REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dziennik Ustaw - rok 2008 nr 174 poz. 1081

ROZPORZĄDZENIE RADY MINISTRÓW

z dnia 29 września 2008 r.

w sprawie sprawozdań o udzielonej pomocy publicznej w rolnictwie lub rybołówstwie oraz informacji o nieudzieleniu pomocy

Tekst pierwotny

Na podstawie art. 35 pkt 2 ustawy z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (Dz. U. z 2007 r. Nr 59, poz. 404 oraz z 2008 r. Nr 93, poz. 585) zarządza się, co następuje:

§ 1.
Rozporządzenie określa:

1) zakres sprawozdań o udzielonej pomocy publicznej w rolnictwie lub rybołówstwie, o których mowa w art. 32a ust. 1 ustawy z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej, zwanej dalej „ustawą”, w tym sprawozdań o:

a) udzielonej pomocy publicznej w rolnictwie lub rybołówstwie, innej niż pomoc de minimis,

b) udzielonej pomocy publicznej w rolnictwie lub rybołówstwie na duże projekty inwestycyjne w rozumieniu przepisów w sprawie określenia mapy pomocy regionalnej,

c) udzielonej pomocy de minimis w rolnictwie,

d) udzielonej pomocy de minimis w rybołówstwie;

2) zakres informacji o nieudzieleniu pomocy publicznej w rolnictwie lub rybołówstwie w danym okresie sprawozdawczym, o których mowa w art. 32a ust. 1 ustawy;

3) terminy składania sprawozdań oraz informacji, o których mowa w art. 32a ust. 1 ustawy;

4) okresy sprawozdawcze;

5) wzory formularzy sprawozdań oraz informacji, o których mowa w art. 32a ust. 1 ustawy.

§ 2.
W sprawozdaniach, o których mowa w § 1 pkt 1 lit. a, podaje się następujące informacje:

1) nazwę i siedzibę podmiotu udzielającego pomocy;

2) numer identyfikacji podatkowej (NIP) podmiotu udzielającego pomocy;

3) podstawę prawną udzielonej pomocy;

4) oznaczenie programu pomocowego;

5) firmę (nazwę) albo imię i nazwisko beneficjenta pomocy;

6) numer identyfikacji podatkowej (NIP) beneficjenta pomocy;

7) wielkość beneficjenta pomocy;

8) wartość pomocy;

9) formę pomocy;

10) przeznaczenie pomocy;

11) okres sprawozdawczy;

12) intensywność pomocy;

13) liczbę beneficjentów pomocy.

§ 3.
W sprawozdaniach, o których mowa w § 1 pkt 1 lit. b, podaje się następujące informacje:

1) nazwę i siedzibę podmiotu udzielającego pomocy;

2) numer identyfikacji podatkowej (NIP) podmiotu udzielającego pomocy;

3) oznaczenie programu pomocowego;

4) podstawę prawną udzielonej pomocy;

5) numer regionu oraz nazwę miejscowości, w której jest zlokalizowana inwestycja;

6) firmę (nazwę) albo imię i nazwisko beneficjenta pomocy;

7) o przedsiębiorstwach partnerskich lub związanych beneficjenta pomocy;

8) adres siedziby albo miejsca zamieszkania beneficjenta pomocy;

9) wielkość beneficjenta pomocy;

10) klasę rodzaju działalności zgodnie z przepisami w sprawie Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD);

11) numer identyfikacji podatkowej (NIP) beneficjenta pomocy;

12) rodzaj projektu inwestycyjnego;

13) rodzaj kosztów kwalifikujących się do objęcia pomocą;

14) wartość całkowitych kosztów inwestycyjnych;

15) wartość kosztów inwestycyjnych kwalifikujących się do objęcia pomocą;

16) wartość nominalną pomocy oraz wartość pomocy w przeliczeniu na ekwiwalent dotacji brutto;

17) dzień udzielenia pomocy;

18) zasady monitorowania i zwrotu pomocy;

19) nazwy wytwarzanych produktów lub świadczonych usług w ramach danego projektu inwestycyjnego oraz ich oznaczenie zgodnie z przepisami w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU);

20) planowany termin rozpoczęcia i zakończenia realizacji dużego projektu inwestycyjnego;

21) zwięzły opis dużego projektu inwestycyjnego.

