REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dziennik Ustaw - rok 2009 nr 44 poz. 355

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY1)

z dnia 27 lutego 2009 r.

zmieniające rozporządzenie w sprawie programów szkoleń i wymagań egzaminacyjnych w zakresie kwalifikacji zawodowych marynarzy

Tekst pierwotny

Na podstawie art. 19 ust. 10a ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o bezpieczeństwie morskim (Dz. U. z 2006 r. Nr 99, poz. 693, z 2007 r. Nr 107, poz. 732 i Nr 176, poz. 1238 oraz z 2008 r. Nr 171, poz. 1055) zarządza się, co następuje:

§ 1.
W rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 13 lipca 2005 r. w sprawie programów szkoleń i wymagań egzaminacyjnych w zakresie kwalifikacji zawodowych marynarzy (Dz. U. Nr 173, poz. 1445) w załączniku w rozdziale VIII „Szkolenia w zakresie bezpieczeństwa i dodatkowe szkolenia specjalistyczne” wprowadza się następujące zmiany:

1) uchyla się pkt 8.27 oraz pkt 8.28 wraz z tabelą 8.27 i 8.28;

2) tabela 8.29 otrzymuje brzmienie określone w załączniku do niniejszego rozporządzenia.

§ 2.
Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

Minister Infrastruktury: C. Grabarczyk

 

 

1) Minister Infrastruktury kieruje działem administracji rządowej – gospodarka morska, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 16 listopada 2007 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Infrastruktury (Dz. U. Nr 216, poz. 1594).

Załącznik 1.

Załącznik do rozporządzenia Ministra Infrastruktury
z dnia 27 lutego 2009 r. (poz. 355)

Tabela 8.29

Lp.

Zagadnienia

Liczba
godzin

 

 

W1)

C2)

I

II

III

IV

1.

Wprowadzenie:

1

1) przedstawienie celu i programu szkolenia,

2) rozwój polityki bezpieczeństwa na morzu:

a) Międzynarodowa Organizacja Morska (IMO),

b) prawo międzynarodowe i krajowe (polskie),

c) definicje dotyczące bezpieczeństwa i ochrony żeglugi,

d) podejmowanie działań prawnych w sytuacjach zagrożenia,

3) Konwencja SOLAS – relacja pomiędzy Kodeksem ISM i Kodeksem ISPS.

2.

Terroryzm – dzieje, istota, motywy:

1

1) historia,

2) definicje,

3) rodzaje,

4) terroryzm morski – specyfika i przykłady.

3

Rozpoznawanie, identyfikacja i sposoby postępowania z przedmiotami niebezpiecznymi (broń, materiały wybuchowe, niebezpieczne narzędzia, narkotyki):

1

1

1) podział,

2) ogólna charakterystyka,

3) zasada działania,

4) potencjalne zagrożenia.

4.

Poziomy ochrony:

1

1) definicje poziomów ochrony,

2) wymagane procedury,

3) wprowadzanie procedur ochrony.

5.

Ocena stanu ochrony statku:

1

1) metody oceny ryzyka,

2) narzędzia oceny ryzyka,

3) przegląd statku,

4) wyposażenie statku i systemy ochrony na statku,

5) ograniczenie operacyjne,

6) testowanie, kalibracja i utrzymanie systemów na statku, w szczególności pożarowego, wodnego, balastowego.

6.

Plan ochrony obiektu portowego, utrzymywanie ochrony na statku na styku statek-obiekt portowy.

1

7.

Rodzaje aktualnych zagrożeń w żegludze morskiej:

1

1) porwania,

2) nielegalni pasażerowie,

3) piractwo,

4) podłożenia ładunków wybuchowych,

5) użycie statku jako środka ataku terrorystycznego,

6) procedury ewakuacji na statku.

 

8.

Zachowania ludzkie:

0,5

0,5

1) typy zachowań,

2) rozpoznawanie w sposób niedyskryminujący osób potencjalnie zagrażających ochronie,

3) zarządzanie tłumem,

4) syndrom sztokholmski.

9.

Stosunki interpersonalne, komunikacja:

0,5

0,5

1) negocjacje,

2) komunikacja niewerbalna,

3) przykładowe postawy terrorysty i negocjatora,

4) ćwiczenia z komunikacji niewerbalnej,

5) przeprowadzanie rozmów negocjacyjnych.

10.

Przeszukiwanie różnych rodzajów statków, pomieszczeń i osób – postępowanie:

1

1

1) ogólne zasady przeprowadzania przeszukiwań,

2) plan przeszukiwania statku,

3) zasady przeszukiwania osób,

4) przeszukiwanie pomieszczenia,

5) kontrolowanie osoby,

6) zasady obezwładniania osób niebezpiecznych.

11.

Organizacja ochrony, zakresy obowiązków i odpowiedzialność na poszczególnych stanowiskach:

0,5

1) zasady ogólne,

2) kraje-sygnatariusze,

3) wskazane instytucje działające w imieniu państwa flagi,

4) armator statku,

5) kapitan statku,

6) oficer ochrony armatora,

7) oficer ochrony portu morskiego,

8) oficer ochrony obiektu portowego,

9) oficer ochrony statku.

12.

Procedury administracyjne dotyczące ochrony:

1

1) weryfikacje i inspekcje w zakresie ochrony,

2) dokumentacja,

3) raportowanie wyników kontroli zabezpieczenia,

4) nadzór i kontrola.

13.

Opracowanie planu ochrony statku, jego ocena oraz aktualizacja:

1,5

1) właściwości,

2) zawartość,

3) zabezpieczenie, stopień tajności,

4) wprowadzenie planu ochrony,

5) utrzymanie i modyfikacja planu przez SSO.

 

RAZEM: 15

10,5

4,5

 

Objaśnienia:

1) Wykład.

2) Ćwiczenia.

Metryka
  • Data ogłoszenia: 2009-03-19
  • Data wejścia w życie: 2009-04-03
  • Data obowiązywania: 2009-04-03
  • Dokument traci ważność: 2013-07-26

REKLAMA

Dziennik Ustaw

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA