REKLAMA
Dziennik Ustaw - rok 2009 nr 118 poz. 990
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY1)
z dnia 17 lipca 2009 r.
w sprawie przetargu oraz konkursu na rezerwację częstotliwości lub zasobów orbitalnych
Na podstawie art. 120 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. – Prawo telekomunikacyjne (Dz. U. Nr 171, poz. 1800, z późn. zm.2)) zarządza się, co następuje:
Rozdział 1
Przepis ogólny
§ 1.
1) tryb ogłaszania przetargu na rezerwację częstotliwości lub zasobów orbitalnych, zwanego dalej „przetargiem”, oraz konkursu na rezerwację częstotliwości lub zasobów orbitalnych, zwanego dalej „konkursem”;
2) szczegółowe wymagania co do treści ogłoszenia i zawartości dokumentacji przetargowej oraz dokumentacji konkursowej;
3) warunki i tryb organizowania, przeprowadzania i zakończenia przetargu oraz konkursu, w tym:
a) powoływania i pracy komisji przetargowej oraz komisji konkursowej,
b) sposób wpłaty i zwrotu wadium w przypadku przetargu.
Rozdział 2
Ogłaszanie przetargu i konkursu
§ 2.
2. Przetarg albo konkurs rozpoczyna się w dniu opublikowania ogłoszenia o przetargu albo konkursie w prasie codziennej o zasięgu ogólnokrajowym.
3. Z dniem rozpoczęcia przetargu albo konkursu Prezes UKE udostępnia w siedzibie Urzędu Komunikacji Elektronicznej, zwanego dalej „UKE”, dokumentację przetargową albo konkursową, o której mowa w § 5–8.
1) przedmiot i zakres przetargu, podając w szczególności:
a) częstotliwości lub zasoby orbitalne oraz rodzaj służby radiokomunikacyjnej, sieci lub usługi telekomunikacyjnej, w której będą one wykorzystywane,
b) obszar, na którym częstotliwości lub zasoby orbitalne będą wykorzystywane,
c) okres rezerwacji częstotliwości lub zasobów orbitalnych;
2) warunki uczestnictwa w przetargu, podając w szczególności:
a) sposób nabycia oraz wysokość opłaty za dokumentację przetargową,
b) miejsce i formę złożenia oferty,
c) termin złożenia oferty, który nie może być krótszy niż 45 dni od dnia opublikowania ogłoszenia o przetargu,
d) wysokość wadium oraz sposób i termin jego wniesienia;
3) kryteria oceny oferty;
4) czy w ramach przetargu będzie przeprowadzona aukcja.
1) przedmiot i zakres konkursu, podając w szczególności:
a) częstotliwości lub zasoby orbitalne objęte konkursem, z ich przyporządkowaniem do poszczególnych multipleksów zgodnie z planem zagospodarowania częstotliwości,
b) obszar, na którym częstotliwości lub zasoby orbitalne będą wykorzystywane,
c) okres rezerwacji częstotliwości lub zasobów orbitalnych;
2) warunki uczestnictwa w konkursie, podając w szczególności:
a) sposób nabycia oraz wysokość opłaty za dokumentację konkursową,
b) miejsce i formę złożenia oferty,
c) termin złożenia oferty, który nie może być krótszy niż 45 dni od dnia opublikowania ogłoszenia o konkursie;
3) kryteria oceny oferty.
Rozdział 3
Dokumentacja przetargowa i konkursowa
§ 5.
1) warunki uczestnictwa w przetargu, w szczególności dotyczące:
a) nabycia dokumentacji przetargowej,
b) złożenia oferty w miejscu, formie oraz terminie określonych w ogłoszeniu o przetargu oraz zachowania zgodności oferty z wymaganiami określonymi w pkt 2,
c) wniesienia wadium na rachunek bankowy w sposób oraz w wysokości i terminie określonych w ogłoszeniu o przetargu,
d) podania numeru rachunku bankowego, na który następuje zwrot wadium,
e) podania adresu właściwego do doręczeń;
2) wymagania, jakim powinna odpowiadać oferta, w szczególności dotyczące:
a) opisu sposobu przygotowania oferty,
b) określenia przedmiotu oferty zgodnie z ogłoszeniem,
c) określenia zawartości oferty poprzez wskazanie informacji i dokumentów niezbędnych do oceny oferty;
3) w zakresie kryteriów oceny ofert:
a) listę i szczegółowy opis kryteriów oceny ofert,
b) określenie maksymalnej liczby punktów, jaką może uzyskać oferta w zakresie każdego z kryteriów oceny,
c) opis sposobu oceny ofert w zakresie każdego z kryteriów oceny ofert,
d) informację o minimum kwalifikacyjnym, a w przypadku przetargu, w którym badanie ofert odbywa się w trzech etapach – dodatkowo informację o minimum kwalifikacyjnym będącym warunkiem zakwalifikowania oferty do etapu III.
