REKLAMA
Dziennik Ustaw - rok 2010 nr 159 poz. 1073
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA ZDROWIA1)
z dnia 9 sierpnia 2010 r.
zmieniające rozporządzenie w sprawie zakresu niezbędnych informacji gromadzonych przez świadczeniodawców, szczegółowego sposobu rejestrowania tych informacji oraz ich przekazywania podmiotom zobowiązanym do finansowania świadczeń ze środków publicznych
Na podstawie art. 190 ust. 1 ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (Dz. U. z 2008 r. Nr 164, poz. 1027, z późn. zm.2)) zarządza się, co następuje:
1) w § 1 w ust. 2 w pkt 3 kropkę zastępuje się średnikiem i dodaje się pkt 4 w brzmieniu:
„4) przepustka – okresowe przebywanie świadczeniobiorcy poza zakładem opieki zdrowotnej w trakcie stacjonarnego leczenia: psychiatrycznego, długoterminowego, paliatywnego i hospicyjnego, uzdrowiskowego lub rehabilitacji leczniczej, bez dokonywania z niego wypisu, po wyrażeniu zgody przez tego świadczeniobiorcę albo przez jego rodzica, albo opiekuna prawnego oraz przez zakład opieki zdrowotnej, w którym świadczeniobiorca przebywa.”;
2) w § 3:
a) w ust. 1:
– pkt 3 otrzymuje brzmienie:
„3) kod przyczyny głównej według Międzynarodowej Statystycznej Klasyfikacji Chorób i Problemów Zdrowotnych Rewizja Dziesiąta, który tworzą pierwsze trzy znaki, chyba że obowiązek rejestrowania większej liczby znaków wynika z przepisów odrębnych lub z umowy, przy czym w zakresie podstawowej opieki zdrowotnej kod przyczyny głównej podaje się wyłącznie w przypadkach określonych w tabeli nr 11 załącznika nr 3 do rozporządzenia; jeżeli świadczenie zdrowotne zostało udzielone w oddziale szpitalnym, przyczyną główną jest rozpoznanie przy wypisie, wpisane do księgi chorych komórki organizacyjnej, prowadzonej zgodnie z przepisami w sprawie rodzajów i zakresu dokumentacji medycznej w zakładach opieki zdrowotnej oraz sposobu jej przetwarzania;”,
– pkt 4 otrzymuje brzmienie:
„4) kody nie więcej niż trzech przyczyn współistniejących według Międzynarodowej Statystycznej Klasyfikacji Chorób i Problemów Zdrowotnych Rewizja Dziesiąta, które tworzą pierwsze trzy znaki, chyba że obowiązek rejestrowania większej liczby znaków wynika z przepisów odrębnych lub z umowy;”,
– pkt 5 otrzymuje brzmienie:
„5) kody zrealizowanych istotnych procedur medycznych według Międzynarodowej Klasyfikacji Procedur Medycznych Rewizja Dziewiąta CM, w polskiej wersji uznanej przez płatnika za obowiązującą w związku z rozliczaniem świadczeń (pełny kod składa się z siedmiu znaków), z wyłączeniem świadczeń zdrowotnych w zakresie podstawowej opieki zdrowotnej, a jeżeli kod dotyczy procedury dokonania przeszczepu lub innej procedury określonej przez podmiot zobowiązany do finansowania świadczeń ze środków publicznych – dodatkowo datę wykonania tej procedury;”,
– po pkt 7 dodaje się pkt 7a w brzmieniu:
„7a) datę i godzinę rozpoczęcia oraz zakończenia przebywania świadczeniobiorcy na przepustce – w przypadku gdy jednostką statystyczną, o której mowa w pkt 2, jest pobyt w oddziale szpitalnym lub pobyt;”,
– o pkt 13 dodaje się pkt 13a w brzmieniu:
