów będących stroną umowy z dostawcą usług zapewniającym przyłączenie do stacjonarnej publicznej sieci telefonicznej
– od dnia zawarcia umowy, o której mowa w ust. 5, albo w późniejszym terminie w trakcie trwania dotychczasowej umowy, wskazanym przez abonenta.
8. Przeniesienie przydzielonego numeru nie może powodować przerwy w świadczeniu usług telekomunikacyjnych dłuższej niż:
1) 3 godziny w porze nocnej pomiędzy godziną 000 a 300 – w przypadku abonentów będących stroną umowy z dostawcą usług zapewniającym przyłączenie do ruchomej publicznej sieci telefonicznej lub
2) 24 godziny, liczone od określonego w umowie, o której mowa w ust. 5, dnia rozpoczęcia świadczenia tych usług – w przypadku abonentów będących stroną umowy z dostawcą usług zapewniającym przyłączenie do stacjonarnej publicznej sieci telefonicznej
– chyba że abonent wyraził w umowie zgodę na dłuższą przerwę, określając czas jej trwania.
9. W dniu przeniesienia numeru nowy dostawca informuje abonenta o rozpoczęciu świadczenia usług w sposób wskazany we wniosku, o którym mowa w ust. 1, oraz niezwłocznie przesyła pisemne potwierdzenie przeniesienia numeru.
10. W przypadku braku możliwości technicznych, stwierdzonego decyzją Prezesa UKE w przedmiocie zawieszenia uprawnienia, o którym mowa w art. 71 ust. 1 ustawy, nowy dostawca niezwłocznie zawiadamia abonenta, w formie pisemnej, o odmowie przeniesienia przydzielonego numeru wraz z podaniem uzasadnienia.
11. W przypadku gdy lokalizacja wnioskującego abonenta, będącego stroną umowy z dostawcą usług zapewniającym przyłączenie do stacjonarnej publicznej sieci telefonicznej, znajduje się:
1) poza obszarem sieci telekomunikacyjnej operatora, do którego zapewnia przyłączenie nowy dostawca,
2) na obszarze geograficznym innym niż lokalizacja, w której przydzielono abonentowi numer geograficzny
– nowy dostawca odmawia zawarcia umowy o świadczenie publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych z przeniesieniem przydzielonego numeru.
12. Jeżeli w dniu złożenia wniosku, o którym mowa w ust. 1, toczy się postępowanie w celu wydania decyzji Prezesa UKE w przedmiocie zawieszenia uprawnienia, o którym mowa w art. 71 ust. 1 ustawy, nowy dostawca wstrzymuje rozpatrzenie wniosku i niezwłocznie zawiadamia w formie pisemnej abonenta o powyższej okoliczności.
13. Po otrzymaniu decyzji Prezesa UKE zawieszającej realizację uprawnienia, o którym mowa w art. 71 ust. 1 ustawy, w wyniku postępowania, o którym mowa w ust. 12, nowy dostawca przesyła zawiadomienie abonentowi, w formie pisemnej, w terminie 3 dni od dnia otrzymania tej decyzji, o odmowie przeniesienia przydzielonego numeru wraz z podaniem uzasadnienia. Zawiadomienie o odmowie przeniesienia przydzielonego numeru powinno określać wynikający z decyzji Prezesa UKE termin upływu zawieszenia uprawnienia, o którym mowa w art. 71 ust. 1 ustawy.
14. Jeżeli Prezes UKE w wyniku postępowania, o którym mowa w ust. 12, wyda decyzję odmawiającą zawieszenia realizacji uprawnienia, o którym mowa w art. 71 ust. 1 ustawy, w terminie 3 dni od dnia doręczenia nowemu dostawcy lub operatorowi tej decyzji nowy dostawca przesyła abonentowi pisemne zawiadomienie o możliwości zawarcia umowy o świadczenie publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych z przeniesieniem przydzielonego numeru.
15. Oświadczenia składane w imieniu abonenta przez nowego dostawcę uznaje się za doręczone dotychczasowemu dostawcy w momencie wprowadzenia do systemu elektronicznej wymiany danych.
2. Do wniosku, o którym mowa w § 10 ust. 1, abonent dołącza oświadczenie, którego wzór stanowi załącznik do rozporządzenia, oraz pełnomocnictwo do przeprowadzenia czynności związanych z przeniesieniem numeru, w szczególności do wypowiedzenia w imieniu abonenta umowy z dotychczasowym dostawcą, udzielone nowemu dostawcy w formie pisemnej pod rygorem nieważności. Wniosek złożony bez wymaganych załączników pozostawia się bez rozpatrzenia, o czym abonent zostaje niezwłocznie zawiadomiony przez nowego dostawcę w formie pisemnej wraz z podaniem przyczyny i załączonym wzorem oświadczenia.
3. Przeniesienie numeru następuje nie później niż w terminie jednego dnia roboczego od dnia pozytywnego rozpatrzenia wniosku abonenta o przeniesienie przydzielonego numeru albo w późniejszym terminie wskazanym przez abonenta.
2. Żądanie abonenta, o którym mowa w ust. 1, powinno określać jednolity sposób przesyłania wszystkich zawiadomień, o których mowa w § 10 ust. 9, 10 i 12–14 oraz § 11 ust. 2.
3. Jeżeli abonent zażądał przekazania treści zawiadomień, o których mowa w § 10 ust. 9, 10 i 12 – 14 oraz § 11 ust. 2, telefonicznie, powinien jednocześnie wskazać inny sposób zawiadomienia, jaki dostawca usług, o którym mowa w § 13 ust. 1, będzie mógł zastosować w przypadku, gdyby abonent ten nie odbierał połączenia lub z przyczyn technicznych leżących po jego stronie dostawca usług nie mógł nawiązać z nim połączenia.
Rozdział 5
Wybór dostawcy publicznie dostępnych usług telefonicznych
§ 15.
2. Abonent, o którym mowa w ust. 1, dokonuje wyboru dostawcy publicznie dostępnych usług telefonicznych przez numer dostępu, przez wybranie podczas inicjowania połączenia ciągu cyfr zawierającego numer dostępu dostawcy usług, zwany dalej „NDS”, zgodnego ze schematem wybierania określonym w planie numeracji krajowej.
3. Abonent, o którym mowa w ust. 1, dokonuje wyboru dostawcy publicznie dostępnych usług telefonicznych przez preselekcję, przez złożenie zlecenia w formie pisemnej kierowania wskazanych rodzajów połączeń do wybranego dostawcy publicznie dostępnych usług telefonicznych bez konieczności wybierania NDS, zwanego dalej „zleceniem preselekcji”.
4. W przypadku gdy abonent, o którym mowa w ust. 1, w celu realizacji danego połączenia nie wybierze ciągu cyfr zgodnego ze schematem wybierania określonym w planie numeracji krajowej, dostawca usług zapewniający przyłączenie do stacjonarnej publicznej sieci telefonicznej operatora o znaczącej pozycji rynkowej przekazuje informację słowną o braku możliwości realizacji danego połączenia, wraz z podaniem prawidłowego schematu wybierania.
5. Przez NDS i zlecenie preselekcji mogą być realizowane następujące rodzaje połączeń telefonicznych:
1) krajowe obejmujące:
a) połączenia miejscowe i strefowe,
b) połączenia międzystrefowe,
c) połączenia z sieci stacjonarnej do sieci ruchomej,
d) inne połączenia lub usługi wykorzystujące techniki komutacji, z wyjątkiem połączeń do numerów alarmowych;
2) międzynarodowe.
6. W przypadku gdy abonent, o którym mowa w ust. 1, w celu realizacji danego połączenia nie wybierze dostawcy publicznie dostępnych usług telefonicznych przez NDS albo zlecenie preselekcji, połączenie jest realizowane przez dostawcę usług zapewniającego przyłączenie do stacjonarnej publicznej sieci telefonicznej operatora o znaczącej pozycji rynkowej.
7. Wybór przez abonenta dostawcy publicznie dostępnych usług telefonicznych przez zlecenie preselekcji nie może ograniczać możliwości wyboru dowolnego dostawcy tych usług przez NDS.
8. Wybór przez abonenta dostawcy publicznie dostępnych usług telefonicznych przez zlecenie preselekcji może być w każdym czasie przez abonenta zmieniony lub wycofany.
1) nie jest jeszcze uruchomiony przez operatora o znaczącej pozycji rynkowej, operator ten przekazuje informację słowną o braku możliwości realizacji danego rodzaju połączenia telefonicznego;
2) jest uruchomiony przez operatora o znaczącej pozycji rynkowej, ale wybrany dostawca nie realizuje połączeń na danym obszarze geograficznym, operator o znaczącej pozycji rynkowej przekazuje informację słowną o braku możliwości realizacji danego rodzaju połączenia telefonicznego.
2. Zlecenie preselekcji dotyczące krajowych połączeń telefonicznych obejmuje wszystkie połączenia telefoniczne oferowane przez wybranego dostawcę publicznie dostępnych usług telefonicznych na danym obszarze geograficznym.
3. Abonent, o którym mowa w § 15 ust. 1, składa w formie pisemnej zlecenie preselekcji do dostawcy usług zapewniającego przyłączenie do stacjonarnej publicznej sieci telefonicznej operatora o znaczącej pozycji rynkowej. Zlecenie preselekcji może być doręczone przez dostawcę publicznie dostępnych usług telefonicznych, na rzecz którego ma być ustanowiona preselekcja.
4. Zlecenie preselekcji podlega rozpatrzeniu i zrealizowaniu w terminie 14 dni od dnia jego złożenia do dostawcy usług zapewniającego przyłączenie do stacjonarnej publicznej sieci telefonicznej operatora o znaczącej pozycji rynkowej, z zastrzeżeniem § 18.
5. Przed zrealizowaniem zlecenia preselekcji dostawca usług zapewniający przyłączenie do stacjonarnej publicznej sieci telefonicznej operatora o znaczącej pozycji rynkowej zawiadamia w formie pisemnej abonenta oraz wybranego dostawcę usług o terminie rozpoczęcia kierowania wskazanych rodzajów połączeń telefonicznych do wybranego dostawcy publicznie dostępnych usług telefonicznych.
1) abonenta o odmowie realizacji zlecenia preselekcji wraz z podaniem uzasadnienia;
2) wybranego przez abonenta dostawcę publicznie dostępnych usług telefonicznych o odmowie realizacji zlecenia preselekcji wraz z podaniem uzasadnienia.
2. Odmowa realizacji zlecenia preselekcji może być udzielona abonentowi wyłącznie w przypadku:
1) braku możliwości technicznych, stwierdzonego decyzją Prezesa UKE w przedmiocie zawieszenia uprawnienia, o którym mowa w art. 72 ust. 1 ustawy;
2) braku punktu styku sieci operatora, o którym mowa w § 15 ust. 1, z siecią, w której realizowane są usługi dostawcy wybranego przez abonenta w drodze zlecenia preselekcji.
3. Jeżeli w dniu złożenia zlecenia preselekcji toczy się albo w okresie 14 dni od dnia złożenia tego zlecenia zostało wszczęte postępowanie w celu wydania decyzji Prezesa UKE w przedmiocie zawieszenia uprawnienia, o którym mowa w art. 72 ust. 1 ustawy, dostawca usług, o którym mowa w § 15 ust. 1, niezwłocznie zawiadamia w formie pisemnej abonenta o powyższej okoliczności.
4. Po otrzymaniu decyzji Prezesa UKE w wyniku postępowania, o którym mowa w ust. 3, dostawca usług, o którym mowa w § 15 ust. 1, zawiadamia w formie pisemnej abonenta, w terminie 14 dni od dnia otrzymania tej decyzji, o odmowie realizacji zlecenia preselekcji wraz z podaniem uzasadnienia. Zawiadomienie o odmowie powinno określać wynikający z decyzji Prezesa UKE termin realizacji uprawnienia abonenta do wyboru dowolnego dostawcy publicznie dostępnych usług telefonicznych.
5. Jeżeli Prezes UKE, w wyniku postępowania, o którym mowa w ust. 3, wyda decyzję odmawiającą zawieszenia uprawnienia, o którym mowa w art. 72 ust. 1 ustawy, zlecenie preselekcji złożone przez abonenta zostaje zrealizowane w terminie 14 dni od dnia doręczenia dostawcy lub operatorowi tej decyzji. Dostawca usług zawiadamia abonenta oraz wybranego przez niego dostawcę usług, w formie pisemnej, w tym terminie o terminie rozpoczęcia kierowania wskazanych rodzajów połączeń telefonicznych do tego wybranego dostawcy publicznie dostępnych usług telefonicznych.
2. Przed zrealizowaniem wniosku, o którym mowa w ust. 1, dostawca usług zapewniający przyłączenie do stacjonarnej publicznej sieci telefonicznej operatora o znaczącej pozycji rynkowej zawiadamia w formie pisemnej abonenta o terminie realizacji wniosku.
2. Preselekcja dla połączeń telefonicznych nowo oferowanych przez wybranego przez zlecenie preselekcji dostawcę usług jest realizowana w terminie 7 dni od daty doręczenia zawiadomienia, chyba że abonent złoży w tym terminie wniosek o wycofanie zlecenia preselekcji do dostawcy usług zapewniającego temu abonentowi przyłączenie do stacjonarnej publicznej sieci telefonicznej operatora o znaczącej pozycji rynkowej.
2. Żądanie abonenta, o którym mowa w ust. 1, powinno określać jednolity sposób przesyłania wszystkich zawiadomień, o których mowa w § 17 ust. 5, § 18 ust. 1 pkt 1 i ust. 3–5, § 19 ust. 2 i § 20 ust. 1.
3. Jeżeli abonent zażądał przekazania treści zawiadomień, o których mowa w § 17 ust. 5, § 18 ust. 1 pkt 1 i ust. 3–5, § 19 ust. 2 i § 20 ust. 1, telefonicznie, powinien jednocześnie wskazać inny sposób zawiadomienia, jaki dostawca usług, o którym mowa w § 15 ust. 1, będzie mógł zastosować w przypadku, gdyby abonent ten nie odbierał połączenia lub z przyczyn technicznych leżących po jego stronie dostawca usług nie mógł nawiązać z nim połączenia.
Rozdział 6
Wniosek o interwencję
§ 23.
2. Przepis ust. 1 stosuje się odpowiednio do abonenta publicznej sieci telefonicznej w zakresie uprawnienia do przeniesienia przydzielonego numeru w sieci tego samego operatora i przy zmianie operatora, do abonenta korzystającego z usługi przedpłaconej świadczonej w ruchomej publicznej sieci telefonicznej, o którym mowa w § 11 ust. 1, w zakresie uprawnienia do przeniesienia przydzielonego numeru przy zmianie operatora oraz do abonenta, o którym mowa w § 15 ust. 1, w zakresie wyboru dostawcy publicznie dostępnych usług telefonicznych.
Rozdział 7
Przepisy przejściowe i końcowe
§ 24.
Minister Infrastruktury: C. Grabarczyk
|
1) Minister Infrastruktury kieruje działem administracji rządowej – łączność, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 3 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 16 listopada 2007 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Infrastruktury (Dz. U. Nr 216, poz. 1594).
2) Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2004 r. Nr 273, poz. 2703, z 2005 r. Nr 163, poz. 1362 i Nr 267, poz. 2258, z 2006 r. Nr 12, poz. 66, Nr 104, poz. 708 i 711, Nr 170, poz. 1217, Nr 220, poz. 1600, Nr 235, poz. 1700 i Nr 249, poz. 1834, z 2007 r. Nr 23, poz. 137, Nr 50, poz. 331 i Nr 82, poz. 556, z 2008 r. Nr 17, poz. 101 i Nr 227, poz. 1505, z 2009 r. Nr 11, poz. 59, Nr 18, poz. 97 i Nr 85, poz. 716 oraz z 2010 r. Nr 81, poz. 530, Nr 86, poz. 554, Nr 106, poz. 675, Nr 182, poz. 1228, Nr 219, poz. 1443, Nr 229, poz. 1499 i Nr 238, poz. 1578.
3) Niniejsze rozporządzenie było poprzedzone rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 17 czerwca 2009 r. w sprawie warunków korzystania z uprawnień w publicznych sieciach telefonicznych (Dz. U. Nr 97, poz. 810).
Załącznik do rozporządzenia Ministra Infrastruktury
z dnia 16 grudnia 2010 r. (poz. 1670)
- Data ogłoszenia: 2010-12-28
- Data wejścia w życie: 2011-01-12
- Data obowiązywania: 2011-01-12
- Dokument traci ważność: 2019-03-01
REKLAMA
Dziennik Ustaw
REKLAMA
REKLAMA