2. W przypadku przetargu, w ramach którego będzie przeprowadzona aukcja, dokumentacja przetargowa zawiera ponadto:
1) warunki uczestnictwa w aukcji, w szczególności dotyczące:
a) miejsca przeprowadzenia aukcji,
b) harmonogramu aukcji,
c) sposobu reprezentacji uczestników przetargu w trakcie aukcji oraz sposobu postępowania z ofertą w przypadku niewłaściwej reprezentacji,
d) procedur i środków bezpieczeństwa w celu zapewnienia prawidłowego przebiegu aukcji, w tym łączności dozwolonej w trakcie aukcji, kontroli dostępu do miejsca przebiegu aukcji oraz innych zabezpieczeń;
2) sposób przedstawiania przez uczestników przetargu wysokości deklarowanych w aukcji kwot;
3) informację o wysokości minimalnej kwoty postąpienia ustalonej dla drugiej rundy aukcji;
4) procedurę i kryteria ustalania minimalnej kwoty postąpienia przez komisję przetargową dla kolejnych rund aukcji oraz ogłaszania listy uczestników przetargu, którzy skorzystali z uprawnienia, o którym mowa w § 24 ust. 4;
5) opis postępowania komisji przetargowej oraz uczestników przetargu w trakcie aukcji oraz sposób ogłaszania przez komisję przetargową minimalnej kwoty postąpienia oraz listy, o których mowa w pkt 4.
1) warunki uczestnictwa w konkursie, w szczególności dotyczące:
a) złożenia oferty w miejscu, formie oraz terminie określonych w ogłoszeniu o konkursie oraz zachowania zgodności oferty z wymaganiami określonymi w pkt 2,
b) nabycia dokumentacji konkursowej,
c) podania adresu właściwego do doręczeń;
2) wymagania, jakim powinna odpowiadać oferta, w szczególności dotyczące:
a) opisu sposobu przygotowania oferty,
b) określenia przedmiotu oferty zgodnie z ogłoszeniem,
c) określenia programów telewizyjnych lub radiofonicznych rozprowadzanych lub rozpowszechnianych w sygnale multipleksu za pomocą rezerwowanej częstotliwości,
d) uporządkowania w sygnale multipleksu programów, o których mowa w lit. c, oraz udziału każdego z takich programów w tym sygnale,
e) określenia minimalnego procentowego udziału programów, o których mowa w lit. c, w sygnale multipleksu oraz minimalnego procentowego udziału usług dodatkowych w sygnale multipleksu,
f) określenia zawartości oferty poprzez wskazanie informacji i dokumentów niezbędnych do oceny oferty;
3) w zakresie kryteriów oceny ofert:
a) listę i szczegółowy opis kryteriów oceny ofert,
b) określenie maksymalnej liczby punktów, jaką może uzyskać oferta w zakresie każdego z kryteriów oceny,
c) opis sposobu oceny ofert w zakresie każdego z kryteriów oceny ofert,
d) informację o minimum kwalifikacyjnym.
1) warunki wykonywania działalności telekomunikacyjnej wymagającej wykorzystania częstotliwości lub zasobów orbitalnych objętych przetargiem albo konkursem, a w szczególności:
a) wskazanie daty rozpoczęcia wykorzystywania częstotliwości lub zasobów orbitalnych,
b) określenie mocy promieniowanej lub mocy wyjściowej radiowego urządzenia nadawczego,
c) charakterystykę promieniowania anteny nadawczej,
d) rodzaj sygnału i parametry techniczne jego nadawania;
2) określenie zobowiązań, jakie muszą lub mogą być podjęte przez podmiot, na rzecz którego zostanie dokonana rezerwacja częstotliwości lub zasobów orbitalnych.
2. Prezes UKE niezwłocznie publikuje w Biuletynie Informacji Publicznej UKE treść wniosku, o którym mowa w ust. 1, bez ujawnienia źródła wniosku.
3. Wnioski złożone po terminie, o którym mowa w ust. 1, Prezes UKE pozostawia bez wyjaśnienia.
4. Wyjaśnienie treści dokumentacji Prezes UKE niezwłocznie publikuje w Biuletynie Informacji Publicznej UKE.
5. Wyjaśnienie, o którym mowa w ust. 4, jest wiążące dla uczestników przetargu albo konkursu.
6. Prezes UKE może z urzędu, nie później niż na 30 dni przed upływem terminu do złożenia ofert, sprostować oczywistą omyłkę w treści dokumentacji przetargowej albo konkursowej. Prezes UKE niezwłocznie publikuje sprostowanie w Biuletynie Informacji Publicznej UKE. Sprostowanie jest wiążące dla uczestników przetargu albo konkursu.
Rozdział 4
Komisja
§ 10.
2. Komisja składa się z co najmniej 5 członków, w tym przewodniczącego oraz jego zastępcy wyznaczanych przez Prezesa UKE. Członków komisji Prezes UKE powołuje spośród osób będących pracownikami UKE, posiadających wiedzę i doświadczenie niezbędne do przeprowadzenia przetargu albo konkursu.
1) nie pozostaje w związku małżeńskim albo w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa lub powinowactwa w linii bocznej do drugiego stopnia oraz nie jest związany z tytułu przysposobienia, opieki lub kurateli z żadnym uczestnikiem przetargu albo konkursu, jego zastępcą prawnym lub członkami władz osób prawnych ubiegających się o rezerwację częstotliwości lub zasobów orbitalnych;
2) przed upływem jednego roku od daty rozpoczęcia przetargu albo konkursu nie pozostawał w stosunku pracy lub zlecenia z żadnym uczestnikiem przetargu albo konkursu;
3) przed upływem jednego roku od daty rozpoczęcia przetargu albo konkursu nie był członkiem władz osób prawnych ubiegających się o rezerwację częstotliwości lub zasobów orbitalnych;
4) nie pozostaje z żadnym uczestnikiem przetargu albo konkursu, jego zastępcą prawnym lub członkami władz osób prawnych ubiegających się o rezerwację częstotliwości lub zasobów orbitalnych w takim stosunku prawnym lub faktycznym, że może to budzić uzasadnione wątpliwości co do jego bezstronności.
2. Oświadczenie, o którym mowa w ust. 1, odbiera przewodniczący komisji i przekazuje je Prezesowi UKE.
3. Członek komisji do czasu zakończenia jej prac jest obowiązany niezwłocznie powiadomić przewodniczącego komisji o każdej zmianie stanu objętego oświadczeniem, o którym mowa w ust. 1. Informację taką przewodniczący niezwłocznie przekazuje Prezesowi UKE.
1) niezłożenia pisemnego oświadczenia, o którym mowa w § 11 ust. 1, lub wystąpienia zmiany stanu objętego tym oświadczeniem, lub
2) długotrwałej choroby uniemożliwiającej jego udział w pracach komisji.
2. Mandat członka komisji wygasa w przypadku:
1) jego śmierci;
2) ustania stosunku pracy w UKE.
2. Do kolejnego członka komisji stosuje się przepisy § 11 i 12.
3. Komisja przystępuje do dalszych prac po uzyskaniu pisemnej informacji od Prezesa UKE o ostatecznym ustaleniu jej składu.
2. Posiedzenia komisji odbywają się w terminie i miejscu wskazanych przez przewodniczącego komisji, z zastrzeżeniem ust. 5.
3. W posiedzeniach komisji biorą udział tylko jej członkowie, z zastrzeżeniem ust. 5.
4. Poza posiedzeniami komisji członkowie komisji mogą zapoznawać się ze złożonymi ofertami w pomieszczeniu wyznaczonym do tego celu przez przewodniczącego komisji.
5. W przetargu, w ramach którego przeprowadzana jest aukcja, komisja pracuje zgodnie z harmonogramem, o którym mowa w § 5 ust. 2 pkt 1 lit. b, oraz opisem postępowania, o którym mowa w § 5 ust. 2 pkt 5. W posiedzeniu Komisji mogą brać udział przedstawiciele uczestników przetargu lub inne osoby upoważnione przez Prezesa UKE, zgodnie z opisem postępowania, o którym mowa w § 5 ust. 2 pkt 5.
2. Protokół sporządza wyznaczony przez przewodniczącego członek komisji, a w przypadku jego nieobecności inny członek komisji wyznaczony przez przewodniczącego komisji.
3. Protokół z posiedzenia komisji zawiera w szczególności:
1) datę i miejsce posiedzenia;
2) listę uczestników posiedzenia;
3) ustalenia komisji.
4. Członkowie komisji obecni na posiedzeniu podpisują protokół z posiedzenia komisji oraz co najmniej jeden członek komisji parafuje każdą stronę protokołu oraz załączników do protokołu.
5. Wyznaczony przez przewodniczącego członek komisji, do czasu zakończenia jej prac, przechowuje dokumentację z prac komisji, obejmującą w szczególności:
1) protokoły z posiedzeń komisji;
2) uchwały komisji;
3) informacje o pracach komisji sporządzane dla Prezesa UKE.
6. Do czasu zakończenia przetargu albo konkursu dostęp do dokumentacji z prac komisji posiadają tylko Prezes UKE, członkowie komisji oraz upoważnieni przez Prezesa UKE pracownicy UKE.
2. Do zadań przewodniczącego komisji należy w szczególności:
1) organizowanie prac komisji;
2) reprezentowanie komisji przed Prezesem UKE;
3) wyznaczanie terminów posiedzeń komisji i przewodniczenie tym posiedzeniom;
4) wyznaczanie poszczególnym członkom komisji zadań, w tym zlecanie przygotowania dokumentów przyjmowanych przez komisję.
1) zakończenia badania ofert w I, II lub lll etapie, o których mowa odpowiednio w § 21, 23 i 24;
2) przyjęcia protokołu, o którym mowa w § 25;
3) innych, na wniosek przewodniczącego lub członka komisji.
2. Komisja podejmuje uchwały w głosowaniu jawnym, zwykłą większością głosów, w obecności co najmniej połowy składu komisji. W przypadku równej liczby głosów o wyniku głosowania decyduje głos przewodniczącego komisji.
Rozdział 5
Przeprowadzanie przetargu oraz konkursu
§ 18.
2. Listę, o której mowa w ust. 1, przewodniczący komisji przekazuje Prezesowi UKE niezwłocznie po jej sporządzeniu, w celu ogłoszenia w Biuletynie Informacji Publicznej UKE.
2. Ofertę złożoną po terminie Prezes UKE zwraca oferentowi bez otwierania.
1) nabycia dokumentacji, o której mowa w § 5 albo 6;
2) złożenia oferty w miejscu i formie określonych w ogłoszeniu;
3) zgodności złożonej oferty z wymaganiami formalnymi określonymi w dokumentacji;
4) wniesienia wadium w sposób oraz w wysokości i terminie określonych w ogłoszeniu o przetargu oraz w dokumentacji przetargowej.
2. Po zakończeniu badania ofert w etapie I, komisja podejmuje uchwałę, w której wskazuje:
1) oferty zakwalifikowane do etapu II;
2) oferty niezakwalifikowane do etapu II, podając przyczyny ich niezakwalifikowania.
3. Warunkiem zakwalifikowania oferty do etapu II przetargu albo konkursu jest spełnienie warunków i wymagań sprawdzanych w etapie I.
1) spełnienia kryteriów oceny ofert, o których mowa w § 5 ust. 1 pkt 3 albo w § 6 pkt 3;
2) zobowiązań, o których mowa w § 7 pkt 2, jeżeli zostały wskazane w dokumentacji przetargowej albo konkursowej.
2. Ocena oferty w etapie II stanowi sumę punktów uzyskanych w tym etapie.
3. Po zakończeniu etapu II komisja podejmuje uchwałę, w której wskazuje liczbę punktów uzyskanych przez poszczególne oferty, a w przypadku przetargu, w ramach którego przeprowadzana jest aukcja, również:
1) oferty zakwalifikowane do etapu III;
2) oferty niezakwalifikowane do etapu III, podając przyczyny ich niezakwalifikowania.
2. Etap III obejmuje przeprowadzenie aukcji podzielonej na rundy.
3. Z zastrzeżeniem ust. 4 i 5, w etapie III, w pierwszej i kolejnych rundach aukcji każdy z uczestników przetargu określa wysokość zadeklarowanej kwoty, przy czym dla pierwszej rundy określa ją w ofercie. W każdej kolejnej rundzie aukcji wysokość zadeklarowanej kwoty musi być wyższa od poprzednio zadeklarowanej kwoty co najmniej o minimalną kwotę postąpienia, określoną odpowiednio dla drugiej rundy zgodnie z § 5 ust. 2 pkt 3 albo dla kolejnej rundy zgodnie z § 5 ust. 2 pkt 4.
4. W etapie III, począwszy od rundy drugiej, uczestnikowi przetargu przysługuje określona w dokumentacji przetargowej liczba rund, w których może on nie określić wysokości zadeklarowanej kwoty. Wówczas do obliczenia wyników przetargu po danej rundzie komisja przyjmuje kwotę zadeklarowaną przez danego uczestnika przetargu w ostatniej rundzie, w której wziął udział zgodnie z ust. 3.
5. Obowiązek określenia wysokości zadeklarowanej kwoty nie dotyczy uczestnika przetargu, którego oferta, zgodnie z ogłoszonymi wynikami rundy poprzedniej, znajduje się na pozycji o numerze mniejszym lub równym liczbie rezerwacji częstotliwości stanowiących przedmiot przetargu. Wówczas do obliczenia wyników przetargu po danej rundzie komisja przyjmuje kwotę zadeklarowaną przez danego uczestnika przetargu w ostatniej rundzie, w której wziął udział zgodnie z ust. 3.
6. W przypadku zadeklarowania przez uczestnika przetargu kwoty niższej niż minimalna kwota postąpienia, określona odpowiednio dla drugiej rundy zgodnie z § 5 ust. 2 pkt 3 albo dla kolejnej rundy zgodnie z § 5 ust. 2 pkt 4, sytuacja taka jest kwalifikowana jak skorzystanie z uprawnienia, o którym mowa w ust. 4, a przy dokonywaniu oceny punktowej ofert po danej rundzie aukcji komisja przyjmuje kwotę zadeklarowaną przez danego uczestnika przetargu w ostatniej rundzie, w której wziął udział zgodnie z ust. 3.
7. Przepis ust. 6 stosuje się w przypadku niezadeklarowania jakiejkolwiek kwoty przez uczestnika przetargu.
8. Po wykorzystaniu przez uczestnika przetargu określonej w dokumentacji przetargowej liczby rund aukcji bez określania wysokości zadeklarowanej kwoty, zgodnie z ust. 4–7, nie przysługuje mu prawo dalszego deklarowania kwoty. Wówczas do obliczenia wyników przetargu komisja przyjmuje kwotę zadeklarowaną przez tego uczestnika przetargu w rundzie aukcji, w której wziął udział zgodnie z ust. 3.
9. Po każdej rundzie aukcji komisja dokonuje oceny punktowej ofert, uwzględniając sumę punktów uzyskanych przez ofertę w etapie II i III, w sposób określony w dokumentacji przetargowej.
10. Ocena punktowa ofert, o których mowa w ust. 9, minimalna kwota postąpienia oraz lista uczestników przetargu, którzy skorzystali z uprawnienia, o którym mowa w ust. 4, są ogłaszane przez komisję niezwłocznie po zakończeniu każdej rundy aukcji.
11. Po kolejnych rundach aukcji komisja może udzielać wyjaśnień na pytania uczestników przetargu dotyczące ogłoszenia, o którym mowa w ust. 10.
12. Etap III kończy się po zakończeniu trzeciej kolejnej rundy aukcji, po której nie nastąpiła względem dwóch rund poprzednich zmiana co najmniej o minimalną kwotę postąpienia kwoty zadeklarowanej przez uczestnika, którego oferta, zgodnie z ogłoszonymi wynikami rundy poprzedniej, znajduje się na pozycji o numerze mniejszym lub równym liczbie rezerwacji częstotliwości stanowiących przedmiot przetargu.
13. Po zakończeniu etapu III komisja podejmuje uchwałę, w której wskazuje liczbę rund aukcji, zadeklarowane kwoty w każdej rundzie aukcji przez każdego uczestnika przetargu lub kwoty przyjęte przez komisję w związku z wystąpieniem sytuacji, o której mowa w ust. 4–8, a dla ostatniej rundy dodatkowo wynikające z nich oceny punktowe uzyskane przez poszczególne oferty.
Rozdział 6
Zakończenie przetargu i konkursu
§ 25.
2. Protokół zawiera w szczególności:
1) oznaczenie czasu i miejsca przeprowadzenia etapów oceny ofert;
2) imiona i nazwiska członków komisji, ze wskazaniem czynności, w których brali udział;
3) listę ofert zwróconych bez otwierania;
4) listę ofert poddanych badaniu w etapie I;
5) listę ofert zakwalifikowanych oraz niezakwalifikowanych do oceny w etapie II, z podaniem przyczyn ich niezakwalifikowania;
6) listę ofert zakwalifikowanych oraz niezakwalifikowanych do etapu III, z podaniem przyczyn ich niezakwalifikowania – w przypadku przetargu, w którym przeprowadzona była aukcja;
7) listę ofert, które nie uzyskały minimum kwalifikacyjnego – w przypadku przetargu, w którym nie była przeprowadzona aukcja;
8) szczegółowe uzasadnienie rozstrzygnięć i ocen dokonywanych w czasie przetargu albo konkursu;
9) liczbę punktów, jaką uzyskała każda oferta, w zakresie spełnienia poszczególnych kryteriów etapu II oceny ofert;
10) ocenę punktową, jaką uzyskała każda z ofert w III etapie – w przypadku przetargu, w którym przeprowadzona była aukcja;
11) kolejność ofert wraz z ich oceną punktową;
12) podpisy wszystkich członków komisji, a w przypadku braku podpisu – wzmiankę o przyczynie jego braku.
3. Komisja kończy pracę z dniem przyjęcia protokołu przez Prezesa UKE.
2. Ogłoszenie, o którym mowa w ust. 1, zawiera w szczególności:
1) oznaczenie terminu, miejsca i przedmiotu przetargu albo konkursu;
2) listę ofert zakwalifikowanych oraz niezakwalifikowanych do oceny w etapie II;
3) listę ofert zakwalifikowanych oraz niezakwalifikowanych do oceny w etapie III – w przypadku przetargu, w którym przeprowadzona była aukcja;
4) kolejność ofert wraz z ich oceną punktową.
3. Ogłoszenie, o którym mowa w ust. 1, kończy przetarg albo konkurs.
Rozdział 7
Wadium
§ 27.
2. Kopię dowodu wpłaty wadium dołącza się do oferty.
3. Wadium wniesione przez uczestnika przetargu, którego oferta została zwrócona bez otwierania, zwraca się w terminie 7 dni roboczych od dnia zwrotu oferty.
4. W przypadku określonym w ust. 3 oraz w art. 119 ust. 5 i 6 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. – Prawo telekomunikacyjne wadium zwraca się na rachunek bankowy wskazany przez uczestnika przetargu.
5. Wadium zwraca się wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku oraz prowizji bankowej za przelew wadium.
Rozdział 8
Przepisy przejściowe i końcowe
§ 28.
Minister Infrastruktury: C. Grabarczyk
|
1) Minister Infrastruktury kieruje działem administracji rządowej – łączność, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 3 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 16 listopada 2007 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Infrastruktury (Dz. U. Nr 216, poz. 1594).
2) Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2004 r. Nr 273, poz. 2703, z 2005 r. Nr 163, poz. 1362 i Nr 267, poz. 2258, z 2006 r. Nr 12, poz. 66, Nr 104, poz. 708 i 711, Nr 170, poz. 1217, Nr 220, poz. 1600, Nr 235, poz. 1700 i Nr 249, poz. 1834, z 2007 r. Nr 23, poz. 137, Nr 50, poz. 331 i Nr 82, poz. 556, z 2008 r. Nr 17, poz. 101 i Nr 227, poz. 1505 oraz z 2009 r. Nr 11, poz. 59, Nr 18, poz. 97 i Nr 85, poz. 716.
- Data ogłoszenia: 2009-07-28
- Data wejścia w życie: 2009-08-12
- Data obowiązywania: 2009-08-12
- Dokument traci ważność: 2013-08-01
REKLAMA
Dziennik Ustaw
REKLAMA
REKLAMA