„13a) nformację, czy świadczenie zdrowotne zostało udzielone w warunkach, o których mowa w art. 7 ustawy z dnia 30 sierpnia 1991 r. o zakładach opieki zdrowotnej, w art. 30 ustawy z dnia 5 grudnia 1996 r. o zawodach lekarza i lekarza dentysty (Dz. U. z 2008 r. Nr 136, poz. 857, z późn. zm.3)) lub w art. 3 pkt 8 ustawy z dnia 8 września 2006 r. o Państwowym Ratownictwie Medycznym (Dz. U. Nr 191, poz. 1410, z późn. zm.4));”,
– pkt 14 otrzymuje brzmienie:
„14) kod badania, ustalony między świadczeniodawcą a podmiotem zobowiązanym do finansowania świadczeń ze środków publicznych, w przypadku świadczeń w zakresie:
a) podstawowej opieki zdrowotnej – dla każdego badania znajdującego się w wykazie badań diagnostyki laboratoryjnej i diagnostyki obrazowej i nieobrazowej gwarantowanych w zakresie podstawowej opieki zdrowotnej, określonym w przepisach wydanych na podstawie art. 31d ustawy,
b) ambulatoryjnej specjalistycznej opieki zdrowotnej – wyłącznie dla badania diagnostyki obrazowej znajdującego się w wykazie badań diagnostycznych gwarantowanych w zakresie ambulatoryjnej opieki specjalistycznej, określonym w przepisach wydanych na podstawie art. 31d ustawy.”,
b) w ust. 2:
– pkt 2 otrzymuje brzmienie:
„2) numer w księdze głównej przyjęć i wypisów, pod którym dokonano wpisu o przyjęciu osoby, której udzielono świadczenia zdrowotnego, rok dokonania wpisu i numer księgi głównej;”,
– pkt 3 kropkę zastępuje się średnikiem i dodaje się pkt 4 i 5 w brzmieniu:
„4) kod przyczyny głównej hospitalizacji – zgodny z chorobą zasadniczą, wpisaną do historii choroby, w części dotyczącej wypisu pacjenta ze szpitala, prowadzonej zgodnie z przepisami w sprawie rodzajów i zakresu dokumentacji medycznej w zakładach opieki zdrowotnej oraz sposobu jej przetwarzania; kody nie więcej niż pięciu przyczyn współistniejących istotnych w przypadku tej hospitalizacji, według Międzynarodowej Statystycznej Klasyfikacji Chorób i Problemów Zdrowotnych Rewizja Dziesiąta;
5) kody nie więcej niż pięciu przyczyn współistniejących istotnych w przypadku tej hospitalizacji, według Międzynarodowej Statystycznej Klasyfikacji Chorób i Problemów Zdrowotnych Rewizja Dziesiąta.”,
c) ust. 3 otrzymuje brzmienie:
„3. przypadku gdy jednostką statystyczną, o której mowa w ust. 1 pkt 2, jest wyjazd ratowniczy, rejestr świadczeń obejmuje dodatkowo informację dotyczącą:
1) przyczyny wyjazdu, zgodnie z kodem określonym w tabeli nr 2 załącznika nr 3 do rozporządzenia;
2) konieczności przyjęcia osoby, której udzielono świadczenia przez szpitalny oddział ratunkowy lub izbę przyjęć, zgodnie z kodem określonym w tabeli nr 3 załącznika nr 3 do rozporządzenia;
3) zgonu osoby, której udzielano świadczenia, zgodnie z kodem określonym w tabeli nr 4 załącznika nr 3 do rozporządzenia;
4) numeru w księdze pogotowia ratunkowego, pod którym wpisano powiadomienie o zdarzeniu, rok wpisu i numer tej księgi;
5) daty, godziny i minut, w systemie 24-godzinnym:
a) powiadomienia o zdarzeniu,
b) przekazania dyspozycji (zlecenia) wyjazdu do zdarzenia zespołowi ratownictwa medycznego przez dyspozytora medycznego,
c) wyjazdu zespołu ratownictwa medycznego,
d) przybycia na miejsce zdarzenia i rozpoczęcia akcji prowadzenia medycznych czynności ratunkowych,
e) przekazania opieki nad pacjentem szpitalnemu oddziałowi ratunkowemu lub jednostce organizacyjnej szpitala wyspecjalizowanej w zakresie udzielania świadczeń zdrowotnych niezbędnych dla ratownictwa medycznego,
f) zakończenia medycznych czynności ratunkowych przez zespół ratownictwa medycznego;
6) numeru zespołu ratownictwa medycznego, nadanego przez podmiot zobowiązany do finansowania świadczeń ze środków publicznych;
7) identyfikatora osób wchodzących w skład zespołu ratownictwa medycznego uprawnionych do wykonywania medycznych czynności ratunkowych, określonego zgodnie z ust. 1 pkt 11.”,
d) w ust. 4 w pkt 3 lit. c otrzymuje brzmienie:
„c) kod przedmiotu ortopedycznego albo środka pomocniczego, ustalony między świadczeniodawcą a podmiotem zobowiązanym do finansowania świadczeń ze środków publicznych,”,
e) w ust. 5 w pkt 4 lit. b otrzymuje brzmienie:
„b) kod naprawy przedmiotu ortopedycznego, ustalony między świadczeniodawcą a podmiotem zobowiązanym do finansowania świadczeń ze środków publicznych,”,
f) w ust. 6 w pkt 3 uchyla się lit. c;
3) w § 4:
a) pkt 1 otrzymuje brzmienie:
„1) identyfikator osoby oraz kod identyfikatora, określone zgodnie z tabelą nr 7 załącznika nr 3 do rozporządzenia; identyfikatorem dziecka, któremu nie został nadany numer PESEL, jest identyfikator jednego z rodziców lub identyfikator opiekuna prawnego dziecka;”,
b) w pkt 3 w lit. d średnik zastępuje się przecinkiem i dodaje się lit. e w brzmieniu:
„e) nazwa: gminy, powiatu i województwa;”;
4) w § 5 w ust. 2:
a) pkt 1 otrzymuje brzmienie:
„1) ubezpieczonych – dane, o których mowa w § 4 pkt 1, pkt 6 lit. a i pkt 7 lit. a, a jeżeli identyfikatorem nie jest numer PESEL, także dane, o których mowa w § 4 pkt 2, 4 i 5, oraz kod gminy krajowego rejestru urzędowego podziału terytorialnego kraju TERYT;”,
b) pkt 3 otrzymuje brzmienie:
„3) świadczeniobiorców innych niż ubezpieczeni oraz osób niebędących ubezpieczonymi, posiadających uprawnienia do bezpłatnych świadczeń opieki zdrowotnej na podstawie przepisów ustaw, o których mowa w art. 12 pkt 2–4, 6 i 9 ustawy – dane, o których mowa w § 4 pkt 1–3, 6 i 7, oraz kod gminy krajowego rejestru urzędowego podziału terytorialnego kraju TERYT, a jeżeli identyfikatorem nie jest numer PESEL, także dane, o których mowa w § 4 pkt 4 i 5.”;
5) w § 6:
a) w ust. 1 wprowadzenie do wyliczenia otrzymuje brzmienie:
„Świadczeniodawcy udzielający świadczeń w zakresie podstawowej opieki zdrowotnej, w ramach umów o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej z Funduszem, przekazują oddziałowi wojewódzkiemu Funduszu dane o świadczeniach udzielonych świadczeniobiorcom oraz osobom uprawnionym do świadczeń opieki zdrowotnej na podstawie przepisów o koordynacji:”,
b) ust. 2 otrzymuje brzmienie:
„2. świadczeniodawcy w odniesieniu do świadczeń udzielonych świadczeniobiorcom oraz osobom uprawnionym do świadczeń opieki zdrowotnej na podstawie przepisów o koordynacji, którzy złożyli deklarację wyboru, przekazują, w przypadku gdy jednostką statystyczną, o której mowa w § 3 ust. 1 pkt 2, jest:
1) porada – dane, o których mowa w § 4 pkt 1, a jeżeli identyfikatorem nie jest numer PESEL, także dane, o których mowa w § 4 pkt 4 i 5, oraz kod gminy krajowego rejestru urzędowego podziału terytorialnego kraju TERYT, oraz dane, o których mowa w § 3 ust. 1 pkt 3 i 6;
2) bilans zdrowia, porada patronażowa, wizyta patronażowa lub szczepienie – dane, o których mowa w § 4 pkt 1, a jeżeli identyfikatorem nie jest numer PESEL, także dane, o których mowa w § 4 pkt 4 i 5, oraz kod gminy krajowego rejestru urzędowego podziału terytorialnego kraju TERYT, oraz dane, o których mowa w § 3 ust. 1 pkt 6.”,
c) w ust. 3:
– prowadzenie do wyliczenia otrzymuje brzmienie:
„Świadczeniodawca w odniesieniu do świadczeń innych niż wymienione w ust. 2 przekazuje dane zbiorcze według kodów świadczeń określonych w tabeli nr 3 załącznika nr 1 do rozporządzenia, w zakresie:”,
– pkt 1 otrzymuje brzmienie:
„1) opieki lekarza podstawowej opieki zdrowotnej – liczbę wykonanych badań znajdujących się w wykazie badań diagnostyki laboratoryjnej i diagnostyki obrazowej i nieobrazowej gwarantowanych w zakresie podstawowej opieki zdrowotnej, określonym w przepisach wydanych na podstawie art. 31d ustawy;”;
6) w § 7 ust. 2 otrzymuje brzmienie:
„2. Zakres przekazywanych danych charakteryzujących osobę, której udzielono świadczenia, obejmuje dane, o których mowa w § 4 pkt 1 i 2 oraz pkt 6 lit. a i c oraz pkt 7 lit. a, oraz kod gminy krajowego rejestru urzędowego podziału terytorialnego kraju TERYT, a jeżeli identyfikatorem nie jest własny numer PESEL, także dane, o których mowa w § 4 pkt 4 i 5.”;
7) w § 8:
a) w ust. 1:
– pkt 1 otrzymuje brzmienie:
„1) identyfikator listy, na który składają się:
a) identyfikator świadczeniodawcy – w przypadku listy oczekujących na udzielenie świadczenia w komórce organizacyjnej,
b) identyfikator świadczeniodawcy oraz kod świadczenia ustalony między świadczeniodawcą a podmiotem zobowiązanym do finansowania świadczeń ze środków publicznych – w przypadku listy oczekujących na udzielenie świadczenia wysokospecjalistycznego oraz w przypadku, gdy z umowy lub z przepisów odrębnych wynika obowiązek prowadzenia listy oczekujących na udzielenie procedury lub zakresu świadczeń;”,
– w pkt 4 lit. a otrzymuje brzmienie:
„a) o których mowa w § 4 pkt 1, 2 i 3 lit. a–d,”,
b) ust. 2 otrzymuje brzmienie:
„2. Świadczeniodawcy udzielający świadczeń opieki zdrowotnej w ramach umowy z Funduszem w szpitalach lub świadczeń specjalistycznych w ambulatoryjnej opiece zdrowotnej przekazują oddziałowi wojewódzkiemu Funduszu właściwemu ze względu na miejsce udzielania świadczenia następujące dane dotyczące oczekujących na udzielenie świadczenia na każdej liście oczekujących:
1) liczbę oczekujących, według stanu na ostatni dzień miesiąca,
2) średni czas oczekiwania, określony zgodnie z załącznikiem nr 7 do rozporządzenia
– według grup osób wyodrębnionych ze względu na kryterium medyczne, zastosowane przy wyznaczaniu planowanego terminu udzielenia świadczenia, określone w przepisach wydanych na podstawie art. 20 ust. 11 ustawy.”,
c) po ust. 3 dodaje się ust. 4 w brzmieniu:
„4. Świadczeniodawcy przekazują co miesiąc dane, o których mowa w ust. 2 i 3, nie później niż w terminie dziesięciu dni od zakończenia miesiąca.”;
8) w § 9:
a) w ust. 2 w pkt 2 lit. b otrzymuje brzmienie:
„b) dane, o których mowa w § 4 pkt 2, a jeżeli identyfikatorem, o którym mowa w lit. a, nie jest numer własny PESEL, dodatkowo dane, o których mowa w § 4 pkt 4 i 5,”,
b) w ust. 4 pkt 1 otrzymuje brzmienie:
„1) w ust. 2 – dane, o których mowa w ust. 2 pkt 1–4 i 6, a w przypadku dziecka, któremu nie został nadany numer PESEL – identyfikator jednego z rodziców albo identyfikator opiekuna prawnego dziecka;”;
9) w § 11 ust. 1 otrzymuje brzmienie:
„1. Świadczeniodawcy przekazują dane, o których mowa w § 5–7 i § 9 ust. 4, dotyczące każdego okresu sprawozdawczego, którym jest miesiąc kalendarzowy, nie później niż w terminie dziesięciu dni od jego zakończenia. Dane mogą być przekazywane także w trakcie okresu sprawozdawczego.”;
10) w załączniku nr 1 do rozporządzenia w tabeli nr 2 wyrazy „w przepisach wydanych na podstawie art. 40 ust. 5 ustawy” zastępuje się wyrazami „w przepisach wydanych na podstawie art. 31d ustawy”;
11) w załączniku nr 3 do rozporządzenia:
a) tabela nr 1 otrzymuje brzmienie:
Tabela nr 1. Kod przynależności do danej grupy zawodowej | |
Nazwa zawodu | Kod |
1 | 2 |
asystentka dentystyczna | 1 |
diagnosta laboratoryjny | 2 |
dietetyk | 3 |
farmaceuta | 4 |
felczer | 5 |
fizjoterapeuta (technik fizjoterapii + licencjat i magister na kierunku fizjoterapia) | 6 |
higienistka dentystyczna | 7 |
higienistka szkolna | 8 |
instruktor higieny | 9 |
instruktor terapii uzależnień | 33 |
specjalista psychoterapii uzależnień | 34 |
lekarz | 11 |
lekarz dentysta | 12 |
logopeda | 13 |
masażysta (technik masażysta) | 14 |
opiekunka dziecięca | 15 |
opiekun medyczny | 32 |
optometrysta | 16 |
ortoptystka | 17 |
pielęgniarka | 18 |
położna | 19 |
protetyk słuchu | 20 |
psychoterapeuta | 21 |
ratownik medyczny | 22 |
specjalista zdrowia publicznego (licencjat + magister na kierunku zdrowie publiczne) | 23 |
technik analityki medycznej | 24 |
1 | 2 |
technik dentystyczny | 25 |
technik farmaceutyczny | 26 |
technik elektroniki medycznej | 27 |
technik elektroradiolog | 28 |
technik optyk | 29 |
technik ortopeda | 30 |
terapeuta zajęciowy | 31 |
psycholog | 50 |
b) tabela nr 3 otrzymuje brzmienie:
Tabela nr 3. Kod informacji o sposobie zakończenia medycznych czynności ratunkowych przez zespół ratownictwa | |
Wyszczególnienie | Kod |
osoba, której udzielano świadczenia, została przyjęta przez szpitalny oddział ratunkowy lub izbę przyjęć | 1 |
osoba, której udzielono świadczenia na miejscu zdarzenia, nie przewożąc jej do szpitalnego oddziału ratunkowego lub izby przyjęć | 2 |
osoba, której udzielano świadczenia, została bezpośrednio przewieziona i przyjęta przez jednostkę organizacyjną szpitala wyspecjalizowaną w zakresie udzielania świadczeń zdrowotnych niezbędnych dla ratownictwa medycznego | 3 |
osoba, której udzielano świadczenia, została bezpośrednio przewieziona i przyjęta przez centrum urazowe | 4 |
przekazanie opieki nad osobą w stanie nagłego zagrożenia zdrowotnego lotniczemu zespołowi ratownictwa medycznego | 5 |
odstąpiono od medycznych czynności ratunkowych | 6 |
inny niż wymieniony wyżej | 7 |
c) uchyla się tabelę nr 5,
d) tabela nr 7 otrzymuje brzmienie:
Tabela nr 7. Identyfikator osoby, której udzielono świadczenia, oraz kod identyfikatora | |||
Lp. | Identyfikator | Kod | Wymagany |
1 | numer PESEL | P | zawsze w przypadku osoby, która ma nadany numer PESEL |
2 | osobisty numer identyfikacyjny | R | zawsze w przypadku osoby uprawnionej do świadczeń opieki zdrowotnej na podstawie przepisów o koordynacji, bez względu na to, czy ma nadany numer PESEL |
3 | seria i numer dowodu osobistego | D | w przypadku gdy osoba nie ma nadanego numeru PESEL lub osobistego numeru identyfikacyjnego |
4 | seria i numer paszportu | T | |
5 | nazwa, seria i numer innego dokumentu stwierdzającego tożsamość | I | |
6 | numer nadany według formatu: XXXXX-RRRR-NN, gdzie XXXXX – kolejny unikalny numer osoby w ramach kodu identyfikatora i roku RRRR – rok | NN | w przypadku gdy osoba nie posiada żadnego z identyfikatorów wymienionych w lp. 1–5 |
7 | numer nadany według formatu:XXXXX-RRRR-NW, gdzie XXXXX – kolejny unikalny numer osoby w ramach kodu identyfikatora i roku RRRR – rok | NW | w przypadku dzieci do 6. miesiąca życia, które nie posiadają żadnego z identyfikatorów wymienionych w lp. 1–5 i nie jest możliwe ustalenie takiego identyfikatora jednego z jego rodziców albo opiekuna prawnego |
e) w tabeli nr 8 dodaje się wiersze 12–14 w brzmieniu:
12 | osoby, którym przysługują uprawnienia do świadczeń opieki zdrowotnej zgodnie z art. 67 ust. 5 ustawy | UC | Pełna nazwa dokumentu | numer dokumentu, data wystawienia, nazwa podmiotu wystawiającego |
13 | osoby, którym przysługują uprawnienia do świadczeń opieki zdrowotnej zgodnie z art. 67 ust. 6 ustawy | CH | Pełna nazwa dokumentu | numer dokumentu, data wystawienia, nazwa podmiotu wystawiającego |
14 | osoby, którym przysługują uprawnienia do świadczeń, zgodnie z art. 67 ust. 7 ustawy | EM | Pełna nazwa dokumentu | numer dokumentu, data wystawienia, nazwa podmiotu wystawiającego |
f) tabela nr 9 otrzymuje brzmienie:
Tabela nr 9. Kod tytułu uprawnienia dodatkowego | |||
Podstawa | Rodzaj uprawnienia | Kategoria | Kod |
1 | 2 | 3 | 4 |
art. 42 ust. 1 | świadczenia opieki zdrowotnej, niezakwalifikowane jako świadczenia gwarantowane oraz odpłatne świadczenia opieki zdrowotnej, w związku z urazami i chorobami nabytymi podczas wykonywania zadań poza granicami państwa | uprawnieni żołnierze oraz pracownicy, także po ich zwolnieniu ze służby lub ustaniu umowy o pracę | 42MON |
art. 42 ust. 2 | świadczenia opieki zdrowotnej, niezakwalifikowane jako świadczenia gwarantowane oraz odpłatne świadczenia opieki zdrowotnej, w związku z urazami i chorobami nabytymi podczas wykonywania zadań poza granicami państwa | policjanci, funkcjonariusze Straży Granicznej, funkcjonariusze Biura Ochrony Rządu, strażacy Państwowej Straży Pożarnej, a także pracownicy tych służb, także po ich zwolnieniu ze służby lub ustaniu umowy o pracę | 42MSWiA |
art. 47 ust. 1 | bezpłatne wyroby medyczne będące przedmiotami ortopedycznymi i środkami pomocniczymi | inwalidzi wojenni | 47IB |
inwalidzi wojskowi | 47IW | ||
cywilne niewidome ofiary działań wojennych | 47CN | ||
osoby represjonowane | 47OR | ||
art. 47 ust. 2 | bezpłatne wyroby medyczne będące przedmiotami ortopedycznymi i środkami pomocniczymi, w zakresie leczenia urazów lub chorób nabytych podczas wykonywania zadań poza granicami państwa | uprawnieni żołnierze oraz pracownicy | 47MON |
art. 31 ust. 3 | dodatkowe świadczenia zdrowotne lekarza dentysty oraz materiały stomatologiczne stosowane przy udzielaniu tych świadczeń, zakwalifikowane jako świadczenia gwarantowane | dzieci i młodzież do ukończenia 18. roku życia | 31D |
kobiety w ciąży albo w okresie połogu | 31C | ||
art. 24a | prawo do korzystania poza kolejnością ze świadczeń opieki zdrowotnej w zakresie leczenia urazów i chorób nabytych podczas wykonywania zadań poza granicami państwa | uprawniony żołnierz lub pracownik | 24A |
art. 47c | prawo do korzystania poza kolejnością ze świadczeń opieki zdrowotnej | świadczeniobiorcy, którzy posiadają tytuł „Zasłużonego Honorowego Dawcy Krwi” lub „Zasłużonego Dawcy Przeszczepu” | 47CZ |
inwalidzi wojenni | 47CIB | ||
inwalidzi wojskowi | 47CIW | ||
kombatanci | 47CK |
1 | 2 | 3 | 4 |
| Świadczenia udzielane w ramach opieki nad kobietą w okresie ciąży, porodu i połogu, inne niż udzielane na podstawie art. 31 ust. 3 ustawy | kobiety w okresie ciąży, porodu i połogu | C |
g) dodaje się tabelę nr 11 w brzmieniu:
Tabela nr 11. Przypadki, w których gromadzona jest przyczyna główna udzielenia świadczenia w zakresie podstawowej opieki zdrowotnej | |||
Lp. | Wyszczególnienie | Rozpoznania według ICD10 | |
1 | Cukrzyca (E10-E14) | E10; E11; E14 | |
2 | Choroby układu krążenia | (I10–I15) Choroba nadciśnieniowa | I10; I11.0; I11.9; I12; I12.0; I12.9; I13; I13.0; I13.1; I13.2; I13.9; I15 |
(I20–I25) Choroba niedokrwienna serca | I20; I20.1; I20.8; I20.9; I25 | ||
(I26–I28) Zespół sercowo-płucny | I27; I27.1; I27.8; I27.9; I28 | ||
(I30–I52) Inne choroby serca | I39.0; I39.1; I39.2; I39.3; I39.4; I42; I42.0; I42.2; I42.6; I42.8; I42.9; I43; I43.1; I43.2; I43.8; I48; I50; I50.0; I50.1; I50.9 | ||
(I60–I69) Choroby naczyń mózgowych | I65; I65.0; I65.1; I65.2; I65.3; I65.8; I65.9; I66; I66.0; I66.1; I66.2; I66.3; I66.4; I66.8; I66.9; I67; I67.2; I67.3; I67.4; I67.5; I67.9; I69 | ||
(I70–I79) Choroby tętnic, tętniczek i naczyń włosowatych | I70; I70.0; I70.1; I70.2; I70.8; I70.9; I71; I71.2; I71.4; I71.6; I71.9; I72; I72.0; I72.1; I72.2; I72.3; I72.4; I72.8; I72.9; I73; I73.0; I73.1; I73.8; I73.9 |
12) uchyla się załącznik nr 6 do rozporządzenia;
13) załączniki nr 4, 7 i 8 do rozporządzenia otrzymują brzmienie określone w załącznikach nr 1, 2 i 3 do niniejszego rozporządzenia.