§ 4.
W sprawozdaniach, o których mowa w § 1 pkt 1 lit. c i d, podaje się następujące informacje:

1) nazwę i siedzibę podmiotu udzielającego pomocy;

2) numer identyfikacji podatkowej (NIP) podmiotu udzielającego pomocy;

3) podstawę prawną udzielonej pomocy;

4) dzień udzielenia pomocy;

5) firmę (nazwę) albo imię i nazwisko beneficjenta pomocy;

6) numer identyfikacji podatkowej (NIP) beneficjenta pomocy;

7) wartość pomocy;

8) formę pomocy;

9) okres sprawozdawczy;

10) liczbę beneficjentów pomocy.

§ 5.
W informacjach o nieudzieleniu pomocy publicznej w rolnictwie lub rybołówstwie w danym okresie sprawozdawczym, o których mowa w art. 32a ust. 1 ustawy, podaje się następujące informacje:

1) nazwę i siedzibę podmiotu udzielającego pomocy;

2) numer identyfikacji podatkowej (NIP) podmiotu udzielającego pomocy;

3) wskazanie okresu sprawozdawczego, za który sporządza się informację.

§ 6.
1. Podmiot udzielający pomocy przekazuje sprawozdania, o których mowa w § 1 pkt 1:

1) lit. a – za dany rok kalendarzowy, w terminie 90 dni od dnia zakończenia tego roku kalendarzowego;

2) lit. b – w terminie 7 dni od dnia udzielenia pomocy publicznej;

3) lit. c i d – za każdy miesiąc roku kalendarzowego, w terminie 20 dni od dnia zakończenia danego miesiąca.

2. Do terminów przekazywania informacji o nieudzieleniu pomocy publicznej w rolnictwie lub rybołówstwie w danym okresie sprawozdawczym, o których mowa w art. 32a ust. 1 ustawy, stosuje się odpowiednio przepis ust. 1 pkt 1 lub 3.

§ 7.
1. Wzory formularzy sprawozdań, o których mowa w § 1 pkt 1:

1) lit. a – jest określony w załączniku nr 1 do rozporządzenia;

2) lit. b – jest określony w załączniku nr 2 do rozporządzenia;

3) lit. c – jest określony w załączniku nr 3 do rozporządzenia;

4) lit. d – jest określony w załączniku nr 4 do rozporządzenia.

2. Wzór formularza informacji o nieudzieleniu pomocy publicznej w rolnictwie lub rybołówstwie w danym okresie sprawozdawczym, o których mowa w art. 32a ust. 1 ustawy, jest określony w załączniku nr 5 do rozporządzenia.

§ 8.
Przepisy § 2 pkt 5–7 i pkt 12 oraz § 4 pkt 4–6 stosuje się do pomocy publicznej w rolnictwie lub rybołówstwie udzielanej od dnia 1 stycznia 2009 r.
§ 9.
Traci moc rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 3 kwietnia 2007 r. w sprawie sprawozdań o udzielonej pomocy publicznej w rolnictwie lub rybołówstwie oraz informacji o nieudzielaniu pomocy (Dz. U. Nr 71, poz. 475 oraz z 2008 r. Nr 91, poz. 563).
§ 10.
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 października 2008 r.

Prezes Rady Ministrów: w z. W. Pawlak


Załącznik 1.

Załączniki do rozporządzenia Rady Ministrów
z dnia 29 wrze
śnia 2008 r. (poz. 1081)

Załącznik nr 1

infoRgrafika


infoRgrafika

infoRgrafika

infoRgrafika

infoRgrafika

infoRgrafika

infoRgrafika

Załącznik 2.

Załącznik nr 2

infoRgrafika

infoRgrafika

infoRgrafika


Załącznik 3.

Załącznik nr 3

infoRgrafika


infoRgrafika

infoRgrafika

infoRgrafika

infoRgrafika


Załącznik 4.

Załącznik nr 4

infoRgrafika


infoRgrafika

infoRgrafika

infoRgrafika

infoRgrafika

Załącznik 5.

Załącznik nr 5

infoRgrafika

Metryka
  • Data ogłoszenia: 2008-09-30
  • Data wejścia w życie: 2008-10-01
  • Data obowiązywania: 2009-05-21
  • Dokument traci ważność: 2017-01-20

REKLAMA

Dziennik Ustaw

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA