REKLAMA
Dziennik Ustaw - rok 2009 nr 113 poz. 944
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA ROLNICTWA I ROZWOJU WSI1)
z dnia 7 lipca 2009 r.
w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania pomocy finansowej w ramach działania „Szkolenia zawodowe dla osób zatrudnionych w rolnictwie i leśnictwie” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007–2013
Na podstawie art. 29 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 7 marca 2007 r. o wspieraniu rozwoju obszarów wiejskich z udziałem środków Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich (Dz. U. Nr 64, poz. 427, z późn. zm.2)) zarządza się, co następuje:
1) tryb składania wniosków o przyznanie pomocy oraz wniosków o płatność;
2) szczegółowe wymagania, jakim powinny odpowiadać wnioski o przyznanie pomocy oraz wnioski o płatność;
3) szczegółowe wymagania, jakim powinna odpowiadać umowa, na podstawie której jest przyznawana pomoc, zwana dalej „umową”;
4) przypadki, w których następca prawny wnioskodawcy albo nabywca przedsiębiorstwa wnioskodawcy lub części tego przedsiębiorstwa może, na swój wniosek, wstąpić do toczącego się postępowania na miejsce wnioskodawcy, oraz warunki i tryb wstąpienia do tego postępowania;
5) przypadki, w których następcy prawnemu beneficjenta albo nabywcy przedsiębiorstwa beneficjenta lub części tego przedsiębiorstwa może być przyznana pomoc, oraz warunki i tryb przyznania pomocy.
1) dysponuje kadrą dydaktyczną i bazą dydaktyczno-lokalową do prowadzenia szkoleń, posiada doświadczenie w organizacji szkoleń dla osób zatrudnionych w rolnictwie lub leśnictwie oraz której przedmiotem lub celem działalności jest prowadzenie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej działalności szkoleniowej;
2) nie podlega wykluczeniu z ubiegania się o przyznanie pomocy na podstawie przepisów rozporządzenia Rady (WE) nr 1698/2005 z dnia 20 września 2005 r. w sprawie wsparcia rozwoju obszarów wiejskich przez Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich (EFRROW) (Dz. Urz. UE L 277 z 21.10.2005, str. 1, z późn. zm.), zwanego dalej „rozporządzeniem nr 1698/2005”, oraz przepisów Unii Europejskiej wydanych w trybie przepisów tego rozporządzenia lub przepisów odrębnych;
3) nie prowadzi działalności gospodarczej w zakresie produkcji lub obrotu maszynami, urządzeniami, materiałami lub środkami przeznaczonymi dla rolnictwa i leśnictwa;
4) nie jest podmiotem, o którym mowa w art. 6 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 7 marca 2007 r. o wspieraniu rozwoju obszarów wiejskich z udziałem środków Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich, zwanym dalej „podmiotem wdrażającym”.
2. Przepisu ust. 1 pkt 3 nie stosuje się do Państwowego Gospodarstwa Leśnego Lasy Państwowe oraz jednostek doradztwa rolniczego.
1) wspólnikom spółki cywilnej, którzy, na podstawie umowy spółki cywilnej, zawartej w formie pisemnej, zamierzają wspólnie realizować operację w rozumieniu art. 2 lit. e rozporządzenia nr 1698/2005, zwaną dalej „operacją”, jeżeli każdy z tych wspólników spełnia warunki określone w § 2, z wyłączeniem warunku dysponowania kadrą dydaktyczną do prowadzenia szkoleń, który powinien spełniać przynajmniej jeden z tych wspólników, i warunku dysponowania bazą dydaktyczno-lokalową do prowadzenia szkoleń, który powinien spełniać przynajmniej jeden z tych wspólników;
2) podmiotom, które, na podstawie umowy, innej niż umowa spółki cywilnej, zawartej w formie pisemnej, zamierzają wspólnie realizować operację i wspólnie ubiegają się o przyznanie pomocy, zwanym dalej „konsorcjum”, jeżeli każdy z tych podmiotów spełnia warunki określone w § 2, z wyłączeniem warunku dysponowania kadrą dydaktyczną do prowadzenia szkoleń, który powinien spełniać przynajmniej jeden z tych podmiotów, i warunku dysponowania bazą dydaktyczno-lokalową do prowadzenia szkoleń, który powinien spełniać przynajmniej jeden z tych podmiotów.
2. W umowie, o której mowa w ust. 1:
1) określa się podział zadań zaplanowanych w ramach operacji odpowiednio między wspólników spółki cywilnej lub podmioty wchodzące w skład konsorcjum;
2) wskazuje się odpowiednio wspólnika spółki cywilnej lub podmiot wchodzący w skład konsorcjum, upoważniony do reprezentowania wnioskodawcy w zakresie przyznawania i wypłaty pomocy.
1) operacja nie jest finansowana z udziałem innych środków publicznych;
2) szkolenie realizowane w ramach operacji nie zastępuje zajęć edukacyjnych przewidzianych programem nauczania obowiązującego w szkołach ponadgimnazjalnych lub programem kształcenia dla poszczególnych kierunków na uczelniach;
3) szkolenie realizowane w ramach operacji jest bezpłatne dla uczestniczących w nim osób zatrudnionych w rolnictwie lub leśnictwie, zwanych dalej „uczestnikami szkolenia”;
4) dostawy i usługi, związane z realizacją operacji, zostaną nabyte w trybie przepisów o zamówieniach publicznych.
2. Operacja może być realizowana w jednym albo w więcej niż jednym etapie.
3. Jeżeli operacja jest realizowana w więcej niż jednym etapie, każdy z etapów nie może trwać krócej niż 2 miesiące.
4. Realizacji operacji lub jej etapu nie powierza się podwykonawcy.
1) bezpośrednie koszty szkoleń, do których zalicza się koszty:
a) naboru uczestników szkolenia,
b) zakupu artykułów biurowo-kancelaryjnych i papierniczych do przeprowadzenia szkolenia,
c) opracowania, powielania i drukowania materiałów szkoleniowych,
d) wykorzystania pomieszczeń do przeprowadzenia szkolenia lub najmu takich pomieszczeń,
e) udostępnienia do celów związanych z przeprowadzeniem szkolenia budynków, urządzeń i innych obiektów, a także gruntów, przeznaczonych do prowadzenia działalności rolniczej lub leśnej,
f) najmu sprzętu niezbędnego do przeprowadzenia szkolenia,
g) zakupu odzieży ochronnej dla kadry dydaktycznej oraz uczestników szkolenia,
h) wynagrodzenia kadry dydaktycznej,
i) dojazdów, zakwaterowania i wyżywienia kadry dydaktycznej oraz uczestników szkolenia,
j) tłumaczenia tekstów koniecznych do przeprowadzenia szkolenia,
k) podróży służbowych pracowników, związanych z przygotowaniem i przeprowadzeniem szkolenia,
I) zatrudnienia kierownika operacji;
2) ogólne koszty szkoleń związane z realizacją operacji, do których zalicza się w szczególności koszty:
a) najmu powierzchni biurowych,
b) energii elektrycznej,
c) usług telekomunikacyjnych,
d) usług księgowych.
2. Koszty szkoleń, o których mowa w ust. 1 pkt 2, mogą być objęte pomocą w wysokości nieprzekraczającej 15 % bezpośrednich kosztów szkoleń, o których mowa w ust. 1 pkt 1.
2. Koszty szkoleń, o których mowa w § 5 ust. 1, uznaje się za koszty kwalifikowalne, jeżeli zostały:
1) udokumentowane;
2) poniesione po dniu zawarcia umowy.
3. Koszty szkoleń, o których mowa w § 5 ust. 1 pkt 2, uznaje się za koszty kwalifikowalne w wysokości nieprzekraczającej 15 % pozostałych kosztów szkoleń, o których mowa w § 5 ust. 1 pkt 1.
4. Do kosztów kwalifikowalnych zalicza się także podatek od towarów i usług (VAT) na zasadach określonych w art. 71 ust. 3 lit. a rozporządzenia nr 1698/2005.
5. Refundacji podlegają koszty kwalifikowalne w wysokości do 100 % tych kosztów.
2. Minister właściwy do spraw rozwoju wsi określa warunki konkursu obejmujące:
1) temat szkolenia realizowanego w ramach operacji, zgodnie z wykazem zagadnień określonych w Programie Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007–2013, zwanym dalej „Programem”;
2) formę i warunki przeprowadzenia szkolenia realizowanego w ramach operacji;
3) liczbę uczestników szkolenia realizowanego w ramach operacji;
4) wysokość środków finansowych dostępnych na realizację operacji;
5) termin realizacji operacji;
6) zasięg terytorialny operacji;
7) termin składania wniosków o przyznanie pomocy, który nie może być krótszy niż 30 dni i dłuższy niż 45 dni od dnia ogłoszenia o konkursie.
3. Podmiot wdrażający ogłasza konkurs i informację o nim zamieszcza na stronie internetowej administrowanej przez ten podmiot oraz co najmniej w dwóch dziennikach o zasięgu ogólnokrajowym.
4. Ogłoszenie o konkursie, oprócz informacji wymienionych w ust. 2, zawiera także określenie miejsca składania wniosków o przyznanie pomocy.
2. Dniem złożenia wniosku o przyznanie pomocy jest dzień wpływu tego wniosku do podmiotu wdrażającego.
1) numer identyfikacyjny wnioskodawcy, o którym mowa w przepisach o krajowym systemie ewidencji producentów, ewidencji gospodarstw rolnych oraz ewidencji wniosków o przyznanie płatności, a w przypadku wnioskodawców, o których mowa w § 3 ust. 1, numer identyfikacyjny podmiotu upoważnionego do reprezentowania wnioskodawcy w zakresie przyznawania i wypłaty pomocy;
2) imię i nazwisko, miejsce zamieszkania i adres albo nazwę, siedzibę i adres wnioskodawcy;
3) opis planowanej operacji, w tym określenie zasięgu terytorialnego jej realizacji, zakresu, celów i kosztów;
4) oświadczenia lub zobowiązania wnioskodawcy związane z pomocą;
5) wykaz załączników.
2. Do wniosku o przyznanie pomocy dołącza się dokumenty niezbędne do przyznania pomocy.
3. Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa, zwana dalej „Agencją”, opracowuje, w uzgodnieniu z podmiotem wdrażającym, formularz wniosku o przyznanie pomocy oraz wzory dokumentów dołączanych do tego wniosku, a podmiot wdrażający udostępnia na stronie internetowej administrowanej przez ten podmiot wzór tego wniosku i wzory tych dokumentów nie później niż przed dniem rozpoczęcia biegu terminu określonego na podstawie § 7 ust. 2 pkt 7.
4. Wnioskodawca informuje na piśmie podmiot wdrażający o wszelkich zmianach w zakresie informacji objętych wnioskiem oraz dokumentów dołączanych do tego wniosku, niezwłocznie po ich zaistnieniu.
1) warunków przyznania pomocy określonych w § 2 lub 3 oraz § 4 ust. 1 pkt 1–3,
2) wymagań określonych w § 5 ust. 2,
3) warunków konkursu określonych na podstawie § 7 ust. 2,
4) wymagań określonych w § 9 ust. 1 i 2
– w terminie 60 dni od dnia upływu terminu określonego na podstawie § 7 ust. 2 pkt 7.
2. Wniosek o przyznanie pomocy złożony po upływie terminu określonego na podstawie § 7 ust. 2 pkt 7 lub niezawierający adresu wnioskodawcy, jeżeli niemożliwe jest ustalenie tego adresu na podstawie posiadanych danych, pozostawia się bez rozpatrzenia.
3. Jeżeli wniosek o przyznanie pomocy został wypełniony nieprawidłowo lub zawiera braki, wzywa się wnioskodawcę, na piśmie, do usunięcia nieprawidłowości lub braków w terminie 14 dni od dnia doręczenia wezwania.
4. Jeżeli wnioskodawca, pomimo wezwania do usunięcia nieprawidłowości lub braków:
1) nie usunął w terminie żadnych nieprawidłowości lub braków, pomocy nie przyznaje się, o czym wnioskodawcę informuje się na piśmie, podając przyczyny nieprzyznania pomocy;
2) nie usunął w terminie wszystkich nieprawidłowości lub braków, wzywa się go ponownie, na piśmie, do usunięcia pozostałych nieprawidłowości lub braków w terminie 7 dni od dnia doręczenia wezwania.
5. Jeżeli wnioskodawca, pomimo ponownego wezwania, o którym mowa w ust. 4 pkt 2, nie usunął w terminie wszystkich nieprawidłowości lub braków, pomocy nie przyznaje się, o czym wnioskodawcę informuje się na piśmie, podając przyczyny nieprzyznania pomocy.
6. Wezwanie wnioskodawcy do wykonania określonych czynności w toku postępowania w sprawie przyznania pomocy wstrzymuje bieg terminu rozpatrywania wniosku o przyznanie pomocy do czasu wykonania przez wnioskodawcę tych czynności.
7. Przepisu ust. 3 nie stosuje się, jeżeli zachodzą niebudzące wątpliwości przesłanki nieprzyznania pomocy, o których mowa w § 2 lub 3 oraz § 4 ust. 1 pkt 1–3.
2. Ocenie merytorycznej podlegają:
1) szczegółowy program szkolenia realizowanego w ramach operacji;
2) kwalifikacje kadry dydaktycznej, która będzie przeprowadzać szkolenie realizowane w ramach operacji;
3) baza dydaktyczno-lokalowa, która będzie wykorzystana do przeprowadzenia szkolenia realizowanego w ramach operacji;
4) koszt osobogodziny szkolenia realizowanego w ramach operacji;
5) doświadczenie w organizacji szkoleń dla osób zatrudnionych w rolnictwie lub leśnictwie.
3. Ocenę merytoryczną przeprowadza się na podstawie szczegółowych kryteriów oceny merytorycznej operacji stanowiących załącznik do rozporządzenia.
4. Pomoc może być przyznana temu wnioskodawcy, który posiada odpowiednie doświadczenie w organizacji szkoleń dla osób zatrudnionych w rolnictwie lub leśnictwie, dysponuje odpowiednią kadrą dydaktyczną, która będzie przeprowadzać szkolenie realizowane w ramach operacji, oraz odpowiednią bazą dydaktyczno-lokalową, która będzie wykorzystana do przeprowadzenia szkolenia realizowanego w ramach operacji, ustalone na podstawie szczegółowych kryteriów oceny merytorycznej operacji.
5. Pomoc przyznaje się na operację, która uzyskała najwyższą liczbę punktów określoną na podstawie szczegółowych kryteriów oceny merytorycznej operacji i z uwzględnieniem ust. 6 i 7.
6. W przypadku operacji, która uzyskała tę samą liczbę punktów, o przyznaniu pomocy decyduje wyższa liczba punktów przyznana za kwalifikacje kadry dydaktycznej, która będzie przeprowadzać szkolenie realizowane w ramach operacji.
7. W przypadku operacji, która uzyskała tę samą liczbę punktów i tę samą liczbę punktów uzyskanych za kwalifikacje kadry dydaktycznej, która będzie przeprowadzać szkolenie realizowane w ramach operacji, o przyznaniu pomocy decyduje wyższa liczba punktów uzyskana za szczegółowy program szkolenia realizowanego w ramach operacji.
8. Podmiot wdrażający ustala wyniki oceny merytorycznej poszczególnych operacji oraz sporządza na ich podstawie listę operacji w kolejności od najwyższej do najniższej liczby punktów uzyskanych na podstawie szczegółowych kryteriów oceny merytorycznej operacji i z uwzględnieniem ust. 6 i 7, wraz z podaniem liczby punktów przyznanych każdej operacji.
2. Podmiot wdrażający wzywa niezwłocznie, na piśmie, wnioskodawcę, którego operacja uzyskała najwyższą liczbę punktów przyznanych na podstawie szczegółowych kryteriów oceny merytorycznej operacji i z uwzględnieniem § 11 ust. 6 i 7, do zawarcia umowy, wyznaczając termin jej zawarcia nie dłuższy niż 14 dni od dnia otrzymania wezwania.
3. W przypadku gdy wnioskodawca nie stawił się w wyznaczonym przez podmiot wdrażający terminie w celu zawarcia umowy albo odmówił jej zawarcia, podmiot wdrażający nie przyznaje pomocy, chyba że wnioskodawca stawił się w celu zawarcia umowy i zawarł ją w innym terminie:
1) uzgodnionym z podmiotem wdrażającym przed upływem wyznaczonego w wezwaniu terminu, nie dłuższym niż 21 dni od dnia otrzymania wezwania, albo
2) wyznaczonym przez podmiot wdrażający, nie dłuższym niż 14 dni od dnia, na który został wyznaczony poprzedni termin zawarcia umowy.
4. O przyczynach nieprzyznania pomocy na podstawie ust. 3 informuje się wnioskodawcę na piśmie.
5. W przypadku gdy nie została zawarta umowa z wnioskodawcą, którego operacja uzyskała najwyższą liczbę punktów uzyskanych na podstawie szczegółowych kryteriów oceny merytorycznej operacji i z uwzględnieniem § 11 ust. 6 i 7, podmiot wdrażający może zawrzeć umowę z wnioskodawcą, którego operacja uzyskała następną w kolejności liczbę punktów. Przepisy ust. 2–4 stosuje się odpowiednio.
1) osiągnięcia celu operacji w terminie określonym w umowie;
2) ograniczeń lub warunków w zakresie przenoszenia własności lub posiadania rzeczy nabytych w ramach realizacji operacji lub sposobu ich wykorzystywania;
3) sposobu lub miejsca realizacji operacji;
4) umożliwienia przeprowadzania kontroli związanych z przyznaną pomocą;
5) przechowywania dokumentów związanych z przyznaną pomocą;
6) informowania podmiotu wdrażającego o okolicznościach mogących mieć wpływ na wykonanie umowy.
2. Wnioskodawca będący osobą fizyczną dołącza do umowy oświadczenie o niepozostawaniu w związku małżeńskim albo oświadczenie o ustanowionej małżeńskiej rozdzielności majątkowej, albo oświadczenie małżonka o wyrażeniu zgody na zawarcie umowy.
3. Umowę zawiera się na formularzu opracowanym przez podmiot wdrażający w uzgodnieniu z Agencją. Podmiot wdrażający udostępnia ten formularz nie później niż przed dniem rozpoczęcia biegu terminu określonego na podstawie § 7 ust. 2 pkt 7.
1) zrealizował całą operację lub jej etap, w tym poniósł związane z tym koszty kwalifikowalne;
2) zrealizował lub realizuje zobowiązania określone w umowie;
3) udokumentował zrealizowanie całej operacji lub jej etapu, w tym poniesienie kosztów kwalifikowalnych z tym związanych.
2. Jeżeli beneficjent nie spełnił któregokolwiek z warunków, o których mowa w ust. 1, środki finansowe z tytułu pomocy mogą być wypłacone w części dotyczącej operacji lub jej etapu, które zostały zrealizowane zgodnie z tymi warunkami, jeżeli cel operacji został osiągnięty lub może zostać osiągnięty do dnia złożenia wniosku o płatność ostateczną.
2. Wniosek o płatność składa się osobiście lub przez upoważnioną osobę bezpośrednio do podmiotu wdrażającego.
2. Jeżeli wniosek o płatność został wypełniony nieprawidłowo lub zawiera braki, wzywa się beneficjenta, na piśmie, do usunięcia nieprawidłowości lub braków w terminie 14 dni od dnia doręczenia wezwania.
3. Jeżeli beneficjent pomimo wezwania, o którym mowa w ust. 2, nie usunął w terminie nieprawidłowości lub braków, wzywa się go ponownie, na piśmie, do usunięcia tych nieprawidłowości lub braków w terminie 7 dni od dnia doręczenia wezwania.
4. Jeżeli beneficjent, pomimo ponownego wezwania, o którym mowa w ust. 3, nie usunął w terminie nieprawidłowości lub braków, wniosek o płatność rozpatruje się w zakresie, w jakim został on wypełniony, oraz na podstawie dołączonych do niego dokumentów.
2. Agencja opracowuje, w uzgodnieniu z podmiotem wdrażającym, formularz wniosku o płatność oraz wzory dokumentów dołączanych do tego wniosku, a podmiot wdrażający udostępnia na stronie internetowej administrowanej przez ten podmiot wzór tego wniosku i wzory tych dokumentów nie później niż przed dniem rozpoczęcia biegu terminu określonego na podstawie § 7 ust. 2 pkt 7.
3. Do wniosku o płatność i trybu jego rozpatrywania przepisy § 9 ust. 4 stosuje się odpowiednio.
2. Agencja dokonuje wypłaty środków finansowych z tytułu pomocy w terminie 30 dni od dnia otrzymania polecenia wypłaty pomocy od podmiotu wdrażającego.
3. Bieg terminu rozpatrywania wniosku o płatność wstrzymuje się do czasu wykonania czynności, o których mowa w § 16 ust. 2 i 3.
2. Wniosek o przyznanie pomocy złożony przez wnioskodawcę, o którym mowa w ust. 1, podmiot wdrażający pozostawia bez rozpatrzenia z chwilą powzięcia wiadomości o zaistnieniu zdarzenia określonego w ust. 1.
2. Wniosek o przyznanie pomocy następca składa do podmiotu wdrażającego w terminie 2 miesięcy od dnia zaistnienia zdarzenia określonego w ust. 1.
3. Do wniosku o przyznanie pomocy następca dołącza dokument potwierdzający zaistnienie następstwa prawnego lub nabycia całości lub części przedsiębiorstwa.
4. W przypadku złożenia przez następcę wniosku o przyznanie pomocy po upływie terminu, o którym mowa w ust. 2, lub niezawierającego adresu wnioskodawcy, jeżeli niemożliwe jest ustalenie tego adresu na podstawie posiadanych danych, wniosek ten pozostawia się bez rozpatrzenia.
5. Wniosek o przyznanie pomocy złożony przez następcę rozpatruje się w terminie 2 miesięcy od dnia jego złożenia.
6. Do wniosku o przyznanie pomocy złożonego przez następcę i trybu jego rozpatrywania przepisy § 8 ust. 2, § 9 ust. 1 pkt 1, 2, 4 i 5 i ust. 2–4 oraz § 10 ust. 1 pkt 1 i 2 i ust. 3–7 stosuje się odpowiednio.
7. Umowa zawarta przez podmiot wdrażający z następcą określa warunki kontynuacji realizowanej operacji.
8. Podmiot wdrażający, na piśmie, wzywa niezwłocznie następcę, wyznaczając termin do zawarcia umowy, o której mowa w ust. 7, nie dłuższy niż 14 dni od dnia otrzymania wezwania.
9. Do umowy, o której mowa w ust. 7, w tym do warunków kontynuacji realizowanej operacji, stosuje się odpowiednio przepisy § 2 lub 3, § 4, § 12 ust. 3 i 4, § 13 oraz § 14.
10. Wysokość pomocy przyznanej następcy nie może przekraczać niewypłaconej części pomocy.
11. Do wniosku o płatność złożonego przez następcę i trybu jego rozpatrywania przepisy § 15–18 stosuje się odpowiednio.
2. Termin wykonania określonych czynności w toku postępowania o przyznanie pomocy i wypłaty środków finansowych z tytułu pomocy uważa się za zachowany, jeżeli przed jego upływem nadano pismo w polskiej placówce pocztowej operatora publicznego, z wyłączeniem czynności złożenia wniosku o przyznanie pomocy i złożenia wniosku o płatność.
Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi: M. Sawicki
|
1) Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi kieruje działem administracji rządowej – rozwój wsi, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 16 listopada 2007 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi (Dz. U. Nr 216, poz. 1599).
2) Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2008 r. Nr 98, poz. 634, Nr 214, poz. 1349 i Nr 237, poz. 1655 oraz z 2009 r. Nr 20, poz. 105.
Załącznik do rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi
z dnia 7 lipca 2009 r. (poz. 944)
SZCZEGÓŁOWE KRYTERIA OCENY MERYTORYCZNEJ OPERACJI
1. Szczegółowy program szkolenia realizowanego w ramach operacji (od 1 do 20 pkt):
1) jakość merytoryczna operacji, w tym stopień uszczegółowienia ramowego programu szkolenia, sposób ujęcia poszczególnych zagadnień określonych w ogłoszeniu o konkursie, poprawność i konsekwencja terminologiczna – 1–6 pkt;
2) dobór metod dydaktycznych do treści szkolenia, różnorodność, atrakcyjność form przekazu – 0–5 pkt;
3) dostosowanie wymiaru czasu szkolenia do zakresu poszczególnych zagadnień – 0–4 pkt;
4) dostosowanie szczegółowego programu szkolenia do specyficznych potrzeb odbiorców szkoleń w danym regionie – 0–3 pkt;
5) dobór pomocy dydaktycznych do treści szkolenia – 0–2 pkt.
2. Kwalifikacje kadry dydaktycznej, która będzie przeprowadzać szkolenie realizowane w ramach operacji (od 1 do 20 pkt):
1) wykształcenie kadry dydaktycznej jako średnia arytmetyczna punktów przyznanych poszczególnym jej członkom (od 1 do 10 pkt):
a) wykształcenie wyższe kierunkowe – 10 pkt,
b) wykształcenie wyższe niekierunkowe – 5 pkt,
c) wykształcenie średnie – 1 pkt;
2) doświadczenie kadry dydaktycznej (od 1 do 10 pkt):
a) powyżej 75 % do 100 % kadry z doświadczeniem w organizacji szkoleń w zakresie tematu operacji – 10 pkt,
b) powyżej 50 % do 75 % kadry z doświadczeniem w organizacji szkoleń w zakresie tematu operacji – 6 pkt,
c) powyżej 25 % do 50 % kadry z doświadczeniem w organizacji szkoleń w zakresie tematu operacji – 3 pkt,
d) do 25 % kadry z doświadczeniem w organizacji szkoleń w zakresie tematu operacji – 1 pkt.
Za dysponującego odpowiednią kadrą dydaktyczną do prowadzenia szkoleń uznaje się wnioskodawcę, który uzyskał co najmniej 8 punktów.
3. Baza dydaktyczno-lokalowa, która będzie wykorzystana do przeprowadzenia szkolenia realizowanego w ramach operacji (od 1 do 10 pkt):
1) zapewnienie pomieszczeń dydaktycznych w ilości adekwatnej do planowanej liczby dni szkolenia i dostępnych sal dydaktycznych (na podstawie planowanej liczby szkoleń oraz harmonogramu realizacji operacji) – 0–3 pkt;
2) wyposażenie pomieszczeń dydaktycznych w środki dydaktyczne (na podstawie planowanej liczby szkoleń oraz harmonogramu realizacji operacji z uwzględnieniem liczby dni szkolenia i dostępnych środków dydaktycznych) – 1–4 pkt;
3) zapewnienie zaplecza socjalnego (na podstawie planowanej liczby szkoleń oraz harmonogramu realizacji operacji z uwzględnieniem liczby dni szkolenia i dostępnego zaplecza socjalnego) – 0–3 pkt.
Za dysponującego odpowiednią bazą dydaktyczno-lokalową, która będzie wykorzystana do prowadzenia szkoleń, uznaje się wnioskodawcę, który uzyskał co najmniej 3 punkty.
4. Koszt osobogodziny szkolenia realizowanego w ramach operacji (od 1 do 30 pkt):
Planowany koszt operacji w przeliczeniu na osobo-godzinę szkolenia jako przelicznik osobogodziny w stosunku do minimalnej wartości kosztu osobogodziny w ramach danego konkursu:
1) powyżej 80 % do 100 % – 30 pkt,
2) powyżej 60 % do 80 % – 20 pkt,
3) powyżej 50 % do 60 % – 15 pkt,
4) powyżej 40 % do 50 % – 10 pkt,
5) powyżej 30 % do 40 % – 5 pkt,
6) do 30 % – 1 pkt
– gdzie:
a) przelicznik osobogodziny liczony jest na podstawie wzoru:
Przelicznik osobogodziny = | Minimalny koszt osobogodziny w konkursie | x 100 % |
Koszt osobogodziny dla badanej operacji |
b) przy założeniu określenia w ogłoszeniu o konkursie minimalnych warunków realizacji operacji, w tym: minimalnej liczby osób do przeszkolenia w ramach operacji, określonej jakości wykonania szkoleń, tj. maksymalnej liczby osób w grupie szkoleniowej, jakości materiałów szkoleniowych, warunków zakwaterowania i wyżywienia.
5. Doświadczenie w organizacji szkoleń dla osób zatrudnionych w rolnictwie lub leśnictwie (od 1 do 20 pkt):
1) doświadczenie wnioskodawcy w organizacji szkoleń dla osób zatrudnionych w rolnictwie lub leśnictwie (od 1 do 17 pkt):
a) więcej niż 4 lata aktywności w organizacji szkoleń o charakterze i złożoności porównywalnych z zakresem usług będących przedmiotem operacji – 17 pkt,
b) 4 lata aktywności w organizacji szkoleń o charakterze i złożoności porównywalnych z zakresem usług będących przedmiotem operacji – 13 pkt,
c) 3 lata aktywności w organizacji szkoleń o charakterze i złożoności porównywalnych z zakresem usług będących przedmiotem operacji – 9 pkt,
d) 2 lata aktywności w organizacji szkoleń o charakterze i złożoności porównywalnych z zakresem usług będących przedmiotem operacji – 5 pkt,
e) 1 rok aktywności w organizacji szkoleń o charakterze i złożoności porównywalnych z zakresem usług będących przedmiotem operacji – 1 pkt
– gdzie za aktywność w organizacji szkoleń uznaje się organizację minimum jednego szkolenia w roku.
Za posiadającego odpowiednie doświadczenie w organizacji szkoleń uznaje się wnioskodawcę, który uzyskał co najmniej 5 punktów;
2) w przypadku konsorcjum, w skład którego wchodzi organizacja rolnicza, przyznaje się 3 pkt z tytułu dzielenia się doświadczeniem w przeprowadzaniu szkoleń dla osób zatrudnionych w rolnictwie lub leśnictwie przez organizacje rolnicze z pozostałymi podmiotami wchodzącymi w skład konsorcjum.
- Data ogłoszenia: 2009-07-17
- Data wejścia w życie: 2009-07-17
- Data obowiązywania: 2012-08-01
- Dokument traci ważność: 2014-01-28
- ROZPORZĄDZENIE MINISTRA ROLNICTWA I ROZWOJU WSI z dnia 31 maja 2010 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania pomocy finansowej w ramach działania "Szkolenia zawodowe dla osób zatrudnionych w rolnictwie i leśnictwie" objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013
- ROZPORZĄDZENIE MINISTRA ROLNICTWA I ROZWOJU WSI z dnia 5 lipca 2012 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania pomocy finansowej w ramach działania "Szkolenia zawodowe dla osób zatrudnionych w rolnictwie i leśnictwie" objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013
REKLAMA
Dziennik Ustaw
REKLAMA
REKLAMA