Minister Zdrowia: E. Kopacz
Załączniki do rozporządzenia Ministra Zdrowia
z dnia 9 sierpnia 2010 r. (poz. 1073)
Załącznik nr 1
KODY TRYBU PRZYJĘCIA
osoby, której udzielono świadczenia zdrowotnego w przypadku udzielenia świadczenia w ambulatoryjnej opiece zdrowotnej
1) „2” – przyjęcie w trybie nagłym;
2) „3” – przyjęcie planowe osoby, która skorzystała ze świadczeń opieki zdrowotnej poza kolejnością, zgodnie z uprawnieniami przysługującymi jej na podstawie ustawy;
3) „4” – przyjęcie planowe na podstawie skierowania;
4) „5”– przyjęcie planowe w przypadkach, w których skierowanie nie jest wymagane zgodnie z art. 57 ust. 2 ustawy.
KODY TRYBU PRZYJĘCIA I WYPISU
osoby, której udzielono świadczenia zdrowotnego w przypadku pobytu w oddziale szpitalnym
KODY TRYBU PRZYJĘCIA
1) „2” – przyjęcie w trybie nagłym w wyniku przekazania przez zespół ratownictwa medycznego;
2) „3” – przyjęcie w trybie nagłym – inne przypadki;
3) „5” – przyjęcie noworodka w wyniku porodu w tym szpitalu;
4) „6” – przyjęcie planowe na podstawie skierowania;
5) „7” – przyjęcie planowe osoby, która skorzystała ze świadczeń opieki zdrowotnej poza kolejnością, zgodnie z uprawnieniami przysługującymi jej na podstawie ustawy.
KODY TRYBU WYPISU
1) „1”– zakończenie procesu terapeutycznego lub diagnostycznego;
2) „2” – skierowanie do dalszego leczenia w lecznictwie ambulatoryjnym;
3) „3” – skierowanie do dalszego leczenia w innym szpitalu;
4) „4” – skierowanie do dalszego leczenia w innym niż szpital zakładzie opieki stacjonarnej;
5) „6” – wypisanie na własne żądanie;
6) „7”– osoba leczona samowolnie opuściła zakład opieki stacjonarnej przed zakończeniem procesu terapeutycznego lub diagnostycznego;
7) „8” – wypisanie na podstawie art. 22 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 1991 r. o zakładach opieki zdrowotnej;
8) „9” – zgon pacjenta.
Załącznik nr 2
SPOSÓB OBLICZANIA ŚREDNIEGO CZASU OCZEKIWANIA
1. Średni czas oczekiwania oblicza się odrębnie dla każdej grupy osób wpisanych na listę oczekujących na udzielenie świadczenia w poszczególnej komórce organizacyjnej lub na poszczególną procedurę lub zakres świadczeń. Grupy te wyodrębniane są ze względu na kryterium medyczne, o którym mowa w § 8 ust. 1 pkt 6 lit. b rozporządzenia. Osoba wpisana na listę oczekujących na poszczególną procedurę lub zakres świadczeń nie może być jednocześnie wykazywana na liście oczekujących na udzielenie świadczenia w komórce organizacyjnej, w której ta procedura lub zakres świadczeń będą wykonywane.
2. Średni czas oczekiwania oblicza się zgodnie z następującym wzorem: T = D/L, gdzie:
T – średni czas oczekiwania,
D – łączna liczba dni oczekiwania,
gdzie: D = d1 +d2 + ... +dn, gdzie
dn – liczba dni oczekiwania każdej osoby skreślonej w okresie ostatnich sześciu miesięcy z listy oczekujących z powodu wykonania świadczenia, na które oczekiwała, liczona od daty wpisania na listę oczekujących do daty rozpoczęcia wykonywania świadczenia,
L – łączna liczba osób skreślonych w ostatnich sześciu miesiącach z listy oczekujących z powodu wykonania świadczenia.
Załącznik nr 3
WZÓR DOKUMENTÓW BĘDĄCYCH OPISAMI KOMUNIKATÓW STOSOWANYCH DO PRZEKAZYWANIA DANYCH
- Data ogłoszenia: 2010-08-31
- Data wejścia w życie: 2010-09-15
- Data obowiązywania: 2010-09-15
- Dokument traci ważność: 2019-07-01
REKLAMA
Dziennik Ustaw
REKLAMA
REKLAMA